+++ ALKUVUODESTA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET +++

Lion ja Angela tsemppiä odotukseen.. kunpä itseki pääsis sinne saakka. Ottaisin pahoinvoinnin milloin tahansa tämän ikuisen vuotamisen tilalle..
HAssua ku joskus aikoinaan mietin, et sit kun plussa ikinä tikkuun pamahtaa, niin se on sit siinä ja seuraavat 9 kk on taattu.. Mutta kuinkas kävikään? Päivästä toiseen pelkoa, odotusta, pähkäilyä, mietiskelyä, oireiden tutkimista ja kaikkea.. :attn: Eee oo heleppoo tällä palstalla!
Nippekerroha kuulumisii!!?? Mikä tilanne?
Entäs Assarin solut? Missä mennään?
 
Kamilla: Kiva kun käyt aina moikkaamassa! :wave: Sulla onkin raskaus jo tosi pitkällä!

Bartsulle onnea hyvistä ultrakuulumisista myös!

Olenkohan mä unohtanut lisätä jonkun tuonne etusivun listalle???

Vihdoinkin tilasin neuvolan - se on ensi maanantaina. Harmittaa vaan, että joudun töistä olemaan tuon tuosta poissa epämääräisiä aikoja, kun lääkärissäkin olen käynyt kerta viikkoon. Pitää hieman miettiä taktiikkaa, etteivät ala ihmettelemään. Vielä ei tarvitsisi asian tulla julki.

Niin, olisipas se mukavaa kun pystyisi nauttimaan olostaan, kun ei ole pahaa oloa... Silloin sitä kärsii henkistä epätoivoa, kun epäilee että kaikki ei ole hyvin. Miten mukava viikonloppu mullakin olisi ollut, kun olisin vaan tajunnut nauttia siitä, että oli ihan normaali ja hyvä olo. Tämä viikko onkin sitten ollut pahaa oloa enemmän. Alavatsa tuntemuksia mulla ei ole ollut nyt muutamaan päivään. (Ei mulla kyllä missään vaiheessa ole ollut kovin suuria alavatsatuntemuksia). Viikonloppuna enemmän pientä vihlontaa, joka antoi aina välillä toivoa, kun ei ollut paha olo.

Syöminen on jotenkin "hankalaa" -- tietää, että on pakko syödä, jotta ei tule huono olo (tai jotta huono olo menisi pois), mutta harvoin tekee mitään mieli. Sitä syö vähän kuin väkisin. Hedelmiä on ehkä helpointa syödä ja juoda tuoremehua.
 
KAUNISKUU: Ihan samat mietteet oli mulla tuosta plussaamisesta, mutta siitähän se tosipiina sit vasta alkoikin. Jaksuja sinne :hug:

ELLASTIINA: Mulla kans sama noitten lämpimien ruokien kans. Kun ei uppoo. Mutta olen nyt pakottanut itseni kumminkin kerran päiväs syömään kunnon ruuan. Siitä olo kuitenkin aina kohenee.

ANGELA: odottavan aika on todellakin pitkä. Ei kai se koskaan lopu ennenkuin viikoilla +38, kun tietää vauvan olevan suhteellisen valmis maailmaa varten.

Mitäs NIPElle kuuluu? Entäs Raitanen? Ja muut?

Varasin neuvolan sit eilen. Se olisi tasan kahden viikon päästä. Kauhean mukavan tuntuinen oli neuvolan"täti". Mielenkiintoista nähdä miten se suhtautuu, kun kertoo että on lahjasoluraskaus. Nyt jo kerroin, että on keinoaalkuinen, mut en jaksanut enempää alkaa selittämään siinä puhelimessa.
Laskettu aika olis sitten 5.11. tällä tietoa.
Lääkkeitä vähenetelen niin, että viikon 10 jälkeen vähennän lugeja ja zumeja pikkuhiljaa pois. Viikolla 12 lopetan kortisonit nekin pikkuhiljaa ja ASA:n sitten vko 16.
Saas nähdä kuin mun käy kun on töissä tulossa kiva ilta-aamu-ilta- aamu rupeama...iltavuoro loppuu 21.30 ja sit pitää olla aamulla jo 7 töissä. Työmatkoihin menee reilu puoli tuntia ja uniaikaa jää yleensä noin5 tuntia. Nytkin on aamuvuoron jälkeen ihan puolikuollut ja parin tunnin päikkärit on tarpeelliset. Vielä on tää flunssakin häiritsemässä.
Tällaista tänne.

Bartsu ja toukka 7+1
 
Taisin olla eka joka kävi?!
NO, kaikki ok, näyttää niin hyvältä kuin voi tässä vaiheessa näyttää, sanoi kätilö. Niskaturvotusta ei yhtään, lapsivettä hyvin, istukka takana, kaikki mainiosti. Kasvu 5 pv yli viikkojen, mikä on vaan hyvä asia ettei jätätä. Laskettu aika pysyy 9.10. Upeaa.
Eilen tunsin pientä naputusta ja kuplintaa masussa, kysyin kätilöltä että voiko jo tuntea liikkeet. Sanoi että kyllä voi, varsinkin kun istukka ei ole tiellä ja kun tunnistaa ne liikkeiksi, semmoinen rytmikäs koputtelu :heart: Aika hurjaa! Ihanaa oli nähdä kaveri, näytti ihan pojalta muuten! Kätilö sanoi että lääkeherkille ihmisille (olen!) tulee usein hormonihoitojen seurauksena kova pahoinvointi! Enpä tiennyt tuotakaan! Mulla on sama kuin Angelalla, koko ajan pitää olla jotain syömässä, tällä hetkellä listalla on omenat. Joka päivä oksennan mutta vain kerran tai pari, aikaisemman kymmenen sijaan, ehkä tämä tästä. Hyvää vointia ja viikonloppua kaikille!
J 11+0 tänään
 
Varovaisesti jo kurkin tälle puolelle. Hyväksyttekö joukkoonne minut? Meillä esikoisen yritystä takana reilu puolitoista vuotta. Viime keväänä todettiin PCO-tyyppiset munasarjat eli kierrot heittelivät ihan miten sattuu. Keväällä koitettiin pari kiertoa clomeilla ilman vastetta. Kesä huilailtiin ja minä laihdutin. Yhteensä kesän ja syksyn aikana putosi 10 kg:a.

Syksyllä laitettiin lähete julkiselle. Jonotusaikana koetettiin vielä pari ovulaationinduktiota, hyvällä vasteella, mutta tuloksetta. Joulukuussa oli ensikäynti ja päätettiin jatkaa vielä pari kiertoa clomeilla. Ei tulosta ja tämän kuun alussa ensimmäinen inseminaatio clomit+menopur+pregnyl+luget yhdistelmällä, joka suureksi yllätykseksi toi plussan eilen. :) Tänään kävin labrassa verikokeessa ja tuloksena oli hCG-arvo 427. Luget loppuivat eilisiltana.

Ikää minulla on 26, mies täyttää 27 ihan näinä päivinä. Molemmat opiskelemme, mutta melko loppuvaiheessa. Perheeseen kuuluvat myös 3-vuotias ja 14-viikkoinen kissa, neitejä molemmat. ;)

Kovasti epäuskoinen olen vielä tämän suhteen. :ashamed: Oireina ovat alavatsakivut, jotka yltyvät etenkin iltaisin ja haittaavat nukkumista, sekä palelu. Herkästi alkaa myös huipata, jos verensokeri pääsee laskemaan. Ultra-aika on kiirastorstaina (miten sopivaa!) eli silloin viikkoja pitäisi olla 7+2. Niin ja arviotu la on 24.11.

Pantalaimon rv 4+3
 
Pantalaimon, tervetuloa mukaan! Onnittelut plussasta! Ihanaa kuulla taas lisää plussa-uutisia! Alavatsakivut ovat ihan hyvä merkki! ;) Mulla ihan ekoina viikkoina niitä viiltelymäisiä kipuja oli aika paljon, nimen omaan iltaisin ja öisin. Ei ne unta häirinneet, mutta yöllä jos heräsi, niin etenkin tuntuivat voimakkaasti. Ja meillä on myös kissoja, kaksi nuorta kollipoikaa! :)

Jozefina, mahtavia ultra-uutisia myös sinulla! Hyvä että kaikki oli niin hyvin kuin voi! Ja hienoa että pahoinvointikin alkaa hellittää. Oliko sulla muuten hoidoissa käytetyistä hormonilääkkeistä pahoja sivuoireita? Sulla on kai meistä raskaus kaikkein pisimmällä. Me saadaan odottaa vastaavaa ultraa vielä 1,5 viikkoa, 30.3. vasta. Angela, onko meillä ultrat samana päivänä?

Bartsu, koita jaksaa kurjien työvuorojen kanssa! Mulla on ihan virka-aikainen työaika, ja välillä tuntuu silti et väsymyksen takia jotkut työpäivät menee läpi ihan puolikuolleena... ja saan kuitenkin nukuttua joka yö. Tosin mikään unimäärä ei tunnu riittävän... Tsemppiä! Oliko niin, et yövuoroja sun ei enää kuitenkaan tarvii tehdä? Ja jos voin kysyä vielä noista sun lääkkeistä; anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä toi ASA on, mikä tarkoitus sillä on?

