~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@atvk87 oi! :love::love: onnea onnea! :love: ihanaa! Nauttikaa pojasta! :love:

Nyt jännäillään milloin sit @Pimpula76 karkaa :barefoot::) onko ollu nyt minkälainen fiilis/olo sulla?

Just välähti et ai kauheeta, oonko ees muistanu mainita @-dino- lle et kuinka ihanaa et typyn masu on kiinni! :love: toivottavasti ei nyt muuta enää tule ja pääsette piakkoin kotiinkin :)
Voi olla että sinä oot meistä se seuraava joka nyytin saa:) mulla ei mitään tuntemuksia että synnytys lähtisi itsestään käyntiin ei supista ei sitten ollenkaan joten tällä suunnalla ei mitään uutta..

Kuis itselläsi onko tuntemuksia?:love:
 
Ei ollutkaan tanaan Skype-laakaria - puhelu ei jostain syysta tullut lapi! Yritamme kai pian uudestaan.

Talla valin meille oli tullut kotiin minulle kutsu tulla NT-ultraan 21.6. Silloin on viikko 12, eli taitaa tulla ihan oikeaan aikaan?

Vielakaan en ole tehnyt paatosta NIPT:ista. Olisi kylla kivaa saada ylimaarainen ultra-aani ja myos tietaa vauvan sukupuoli, mutta kallista on! En osaa paattaa! Se olisi siis yksityisella varattuna 14.6.

8+2
 
Mulla on nyt 4+0 ja varsin ankea olo. Olen tietenkin superonnellinen raskaudesta, mutta kolme keskenmeno kummittelee ja on vaikea iloita. Huoli on niin kova. Onneksi minulla on terapia vielä vuoden loppuun, yritän saada kriisiajan huomiseksi. Ei tämä tsressi tee vauvalle hyvää...

Miten te muut olette pärjänneet, joilla keskenmenotaustaa?
 
@kirsillevauva Mulla oli takana yksi km ja pari kemiallista ennen tätä onnistunutta, menin jotenkin niin paniikkitakalukkoon etten uskaltanut mennä edes varhaisultraan. Se kun olisi ollut vähän ennen joulua, ja edellinen kkm todettiin siis kaksi päivää ennen edellistä joulua. Kovasti tsemppiä alkuviikkoihin ❤
 
Huhhuh, aika intensiivistä tää homma, en oo kerenny kirjottaa. Tai oon, viestejä ystäville ja sukulaisille. :D

En tiedä huomasitteko, kun mies oli kirjurina, niin oli vähän erilaista tekstiä, mitä ite tuotan. Selostin kyllä laajasti mitä kirjottaa, mut oli selkeesti lyhennetty kaikki saneltu. :D

Tiistaiaamuna siis saliin ja alettiin miettii, et mitä tehdään, olin sit ammeessa 8.30-14, sillon tuli iltavuoron kätilö ja käski ylös kun homma ei edistyny enää. Avautui siis kuuteen senttiin johonki 11 mennessä ja sit ei enää.
Pissaaminen oli tosi hankalaa ja kerran pöntöllä istuessa tiristämässä romahti sydänäänet ja tultiin käskemään pois istumasta ja suihkuun seisaalleen pissalle. Näin toimin sit koko päivän muutenkin, mut oli tosi vaikeeta se pissaaminen.
Supistukset ei vaan tihentyny kunnolla, et välillä oli jotain 4 min, mut sit taas hidastu ja saatto olla välejä melkeen vartinkin. Siellä vedessä oli mukavaa se paineen tunnottomuus, joka sit kuivalla maalla oli tosi paskamainen, oli tuskasin kävelylenkki ikinä, mikä miehen kans tehtiin. :D
Kyselin sit et mitä vois tehdä ja oikeestaan ainoot vaihtoehdot oli a) odottaa vaan, koska vauva voi hyvin tai b) vauhdittaa oksitosiinilla + epiduraali ja sitä en toivonu. Alko vähä väsyttää se homma, ku supistukset piti ottaa luomuna ja ei vedessä ja sain sit oxanestia 15.30 ja sain torkuttua supistusten välit.
Mut ei ne vieläkään tihentyny, kätilö sanoi että ihan perus ensikertalaisen hommaa tollanen pitkittynyt latenttivaihe. Sit hän ehdotti seiskan aikaan että jos meen takas ammeeseen kun siellä sain rentouduttua.
Salissa olin pallon päällä tai kontillani ja mies paineli selkää aina supistuksen. En pystyny käyttää sitä joogaliinaa, kun siinä aina sykkeet romahti.

