Voi
@lullaby tota sun piinaa
Mikäs on vuotojen tilanne tänään? Pian pääset ultraan, älä nyt vielä sen suhteen heitä kirvestä kaivoon! Vanha lause että raskaana kunnes toisin todistetaan, pitää paikkansa... Kaikenlaisia vuotostooreja tälläkin palstalla on ollu vaikka millä mitalla, no sä olet jo veteraani niin varmasti tiedät. Onneksi on tommoista niukahkoa kuitenkin, vaikka joillakin on vissiin lorissut pyttyynkin ihan kunnolla ja silti kaikki ollut hyvin!
@Zoona kyllä varmaan vetää mielen matalaksi toi sairastelu
Käytkö kuitenkin samalla lääkärillä aina vai eri paikoissa? Toi on kyllä tosi tympeää, jos juuri on hoidossa käynyt ja sitten samantien löytyykin poskiontelotulehdus. Toki ihmisiä ne lääkäritkin on, ei sillä, mutta varmaan alkaa jo oleen aika surkea mieliala kun 3kk on sairaana...
@marrasmai toivotaan ettei ne sun hedarit ihan sinne puoleenväliin asti kestä
Mites töissä pystytkö käymään? Mulla on ollut kans ajoittain migreeniä raskausaikana, oikeastaan ihan samalla tahdilla kuin muutenkin eli n. Joka toinen kuukausi sellainen kohtaus, että joutunut oleen töistä pois ja sängyssä kuolemaa odottanut 1-2 pvä.
On muuten kovin eri näkemyksiä lääkkeiden käytöstä raskausaikana eri asiantuntijoilla (nlalääkäri, terkkari, gyne, työterv.lääkäri..). Kerran sain jo varovaisen luvan ottaa Buranaakin ja otin kahtena päivänä (tämä 2.kolmanneksella) ja sitten määrättiin reseptillä Triptyl, jota oon joskus saanut aiemminkin migreeniin. En sitten sitä lopulta hakenut kun kohtaus alkoi hellittää. Parasetamolia olen nyt raskausaikana ottanut päänsärkyyn yhteensä ehkä 10 krt (esim. Yhden mig.kohtauksen samana päivänä on mennyt tietty useampi tbl), enkä ole siitä soimannut itseäni, kun se kuitenkin on sallittujen listalla. "turhaan" en tietenkään mitään ota vaan esim. Selkäsärkyjä kärsinyt tai sitten jumpannut/lämpötyynyllä hoitanut tms.
Ja marrasmai sydänäänistä vielä, että mulla vauvan syke neuvolassa kuulostaa juurikin tuommoiselta laukalta
eli dudum-dudum-dudum ja niin edelleen
@kiuski en usko etteikö hoitotaustaisetkin voisi alkioita luovuttaa, miksikäs ei? Jos vaan ovat hyvänlaatuisia ja on varmuus, ettei itsellä ole enää tarve. En siis tiedä, mutta mietinpä vaan että miksei. Onkohan kokonaisten alkioiden luovutus/käyttö ylipäätään kovin yleistä, yleensä puhutaan enemmän joko siittiöiden/munisten luovutuksesta?
On muuten ihan totta että useimmille sitä kuvittelee tietyn ulkonäön ja olemuksen. Oon esim varma että
@Kesäheinä-78 on lyhyt ja vaalea, kiharatukkainen
MyMa 35+1