~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Wintersun Juu, ihan rauhallisesti täällä lepäilen. :) Kyllä aina tulee se lepäämisen tarvekin kun jotain tekee. Koiria ulkoiluttaessa en meinaa päästä ylämäkiä ylös, kierränkin jo jyrkemmät kaukaa. Vatsa tuntuu nyt kasvavan silmissä, tai ainakin on koko ajan enemmän tiellä. Yhtään en kaipaa nyt (tai koskaan!) helteitä, mutta onneksi meidän koiratkaan ei kuumalla jaksa tehdä kuin pienen lenkin, aamusta käydään pidempi kun lämpötila on vielä siedettävä. Pienen päivälenkin jälkeen koirat saa jäädä joksikin aikaa piha-aitaukseen loikoilemaan ja minä menen seuraksi riippumattoon lukemaan. Ihana paikka lepäillä, mutta ylös ei vaan meinaa päästä millään! :D

33+0
 
Neuvolassa käytiin tällä viikolla, muuten kaikki hyvin mutta verenpaineet oli lähteneet hieman nousemaan joten saan mennä sinne heti ensi viikolla uudestaan (ellei vauva lähde syntymään sitä ennen). Lepäillä kuulemma pitäisi, no sitä nyt olen muutenkin enimmäkseen tehnyt... onneksi on ensimmäinen lapsi tulossa niin pystyykin lepäämään. Varasin ensi viikolle yksityiseltä kätilöltä synnytystä käynnistelevän hoidon, katsotaan mahtaako se toimia :)

Hienoa @Silmu75 että lääkäri kirjoitti sairauslomaa, kyllä niitä töitä ehtii tässä elämässä kuitenkin ihan riittävästi tehdä :) ja sullakin kun on sektio tulossa jo ennen laskettua aikaa niin etpä muuten olisi ehtinyt edes olla kovin montaa viikkoa kotona ennen vauvan tuloa. Oikein leppoisia kesäpäiviä ja ihanaa loppuodotusta!

Listalle voi laittaa seuraavan neuvolan 16.6. mutta tässä vaiheessa toki nämä tapahtumat voivat muuttaa muotoaan nopeallakin tahdilla :D raskausviikkoja on jo 38+0.
 
@Wintersun Onhan noissa sf-mitoissa kai aika monella heittoja, ja ei tosiaan varmaan mitään syytä huoleen kun kaikki on just katottu. Mulla taas kun on vatsa kasvanut niin hitaasti, niin odotan aina että sf-mitta on liian pieni, mutta ihan keskikäyrillä mennään.

@pcosilainen Tervetuloa tälle puolelle ja onnea kauan odotetusta plussasta! <3 Varhaisultran odottelu on kyllä kamalaa, mutta hyvää harjoittelua siihen, että yhtä odottelua ja hermoilua se loppuraskauskin on... Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
@Silmu75 hyvä kun sait sairaslomaa. Ja ihanaa äitiyslomaa myös!

@Wintersun älä turhaan huoli siitä sf-mitasta. Se ei lopulta kerro siitä vauvan koosta mitään. Vaikkakin hyvä kun sitä katsotaan.

@pcosilainen paljon onnea plussasta!❤

Kävin tänään taas polilla tarkistuksessa ja paikat edelleen kiinni. Vauva voi hyvin, mutta lapsivettä oli vähän. Kuitenkin normaalin alarajalla. Ei nyt kuitenkaan tarvi jatkoseurantaa, mut itseä jäi häiritsemään. Kyllähän se veden määrä vaihtelee, mut ei oo aikasemmin ollut tällästä. No mutta siis verenpaineet myös vähän noussu, joten mittailen kotona niitä nyt varoiksi. 24 päivä on neuvola niin kyselen sit siellä lisää asiasta. Vauvan painoarvio oli 1500g ja on ihan keskikäyrällä kasvu. Oon ollu tosi väsyny ja huono olo tullut takasin. Toivon kans et noi helteet ei montaa viikkoa jatku. Aika tuskaseksi menee olo kyllä muuten.

Rv 30+2
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
kiitos teille kaikille ♥ voisitteko rauhoittaa mun mieltä, oli tullut aivan kynnen kokoinen määrä jotain rusehtavaa housuihin ja pyyhkiessä lima oli hieman rusehtavaa.. Rintojen arkuus katosi myöskin kokonaan ☹ meinaako tämä nyt keskenmenon alkua.. ☹ Huomenna vaihtuu viikolle 5.. Jos ens viikolla menee ultraan niin näkyisikö siellä mitään? Ahdistaa ja paniikki iskee ☹
 
@pcosilainen Mulla oli alussa pientä vuotoa silloin tällöin ja se on ihan tavallista, ei välttämättä tarkoita mitään mutta alussa ei oikein auta kuin odotella ja toivoa parasta. Ainakaan syke ei näy kuin rv6+jotain, että vielä ei ehkä kannata mennä ultraan. Tsemppiä ja toivottavasti on vain harmitonta vuotoa!
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Olin äidin luona käymässä ja tuli puhetta siitä, miten minut oli viety tarkkailuun heti synnyttyäni koska äiti on veriryhmältään Rh- ja minä Rh+. Äiti oli ollut ihan rauhallinen kunnes oltiin tultu kysymään oliko mulle mietitty jo nimeä hätäkastetta varten, ja sitten äiti olikin vain itkenyt kun isä oli tullut vierailulle. Ei siis ilmeisesti ollut mitään komplikaatioita, kysyivät varmaan vähän rutiiniluontoisesti, mutta on kyllä varmaan ollut kamala tilanne!

Kerroin myös lahjasoluista eikä äiti tuntunut pitävän asiaa mitenkään erikoisena - joskin sanoi, ettei siitä kannata yleisemmin kertoa kun sanoin, että haluaisin puhua aiheesta julkisemmin mutta koen, etten voi lapsen puolesta päättää kenen hän haluaa tietävän taustastaan. Juuri siksihän siitä pitäisi puhua, ettei se olisi niin ihmeellinen asia! Ehkä sitten myöhemmin kun lapsi on jo esim. teini-iässä ja voi ottaa kantaa asiaan.

33+2
 
@pcosilainen onnea ja tervetuloa tälle puolen! Vihdoin alkaa taas tulemaan plussia. :) Mulla tuli myös pyyhkiessä ihan alussa vähän rusehtavaa vuotoa. Siitä kysyin ultraavalta lääkäriltä joka sanoi että voi johtua niin monesta asiasta, esim ihan vain herkistyneistä limakalvoista. Minunkaan mini vuodolle ei löytynyt selitystä. Ja rintojen arkuudesta, itsellä ainakin alussa oireet vaihteli ja toisena päivänä ei välttämättä ollut mitään, kun taas seuraavana oli kaikki mahdolliset oireet. Tsemppiä! :)

Ensi viikolle luvattu ainakin tänne eteläsuomeen kunnon helteet, huh! Onneksi on ilmalämpöpumppu kotona. :D vointi hyvä, lenkkeily on hidastunut kyllä, alkaa pistämään kylkeen helposti joten aika hidas vauhti täytyy olla. Edellis päivänä jouduin metsässä juoksemaan pikkulinnun kokoista paarmaa karkuun jonka seurauksena olinkin aika kipeä :D ehkä pysyn nyt pois metsästä..
Viikot vierii kauhean nopeasti, tuntuu että ostoslista ei ole yhtään lyhentynyt.. Viime raskaudessa kaikki oli varmaan tässä kohtaa jo hommattu ja nyt en ole ostanut kuin vaunut. :D no on tässä aikaa onneksi. Ihanaa myös että alkaa noi rajoitukset myös lähteä synnäreiltä, olisi pelottavaa joutua yksin sektioon..
Ensi viikolla verikokeisiin selvittämään vauvan veriryhmää kun itse olen a-.
Rv 25 <3
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Hello taas pitkästä aikaa! Eilen tuli tunne niin kuin joku olisi iskenyt lekalla takaraivoon, kun tajusin, etten ole käynyt tällä palstalla varmaan kuukauteen. Ilmoituksia ei tule ja tuo syyskuisten fb-ryhmä on vienyt mennessään. Mutta kiva oli nähdä, että täällä kaikilla kaikki suhteellisen hyvin ja raskaudet monella edenneet jo lähelle synnytystä. Tsemppiä viimeisille metreille niille, joilla se h-hetki lähenee.