No, ihme tapahtui ja 22.05 ammeessa tuli kauhee poksahdus ja vedet meni sinne hirveellä paineella kesken supistuksen. Nousin sit tutkittavaksi ja tuli hirvee horkka ja jäin sit saliin. Siitä ne supparit lähti sit kipeytymään lisää ja avauduin 8 senttiin. Sit alko ihan hirvee paineen / ponnistuksen tarve ja sanoin, että nyt tarttis kyllä jotain apua ja sain kohdunkaulan puudutteen. Samalla laitettiin scalp-anturi vauvan päähän, siihen asti olin ollu koko ajan langattomalla käyrällä, mikä toimi myös ammeessa! Se olikin jännän tuntunen, kun se piuha väris ja kiemurteli jalkojen välissä vauvan liikkeiden mukana. :D
Puudutus oli kyllä kiva, kun vei supistuksilta terävimmän kärjen, et sit tuntu enää selässä ja mahassa, kunnes alko aivan kammottava polttava kipu kyljessä ja luulin että oon tyyliin syttyny tuleen. :oops: :alien: Tässä vaiheessa myös onnettomasti se scalp meni jotenkin epäkuntoon ja kolme kätilöä hääräs siellä salissa sen kimpussa ja mun piti olla vaan kyljellään sängyssä ja se oli kauheeta. Lopuks siirryttiin takas siihen langattomaan vatsan päältä mittaavaan.
Mulla tuli siinä kontillaan sit pissakin lattialle vaan, en tajunnu yhtään ku sitä alko lorisee, ku sitä vettä tuli koko ajan. :LOL:
Sit kysyin, että saako nyt sen spinaalin ja kätilö tilas anestesialääkärin, mut sillä sit kesti ja kesti ja siinä vaiheessa olin ihan raivona ja suutuin koko maailmalle.
Mut joskus tunnin päästä se puuduttaja tuli ja olin maannu tosiaan vaan oikeella kyljellä selkä jodiputsattuna siihen saakka ja oli hirveet tuskat.
Onneks se puudute sit vaikutti ja ihanaa kun se polte meni viimein pois ja tilalle tuli ah niin tuttu kutina koko alaruumiiseen. :LOL: sit taas lepäsin sen puudutteen ajan pari tuntia ja sit ku se alko häviimään, niin soitin kätilön ja kysyin et mitä tehdään, hän ilmoitti että nyt on täysin auki ja aletaan ponnistelemaan! Sitä ennen piti käydä pissalla, mutta en saanu mitääään tulemaan, jouduttiin katetroimaan ja sieltä tuli 6 dl!
Ponnistus alkoi 3.15 ja valitsin jakkaran tosiaan siihen hommaan, mies istui takana tukena. Ne supistukset vaan oli vieläkin aika harvoja ja lyhyitä, et siinä sai kyllä tosissaan tehdä hommia. Ponnistusvaihe kesti 26 min. Oisko kuudella max minuutin supistuksella sit tullu vauva, toisiks viimesellä sain kokeilla päälakea. :love: Sillon kätilö tilas apukätilöt. Seuraava olikin sit se pään syntymä ja kätilö alko huutaa kesken, et nyt ei saa ponnistaa, et jarruta, mut en mä tajunnu, ku se vauva sieltä pullahti ulos rytinällä ja väliliha repes ja sit kätilö sano että nosta vauva syliin, niin olin aivan äimänä, että mitä tässä tapahtuu. :ROFLMAO:
No verta oli ja roisku ku teurastamossa konsanaan, selvisin sängylle vauvan kanssa ja sit pistettiin oksitosiini istukkaa varten ja verenvuodon takia ja 19 min syntymästä tuli istukka pihalle, en tuntenu mitään supistuksia siinäkään, vähä joutui ponnistaan sitä ulos.
Sitten ne alko puuduttaa ja ompelee mua ja mä vaan ihmettelin vauva rinnalla, että mistä toi nyt tohon tulikaan. :barefoot: Ei oo siis legenda, että siinä hetkessä kaikki se unohtuu! :LOL:
Kätilö suositteli jatkossa mulle vesisynnytystä. :whistle:

Muistinkohan kaiken. Meni sit valitettavasti sen verimäärän takia epäsäännölliseks synnytykseks.
Kokonaiskestoks merkattiin 18 tuntia, kun oli vaikee arvioida et millon alkoi ns säännölliset supistukset, niin se laitettiin siitä kun avautu kuuteen senttiin kymmenen aikaan.

Ei jääny mikään huono fiilis, jotenki hämmentynyt siitä lopusta vaan ja se tervanen vaihe, eikä ite saanu oikeestaan vaikuttaa mihinkään, vaik oli toivonu et niin vois.

Oon aivan poikki, en oo saanu nukuttua ku ihan pätkiä. Viime yö oli tosi vaikee pojan kanssa, tuli kyllä monta itkua väännettyä kun en osaa hoitaa omaa vauvaa onnelliseksi. Hän vaan karju 21-02 ja välillä oli vähän rinnalla. Tuli kakkaa ja pieruja ja puklua, mitkä sit kai kiusas hirveesti. Loppuyö meni tuttina hiukan torkkuen.
Aamulla sit isä tuli tänne, niin pääsin aamupalalle, suihkuun ja sitten opiskelija tuli kylvettää ja viimein kun pääsin makuulle jääside housuissa, niin tuli huonekaveri! :cautious: Kovasti parkuva vauva ja sitten kun hän rauhoittui, niin tuoreet vanhemmat aloitti soittelurumban. No, nukutaan sit kotona, ehkä huomenna pääsee?
Tänään lääkärintarkastus vauvalle tiedossa.

Huh, hiukan sekavaa tekstiä taitaa olla.

Kiitos kaikille onnitteluista :love: Perässä sieltä tullaan!
 
Viimeksi muokattu:
@Pimpula76 ei täälläkään mitenkään hirveitä. Ihan yks/kaks suppareita jos jotain liian räväkkää tekee, mut ei nekään mitään järkyttävän kipeitä. Saa nähdä mitä tässä tapahtuu! Tiiä vaikka yhtäaikaa sit lähetään :D

@Rusakkonen harmi ettei lääkärin puhelu tullut läpi. Rv12 on ihan oikea aika nt-ultralle. Täällä taitaa olla ohjeistus että rv10-13 välillä (y) eiks siellä sit ton jälkeen enää ultrata? o_O vai onks sit sen verran hinnoissaan et kannattaa miettii haluaako? Hirvee kysely, sori :D on vaan mielenkiintoista miten eri tavalla toimitaan :rolleyes:

@kirsillevauva mulla ei oo km kokemusta ja oli silloin alkutaipaleella yks kemiallinen, mut en yhtään ihmettele et tää tilanne ahdistaa. Mulla kans meni pitkään ennenku osas luottaa että kaikki on ihan hyvin. Joskus rv23 vasta kun liikkeet alko tuntumaan. Ennen sitä pelkäsin joka ultraa ja neuvolaa et jos ei niitä sydänääniä sit olekaan yms. Isot stempit sulle! ❤ todella piinaavat viikot edessä sulla.

