~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Np-ultra käyty läpi jo muutamia viikoja sitten ja kaikki oli ok. Vaavi oli 3 päivää pisemmällä kuin laskujen mukaan.
Kävin myös sokerirasitustestissä viikko sitten ja jäin sit paatoarvossa kiinni niukasti. Tulos kun pitäiai olla alle 5,3 niin mulla tasan 5,3 , muut arvot hyviä. Nyt sit alkuun 6 päivän sokereiden mittaus(aloitan 29.12 koska joulu välissä) ja ruokapäiväkirjan pito ja jos kaikki ok niin sit 2x/vkossa mitataan raskauden loppuun asti.
Hienosti kuului sydänäänet ja löytyi heti vaikka pikkuinen olikin vilkkaalla tuulella.
Rakenneultra on tammikuun puolivälissä ja sillon katsotaan kui pieni on kasvanut.

Esmila ja tirppana
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Rauhallista joulunaikaa kaikille❤, minäkin hiljennän sometuksen joulun ajaksi. Ollaan matkalla pohjoiseen ja tässä istuessani huomaan jo kunnon myllerrystä mahassa. Liikkeet ei oo enää pelkkiä kutituksia, vaan jo selkeitä voimakkaampia hipaisuja pysty ja vaakasuuntaan, jopa muutamia töytäisyjä ja tuntuvat jo navan yläpuolellao_O. Kohtuhan kai kasvaa kaksosissa puolet nopeampaa ja eikö puolivälissä kohtu yllä jo navan yläpuolelle!? En muista enää:whistle::LOL:,mutta kyllä tää mulla on jo noussut aika ylös. Huomenna 15poksahtaa. Tammikuussa minäkin oon jo pitkällä, moni teistä vielä pidemmällä.

Onnea ja hyvää vointia kaikille tähän loppuvuoteen

Niin ja lämpöiset onnittelut Giraffenille pikku ihmeestä❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Sylin täydeltä onnea Giraffenille ja pikkuiselle! :love::love: Ihanaa et sielläkin kaikki meni hyvin ja nyytti on nyt sylissä. :)

Esemilalle onnea hyvistä ultrauutisista! Harmi et radi-diagnoosi napsahti sinnekin, mut kuten monet jo täällä todenneet, hyvin sen kanssa yleensä pärjää.

Sorry spämmäys listan kanssa, mut päivitän sen vielä tähän perään, koska tuosta viimeisimmästä päivityksestä oli kadonneet sukupuolesta kertovat värikoodit.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF/2.PAS ... ensimmäinen ... 30.5.2018
Helios... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
Esemila ... 9.PAS ... toinen ... 5.6.2018
Siida ....3.ICSI/1.PAS ... toinen ja kolmas..?
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
Maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen .. 29.6.2018
Marrasmai...5.ICSI..ensimmäinen..9.7.2018
Iiqu

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kkm)
Molly3...2 IVF+1 hoito lahjasoluilla..2.pas..(tm)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3..8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen..36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ..19.12.2017
Voikukka
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@gemmy saitko uutisia? Aargh jännittää sun puolesta o_O

@esemila hienoa kun kaikki radia lukuunottamatta on hyvin!

@Roxanne kiitos listan päivityksestä. Juuri katsoin samaa että nuo värit olivat kadonneet. Ne häviää esemila ainakin silloin, jos ottaa tekstin copypastella, joten kannattaa aina käyttää tuota "vastaa" painiketta ja sieltä sitten nuo QUOTE :t vaan pois.

@Siida eikös se kohtu puolessa välissä siellä navan tienoilla huitele, ja varmaan kaksosista vielä nopeammin..? Mukavaa ja turvallista matkaa pohjoiseen (y)

Mä en aio pitää jouluna sometaukoa, että ne muut jotka haluaa pyhien aikana kirjoitella, niin täällä ollaan :LOL: Lomailijoille ihanaa joulunaikaa :love:❤

MyMa ja megamöyry 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Salama mulla sydän tykytti ja leposyke oli korkea useinkin raskaana ja oli välillä vetämätön olo. Mulla ainakin uskon johtuneen matalasta verenpaineesta mikä oli koko raskauden. Alin mitä mittasi oli 83/58 muistaakseni, ainakin noilla kymmenyksillä. Tutkin netistä asiaa ja ei sille mitään tehdä eikä tehty mullekaan. Neuvolan tätikin oli tyyliin vain tyytyväinen ettei ole korkea verenpaine.
Onko sulla minkälaiset paineet?
 
@#hope ärsyttäviä noi tympeät lääkärit :cautious: tulee aina jotenkin paskafiilis kun ne on niin tunteettomia. Onneksi noi hoitajat on yleensä ihania ja ymmärtää omat fiilikset!

@giraffen___ ja @VoiKukka:) hurjasti onnea pikkuisista :love:

@SalamaT mulla kans välillä tykyttelee sydän ihan hurjaa vauhtia! Tuntuu että lentää rinnasta ulos. Mutta olen kans ajatellut että liittyy varmaan siihen että millainen päivä on ollut töissä. Tää joulunaika kun on vuoden kiireisintä niin tuntuu että se vauhti jää päälle kotonakin. Onneksi nyt saa levätä pari päivää oikein kunnolla!

@Siida ihanaa matkaa sinne! Nauttikaa nyt oikein kunnolla :love: voi mä kans niin odotan että alkaisi jo tuntemaan jotain liikkeitä.

Ihanaa joulua tosiaan kaikille teille ketkä lomailee muutenkin ja täältä somesta! Minäkin varmaan täällä roikun samalla kun mussutan kinkkua ja suklaata :ROFLMAO:

Meidän kummankaan vanhemmat ei muuten tiedä tästä meidän pikkuisesta vielä. Tehtiin "joululahjaksi" sellainen rasia johon laitettiin body, sukat, tutti ja ultrakuva, saateteksti että "mummolan starttipaketti". Saas nähdä millaisia reaktioita saadaa kun paketit avataan. Hihi :p tekis mieli pistää kuva siitä tännekkin kun siitä tuli niin hellyyttävä mutta en halua että kaikki salalukijat näkee sen :whistle:

Kiuski 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Giraffen ja VoiKukka valtavasti onnea!! :love::love:

Rauhallista ja mukavaa joulun aikaa kaikille! :)Mulla ainakin on ny parempi joulumieli ku vuosiin. Kerrothan kiuski sitten, millaisia reaktioita sun ihanalta kuulostava lahja aiheuttaa :) Me ollaan kerrottu jo esim. omille vanhemmille, mutta jouluna olisi tarkoitus kertoa lopuille sisaruksista ja miehen isoäidille.
 
Hirmuisesti onnea Giraffenille ja Voikukalle! Ihanat joululahjat saitte.
Mites tuo lista lyheni nyt yhtäkkiä noin paljon! Määhän oon seitsemäntenä vuorossa. Aika menee mukavasti tällä hetkellä.
Parempi tuo pommittaminen puhelimella Gemmy ;)
Mites Marrasmai, onko normiväri takas. Antibiootit auttaa tosi äkkiä, niin pitäisi loppua se vuotokin.
Kerrohan Salama sun ultrakokemus, sulla tais myös olla tänään. Mennään nimittäin samoissa.
Esemilako jo kävi rasituskokeessa? Aikaisin Suomessa tai sit täällä se vain on tosi myöhään, joskus viikolla 28 vasta. Eikä vissiin tule automaattisesti. Hmmm, jotenkin uskon enemmän suomalaisiin aikatauluihin ja neuvoihin. Ehkä kysyn sitä myös lääkäriltä rakenneultrassa 4.5 viikon päästä.
Kysyin kohdusta ja sehän on jo yli navan! Mulla on siis oikeasti jo vauvamahaa, eikä vain pehmustetta ja turvotusta. Voi siis rauhassa kulkea peittelemättä mahaa. Saapahan bussissa ja metrossa istumapaikan.
Bridge ja poitsu 17+0
 
Lääkäri soitti, hcg-arvot ovat nyt olleet
pp10 39
pp14 220
pp16 645 (29 tuntia oli tuplaantuminen)
Pessimistinen lääkärini oli nyt vähän positiivisempi. Arvo on nyt viitearvoista jäljellä noin 2 päivää mikä ei ole niin paha kuin tuo pp14 arvo. Tällaisissa tilanteissa kuulemma noin 50 % johtaa kliiniseen raskauteen ja elävän lapsen syntymäänkin jo 10 %. Lääkäri sanoi, että toivoa on vähän enemmän mutta jännitys jatkuu.
2.1 ensimmäistä on ultra jolloin sitten selviää onko siellä alkanut kehittyä jotain.

Hyvää joulua kaikille. Meillä jännitys jatkuu.

gemmy, ilmeisesti 5+2 sitten
 
  • Tykkää
Reactions: esemila ja kiuski
Hirmuisesti onnea Giraffenille ja Voikukalle! Ihanat joululahjat saitte.
Mites tuo lista lyheni nyt yhtäkkiä noin paljon! Määhän oon seitsemäntenä vuorossa. Aika menee mukavasti tällä hetkellä.
Parempi tuo pommittaminen puhelimella Gemmy ;)
Mites Marrasmai, onko normiväri takas. Antibiootit auttaa tosi äkkiä, niin pitäisi loppua se vuotokin.
Kerrohan Salama sun ultrakokemus, sulla tais myös olla tänään. Mennään nimittäin samoissa.
Esemilako jo kävi rasituskokeessa? Aikaisin Suomessa tai sit täällä se vain on tosi myöhään, joskus viikolla 28 vasta. Eikä vissiin tule automaattisesti. Hmmm, jotenkin uskon enemmän suomalaisiin aikatauluihin ja neuvoihin. Ehkä kysyn sitä myös lääkäriltä rakenneultrassa 4.5 viikon päästä.
Kysyin kohdusta ja sehän on jo yli navan! Mulla on siis oikeasti jo vauvamahaa, eikä vain pehmustetta ja turvotusta. Voi siis rauhassa kulkea peittelemättä mahaa. Saapahan bussissa ja metrossa istumapaikan.
Bridge ja poitsu 17+0
Joo täällä siis rasituskoe jo rv 12-18 eka ja tavittaessa myöhemmin uudestaan rv 24-28
Itse kävin rv 15+0
 
Lääkäri soitti, hcg-arvot ovat nyt olleet
pp10 39
pp14 220
pp16 645 (29 tuntia oli tuplaantuminen)
Pessimistinen lääkärini oli nyt vähän positiivisempi. Arvo on nyt viitearvoista jäljellä noin 2 päivää mikä ei ole niin paha kuin tuo pp14 arvo. Tällaisissa tilanteissa kuulemma noin 50 % johtaa kliiniseen raskauteen ja elävän lapsen syntymäänkin jo 10 %. Lääkäri sanoi, että toivoa on vähän enemmän mutta jännitys jatkuu.
2.1 ensimmäistä on ultra jolloin sitten selviää onko siellä alkanut kehittyä jotain.

Hyvää joulua kaikille. Meillä jännitys jatkuu.

gemmy, ilmeisesti 5+2 sitten

Hieno juttu et arvo noussu, kyllä se siitä. Yrität nut renyoutua pyhien ajan (y)

Hmmm...mietin et kuka lääkäti Dextrassa? Onkohan sama kuin minulla. :)Lääkäri on sairaan hyvä, mutta sanoo asioita aika suoraan ja luulen, et sen pahimman mahdollisemman kautta.
Minulle sieltä lääkäri sanoi kun alkuraskauden ultrassa sikiö oli vain 9mm, et pitäisi olla vähintään14mm ja tällaiset raskaudet ei yleensä jatku. Meil kyl oli sit kirinyt seuraavaan ultraan ja vastasi viikkoja tai sit oli mittavirhe.
 
Tuo rasituksen ajankohtakin taitaa riippua siitä, onko riskitekijöitä vai ei. Mulle tehtiin rasitus vain kerran ja se oli rv26. Syynä miksi ylipäätään laittoivat rasitukseen oli vain ensisynnyttäjyys (ja olikos se että jos on +25v). Tosin mietin jälkeenpäin että munkin olis varmaan kuulunut mennä jo aiemmin kun on pco, mutta veikkaan että ne ei neuvolassa sitä muistanu/tajunnu... Mut ymmärtääkseni perustapauksena ensisynnyttäjät menee täällä Treellä vasta tuossa rv 24-26.

Miten te muut esemilan lisäksi, onko muilla ollut vain yksi rasitus ja näin myöhään kuin täällä?
 
_giraffen ja voikukka onnittelut pienistä! <3 Kyllä niin paras joululahja!

Sokerirasitus on käsittääkseni yleensä vain kerran, rv 26-28. Jos on riskitekijöitä ja/tai sukurasitetta niin sitten jo rv 12-16. Ja olikohan sitten niin että pitää käydä kaksi kertaa..

Gemmy ihanaa saada jouluksi edes hieman parempia uutisia!

marrasmai ymmärrän hyvin tuon sun ajatuksen ja että kirves on lentämässä kaivoon, mutta kaikki tuo kuvailemasi vaikuttaa hyvältä ja lupaavalta. Toivottavasti joulun jälkeen saat ihania uutisia ultrasta <3

Ihanaa joulua ja reissua Siida teille sinne! :) Kyllä vähän kateeksi käy, rentoutukaa ja nauttikaa nyt kaikesta.

kiuski miten ihana tuo teidän lahjaidea! Sillä saa varmaan hyviä reaktioita aikaan. :) Kerrohan sitten tosiaan mitä lahjasta tuumattiin!

Myma ootko joulun vapailla kuitenkin? Mulla on vain yksi päivä (aatto) vapaata, joten ei tosiaan ole täälläkään mitään lomailua, sometaukoilua ja kunnon joulun viettoa luvassa.
 
No nythän tulee vauvoja, onnea tuhannesti Voikukka!

Hienoa gemmy että positiivisempia uutisia. Ihmettelen myös kuka lääkäri Dextralla on noin suorasanainen...

Mandala, mulla on ennemmin matala leposyke ja pumppu jytkii niin lujaa, että välillä henkeä salpaa. Tuntuu että se jättää lyöntejä väliin ja jysäyttää sit seuraavan nIin lujaa että yskittää. Paineet on aina ollu matalat, eilen oli 70/109 kyllä ei mulle tosi hyvät. Pahimmillaan oon kotona mitannu 50/100 suunnilleen.

Bridge ei mulla ollut ultraa, dopplerilla terkkari kuunteli sydänäänet. Rakenneultra seuraavana 16.1. ja neuvolalääkäri vasta rv 24 noin. Sinullako varmistui poikalupaus jo? :love:

Ihanaa Joulua kaikille, me suunnataan mökille äidin joulupöydän ääreen. Sometan normaalisti :ROFLMAO:
 
@mavli mulla on kyllä vapaata koko joulu, mutta se antaa ennemminkin vaan lisää hyvää sometusaikaa :LOL: Tultiin kans joulunpyhiksi maalle valmiiden patojen ääreen, ja aika rennot ja pulskat pyhät ajattelin viettää :whistle:

Paljon onnea pienestä @VoiKukka:)! Varmaan ihan kivakin ettei aivan jouluaatolle sitten sattunutkaan tuo syntymäpäivä, ainakin tulevien vuosien kaverisynttäreitä ajatellen :D

Omaa napaa sen verran, että neuvolassa oli tällä viikolla kaikki hyvin. Terkka kokeili vauvaa mahan päältä mutta oli kohtu niin kivikova siinä hetkessä ettei saanut mitään tunnusteltua, joten haki vielä ultran. Th sanoi kyllä että hän ei oikein tätä osaa käyttää mutta oli melko varma, että poika olisi nyt pää alaspäin! Se olisi hyvä kun tähän asti on köllinyt "seisten". Enää ei kyllä ole tuntunut potkuja rakkoon ja kohdunsuulle kuten aiemmin, joten siinä mielessä kävisi yksiin. Asia varmistuu kuitenkin lääkärineuvolassa tammikuussa.

Nyt täytyy vielä käydä streptokokkikokeessa labrassa ja pitää mielessä liikelaskenta, jos vauva tuntuu välillä hiljenevän. Aika harvoin on semmoisia päiviä, joskus aamupäivän ja päivän tuntuu vaan satunnaisia potkuja, mutta siinä iltakuudesta eteenpäin lähes poikkeuksetta alkaa megabileet mahassa :ROFLMAO:

MyMa 31+6
 
Paljon onnea @giraffen___ ja @VoiKukka:) pikku tuhisijoista!

@MyMa mulla oli sokerirasitus kahteen kertaan. Kuulun ilmeisesti kaikilla tavoin riskiryhmään, eli olen lähemmäs 40, (lievästi) ylipainoinen ja mulla on sukurasitusta. Sokerit oli kuitenkin kummallakin kerralla kirkkaasti puhtaat.

@gemmy lle ja @marrasmai lle edelleen rautaisia hermoja. Koettakaa rauhoittua jouluksi ja olla liikoja stressaamatta.

Täällä on suunnitelmissa rento ja stressitön joulu. Ei jaksettu laittaa kotona mitään, mutta aatoksi mennään tuoreille isovanhemmille valmiiden patojen ääreen. Aion mättää kaksin käsin homejuustoja, maksapateeta, graavilohta, mätiä ja muita vielä hetki sitten kiellettyjä herkkuja :D.

Meillä on ollut hieman haasteita imetyksen ja nukkumisen kanssa, mutta molemmat alkaa ehkä pikkuhiljaa suttaantua. Vauva on kyllä niin ihana että häntä voisi vain tuijottaa ja halitella ja pusitella koko ajan :love:.

Kesis ja Pikkuinen 12 pv
 
Tuo rasituksen ajankohtakin taitaa riippua siitä, onko riskitekijöitä vai ei. Mulle tehtiin rasitus vain kerran ja se oli rv26. Syynä miksi ylipäätään laittoivat rasitukseen oli vain ensisynnyttäjyys (ja olikos se että jos on +25v). Tosin mietin jälkeenpäin että munkin olis varmaan kuulunut mennä jo aiemmin kun on pco, mutta veikkaan että ne ei neuvolassa sitä muistanu/tajunnu... Mut ymmärtääkseni perustapauksena ensisynnyttäjät menee täällä Treellä vasta tuossa rv 24-26.

Miten te muut esemilan lisäksi, onko muilla ollut vain yksi rasitus ja näin myöhään kuin täällä?
Mä sain lapun missä oli nuo viikot ilmoitettu ja täällä kaikilla ne on samat, paitsi alle 25 -vuotiailla ei ole ollenkaan.
Käytännöt kaiketi vaihtelee sit.
 
Eroja kunnittain ja alueittain (saati vielä maittain!) on kyllä näissä monissa raskauteen liittyvissä jutuissa aika paljon, kun tätäkin palstaa katsoo. Saapi nähdä tuoko sote yhdenmukaisuutta ;)

Eipä tuon @esemila väliä vaikka se väritön lista olisi siellä seassa ollutkin :) On vaan helpompi seurailla kelle oli tulossa tyttöä ja poikaa, menee helposti sekaisin ja unohtuu matkan varrella (y)

Oikein ihanaa ja lämmintä joulua kaikille palstalaisille! ❤:love: *halauksia*

MyMa 32+0
 
Mitens siellä on joulut sujunut? Kaikilla kaikki hyvin ja navat täynnä herkkuja? :)

Jos mussutat parhaillaan suklaata niin rullaa nyt alas, luvassa nimittäin vessajuttuja :ROFLMAO:Mä heräsin aamulla kun mahassa möyri taas siihen malliin että kinkut puskee ittensä läpi. Menin vessaan ja kun aloin siinä punnaamaan niin tunsin kun emättimestä tuli jotain, kurkistin ja näkyi sellainen sormenpään kokoinen verinen hyytymä? Maha ei ole ollut kipeä mitenkään ja paperiinkaan ei jäänyt mitään. En ehtinyt jäädä enempää tutkimaan koska se kinkku oli tulossa. Eilennä jotenkin vähän ihmettelin sitä että housuihin tullut ehkä normia enemmän valkkaria, ei kuitenkaan niin kuten joskus että tuntuu että menkat alkaa yms. Tänään ollut ihan normiolo ja äsken kuuntelin mahaakin niin siellä edelleen sydän jyskytti. Eli kai toi nyt oli vaan joku juttu o_O vähän kyllä säikäytti kun ei ole ollut mitään vuotoja tai tiputteluja koko aikana. Mutta tosiaan koska olo on normi niin eikai voi olla mitään ihmeellistä?

Kiuski 14+1
 

Yhteistyössä