Mä jouduin jäämään viime viikolla sairaslomalle töistä, kun kroppa ei enää kestänyt istumatyötä. Omassa työhuoneessa on kyllä sähköpöytä, jotta voi seistäkin, mutta joudun välillä olemaan tilanteissa, joissa istutaan pitkään paikallaan eikä se enää onnistunut. Palaan onneksi vielä kuitenkin pariksi viikoksi töihin ennen kesälomaa. Saa rauhassa siivota työhuoneen ja setviä esimiehen kanssa kesken jäävät työjutut.

Perjantaina kävin vaunukaupoilla. Toimitus menee elokuun puoliväliin, joten ihan viimeisillä hetkillä näköjään olin liikenteessä. Turvakaukalo tuli myös hankittua samalla. Nyt on lähes kaikki hankinnat tehty.

vointi on muuten ollut tosi hyvä ja energinen. Mun toinen kolmannes oli tosi vaikea, joten nautin nyt kun pääsee liikkumaan hyvin ja energiaa riittää. Toivottavasti ihan koko kesä ei olisi näin kuumaa.

Perhevalmennukseen osallistuin etänä ja se oli minusta oikein hyvä paketti tulevaa synnytystä ajatellen. Uskomatonta, että enää 2,5 kk laskettuun aikaan. keskiviikkona on neuvola. Vauvan kokoa ei ole vielä missään vaiheessa tutkittu, joten josko nyt sitten. Vatsa on kasvanut kyllä kiitettävästi mutta on vielä ihan kompaktin kokoinen.

@pcosilainen Onnea plussasta. Muistan sinut ivf-palstalta. Millä viikoilla sinulla on se varhaisultra? Tsemppiä odoteluun se on kyllä hermoja raastavaa mutta liian aikaisinkaan ei kannata mennä kun silloin ei mitään varmuutta mihinkään saa.

Mukavaa viikkoa kaikille ja yritän muistaa käydä vähän useammin täälläkin pyörimässä.

rv 28+5
 
  • Rakkaus
Reactions: Puhalluskukka
@Silmu75 kiitos paljon tsempeistä, lämmittää mieltä paljon! <3

@Jasmina20 kiva nähdä tällä puolen vihdoin! :) <3 ja kiitos tsempeistä, kuullostaa kyllä ihan samanlaiselle :)

@Ellinoora38 ihana nähdä tällä puolella! :) muistan samoin myös sinut tuolta ivf keskustelun puolelta! Näinhän se on, 6+4 päivälle (jos oon laskeskellu oikein :) ) niin osuu tuo ultra :)

Oon tässä viikonlopun jäljiltä vähän rauhoitellut itseäni, digiin pärähti tänään vielä 3+ ja mielenrahoitukseksi meen vielä käymään verikokeissa :D on tää aikamoista. Näillä eväin koitan jaksaa ensi viikonlopulla olevaan ultraan :)

ihanaa viikkoa teille kaikille <3
 
Minä täällä arvuuttelen, että onko ne nyt tosiaan supistuksia kun tuonne häpyluun yläpuolella ja/tai alapäähän yleensä tulee nyt aika tiheään sellainen ikävä paineen tunne ja siis ihan levossa, vai voisiko vauva vaan möyriä siellä suunnalla. Tosiaan kestää vain hetken, mutta noita on ollut jo vaikka kuinka monta tänään, ei kylläkään mitenkään tihenevästi. Ajattelin nyt taas juoda reippaammin kun se nestevajaus vissiin voi aiheuttaa supistelua, ja muutenkin ottaa ihan iisisti. Voi kyllä olla vähän niinkin, että kaikkii tuntemuksiin kiinnittää turhankin paljon huomiota kun vain lomailee...

33+4
 
Minä täällä arvuuttelen, että onko ne nyt tosiaan supistuksia kun tuonne häpyluun yläpuolella ja/tai alapäähän yleensä tulee nyt aika tiheään sellainen ikävä paineen tunne ja siis ihan levossa, vai voisiko vauva vaan möyriä siellä suunnalla. Tosiaan kestää vain hetken, mutta noita on ollut jo vaikka kuinka monta tänään, ei kylläkään mitenkään tihenevästi. Ajattelin nyt taas juoda reippaammin kun se nestevajaus vissiin voi aiheuttaa supistelua, ja muutenkin ottaa ihan iisisti. Voi kyllä olla vähän niinkin, että kaikkii tuntemuksiin kiinnittää turhankin paljon huomiota kun vain lomailee...

33+4
Kyllähän ne voi olla ihan supistuksiakin. Juominen voi toisiaan auttaa. Yllättävän paljon sais juoda näillä keleillä. Unohtuu ainakin itsellä. Onko olo helpottanut vai jatkuuko tuntemukset vielä?
 
@Puhalluskukka Tänään ei ole juuri supistellut, ehkä juominen auttoi. :) Mutta vauva on kyllä möyrinyt mahassa koko päivän. <3 Pitää aina välillä ihan pysähtyä katselemaan kun vatsa aaltoilee. :D

Äh, huomenna on hammaskivenpoisto eikä yhtään huvittaisi mennä. Ei mulle huono olo tule selällään maatessa, mutta tuntuu ettei saa kunnolla happea.

33+5
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
@Puhalluskukka Tänään ei ole juuri supistellut, ehkä juominen auttoi. Mutta vauva on kyllä möyrinyt mahassa koko päivän. <3 Pitää aina välillä ihan pysähtyä katselemaan kun vatsa aaltoilee.

Äh, huomenna on hammaskivenpoisto eikä yhtään huvittaisi mennä. Ei mulle huono olo tule selällään maatessa, mutta tuntuu ettei saa kunnolla happea.

33+5
Sitä vatsan aaltoilua on ihana katsella. Sullahan on vauva ihan pian täällä! Ihanaaaa! ❤Hyvä jos supparit loppui. Pyydä et pitää taukoja jos tulee huono olo hammashoitajalla. Varmaan saat olla puoli-istuvassa asennossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
Oletteko muuten hankkineet jo vauvakirjoja? Itse tilasin juuri kohtalaisen kalliin Oot niin ihana -vauvakirjan, josta joku vinkkasi FB:n lahjasoluryhmässä. Se kun on hyvin vapaamuotoinen ja sopii siksi monenlaisille perheille. Eri juttu sitten miten sitä keksii kirjoitettavaa kun ei ole niinkään täydennettäviä lauseita kuin tyhjiä sivuja ehkä otsikolla. Pitäisi kyllä ottaa joku odotuskuvakin vielä, siis ihan itse (tai siis mies vois ottaa), en kyllä ala siitäkin maksamaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Puhalluskukka
Vierailija Myma
Moi kaikki pitkästä aikaa :) Kesä menee eteenpäin ja maha myös, aika se vaan rientää :D

