~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiitos Tupsuli.. on ainakin jotain virallistakin mihin voi vedota.
Ja tosiaan nythän ite nostin sitä annosta että jos menee/menny kesken niin ei ainakaan tarttis vatvoo että oliko siitä kiinni ja ois vaan pitäny nostaa sitä... Mullahan oli nyt sen alle 2,5 eli 1,9 että sikskö aatteli ettei nostettais, mutta viimeks oli 1,2 ja silti sitä lisättiin..eikä ainakaan haittaakaan ollu.

Noh, samoissa senkun notkuu se arvo.. tai siis taas pikkasen laskenut.. mutta ei siis raskaus taida edetä.. Hoitavalle polille en vielä saanut yhteyttä (yläri) su ultrannut lääkäri kysyi et katotaanko vielä ma uä.. en kyllä tiiä miks..

Noh, samoissa senkun notkuu se arvo.. tai siis taas pikkasen laskenut.. mutta ei siis raskaus taida edetä.. Hoitavalle polille en vielä saanut yhteyttä (yläri) su ultrannut lääkäri kysyi et katotaanko vielä ma uä.. en kyllä tiiä miks..
:cry: Ehkä siihen ultraan kannattaa kuitenkin varmuuden vuoks mennä jos lääkärin mielestä tarpeellinen ja joku toivo vielä ois? Perusteliko jotenkin?

Viimeksi muokattu:
Ei perustellut, laitto vaan et ilmeisesti ei raskaus etene, mutta katotaanko vielä ma.. olin kylä aatellutkin et ehkä vielä haluisin varmistuksen ultralla kerran, mut toki oisin mielummin nyt ennen vkl että ois sit voinut lopettaa lääkkeet ja vuotaa vkl...

Toivotaan Domi että saisit jotenkin selvyyden jo ennen viikonloppua..tosi pitkä aika ootella ja ottaa lääkkeitä mahdollisesti ihan turhaan. Voihan siinä olla se ajatus että jos jaksais ootella vielä maanantaille ja sit jos kehittyy kuitenkin niin näkyis sekin selkeemmin..mut ymmärrän kyllä että turhauttaa! *halaus*

Domi, voi itkujen itku:((n) Tuntuu kyllä tosi pahalle. Toivottavasti pääset maanantaina ultraan. Aina parempi että saa asialle kunnon varmistuksen. On kyllä kummallista ettei se arvo selkeästi ole laskenutkaan. Saako vielä vähän toivoa❤

Voi että Domi, mä olin varma et arvo olis nousussa... Me silti vielä toivotaan sun puolesta, mutta ymmärrän hyvin jos et itse jaksa pitää lippua kovin korkealla.

Lullaby, tuhrut yleensä tosiaan on vaarattomia, mutta tottakai se säikyttelee ja pelottaa!

Voi kiuskilla poikalupaus jo nyt, vau! Hassua ajatella, että viikon päästä mekin ehkä jo tiedetään kumpiko...

Xiennan lääkäri kuulostaa ihanalta! Nautihan olosta ja odotuksesta ihan rauhassa.

Sairasloma kyllä maistuisi, muutamakin päivä tekis ihmeitä kun sais vaan olla. Jotenkin oon vaan tosi huono jäämään pois, joku ihme supersankarikompleksi. Vaikka työt on vaan töitä ja tämä nyt maailman tärkein juttu, niin ihmeellistä henkistä taistelua. Varsinkin ne päivät, kun ei ole edellisenä yönä saanut nukuttua on ihan kamalia... Onneksi pystyy tekemään etänä ja vaikka nukkumaan päikkärit aikataulujen puitteissa.

Kiitos tuesta ja "kiva" tietää etten ole ainoa ärrimurrihormonimöykky... Noi artikkelivinkit miehelle on hyvä idea, jos se vähän pistäisi ajattelemaan. Oon yrittänyt muutenkin etsiä helpotuksia arkeen ettei ärsytys- ja stressikynnys olisi niin pinkeällä. Otan meille siivoojan (meillä kävi ennen, silloin kun lapset oli joka toinen viikko ja se toimi perherauhan suhteen hyvin), tilasin eilen koiralle kicksparkin jolla mun pitäis pystyä sitä juoksuttamaan pitkään, sen kuin matkustan kyydissä (koira siis vetää mielellään mut pyörä ja sukset on turhan riskialttiita/rankkoja jo mulle), mies hakee tänään lumilingon jne... Ja tietty on koitettu puhua (kovalla äänellä ;)) pelisäännöistä jne. Ehkä tää joskus tästä?

