~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Domi todella ihanan lääkärin oot löytänyt ja todella hienoa, että pääset jo huomenna ultraan! <3 Kun luin tuon sun lauseen tuosta kohdunulkoisesta niin ekana tuli mieleen että oot todella päässyt alkuraskauden epätoivon ja pelon kierteen syövereihin. Vuorotellen pelkää kaikkia mahdollisia (negatiivisia) asioita, testin teko ja ne kaksi viivaa saattaa rauhoittaa hetkeksi, mutta jo kahden tunnin päästä sitä uskoo kuvitelleensa (jälleen kerran) kaiken. Laitan kädet ja varpaat ristiin että saisit huomenna hyviä uutisia!

Siida voi kökkö että tuo olo vieläkin jatkuu! :( En tiedä miten jaksat vielä reissatakin. Kunpa pian helpottaisi! <3

Myma oi, se kauan odotettu loma on täällä! Nyt nautit, otat rennosti ja teet mitä ikinä haluat! :)

Hmm..meinasin pyörtyä tänään töissä.. Verensokeri tais tosiaan päästä liian alas, mutta harmittaa kyllä myös että unohdin pyytää terkkaa mittaamaan hb:n neuvolassa. Jos tätä nyt kovasti vielä jatkuu niin tarvii soitella sinne tai aloittaa rauta sitten omin päin.

16+3

Domi, on kyllä ihana lääkäri sulla! Tsemppiä huomiseen :)

Siida, mullakin jäiset puolukat oli pelastus kun oli pahoinvointia. Toivottavasti sulla pian helpottas!

MyMa, onko sulla ollu nyt enää niitä tuntemuksia? Mulla on viimepäivät kovotellu maha ihan urakalla ja vähän tujumman olosia kun ennen. Ei silti mitään synnytys suoppareiks verrattuna mutta vähän jo huolettaa kun tulee niin paljon.

Tänään oli aamupaasto 4.7 kun nostin annosta vielä :) jospa se tällä asettus. Tänään kyllä käytiin ravintolassa kun mulla on mieli ollu matalana niin pakko oli päästä jonnekin. Ei siis ihan parasta ruokaa mulle ja otin jälkkäriksi pienen jäätelöpallon mutta annoin itselleni tän kerran luvan herkutella kun muuten oon ollu niin tiukalla dietillä verrattuna entiseen. Aamulla sen näkee vaikuttiko paastoon. Ens keskiviikkona on taas mulla käynti sairaalalla niin pääsee vauvaa moikkaan ❤

Caro ja 32+6, mihin tää aika menee!

@MyMa onnea äippälomasta! :)

@mavli Yritähän syödä säänöllisesti ettei verensokeri pääse tippumaan. Mä ainakin huomaan että ihan eri tavalla huippaa jos syömisestä on kulunut liian kauan o_O

@Domi tsemppiä päivään! ❤

Onko teistä kukaan käynyt mielenrauhaultrassa rv12 ja rv20 välillä? Mä olen nyt puolivälissä menossa ja eilen taas itkeä tihrustin että onko kaikki hyvin. Ikuisuus edellisestä ja ikuisuus seuraavaan vielä. Tuntuu että sitä on ihan tyhmä kun syke löytyy ja ei ole mitään kipuja yms. Mutta jotenkin sitä vaan miettii ja miettii. En tiiä pitäiskö ihan itsensä takia maksaa se satanen ettei tarvi taas kuukautta märehtiä :unsure:

Kiuski 16+0

Kiski, jos sua huolettaa niin käy vaan ultrassa. Kyllä tässä kovasti on itelläkin tullut mietittyä, että kuinka tirpat voi, mutta tuskin mulla ultraan tulee kuitenkaan lähdettyä mikäli ei tuu jotain poikkeavaa olotilaan.

