~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF/2.PAS ... ensimmäinen ... 30.5.2018
Helios... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
Esemila ... 9.PAS ... toinen ... 5.6.2018
Siida ....3.ICSI/1.PAS ... toinen ja kolmas..?
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
Maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen .. 29.6.2018
Marrasmai...5.ICSI..ensimmäinen..8.7.2018

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kkm)
Molly3...2 IVF+1 hoito lahjasoluilla..2.pas..(tm)
Iiqu (kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)

Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3..8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen..36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ..19.12.2017
Voikukka... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön

gemmy, hyvä että tilanne eteni kerrasta kuntoon, vaikkei mikään mukava tapahtuma ollukaan, ja pääset suunnitteleen jatkoja!

kiuski
, ihana ultrakäynti siellä <3
Joo, varasin sen ultran sit klinikalle koska niinkun arvasin ei päässy enää julkiselle. Ois voinu mennä jo 6+4, mikä on niiden aikasin suositus, mutta koska joillain ei näy vielä sillonkaan syke niin otin 7+0 että homma on sitten jo aikalailla sillä varma jos tuomio tulee. Tai sitten meen jo aiemmin jos jotain radikaalia tulee.. jatkuva pelko että ne jomotukset pahenee ja rupee loriseen kunnolla :/ Jos jotain onkin niin ehdinkö ressaan sen hengiltä ennen ultraa....vaikka mitäpä tää hirvee jännittäminen hyödyttää, kun ei tilanteeseen nyt ite voi kuitenkaan vaikuttaa, on tai ei..
Neuvolasta luvattiin tänään uutta thyroxin-annostustietoo mut onkohan vaan lääkäri edes muistanu kattoo niit arvoja ku ei oo kuulunu mitään.. Otin sit oikeuden omiin käsiin ja nostin annosta sen 25mkg minkä viimekskin, ei varmaan ois pitäny ilman lupaa mut kai nyt omaakin järkee saa käyttää. Odottelin tosiaan 12:sta saakka ja sit yrirtin soittaa mut tietenkin niiden numero oli vaihtunu just tänään johonkin yleiseen vaihdenumeroon tms. ja soittoaika oli menny. En tiä onko enää edes mitään numeroo mihin vois jättää soittopyynnön tai laittaa viestiä.

Lullaby, paljon voimia jaksaa se kauhee epävarmuus alussa❤ Oliko sulla dobbleria? Toki siihenkin tuntuu menevän pieni ikuisuus, ennenkuin mitään saa kuulumaan:unsure:

Salama, mullakin on niin hermo kireellä välillä ja siitä seuraa järkyttävä morkkis sitten kun miehelle huutaa turhasta, tai turhasta, tai mikä on turhaa, mutta vähempikin äänenpaino riittäis kyllä oikein hyvin asioiden selvittelyyn. Tuntuu vaan että pinna on lyhentynyt olemattomiin :(huono äiti, huono vaimo, surkee ihminen.

Nyt on kuitenkin tuntunut jo kunnon liikkeitä muutamia, ehkä ne tästä voimistuu:love:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Tuttua täälläkin tuo hermostuminen pienistäkin asioista.. Yritän kyllä suurimmaksi osaksi pitää mölyt mahassa mutta välillä purkautuu tiuskimalla joko miehelle tai pojalle joka ei ainakaan sitä ansaitse. Mullakin siitä huono omatunto mutta kaippa nää hormonit saa aikaan että räjähtää vielä herkemmin kun normaalisti.

Ummetus on kyllä kamala vaiva :( ei auta mulla ainakaan magnesium kun oon jalkojen takia sitä ottanu. Pitäs jaksaa pegorion vaikka ottaa säännöllisesti. Oon muuten todennu että en kohta edes pöntöllä pysty istuun kun maha painaa jalkoihin ja tuntuu ikävältä :D

Huomasin että mulle on tullu jotain ihottumaa mahaan navan alle. On siihen kutittanu jo jonkun aikaa mut nyt peilillä katoin ja ihan punasta ihottumaa ilmestyny. Mitähän lie... Nukkumaan mennessä joudun välillä rasvaa laittaan kun rupeaa tietty just sillon kutiseen.