(.) Fyysinen olotila on edelleen ihan yhtä hyvä, ihan kuin väsymyskin _ihan hiukan_ jo hellittäisi... alavatsakipuja ei pariin päivään ollut (ja arvatkaa vaan oliko täällä jo lievää paniikkia), nyt tänään niitä on taas tuntunut! Voi tätä piinaa ja itsensä kuuntelua! Syödä pitää parin tunnin välein, muuten tulee heikko olo. Aamuisin huimaa jos ei jotain heti ota (syötävää, I mean...;) ). Hedelmät maistuu hyvin, ja paremmin menee kylmä ruoka myös täällä. Kahvi ei ole mennyt alas moneen viikkoon, nyt tuntuu teekin tökkivän.

Mieliala sitä vastoin tuntuu menevän ihan vuoristorataa. Välillä tulee epäusko ja paniikki (juuri noista mukamas "hävinneistä" oireista), ja kohta taas ihan hillittömiä onnellisuuskohtauksia! Ollaan niin onnellisia tästä pienokaisesta että sydän pakahtuu! Ja onnellisuuskohtauksia tulee myös muiden ihmisten puolesta, täälläkin olen niitä saanut kun olen teidän kaikkien ihania ultrakuulumisia lukenut! Sitä vaan on niin kovin onnellinen, että kaikki ollaan nyt tässä tilanteessa ja nämä ihmeelliset pienokaiset tiukasti mukana!

Niin, ja olihan mulla tässä vajaa viikko sitten elämäni ensimmäinen(!) hiivatulehduskin! Siinä tuntuu oleva kummallisesti eri käytäntöjä sen hoitamiseksi, mun oma neuvolalääkäri (joka sen todensi) sanoi, et ei ole haittaa, eikä tartte välttämättä hoitaa, ellei oireet mee ihan sietämättömäksi. Loppuraskauden hiiva juuri ennen synnytystä taas pitää hoitaa, ettei vauvalle tule heti sammasta. Juttelin sitten ystäväni kans, jolla alkuraskauden vaivana tää oli kans ollu useempaan kertaan, hänen lääkärinsä oli sanonut napakasti, et pitää hoitaa mahd. pian pois. Otapa taas selvää... No, mä ajattelin, et tulehdustilahan se on hiivakin, ja ei voi olla hyvästä, toisaalta arvelutti taas käyttää ylimääräisiä lääkkeitä. Päädyin sitten Canesten-hoitoon, ja sillähän tuo lähti. Lienee aika yleinen vaiva, ja mullahan olikin ihan hillitön kutina päällä kun Luget oli, lienee sieltä peruja tääkin. Ja tietty ne kuivemmat limakalvot ja raskaushormonit...

Kertokaahan kuulumisia, ja ihanaista viikonloppua!

Raitanen + kyytiläinen rv 10+3
 
Ah, tosta Bartsun neuvolakontaktista piti vielä kommentoida: meidän neuvolatädin suhtautuminen hoitoihin oli tosi kiva, taivasteli vaan, et mitä kaikkee meilläkin takana on, kun tarinaa kerroin. Siinä sitten itsekin ihan liikuttui kun kertasi kaiken yhdellä istumalla, ja verenpaineet oli kaikkien niiden juttujen kertomisen jälkeen ihan taivaissa... on nää vaan sen verran raskaita kokemuksia. Mut onpahan ne neuvolantädit, kokeneemmat varsinkin, kuulleet vaikka sun kaikenlaisia tarinoita ja kohtaloita, ja mun mielestä se on rautaista ammattitaitoa suhtautua hienosti (ja neutraalisti) myös lapsettomuushoitoihin, on ne sit omilla tai lahjasoluilla tehty.
 
Jeps Raitanen, voin tosi huonosti hormonikuurien aikaan.
Piikeistä turposi maha ihan mielettömästi ja muutenkin oli jotenkin höntti olo koko ajan. Taisinpa silloinkin jo yökkäillä. No ehkä tämä tästä iloksi muuttuu.. ja eiku syömään..
 
NIPPE: :hug: mitkään sanat ei riitä. Koittakaa jaksaa.

RAITANEN: Mä teen onneksi 2-vuorotyötä. Ja suurimmaksi osaksi mulla on aamua, kun teen ajoittain myös esimieshommia. Öitä en kyllä varmaan jaksais enää edes valvoa. Joskus tein kyllä niitäkin ihan aktiivisesti, mutta nykyään tarvitaan enemmän aamuissa.
Mulla myös ajatukset myllertää aika lailla. Kuuden vuoden jälkeen saa alkaa totuttelemaan ajatukseen äitiydestä.... on se niin hienoa ja samalla pelottavaakin.
Niin ja se ASA on miniaspiriinia kohdun alueen verenkiertoa parantamaan/tehostamaan.

JOZEFINAlle onnea hienoista ultranäkymistä :heart:

PANTALAIMON: tervetuloa!!

Bartsu ja toukka 7+1
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista! :)

Nippe: Pahoitteluni. :hug:

Raitanen: Mulla on kanssa ollut hiivan oireita. Limakalvot tuntuvat olevan aika kuivat ja se aiheuttaa kutinaa. Mutta tulehdukseen asti ei ole vielä toistaiseksi yltynyt. Mulla on usein loppukierrosta kuivat limakalvot (ja mahakipuja), joten olin ennen testin tekoa aivan varma, että tätihän sieltä tulee.

ON: Yöt ovat tosiaan olleet aika rikkonaisia. Etenkin torstai-iltana oli kovia kipuja. Lisäksi meidän pikku pennulla on tapana tulla aamuisin klo 6-7 aikaan sänkyyn kehräämään ja vaatimaan ruokaa, joten unet ovat "mukavasti" lyhentyneet sieltäkin päästä. :D Eilen nukuin kahdet päiväunet ja olin silti aivan naatti puolenyön aikoihin.

Muuten on ollut aika rento fiilis. En osaa ollenkaan pelätä, vaikka tiedostankin kaikki riskit, etenkin kun tämä raskaus on vielä niin alussa. Yritän ajatella positiivisesti, että tämä on osoitus siitä, että pystyn tulemaan raskaaksi. Jos jotain menee vikaan, voimme yrittää uudelleen. Mutta ennenkaikkea yritän nauttia tästä vielä suhteellisen oireettomasta alkuvaiheesta. :)

Näen tässä jokseenkin pitkässä (vaikka monilla teistä on kestänyt paljon pidempään :ashamed: ) odotuksen odotuksessa myös jotain positiivista. Mies on tästä raskaudesta vähintäänkin yhtä iloinen ja onnellinen kuin minä. Muistelin yrityksemme alkuvaiheita, kun miestä ei kauheasti kiinnostanut, ja suhtautuminen mun "hössöttämiseen" oli vähän nuiva. Sitten kun kaikki ei mennytkään suunnitellusti, miestä toki harmitti, mutta hän myös kiinnostui enemmän. Nyt emme kumpikaan pidä raskautta ja vauvan saamista itsestäänselvyytenä, vaan osaamme arvostaa sitä.

Minäpä lähden istuttamaan parvekkeelle kevätkukkia! Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille! B)
 
Ellastiinalle, Bartsulle ja Jozefinalle onnittelut hienoista ultrauutisista. Ihanaa, että kaikki on niinkuin pitääkin.

Pantalaimon
tervetuloa ja onnea plussasta :flower: . Mahtavaa, että saamme lisää uusia onnistujia tähän pinoon. Mulla myös ovat unet jääneet vähiin, sillä meille tuli viime viikolla pikkuinen koiranpentu, jolla on uniajoista ihan toinen mielipide kuin minulla |O . Mies on kaikenlisäksi niin raskasuninen, että minä saan itsekseni pentua öisin rauhoitella. :kieh:

Nippe :hug: Voi ei! Olen niin kauhean pahoillani.

Kauniskuulle jaksamista tuhruilun kanssa. Ei ole kivaa, eikä varmaan omiaan vähentämään stressiä :/ .

Angela Mulla on sama tilanne kuin sulla. Syömistä pitää tarkkailla kunhan tää etova fiilis loppuu. Ainoa keino torjua sitä on tuo jatkuva syöpöttely. Väsy on myös mulla kova.

(.) Olen ihan kuitti. Mulla on ollut torstaista saakka kova flunssa. Kuumetta on ja järkyttävä yskä, joka estää nukkumisen. Viime yönkin yritin nukkua istualteen, kun makuuasennossa tuntuu, että tukehdun. Mies yrittää saada mua lääkärille, mutta mitäpä siellä käyminen auttaa. En halua antibioottikuuria ja sitäpaitsi tämähän saattaa olla viruksen aiheuttamaakin. Ei tuo parasetamoli oikein pure kuumeen aiheuttamaan päänsärkyynkään. Anteeksi kauhea valittaminen. Olo vain on melko kurja, sillä pahoinvointikin on yltynyt ja kurkkukipu ei tykkää yökkäilystä :eek: . Nyt menen petiin potemaan itsesääliä...

Silve ja Mato 9+3
 
Kiitoksia osanotosta bardolino, Pantalaimon ja Silve.

