+++ ALKUVUODESTA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET +++

mm-72, Lion ja Jozefina: Jaksuja pahoinvoinnin keskelle! :hug:

Ellastiina: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Bartsu: :hug: Toivottavasti vuoto on vaaratonta!

Jozefina: Kurjaa, että veriseula hälyytti ja sait lisää huolta. :hug: Mä olen päättänyt täältä lukemieni monien huonojen kokemusten perusteella, etten mene veriseulaan. Se kyllä tarkoittaa, että np-ultra on hieman myöhemmin, mutta mieluummin niin, kuin sitten turhaan huolehtisin veriseulan takia. Oi, olit tilannut jo äitiysvaatteita! :) Itseänikin himottaisi, kun H&M:ltä tuli -20%:n alennuskoodi, mutta en taida vielä uskaltaa.

ON: Minullakaan ei ole yhtään raskaana oleva olo. No, viikkoja on niin vähän, ettei tarvitsisikaan. :ashamed: Vähäoireinen olen minäkin, mutta ehkä pitää olla vain iloinen. Eilen taisi olla kyseessä jokin lievä vatsatauti. Olo helpottui iltaa kohti.
 
Tilasin äitiysvaatteita kun luotan siihen että kyllä niitä joskus tarvii kuitenkin! PAKKO! Ja lankesin myös alekuponkiin..
Mulla alkaa kyllä varsinkin iltaisin olla masu tosi pallo, kun ei se muutenkaan ihan pieni ole. Housut kiristää. Painoakin on tullut muutama kilo lisää.

Joo nyt harmittaa tuo veriseula, olisi vähän pitänyt tutkia aikaisemmin asiaa..
Ja jättää menemättä.... liikaa tuli mietittävää..
 
Mä olen ehkä ihan höhelö, mutta huusin netistä äitiysvaatepaketin melkein heti plussaamisen jälkeen.... Tosin sitten piinallisina vuotoviikkoina sitä mietti, että mitähän mä oikein menin tekemään. Noh, nyt mulla on joka tapauksessa jo neljät äitiyshousut, hame sekä useita paitoja. =) Kai niitä jo 2-4 viikon päästä pääsee käyttämään. Vielä menee omat housut, mutta kyllähän tuo pullahtaminen varmaan lähiviikkoina tapahtuu.

 
JOZEFINA: Duuni kamu sai tosi surkeet"pessimistitulokset" veriseulasta, mutta kaikki oli silti ok. Sehän on todella epäspesifinen mittari, ja "virhehälytyksiä" tulee tosi usein, joten ennemmin luottasin noihin NP-mittaan ja sikiön kokoon. Olethan huoleti :hug:
BARDO: Joo, sama vika rahikaisella. Välillä tulee enempi, välillä vähempi.. pääosin ruskeeta mut joskus verta. No, edelleen luotan siihen, että näissä hoidoissa vuoto on yleistä ja syytä ei tiedetä .. :hug:

MM: Voimia oksujen kanssa. Vaihdetaanko ;) ?? Voisin ottaa.. hehe..

Vai äippävaatteita.. heh.. ite en uskalla ostaa kun ehkä sit kun ei oikeesti enää mahdu muut. Kai mä oon taikauskonen.. :ashamed: No, vielähän tässä o muutenki matkaa edessä ennenku tarvista tulisikaan. Systerillä alko maha näkyy ihan pikkasen vasta 5 kk alussa.. Hassua. Mut sitä odotellessa :heart:

Ootteko te kaikki jaksanu duunissa ihan normaalisti? Itestä tuntuu et tää väsy on isoa ja toisaalta tän henkisen riepottelun jälkeen motivaatio on iha nolla. Toisaalta duunissa saa muuta ajateltavaa...mut siltikin. :attn: Huoh..eikai se auta kun yrittää taapertaa.

Ihanaista viikonlopun odotusta kaikille!!
 
MInä en ole jaksanut duunissa kun Kauniskuu sitä kyseli. Oksennan kokoajan ja päätä särkee joten se ei vaan toimi.. Ensi viikko vielä saikkua..

Vaatteista vielä, tunnustan, kaivoin esikoisen pienimmät vaatteet esiin ja kävin ne läpi.
Pistin kierrätykseen sieltä ne mitä en varmasti enää käytä. Pakko oli vaan hiplailla niitä niin että tuntuisi vähän todellisemmalta tämä raskaus. Huomenna 12 viikkoa täynnä joten pitäisi alkaa se kultainen keskiraskaus ja ainakin yksi etappi ohitettu..
Tuo veriseula vaan kummittelee, että pitikin mennä.. Jossain keskusteluissa oli vielä mainittu että hormonihoidoillla alkaneet raskaudet tuottaa usein hälytyksen, tiedä sitten mistä se johtuisi..
 
KAUNISKUU: Mulla on ainakin työssäjaksaminen ja motivaatio mitä alhaisin. Väsymys on niin kova ja työtahti on kuitenkin aika karmiva välillä....

Verta ei ole tänään tullut. Normituhrua vaan hiukan.

Bartsu ja toukka 8+0
 
Kauniskuun galluppiin vastaan, vaikken töissä käykään. Opiskelut tuntuvat nyt takkuavan oikein todella. Mikään ei kiinnosta, enkä jaksa keskittyä. :ashamed: Lisäksi tuntuu, että kaikkea pientä ylimääräistä hommaa on ihan liikaa.

ON: Saatiin sitten miehen kanssa kina aikaiseksi kävelylenkillä. Itken riidellessä muutenkin helposti ja nyt olin sitten heti nieleskelemässä kyyneliä. :'( Onneksi mies pyysi hetken mietittyään anteeksi, eikä tarvinnut koko matkaa kotiin kyynelehtiä.
 
Huomenta kaikille!

Ihanaa, kun on perjantai ja tämäkin työviikko kohta takana. Oli puhetta töissä jaksamisesta: mulla on vaihellut kovasti, välillä on ihan hyviä päiviä, välillä tosi raskaita. Väsymys painaa eniten ja kun en edes juo kahvia, jolla saisi itsensä pirteäksi, niin välillä on tosi vaikea pysyä hereillä koko työpäivän :whistle: Etovaan oloon on auttanut jatkuvasti syöminen, mutta sekään ei ole kivaa, kun avokonttorissa istun, niin jotkut on jo alkaneet katsoa mun jatkuvaa syömistä pitkään! Esikoisesta voin paljon pahemmin ja muistan halailleeni vessan kaakeleita pitkin työpäivää, kun olin niin väsynyt, nyt ei sentään siihen asti olla menty =)

Äitiysvaatteista: en ole ostanut vielä yhtään äitiysvaatetta, kun en tee mitään hankintoja yms ennen np-ultraa. Farkut eivät ole menneet jalkaan sitten punktion, mutta onneksi strech-housut mahtuu, vaikka on ne tässä pikkuhiljaa alkaneet kiristämään. Mulla on esikoisesta jäljellä yhdet housut ja pari mammapaitaa, mutta tunikalinjalla aion mennä aika pitkälti tämän raskauden, en aio ostaa paljonkaan virallisia mammavaatteita, varmasti jotkut kesähousut ja hameen joutuu ostamaan. Viimeksi jouduin aloittamaan äitiyshousujen käytön rv 15 ja toivon, että sinne asti pääsisi nytkin. Olen aikalailla täsmälleen samoissa mitoissa kuin ennen esikoista, tietty maha on erilainen, kun on jo yhden raskauden läpikäynyt.

Jozefina: Ikävää, että veriseulan tulos oli huono! Toivottavasti saat pian lisäselvitystä asiaan ja kaikki kuitenkin olisi hyvin! Mä olen tässä pari päivää googlettanut veriseulasta ja vähän on alkanut mietityttämään sen järkevyys. Lähete neuvolasta sinne on jo valmiina, maanantaina on siis ultra ja verikoe, kai sen verikokeen vielä voisi jättää ottamattakin, vaikka olemme periaatteessa päättäneet miehen kanssa, että veriseula otetaan.

Ellastiina ja Kauniskuu: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Mulla siis np-ultra maanantaina. Viikonlopun yli pitäisi jaksaa sinnitellä. Hirveästi en vielä ultraa jännitä, mutta en varmaan saa nukutuksi su-ma välisenä yönä ja sitten se jännitys iskee. Toivottavasti olisi hyviä uutisia sieltä. Sitten ehkä uskallamme vähän raskaudesta alkaa kertomaan. Ensimmäisinä raskaudesta tulevat kuulemaan mun vanhemmat ja mun bestis. Töissä en nyt voi asiasta kertoa, koska meillä on menossa yt-neuvottelut ja pelkään, että jos nyt kerron, niin saan potkut. Ihan hyvin voisivat sitten laittaa mut siihen joukkoon, joka saa lähteä, jos raskaudesta tietäisivät. Mun on pystytyttävä pitämään asia salassa töissä ainakin vielä reilun kuukauden. Ekassa raskaudessa kerroin töissä asiasta rakenneultran jälkeen ja silloin pomo ei osannut epäillä etukäteen mitään.