Ihanaa Kiuski, että ultrassa kaikki hyvin!

Lullabylle tsemppiä odotteluun, toivotaan että aika menis nopsaan. Kyllä sitä alussa varsinkin stressaa ihan koko ajan, tuskin sillä merkitystä kuitenkaan lopputulokseen :)

Domille kanssa jaksamista epävarmuuteen, inhottavaa kun vielä joudut odottamaan että saat lopullisen varmistuksen asiasta. Enkä yhtään ihmettele jos et jaksa kovin positiivisena pysyä.

Caro ja 33+1

• Tykkää
Siida, mulla oli doppleri sillon 2014, mut ehän sillä mitään oikeita ääniä kuulunu ikinä kun ne oli kuollu jo sillon kun sain sen.. sit se loju melkein vuoden jossain laatikossa kunnes myin sen ku aattelin etten tiä tarviiko enää ikinä tai ainakaan vuosiin....no enkös sitten heti seuraavana kuukautena ollu raskaana :D Uutta ei kuitenkaan tullu hommattua, enkä nytkään oo aatellu, kävin vaan neuvolassa viikottain kuunteluissa. Sielläkään tosin ei saatu kuuluun vielä 9+5:kään mitään mut 11+0 kuultiin ekan kerran. Tässä välissä tietysti kävin paniikkiultrassakin 10+4.. eli jos mulla ei kuitenkaan kuuluis ennen rv10+ ja siinä rv11-12 aloin nähdä ja tuntee liikkeitä, niin suht vähiin sen käyttö sit jäis.

Se on muuten kumma aikavääristymä miten toisten viikot tuntuu ihan vilistävän ettei perässä meinaa pysyä mutta omat ei vois hitaammin madella, varsinkin nää 1. kolmanneksen.. kumpa ois jo 7 viikkoo eteenpäin ja kaikki ois np-uä:ssä todettu olevan hyvin....:sleep: sit vois ekan kerran jo hiukan alkaa relaan..ehkä.

Lullaby, mullakaan ei tyttöä odottaessa ollut dobbleria. Hommasin sen seuraavaan raskauteen ja en minäkään ehtiny kuunnella sillä kertaakaan...paniikissa torista ostettiin kun aloin tuhruttaan ja en saanut mitään enää kuuluviin, no elämä oli sammunutkin. Sitte vein sen yläkertaan miehentyö huoneeseen kaappiin ja en meinannu millään enää löytää sitä, mutta mies sitten muisti:LOL: Ei oo kyllä montaa kertaa tullut kuunneltua...oon päässyt ultriin sen verran useasti ja nyt kun tuntuu elämää, niin ei enää tunnu niin tärkeältä. Alku on niin hidasta ja piinaavaa, mutta kun 12viikolle pääsee, alkoi ainakin itsellä odottaminen vasta siitä, eli nyt tuntuukin ihan hurjalta olla muka kohta puolivälissä:rolleyes: tsemppiä kovasti❤

Caro, lohduttavaa kyllä kuulla etten oo ainoa jolla hermo kireellä:whistle: Todella ärsyttävää kun on niin herkillä joka suhteen...itku tai kiukku kurkkii kulman takana vuorotellen. Voi sun mahaihottumaa, toivottavasti saat sen kuriin nopeasti!

• Tykkää
@Zoona jaksamista sairastelun kanssa! Nyt on kyllä jotenkin tosi pitkiä nuhakausia menossa o_O itse kävin ottamassa sen influenssarokotteen joulukuun alussa ja sitten jouluna kun kyläiltiin pikkulasten räkien keskellä niin mieshän siitä sai viikon kestävän kuumeen ja nuhan. Mulle ei tullu kun pikkasen kurkku kipeäks ja that's it. En sitten tiedä oliko tolla rokotteella vaikutusta vai ei. Vähän epäilen myös tota että oli vaan miesflunssaa kun ei se nyt niin paha oikeasti edes voinu olla :whistle:

@MyMa joo jännästi siihen sukupuoleen jotenkin kiintyy, tai siis kun olen jo pidempää ajatellut että se on ehdottomasti tyttö niin olin jo vähän että eeeeih, ei poikaa koska olen ajatellut jo sitä tyttöä niin pitkälle :ROFLMAO: no kuukauden päästä voin olla hyvinkin sekaisin kun tässä ajattelen nyt sitä poikaa ja jos se rakenneultrassa sanookin että tyttö! Tosin se gyne sanoi että aika 50/50 vielä, mutta oli se kyllä melkoinen uloke etten sitten tiedä mikä muu se voi olla jos ei kikkuli :LOL:

@lullaby hyvä jos jaksaa vaan odotella sinne seiskaviikolle niin on sitten vähän varvempi olo sen jälkeen itselläkin kun siellä näkyy elämää! Ei kyllä jotenkin käy yhtää kateeksi tuota alkuaikaa ja sitä piinaa ollakko vai eikö olla o_O kävin kans tänää ottaa uudet kilppariarvot. Nyt t4v oli 17.5 ja tsh 0.71 onkohan ne nyt hyvät vai ei??

Nää viikot on itseasiassa aika kivoja kun maha on jo pitkällä eikä ole enää sellanen "onkohan toi läski vai paksuna" -fiilis koko aika. Ja sit kuitenkin jaksaa tehdä ja mennä miten tykkää, äskenkin heitin tunnin lenkin ulkona. ja hei! En oo oksentanut vissiin viikkoon, tai ainakaan neljään päivää ja se tuntuu jo ikuisuudelta \o/

Kiuski 16+1

• Tykkää
Reactions: Zoona ja MyMa
Zoona kiva kuulla että ultrassa oli kaikki mallillaan! :)

kiuski ihana ultrakäynti sulla, tosi hienoa! <3 Ihana kun sait jo varovaisen lupauksen sukupuolesta!

Caro kuulostaa tuo ihottuma olevan vielä niin ikävässä paikassa että housut saattaa hangata tai painaa siihen myös. Toivottavasti saat sen jotenkin paraneen!

Käpy on kireellä varmasti itse kullakin ja mies meilläkin saa siitä osansa, varmasti sitten eniten kun jään töistä pois, niin on sitten aikaa hänen piinaamiselleen. :p

Tänään on tuntunut pariin kertaan ensimmäiset selkeästi tunnistettavat liikkeet. Ne sellaiset joita ei varmasti voi enää pistää minkään muun piikkiin. <3 Nyt niitä sitten mielellään tuntisi koko ajan..

16+5

Lullabylta piti kysyä että milloin se ultra on? :)
Ens viikon to, mut yritän olla ajattelematta liikaa :oops: joo.."hyvin" onnistuu... Tulis tänne nyt äkkiä lisää joitain muitakin ketkä ois näillä tuskasilla ressiviikoilla.. kaikki muut tuntuu olevan jo turvallisesti jossain kaukana edellä. Kumpa se Domi sieltä ainakin ny sais jatkaa täällä....

kiuski, mulla oli kans lääkeannoksen nostojen jälkeen viimeks varmaan suurimman osan raskautta tsh alle 1:n, eli tosi hyvä! Siitähän ei oo sillee haittaa vaikka ois reilustikin alle 1, toisin kun jos menee paljon päälle sen. Onko sulla myös thyroxin käytössä? Jos on, niin minkälainen annos oli ennen raskautta ja miten sitä sit alettiin nostaa (jos muistat)?

@lullaby mä taidan olla vielä tuskaisilla viikoilla (n)

Eilen tuli vähän tuhrua ja nyt alavatsassa on koko ajan pieni kiristys/kipu. Ihan kuin äskenkin vessareissulla olisi joku säväys ollut paperissa. Jotenkin olin jo sopeutunut, etten enää vuotaisi, että järkyttihän se taas. Eilen aloin tiputtaa lääkitystä, eikai se vaikuta näin? Turvallisiin viikkoihin on ikuisuus.