Ihana @atvk87 :love: hienoa et kaikki meni lopulta kuitenkin hyvin ja onnellisesti! Toivottavasti saisit edes vähän levättyä, mut kotona sit viimeistään. Onnea kovasti! :love:

Mie en taas muuta tekis kun vaan nukkuis :sleep: koko viikon vetäny semmosia 10-12h unia, ja jos en ookaan saanu unta ku isäntä lähtee töihin nii sit viimestään parin tunnin päästä nukahan 3-4h päikkäreille o_O no tuleepahan levättyä. Ja hirveen kuuma ollu meillä nyt pari pv. Ihan pelottaa et mitä kesä tulee taas olemaan :confused:

Rv 37+3
 
@atvk87 onnea vauvasta! Aika monivaiheinen synnytys mut loppu hyvin kaikki hyvin. Jos vauva ei meinaa rauhottua niin pyydä lisämaitoa. Mun poika huus ku hyeena ku maito ei ollu noussu. Sain pullollisen maitoa niin johan hiljeni ja maitokin alkoi nousta. Sit sitä tissiä syötiinkin koko ajan
 
Oli @atvk87 on teilläkin ollut ihan tapahtumarikas synnytys, silleen ihan normaalilla tavalla. Harmi kun on repeämä mitä parannella, mutta muistan sen tuntuvan ihan toissijaiselta kun siinä on se vauva kainalossa :love: muistahan suihkutella vessareissuilla sitä.

Mutta oon siis iloinen että ammeeseen pääsit ja että ihan hyvä fiilis jäi (y) vaikka vähän kontrollin puute (?) harmitti niin hyvä jos kokonaisuus on jäänyt mieleen hyvänä. Nyt sullakin on oma synnytystarina :love:
Vaikka ite olin toista kertaa hommissa valmistautuneena niin kyllä sitä silti ”joutui” olemaan vähän ohjattavana siinä, varsinkin ponnistaessa kun kaikki tunto oli poissa. Olin siis myös ajatellut etukäteen että tällä kertaa tiedän itse mitä tehdä milloinkin. Toimihan se ihan hyvin sinne 8-9cm asti kunnes aloin olemaan niin pihalla kipujen takia.

Ette saanut perhehuonetta ilmeisesti. Noh kotona tosiaan sitten rauhallisempaa kun olette vain te :love: oli ihan maailman parhain fiilis päästä kotiin ekalla kerralla omien tavaroiden keskelle ja lepäämään kenenkään häiritsemättä :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Nyt sitten oli tana aamuna Skype-laakari, ja kaikki sujui hyvin. Ihanaa, kun han sanoi, etta voin syoda kaikkea (siis ei tietenkaan raakaa lihaa tai kalaa yms. riskiruokia Eviran sivuilta), kunhan syon monipuolisesti (ei mitaan ‘yliannostelemalla’) ja suoraa sokeria valtellen. Aloittelen siis dieetin laajentamisen viikonlopusta, kun mies taas menee kauppaan. :) Tassa kun on koko ajan mieliteko hiukan mausteisempaan ruokaan, ja ikavoin myos suoria maitotuotteita kuten juustoja ja jugurtteja, jotka olin jattanyt pois.

Alan myos 3.6. jalkeen (kun sikio on 10 viikkoa) vahentamaan laakitysta vahitellen, ja lopetan sitten niin, etta viimeinen estrogeeni- ja progesteronipaiva on 17.6. Muun laakityksen (metformiini ja tyroksiini) kanssa han kehotti seuraamaan NHS:n ohjeita, ja yleensakin seuraamaan NHS:n ohjeita. Eli jos NHS sanoo, etta tulisi viimeisella kolmanneksella ottaa hinkuyskarokote, niin kuin taalla tehdaan, niin sitten otan (vaikka minulle on vauvana sellainen annettu). Myos flunssarokote annetaan syksylla.

Vitamiineista en nyt kysynyt, mutta olin niista puhunut jo aikaisemmin. Jatkan raskausajan monivitamiinia ja elavamuotoista folaattia. Syksylla ehka lisaksi d-vitamiini.

NIPT:in suhteen voin tehda, miten haluan, mutta han ehdotti, etta yksi mahdollisuus on, etta menen ensin NT-ultraan ja vasta sitten menen, jos arvot osoittavat lisariskia. Se saattaisi olla hyva ratkaisu. Sain tietaa luovuttajan ian ja voin sanoa, etta se on jonkin verran alle 30 vuotta; riski on siis suhteellisen pieni. Kuulemma ehtii siis NIPT:iin tarvittaessa myos sen tulevan ultran jalkeenkin.

Kysyin jopa siita synnytystavasta. :) Tietenkin asiat riippuvat siita, miten raskaus kehittyy ja pysynko terveena, mutta han oletteli, etta koska olen isokokoinen nainen, niin jos vauva on normaalikokoinen, han varmaankin mahtuisi ulos ihan alakautta eika jaisi jumiin, niin kuin olen tassa pelannyt. :)

Minulta kyseltiin Englannin systeemeista taalla palstalla. Aika samanlaiselta vaikuttaa (vaikka kylla sallivat taalla kaikenlaisia Suomessa ‘kiellettyja’ ruokia, no huh huh :) ). NHS:lla kaikki on ilmaista ja kaikki apteekkilaakkeet maksavat normaalisti £6 kappale, jos ne on maaratty NHS:n kautta. Eli NT-ultra on ilmainen. NIPT (varmaankin siis vain se perusosa, jossa ei ole niita todella harvinaisia tauteja) on ilmainen, jos kyseisella alueella on se tarjolla ja jos laakari katsoo, etta se on tarpeellinen. Myos tulee toinen ilmainen ultra-aani, jossa etsitaan mahdollisia poikkeamia, joskus 20 viikon tienoilla. Jos kaikki menee hyvin, niin sitten ei ole muita ultra-aania, mutta kylla on tapaamisia katilon ja kai myos laakarin kanssa, en tosin viela tieda, kuinka usein. Jokin vihrea aitiyspaperi saadaan, vastaa varmaan Suomen neuvolakorttia, ja sita tulee joka hetki sitten kantaa mukana, jos vaikka tulisi jokin onnettomuus tms.

Uskallanko muuten mainita, etta han ei suositellut dopplerin ostamista ja kayttamista... sanoi, etta voi vain aiheuttaa liikaa kuumenemista. (Han sanoi myos, etta raskauden aikana voi esimerkiksi yhdessa ylimaaraisessa ultrassa ihan kayda, mutta ei mitaan tyyliin ‘joka viikko’, ellei ole laaketieteellista syyta ja laakari niin maaraa.)

Eli sellainen tunne nyt, etta tasta se lahtee. Kuten Dr Who sanoo - Allons-y!!!

8+3
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva Mä pelasin keskenmenopelon/ahdistuksen kanssa ihan vaan puhtaasti todennäköisyyksillä (rv7 oikean kokoinen+syke: keskenmenoriski laskee 10-12%:iin ja sitten rv12 se on enää 2%) ja sitten toisaalta sillä, etten voi toimillani juurikaan vaikuttaa siihen mitä tapahtuu. Lisäksi olin päättänyt, että käyn ylimääräisessä ultrassa jos siltä tuntuu. En tiedä, olihan se vaikeeta varsinkin kun niitä verilöylyjä tuli pitkin matkaa ja sitten oli infektio. Ikäväähän tämä odottaminen vieläkin on, vaikka on pidemmällä, vaikka todennäköisyydet ovat kovasti jo puolellani.

@atvk87 Ihana kun jaksoit kirjoittaa synnytyksestä. Hyvät tykytykset taas itselle, tekee ihan hyvää.Onneksi kotona saa sitten nukuttua ilman mitään muiden häiriköintejä (siis muiden kuin vauvan).

@love- Voisitko ystävällisesti lähettää hieman omista unistasi minulle :D:D:ROFLMAO::ROFLMAO: Olen nimittäin valitettavasti alkanut valvoa. Yön tunnit on aika pitkiä...

@Rusakkonen Joo on oikea aika NT:lle, täällä tehdään yleensä 11+0-13+6 välisenä aikana. Harvemmin kuitenkaan paljon 12+6 myöhemmin. Mäkin pohdin NIPTiä tosi pitkään, ajattelin että haluan varmistuksen kromosomeista. Sitten toisaalta yksi iso pelkoni oli triploidia mikä taas ei näy NIPT-testissä niin jotenkin jätettiin tekemättä. Siis isoin tekijä kyllä ilman muuta oli raha.

Mulla tosiaan alkanut synnytysahdistus/pelko ja siihen liittyvä unettomuus. Toivottavasti nyt vain väliaikaista. Eihän tässä muuten jaksa valvoa syyskuuhun asti :(:confused: Runsaat kaksi viikkoa vielä kasvukontrolliultraan, kovasti jännittää jos pikkuinen ei olekaan kasvanut kunnolla.

25+0
 
@Rusakkonen aika samaa kaavaa siis kuin suomessa :)

@gemmy lähetän mielelläni :LOL: ihan ärsyttää kun menee päivät nukkuessa :sleep:

Voi kauhee tää loppuajan hormooniheittely(??) :oops: oon tän loppu päivää vollottanu ties mille kaikelle.. Kirjalle, tv-ohjelmille, omalle käytökselle. Ihan tyhmille jutuille vielä. o_O ja jäätävä nälkä. Just syöny 15min sitten ja iskee taas aivan kaamee nälkä. Liekkö sit kroppa jo "tankkailee" vähän valmiiks..
 
Ompa täällä taas ihania uutisia :love: Onnittelut @atvk87!!! Melkoisen säntillinen olit syntymän kanssa:) tuntuu vielä niin kaukaiselta se että pääsisi tositoimiin..

Onnea myös uusille plussaajille! Kyllä ne hoidot vaan tehoaa, vaikka epätoivo iskenyt itse kullakin matkan varrella :love::love:
@kirsillevauva keskenmenojen jälkeen usko raskauteen on ollut todellakin koetuksella. Siksi menty päivä kerrallaan eteenpäin. Mulla huono olo pelasti paljon, sillä se kuitenkin selvä merkki vahvasta raskaudesta.

Meillä oli rakenneultra ma ja kuvissa näkyi keskimääräistä selvästi isompi maha-asukki, painoarvio lähemmän 500g :eek: ou mai... Jättiläisen synnytän ilmeisesti. Kaikki rakenteet oli kunnossa ja ilmeisen selvä poika tulossa:rolleyes: isosisko oli sitä mieltä, että ei sitä voi tietää, odottaa niin kovasti siskoa:) noh, nyt pitänee alkaa varautua vähän poikamaisempiinkin varusteisiin, kun meiltä löytyy vaan mekkoja ja väritys melko pinkkiä:D
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Oi, onnea @hillan_kukka poikalupauksesta! :love: Kyllä se koko siitä vielä tasaantuu, jonku kasvuspurtin hän vaan ottanu! (y)

Oispa täällä paljon kommentoitavaa, pitää palata niihin myöhemmin.

Unohtui kertoa tosi hieno juttu, nimittäin oli onneks se syntymän kätilö tosi asialla ja siinä jakkaralla hän suihkutti ceridalia ja hieroi sitä kaikkiin väleihin ja erityisesti siinä just ennen pään syntymää, kun oli se "ring of fire", niin voi olla että säästi mut pahemmaltakin repeämältä! ;) (y)
Varmaan vesikin oli pehmentänyt paikkoja, mutta mä en jaksanut koskaan alottaa mitään välilihan hierontaa, vaikka se hyvältä idealta kuulostikin. :D
Kiinnostais kyllä tietää tikkien määrä.
@love- vielä kerkeää! :p

Sit toinen juttu, sain akupunktioneulat päähän sillon oxanest-unille :LOL:

Nyt on maito nousemassa ja imuote oli uudenmallisesta tissistä pojalle vaikea löytää. Mut onnistu sit lopulta!

Siis toi huonekaverin vauva on aivan uskomaton! :ROFLMAO: en oikeesti valehtele, kun sanon ett se huutaa joka kerta ku laitan silmät kii. Oli koko vierailuajan tosi nätisti, mut oon pari kertaa läpällä kokeillut että "meen nukkumaan", niin heti alkaa raivo. Sit ku oon hereillä, esim äsken ku imetin, niin se on hiljaa. :rolleyes:
Ja tuo äiti haluaa sitä välttämättä nukuttaa tuolla omassa laatikossa villapipo ja sukat päällä ja mul on ainaki hiki tääl koko ajan. Pojalle ei olla puettu mitään vielä.

Mulla on koko ajan hirvee nälkä! :D ja tää sairaalaruoka pistää pierettämään ja nyt ei voi ees päästellä täällä kaasuja, kun ei olla enää kaksin. :ROFLMAO: Oon juonu kotikaljaa ruoalla, vaikken tykkää siitä. En tiä onko ollu apua vai sattumaa, mutta nyt tosiaan maitoa alkaa jo tulemaan kunnolla. (y)

Niin, oltiin sellaisessa aktiivisen synnyttäjän salissa ja sieltä jatkumo ois tänne vuodeosastolle aktiivisten vanhempien huoneeseen, joka on perhehuone parisängyllä varustettuna. Mutta ei täytetty kriteerejä sinne ton verenvuodon takia, vaikka kätilö yritti painostaa, että mä kävin ite suihkussa ja söin ja kaikkee synnytyksen jälkeen. Joten, päätettiin, että mies saa mennä koirien kanssa kotiin nukkumaan kunnolla, eikä sit otettu tavallista perhehuonetta.
Täällä on syntyny su, ma ja ti vaan yks vauva per päivä. :eek: Niin aattelin, ettei tänne oo tunkua ja sainkin yli vuorokauden olla yksin tässä huoneessa. :) Mut nyt on sit syntyny enemmän, ke 5 ja eilen 4.

Mä taidan koittaa nukkua tai jotain, mitä toi toinen vauva antaa mun sit tehdä. Olllu nyt hiljaa taas jo pidempään, äitinsä kyllä kuorsaa.
Olin jotenki ymmärtäny väärin sen lääkärintarkastuksen, että se ois tänään (eilen), mutta ei se sit ollukaan. :D

Ja joo @Mandala, huikeeta että on nyt oma tarina! :barefoot:

atvk + poitsu melkein 2 vrk
(kirjoitettu klo 1.20)
 
Tosi hienoa ett maito nousee jo, se kotikalja on salee auttanut myös osaltaan vaikka toki voit olla taipuvainen nopeaan maidon nousuun myös.
Toi huonekaverin vauvan huuto kun yrität nukkua kuulostaa niin tutulta :ROFLMAO::ROFLMAO:
Jännä juttu että veren menetys edesauttoi ettette saanut perhehuonetta. Mulla ekassa synnytyksessä meni litra verta ja olin omasta mielestäkin heikossa hapessa, en pystynyt seisaaltaan suihkussa käymään siellä synnytyssalissa esim ja silti saatiin perhehuone :cautious:
Mutta varmaan ihan hyvä koiruuksille, että siellä on oma ihminen kotona ennenku heidänkin maailma mullistuu. Kannattaa muuten viedä jotain vauvan tuoksuista (esim harso missä vauvaa pidetty) nuuhkuteltavaksi kotiin miehen toimesta. Näin me tehtiin kissan kanssa ekalla kertaa.

Muuten jos tuntuu, että pojan on vaikea/mahdoton ottaa imuotetta täydestä riinasta niin netistä löytyy ohjeita miten painella nännipihaa, että vähän pehmenee ja on helpompi tarrata kiinni. Toisaalta jos on rintapumppu niin sillä voisi ottaa vähän pois, sikäli mikäli vauva ei saa täys raivaria odotellessa :LOL:

Kerro sitten mitä lääkäri sanoi, uskon kyllä että pääsette tänään kotiin tarkastuksen jälkeen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Matkalla kotiin! Mä oon vollottanu koko päivän. :D maidonnousuun liittyvää kuulemma ja onhan se nyt herkkää, et tänään meiän kodista tulee lapsiperheen koti ja saadaan meiän aarre mukaan omaan elämään! Olihan toi osastoaika myös hienoa omalla tavallaan ja sitä varmaan muistelee. :)
Tarkastuksessa kaikki hyvin ja 51,5 cm pituutta. Lääkäri sanoi, että pitkä ja hoikka. Oli paino tippunut vaan 100 g, niin se oli tosi hyvä kans. :)

Mun kanssa käytiin sellanen synnytyskeskustelu, se oli tosi kiva! Ja sain siitä kertomuksen tulostettuna mukaan.