Mavli, muistahan syödä säännöllisesti ja käy tarkastuttaan hb.
Olohan on usein helpompi kun on muualla kuin kotona:LOL:. Etoo ja etoo kyllä, mutta reissussa ei tarvi onneksi oksentaa. Toivottavasti ei tarvis enää kotonakaan. Onneksi kohta lähetään kotiin päin. Väsyyhän sitä kaikesta nyt helpommin, ei oo normaali vireystila todellakaan, mutta ei pirteystaso tästä juuri muutu oli kotona eli ei.

MyMa, Nauti täysillä äippälomasta❤

Caro, noi jäiset puolukat on ollu kyllä iso pelastus. Harmittaa kun en hoksannut silloin ihan alussa, että ne auttaa. Tosin en kyllä tiiä oisko sillon pahimpaan aikaan auttanu.

Domille aivan hirveeeeeesti onnea matkaan ultraan❤

Siida 17+2

Viimeksi muokattu:
Kiuski, mulla on ylimääräinen neuvolalääkäri ens viikon pe, aion pyytää että ultraa samalla. Mulla ei kyllä hermot kestä rakenneultraan asti.

Onnea MyMa loman alkamisesta! :)

Domin kuulumisia täällä myös odottelen..

Itsellä alkoi aamu kivalla säikähdyksellä. Kävin aamulla vessassa, vatsa toimi taas parin päivän tauon jälkeen. Ei siinä vielä mitään erikoista, mutta seuraavalla vessakäynnillä sitten oikein tursusi verta. Siinä sitten pienet sydärit, kunnes tajusin että veri tuleekin takapuolesta. Ummetus siis ilmeisesti aiheuttanut, ja vuoto rauhoittui jo, mutta herranjestas että säikähdin! Eilen juili mahaa ilkeesti taas koko päivän, että voisko tässä olla vaikka yks sydärivapaa päivä jossain välissä... :confused:

MyMa onnea äitiyslomasta ja koitahan ny nauttia mahdollisimman paljon! :)

marrasmai varmasti sydän pomppasi kurkkuun, kun näki sen niin tutun ja kammottavan näyn, mutta onneksi se tulikin toisesta päästä :D Mä otin alkuraskaudessa paniikit, kun paperissa näkyi joskus tummanruskeaa ja ajattelin, nytkö se ruskea tuhru alkoi. Sit tajusin, että se tulikin sieltä toisesta päästä ja olikin edellisen vessassa käynnin jäämiä :poop: Hyi sori yksityiskohdat.

Kiuski muakin välillä ahdistaa, kun on niin pitkä aika rakenneultraan. Tokihan sitä voi ihan hyvin käydä mielenrauhaultrassa, jos siltä tuntuu. Pieni summahan se oikeasti on, kun miettii mitä hoitoihinkin on mennyt. Mulls on neuvolalääkäri 23.1., mutta en tiedä ultraako se samalla. Veikkaan, että korkeintaan tekee perus gynekologisen tutkimuksen ja kuuntelee sydänäänet.

Ny tuntuu, että viikot etenee jotenkin tosi hitaasti. Alkuraskaudessa viikot tuntui menevän melkein jopa ihan hujahtaen, mutta ny tuntuu että tää sama viikko 15 on kestäny jo useamman viikon :whistle: Voi kunpa pian rupeais jo tuntemaan liikkeitä. Mutta tällä viikolla neuvolahoitaja sanoi, että mulla on todennäköisesti istukka edessä, koska istukan virtaukset kuului niin hyvin. Ja siksi tunnen ehkä liikkeet normaalia myöhemmin.. Toivottavasti se ei sentään ole kohdunsuun edessä tai jos on, niin ainakin nousisi siitä raskauden edetessä.

maljakko 15+3

@mavli onpas kurja kun oikein pyörryit, kaaduitko ihan lattialle vai ehditkö ottaa jostain tukea? Mä en ole koskaan elämässäni pyörtynyt o_O Multa ei ole mitattu hemoglobiinia kuin ekassa neuvolassa ja sitten toisen kerran jossain ennen puoltaväliä, kun erikseen pyysin. Tosin mulla ei ole ollut oireitakaan, huimausta tms, ehkä sitä mitattaisiin ahkerammin jos olisi jotain ongelmia.