9+3

@lullaby joo on thyroxi ja se siis aloitettiin joskus elokuussa muiden hoitojen kanssa. Silloin tsh seilas jossain 2,6 ja 3,6 välillä. Olen ottanut puolikkan tabletin päivässä(purkissa lukee että 100mikrog) ja parissa kuukaudessa ennen raskautta se tipahti 1,1. Sit kun olin jollain 9viikolla niin mitattiin uudestaan ja se oli 0,04 eli liian matala jo ja lääkäri sanoi että yhtenä päivänä viikossa pitää jättää se lääke pois. Ja nyt tilanne on toi 0,71. Mulla ei siis ole ikinä aikaisemmin ollut mitää noiden kanssa ja sanottiinkin että normielämässä mulle ei olis edes aloitettu mitää lääkitystä. Joten tässä ollaan vähän pihalla että mitä sen pitäis olla ja mitä ei o_O

@Zoona voihan tuhru sentäs! Toivottavasti on harmitonta. Muutama viikko vielä niin olisit jo turvallisemmalla puolella :(

Täällä kans tänään :poop:lla käydessä ihan selkeitä veriviiruja limassa :( että eipä näytä ainakaan tyrehtymään päin olevan. Ootan vaan että menis rusehtavaks, sen jälkeen se viimeks loppu.. tai sit se vaan runsastuu ja eiköhän homma oo sillä selvä.....tulee vaan hermona rähjättyä jostain pikkujutuista lapselle ja sit heti karsee morkkis...vittu mitä paskaa....:oops::cry: en oo varma oisko hiukan tullu jotain vti:n oireitakin, TAAS...se ny vielä puuttus.

kiuski, ihanne tsh on siis mahdollisimman lähellä 1:tä. Mullakin tais jossain vaiheessa raskautta olla matalimmillaan jonkun 0,3 mut en muista kevennettiinkö lääitystä sillon. 0,04 on jo kyllä tosi matala :eek:

Zoona ja lullaby, toi tuhruttelu on kyllä niin pelottavaa aina, vaikka kuinka tietääkin, ettei se todellakaan automaattisesti pahaa tarkoita. Itaellänikin oli lieviä menkkajomotuksia ja pientä tuhrua ajoittain. Aina sitä säikähtää ja ajattelee pahinta! Kovasti voimia ja taemppiä, toivotaan toivotaan parasta❤

• Tykkää
Oli pakko ryhdistäytyä ja kirjoittaa välillä jotain, kun oma nimi keikkuu listalla jo kolmantena... MyMa ja Caro sentään ennen vuorossa, mutta hui – aika ihan oikeasti kuluu!

Onnittelut MyMa mammaloman alkamisesta! Aika eri suhtautuminen noihin ennakoiviin supisteluihin näköjään eri neuvoloissa – minä nimittäin kotoilen jo kolmatta viikkoa sairausloman merkeissä (ja liekö töihin enää palaankaan).

Meidän neuvolalääkärillä on tiukka linja: määräsi ennen joulua 2 viikkoa saikkua ja ilmoitti, että on aika rauhoittua. Viime viikolla kävin kontrollissa ja ehdottelin töihin paluuta, mutta kirjoitti 2 viikkoa lisää siitä huolimatta, että kohdunsuulla ei ole tapahtunut kuin ”marginaalisia” muutoksia ja kaikki näyttää lääkärin mukaan hyvältä. Sanoi vaan, että ei supistelut töissä käymällä taatusti vähene, ja niinhän se varmasti on.

Mulla siis maha kiristelee aika ahkerasti ja inhottavankin tuntuisesti silloin, kun vähän enemmän päivän aikana puuhaan tai jotain nostelen tai kantelen – siis kauppakasseja, pyykkikoreja tms. Ja aina kun nousen tuolilta tai sohvalta turhan reippaasti, saan ensin hetken seisoskella ja odotella. No joo, ja on mulla lisäksi aamupäivisin huippaamista ja huonoa oloa, joka vaatii pitkällään oloa helpottaakseen. Ilmeisesti muutoinkin alhainen verenpaine aamuisin painuu vielä alemmas.

