Huomenta kaikki!
Jozefina, ikävä että vielä sait lisähuolta. Kerrothan miten tänään sit kävi!
mä oon käsittänyt myös, et se riskin
todennäköisyys lasktaan nimen omaan kolmen asian summasta: veriseulan, äidin iän ja sen np-tuloksen perusteella. Ja edelleen, kyseessä on vain todennäköisyys. Toivottavasti sulla kaikki hyvin, olihan tuo ultran tulos ainakin tosi positiivinen! Mä ainakin rankkaisin sen noista kolmesta tekijästä kaikkein "luotettavimmaksi"
Mekään ei osallistuta veriseulaan, ei haluttu, ja ihan senkin takia, et kaksosraskautena alkaneena veritulokset eivät joka tapauksessa olisi luotettavia. Mies melkein hermostui, kun luki silloin alussa noita seulontamenetelmiä: sen mielestä koska ne on niin epävarmoja tekijöitä kaikki ja nimenomaan
vain todennäköisyyksiä, ei tartteis kuulema tollaisia ollenkaan
Hän onkin aina niin tiukkojen faktojen perään....
Ja iästä: mullakin paukkuu tänä vuonna 35, vauva tosin syntyy vielä 34-vuotiaalle.
Mutta on ollut jännä huomata, miten neuvolassa jotenkin olettaavat, että tottakai kaikki seulontoihin osallistuu, vaikka ne ovat vapaaehtoisia. Ok, me osallistutaan ultraan (maanantaina), joka siis olis se np-ultra. Neuvolatäti vaan sit varovasti kysyi, et no voikos sitä sitten kuitenkin mitata sitä niskaturvotusta. Kyllä kai voi, mut meilläkin se jäis ainoastaan sen varaan sit koko todennäköisyys.
Ellastiina, taas ihania ultrakuulumisia, nyt huolet mäkeen! Mikä sen sun hematooman tila oli, ja onks se vielä vuotanu sulla?
Pantsu, koita jaksella niiden heittelvien raskaushormonien kans! Onneks sulla on kiva mies!
Kauniskuu kyseli duunissa jaksamisesta: tiukkaa tekee työviikot! Tää viikko on ollut tosi työntäytteinen, ja päivät on venyneet. Iltapäivällä ei meinaa jaksaa millään enää, kun väsymys iskee päälle. Motivaatiokin välillä on ollut hukassa, mut mun työ on onneksi hyvin vaihtelevaa, ja voin itse rytmittää työtä niin, et olenkin tehnyt vähän sellasii "mukavampia" hommia motivaation ylläpitämiseksi. Mulla on onnekseni hyvin joustava työ ja työaika, joten voin voinnin mukaan sit suunnitella työni ja työaikani.
äitiysvaatteista: en ole vielä uskaltanut ostaa mitään
ei kun ostin
yhden asian: sellaisen jatkopalan housujen vyötärölle, joilla saa normaalihousujen käyttöikää pidennettyä! Se on itse asiassa joinain päivinä ollut käytössäkin jo, kun maha on ollut oikein pullollaan. Tykkään, et on tosi kätevä, ja varmaan ei tartte niin housuja ostaakaan, luulen et tolla pärjää pitkälle kun voi normaaleja housuja käyttää. Carefix Expander Belt on nimeltään, ja jostain nettikaupasta ostin. Siskolta olen muutamat masutuubit, hameen ja paidan saanut myös.
Vähän kyl mietityttää toi vaateprobleemi: asiakastapaamisissa ja seminaareissa pitäis olla siistit vaatteet päällä, mut ei viittis ihan kauheesti rahaa laittaa noihin mammavaatteisiin, ne on uutena aika kalliita kuitenkin. Mut pitää varmaan johonkin jakkuun tai yläosaan investoida... kunhan massu tästä kasvaa.
Mulle toi 12.viikon rajapyykistä on tullut jotenkin tosi tärkeä. Kun se lähestyy, sitä rauhallisempi ja levollisempi olen, ja osaan jo iloita tästä raskaudesta! Nyt jo ajatellaan, et
kun se vauva syntyy... :heart: viikot vaihtuu taas tiistaina, ja maanantaina meillä on sopivasti se ultra. (Tosin neuvolan laskun mukaan 12.viikko alkaisi... tänään!!!)
Aurinkoista viikonloppua, voikaa hyvin!