~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 30.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea.... 3.ICSI... Toinen (poika2010)... La 25.1.2020

Tulevat tapahtumat :love:
hillan_kukka ... rakenneultra 20.5.
rouvaNiisku ... varhaisultra 20.5.
Ramiina ... rakenneultra 21.5.
Rusakkonen ... Skype-lääkäri 22.5.
Domi ... Kela-neuvola 27.5.
Rusakkonen ... kätilön vastaanotto 5.6.
gemmy ... kasvukontrolliultra 7.6.
BlackCat ... nt-ultra 10.6.
Millionnea.... Varhaisultra 7.6.


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2...29.4.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
@atvk87 Oi tsemppiä :love::love: Toivottavasti kohta on palkinto sylissä. Miten voin jättää palstaa koko päivänä

@vipe1986 Onpa tylsää kun joudut vielä rasitukseen, toisaalta eikö verensokeri ole yleensä ainakin hetkellisesti ollut korkealla jos virtsassa on glukoosia? :unsure: Miksi muistelisin, että silloin sokeriarvo on käynyt yli 7,8:ssa ainakin hetkellisesti. Ehkä hyvä tarkistaa kuitenkin.

Tänäänkin oli mulla aamusokeri alhainen, sama 3,7 kun aamulla vaikka yritin illalla syödä kunnon iltapalan, hiilaria sallittu määrä + rahkaa ja pähkinöitä, että pitäisi tasaisena sokerin. Viimeksi Kättärin lääkäri neuvoi syömään yöllä :ROFLMAO:, mutta sekään ei nostanut aamupaastoja. En osaa sanoa missä vaiheessa nämä alkoi madaltua, pidin siis runsaan viikon tauon mittauksista th:n luvalla ja edelliset arvot olivat vielä yli 4. Luulin kyllä, että radi-potilailla on yleensä päinvastaisi ongelmia (n)
 
Wau sullahan etenee ihan hyvällä vauhdilla, ei silleen liian nopsaa ett pysyy 'pää mukana' hommassa. Ja aivan upeaa, että pääsit ammeeseen :love: Lähetän täältä kaikki rentoutumisfiilikset virtuaalisesti, aalto kerrallaan vaan :love::love: oon ihan liikuttunut kun tietää, että kohta teillä on poitsu sylissä :love:


Mua vähän omassa synnytyksessä jäi harmittamaan, että viimeinen mahdollisuus olisi ollut sitä ammetta kokeilla mutta eivät suostuneet siinä 9cm kohdalla kun saliin pääsin, sanoivat että ennenaikaisuus syynä.
 
@atvk87 Oi vitsi miten jännää! Tsemppiä loppurutistukseen! ❤

@kirsillevauva & @Rusakkonen, mahtavaa kun ollaan kaikki yhdessä täällä! Teistä on tullut tärkeitä, tuntuu kuin olisimme jonkin sortin sisaria, kun olemme tahkoneet yhdessä tätä polkua syksystä asti, ja nyt olemme kaikki tällä puolella. ❤

Oltiin äsken ultrassa. Aikamoinen yllätys, sukupuoli "vaihtui"! Se on nyt sittenkin tyttö! Mä en kestä, niin ihanaa! :love::love::love: En uskalla vielä luottaa, mutta kyllä selkeästi itsekin häpyluut näin (y) He haluaa mut tyksiin vielä ainakin pari kertaa ylimääräiselle käynnille, eli jos seuraavaksi näkyy vielä pimpula, uskon siihen itsekin :LOL:
 
@atvk87 Oi vitsi miten jännää! Tsemppiä loppurutistukseen! ❤

@kirsillevauva & @Rusakkonen, mahtavaa kun ollaan kaikki yhdessä täällä! Teistä on tullut tärkeitä, tuntuu kuin olisimme jonkin sortin sisaria, kun olemme tahkoneet yhdessä tätä polkua syksystä asti, ja nyt olemme kaikki tällä puolella. ❤

Oltiin äsken ultrassa. Aikamoinen yllätys, sukupuoli "vaihtui"! Se on nyt sittenkin tyttö! Mä en kestä, niin ihanaa! :love::love::love: En uskalla vielä luottaa, mutta kyllä selkeästi itsekin häpyluut näin (y) He haluaa mut tyksiin vielä ainakin pari kertaa ylimääräiselle käynnille, eli jos seuraavaksi näkyy vielä pimpula, uskon siihen itsekin :LOL:
Ihan mahtavaa, laitoin sulle ja @Rusakkonen yksityisviestin! Toivottavasti luoja suo ja saadaan pitää nämä vauvat!!!
 
@atvk87 oijoijoi! :love::love::love: uutisia odotellessa!

@kirsillevauva onnittelut plussasta ja tervetuloa tälle puolen! :love: toivotaan että hän pysyy matkassa nyt loppuun asti!

@vipe1986 no onpas kumma et laittaavat viel kolmanteen o_O varsinki jos on kerta ollu vaan tää yks kerta kun on ollu koholla.

@gemmy toivottavasti siellä sokerit tasaantuu! (y)

@Ramiina onnea ultrakuulumisista! :) jännäilen itekin seuraavaa ultraa jos nyt kuitenkin ilmenee että viimeks veikattu sukupuoli olisikin väärin ja poikaa odotellaankin :giggle:

Kuulin tänään maailman suloisimman salaisuuden :love: jos kaikki menee hyvin niin ensi vuoden alussa minusta tulee täti :barefoot::love::love: en voisi iloisempi olla, heilläkään ei mikään helpoin tausta ole takanaan. Ja hienoa jos meidän pienellä on heti ikäistäänkin seuraa lähellä :)

Isot onnet ja tsempit vielä atvklle! :love:

37+1
 
@Domi jouduin alussa rv 12-14 käymään koska äitille puhkes 2 tyypin diabetes ja sit se joka tehdään kaikille rv24-28 piti myös käydä ja sit vielä tämä (n)
Oon äitin mittarilla aina välillä mittaillut ja aina on ollu normaalien rajoissa vaikka syöny mitä eteen tullu :whistle:
No mut jos nyt sit narahan asiasta nii voivoi en jaksa enää ressata ton takia ärsyttää vaan aina ettii tytölle vahti ku ei sen kanssa aamusta tuolla 2 tuntia vietellä o_O
 
Onko ihan normaalia, että pahoinvointi alkoi jo 3+3 viikolla. Nyt 3+5 ja ollut kaksi päivää aivan kauhea yökötys! En oksenna, mutta yökin. Olen pollut 6 kertaa raskaana, ja tällaista ei ole ollut ikinä :( Toki olen superhyperonnellinen raskaudesta, mutta onhan tämä kammottavaa. Voikohan olla kaksoset tulossa?
 
@atvk87 Kiva kun etenee. Edelleen tsemppiä.

@kirsillevauva Onnea plussasta :love::love: Mulla alkoi esikoisesta tosi aikaisin kuvotus ja oksentelu :sick::sick: Siis ennen kuin edes plussasin, tai tein siis testiä, mulla oli testipäivä silloin pp11. Mulla oli korkea hcg siinä raskaudessa. Koitin ajatella, että oli hyvä istukka, mutta se olikin ainoa positiivinen puoli. Toivottavasti sinulla väliaikaista vain, mutta raskaudet voivat olla tosi erilaisia oireiltaan.
 
Homma tyssäs siihen kuuteen senttiin. Käskettiin pois ammeesta ja kävelylle, oli kivuliasta. Annettiin oxanestia. Supistukset harveni entisestään. Seuraavat ehdotukset on kalvojen puhkaisu, oksitosini ja epiduraali. En olis toivonut epiä, mutta tähän ei muuta voi.
 
@love- Kiitos :) Toivottavasti pysyy samana teillä, jos on mieluinen (y)

@atvk87 Voi ei, toivotaan että lähtee vauhdilla käyntiin kalvojen puhkaisusta :rolleyes: Mun siskolla on ollut monesti oksitosiinitippa, se on kuulema tuskaisempaa kuin luonnolliset supistukset, mutta onneksi on epiduraali (y) Voimia, vielä hetken jaksaa! :love:
 
@atvk87 Kiva kun etenee. Edelleen tsemppiä.

@kirsillevauva Onnea plussasta :love::love: Mulla alkoi esikoisesta tosi aikaisin kuvotus ja oksentelu :sick::sick: Siis ennen kuin edes plussasin, tai tein siis testiä, mulla oli testipäivä silloin pp11. Mulla oli korkea hcg siinä raskaudessa. Koitin ajatella, että oli hyvä istukka, mutta se olikin ainoa positiivinen puoli. Toivottavasti sinulla väliaikaista vain, mutta raskaudet voivat olla tosi erilaisia oireiltaan.
loppuiko pahoinvointi milloin? Olen kuullut, että pojista tulisi enemmän pahoinvointia? Mulla ennestään kolme tyttöä.
 
@atvk87 toi on just harmi kun ei tiedä miten noi lääkkeet kelläkin toimii, toisilla (kuten mulla) rentouttaa niin että avautuminen jatkuu ja toisilla just tolleen voi tyssätä. Älä missään nimessä ainakaan tunne huonoutta tai mitään moista epin ottamisesta ❤
Nyt kova loppukiri vaan, oot ajatuksissa!! ❤
 
@atvk87 , tsemppiä loppurutistukseen! Ihan mahtavaa että sulla on kohta jo vauva sylissä! :love: Muistan niin hyvin kun vielä ivf-ketjussa yhdessä jännäiltiin hoitojen kulkua.