Oireista: ne vaihtelee. Maanantai ja tiistai oli aika hyviä päiviä, mutta keskiviikkoiltana palasi taas ällötys, eilen jouduin syömään ihan koko ajan ja väsytti ihan tolkuttomasti. Nyt on pientä nuhaakin, en tiedä kyllä johtuuko raskaudesta. Päätä särkee satunnaisesti ja nyt on parina päivänä ollut pieniä masutuntemuksia, joita osasin jo kaivata, kun niitä ei ole ollut pariin viikkoon.

Palaan sitten maanantaina ultran jälkeen uudelleen asiaan!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Angela rv 11+3
 
Jozefina tsemppiä veriseula tulosten keskelle. Mut onneks se np-ultra oli hyvä eli kaikki on varmaan ihan ok. Tule sit kertomaan mitä tänään keskustelitte asiasta. Niin ja onnittelut keskiraskauteen :) Itse mietin kanssa mennäkkö siihen veriseulaan, mut miehen mielestä se oli hyvä asia. Ikää minulla siis nyt 32. Aika monella täällä on samana päivänä sekä seula ja ultra... Minulla ultraan vielä viikko aika...

Kauniskuu minä olen yrittänyt jaksaa olla töissä normaalisti. Onneni on se, että työskentelen yksistäni eli kukaan ei ole näkemässä, kun käyn oksentamassa. Mutta niinä päivinä kun oksentaa niin töitten jälkeen on ihan vetämätön olo...

Äitiysvaatteita en ole vielä ostanut. Päiväsaikaan menee ihan normi vaatteet päälle, mut töistä kun tulee kotiin niin heti pakko vaihtaa verkkarit päälle. Sen verran vatsaa turvottaa... Itsellä sen verran massaa mahassa, että raskaus tuskin näkyy vielä vähään aikaan...

Ellastiinalle onnittelut ultrakuulumisista :heart: Kyllä se kaveri nyt pysyy mukana loppuun asti!

Me olemme päättäneet, että jos seulan ja ultran jälkeen kaikki ok niin sitten kerromme läheisimmille uutisen. Ajan kanssa sitten muille. Mutta nyt alkoi hiukan jännittämään tuo seula :/ No, ei auta muu kuin odotella...

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Huomenta kaikki!

Jozefina, ikävä että vielä sait lisähuolta. Kerrothan miten tänään sit kävi!
mä oon käsittänyt myös, et se riskin todennäköisyys lasktaan nimen omaan kolmen asian summasta: veriseulan, äidin iän ja sen np-tuloksen perusteella. Ja edelleen, kyseessä on vain todennäköisyys. Toivottavasti sulla kaikki hyvin, olihan tuo ultran tulos ainakin tosi positiivinen! Mä ainakin rankkaisin sen noista kolmesta tekijästä kaikkein "luotettavimmaksi"

Mekään ei osallistuta veriseulaan, ei haluttu, ja ihan senkin takia, et kaksosraskautena alkaneena veritulokset eivät joka tapauksessa olisi luotettavia. Mies melkein hermostui, kun luki silloin alussa noita seulontamenetelmiä: sen mielestä koska ne on niin epävarmoja tekijöitä kaikki ja nimenomaan vain todennäköisyyksiä, ei tartteis kuulema tollaisia ollenkaan :) Hän onkin aina niin tiukkojen faktojen perään.... :)
Ja iästä: mullakin paukkuu tänä vuonna 35, vauva tosin syntyy vielä 34-vuotiaalle. :)

Mutta on ollut jännä huomata, miten neuvolassa jotenkin olettaavat, että tottakai kaikki seulontoihin osallistuu, vaikka ne ovat vapaaehtoisia. Ok, me osallistutaan ultraan (maanantaina), joka siis olis se np-ultra. Neuvolatäti vaan sit varovasti kysyi, et no voikos sitä sitten kuitenkin mitata sitä niskaturvotusta. Kyllä kai voi, mut meilläkin se jäis ainoastaan sen varaan sit koko todennäköisyys.

Ellastiina, taas ihania ultrakuulumisia, nyt huolet mäkeen! Mikä sen sun hematooman tila oli, ja onks se vielä vuotanu sulla?

Pantsu, koita jaksella niiden heittelvien raskaushormonien kans! Onneks sulla on kiva mies! :)

Kauniskuu kyseli duunissa jaksamisesta: tiukkaa tekee työviikot! Tää viikko on ollut tosi työntäytteinen, ja päivät on venyneet. Iltapäivällä ei meinaa jaksaa millään enää, kun väsymys iskee päälle. Motivaatiokin välillä on ollut hukassa, mut mun työ on onneksi hyvin vaihtelevaa, ja voin itse rytmittää työtä niin, et olenkin tehnyt vähän sellasii "mukavampia" hommia motivaation ylläpitämiseksi. Mulla on onnekseni hyvin joustava työ ja työaika, joten voin voinnin mukaan sit suunnitella työni ja työaikani.

äitiysvaatteista: en ole vielä uskaltanut ostaa mitään ;) ei kun ostin yhden asian: sellaisen jatkopalan housujen vyötärölle, joilla saa normaalihousujen käyttöikää pidennettyä! Se on itse asiassa joinain päivinä ollut käytössäkin jo, kun maha on ollut oikein pullollaan. Tykkään, et on tosi kätevä, ja varmaan ei tartte niin housuja ostaakaan, luulen et tolla pärjää pitkälle kun voi normaaleja housuja käyttää. Carefix Expander Belt on nimeltään, ja jostain nettikaupasta ostin. Siskolta olen muutamat masutuubit, hameen ja paidan saanut myös. :)
Vähän kyl mietityttää toi vaateprobleemi: asiakastapaamisissa ja seminaareissa pitäis olla siistit vaatteet päällä, mut ei viittis ihan kauheesti rahaa laittaa noihin mammavaatteisiin, ne on uutena aika kalliita kuitenkin. Mut pitää varmaan johonkin jakkuun tai yläosaan investoida... kunhan massu tästä kasvaa.

Mulle toi 12.viikon rajapyykistä on tullut jotenkin tosi tärkeä. Kun se lähestyy, sitä rauhallisempi ja levollisempi olen, ja osaan jo iloita tästä raskaudesta! Nyt jo ajatellaan, et kun se vauva syntyy... :heart: viikot vaihtuu taas tiistaina, ja maanantaina meillä on sopivasti se ultra. (Tosin neuvolan laskun mukaan 12.viikko alkaisi... tänään!!!)

Aurinkoista viikonloppua, voikaa hyvin!
 
Ihanaa kun täällä on niin paljon juttua ja kuulumisia!

Kävin siis veriseulan tuloksista tänään kuulemassa. Ensin kätilö selitti minun tilanteen. Normaali hälytysraja on 1/250 ja mulla se on iän puolesta jo 1/190, verikokeessa HCG oli vielä niin korkealla ettei se edes mahtunut paperiin missä ne käyrät oli! Sen olisi pitänyt tässä vaiheessa jos laskea, sen takia sain riskiluvuksi 1/110. Kamala pahoinvointikin johtuu kuulemma tuosta edelleen korkeasta HCG:stä. He eivät osanneet sanoa mistä se johtuu.
Ajattelimme että otamme kokeet, muuten hermoilemme koko loppuraskauden. Nyt olisi ollut mahdollista ottaa istukkanäyte mutta minulla on istukka takana joten se ei onnistunut.
Lapsivesinäyte otetaan kun 15 viikkoa täynnä, eli kolmen viikon päästä, ja siitä viikossa tulee tulokset. Eli kuukausi pitäisi tässä vielä odotella ennen kun voi tämän asian osalta huokaista. Keskenmenon riski noissa kokeissa on 0,5%, se aiheutuu tulehduksesta tai lapsiveden menosta. Sikiö oli kasvanut viikossa sentin ja kasvu oli edelleen 5 päivää edellä viikkoja, hyvä niin. Siellä se köllötteli.. Nyt lepäämään rankan aamun jälkeen.
Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!
Angela, koita jaksaa viikonlopun yli hermoilematta....
 
Kiva, että pinossamme vieraillaan ahkerasti. Kovin samansuuntaisia ajatuksenkulkuja meillä kaikilla tuntuu olevan. En itsekkään uskalla vieläkään riemuita raskaudestani. Ehkäpä sitten, kun vatsa pullahtaa kunnolla esiin ja jatkaa kasvua tasaisesti.

Jozefina Sullahan oli kuitenkin aivan loistava tuo np- arvo ja sikiön kokokin. Ymmärrän kuitenkin huolesi tosi hyvin. Mulle kävi nyt vähän samoin kuin Angelalle eli aloin empiä koko veriseulaan menoa sulle tapahtuneen jälkeen. Mulla on aika 6.4. heti np- ultran jälkeen. Tuntuu, että on ihan hakuammuntaa koko homma. Saattaakin olla, että veriseula vain lisää epävarmuutta, kun alkuun ajattelin sen hälventävän sitä. Minäkin täytän 38- vuotta loppuvuodesta ja np- ultraa varatessani polilta todettiin, että voit mennä veriseulaan heti ultran jälkeen. Halukkuuttani veriseulaan ei siis varsinaisesti edes kysytty. Olisihan siitä toki voinut kieltäytyäkkin. No, on tässä onneksi vielä aikaa miettiä koko veriseulaan menoa.

Kauniskuu Hyvä, että ultran mukaan kaikki on kunnossa :flower:. Kyselit myös työmotivaatiosta. Juu, siis pahasti hukassa on mulla :snotty: . Mulla vielä parahiksi muuttui työnkuvakin hiljattain niin, että kesyyn konttorityöhöni kuuluukin nyt vähintään kerran kuukaudessa suoritettavat koulutusmatkat ympäri Suomea raskaita kantamuksia raahaten. Tuota uudistusta olin toivonut itse jo reilu vuosi sitten, joten en oikein voinut siitä kieltäytyäkkään. Nyt mua sitten huolestuttaa noiden kantamusten roudaaminen. Pelkästään koulutusmateriaalit sisältävä laukkukin painaa yli 30 kg ja siihen vielä oma matkakassi ja tietokonelaukku mukaan... Apua! |O .

Ellastiinalla oli hienoja ultrakuulumisia. Onnittelut niistä ja kiitos, että pidät etusivun listan ajantasalla. Sieltä on hyvä käydä palauttelemassa mieliin muiden tilannetta :) .

Bartsulle jaksuja tuhruilun ja Pantsulle raivoavien hormoonien kanssa. Itsellänikin itku on normaalimpaakin herkemmässä.

Raitanen mulla kans tuo 12. viikko on muodostunut jonkinlaiseksi maagiseksi rajaksi. Sullahan se on jo melkein täynnä. Mua jotenkin huvittaa tuo neuvolan käytäntö viikkojen laskuun edellisten kuukautisten mukaan, mutta voihan sen mukaan viihdyttää itseään ajatuksella, että raskaus on jo "periaatteessa" pidemmällä :p .

Lopuksi vielä omanapaista valitusta. Tautini ei ihan hevillä hellitä :( Ei pysty käsittämään kuinka paljon räkää pään sisälle mahtuu |O . Penisilliini ärsyttää vatsaa ja aiheuttaa närästystä, mutta kovasti toivoisin sen jo pikkuhiljaa purevan pöpöön. Lääkärin puheista huolimatta en voi olla miettimättä, miten nuo lääkkeet vaikuttavat pikkuiseen. Nyt käännän vaikka väkisin ajatukseni iloisempiin asioihin. Ehkä piipahdan muutamassa nettiputiikissa kurkkimassa millaisia äitiys- ja vauvanvaatteita niissä olisi tarjolla.

Nauttikaahan ihanan aurinkoisesta viikonlopusta :wave:

Silve ja Mato 10+2
 
Viikonlopun alkuja täältäkin!

Aika hiljaa taustalla olen lueskellut, koko viikon olen ollut sairaslomalla flunssan takia. Tänään sain antibioottireseptin, mutta en vielä hakenut lääkkeitä, kun haluaisin selviytyä ilman. Olo alkaa jo hiljalleen helpottamaan.
Onko muilta mitattu hemoglobiinia ja onko se vielä pysynyt raskautta edeltävissä lukemissa?
Multa mitattiin taas eilen neuvolassa ja oli edellisestä mittauksesta laskenut, oli nyt 92. Siitä varmaan johtuu mieletön päänsärky ja voimattomuus. Nyt pitää vaan syödä kovasti rautaa. Samalla neuvolakäynnillä kokeiltiin kuuluvatko sydänäänet dopplerilla ja oli siellä elämää =) Vielä pitäis tiistaita ja ultraa jaksaa odottaa muutama päivä.
Veriseulasta vielä: meille ainakin klinikalla sanottiin, että sitä ei välttämättä IVF-raskauksissa suositella, koska voi antaa aiheettomasti positiivisen tuloksen.
Oonkohan mä muuten joukon juniori? Täällä ikää tulee tänä vuonna 28.
Kaikille tasapuolisesti jaksuja ja nautinnollista viikonloppua :flower:
 
Lion32: Ostitko ne Seaband rannekkeet?

Mulla tekee tiukkaa töissä jaksaminen kanssa. Ei sen takia, että olisi huono olo ja töitä liikaa vaan siksi, että nyt on niin rauhallista töissä, että olen pitkästynyt. Mielummin saisi olla sopivasti kiirettä, niin työpäivätkin menisivät nopeammin ohitse. Mä olen tosi turhautunut nykyiseen tehtävääni. Kyllä tässä innolla lasketaan kuukausia syyskuussa alkavaan äitiyslomaan... Tässä onkin mukavasti lomia onneksi välissä alkaen pääsiäisestä, vapusta, helatorstaista ja kesälomista...