@Caro87 kyllä on ne kovottelut jatkuneet, vaikka siinä yhdessä vaiheessa jo iloitsin että taisivat mennä ohi. Joka päivä kovottelee enemmän tai vähemmän, yhtenä päivänä kun oli tiukka päivä töissä niin koko sen jälkeisen iltapäivän, illan ja yön läpi aamuun asti maha oli melkein koko ajan kivikova :( Että ihan selvästi rasituksen määrä vaikuttaa.

Lenkillä yritän sinnikkäästi käydä edes joka toinen ilta, vaikka maha kovettuu jo ennenkuin pääsen pihasta tielle. Semmoista kävelyä se nyt sitten vaan on, kaiken yhtään kunnollisemman liikunnan olen hylännyt jo viikkokaudet sitten. Uimassa on maha ollut ihan ok mutta jotenkin en ole sielläkään oikein jaksanut käydä :oops: Onneksi niitä "oikeampia" alapään suppareita on ollut vaan ihan satunnaisesti, en ole niistä huolissani.

@kiuski tuo np- ja rak.ultran välinen aika oli aika piinaavaa, varsinkin siinä muutama vko np-ultran jälkeen mä kans mietin, että ei tsiisus pitääkö tässä oikeasti pari kk odottaa seuraavaa kertaa. Välillä olin tosi tuskissani (henkisesti siis) asiasta, välillä osasin olla murehtimatta. Sitten yllärinä rv16 nlalääkäri ultrasi ja siitä tuli tosi hyvä fiilis. Ja rv17 aloinkin tuntea liikkeitä niin sitten jaksoi taas sinne rak.ultraan asti.

@Siida toivottavasti et joudu loppuun asti kärsimään etomisesta, on sekin inhottavaa vaikkei laatta lentäisikään :( Sullakin puolivälin krouvi pian saavutettu, ajatella :rolleyes::love:

@marrasmai öhh, aika kamala tuokin vessakokemus :eek: Voisiko ne olla ihan peräpukamiakin, jotka on siellä sisällä? Mä itse asiassa kammoan, että tulee ihan lopussa vielä pukamia, ne kuulostaa niin inhalta vaivalta :oops: Ja @maljakko ei se mitään vaikka kertoo yksityiskohtia vessareissusta, kaiken nolonkin saa täällä jakaa :LOL: EDIT: poistin sen mun kakkajutun. Tulin katumapäälle että oliko se sittenkin vähän liian ällö:censored::ROFLMAO:

Ällö-osasto loppui multa tähän :D:D Synnytys alkaa vähän jännittää. Miehen kanssa ollaan paljon synnytyksestä puhuttu, ja mieskin jännittää aika paljon, jotenkin vähän käy sääli raukkaa :love: Ollaan kyllä hyvä tiimi että sen puolesta sujunee hyvin. Kunhan vaan vauva tulisi ehjänä maailmaan.

MyMa 34+0, tosiaan kuten Caro sanoi niin mihin tää aika menee! Just tulin palstalle rv4+6...

Ja @Domi :n kuulumisia odotellaan...!!!!

Viimeksi muokattu:
MyMa, älä muuta sano, kyllä tuntuu ittestäki ihan hassulle, että viikkoja kertynyt näin paljon. Kunnon liikkeitä ei vaan edelleenkään oikein tunnu....tai siis tuntuu, mutta aika harvakseltaan ja hentoina, että sitte alkaa mietityttään, onko ne oikeita vai jotain mitä lie...huolestuttaahan se aika paljon, että ovatko oikeesti kasvaneet kumpikin normaalisti.