@Silmu75 onpa kiva että sait ottaa pienen varaslähdön äitiyslomaan, toivottavasti saat lepäiltyä :) Kyllä se työssä oleminen kuormittaa ihan väkisinkin, vaikka olisi kevyempikin työ, ja sulla vielä fyysistä hommaa! Mulla alkaa välillä ahdistaa mahaa jo se, jos vaikka kerää tavaroita lattialta ja kyykkää monta kertaa peräkkäin. Ja ihan hyvin voi olla jo suppareita tai ainakin harkka-sellaisia, kun oot noin pitkillä viikoilla jo. Ja vauvakirjasta: meillä on esikoiselle Aku Ankka-vauvakirja. Se on tosi hauska :D Meidän tyylinen enemmän kuin nämä "herkät" .

@pcosilainen en tiedä lohduttaako, mutta tuommoin pieni vuoto on varmasti ihan harmitonta :) Mulle sanoi oma gyne, että 90% hoitoalkuisista raskauksista on jotain alkuajan tiputtelua tms. Kuulosti aika paljolta että en tiedä onko totta, mutta täälläkin palstalla vähän joka toisella on ollut vastaavaa. Mullakin rintojen tuntemukset meni ja tuli alussa päivästä riippuen. Joskus tuntui ihan "tyhjältä" ja seuraavan aamuna taas pinkeiltä. Ootko jo ultraan ehtinyt?! Toivottavasti pystyvät jo näkemään sykkeen, aika rajoilla olet vielä. Siitä saa kyllä mukavaa varmuutta kun sen näkee :)

@Ellinoora38 kiva kuulla sustakin! Kerropa tuoreet neuvolakuulumiset kun ehdit. Mitkä vaunut ostitte? Hyvä kun olo on helpottanut. Mä olen kyllä päässyt molemmissa raskauksissa tosi helpolla, välillä selkä vaivailee. Aloitin nyt netissä menevät odottajien pilateksen, se on ihan mahtava. Ihan pakko treenata nyt tuota lantionpohjaa, kun on virtsankarkailua :-/

@Jasmina20 saitko jo vauvan verikokeen tulokset? Samat ajatukset, ihanaa kun rajoitukset synnäreiltä poistui. Toivottavasti ei ehdi ennen syksyä tulemaan uutta aaltoa ja uusia tiukennuksia.

@Puhalluskukka eikös tuo lapsiveden määrä voi vaihdella aika nopeastikin. Joku kirjoitti FB:ssa että tyyliin jos juot reilusti muutaman päivän niin sitä voi olla taas jo enemmän. Mene ja tiedä, mutta kyllä tuota ymmärtääkseni aika herkästi kontrolloidaan! Ymmärrän kyllä että alkaa huolettaa silti.

@Pupuna112 joko olit "käynnistyksessä"? ;) Mitä siellä tehtiin?

Omat olot jatkuu hyvänä. Tai no tää kuumuus, pissattaminen ja mahalla olemisen vaikeus tekee öistä vähän tukalia. Oon etätöissä neljättä kuukautta ja jotenkin ihana kun saa omaan rytmiin tehdä, ei tarvi kammata naamaansa kuin sen verran että vie esikoisen päikkyyn. Valmistelut on vielä vähän vaiheessa, mietitään pitääkö vaihtaa rattaat kun meidän sikahyvät Britax Smilet ei vissiin oikein seisomalaudan kanssa oo kovin hyvät, ja semmoinen tarvitaan esikoista varten. Kestovaippoja oon ommellut ison kasan uudelle tulokkaalle.

Neuvolassa kävin viime viikolla ja siellä ei mitään ihmeellistä. Painoa tullut +5kg alusta lähtien eli ihan ok. Nyt on mässäilykin vähentynyt. Virtsankarkailu on tosi ärsyttävää, aina vessassa käynnin jälkeen tulee joku hiton jäännöstippa housuihin :D

Tulipa pitkä viesti. Ihanaa juhannuksen odotusta kaikille!

MyMa 23+5
 
Enää viikko laskettuun aikaan! Eli viimeistään kolmen viikon päästä vauva on täällä, toivottavasti jo aikaisemmin :) kävin eilen siinä synnytystä käynnistelevässä hoidossa, oli ihanan rentouttavaa mutta ainakaan vielä ei ole synnytyksen merkkejä näkynyt. Hoidossa siis ensin juttelin kätilön kanssa ajatuksistani synnytykseen liittyen, sitten sain istua rauhassa ihanassa vaahtokylvyssä ja sen jälkeen oli pitkä hieronta jonka aikana paineltiin tiettyjä akupisteitä. Neuvolassa käytiin toissapäivänä, siellä kaikki ennallaan ja sovittiin jo loput neuvola-ajat jotka ovat 25.6. ja 1.7. (ellei vauva synny jo aikaisemmin). Hurjaa olla listan kärjessä seuraavana synnyttämässä :) ihanaa juhannusta kaikille!
 
@Wintersun Lähinnä kuumuus haittaa nukkumista, ja se kun illasta on tukala olo. Nukun kyllä jotkut yöt aika katkonaisesti, herään just tunnin välein. Kääntyminen on kyllä jo kömpelöä ja välillä vatsa on jotenkin kipeän tuntuinen tai tulee repäisykipu jos liian äkkiä liikahtaa. On mulla vartalotyyny ja sellainen polvien väliin laitettava pikkutyyny, mutten osaa niiden kanssa nukkua.

Mikäköhän raskausjuttu tää on, että rintojen iho kuivuu yhtäkkiä, siis ihan hilseilee? Vatsan iho myös, mutta sen nyt ymmärtää kun iho venyy, rinnat ei mun mielestä ole juurikaan kasvaneet tässä raskauden aikana. Oon nyt rasvannut perusvoiteella aamuin illoin eikä tunnu auttavan yhtään. Mulla on kyllä niitä rasvaisimpia voiteita käytössä, kokeilen nyt kevyempää ja kosteuttavampaa jos se olisi parempi.

34+1
 
@Wintersun mulla nukkuminen vaihtelee tosi paljon. välillä nukun tosi sikeästi ja välillä pyörin kyljeltä toiselle kun lonkkiin sattuu. Mullaki monta monta tyynyä käytössä. Joskus aamuyöllä siirryn lähes istumaan-asentoon kun ei lonkat vaan kestä enää ja saan nukuttua kivutta aamuun. Keskiviikkona neuvolassa th sanoi, että vauva on pää alaspäin mutta nyt on tuntunut tosi kipeitä potkuja kyljissä tai vatsan sivuilla. Taitaa vielä pyöriä miten sattuu vatsassa. Ostin vauvalle sellaisen vanuhaalarin, jota voi pitää ennen toppahaalarin käyttöön ottoa. Sitten on pipoja ja villahousua ym hankittuna. Toisaalta syyskuu voi olla vielä lämmin, joten kauhean vaikea tietää, mitä tarvitsee ekoina viikkoina. Neuvolassakin puhuttiin kesävauvasta.
 
Heippa! Mites kaikki jakselee? Aikamoiset kelit päällä. Ihanaa kun on lämmin, mutta onhan tää aika uuvuttavaa. Täällä makaan sohvalla ilmalämpöpumpun alla ja koitan viilentyä. Yöt on itsellä kanssa aikamoisia. Heräilen kun vaihdan asentoa tyynyjen kanssa ja välillä närästys on niin paha etten saa nukuttua juuri yhtään. Viime yö meni valvoessa. Oon syöny pitkään Omepratsolia, mutta rupee senkin vaikutus loppumaan. Tänään oli neuvola ja paino oli laskenut puoli kiloa. Jospa se nousu rauhottuisi loppua kohden. Nyt on neuvola parin viikon välein ja oikeesti rupeaa synnytys lähestyyn. Viikot menee ihan super nopeesti.

Rv 32+1
 

Yhteistyössä