Huomenna 20+0!! Miten se on mahdollista?

• Tykkää
Reactions: MyMa
Salama, kyllä se on ihan sallittua helpottaa elämää niiltä osin kun vain pystyy. Oon itsekin ajatellut, että laitan tytön pariksi päivää viikossa päiväkotiin kesän jälkeen. Hän on jo sitten sen ikäinen, että tylsistyy mun ja vauvojen kanssa kotona. Sitä siivoojaakin voisin sitten harkita, riippuen tietysti vauvojen voinnista ja helppoudesta/haasteellisuudesta vaikka jo heti syntymän jälkeen, silloin varmasti apu on kaikista tärkeintä kun muutenkin haetaan elämään uutta rytmiä.

En vaan pääse siitä kammottavasta ajatuksesta oikein eroon, että kaikki ei mee loppuun saakka hyvin. Pelkään rakenneultraa, en oikestaan juurikaan odota sitä. Pelkään että toista ei enää ole, tai että siellä paljastuu jotain kamalaa. Kuuntelin eilen dobblerilla piiiiitkästä aikaa ja kahdesta kohtaa kyllä löytyi sydänäänet, mutta kun ne oli just samanlaiset molemmista kohtaa, niin tietenkin jäin miettimään, että jos kuuntelinkin samaa tyyppiä (tosin niiden äänien välillä oli reilu 10cm) en tiiä voisko kuulua niin selvästi jos samaa tyyppiä kuuntelin. No anyway, en ymmärrä miksei noi liikkeet jo tunnu selvemmin. Eilen illalla tunsin pari potkua käteen kun alamahalla kättä pidin, mutta niin harvakseltaan kunnolla mitään tuntuu, että epäilyttää kovin, liekko ovat kunnolla kasvaneet.
No, ainakin pahaa tekee entiseen malliin ja viime yönä tuli normaali tyynyllä jotenkin heikko olo, piti laittaa kaksi tyynyä ja sitten pystyin nukahtamaan:rolleyes:

Hoitavan klinikan lääkäritä oli tullut viestiä, aamulla siis lopulta sain hoitajan luuriin. Mielipide että löydökset viittaa tuulimunaraskauteen. Voin halutessani jatkaa lääkkeitä vielä vkl yli ja käydä ma uä:ssä, tai lopettaa lääkityksen. Taidan kuitenkin jatkaa ja "haluan" nähdä vielä sen tilanteen.. (hölmöä rahan hukkaan mut) jokatapauksessa, kuten jo alunalkaen epäilin ei tämä ole edelleenkään minun ketju.. :cry::cry::cry: Tsemppiä teille muille, toivottavasti te saatte omat murut syliin..

Jatka vaan lääkitystä ja käy uä:ssä...eipä jää jossiteltavaa. Niin harmittaa, siis niin maan perusteellisesti harmittaa:cry:. Domi, voimia ja voimia ja iso rutistus❤ Vaikkei nyt siltä tunnukkaan, niin onhan tää kuitenkin isosti toivoa antavaa. Sää pystyt raskautumaan ja se onnistuminen, jos se ei tullut vielä, niin uskon vahvasti, että se tulee, eikä siihen välttämättä mene kauan.

Domi oon niin pahoillani :cry::cry: On todella kohtuutonta, että joudutte kaikkien vaikeuksien jälkeen vielä kokemaan tuonkin :( Ei varmasti ny paljon lohduta, mutta monet on raskautunu nopeasti keskenmenon jälkeen uudelleen. Elimistö ikään kuin "muistaa", miten tulla raskaaksi. Teillähän taisi vielä olla yksi blasto pakkasessa, jos oikein muistan. Kovasti voimia! <3 Ja kyllä on varmasti hyvä käydä vielä ultrassa, että saa sataprosenttisen varmuuden.

Voi kurjuus Domi :cry: vielä viimeseen saakka toivon jos vaikka ma siellä oiskin ilonen yllätys..mut ymmärrän kyllä ettet ite halua toivoo enää mitään. Mut jos ei nyt tämä, niin voit todellakin pian olla jo takasin täällä, kun pas-blasto odottaa vuoroaan!

Täällä nyt ollu helpompi päivä vaihteeks, selkäpoltetta pääasiassa vaan aamusta, tuli vähän rusehtavan punasta ja iltaa kohti tyrehtyny kokonaan (tän toteeminen varmaan manaa jonku kirkkaan punasen virran paikalle..). Että josko sittenkin,...ja tää vanha ruho rupeis pikkuhiljaa tajuaan ettei nyt pidä kuukautisia käynnistää. Tai sit toinen vaihtoehto jos siellä ei oo (enää) mitään niin laiska kohtu ei kykene pusertaa juuri mitään ulos...
Etomista oli taas selvästi enemmän päivällä ja illalla nänneissä kipua, aamusin ei tunnu mitään ja on muutenkin lössöt, ei oo turvonnu mitenkään, nännit ei oo tummunu tms. Kyllä tässä varpaillaan ja löysässä hirressä on siihen ultraan saakka, ja jos siellä se ihme oiskin, niin monet viikot siitä eespäinkin.

No joo, kyllä tää tässä omassa negatiivisuudessa nyt taas vaan on saakelin huono merkki, että jos viimein 15. tarttuu, mut sit sekin on kehittymis kelvoton, niin lieneekö ongelma sit kuitenkin siellä osastolla, eikä sinällään siinä kiinnittymisessä, et alkiot vaan on niin paskoja.. ja mielee hiipii kauhukuva, mitä oon aina pitänyt ihan paska puheena, että joidenkin ihmisten solut ei vaan "sovi yhteen"!!!!

@Domi voi :poop:! Katso nyt vielä se ultra kuitenkin niin ei tarvi sitten jälkikäteen jossitella :( On kyllä kohtuuttoman paljon ollut vastoinkäymisiä teillä. Onneksi siellä pakkasessa on kuitenkin vielä jotain<3

@SalamaT täälläkin joku ihme töiden supersankarikompleksi. Oon tosi vähän poissa töistä, ehkä max 2päivää vuodessa ja muuten mennää täyttäpäätä ja vaikka pää kainalossa töihin. On kyllä melkoinen opettelu että on oikeasti pakko höllätä jo sielläkin. Tänään taas tuli tehtyä 9h työpäivä ja kun päivän siinä siirtelin laatikoita ees taas niin mahaa vihlo jo loppupäivästä. Kävin työterveydessä ottamassa sen influenssarokotteen niin sekin sanoi että soittaa vaa jos ei saa esim nukuttua kunnolla niin heti kirjottaa kyllä sen päivän kaks saikkua että saa levättyä. Mut eipä ole tullut soiteltua vaikka väsyttäiskin ihan hulluna...

@Siida eiköhän siellä ole kaikki ihan hyvin<3 jos toinen tyyppi oli vaan vähän piilossa eikä sen takia saanut sykkeitä kunnolla kuulumaan. Ja mitä ne sua potkii kun niillä on seuraa toisistaan niin ei tarvi mutsin huomiota hakea jatkuvasti ;)

Käsitöistäkin ehditte puhumaan. Mua harmittaa etten osaa kutoa mitään, mutta jonkinverran osaan kyllä ommella ja ajattelinkin tehdä unipesän, pinnikseen pehmusteen jne. Vielä kun saisi sen varmuuden että kumpi siellä möyryää niin pääsisi kunnolla hommiin ;) mun omanapaan ei sitten kuulukkaan mitään muuta. Ei ole oireita tai muutakaan. Tasapaksua elämää toistaiseksi. :cool:

Kiuski 16+4

Domi meillä oli sama mielessä, siis epäiltiin ettei meidän solut vaan sovi yhteen. Meillähän tehtiin tää hoitokin niin, että 10 munista hedelmöitettiin luovutetuilla siittiöillä ja 5 omilla. Se 5 omilla siksi, että lääkäri puhui meidät ympäri kokeilemaan omia vielä kerran. Päivänä 5 jäljellä oli yllättäen 2+2, eli omat selvisivät jostain syystä paremmin. Paras alkio sattui olemaan myös omilla soluilla, joten se siirrettiin. Mehän vaihdettiin klinikkaa tähän hoitoon, ja mun lääkemäärät pudotettiin noin kolmasosaan entisestä. Silti saatiin oikealla kombolla paras ja laadukkain tulos tähän mennessä. Olen jo seonnut laskuissa monesko siirto tämä oli, mutta viis hoitoa pas:eineen ollaan tahkottu läpi ennen kuin tärppäs pysyvämmin. Meillä meni tosin vuoden päivät siitä keskenmenosta, mutta mulla oli elämässä muutakin kurjaa siinä välissä joka varmasti hankaloitti onnistumista.

Tulipa pitkä selostus, mutta pointti mulla on siis että älä vielä luovuta ❤❤❤ Uskon vahvasti että teillekin vielä onni suodaan, vaikka tiedän että susta ei taatusti tunnu siltä tällä hetkellä. Voimia ❤

Voi Domi ei saa olla totta!!! :( Oon niin pahoillani jos joudutte tänkin vielä kokeen..

Siida mä on ainakaan saa tuolla omalla dopplerillani sellasta kunnon terävää sykettä kuuluun kun siitä yhdestä kohdasta. Eiköhän siellä ole kaikki hyvin!

Mun eilinen päivä oli ihan painajainen! Aamupv aloin seksin jälkeen/aikana vuotaan ihan kirkasta verta. Vuosi ihan siteeseen asti.. Sykkeet sain kuuluviin ja neuvolan terkka sanoi ettei hekään oikein enempää pysty tekemään. Sain kuitenkin ultran ensi viikolle ihan mielenrauhan vuoksi. Nyt on vuoto jo loppunut onneksi, mutta koko ajan pelottaa että alkaa uudelleen.

mavli 17+2

Domi, voi kurjuus :( on varmasti ihan hyvä ajatus käydä vielä maanantaina ultrassa niin ei tarvii yhtään enää sitten jossitella. Voimia tulevaan, jos nyt huonosti kävi niin toivon kovasti että saisitte vielä pysyvän onnen.

mavli, mä en oo kummassakaan raskaudessa vuotanu yhtään. Nyt tässä raskaudessa joskus nt-ultran jälkeen mulla tuli myös seksin jälkeen verta. Oli kyllä vsaleenpunasta mutta säikäytti tosi paljon kun aikasemmin ei tippaakaan ollu tullu. Mulla on nyt ollu limakalvot tosi herkät ja varmaan sen takia vuoti kun muutenkin koko alapää oli kipeä sen jälkeen.. Voi hyvinkin sulla olla sama syy kun käsittääkseni limakalvoiltakin saattaa reippaastikkin vuodella. Kiva että ultraan kuitenkin pääset, soititko ollenkaan synnärille että oisko ne siellä voinu tarkistaa tilanteen mistä vuotaa? Vai kuinkaha herkästi ne normitilanteessa sinne ottaa.

Caro ja 33+5

Huh mavlilla inhottava säikäytys :( Luulisin myös että limakalvoilta tulee, mutta hyvä kun pääset ultraan.

Siida mulla kuuluu myös vaan aina ihan tietystä kohtaa syke, yleensä vasemmalta, ei mitenkään kuulu jos siirtää 10cm.

Caro en soittanut kun ei ne käsittääkseni näillä viikoilla vielä sinne oikein ota. Terkka käski mennä terveyskeskuksen päivystykseen jos alkaa uudelleen ja sanoi että lääkäristä riippuen lähettää sitten Taysiin jos ei pätevyys riitä tutkimaan asiaa tarkemmin.

