~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kävin kattomassa siskoa ja 1v 3kk vanhaa siskonpoikaani. Viimeksi nähtiin just ennen joulua, kamala miten oli kasvanut isoksi pojaksi! Kovasti nyt kyllä vieraat ujostutti, mutta tänään oli alkanut yllätysnuha, niin ehkä ihan hyvä ettei oltu niin lähikontaktissa. Nyt ei parane hommata mitään flunssaoireita ennen tiistaita!

Mutta ai kamala miten tuon ikäinen on koko ajan menossa ja touhuamassa, herää epäilys miten sitä itse jaksaa aikanaan oman lapsen kanssa... Mutta kai siihenkin ikävaiheeseen kasvaa lapsen mukana (siis että onneksi eivät lähde liikkeelle heti sairaalasta kotiuduttuaan :D ), ja onhan se aina vähän eri juttu oman lapsen kanssa.

36+2
 
Sori @Silmu75 en tie miks ei mulle näkynyt aiemmin toi sun viesti jossa kerroit sektiopäivän, ja heti kyselin uudestaan. Toi "siirry uusimpaan" menee mulla näköjään väärään kohtaan. Mutta anyway, hirveästi tsemppiä sektioon! Pian hän on täällä

@Jasmina20 ei ole kokemusta tosta maidonestolääkkeestä, mutta voiskohan sitä kysuä että saisko sen kotiin mukaan tai kuinkahan paljon etukäteen sitä pitää alkaa ottaa... mulla kans muuten paino noussut 7kg, joten samoissa mennään Mulla on kyllä valtaosa tullut ihan syömällä, turvotusta tms ei ainakaan vielä ole.

@Pimpula76 tervetuloa! Sä olet oikea synnytyskonkari jo :-D Onko teidän muut lapset jo isompia vai mimmosia ikäeroja?

Mulla oli eilen neuvola,kaikki kunnossa. Sokerirasitus oli normaali. Sykkeet hyvät, sf-mitta ja oma paino menee tasaisesti käyrää.

MyMa 26+1
No konkari ja konkari mutta joo... 24...18...16...15....13....9 ja 1v1kk
 
Tervetuloa tälle puolen @Pimpula76 :)
@Wintersun täällä myös, aiemmin oli niin hyvä olo kuin olla ja voi. Kaikkea jaksoi tehdä ja touhuta. Se valoi toivoa että tällä kertaa ei selkä räjähtäisi. No se toivo meni ja mies hekotteli kaupassa kun mammat menee ohi, että tulenko kärryyn istumaan. :D yritin ehdottaa että teipataan hänelle vesimeloni vuorokaudeksi vatsaan ja katotaan miten hauskaa on. :D
@Mirumarumoru sanotaan näin lyhyesti, että ei ollut mun pala kakkua alkuunkaan. :)
Viikot vierii rv 28+1
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Heippa kaikille pitkästä aikaa.. Viikot on vierineet vauhdilla, töissäkin oli nämä viimeiset viikot ihan hulinaa täynnä, jotenkin outo oli lähteä sieltä nyt kesälomille ja todeta et hetkeen en sinne palakkaan takaisin. Nyt pari viikkoa kesälomaa ennen virallista äippälomaa.. Ja jotenkin uskon et nyt rupeaa aika matelemaan..

Mutta wau @Silmu75 huomenna pikkuinen on jo täällä! Tsemppiä kovasti ❤❤

Mullakin on ruennut vatsa vihdoin kasvamaan, toki pieni vauva sieltä on odotettavissa.. Äippäpolilla oon säännöllisessä kasvuseurannassa, pikkuinen kasvaa tasaisesti alakäyrällä, mitään syytä onneksi ei ole löytynyt pieneen kokoon, ja oonkin ajatellut ettei kaikkien tarvi olla sitä keskikäyrällä kulkevia. Toki kaksi aikaisempaa lastakin olivat pieniä syntyessään, mutta ottivat nopeasti käyrissä ikätasonsa kiinni, niin en osaa olla niin huolissani asiasta.. Mutta onneksi olen hyvässä seurannassa, jos vaikka jotain hämminkiä tuleekin tässä lopussa.
 
Täällä on toisaalta aivan epätodellinen olo, ja sitten taas tunteet niin pinnassa. Kirjoitin äsken vauvalle muutaman rivin näin viimeisenä päivänä ja aloin aivan heti itkemään... Mä olen yleensä sellainen tyyppi, etten juuri näytä tunteita kuin ihan lähimmille ihmisille, niin saattaa olla vähän outoa huomenna itkeä leikkaussalissa ventovieraiden nähden! En kyllä varmaan ensimmäinen ole, jolle niin käy - ja oikeastaan olisi se aika kamalaa jos kauan odotetun vauvan syntymä ei yhtään liikuttaisi.

Toivottavasti vauva on terve ja muutenkin kaikki sujuu hyvin. Huomenna on aikainen herätys, muttei kyllä välttämättä uni tule muutenkaan!

36+4
 
Pieni poikamme 45cm/2650g syntyi tänään klo 12.23. ❤ Leikkausta sai siis odotella melko pitkään kun jo seitsemältä piti tulla sairaalaan. Kunnolla alkoi jännittää vasta leikkaussalissa kun kädet tuikattiin täyteen kanyyleja ja kaikenlaisia seurantalaitteita. Leikkaus meni hyvin, vauva on ainakin yön yli lastenosastolla vähän heikon happisaturaation takia, mutta saattaa päästä pois jo huomenna. Hän on niin pieni ja suloinen! Mies sai jo pari tuntia pidellä sylissä ja syöttää ruiskulla maitoa, minä olen vasta pari kertaa saanut hetken ihailla pikkuista. Illalla käydään vielä kurkkaamassa. ❤

Silmu75...1.IVF...ensimmäinen...36+5...7.7.
 
@Jasmina20 Mulle sektio oli ainakin hyvä kokemus, ihan antaisin synnytykselle arvosanaksi 10. Tylsintä oli aamuinen odottelu kun sairaalassa piti olla klo 7 ja saliin päästiin valmisteluihin vasta neljä tuntia myöhemmin. Niissä menikin yllättäen noin tunti, vaikkei siltä tuntunut. Leikkaus alkoi tuntua todelliselle vasta kun menin pöydälle makaamaan, ja siinä alkoikin sellainen jännitystärinä. Laitettiin happiviiksiä, verenpainemittaria ja kolme kanyylia, lääkäri sanoi etukäteen, että istukassa saattaisi olla kiinnittymishäiriö jolloin menettäisin paljon verta. Sen takia avattiin reittejä valmiiksi verensiirtoa varten. Antibiootti laitettiin tippumaan ja sokeriliuosta, koska pitkän paaston jäljiltä alkoi verensokeri olla alhaalla. EKG-lätkiä kiinnitettiin selkään ja kylkeen. Olin koko ajan mukavasti lämpimien peittojen alla ja minulle kerrottiin mitä tapahtuu. Lopulta päästiin puuduttamaan, vähän siinä etsiskeltiin oikeaa paikkaa mutta ensin oli laitettu pienempi puudutuspiikki niin ei sattunut. Sitten vielä katetri paikoilleen, vatsaa desinfioitiin ja peitettiin turhat osat ihoon liimautuvalla peitolla, laitettiin näköeste ja sitten mies pääsi mukaan saliin.

Itse leikkauksessa se ihoon kiinnitetty peitto rapisi ja tuntui siltä, että jotain siellä tapahtuu, mutta edes vauvaa ulos otettaessa ei tuntunut siltä, että jotain suurempaa luiskahtaisi ulos. Vauva meni sivupöydälle tarkistettavaksi ja putsattavaksi, mies meni mukaan, itse en sängyltä nähnyt mitään. Hetken kuluttua sain vähän aikaa katsella vauvaa, sitten mies ja vauva lähtivät osastolle.

Sulkemisvaihe kesti vähän pidempään, sitten minut kärrättiin heräämöön. Siellä meni ehkä se reilu pari tuntia, sitten pääsin osastolle toipumaan. Myöhemmin illalla nousin sängystä alapesulle, oli aika kipeä olo ja arpi kiristi niin, että tuntui ettei uskalla oikaista itseään. Yö meni kuitenkin ihan hyvin, kääntelin kylkeä varovasti ja tuin vatsaa peittoon. Aamusta oli jo paljon parempi olo, pystyin käymään suihkussa ja liikkumaan itsekseni. Tuli vain oltua jotain viitisen tuntia pystyssä mikä oli vähän liikaa - nyt on vatsa taas kipeämmän tuntuinen. Eli kannattaa liikkua, mutta myös levätä välillä!
 
@Silmu75 laitetaanko siinä muuten puudute selkään? En ole koskaan tullut ajatelleeksi että mistä se puudute tulee. :D ja oliko sulla sektion jälkeen kipupumppu? Tämä kuulemma käytössä tyksissä johon itse menen. Luin oikein ajatuksella ja kuvittelin itseni ja mieheni tuohon tilanteeseen jo, niin alkoi nyt jo jännittää. Miten sitä nukkuu edeltävän yön ja jos tosiaan pitäisi tunteja odotella, tulen olemaan hermoraunio. :D
 
@Silmu75 laitetaanko siinä muuten puudute selkään? En ole koskaan tullut ajatelleeksi että mistä se puudute tulee. ja oliko sulla sektion jälkeen kipupumppu? Tämä kuulemma käytössä tyksissä johon itse menen. Luin oikein ajatuksella ja kuvittelin itseni ja mieheni tuohon tilanteeseen jo, niin alkoi nyt jo jännittää. Miten sitä nukkuu edeltävän yön ja jos tosiaan pitäisi tunteja odotella, tulen olemaan hermoraunio.
Jonnekin selkänikamien väliin joo, en ole varma oliko se nyt epiduraali- vai spinaalipuudutus. Ja oli kipupumppu, otettiin tänään aamulla pois. Mutta se siis auttaa vain siinä arven kohdalla, lisänä Burana ja Panadol nyt kolmesti päivässä ja jotain vahvempaa tarvittaessa, nimi meni ohi.

Ja mulla oli päivän toinen sektio, että jos saat itsesi jotenkin ekalle sijalle niin on lyhyempi odotus. :) Ellei nyt sitten tule joku hätäsektio väliin. Mutta en tosiaan tajua miksi täällä piti olla niin aikaisin, hyvin oltaisiin voitu tulla edes pari tuntia myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmina20
Hassua kun vauva on jo maailmassa ja sähköpostiin tulee yhä viikkokirjeitä siitä mitä raskaudessa nyt tapahtuu. :D

Täällä odotellaan yhä vauvaa syliin. Tänään en ole vielä ehtinyt katsomaan, eilen oli hyvä tilanne. Vauva on siis ylipainehoidossa ja lisähapella, jonka määrää alettiin eilen varovasti vähentämään. Edellisenä iltana ei oltu vielä varmoja joudutaanko antamaan keuhkoja kypsyttävää lääkettä, mutta eilisen perusteella ei. Iltahoitaja sanoi, että voin halutessani lähteä kotiin, mutta en mä nyt ilman vauvaa lähde! Meiltä on kuitenkin sellainen tunnin ajomatka tänne eikä leikkausarven kanssa jaksa kamalan pitkään istuskella lastenosastolla.

Ja kun on eka lapsi, niin haluaisin kyllä aika paljon käytännön opastusta hoitotoimenpiteisiin ja ennen kaikkea tietty imetykseen. Olen nyt yrittänyt käsin ja sähköpumpulla (auts!) stimuloida rintoja, mutta yhtään maitopisaraa ei ole näkynyt, saa nähdä milloin maito nousee. Varmaan ihokontakti vauvan kanssa auttaisi kummasti!