Jotenkin nyt on vapautuneempi olo ja luottamusta siihen, että hyvin tämä tulee menemään. On se ihmiselmän alku kyllä ihmeellinen, kun katsoo sitä kehitystä, mikä viikottain tapahtuu. Nyt kun on viikon välein ultrakuvat otettuna, niin sen näkee niin konkreettisesti. Miehen mielestä eilisessä kuvassa vauva on kuin pullapoika, kun se rakenne on jo niin selkeä.

Me ei olla osallistumassa seulontoihin, koska ne ovat niin epävarmoja ja toiseksi abortti ei kuitenkaan olisi meille vaihtoehto, vaikka lapsessa olisikin jotain vikaa.
 
Ihanasti tullut juttua tänne! :)

Angelalle peukkuja maanantain ultraan! b=)d

Silvelle ja peppiäiselle kovasti paranemisia! :hug: Inhottavia nuo räkätaudit! Täällä ollaan vielä toistaiseksi vältytty niiltä kokonaan tänä keväänä. *koputtaa puuta*

Ellastiina: Mukava kuulla, että alkaa olla jo varmempi olo raskauden suhteen. Kevät on kyllä siitä kivaa aikaa, että on paljon arkipyhiä.

Täällä on hieman sivuttu tuota kertomisasiaa. Mä olen lähimmille ystävilleni jo kertonut. He tiesivät yrityksestä ja hoidoista, en olisi jaksanut pitää sitä kaikkea salaisuutena. Äitinikin tietää hoidoista, mutta en ole hänelle vielä uskaltanut kertoa. Olen nyt hieman ajatellut, että jos ultrassa kahden viikon päästä on kaikki hyvin, niin voisimme tuleville isovanhemmille ja tädeille ja sedille kertoa.

Mietin tätä kertomisasiaa siltä kannalta, että vielä rakenneultrassa voi paljastua jotain yllättävää. Raskaus on koko kestonsa riskialtista aikaa. Haluan myös, että kaikkein läheisimmät tietävät, miksi olen surullinen, jos jotain ikävää sattuu. Siinä vaiheessa voisi olla raskasta alkaa selittää raskaudesta ja sitten keskenmenosta heti perään. Voi olla, että suhtautuisin tähän eri tavalla, jos taustalla olisi keskenmenoja.

Minua vähän jännittää jo vappu. :ashamed: Sehän on tunnetusti opiskelijapiireissä kostea juhla. Luulen selviäväni ilman suurempia epäilyjä sinne asti, mutta kolmen päivän bileputki varmasti paljastaa. Ei meidän opiskelijaporukoissa juomattomuutta sinänsä pidetä outona, mutta nämä isot juhlat ovat sellaisia, että kyllä voi tulla merkitseviä katseita. :/ En viitsisi kokonaan jättäytyä poiskaan, esimerkiksi vappupiknikiltä tai lakituksesta. Noh, ehkä on vähän turhan aikaista murehtia sitä.

ON: Näköjään tee aiheuttaa minulle närästystä ja huonoa oloa. Kahvia en muutenkaan juo, mutta teetä tulee nautittua kupponen lähes päivittäin. Ei muuta kuin mehulinjalle. ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille! Meille tulee vieraita, joten ehkä päivät kuluvat himpun verran nopeammin ja voin kohta alkaa jännittää jo ekaa neuvolakäyntiä!

-Pantsu rv 5+3
 
Ihanan aurinkoista lauantaita :)

Tuli tuosta "biletämisestä" mieleen, vaikka en o enää aikoihin baarissa juossut, nii tässä yks päivä oli tapaaminen kamujen kanssa. Porukka tietty otti kuka mitäkin, mä valitin et paleltaa, ja pyysin miestä tilaamaan lämmikeeksi "minttu"kaakaon.. ;) Meni aika sujuvasti läpi.. heh.
No, ei sen puoleen, kyl mä edelleen rohkenen ottaa pikkutilkan (pari kulausta) viiniä joskus kerran kuussa ruoan kanssa (sorry jos joku järkyttyy..) Mä uskon ettei se vaaranna pikkualkua masussa. Mutta jokainen tekee tavallaan :)

Lämmintä lauantaita kaikille
 
Täällähän on ollut aktiivista :)

PEPPIÄisellähän on laskenut hemppa aika alas. Rautakuuria vaan peliin. Taidat sä nuorin olla :p

JOZEFINAlle tsemppiä noitten tulosten kans pähkäilyyn. Inhottavaa, kun joutuu aina jotain odottamaan.

SILVElle edelleen paranemissäteitä ~~~~> Mun tauti meni jo ohi, mut nenä on tukossa. Luulen että se johtuu vaan ylipäätään turvonneista limakalvoista.

KAUNISKUUlle :wave:

RAITANEN: Sitä 12.viikkoa mäkin odotan kuin kuuta nousevaa...sulla se on hiukkasen lähempänä.

ON: Eilen halasin ekan kerran vessanpyttyä B) Tosin mitään ei tullut, mutta ei uskaltanu olla menemättäkään kun tuli niiiiin huono olo. Kai se väsymys vaan pahensi olotilaa vaikka olin hyvät päikkärit ottanutkin. Töissäkin iltapäivällä huimas aika kovin.
Menin eilen illalla klo 22 nukkumaan ja heräsin tänään klo 12....Lievää huimausta taas ilmassa ja pitäs iltavuoroon mennä. Saas nähä kuin töissä käy...
Tuhru vaivaa edelleen, mutta kirkasta verta ei ole onneksi tullut sen yhden illan tipan jälkeen.
Ultraan ei ole onneksi enää montaa päivää. Täytyy toivoa että toukalla on kaikki hyvin siellä.

Bartsu ja toukka 8+2
 
Täällä on porukan juniori, ikää 26 vuotta. :wave:

Ostin alkoholitonta viiniä illanistujaisiin. Ihan mielenkiinnosta, haluan tietää maistuuko se vain rypälemehulta. :D Joku on kehunut alkoholitonta siideriä, mutta veikkaan, että ne on mun makuun liian makeita.

Ulkona sataa TAAS lunta. Eikö tämä talvi lopu koskaan... :kieh:
 
Hei!

Ultra takana ja kaikki ok =) Tänään siis rv 11+6, mutta kaveri vastasi kooltaan rv 12+5, kokoa oli 62 mm. Laskettuaikaa ei kuitenkaan muutettu, koska hedelmöitysajankohta tiedossa. Kaikki näkyi, mitä tässä vaiheessa pitikin näkyä ja kaikki näytti hyvältä. Aluksi kaveri nukkui, mutta sitten päätti alkaa syömään ja alkoi aikamoinen huitominen, sekä jaloilla, että käsilla =) Niskapoimu oli 0,5 mm, joten arvo oli hyvä. Ultrasta saatiin 6 kpl kuvia mukaan ja hyvä mieli =) Ultran jälkeen kävin vielä verikokeissa, seerumiseulan tulos tulee parissa päivässä, jos jotain huolestuttavaa on, jos puhelua ei kuulu tällä viikolla, kaikki ok, ja tulos tule kirjeitse viikon-kahden kuluessa.

Nyt on aika helpottunut olo! Olen kyllä tosi väsynyt ja olo "krapulainen" kun viime yön unet jäi vähille, esikoinen tuli taas viereen nukkumaan, se vielä vaikeutti nukkumista entisestään. Näin viime yönä unta, että meille syntyi poika! Ehkä enneuni, mulla on niin kovasti poikaolo tästäkin raskaudesta, kuten esikoisesta oli.

Kysyin muuten kätilöiltä, ovatko kuulleet sellaisesta, että hedelmöityshoidoilla alkaneissa raskauksissa seerumiseulasta tulisi helpommin hälyyttävä tulos, kuin normaaleissa raskauksissa, mutta he eivät olleet kuulleet sellaisesta. Meillä oli kaksi kätilöä ultraamassa, kumpikaan ei ollut tietoisia tällaisesta asiasta. Me nyt otettiin tuo verikoe, vaikka vähän se mietityttää kuitenkin.

Mä luulin jo pahoinvoinninkin kadonneen, mutta eilen oli taas etova olo koko päivän! Ehkä se kohta katoaa jonnekin. Syödä joutuu niin paljon, että äitiysvaateostoksille joutuu kohta! Ehkä nyt uskaltaa jotain jo ostaakin :)

Ai niin, sorruinhan mä jo jotain vauvalle viikonloppuna ostamaan. Kävin lastenvaatekirppiksellä etsimässä esikoiselle vaatteita, niin mukaan lähti luonnonvalkoiset karvatöppöset vauvalle. Ajattelin, että tuokohan huonoa onnea... toivottavasti ei.

Kohta kai tästä raskaudesta voi sitten läheisille alkaa kertoa. Vähän jännittää heidän reaktiot, kun esikoisesta mun vanhemmat ja paras kaveri tiesivät jo plussatestistä asti. No, iloinen asiahan tämä on!

Iloinen ja onnellinen (ja väsynyt) Angela rv 11+6
 
Tänään oli se ultra, ja aika isoja yllätyksiä sieltä saatiin:
VAUVOJA ON KUITENKIN KAKSI!!! :heart: :heart:

huh-huh... :D Ihan uskomaton juttu...

Saman tien kun lääkäri vei ultralaitteen mahan päälle, näkyi kaksi pientä palleroista kuvassa nätisti päällekkäin, kuin kerrossängyssä! Pää on vieläkin ihan pyörällä...

Mehän käytiin sen tuhruvuodon takia ylimääräisessä ultrassa rv 8. Silloin toisesta ei näkynyt merkkiäkään, vaikka sen sydän vielä sykki rv 6 ekassa ultrassa. Missä lie piilotellut... mutta aikamoisen yllätyksen järjesti! Mies sanoi, että toinen pieni on ollu lomalla... :D

Nyt oli kuitenkin molemmilla kaikki hyvin! Toinen oli 62.2 mm ja toinen 56.0, vastaa viikkoja 12+4 ja 12+1, eli ihan hyvin ovat vauhdissa mukana. Niskaakin sai mitattua, oli n. 1,4. Kovasti huitoivat käsillään ja jaloillaan, ja pomppivat kuin superpallot!! :D

Mua jännitti eilen vielä ihan hillittömästi toi ulra, et onhan siellä kaikki hyvin, ja voi minkä yllärin saimmekaan! Tää oli isompi yllätys kuin se ihan ensimmäisen ultran kaksos-uutinen!

Nyt meni taas suunnitelmat ihan uusiksi... :) ja arvatkaa vaan et ajatus pyörii vain ja ainostaan tässä uskomattomassa asiassa!

Angelalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista myös! :)
 
Angelalle oikein paljon onnea hyvistä ultrauutisista! :) :flower:

Raitanen: No kylläpä sait yllätyksen! Ihanaa, että molemmat pikkuiset näkyivät ultrassa! :heart:

ON: Sairastuin sitten lauantaina ilmeisesti norovirukseen. :x Nyt jo toista vuorokautta kärsitty pahoinvoinnista, vatsataudista ja kuumeesta. Huomenna täytyy mennä lääkäriin, jos ei tämä helpota. Huomenna olisi myös neuvola, mutta en tiedä kykenenkö menemään sinne, kun on näin huono olo. :( Tähän on liittynyt myös kauheita alavatsakramppeja ja tietysti se pistää miettimään, että kai kaikki on kohdussa kunnossa. :/
 
Angela Onneksi olkoon ja ihanaa, että ultrassa oli kaikki kunnossa. Teidän pikkuinen on tosi hyvän kokoinen ja np- arvokin on oikein hyvä. Sullahan paukkuu maaginen raja rikki huomenna =) . Noita vauvanvaate ostoksia jarruttelen minäkin. En uskalla vielä kohtaloa uhmata ;) .

Raitanen TÄH... Mikä jymy-yllätys!!! Tuhannet onnittelut :flower: . Toinen siellä on sitkeästi sinnitellyt piilossa. Voin kyllä uskoa, että teillä on pasmat sekaisin :D .

Pantalaimon Tervehtymissäteitä sinulle~~~~~> Itselläni on vielä hyvin muistissa vuosi sitten sairastamani Norovirus. Sitä ei kyllä toivoisi pahimmalle vihamiehellekkään saati sitten masuasukkia vaalivalle huolehtijalle :/ . Nuo krampit kyllä liittyivät minulla suoliston kouristeluun, joka oli välillä pelottavan voimakastakin. Eiköhän kuitenkin kohtu suojaa pienokaista tehokkaasti :) . Jättäisin kyllä itse neuvolan väliin ja keskittyisin lepäämiseen. Ihan jo senkin takia, ettei tauti tartu muihin neuvola-asiakkaisiin. Parane pian!

(.) Huomenna mulla on eka neuvolakäynti. Onneksi tää sairastamani monsteriflunssa alkaa talttua, joten pääsin jo tänään töihinkin. Menen myös huomenna kontrollikäynnille sisätautilääkärille sairastamani kroonisen suolistotulehduksen takia. Pitääkin keskustella vakavasti raskauden vaikutuksesta suolistoon. Ainakaan mitään uusia lääkekokeiluja ei tarvi miettiä ainakaan reiluun vuoteen :whistle: . Mielenkiintoista huomata, että nyt kun flunssa alkaa väistyä tekee pahoinvointi taas paluuta. No onpahan yökkäily ainakin helpompaa ilman kipeää kurkkua ja yskänpuuskia ;) .

Silve ja Mato 10+5
 

Yhteistyössä