Kyllä mä taidan sen ultran varata. Jotenkin ei tee edes mieli soittaa sinne neuvolaa kun viime viikosta jäi niin paha maku suuhun, en usko että ne siellä mitään ultrailee kun viimeksikin sanoi että "on niin paljon asiakkaita nyt blaa blaa". Ja kun eihän mulla mitään oireita ole että joku olisi pielessä. Mitä nyt päässä vähän vaan vispaa :whistle: Eipähän tarvi miettiä ja saa sitten sen mielenrauhan! Onhan se elossa, sen tiedän, mutta eniten mietityttää että onko normi kehityksessä jne.

Voi vessajutut :poop::ROFLMAO: Välillä vatsa on kyllä niin kovalla monta päivää että joskus verta täälläkin tullu. Ja ai että kun seuraavana päivänä tulee taas tunne että pitää mennä niin tulee se nyrpistys jo nenää kun tietää että pylly on hellänä jo edellisestä kerrasta :ROFLMAO: aikaisemmin saatto mennä kolmekin päivää että jotain tuli ulos, ja sitten mentiin ääripäästä aina toiseen, mutta nyt toimii jo ihan hyvin. Ainostaan on vähän kovempaa settiä vaan mitä normielämässä.

@MyMa meillä ei olla vielä käyty paljoa keskustelua itse synnytyksestä, mies on vaan tällä hetkellä eniten huolissaa siitä kun se ei tiedä mille ovelle sen pitää mut sitten raijata :LOL:

No heipä hei.. illan suussa vasta kävin, en tahallaan teitä jännityksessä pitänyt.. Täällä nyt sit jatkuu yhä löysässä hirressä roikkuminen :(. Jos jotain "hyvää" niin ei ole kohdun ulkoinen. Kohdussa siis on.. mutta kuulemma ei nyt ihan sellasen "napakan pyöreän" näköinen kun kai pitäs.. joten voi olla ettei ole kehityskelpoinen. Mikä nyt omasta mielestä on kyllä jo 99,99% varmaa.. on jo niin monta merkkiä. Se arvon "pysähtyminen", vuoto ja jos näyttääkin kummalta niin.. Arvosta lääkäri sano et aika lyhyt kontrolli väli kahen päivän väli.. ja et voihan siinä joskus sit jotain heittelyä olla, mutta joo.. nyt sit ti (eli viikko ekasta) vielä hcg, jos ei oo noussut niin sit oli tässä. Lääkäri sano et mahikest 50/50, mutta tosiaan ite en usko yhtään. Hän toki myös koitti sanoa että on kovin hyvä ja positiivinen asia että raskaus ylipäätään on alkanut.. pah. Vuodosta kun kysyin (olin sillon jo oikeestaan lähdössä) tuleeko se kohdusta, niin vastas että todennäköisesti.. ei kai mitään hematooma nähnyt, ei ainakaan maininnut.. en jotenkin siinä ultratessa tajunnut kysyy, kun niin hämmeinnyin että siellä kohdussa jotain oli.. Mutta joo vielä vähän pitkitystä 100% varmuuteen..

Domi varsinainen löysä hirsi todella. Ei sitten näkynyt mitään mikä vois viitata alunperin kaksosraskauteen? Ihan hirveä tilanne teillä. Vaikka antoikin 50 % mahkuja normaaliin raskauteen? Voimia ja jaksamista. Mä niin toivon parasta.:love:

Ei se Tupsuli ainakaan maininnut moisesta, en nyt sit alkanut lääkäriä neuvoo (n) tai hulluja teorioita esittää.. kyllä tää itselle tosiaan selvä on. Ainut sit tietty nyt että kun vaan pitkitetään lääkkeillä, niin tuleeko sit itte pois vai onko kuitenkin lopputulos joku saakutin kaavinta.. noh, turha kai viellä sitä pirua on maalailla seinälle..

Voi Domi :( kauhee piina jatkuu...mutta onhan toi 50% mahdollisuus kuitenkin suht hyvä tilanteeseen nähden, paljon parempi kun vaikka 10%.. ja sillonkin vielä ois toivoo!