Eilen olin aikasta maasa, mutta tännään olen jo vähän pirtiämpänä. Luulen, että tämä nopia nousu johtuu siitä, että surin keskenmenoa jo viime viikon to ku vuoto alako.. Nyt vain ajatukset on "vähän" sekasin. Mulla nimittäin meni palion ohi lääkärisä käymisestä ja sitten taas nämä minun oman kropan toiminnot.. Eli minua ihimetyttää se, että lämmöt on edelleen 37.3, mitä ne on ollu koko ajan raskaaksi tulemisen jäläkeen. Eikö lämpöjen pitäs puota vähän ennen tai heti keskenmenon alettua? Ja toisena asiana, mulla on edelleen kohdunnipukka kova ja ylhäälä.. Kellään kokemusta? Olisin oikein kiitollinen jos joku, jolla kokemusta asiasta on, vois kertoa niistä kokemuksista mulle näitten asioitten suhteen. Mies jo vähän eppäilee lääkärien sanomista, ku ensimmäinen lääkäri löysi enemmän kohdusta ku toinen. Tuntu, että se toinen lääkäri ei kovinkaan tarkkaan viittiny asiaa ees kattoa; tuli paikale, katto pikasesti ja totes tilanteen. Noh, kaitpa asia kuiten on selevä ja kesken on menny. Nämä kaks asiaa minua vain kovasti mietityttää..

Toivottelen teile kaikile parempaa onnea ja onnellista raskausaikaa!
 
Nippe81: Olen kovasti pahoillani. :'( Voimia suruunne. En vielä kuitenkaan poistanut sinua listalta, koska ilmeisesti pienen pientä toivonsädettä on vielä yllä.

Pantalaimon
: Tervetuloa! Lisäilin sinut tuonne etusivulle.

Huomaan, että lasketuissa-ajoissa olisi päivittämistä... Yritän lisäillä niiden kohdalle, joilta puuttuu, kun kerrotte mikä on laskettuaika. Ehkä olette jo kertaalleen kertoneet, mutta en ole huomannut päivittää... :ashamed:

).( Täällä ei ole pahoinvointia ollut taas muutamaan päivään ja olen yrittänyt nauttia olostani. Eilen olimme teimme miehen kanssa pienen rengasmatkan toiseen kaupunkiin ja nautimme kauniista säästä. Kyllähän sen huomasi, että olin aika uupunut kun kävelimme sitten ympäri kaupunkia. Paluumatkalla olikin sitten aika kovasti alavatsatuntemuksia ja alaselkää vihloi. Ehkä mä taas kaipaisin pienen pahoinvointaallon, etten huolestuisi... :)

Olisikohan tuo pahoinvointia tosiaan rinnastettavissa muihin hormoneihin reagointiin. Mulle hoidot ovat olleet suhteellisen helppoja siinä, että en ole saanut mainittavia oireita mistään hormoneista. IVF meillä meni tosin lyhyen kaavan mukaan, joten vaihdevuodet jäi kokematta.

Ellastiina (9+3)
 
Nippe voimia matkalle!! Olin ihan varma että selvisit säikähdyksellä :hug: Kurjuus!!
Ellastiina Kyl se kuulema voi liittyy siihen, miten muutenki kroppa reagoi hormoneihin. Mullakaan mitkää IVF hoidot ei tee oireita mihinkää suuntaan ja mitää huonoo oloo ei o mullakaa.. Lekuri sanoiki, et monesti näillä hoidoilla oireet jää lievemmäks ku kroppa muutenki täynnä hormoneja valmiiksi. Ja yksilöllistähän se muutenki on. Kaveri oli tosiaan ekasta lapsesta iha sairaala kunnossa oksentelusta, toisesta lapsesta ei "olis tienny" raskaana olevansakaa ellei maha olis kasvanu :) Joten, eipä siihen kannata tuijottaa, ihan varmasti kaikki ok vaikkei oksentelekaa ympäri ämpäri.

PANTALAMOINEN:Joo, samoja oireita.. en tiiä onko hiivaa vai limikset rikki lääkkeistä.. Kettumainen tunne ku välillä arastaa kunnolla ja kirveleekin.. Lekuri totes et ootellaan ultraan ja katotaan enneko lääkitään. No, bebanthenia vaan reilusti.. heh..

(.).. samaa fiilistä ko Ellastiinalla, väsy ja eilen kävelylenkki teki tuskaa, oli ku olis 10kg painot nilkoissa. Sit sattu alaselkään jne.. Muuten olo ihan normi :)


Ja töihin lähtö.. huoh.. unettaa jo valmiiksi!
Aurinkoista sunnuntaita!
Kauniskuu (7+1)
 
ennen duunia tuli vielä mieleen yksi sitaatti jonka joskus luin:

"Elämässä on kaksi kriisiä. Toinen kun kaikista suurin toive ei toteudu, ja toinen kun se toive yllättäen toteutuu"

En muista mistä luin, mutta jotenki sopii ainakin omalle kohdalle näiden hoitojen suhteen. Kävin läpi niin ison henkisen romuutuksen näiden aikaisempien hoitojen kanssa, sitten ku tämä ihme tapahtui, olen välillä ihan rikki ja pelkään menettäväni taas kaiken.
..ja niin, tuhrut jatkuu edelleen..

Halit päivään.
 
Mä kärsin hiivaonglmasta useita vuosia joitakin vuosia sitten. Siihen ei oikein mikään pysyvästi auttanut vaan aina joutui uusia kuureja ottamaan. Kaikkein helpottavimpana keinona koin Canestan suihkeen, joka on tarkoitettu iholle eikä niinkään emättimeen... En nyt muista oliko se lääkäri, joka sitä suositteli vai mistä sen keksin. Sitä kun suihkautti alapäähän niin kirveli hieman, mutta kutina aina helpotti. En tiedä mitä lääkäri tuumaisi sen suihkimisesta alapäähän raskaana ollessa...

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far04134&p_teos=far&p_selaus=

Näkyy lukevan, että liuosta ainoastaan sieni-infektioiden hoitoon... No, pääasia sillon olin, että selätti kiusallisen vaivan.
 
ELLASTIINA: Hiivahan on sieni. Sen aiheuttaa yl. hiivasieni nimeltään Candida Albicans. Canestenissa on kai kaikissa kuitenkin samaa vaikuttavaa ainetta mikä auttaa siihen.

JOS joku haluaa kokeilla jotain LUOMUA hiivan hoitoon niin kokeilkaa piimää! Meidän lääkäriopettaja aikanaan neuvoi siis laittamaan sitä sinne. Pitäs auttaa eikä ole ainakaan vaarallista....

KAUNISKUU: Mun tuhrukamu! Mulla nyt jo kans kaksi viikkoa tuhruillu. Jonain päivinä enemmän ja joinain vähemmän....

SILVElle flunssanparannussäteitä ~~~~> Mulla alkaa flunssa pikkuisen jo helpottaa.

NIPPE: Mun käsittääkseni kun kohtu tyhjenee niin kohdunsuu tulee alas ja aukenee eli ei pitäs tuntua mitään napukkaa, mutta en nyt ole 100% varma enkä tiedä sit kuin nopeaan menee kiinni ym. :hug:

Omaan Napaan kuuluu armoton väsymys. Työvuoron jälkeen kaaduin sänkyyn ja nukuin 2½ tuntia...Nyt on taas pakko mennä syömään jotain kun alkaa tulla äklö olo. Tuhruttaa edelleen. Kohta on menny pari viikkoa sen alkamisesta. Täytyy nyt vaan koittaa olla stressaamatta siitä, kun se lääkärikin vakuutteli, että ei tarvi olla huolissaan mutta....

Bartsu ja toukka 7+3
 
Voi Nippe :hug: .. en tiiä.. minä varmaan kävisin sinuna jossai yksityisessä rauhassa tutkimassa tilanteen jos yhtään mietityttää...sais mielelle rauhaa kaikin puolin. Mie en noista napukoista oikeen tiiä, kun mulla se tuntuu edellee välillä olevan alhaalla ja välillä ylhäällä.. Plääh.. Vaikeita juttuja..
Bartsu Voihan tuhru meitä!! No, toisaalta..niinku sanottu, taitaa näissä hoidoissa enemmin porukalla vuotaa kun olla vuotamatta.. Toisaalta tuntuu et vois olla paremmilla mielin ku veri pysys siellä minne se kuuluu!! Muistahan sie levätä! Mä kans saatan nukkua kevyesti päikyt ja silti illalla unettaa.. Heh..
Silve nakkaa se paha olo mulle, mie ottaisin sen mieluummin kun tän oireettomuuden :) No, ei vaan, voimia ja tsemppiä. Muista pitää huolta itestäs ja levätä.