@kirsillevauva lämpimät onnittelut plussasta! Kuulostaa kyllä aikaiselta noin kova pahoinvointi, mutta raskaudet ovat tosiaan erilaisia samallakin henkilöllä. Toivottavasti rauhoittuisi pian.

@-dino- oi miten ihanaa että vatsa on saatu kiinni ja muutenkin tilanne tuntuu etenevän hyvin!

@millionnea paljon onnea plussasta! Muistaakseni varasin ekan neuvola-ajan sitten kun olin saanut vahvistuksen raskaudesta ultrassa, jossain 7+0 tienoilla.

@gemmy munkin mielestä esikoista odottaessa oli tosi raskasta se liikkeiden tarkkailu silloin ihan loppuraskaudessa. Hän oli aika rauhallinen ja muutaman kerran oli stressaava liikelaskenta. Yritin saada vauvaan eloa syömällä sokerista (nyt olisi huono idea kun on se radi-dg) ja tönimällä. Näillä viikoilla (30+) liikkeet tuntuu mukavasti, mutta kun tila käy ahtaaksi niin varmaan sitten taas vähän vähenee tämä muljuminen.

Noista vakuutusjutuista: esikoiselle sain raskausaikana OP:sta vakuutuksen, syntymän aikaan olin 42. Nyt on jäänyt tämä vakuutusasia uuden tulokkaan kohdalla vielä hoitamatta. Oon nyt 44, joten pitää selvittää, mitkä yhtiöt ylipäänsä tässä iässä vielä myöntää ennen syntymää... ja kun on toi radi-diagnoosikin tullut saatua. :eek: Jrittos en saa ennen syntymää niin pitää sitten yrittää sen jälkeen.

@love- onpa ihanaa että sinusta tulee myös täti, onnittelut myös siitä! :love:

@Rusakkonen pohti NIPT-juttuja. Itse päädyin sen ottamaan, ja vielä laajemman version, maksoi aika paljon. Ei olisi ollut mitenkään selvää, miten olisin toiminut jos siinä olisi tullut poikkeava tulos. Minulla olisi ollut todella korkea kynnys keskeytykseen, vaikka olisi kromosomivika todettu - riippuen vian vakavuudesta. En esim. ehkä Down-raskautta olisi keskeyttänyt. Kuitenkin halusin tutkimuksen, koska halusin tietää. Jos joku poikkeavuus olisi löytynyt, olisi ollut mahdollisuus valmistautua tulevaan, eikä niin että syntyessä olisi tullut yllätyksenä. Toisaalta pitää muistaa, että ei se NIPT:kään kaikkitietävä ole.
 
Suunnitelmat muuttui ja vedet meni ammeeseen 22.05. Poika syntyi 3.41 jakkaralla aika vauhdilla, 600ml verta ja 2.asteen repeämä.
Kirjoitan myöhemmin lisää.
Nyt hän on täällä :love: heti hyvä imuote.

Syntyi siis 39+6 ja 3494g.

atvk + poika 3 h
 
Onnea @atvk87 :barefoot::barefoot::barefoot:

@kirsillevauva Sukupuoliasian vaikutusta pahoinvointiin en tiedä, mulla on tuntunut suurin ero olevan tuoresiirron ja lääkkeellisen siirron raskauksien välillä. Esikoisesta kun alkoi aikaisin niin rv21 loppui sellainen jokapäiväinen/monta kertaa päivässä jatkuva oksentelu ja sit rv28 oksensin vikan kerran.
 
Onnea onnea @atvk87 :love::love::love: teillä on ollut pitkä päivä eilen mutta maailman paras palkinto on nyt täällä ja uusi elämä on alkanut :love:
Jäädään odottamaan tarkempaa kertomusta kun ehdit ja jaksat. Koeta nyt levätä hetki kun vauva on vielä myös varmaan vähän tokkurassa synnytyksestä mikäli hoitsut ei ramppaa huoneessa jatkuvasti :D
Onnea vielå! ❤
 
@Domi mun ekassa raskaudessa 9vuotta sitten jäin kans ns kiinni yhdes neuvolan aamutestis. Olin edellisenä päivänä vetäny kakkua yms eli ihmekään kun 8aamul viel koholla. Nyt jännään kuin mun käuäy noissa testeissä koska oon vhh ruokavaliolla ja sokeria en syö juuri lainkaan, eli jos esim jonkun sulkaan syön niin tunnin pääst nukahdan koska elimistö ei ole sokeriin tottunut.

@kirsillevauva mulla oli ihan kaamee olo viime viikolla eli juurikin 3+. Huimas ja oksetti. Nyt onneks helpottanut mut kauhulla odotan josko tulee takas.

@atvk87 onnea onnea vauvasta!

Täällä välillä pistää niin perkuleesti kohdun läpi peräsuoleen et tiiä miten päin omis. Onneks menee kyl ohi kun vain odottaa.

Millionnea 4+4
 

Yhteistyössä