Ittestä tuntuu mitä kauemmin siitä edellisestä verikokeesta on että voiko siellä edes olla oikeesti mitään,...kun ei oo nyt mitään millä vois "varmistella" eteneekö koko homma enää. Etomiset ollu melko lieviä ja välillä ihan olemattomissakin viime päivinä, satunnaisia paleluja ja ylimäärästä väsymystä.. siinä ne. Ja oisko nänneihin alkanu tulla hiukan arkuutta. Eilen ja tänään ehkä aavistus hailua punerrusta v.vuodossa, nyt ei pitäs olla mitään vp-tulehdusta niinkun viimeks, että mistä lie.. :/ mutta siis niin vähän etten kehtaa edes panikoida kun täällä on paljo huolestuttavampaakin meneillään, vaikka eipä se koskaan oo mieltä ylentävää sitä ylimäärästä väriä raskauden aikana nähdä.. ja tuskin "normaali" odottaja ois sellasia edes nopeesti kattoen huomannu mut tietenkin tällänen hermoheikko kyttääjä joka syynää kaikki limapaperit suunillee suurennuslasilla ja kaikista mahdollisista valaistuskulmista..! :p Toivottavasti se ois vaan jotain kohdunkaulan limakalvon turpeentumista tai endokasvustoo joka ei oo ehtiny vielä kuihtuun tms. :/ Jotain vaimeeta jomotusta ala-/ristiselässä sillon tällön, useemmin vasemmalla ja välillä m.sarjoissakin vihloo/nipistää/jomottaa. Yks repäsykipu on ollu sivulla nopeesti sängystä noustessa. Ja joo, maha oli viimekskin lähes aina tosi löysällä, helposti kurallakin ja p*rseen vuoto p*skalla käydessä enempi sääntö kun poikkeus.. vaikka pari sisäistä pukamaa on kerran jo hirtettykin.

5+3

Viimeksi muokattu:
Domi onpa sulla piinaavaa :( Jos lääkäri antoi 50/50 mahikset nii kai silloin tosiaan vielä vähän on toivoa. Luulisi lääkärinkin sanovan suoraan, jos oikeasti ei ole juuri mahdollisuuksia. Mulla ei tuulimunaraskaudessa näkynyt samoilla viikoilla ku sulla yhtään mitään ultrassa, sitten vasta myöhemmin. Ymmärrän kyllä, ettet uskalla toivoa liikaa ja varaudut pahimpaan. Voimia seuraaviin päiviin!

Huhhuh mikä tilanne Domi, kaikki maailman tsempit sulle piinaavaan tilanteeseen! ❤

Omanapailut: tää 13. viikko on ollu niin hirveetä piinaa ja kipuilua, että odotan todella innolla huomista ja toiselle kolmannekselle siirtymistä.

Mulla on taas ummetus vaivana, vatsa toimii joka toinen pvä pääsääntöisesti. Eikä sieltä kyllä mitään falskaa, mutta sitten taas jos vähääkään pissattaa ja aivastan, niin kylläpä lirahtaa helposti tippa housuun ja kyllä ottaa päähän:cautious:, pitäis varmaan vahvistaa kiireesti lantionpohjalihaksia. Viimeksi oli synnytyksen jälkeen jonkin aikaa samaa ongelmaa, mutta se kyllä pian korjaantui, nyt on viime aikoina ilmaantunut samaa vaivaa:oops:

Domille hirmuiset tsempit, pitkä on piina taas.. <3

Myma en siis ihan pyörtynyt. Ehdin juuri ja juuri pois asiakkaiden selmien alta pois kyykkimään ja työkaveri sitten toi lasin limpparia että saatiin nainen pystyyn taas. Harvalla ne lenkit on noilla viikoilla enää niitä kunnon lenkkejä, rennosti vaan nautit ulkoilusta oman jaksamisen mukaan. :)

Siida kun mustakin tuntuu että pitää valita asentonsa että uskaltaa aivastaa..ja eipä oo kivaa jo näillä viikoilla.. :oops:

Kiuski mulla tosiaan se nlalääkäri ultras, muuten olis kyllä tuntunut tosi pitkältä väliltä.. Juuri mietin että sitten tunteekin jo liikkeitä onneksi kun normaalisti sitten ei ultrata loppuraskaudessa enää kuin kerran rv 36. Pitkältä kuulostaa tuokin väli taas.