Jeejee.. Pari yötä vielä ultraan. Odottaa ja samalla pelkää.. Nooo.. sitten taas ollaan viisaampia.. Kai.. vai loppuneeko tää jännittäminen ja paniikkipelko sittenkää.. B) Ihmismieli on kummallinen :whistle:

Hyviä öitä ja alkavaa viikkoa

Kauniskuu 7+1
 
Silve: Pikaista paranemista! :hug: Jostain syystä meilläkin se olen aina minä, joka sattuu yöllä heräämään kissojen riehumiseen. :kieh:

Kauniskuu ja bardolino: Jaksamista tuhruilun kanssa! :hug:

Nippe: Luulisin tosiaan, että nipukan pitäisi aueta ja pehmentyä. Mulla sen paikka kyllä vaihtelee mielestäni jatkuvasti, joten en osaa siihen alhaalla/ylhäällä kysymykseen mitään sanoa. Kovasti voimia sulle! :hug:

Ellastiina: Minäkin selvisin suht oireettomana hoidoista. Pregnylin pistämisen jälkeen tosin olin kiukkuinen kuin ampiainen, mutta ainakaan toistaiseksi ei samaa efektiä ole ollut havaittavissa. Miehen onneksi. :D

ON: Päivät tuntuvat kuluvan hitaasti, vaikka touhuaisikin paljon. :| Meillä oli viikonloppuna kahdet kosteahkot juhlat ja etenkin niissä jälkimmäisissä tylsistyin sitä mukaa kun muut humaltuivat. Ehkä niitä jaksaisi kerran kuussa, mutta peräkkäisinä päivinä... :headwall: En kuitenkaan vielä viitsi jäädä pois, koska sitä ihmeteltäisiin enemmän kuin juomattomuutta.

Oireisiin on tullut uutena rintojen arkuus. Lisäksi tänään on närästänyt, mutta mulla on sitä usein muutenkin, joten en ehkä laske sitä oireeksi. Maha on iltaisin turvonnut. Enää ei kauhean kovia kipuja ole ollut, mutta yöunett ovat silti lyhyitä.

Hyvää yötä!

Pantsu 4+5
 
Nippe, voimia paljon! :hug: mä myös sinuna kävisin vaikka yksityisellä ultrassa vielä tarkistamassa, jos yhtään on vielä toivoa olemassa... mielenrauha on tärkeä asia!

Bartsu, sorry, noissa yötyövuoro-asioissa taisin nyt sotkee henkilöt: muistin että mm-72han se oli kuka tuskaili myös työvuorojen kans. Mitähän mm-72:lle kuuluu?

Kiitti vinkistä Bartsu, toi hiivan luomuhoito piimällä olikin ihan hyvä juttu, mä aina mielummin ensin käyttäisin luomukeinoja ensin. Hmmm.... mitenkähän se käytännössä oikein toteutuu...? Piimää purkista suoraan onkaloon ja jalat kattoon, vai? :LOL: (kuten huomaatte, mä olen ihan noviisi näissä hiiva-asioissa :D )
Mä tosiaan nyt kuitenkin otin 1 tbl Canesten-kuurin, sillä lähti (ja sikiölle vaarattomuuden varmistin varmaan sata kertaa neuvolasta, neuvolalääkäriltä sekä farmaseutilta apteekissa :D). En käyttänyt asetinta, enkä työntänyt tablettia kovin syvälle emättimeen. Paketissa tuli voide myös, sitä ei tarvinnut kuin muutaman kerran käyttää.

Hoidoista ja pahoinvoinneista: vaikka meillä oli pitkä IVF, en silti saanut pahoja oireita hormonihoidoistakaan (fyysiset kivut munasarjoissa ennen ja jälkeen punktion oli kyllä, mutta ne oli seuraus, ei oire). Toki nää lääkeherkkyydet on yksilöllisiä, mut joku yhteys noilla taitaa olla. Ja onhan monet normikierrossakin herkempiä hormonivaihteluille. Raskaus onmyös toki niin yksilöllinen oireineen, mutta olisko siinäkin jotain suvussa kulkevaa: mun raskaus on edennyt pitkälti samoja ratoja kuin siskoni vähine oireineen.

Voimia "tuhruilijoille"! On se vaan yhtä piinaa...!

(.) Rentouttava ulkoiluviikonloppu takana! Kyllä aurinko ja valo tekee ihmeitä! Koko ajanhan sitä kuuntelee alavatsan tuntemuksia, mutta mulla siellä koko ajan joku "möyrintä" käy, se rauhoittaa mua tosi paljon, kun tuntee, et jotain elämää siellä siellä kohdussa on. Liikkeet eivät toki vielä tunnu, mutta sellaista pistelyä ja nipistelyä koko ajan. Välillä tosi kovasti, ja sit aina säikähdän, et onhan kaikki hyvin... on tää ihan järkkyä kyllä! Tasan viikon päästä on ultra, ja miehelle jo eilen sanoin, et hyvä kun on... vaikka ei ole mitään syytä odottaa, et jotain olis huonosti, on silti ihanaa saada varmistus sille. Mä luulen, et niin pitkään kun kasvua ja kehitystä ei ulospäin mahan kasvuna näe, on myös tämä kamala epätietoisuus koko ajan läsnä. Iltaisin maha tuttuun tapaan ihan pallona.