Ei mua nyt siis olla heittämässä ulos kuitenkaan. :) Kalliiksi tämä kyllä tulee kun molemmista ilmeisesti menee se 48,90/vrk, mutta eihän tää nyt mitään ole hoitojen kokonaishintaan nähden.
 
vierailija
Hassua kun vauva on jo maailmassa ja sähköpostiin tulee yhä viikkokirjeitä siitä mitä raskaudessa nyt tapahtuu.

Täällä odotellaan yhä vauvaa syliin. Tänään en ole vielä ehtinyt katsomaan, eilen oli hyvä tilanne. Vauva on siis ylipainehoidossa ja lisähapella, jonka määrää alettiin eilen varovasti vähentämään. Edellisenä iltana ei oltu vielä varmoja joudutaanko antamaan keuhkoja kypsyttävää lääkettä, mutta eilisen perusteella ei. Iltahoitaja sanoi, että voin halutessani lähteä kotiin, mutta en mä nyt ilman vauvaa lähde! Meiltä on kuitenkin sellainen tunnin ajomatka tänne eikä leikkausarven kanssa jaksa kamalan pitkään istuskella lastenosastolla.

Ja kun on eka lapsi, niin haluaisin kyllä aika paljon käytännön opastusta hoitotoimenpiteisiin ja ennen kaikkea tietty imetykseen. Olen nyt yrittänyt käsin ja sähköpumpulla (auts!) stimuloida rintoja, mutta yhtään maitopisaraa ei ole näkynyt, saa nähdä milloin maito nousee. Varmaan ihokontakti vauvan kanssa auttaisi kummasti!

Ei mua nyt siis olla heittämässä ulos kuitenkaan. Kalliiksi tämä kyllä tulee kun molemmista ilmeisesti menee se 48,90/vrk, mutta eihän tää nyt mitään ole hoitojen kokonaishintaan nähden.
Jos otit vauvavakuutuksen raskausaikana, se yleensä korvaa myös sairaalamaksut. Ja molemmilla on 500 (?) e katto / vuosi, eli sen jälkeen menevistä sairaalapäivistä ei tarvi maksaa.
 
@Silmu75 ONNEA TUHANNESTI PIENESTÄ IHMEESTÄ❤Ja voimia toipumiseen

Täällä vuodot lakanneet ja tänään viimeisen testin tein johon sain sen raskaana 3+ ja pp11 hcg oli myös viikkositten hyvä 274

Jotenkin vieläkin vähän outo fiilis että voiko olla totta että onnistu ja saadaan vielä yksi pieni ihanuus,lääkitys jatkuu rv10 ja alkuraskauden ultra on varattu 7+0... Neuvolaan en vielä tohdi soittaa

Miten täällä muut odottajat fiiliksiä?

Pimpula76 ja rv5+1
 
Tätä en tiennytkään, pitää selvitellä!
Nyt on aikaa kattoo enemmän. "toisen vanhemman ja alaikäisten lasten maksut voidaan yhdistää. Maksujen kertymistä on itde seurattava, säästä tositteet. Maksukaton täytyttyä ota yhteys terveydenhuollon yksikkön potilastoimistoon. Maksukaton täyttymisen jälkeen alaikäisen hoito on maksutonta, täysi-ikäiseltä peritään vuodeosastohoidosta puolet"
 
@Silmu75 onnea hurjasti pienestä pojasta ja kaikkea hyvää yhteiselle alkutaipaleelle! Toivottavasti saat hänet pian ihokontaktiin ja pääset imettämään.

Täällä kaikki hyvin. varmaan oireettomin vaihe koko raskaudessa. tietysti etureppu painaa ja vauva muljuu mahassa mutta ei ole kipuja eikä vaivoja, mitä nyt vähän väsyttää. Tänään 32+2
 

Yhteistyössä