Lullaby se luottaminen on etenkin alussa niin vaikeaa..kun tietää liikaa ja taustalla on mitä on.. Tsemppiä! <3

marrasmai niin hienoa että pian on sullakin ensimmäinen kolmannes takana! <3 :)

Täällä melko tasaista rakenneultran odotusta ja sukupuolen pohtimista. Jollain tavalla tyttöolo pikkuhiljaa vahvistuu. Oon ajatellut joku päivä kuluttaa aikaa tekemällä netistä löytyviä testejä ihan uteliaisuuttani. :D

16+5

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti jatkoon (y)
Ja kiitos kun tsemppasitte sen lyhyen ajan kun olin täällä. Toivottavasti pääsen joskus takaisin.:love:

Kohtu tyhjentyi perjantaina parissa tunnissa eikä lääkkeitä lopulta tarvittu (cytotecit oli mukana). Mulla oli aika naistentaudeille ja siellä odotustilassa tuli eka veritippa. Siitä sitten kolmisen tuntia kramppeja ja koko kohtu tyhjeni itsestään. Nyt enää pientä vuotoa eikä tarvinut olla poissa töistäkään kun tuo perjantai. Hcg oli torstaina laskenut jo 5850:aan asti. Neljän viikon päästä pitäisi olla nollissa. Haluaisin jo heti siirtoon, mutta yhdet normi kuukautiset pitää kuulemma odottaa. Ehkä se se tekee hyvää, mielelle ja kukkarolle.

Voi Domi mitä jännitysnäytelmää käyt läpi! Kaiken kokemasi jälkeen en voi muuta kuin toivoa, että tämä kuitenkin kääntyisi parhain päin, kyllä siihen mahdollisuudet näyttää olevan! Kovasti voimia...

gemmy, jos sen nyt näin piti mennä, niin hyvä ettei tyhjennyksen kanssa tullut haasteita. Välikierto on varmasti hyvä mielelle ja kukkarolle mutta myös kropalle, seuraavat menkat voi silti olla erikoiset vaikka kohtu tyhjenisi hyvin, eikä limakalvo ole välttämättä sellainen kuin alkio vaatisi. Voimia myös sinne!

Onnea mammalomasta MyMa! Mä jo niin odotan sitä, mutta aika monta kk vielä pitäis jaksaa...

Ummetuksesta kärsivät, ootteko kokeilleet magnesiumia? Sehän on siitä kätevä, että sitä tarttee raskaana muutenkin ja "yliannostuksesta" ei ole muuta haittaa kun että löysyttää mahaa, jee! Mulla meinaa myös olla haasteita, mutta jos ei ole pariin päivään :poop: kuulunut, niin nappaan reilumman mitallisen magnesiumia ja seuraavana päivänä helpottaa.

Täällä on vallannut jonkinlainen masennus/väsymys/vitutuskausi. Hormonit vaikuttais vetävän mielialaa alas, saan itkukohtauksia ja räjähtelen milloin mistäkin. Meillä on ollut taas näitä uusperhepaska-haasteita syksyn ihan riittävästi, vissiin oon sit alkuraskauden pelkojen ja myllerryksen rinnalla vetänyt itteni taas liian sinkeälle niittenkin kanssa. Ollaan otettu miehen kanssa yhteen ihan huolella ja se on kaikista pahinta, kun tuntuu ettei toinen tajua yhtään ja jää ihan yksin. Mutta mun on vaan pakko pistää omat rajani ja se tarkoittaa rajoja myös sen lapsille. Ei kaikkea voi aina mun selkänahasta kaivaa...

Lisäksi, vai just tuosta syystä on alkaneet vaivata supistukset. Kai ne harjoitusmallisia on, vaikka itse asiassa vähän kipeitäkin. Mutta enemmän "pintakipeitä", siis tuntuu ett vatsalihakset kiristää ja kramppaa. Pissaaminen on ollut välillä haastavaa, varmaan kohtu painaa jo tonne rakon seudun endopesäkkeisiin. En oikein oo pystynyt lenkittämään koiraa kunnolla ja otan hirveät syyllisyydentunnot siitäkin. Vituttaa, kun kämppä on aina pommin jäljiltä (lähinnä muiden kuin mun toimesta), mies ei mielestäni tee tarpeeksi ja ahdistaa keretäänkö tätä saada vauvakuntoon ikinä. Valivali, first world problems nämäkin, mutta kun rassaa ihan huolella!

Rakenneultra viikon päästä! Jännittää sekin, tunnistan että sekin vaikuttaa. Saavat katsoa kohdunsuun tilanteen myös, vaikkei sillä suunnalla tuntemuksia ole ollutkaan.

t. alakulo-Salama 19+3

@lullaby saitko varattua jo sitä varhaisultraa? Tuo alku on kans kyllä niin piinaavaa kun tavallaa ei ole vielä mitään oireita tai muutenkaan kun ei tiedä yhtään että onko siellä elämää ja onko oikeassa paikkaa ja ja ja.

@gemmy hyvä että kohtu tyhjeni niin nopeesti! Kyllähän ne menkkojen lusimiset tuntuu ikuisuudelta mutta tekee varmasti hyvää kropalle vähän tasoittua tuosta. Etköhän sä tänne taas kohta tule ennen ku meistä kukaan edes pääsee täältä pois ❤

@SalamaT voi eiköhän meistä jokainen vedä noita raivareita ihan säänöllisesti! Tai ainakin minä :ROFLMAO: mies ei tee muka ikinä mitää ja jos tekeekin niin kaiken ihan väärin. Itse ainakin meen aika nollasta sataa ja sitten taas rauhotun kunnes jostain ihan puskista tulee joku ihme itkukohtaus ihan turhasta. Kyllähän toi uusperhe-elämä tuo varmasti ihan eri haasteet vielä. Mutta anna kuule sen kämpän olla sellanen millanen se on, maailma ei kaadu siihen jos se on vähän sekaisin.

Tää hermomuija kävi siellä ultrassa. Voi että kun se lääkäri oli ihana! Sanoin heti että tuntuu vähän typerältä olla täällä kun ei satu eikä muutenkaan ole mitään hätää, mutta se ymmärsi enemmän kuin hyvin. Siinä katsottiin että kaikki on ok. Kysyi että tiedänkö jo että kumpi siellä on, sanoin että "olen 99% varma että se on tyttö mutta kerro nyt jos sen siitä jo näet" niin mitä ihmettä! Siellä onkin vissiin pikkuinen poika. Pienen pieni kikkuli näkyi haarovälissä :love: varmistuu sitten kuukauden päästä. Hihihi. Aaaa mä olen niin happyhappy nyt. Mieli keveni miljoonasti. Kannatti käydä! Eikä ollut paha hinta, tasan sata vaan.

Onnellinen kiuski 16+1

@gemmy osanottoni ja kovasti voimia.

@Domi ilahduin, kun huomasin, että sinäkin olet päässyt tälle puolelle. Tsemppiä kovasti piinaavaan tilanteeseen.

Lueskelin juuri aika pitkän pätkän teidän juttuja, mutta eihän minulla mitään jäänyt mieleen. Koitan roikkua langoilla säännöllisemmin.:barefoot:

Vuoto loppui lopulta jouluaatonaattona eli 3 viikkoa sitä kesti. 29.12./7+6 kävin varhaisultrassa ja kaikki oli niin kuin pitää. Alkio vastasi mittoja 8+1 ja 8+2, mikä kuulemma on hyvä juttu. Sairastelu jatkuu. Nyt on kasassa 10 viikkoa ilman tervettä päivää. Mielenterveys meinaa olla kovilla. Luulin, että joululomalla olisi ollut aikaa parantua, mutta uusi tauti alkoi ennen parantumista. Pelkään influenssaa! Olen ollut niin kipeä, etten ole uskaltanut hakea työterveydestä rokotetta, koska varmaan saisi potea sitten nykyisen virustaudin päälle influa. Pitäisi hakea lapselle rokote, jos se pienentäisi tautiriskiä.

@mavli no hyvä kun et ihan suorilta jaloilta kaatunut! Kyllä tässä siunatussa tilassa pitää olla varovainen ja armollinen itselleen ihan jokaisen, vaikkei raskaus nyt mikään sairaus olekaan. Monenmoisia oireita kumminkin aiheuttaa ;)

@gemmy hienoa nyt kuitenkin, että tyhjennys sujui vauhdilla etkä joutunut mihinkään isompiin toimenpiteisiin eikä asia pitkittynyt, vaikkei tuossa koko tyhjennyksessä tietenkään mitään hienoa ole:( Välikuukaudet oli kyllä hoitojen aikananiin järjettömän piinaavia, mutta toisaalta ihan jo se tauko rahanmenosta tekee mielenterveydelle hyvää. Ja voi vaikka ihan tietoisesti yrittää lykätä edes hetkeksi sivuun koko lapsettomuuden ja vetäistä vaikka pienet kalsariviini-hiprakat ketutukseen :p:oops::rolleyes:

@SalamaT onpa sulla murheita perheen kanssa :( Kovin vaikea itse kyllä ymmärtää noita uusperhekuvioita, kun oma elämäntilanne on niin erilainen. Mutta miehesi on varmaan tosi kovassa tunteiden välikädessä omia lapsiaan ja sinua sekä uutta tulokasta ajatellen. (silti ihan oikeutetusti toki raivoat, jos ei ymmärrystä saa). Tsemppiä painiskeluihin! Mulla kans stressi lisää selkeästi suppareita, joskin maha on nyt melkein enemmän kovana kuin rentona joka tapauksessa...

@kiuski ihanaa että sait mielenrauhan ja mahtavaa että oli noin symppis lääkäri! Ja poikalupaus, oih onnea pikku pippelin näkemisestä!:love::D On se hassua miten siihen luvattuun sukupuoleen sitten kiintyy. Nyt kun itsellekin tulossa poika ja kun katson tyttövauvoja niin olen ihan että "njääh, en mä tuommoista olisi halunnutkaan" (vitsi vitsi mutta you get it:D) Ja varmasti olisi juuri toisinpäin jos olisi tyttö tulossa. Se oma lapsi on nyt tietenkin Se Oikea :love:

@Zoona mukava kuulla sun kuulumisia pitkästä aikaa! Voi kurjuus noin pitkää sairasteluao_O:(:cry: Kyllä vähemmästäkin pää hajoaa. Ja pahin tautikausi taitaa olla nyt päällä ja edessä lenssujen ja influjen ym kanssa. Toivottavasti alkaa silti valoa näkyä! Yritä kuitenkin pitää itsestäsi henkisesti huolta sen minkä voit ❤

ON:neuvolassa tänään ei kummempia. Edelleen melko varmasti pää alaspäin ollaan, th vähän tottumaton ultraaja. No itsekin katselin että kyllä se alin osa päältä näytti kun näkyi aivolohkot ym. Vauvalla kaikki näin ollen ilmeisen hyvin ja sf-mittakin menee käyrillä.

MyMa 34+1

Yhteistyössä