Kivaa viikon alkua kaikille!

Raitanen ja kyytiläinen 10+6
 
Raitanen: Minäkin sain ihanasti virtaa keväauringosta viikonloppuna! B) Oli siis järkytys herätä aamulla ja huomata maiseman kietoutuneen taas valkoiseen. Saisi tämä talvi loppua jo... :kieh:

Voi kun te kaikki muut olette jo niin pitkällä! Kohta ohitatte jo sen maagisen 12 viikon rajan. Minä lyllerrän täällä alkumetreillä vielä. :ashamed:

ON: Soitin tosiaan jo viime perjantaina (hätäinen kun olen :D) neuvolaan ja sain ajan 21.4. Tänä aamuna kuitenkin katsoin Ylen Aamutohtoria, jossa oli puhetta siitepölyallergioista ja allergialääkkeistä. Tajusin, että perhana, niitähän pitäisi alkaa syödä, eikä mulla ole hajuakaan, voiko tätä nykyistä antihistamiinia syödä raskaana. No soitin neuvolaan ja terveydenhoitaja totesi, että nenäsuihketta ja muita paikallisia allergialääkkeitä saa käyttää, mutta antihistamiineista pitää katsoa, että mikä lääke sopii. Kun kerroin, että joudun lähes puoli vuotta käyttämään allergilääkkeitä (ihanan pujoallergian takia), niin terkka totesi, että ehkä on parasta, jos tulen jo aiemmin käymään. Sain siis ajan jo ensi viikon tiistaille! Kääk. :eek: Olisin mieluusti mennyt vasta ultran jälkeen, mutta pääsiäinen sattuu juuri siihen väliin ja siellä ollaan kuulemma lomalla ennen ja jälkeen, joten eipä ollut muita mahdollisuuksia. :/

-Pantsu 4+6
 
Pantsu, joo mä oon ihan 100% kesäihminen, en malta odottaa et lumet sulaa ja pääsee pihalle kopsuttelemaan! :)

PAITSI et neuvolaa varten kun piti niitä omia rokkotietoja etsiä satuin löytämään oman rokotekorttini, ja huomasin, et jäykkäkouristusrokote olis mun pitäny uusia jo pari vuotta sitten!! :ashamed:

Voi että mua ottaa päähän kun en tajunnut ennen raskautta ja ennen hoitojakaan tätä tarkistaa!!! Raskauden aikana tietty sitä ei voi ottaa... mutta eiköhän tässä pärjäillä, pakkohan se on. Pihahommista en varmasti malta pysy pois kunhan lumet sulaa, mut pitää varmaan jotkut rautahanskat kehittää, ettei tuu haavoja... :whistle:

Onkos kellään tietoa enemmän näistä rokotteista: lapsena meidän ikäpolvihan saa hyvät perusrokotteet ja nää aikuisiän rokotteet on vaan tehosteita, eikö oo näin? Eli joku pieni suoja kai mullakin on olemassa...

 
Bardolino ja Raitanen: Luomu hiivanhoidosta vielä... Kun asuin Amerikoissa, niin siellä sain hiivan hoito-ohjeeksi etikkavedellä huuhtelemisen... Myivät apteekissa sellaisia pulloja, joissa oli sellainen suutin ja etikkavettä... Joo, sitä käytin pitkään. Kyllähän sekin vähän auttoi. Ei tuhri samalla tavalla kuin piimä, mutta on hapanta.

).( Mulla oli tänään neuvola. Vähän epätodellinen olo kuten koko raskaudesta yleensäkin. Jotenkin mulla on koko aika jarrut täysillä päällä, enkä uskalla iloita tai suunnitella mitään. Vaikka vauvan on nähnyt ultrassa jo viikottain, tuntuu että torstaihin eli seuraavaan ultraan on iäisyys aikaa -- jatkuvasti kaipaa todisteita siitä, että se on oikeesti siellä hengissä vielä. "Kunnollista pahoinvoitia" ei ole viime torstain jälkeen ollut ja heti alkaa mörköjä tulemaan mieleen. Vaikkakin alavatsatuntemuksia on ollut ja samoin tuota alaselän vihlomista (joka voisi myös olla keskenemenon oire, mutta mulla sitä ollut aikaisemminkin onneksi). Kävellessä huomaan tosiaan, että jotenkin hengästyy herkemmin. Huomenna ajattelin mennä jumpassa käymään pitkän tauon jälkeen. Pitää vaan ottaa riittävän rauhallisesti.

 

Yhteistyössä