En kyllä valita, vaikka en enää töihin pääsisikään. Tuntuu oikeasti vain hyvältä, että lääkäri mieluummin ottaa varman päälle komentonsa kanssa, jotta pieni pysyisi kolossaan tarpeeksi pitkään. Ja monien työvuosien jälkeen on ihanaa vaan olla ja puuhastella kaikkea pientä kotosalla. Innostuin esimerkiksi virkkaamaan ja nyt on jo yksi pieni peitto valmiina ja langat toiseenkin odottamassa. Samoin eilen väkersin pastellinvärisen mustekalan eli ns. turvalonkeron ensileluksi ja unikaveriksi. Suunnitelmissa on myös ommella unipesä ja muutama muu juttu vauvan ensisänkyyn. Niitä on kiva suunnitella säännöllisten sohvalla pötköttelyjen aikana.

Siida ja muut kirjoittelitte pinnan kiristymisestä. Täälläkin mies sai kyllä alkuun (tai ehkä puoliväliin asti) kestää kaikenlaisia itkukohtauksia ja raivareita, mutta jotenkin viimeinen kolmannes on rauhoittanut tilannetta. Mä aina välillä lähettelin miehelle pieniä tekstinpätkiä jostain artikkeleista ns. vertaistueksi – että olisi ainakin tiennyt, etten ole ihan ainoa nainen, jolla raskaushormonit jyllää :LOL:

Tsemppiä Zoona, Lullaby, Domi ja kaikki, jotka jännitätte tai stressaatte tilannetta. Toivottavasti ihan jokaisella on turha huoli!

Xienna 29+2

• Tykkää
@Xienna on tosiaan paljon näköjään eroa! Mä en kyllä ole yhtään ihmeissäni että mulle ei kukaan edes ehdottanut sairaslomaa lopussa, kun mun nlalääkäri on niin välinpitämättömän oloinen ja viimeksikin kun nähtiin niin sisätutkimus kesti sen 1 min ja sitten pois... Onneksi rv28 ultran teki toinen lääkäri, gynekologi vielä, ja silloin kohdunsuu oli siististi kiinni. Sitä ennen oli ollut jo aika paljon vatsan kovettumisia ja ei se silti mitään kuitenkaan ollut saanut aikaan, joten en nyt erityisemmin stressaillut.

Niin ja ei myöskään oma th ole asiasta yhtään kiinnostunut. Sanoin eilenkin että kovottelu pahenee vaan, ja vastaus oli että juu-u, juu-u. Ei mitään muuta. Että silleen. Ihana että sä saat varman päälle olla saikulla, olisin mielelläni ollut itsekin kun pomokaan ei yhtään välittänyt vaikka sanoin että supistaa niin keleesti koko ajan.

Nyt alkaa kyllä olla niin että 50-100 metriä kun kävelee kadulla niin maha on niin perhanan kova ja samaten alkaa alapäässä ne kivuliaat tuntemukset lisääntyä noissa tilanteissa, ihan sellaista kuin jollain terävällä tökittäisiin... Halleluja äitiysloma nyt alkoi, tuntuu että nää muutama päivä on mennyt lähinnä rytmillä tee jotain 15 min- lepää 45 min. Mutta teen sen ihan hyvällä omallatunnolla ;)

Alkaa nyt toisena virallisena päivänä jo mietityttää, että tuleekohan mulla tylsää vielä :D Oon aina kovin kiireinen ja kova touhottamaan, ja voi olla että parin vkon päästä oon jo aivan kyllästynyt... Sen puolesta saisi vauvakin tulla ajallaan eikä ainakaan menisi kauheasti yli :rolleyes: Ja kuulostaa Xienna ihanilta nuo sun tekemät käsityöt, on sitten vauvallekin jotain omaa tekemää odottamassa :love:

Mulla ei ole ollut kyllä mitään äksyilyä yhtään, mutta itken melkein joka päivä kerran-pari milloin mitäkin. Onneksi mies ymmärtää.

Sori hei tuli nyt melkein pelkkää omaa napaa vaan.

MyMa somessa roikkuja 34+2;)

Xienna, onpa sulla ihana th siellä kun noin varman päälle ottaa sun supparit❤ Minä kyllä niin toivon, että tää hermokireys myös helpottaisi. Ei tätä ollut alussa, alkoi siinä np ultran jälkeen.
Sunkin viikot alkaa jo ihan pian kolmosella:love:
Minäkin tykkään tehdä käsitöitä, lähinnä tulee neulottua. Tää huono olo on vaan nyt aiheuttanu jonkin neulontatauon, ei oo yhtään ollu inspiraatiota. Tarkoitus olis rakenneultran jälkeen aloittaa jotain ihanaa vauvoille❤❤ Ainakin lakit teen ja tossut. Tytölle tuli tehtyä paljonkin, että valmiinakin ois odottamassa, mutta ihana on neuloa myös uutta:love:

MyMa, ei sulla enää montaa viikkoa oo niin saat mussukan kainaloon. Muistan kyllä sen tunteen kun tyttöä odottaessa alkoi äitiysloma, että hei, miten saan ajan kulumaan:LOL: Tosin se mun ihottuma räjähti käsiin siinä vaiheessa täydellisesti, niin ne turhautumisen tuntemukset kyllä jäi hyvinkin toisarvoisiksi. Sen jälkeen kun tyttö syntyi ja olo normalisoitui, niin tuntui kyllä ihan luvattomalta olla vaan kotona tätdellisen helpon vauvan kanssa, mutta siihenkin leppoisaan arkeen tottui kyllä pian:rolleyes:

Kiuskilla ihania ultrakuulumisia, pikku poika siellä kasvamassa❤

Täälläkin yksi jolla on hermot "vähän" kireellä...
Oli sinällään ihan kiva Lapin reissu meillä, mutta matkat ottivat voimille kyllä ihan tosi paljon. Oli eilen illalla kotiin päästyä pakko heti kaivaa doppleri esiin ja kuunnella sykkeet että vähän rauhoittui. Tänään aamulla väsytti ihan pirusti ja tiuskin miehelle. Töissä kaikki ärsyttää ihan järjettömästi, ja tälläkin hetkellä pidän mukamas puhelinpalaveria yhdessä kokoushuoneessa etten ala tiuskimaan kollegoille. Puuh. Olisin jo ihan valmis äitiyslomalle.

Marrasmai 14+2

Muoks. Ei oo onneks joka päivä sentään yhtä paha...

Viimeksi muokattu:
Xienna, kiva kuulla sunkin kuulumisia välillä :) hyvä että ottavat varman päälle noiden suoppareiden takia. Mulla on molemmissa raskauksissa niitä ollu runsaasti mutta ei oo sanottu edes että ota rauhallisemmin. Mulla ne ei kyllä ainakaa toistaseks ole aiheuttanu vahinkoa.

marrasmai, kyllä mulla alkuraskaus oli vielä pahempaa aikaa henkisesti vaikka nyttenkin pinna kireellä. Jospa se sullakim ainakik vähän tasottus viikkojen myötä :) musta toi keskiraskaus oli aika seesteistä kun ei kummasti ollu vaivoja.

lullaby, tsemppiä vuotojen kanssa! Täällä melkein jokaisella tainnu sellasta olla. Inhottavaa kauan kaivatun plussan jälkeen joutua murehtimaan vielä tollasestakin.

zoona, ei kyllä pitäs lääkkeen vähentäminen vaikuttaa. Vieläkö tuhruttaa ja olikos sulla sitä aikasemmin ollenkaan?

Mulla oli taas tänään kontrolli ja kaikki hyvin. Ei meinannu virtauksia saada kaikkia katottua kun liikku niin vilkkaasti. Painoa oli 2200g ja keskikäyrällä edelleen. Lääkäri kyllä sai mut eka huolestumaan kun sanoi edellisen lääkärin laittaneen merkinnän napanuoran virtauksista että hivenen siinä olis ollu jotain. Mullehan se ei semmosta sillon sanonu.. No nyt sekin oli erinomainen ja vakuutteli kyllä ettei tarvii olla huolissaan kun vauva kasvanu normaalisti yms. Ei katottu kohdunkaulaa sen tarkemmin vaikka niitä kovotteluita on ollu enemmän ettei turhaan ronkita. Ultran perusteella ei kuitenkaan olis mitään huolta. Soittelen sinne jos ennen seuraavaa käyntiä tulee jotain.

Caro ja 33+3

• Tykkää
Hohhoi, miksipä ei ootella vielä huomiseen.. Kävin siis eilen taas hcg verikokeessa ja tänään piti saada tulos vaan kuinkas ollakkaan.. Soittelin puolituntia ja just kun itellä tuli asiakas pääsin läpi, mut ei mennytkään suoraan labraan (sain siis viikko sit sieltä sen numeron ja tähän asti ongelmitta päässyt läpi jne.) Joomnkun heillä on tänään (miten sattu et just tänään) vaihtunut kaikki numerot ja on vähän sekasin, labraan ei oo suoraa.. hmmm... hän pyytää niitä soittamaan, ööh, kun en oikein voi vastata. Kysyin vielä et ei varmaan viestiä voi laittaa. No jos annat s-postin. OK. No jos en pysty vastaa kun soittavat niin laittasko sit s-postia. (oli siis enää 30 min labra auki ja mulle itelle tuli tunnin työ). No vaan kuinkas kävitkään, ei oo kuulunut soittoa eikä, s-postia!!! Mikähän karma se ihmisellä on et kaik männöö aina hankalaks, viime viikolla sattu just olemaan lakko siellä missä tekevät ne analyysit niin viivästy yks arvo (näinköhä se on ollut vääräkin sit ku oli se eka korkee) ja nyt just tänään vaihtu numerot, eikä tullut mieleen eilen sillä näytteen ottajalla sanoa, kun kysyin vielä et niin iltapäivällökö saa.. huoh..no eipähän tässä enää yks 18h missään tunnu..

Voi Domi, ei oo todellista toi vastustaminen, mutta jospa huomenna saat tuloksen. Jännittää kyllä ihan hirveesti minuakin❤ Voi kumpa!! Minkälainen olo sulla on ollut? Oletko enää vuotanut?

Oma olo on ollut aika kamala tänään. Päätä särkenyt ihan kunnolla aamusta saakka ja aamu alkoi yökkäämällä sapinesteitä. Olin kai huonosti syönyt illalla, tai sitten tää kotiin tuleminen pahentaa taas oloa kun koko päivän saanut taistella, etten oksentaisi. Lupasin vielä kaverille, että otetaan kirpparipöytä ensi viikoksi ja pitäis nyt kiireesti alkaa käymään omat, miehen ja lapsen vaatteet läpi ja käydä kaappeja vähän läpi, jos myytävää löytyis....motivaatio kyllä täysin nolla:oops:
Mun maha kasvanut taas yhtäkkiä ihan hirveesti. Alkaa olemaan sitä kokoa kun tytöltä joskus 25-28 viikoilla.

Caro, ihanaa että kaikki oli hyvin❤

Lullaby ja Zoona, onko teillä vuotelut rauhoittuneet?

Viimeksi muokattu:
Ei mitään uutta...tai oikeestaan vaan huonommalta näyttää.. tänään melkein jatkuvaa selän jomotusta ja päivällä v.vuoto oli selkeesti punasta ei siis vain vaaleenpunertavaa,..ei nyt sellasta tummaa kuukautisverimäistä eikä sitä valu housuille saakka, mut kuitenki :cry: nyt iltaa kohti vähän rauhottunu ja sellasta sameemman punasta joka näkyy paperissa vaan jos pyyhkii sillee vähän syvemmältä, mut kyllä se vaan rupee toivo hiipuun et tää vois mikään normaali raskaus olla. Ei se viimeks läheskään näin punasta ja kauaa vuotanu. Eikä etominenkaan oikein tunnu pahenevan.. useimmiten tosi lievää.
Tästä alkiosta oli jo siirrossa jotenkin hyvä tunne, että tää vois olla oikeesti SE alkio kun oli huippulaatunenkin ja sit ne veriarvotkin oli niin hyvät, niin mihin sitä enää tän jälkeen jaksaa uskoo jos ei tälläsestäkään tuu mitään :( pakko se on siihen pahimpaan yrittää varautua.

