alkoholin käyttö kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nimimerkille "Lapsiko tärkein?", tätä juuri tarkoitin, kiteytit asian juuri oikein.
"Äiti myös" taasen meni vähän asian vierestä, eli taas siitä aiheesta saako kukaan perheellinen ottaa alkoholia vai ei. Mielestäni tässäkin asiassa on kyse juuri niistä alkoholimääristä mitä juodaan esim. lasten nähden. Edelleen korostan että pari viinilasillista on varmasti ok lastenkin seurassa eikä tee kenestäkään "huonoa vanhempaa". Myös viihteelle lähteminen ja lasten vieminen siksi aikaa hoitoon on hyvä tapa välilä tuulettua kotihommista yms. ja niin olemme tehneet mekin kun haluamme juhlia. Silloin tällöin joo, mutta entäs jos sitä tapahtuu miehen osalta joka viikko tai ainakin huomattavasti useammin kuin normaalisti. Omasta mielestäni siihen asiaan saa ja pitääkin puuttua jos vaikuttaa siltä että alkoholi alkaa olla isäntä perheessä joka määrää...

Haa, muistaakseni minä kehotin ap:ta pistämään miehen sohvalle nukkumaan ja edelleen samaa mieltä.
niin myös tein itsekkin lasten olleessa vauvoja ja kerronpa vielä että käyn myös ite viihteellä. ollaan vuoron perään.myös lasten ollessa pienempiä.
ja jos se että miehen pistää sohvalle,että saa ottaa vauvan viereensä,jotta ei tarvii ravata usein sängyllä ja jos oikeen muistan niin vauva heräili näinä miehen reissujen jälkeen useimmin siihen örinään ym. niin musta se on kohtuullista että mies silloin nukkuu muualla.

helppoa sellaisen on sanoa jos ei tarvii nousta yössä kuin korkeintaan kerran,kun äiti joka ravaa sänkyjen välissä 5-6 kertaa yössä.

Tottakai alkoholin käyttöön tulee puuttua jos se koetaan ongelmaksi. Mielestäni jos nainen on raskaana ei miehenkään tule alkoholia käyttää (no suotakoon pari kertaa se hänelle). Nyt oli kuitenkin kysymys kun talossa on jo vauva/lapsi. Silloinhan äiti voi ottaa myös isän seurana niin iskän ei tarvitse lähteä kotoa pidemmäksi kalaan.

Terelle: äidinkielen tunnit eivät tekisi pahaa, lukaseppa tuo tekstisi uudestaan ja samalla edelliset kirjoitukset, niissä esim. minä mainitsen että meidän vauva kyllä herättelee useastikin yöllä mutta silti nukkuu omassa sängyssä eri huoneessa.

En jaksa toistaa itseäni, joten lukekaa mieluummin aikaisemmat kirjoitukset.

"Nyt oli kuitenkin kysymys kun talossa on jo vauva/lapsi. Silloinhan äiti voi ottaa myös isän seurana niin iskän ei tarvitse lähteä kotoa pidemmäksi kalaan. "

Eli siis, jos äitiä ei miellytä iskän viinanjuonti niin ottaa sitten seurana? Eikö sitten ota niin paljoa päähän? En oikein ymmärrä mikä oli pointtisi tuossa..

Minusta lapset saavat terveen mielikuvan alkoholista silloin, kun alkoholia nautitaan esim. ruokajuomana tai juuri saunaolut tai kaksi. Mutta kyllä se on ihan fakta, että kaveripiirillä vaan on suurempi vaikutus alkoholin suhteen kuin kotioloilla.
Että sille joka väitti että absolutistien lapsista tulee alkoholisteja ja toisin päin.. Hyvä ystäväni tuli perheestä jossa äiti nautti juuri saunaoluen tai pari ja viiniä tai olutta ruuan kanssa, ja jossa isä nautti sitten naapureidenkin viinat ja niin vaan tyttö kuoli alkoholiin ja lääkkeisiin. Että enpä lähtisi yleistämään noinkaan. Kyllä hänenkin tapauksessaan kyse oli enemmän kaveripiiristä kuin vanhemmista.

Piilossa juominen on naurettavaa, eli mielestäni voidaan alkoholia nauttia myös lasten ollessa kotona/hereillä, muutama annos! Mutta humalaan ei kenenkään pitäisi itseään juoda lasten ollessa kotona, nukkumassa tai ei. Entä jos jotain sitten kävisikin? Kestäisikö sen taakan, että asiat olisivat toisin jos olisi itse ollut selvinpäin...

Jollain näköjään sama nimimerkki paitsi pienellä kirjotettuna. Muuten mulla ei ole kyllä asiaan mitään kommentoitavaa, jokainen perhe eläköön niin kuin heille parhaiten sopii, kunhan ei liity laittomuuksiin kuten huumeet, pahoinpitely tms.

Joo sori "äiti myös" en se ollut minä joka sitä sohvalle nukkumaan kommentoin, piti,mutta joku jo oli kerennyt sori,sori,sori!!!!!!
ja toiseksi kommentoinko sun kirjoitustas????? meneppä ite äidinkielentunnille.
ja voist kaiketi mennä johonkin hemojen leputustunnille.

ja kyllä se ap. puhui ravaamisesta, jos ruvetaan kaivelee,että lueppa ite.

ahaa, et tainnutkaan mua tarkoittaa se olikin joku Tere, noh.

huh,huh, mitä sakkia.

Tare kuitenkin ymmärtää aika hyvin lukemaansa vaikkei tuo suomenkieli muuten onnistukkaan. Kyllä minä sinua tarkoitin vaikka oli näköjään virhe tullut minullekin. Hemojen lepotustunneista en ole kuullut, mutta minä kuten varmaan moni muukin äiti tällä palstalla kaipaisi jotain rentouttavaa kuten kylpyläloma (ilman lapsia) tai ihan kunnon kännit mikä sopii vielä aiheeseenkin.

Minä kyllä ymmärsin jo heti alussa kuinka ap. kirjoitti ravaamisesta en vain näe sitä ongelmana tai syynä vauvan nukkua vanhempien sängyssä.

Tare: Haa, muistaakseni minä kehotin ap:ta pistämään miehen sohvalle nukkumaan ja edelleen samaa mieltä.

Tare: Joo sori "äiti myös" en se ollut minä joka sitä sohvalle nukkumaan kommentoin, piti,mutta joku jo oli kerennyt sori,sori,sori!!!!!!

Päätä jo!

Voi kauheeta! Kerrankos sitä voi ajatella samoin kuin muut ja voi vaikka ajatuksissa olla,että on kirjoittanu. mitä väliä sillä on?????hei haloo!!!!
että "terve" vois kans ottaa kännit.

Tare ei uskalla edes kirjoittaa samalla nimimerkillä puolustuksiaan, valitettavasti sun huono kirjoitustyyli paljastaa sut, kukaan muu ei voi kirjoittaa noin huonoa suomea.

Hohhoijaa, harvoin täälläkään tämä paskanjauhanta tälle tasolle asti pääsee...

Lakatkaa pään aukominen toisten kirjoitusvirheistä. Tämä on ihan uskomatonta. Ja taas kerran: EIKÖHÄN TÄMÄ NS. KESKUSTELU OLLUT TÄSSÄ.

Yhteistyössä