~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Joopa joo.. :censored::censored::censored: mitenhän paljon voi tulla :poop::poop::poop: niskaan. Siis itseasiassa se mun ti arvo olikin muuten ollut 1526 (eikä 1256, pieni lukihärö ollut itsellä kirjatessa) Mutta eipä auta hienot arvot tai viivat.. to arvo 1470.. eli vähemmän, mutta vittuillessaan niin vähän vähemmän ja kuitenkin niin hyvä että lääkkeitä olis vkl yli jatkettava ja sit koitettava päästä ultraan johkin ens viikolla.. :censored::censored::censored: Ainut mikä itelle nyt voi tulla mieleen on se et se on ollut kahtia ja toinen on tullut pois, mutta että käyttäytyskö se arvo sit noin niin tiiä tuota, lienee ihan hullua edes elätellä tollasta toivetta..:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: Et sellanen tais olla tää mun visiitti tänne..

Domi, ihan oikeesti:unsure: Mutta se ti arvo on ollu kyllä niin korkea, että oliskohan kuitenkin jakautunut kahtia ja toinen tullut pois. Kyllähän noin korkea arvo tasaantuu sitte sen yhden alkion mukaan. Kyllä olisin vielä toiveikas ja kun kerran lääkärikin oli! Ei tää nyt voi huonosti päättyä, ei voi!!!!!! Toi kahdeksi jakautuminen on kuitenkin aika yleistä. Mullakin näkyi eka ultrassa, että olis ollut kolmoset alussa mutta sitten lopettanut kehityksen alkuunsa, mutta ultraaja näytti kolmannenkin nesterakkulan ja sanoi, että kyllä jokin pussi näkyy, mutta tästä ei enää mitään tuu.

En usko että lääkäri varsinaisesti toiveikas oli (itse juttelin vain hoitajan kaa) mutta korkean arvon (ja kun ei ton enempää ole tippunut) takia kaikelta varalta kai jatkettava kunnes ultralla varmistettu.. ja varmaan viellä hcg ens viikollakin..

Domi, eikääää!!! :cry::poop::( En voi uskoa tätä, ihan kohtuuttomalta tuntuu, jos tämäkin nyt päättyy huonosti. :notworthy: Mutta toivotaan nyt kumminkin ihmettä, että olis tosiaan ollut kaksosraskaus kyseessä tms.

Ei varmaan nyt yhtään lohduta, mutta raskauden alkaminenkin on jo sinällään hyvä merkki jatkoa ajatellen. Mulla oli putkeen kaksi kemiallista, joiden jälkeen sit kolmas kerta toden sanoi. Jotenkin mä uskon siihen, et kun on kerran tarrannut kiinni niin jatkossa tarraa helpommin... Joka tapauksessa hurjasti voimia epätietoisuuteen ja lämmin virtuaalihalaus. <3

Ei Domi en suostu päästämään sua tältä puolelta pois!!! :cry::cry::cry:

Se sun eka arvo oli tosiaan kyllä niin hurja että toivon todella että olisi jakautunut kahdeksi ja toinen vuodellut pois. Voimia epätietoisuuteen! Me pidetään kaikki sulle peukkuja että siellä joku sinnikäs kuitenkin kasvaisi ❤

Mulle ei kemialinen tuo toivoa, päin vastoin on suunnatonta vittuilua, nimittäin edellisestä noin viikon yli kaks vuotta meni ja eikä mun pankkitili eikä psyyke (jonka seuraksena tuskin parisuhdekkaan) kestä enää kahtavuotta (lisää) tätä paskaa.. (hoitoja)

Domi, vuotaako sulla vielä? Mää en kyllä suostu nyt yhtään vielä luovuttamaan. Ei tuolla hcg:llä voi mennä koko juttu pieleen. Sieltä toinen ei vaan jaksanut, mutta uskon vakaasti, että toinen sinnittelee. En suostu myt muuta ajattelemaan. Yritän täällä ihan tosissani tahdonvoimalla kantaa sua ja luottaa vielä kaiken kääntyvän hyväksi❤❤❤❤❤

@marrasmai aina oon ollu kiukkunen jos on nälkä mutta tää menee jo ihan yli. Niin pystyn samalstumaan tuohon että itkettää kaupassa kun ei tee mitään mieli mutta hirvee nälkä silti :ROFLMAO: hei kiva että siitä fyssarista oli apua! En ole ikinä käynyt aikuisiällä uimahallissa saatikka missään joogassa mutta nyt jotenkin tuntuu siltä että kaipais just jotain tollasta.

Voihan @Domi sun kanssas :poop: Toivotaan tosiaan että kyse oli kaksoisraskaudesta ja toinen tuli nyt vaan pois. Selittäis noi vuodot ja hieman alentuneet arvot. Ensi viikkookkiin on ikuisuus aikaa että pääsisi katsomaan tilanteen ultraan :(

@kiuski sama täällä. Mun mies totes tossa pari viikkoa sitten kun ällötysnälkäkausi oli pahimmillaan, että ”oot kyllä paljon miellyttävämpää seuraa kun oot hyvin ruokittu”. :ROFLMAO:

Miehestä puheen ollen, tein tänään etäpäivän ja löllin jo sohvalla kun mies tuli kotiin. Tokas jo ovelta et jaaha, täällä on kuunneltu taas dopplerilla. Minä siihen et MISTÄ voit muka tietää??? Näkee kuulemma naamasta :LOL:

Siida vuoto on aika vähäistä mutta on kuitenkin.. ainakun aattelen et nyt taitaa kokonaan hiipua, et tulee vaan sellasta ööh.. vaaleaa oranssinpunasta limaa lähinnä pyyhkiessä.. niin sit lorahtaa aina punasta housuun (mutta aika vähän) Ei mulla kyllä välttämättä menkatkaan kyllä vuoda tän pidempään. Mutta jotenkin kyllä luulisin et olis runsaampaa ollut vuoto jos ollut kiinnittymisyritys jne.. Toisaalta ehkä lääkkeet sit kuitenkin vaikuttaa sen verran ettei kokonaan tyhjene. Sain ultran sunnuntaille :cool: täällä on yks ihana miespuolinen lapsettomuuslääkäri joka kunnallisellakin meillä joskus oli. On töissä (tai siis kai omistaa sen ainakin osittain) myös (tai nykyään ainoastaan) yksityisellä gynellä (siellä ei siis oo hoitoja mahdollsita saada).. tekee sillon tällön, mutta just noita väliultriakin sit tullut mulle tekee kun oon tarvinnut. Nyt sinne soitin paniikissa sit ja siellä eka se nainen sano et ei se varmaan onnistu et on seuraavan kerran 18. päivä vasta et hän luulee että lähtee ulkomaan reissuun.. siinä sit tietty suunnillee hyperventiloin luurissa ja hän sit kyseli et millasta mulla olis ollut. Sanoi sit et laittaa sille viestin ja mun numeron. Ja sit se soitti parin tunnin päästä, et hän on nyt hesassa, mutta käykö su! Ei voi kun suuresti arvostaa millä sydämellä työtään tekee ja ei muuten varmasti oo rahan takii :) Tarkkaa aikaa en vielä tiedä sanoi laittavansa su viestiä.. Jotenkin tämä helpotti vähän, kun kauheena ajatuksena pidin et pitää jollekkin ihan vieraalle sit mennä tämä asia selvittämään ja lopputuomio vastaan ottamaan. Hän kuitenkin tietää ihan koko taustan, teki mm. mulle sen punktion mistä osastolle jouduin :ROFLMAO:

Domi laskin että sun alkio on sunnuntaina 25 päivää vanha eli hyvällä ultralla syke pitäisi näkyä. Mä niin toivon, että näin käy :love:

Muoks. tai siis sydän on olemassa 25. päivä, mutta näkyy varmiten vasta 6+2 tai 6+3. Sulla sunnuntaina 6+0?

Muoks, eiku mitä sekoilen, mitkä viikot sulla on sunnuntaina?

Muoks, siis punktio eli 2+0 oli 13.12? Sitten sunnuntaina on vasta 5+4, eli raskauden paikka kyllä näkyy, mutta syke ei vielä.

Viimeksi muokattu:
Kiuski ja Marrasmai, ihanaa kun teillä on nälkä:LOL: Mulla on vaan paha olo 24/7, ja kauhee miettiminen, että mitä söis ja nälän huomaa siitä, että on vaan vähän pahempi olo, mutta ei varsinaisesti nälän tunnetta ennenku alkaa syömään...sitte huomaa että maistuupa ruoka hyvälle ja nimenomaan kunnon kotiruoka. Mutta syömisen jälkeen on taas kohta se tasasen paha olo. Parhaiten auttaa etovaan oloon jäiset puolukat, niitä muutamia suuhun ja olo hetkeksi helpottaa. Onneksi oksentaa ei oo nyt reissun aikana tarvinnut.

Domi, ymmärrän kyllä täysin fiiliksesi. :( Sorry tuo tyhmä kommenttini edellä, toivottavasti et kokenut sitä vähättelevänä tms., se ei todellakaan ollut tarkoitus. Mä kanssa mietin täällä, et kyllähän kemiallisessa yleensä on vuoto runsaampaa kuin normi menkoissa, onhan kohdun limakalvo kuitenkin ehtinyt jo reilusti paksuuntua! Plus että sulla oli alusta saakka niin vahvat viivat r-testeissä, et se voisi ihan hyvin viitata kaksosraskauteen. Ihanaa et sait noin pian ultran eikä tartte pidempään olla epätietoisuudessa. Mä lähetän kaikki hyvät ajatukset ja mitä vaan ikinä pystyn sinne, jotta kaikki olis sittenkin hyvin. <3

@Siida voi että kun ei sulla nyt lakkaa millään toi olo :unsure: mä vielä välillä aamuisin oksennan mutta muuten on jo ihan normi olo. Käytiin amarillossa syömässä yks päivä ukon kanssa ja yleensä se menee niin että se syö sitten aina mun jämät kun en jaksa kaikkea hampparia. Se siinä mietti vielä että ottaako isomman annoksen kun aina jää nälkä, sanoin että ota ihan normi vaa että multa jää kuiteskin taas osa syömättä. Niin vaan kuule kiuski vetäs koko annoksen naamariin eikä edes tehnyt tiukkaa :whistle::ROFLMAO:

@Domi ihana lääkäri siellä (ja vielä mies)! Kaikki mieslääkärit joita olen tän hoidon aikana tavannut niin on ollut ihan juntteja ja tunteettomia :whistle: Selkeästi tekee tuota hommaa muutenkin kun rahan takia. Pidetään peukkuja että siellä olisi kaikki hyvin ❤

Kiuski 15+6

Kiuski, nauti ja nauttikaa te muutkin jos ruoka maistuu. Mulla on vatsalaukkukin jotenkin niin rutussa, ettei sinne juuri mitään mahdu, jaksan syödä ravintolassakin puolet annoksesta, vaikka muka tuntuisi että on nälkä ja loput menee bioastiaan. Ja silti oon aika hyvässä lihassa:ROFLMAO: Normaalitilassa ei todellakaan oo tämmöstä ongelmaa, tykkään kyllä hyvästä ruuasta!!!!!

Viimeksi muokattu:
Kiuski joo siis hän on hyvinkin vähän sanainen ja hmm.. omanlaisensa ja aluksi varmasti itsekkin olin vähän että ööh.. mutta kun on "oppinut tuntemaa" enkä kuitenkaan myöskään mitään liika lässytyksiä haluaisikaan niin on tullut ihan lemppari. Toki siis sit nyt julkisen jälkeen kun yksityisellä käynyt noita, niin tuo et tulee tekee vaikka vkl.. ym.
Roxanne ei mitään.. Siis olisihan se varmasti järkevää ajatella ja varmasti monet ajatteleekin noin ja saattaa useimmilla toki paikkaansakkin pitää. Mutta kai vaan itse olen niiin pahasti pessimisti ja kaiken ajattelen negatiivisesti. Yritin kyllä sillon kaksi vuotta sitten tuota kantaa ottaa ja et varmaan sit seuraavasta tärppääkin.. no joo. Nyt jos 15. alkio viimein saa kunnon viivat ja jopa kestää hetki ettei vuoda ja kun on kaikki "mahdollinen" tehty/käytössä, niin jos sekään ei kestä kyydissä vaikka eka "kunnolla" tarraa, niin enpä näe mitään toivoa et joskus voisi sit toisin olla.. :unsure: Ja siis täähän on kaiken muun paskan lisäks varmasti siis kohdunulkoinen!!!! :(:cry: (kannattaa googlettaa :D)

Kurjaa Siida että vieläkin on huono olo :(
Kai sitä pitäisi olla tyytyväinen että on päässyt pahoinvoinnin suhteen aika vähällä, mutta oksu tai pari olis kyllä rauhoittanut mun mieltä kummasti ekoilla viikoilla :D Eipä silti, kovin kovaa pahoinvointia en kyllä toivoisi kenellekään.

Itsellä on enemmän ollut sellainen vellova paha olo, vähän kuin merisairas olis. Sit on olevinaan hirvee nälkä mut jaksan kuitenkin vain puoli annosta. Suklaa ällöttää vieläkin, ja kastikkeet. Tyytyväisenä oon vedelly esim. kanafileitä ja riisiä ilman mitään sooseja. Mun lempivälipala tällä hetkellä on maustamaton jogurtti, johon on puristettu sitruunaa :D Nälkä on muuten selvästi lisääntynyt viimeisen parin päivän aikana, kaipa siellä kasvetaan vauhdilla :love:

Tosta googlaamisesta... en aio nyt olla tekopyhä ja sanoa että joo älä googlaa, tulee vaan paha mieli. Tottahan se on, mutta sitä tekee silti. Itsekin googlailin joulun alla läpi kaikki mahdolliset kauhutarinat siitä, miten myöhäisillä viikoilla on todettu tuulimunia.

Viimeksi muokattu:
Domi ei voi olla totta :(:( Mutta onneksi pääset pian ultraan, ihana lääkäri kyllä! Mietin, että voi olla pienen pieni mahdollisuus myös sille, että ensimmäinen HCG arvo on kirjattu/mitattu väärin ja olisi oikeasti ollut paljon matalampi. Näitä inhimillisiä virheitä joskus sattuu, vaikkakin kyllä harvoin. Todennäkösempää on kyllä se, että alkio on tosiaan jakautunut kahdeksi ja toinen tullut vuodon mukana pois. Mikä raskausviikko sinulla muuten on nyt? Jos eka arvo pitää paikkansa, niin kemiallinen se ei kyllä kaiken järjen mukaan voi noin korkealla arvolla olla. Ja kohdunulkoiset on onneksi harvinaisia. Itsekin kyllä myönnän mun tuulimunaraskaudessa pelänneeni sitä ja googletelleeni tapani mukaan kaikenlaista. Tsemppiä ultraan! Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin :)

Hei @Domi, oon myös tosi pahoillani sun koettelemuksista. Oon hoitoketjusta sun matkaa seurannut ja oot kyllä saanut enemmän vastoinkäymisiä niskaasi kuin kellekään olisi reilua ja saisi yhdelle ihmiselle ja pariskunnalle tulla:(:cry: Ei tässä hommassa palkintoja jaeta mutta täytyy kyllä ihailla sun pitkäjänteisyyttä, että oot jaksanut yrittää noin pitkään. Voi miten toivonkaan muiden mukana, että tää raskaus sulla nyt jatkuisi. Hienoa että pääset huomenna ultraan!! Saa vähän edes jotain selvyyttä.

Tämä voi nyt olla vähän triviaalia, mutta löysin tämmöisen tutkimusartikkelin tästä hcg:n noususta "vanishing twin" (eli katoava kaksonen) - tapauksissa, joissa toinen kaksosista menee kesken ja toinen jatkaa kehittymistä.

http://www.fertstert.org/article/S0015-0282(13)00403-2/abstract#/article/S0015-0282(13)00403-2/fulltext?mobileUi=1

Laitan tähän tiiviisti pari pointtia, jos engelska ei kaikilta taivu:

-Katoavan kaksosen tapauksissa hcg:n nousu oli hitaampaa kuin normaalisti etenevissä yhden sikiön JA normaalin kaksosraskauden tapauksissa, ja tämä tulos oli tilastollisesti merkitsevä. Hcg-arvot olivat kuitenkin normaalien viitearvojen rajoissa.

-Tulos näkyi erityisesti silloin tällä tavalla, kun toisen kaksosen km oli tapahtunut raskauden hyvin aikaisilla viikoilla

-Yhteenvedossa kirjoittajat toteavat, että poikkeavasti nousevat hcg-arvot katoavan kaksosen tapauksissa eivät poissulje elävänä syntyvää toista sikiötä.

Ei nyt tietysti ole kovin kaunista toivoa toisen kaksosen menneen kesken, mutta sinulle toivoisi niin sitä yhtäkin, että ehkä se ok tässä kohtaa hyväksyttävää. Tsemppiä hirveästi Domi ❤

Omaa napaa vielä sen verran, että ei mitään ihmeellisiä uusia kuulumisia edelleenkään, paitsi että äitiysloma alkoi eilen:cool::rolleyes: Aivan ihanaa jäädä töistä pois, aloin olla ihan loppu! Maanantaina seuraavaksi neuvolaan.

MyMa 33+6

Yhteistyössä