@Domi voi sympatiat ja halaukset sulle, teidän tie on kyllä ollut niin hirveän pitkä ja takkuinen, että tässä näkee miten elämä on epäreilua :cry: Ja se rahanmenokaan ei ainakaan mieltä lämmitä myöskään, kun ettekös tekin yksärillä ole hoidossa...

@mavli vaikkei synnärille otettaisikaan niin samoissa tiloissahan Taysissa on naistentautien päivystys, sinne sä varmaankin kuulut viikkojen puolesta koska synnärille eivät varmaankaan vielä ota. Mutta sinne sitten tosiaan mennään lähetteellä... Ja tk:sta voi olla kyllä ihan tuurista kiinni kuinka innokas lääkäri on "päästämään" erikoissairaanhoitoon. Mutta sä oot kuitenkin jo pitkällä raskaudessa että kyllä uskoisin että pääsee tarvittaessa (tarkoitan siis että vrt. ihan alkuraskaudessa ei aina oteta koska "ei voida tehdä mitään"). Mutta toivotaan todella ettei sun tarvi sitä enää miettiä:) Varmasti vuodolle on joku hyvä selitys koska ei seksillä mitään vakavaa pitäisi saada aikaiseksi.

@kiuski eikö ookin mukavaa kun on semmosta tasaisen tylsääkin :ROFLMAO: Mulla on välillä ihan huono omatunto täällä palstalla kun ei oo mitään pientäkään probleemaa ollu oikein koko raskaudessa ja muilla on vaikka mitä isojakin murheita:censored::oops: Mä haluaisin kans kokeilla ommella unipesää, jos vaan taito riittää :)

@Caro87 ootko jaksanu vie ulkoilla/lenkkeillä? Mä yritin tän vkon ottaa rauhallisemmin enkä käyny ku yhtenä iltana kävelyllä, ettei olis aina maha kivikovana. No ei siitä nyt juurikaan apua ollu, kovottelee silti ja toisaalta soffalla löhöstä tulee selkä kipeeks. Eli taidan jatkaa kevyttä lenksua vaikka kuinka kiristelisi.

@Siida kyllä sun naperoilla varmasti on kaikki hyvin, älä pelkää :love: Ja onhan ne rusinamurut pienempiä kuin mitä yksi vauva olisi, joten siksikään ei liikkeet välttämättä niin selkeeltä tunnu. Milloin sun rak. ultra olikaan?

@lullaby vielä tosta oireettomuudesta, että ei se välttämättä tarkota yhtään mitään. Mulla oli np-ultraan asti lähes täysin oireetonta, rinnoissa alko tuntua jotain vasta puolenvälin paikkeilla kun alkoivat paisua ja rinnanympärys levetä. Etomista ei ollut, nännit on nyt lopussa vasta tummunu. Että kaikki voi olla täysin normaalisti ilman mitään erityisiä tuntemuksiakaan.

Itsellä kaikki hyvin kovotteluja lukuunottamatta. Nyt osaan vihdoin muuten sanoa päällepäin mikä vauvan osa missäkin päin on! Kaikkea sitä oppii :LOL:❤

MyMa 34+5

• Tykkää
Reactions: lullaby
Mavli, olitteko te Tayssissa hoidoissa? Soita polille, silloin kun sain km 11viikolla, en tajunnut heti että oisin päässyt polille heti ultraan....ihan turhaan istuin acutasasa ja sieläkään ei alettu ultraan kun en vuotanut tarpeeksi ja kohdunsuu oli kiinni:mad: Eli siellä vaan todettiin muka kaiken olevan hyvin:cautious: Sitten seuraavana päivänä alko kmkunnolla. Sitte ku naistentautien polille soitin, niin sieltä sanottiin että soita polille kun hoidoilla alkanut raskaus. Polilta sanottiin, että jos jotain tulee, niin sinne saa aina soittaa ja pääsee näytille kun kerran hoitoalkuinen raskaus. Minäkin luulin että he eivät enää varhaisultran jälkeen ota sinne.

MyMa ja Kiuski nauttikaa täysillä hyvistä oloistanne❤ Ei ainakaan huonoa omaatuntoa kannata siitä potea :love:

Mun rakenneultraan on tasan 2viikkoa. Kyllä mää taas tänään olen tuntenut kummankin babyn aika varmuudella, kun punkivat mahanahkaa vasten. Mulla on vaan ollut selkä taas aika kipeä, pakko huilia kotitouhujen lomassa kun niin kipeytyy vasen puoli alaselästä ja jalka. Issiaskivulta vaikuttaa. Kun hetken istuu tai lepää, se helpottaa hetkeksi. Kevytkin liikunta tekee mulle pimpsaluu kipua...mitä lie liitoskipua(n) ja alamaha kiristelee. Tytöltä ei taas ollu missään vaiheessa mitään kipuja ja menin/tulin ihan normaalisti. Kyllähän tää vähän ottaa päähän ku ois niin kiva liikkua. Haluttais alkaa kevyesti kokeilemaan perinteistähiihtoa, mutta vain tasaisella maastolla. Tuossa on lähipelloille tehty latuja, jos niitä kiertäis.

Lullaby, ei mullakaan nännit tummunu kun vasta myöhemmin. Tissit alko kyllä kasvamaan jo alussa vauhdilla. Tytöltä ei näin alussa alkanut. Kyllä ne oireet vielä sun luo ehtii. Niitä vaan hartaasti odottaa, että jotain konkreettista tuntuisi...muistan kyllä sen alkuajan erittäin hyvin. Tsemppiä kovasti.

Siida ja tirpat 18+0

• Tykkää
Reactions: lullaby
Voi Domi! Jos osoittatuu tuulimunaksi, niin ainoa positiivinen asia on se, että sä voit kuitenkin raskautua. Näin mullekin sanottiin viime kevään tuulimunaraskauden jälkeen. Toivon sulle kuitenkin pietä ihmettä sinne maanantain ultraan.

Tsemppiä myös Lullabylle vuoteluiden kanssa. Mavli mullakin alkoi pieni vuoto seksin jälkeen, mutta tyrehtyi vuorokaudessa. Oli kylläkin enemmän vaaleanpunaista kuin ihan kirkkaan punaista.

Mulla kiusaa matala verenpaine jonkin verran, kun töissä tahtoo tulla huono olo istuessa. Neuvolassa ajattelivat asennon + vauvan estävän nivusten verenkierto, josta ikäviä oireita. Toivottavasti on ohi menevä vaiva, kun olo on ihan karsea sen kanssa.

Mulla on maanantaina edessä rakenneultra! jee taas pääsee näkemään kunnon ultralla pikkuista :love: niin ja toivottavasti ei löydy mitään poikkeavuuksia. Puoliväli muuten ylitetty raskaudessa!

Helios ja pikkuinen 20+1

Eikö ole vissiin ihan normia että seksin jälkeen voi vähän vuodella,supistella tai koskea selkää/mahaa/pimppalooraa? Ainakin mitä olen lukenut että se on melkeinpä sääntö kuin poikkeus. Mä olen vähän pihtaillut noiden kanssa, ei ole jotenkin yhtään tehnyt mieli (miesparka)... mutta otin varuiksi selvää jos joku päivä olenkin ihan hurmoksessa :whistle: mutta hyvähän se on näytillä käydä niin ei ainakaan jää pyörimään mieleen!

Ja mitä @Siida meinasit polilla? Siis ihan se missä tehtiin kaikki hoidot? Kävitkö siellä varhaisultrassakin? o_O Sori olen vähän pihalla kun en ole ikinä aikasemmin joutunut täällä käymään missään lääkärissä niin en tiedä mitä tehdään missäkin :LOL: meilläpäin kun on vaan yksi paikka missä käydään, koskee sitten korvaa tai pimppiä. Ja täällä tuntuu näitä spessuosastoja riittävän.

@Helios... onnea puolestavälistä ja lähenevästä tapaamisesta pikkuisen kanssa :love:

Jaah pitäiskö sitä kaivaa dopleri taas esiin kun lähden muutamaksi päiväksi kyläileen :whistle:

Kiuski ja ööö. 16+5?

Yhteistyössä