Ainiin, ja mullehan tuli tänään pari pv myöhässä se lääkärin ohje että kilpirauhaslääkeannosta ei senkään mielestä tartte nostaa!? En vaan käsitä miksei kun viimeks arvo oli parempi ja nostettiin silti sen 25mkg! No soitin neuvolaan ja ne käski soittaa sinne yleiseen terveysnumeroon että sain soittoajan sille lääkärille.. eka vapaa oli vasta joskus uä:n jälkeen että onko sitten enää tarpeenkaan...ja siis korotin ite mielenrauhani takia jo sitä annosta kun ei kuulunu mitään ja kai sitä on sitten otettava kun en uskalla enää laskeekaan sinne lääkärin soittoon (tai ultraan) saakka. Että kyllä menee näköjään vaikeeks tässäkin :poop:

Siida on sitä vähän ollut sitä vuotoa.. mutta melko vähän.. Nyt just koskee päähän hurjana, tätä oli siis sillon viikko sit mutta ei oo ollut välissä juurikaan (varmaan siis nyt johtuu ihan jostainmuusta (hartioista)). Eilen ja tänään koittanut kuvitella jonkun ohikiitävän tuntemuksen rinnoissa, mutta kun rupeaa "kuulostelemaan" niin eipä sit kuitenkaa, toiveajattelua siis.. myös jotain hajuja koitin eilen kuvitella haistavani voimakkaammin (tätäkin jonain päivänä aihjemmin oli lievänä mut ei viikkoon kai).. Mutta siis varmaan masokistista oman toivon edes pienenpientä herättely yritystä et sit vois v*tuttaa potenssiin miljoonaa taas enemmän kun nyt jo toivosta luopunut..

Lullaby, mulla oli niin järkyttävät selkäkivut ihan alussa, että olin kyllä varma jossain vaiheessa, ettei tästä mitään voi tulla. Mulla ei silloin vuotanut mitään, mutta särky oli lähes invalidisoivaa...vuotoa tuli kyllä pariin otteeseen myöhemmässä vaiheessa (kun toisten menkkojen aika ois ollu rv8 ja sitten vielä rv12) lähinnä ne oli yhden päivän tuhrutteluja. Minä kyllä uskon että siellä on kaikki ihan hyvin❤ Ei mullakaan pahoinvointi alkanut kuin vasta 6-7viikolla kunnolla, se alkoikin kyllä aika salamana ja tosi pahana. Ja ei sitä edes kaikille toisessa raskaudessa tuu, vaikka ekassa oiskin ollu. Mulla alko muutenkin kaikki oireet myöhemmin mitä tyttöä odottaessa, tosin ne oireet onkin ollu sitte tuplana. Toivoisin todella, että saisin kokea sitä seesteistä keskiraskauttakin.

Ja Domi, päänsärky on kyllä itellä ainakin ollu raskausoire aika ajoin koko ajan. Se voi siis johtua ihan siitäkin, että kaikki on hyvin❤

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
lullis kyllä sitä yleensä aina nostetaan aluksi se 25 ug heti kun näyttää plussaa ja sen jälkeen labrojen mukaan mennään. Ongelma on usein se, että lääkärille pääsee vasta 12 viikolla jos nykyään silloinkaan suurin osa ei muista nostaa annosta, joilla tyroksiini on. Ja raskaana oleva, alkio ja myöhemmin sikiö tarvitsevat sen tyroksiinin nimenomaan alkuraskaudessa.
Tässä suora lainaus ohjesäännöistä neuvolassa: "Alkuraskauden lievä hypotyreoosi voi haitata sikiön kehitystä, joten jo alkuraskaudessa suositellaan riittävää hypotyreoosin hoitoa.Tyroksiinin tarve kasvaa 25–50 µg/vrk. Annosta lisätään heti raskauden alettua 25 µg/vrk, sitten TSH:n perusteella niin, että se pidetään alle 2.5 mU/l:ssa".

• Tykkää

Yhteistyössä