Tissit on ihan hullun turvonneet ja vauvalle maistuis syöminen ihan koko ajan. :D

❤ :love:
Kiitollinen atvk
 
Se voi tulla yllätyksenä alussa miten paljon se imetys sitoo sua, tai mulle ainakin tuli. Kun ei voinu ymmärtää miten muka olisi koko ajan nälkä. Neuvolaterkkakin vanhoja myyttejä höpötti että 3h välein ois optimi ettei tule mahanpuruja mutta äidinmaito sulaa jossain 20-40minuutissa, ja ei se aina ole nälkää mitä vauva rinnalta haluaa.
Meillä tyttö ollut pisimpään ehkä just ja just 3h syömättä, kerran :ROFLMAO: mutt tuttua on myös, että syö - maitoa menee väärään kurkkuun - syöminen loppuu - haluaa tissiä 10min päästä uudestaan ja tätä voi jatkua helposti 3krt.
Vähän kummallista on myös se että vauva voi puklaa paljon maitoa suoraan tissin jälkeen mutta silti haluaa saman tien lisää :rolleyes: nyt myös semmoinen vaihe, että välillä pyörittelee päätään vimmatusti kun hakee imuotetta, yleensä alkaa herumaan ennenku sitten ottaa otteen, ne valuu sitten molempien päälle tietty. Saa kyllä imuotteen ihan hyvin ja nopeasti mutta välillä pelleilee tuollai mikä johtaa kovaan itkuun sitten kun ei saa otetta pään pyörittelyn takia :rolleyes::LOL:

Tosiaan voisin varmasti jatkaa tuolla vauvautuneiden ketjussa tarkemmin näitä :whistle:
 
@atvk87 hurjan paljon onnea!! :love::love::love: Kiitos synnytyskertomuksesta. Varmasti ihanaa päästä nyt pienen kanssa kotiin. Itsellä nousi viimeksi kunnolla maito vasta kotiin tultua, muistan kun olin ihmeissäni sen kanssa. Tosi hyvä että imetys on lähtenyt sujuvasti käyntiin!

@hillan_kukka onnea poikalupauksesta! Meillä sama juttu, kovasti on ennestään tyttöjen kamppeita ja nyt siis poika tulossa. Onneksi mun maku tytöllekin on ollut paljolti unisex, mutta totta kai löytyy paljon ihania mekkoja ja muuta tyttömäistä, jota ei nyt voi tälle tulokkaalle käyttää.

@love- Niin tuttua tuo herkistyminen. :)

Kaikille tasapuolisesti onnea odotukseen ja vauvan jo syliin saaneille paljon ihania hetkiä rakkaan kanssa! :love: Itselläni menee suht tasaisesti, oon ollut suht laiska seuraamaan sokereita, kun oon huomannut että jos vain syön tavallisen järkevästi niin pysyy kyllä hyvänä, mutta jos sorrun jotain kovin sokerista ottamaan niin tiedän kyllä että voi korkealle pompsahtaa hetkellisesti. Oon oppinut siis jo sen, miten sokerit mulla käyttäytyy ja ne kyllä pysyy kurissa kun ei syö vääriä asioita. Toki pitäisi ottaa nyt tiiviimpi seurantajakso niin tietäisi, onko tilanne edelleen sama.

30+5
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 30.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea.... 3.ICSI... Toinen (poika2010)... la 25.1.2020
kirsillevauva... lahjamunasolut, 1.PAS... neljäs... 30.1.2020


Tulevat tapahtumat :love:
Domi ... Kela-neuvola 27.5.
Rusakkonen ... kätilön vastaanotto 5.6.
gemmy ... kasvukontrolliultra 7.6.
BlackCat ... nt-ultra 10.6.
Millionnea ... varhaisultra 7.6.
kirsillevauva ...varhaisultra 14.6.
Rusakkonen ... nt-ultra 21.6.


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä