~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Täällä rakenneultra ohi, ei jäänyt epäselvää ja meille tulee toinen tyttö <3 olen niin onnellinen, meidän esikoinen toivonut kovasti siskoa ja tänään pääsen kertomaan että hän sen saa! :)
Kaikki oli oikein hyvin. Napanuora lähti istukasta ei keskeltä vaan sivusta, mikä voi aiheuttaa pienempää kasvua. Mutta en ole huolissani yhtään, tyttö meinaan vastasi edelleen vanhempaa kooltaan. Esikoisesta tässä kohtaa paino arvio oli jotain 300g ja nyt oli melkein puolikiloa. 28.7 kasvukontrolli vielä, vaikka ultraaja sanoi että hän ei määräisi edes ellei olisi sääntö. :)
Rv 21+3

Kiitos onnitteluista kaikille❤❤❤ Onhan tää ihan huippua!

@Aislinn83 niin ihanan osuvasti sanoit että Uskomatonta että tehtiin tosiaan se mistä vuos sitten vasta haaveiltiin! Ja sillon se tuntu niin kaukaiselta, miltei mahdottomalta tai ainakin tosi isolta haaveelta! Kävinkin synnytystä ootellessa aina kurkkimassa tota listaa kun muistan että sullakin meni yli lasketun, selasin niitä vanhoja kirjotuksiakin vertaistukimielessä kun aattelin et kääk et kuin pitkäks menee :-D

@nyuu Kiitokset❤ Joo mähän mietin ihan viimeseen asti että Lohja vai Espoon sairaala mutta oli kyllä tosi hyvä kokemus toi Espoo! Mulla kävi vielä tuuri kun sillon sattu olee tosi hiljainen yö kuulemma!

@kirsillevauva Ihanalta kuulostaa teidän elo❤ Teidän vauvakin jo kuukauden❤ Tosi ikävää ettei se imetys meinaa onnistua. Miten teidän lääkärikäynti meni, tuliko sieltä selvyyttä asiaan?

Meillä on mennyt ihanasti❤ Rakastan olla kotona vauvan kanssa ja nyt on mieskin toistaiseksi kotona niin on ollu aivan ihanaa olla vaan eikä ole mitään kiirettä mihinkään. Tää vauva on ihan yörytminen, onneksi olen minäkin ja mieskin aika lailla. Vauva valvoo pitkälti yöt ja päivät sitten nukkuisi. Alkuun kävi ”yöunille” klo 07-08 mutta nyt se on myöhäistynyt siten että alkaa nukkumaan vasta klo 11-12! Oon jo neuvolaan ja synnärillekin kerennyt soittaa pariin otteeseen ties mistä asiasta mutta viimesin soitin kun tuntu ripulia olevan ja ihmettää tää vauvan vähäunisuus, oli toissayönä ”hereillä” klo 23-11 paitsi että nukku tässä välissä 1hx1 ja lisäksi 2x30 min. Mutta ne kyllä rauhotteli et ihan normaalia, tiheän imun kautta ja yörytmisyyttä yms. Että kai se sitten on, ainakin vauva on ihan virkeä ja pääosin rauhallinen, välillä näyttää vatsa vaivaavan juurikin öisin mutta enimmäkseen on hyvä. Ei siis sinänsä huuda tai muuta sellasta.

Sitten on ollut ongelmaa että vauva nukahtaa tissille/syliin mutta omaan sänkyyn siirrettäessä tai viimeistään vartin päästä herää. Tätä sitten jatkui tuntikausia. Nyt helpottanut aika paljon kun siirrettiin nukkumaan tohon ”sitteri-keinu-päiväsänkyyn”, kai toi oma sänky on sitten liian iso vauvan mielestä, vaikka ei sekään suuren suuri ole kun on toi sleepi mini -ensisänky, mutta siitä vauva ei näytä yhtään tykkäävän :-D. Paitsi päivällä. Päivällä kaikki menee :-D

Noh tässä nyt tuli vähän jaarittelua, siirtyneen piakkoin tuonne vauvaketjun puolelle :)

Ihanaa jatkoa teille kaikille raskauksiinne! Mä ihan jo ikävöin raskausaikaa ja haluaisin olla jo hetikohta uudestaan raskaana :-D En nyt tietty vaan sen raskausajan takia vaan vauva on niin ihana❤❤❤ Ihan välillä meinaa itkettää kun tää vauva kasvaa niin nopeasti! Nyt on siis kahden viikon ikäinen mutta jo jotenkin niin paljon isompi ja erilainen kuin kaksi viikkoa sitten!

Karhurouvanen & vauva 16 pv

@Jasmina20, onnea tyttölupuaksesta. Neljän tytön äitinä olen tyttöfani <3

@Karhurouvanen, hienoa että viihdyt kotona. Tuo valvominen vaan kuulostaa hirmu raskaalta, toivottavasti helpottaa.

Meidän neiti kävi korva-nenä- ja kurkkulääkärilä Töölössä Mehiläisessä ja lääkäri kertoi huulijänteen olevan erityisen kireän ja koko yläikenen. Jänne leikattiin paikallispuudutuksessa ja kotiinpäästyämme alkoi imetys :) En ole siis ole antanut pulloa kohta viikkon ja tämä imettäminen on huippua! Turhauttaa vaan, kun lastenlääkäri JOrvissa ei osannut katsoa suuta, ja menetettiin kuukausi imetystä! Neiti valvoo turhan pitkään mun makuun, yleensä aamukolmeen. Eilen oli juhlaa, kun meni nukkumaan jo kello 24.00.

@kirsillevauva Wau, ihanaa että saitte avun imemiseen ja noin näpsäkkäästi! Ihanaa että pääsit nyt imettämään, mun mielestä tää imettäminen on jotain niin ihanaa❤ Uskomatonta etteivät tollasta huomanneet Jorvissa!

Meillä on korviketta mennyt lisänä mutta nyt vaihdoin lisämaidon omaan maitoon, etten anna enää korviketta lain vaan lypsän itteltä ja annan sitten pullosta kun suosittelivat lisämaitoa siis neuvolasta kun vauvalla oli kyllä pituutta ja päänympärystä tullut hyvin mutta paino ei ollut noussut tarpeeksi, noussut 100 g/vk kun pitäisi kuulemma vähintään 150 g/vk.

Onhan tää vauvan yövalvominen sinänsä aika rankkaa, vielä tää nyt menee kun kyse näin lyhyestä ajasta ja mulle tosiaan yövalvominen sinänsä sopii ja odottelen että jos rytmi muuttuisi muutamassa viikossa, toivossa on hyvä elää :-D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)

❤Karhurouvanen & vauva 17 pv❤

Viimeksi muokattu: