~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Marrasmai, niin ihana kun sullakin alkaa vaatteet kiristää❤ Minä oon jatkopalan joulutunut ottaan rintsikoihin käyttöön jo aikaa sitten. Kerrankin taas on jotain, mitä saa liiveillä tukea, ku normaali ilanteessa ja normaalipainoisena ne on aivan onnettomat pikku pussukat...juuri ja juuri b-kokoa.:LOL: nytkin sama kuppikoko riittää kun on se jatkopala.

Salama, ei olla ostettu yhtään mitään. En pysty mitään hankkimaankaan ennen rakenneultraa, sen verran tää tilanne vielä hämmentää ja pelottaa, mutta et sää liian ajoissa ole, nauti ja shoppaile, kohtahan oot jo puolivälissä...muutama viikko vielä.

Minä oon taas toissapäivänä ja eilen oksentanu, hetti kun ajattelin sen olevan ohi, niin otettiin luulot pois. Päätä myös särkenyt jo varmaan pari viikkoa. Ei ole kova särky, mutta todella kuluttava olo. Eilen olin niin poikki että nuokuin päivän sohvalla. Missä se energinen keskiraskaus!? Tervetuloa lämpimästi meillekin...
 
@gemmy voihan kurjuus, kun on piinaavaa. Pidän peukkuja myöhäiselle kiinnittymiselle. Onhan arvo kuitenkin niin hyvin ekasta verikokeesta noussut.

@marrasmai voin samaistua sinun ultrapelkoon :cry: Minua kovasti haluttaisi käydä ennen Joulua yksityisellä, vaikka ultra on sitten 29.12. Mutta etten joutuisi tätä pidempää jatkamaan tai kenellekään mitään kertomaan. MUTTA ainoa loma pitkään aikaan ja onko se sitten parempi viettää epätietoisena pahinta peläten kuin toiveet murkattuina.

Minulla oli viime viikolla pahoinvointia. Lauantai oli ihan hirveä ja aamupäivä meni väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa. Pääsin kuitenkin liikkeelle ja olo helpotti. Seuraava aamuna heräsin peläten huonoa oloa, mutta ei sitä ollutkaan. Ihan pieni tuntemus aamuapalan yhteydessä. Eilen yhtä vähän. Tai vähemmän. Ja nyt olo on täysin normaali. Tietenkin olen lukenut, että kuin leikaten hävinneet raskausoireet voivat viitata raskauden keskeytymiseen. Sitä tässä nyt pelkään. Niin kamalaa kuin se pahoinvointi olikin, niin kyllä ottaisin takaisin! Siis mietin jopa, että nyt voisin juoda kupillisen kahvia, mitä en viikkoon ole voinut edes ajatella tekeväni. Olo tuntuu aika toivottomalta :cry: Neuvolaankin varasin ajan ja mietin siinä, että varmaan saan sen perua.
 
marrasmai lääkäri oli sitä mieltä, että periaatteessa voi kiinnittyä myöhässä, mutta se ei tilastojen valossa juuri koskaan johda elävän lapsen syntymään :( Että näissä hcg arvo voi nousta sinne 6000 tasollekin mut km seuraa. Huomenna kyselen lisää! Onneksi sulla kuitenkin kaikki vaikuttaa olevan hyvin (y) Otettiinko sulta kolmatta hcg-arvoa? Entä aikaista ultraa ku:n poissulkemiseksi?

Caro onko sulla pitkästi yli 8-9 h paasto yöllä? Kokeilepa lyhyempää yöpaastoa jos se on mahdollista. Jos on liian pitkä paasto niin sekin saattaa nostaa arvoja. Mulla oli välillä jopa päinvastaista ongelmaa, aamuarvot olivat 3,5 tms. Mulla ei myöskään paino noussut raskauden aikana ollenkaan, toki olin 8 kg ylipainoinenkin esikkoa odottaessa, että ei tarvinutkaan. Terve poika sieltä silti tuli.
 
Gemmy sun lääkäri masentaa mut kyllä ihan perin pohjin. Taidan pitää palstataukoa joulun yli kun yritän tässä epätoivoisesti pitää jonkinlaista toivoa yllä. Kuten sanottua, mulla ei oo vielä ultraa ollut viime joulun erittäin traumaattisista tapahtumista johtuen.

Dextralta sanottiin että kiinnittymispäivä voi vähän heittää eikä siinä ole mitään kummallista.
 
Heh, ollaanpa me nyt Dextralaisia, kun minäkin ja pari muutakin on tainnut käydä samalla klinikalla hoidoissa.

Ehkä mun maha on hieman kasvanut, kun neuvolatädin mielestä on kivasti pyöristynyt. Normivaatteet menee kuitenkin hyvin päälle, paitsi saakelin rintsikat. Mä en kaipaisi yhtään isompia tissejä, kun jo ennestään kuppikoko oli E/F, nyt ties mikä G-H. Ja ne taitaa vielä vaan kasvaa tästä, joten mitenhän sitä osaisi ostaa oikean kokoiset uudet rintsikat :rolleyes:

Neuvolassa oli kaikki hyvin ja meidän pikkuisen sydän sykki kovasti kuunneltaessa :love:

Me ei olla uskallettu hankkia vielä mitään. Millainen hoitopöytä olisi paras? Kovasti ollaan katseltu, mutta kun niitä malleja on miljoona ja ei ole aiempaa kokemusta hyvästä pöydästä.

Helios 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Gemmy voi hyvinkin olla edelleenkin tuulimuna tai kkm. Juuri lähti tiputtelemaan vähän pinkkiä, johen eiköhän tää ollu tässä. Poistun takavasemmalle viettämään jälleen yhtä painajaismaista joulua.

Parempaa onnea teille muille.
 
marrasmai sulla tosiaan raskaus edennyt pitkälle tulematta ulos ja oireitakin on reilusti, joten pitäisi kyllä olla ainakin niiden perusteella toivoa. Kovasti tsemppiä!

Helios... kiva, että kaikki oli neuvolassa hyvin :)

Tänään meillä oli sit se np-ultra. Kaikki näytti normaalilta ja hyvältä :love:Niskaturvotus oli 2,1 mm. Se kuulosti mun korviin alkuun korkealta, kun täälläkin on ollu noita alle 1 mm turvotuksia. Mutta kätilö sanoi, että se on normaali, joten kai mä luotan sit siihen. Veriseulan tuloksiin se ei kommentoinu mitään, mutta omakannasta oon itse katsonu tulokset ja googletellu niitä nii ne on mun johtopäätösten mukaan hyvät. Ny tässä voi taas jo vähän enemmän luottaa tähän raskauteen, mutta vauvanvaatteita ja tarvikkeita en kyllä uskalla vielä pitkään aikaan ostaa. Ehkä saatan vähän kuitenkin jo katsella ;)

Mulla ei näy vauvavatsaa juuri yhtään. Ehkä pienen kummun huomaa, kun peilistä katsoo tarkasti ja ainakin sen tuntee, kun tunnustelee.

maljakko 12+4
 

Attachments

@gemmy ja@marrasmai hirveästi tsemppiä molemmille! Hirveetä olla tommoisessa epätietoisuudessa ja pelossa. Toivotaan että molemmilla kuitenkin kyytiläinen siellä mukana. Niin kauan kunnes toisin todistetaan niin toivoa on! Halauksia molemmille ❤

@Zoona lle tsemppiä myöskin. Itsekkin täällä itkukurkussa ollut kun oireet yhtäkkiä loppui, mutta viisaammat lohduttivat että on ihan normaalia ja niinhän se sitten olikin. Nyt joku päivä oksennan ja seuraavana päivänä en edes muista että olen raskaana kun ei ole oireen oiretta.

@maljakko ihana että kaikki hyvin! Jossakin tais lukea ja lääkärikin siitä taisi mainita että 2,5 on viiteraja noissa, että jos sen alle menee niin kaikki hyvin :)

Tuli mieleen että te, jotka olette jo kertaalleen synnyttäneet ja jotka on niin pitkällä että tiedätte sukupuolen niin onko teidän oma fiilis tytöstä/pojasta osunut oikeaan? Mulla on jotenkin ollut koko aika sellainen olo että se on tyttö. Kaupassakin katsellut tyttöjen vaatteita. Nyt jotenkin pyöritellyt ajatusta vielä enemmän mielessä kun eilen tuli kutsu jo seuraavaan ultraan. Jännä nähdä että osuuko arvaus sitten oikeeseen :)

Kiuski 13+2
 
Kiuski, mulla on hyvin varma olo, että tyttö ja poika...saapa nähdä;) Ja tyttöä osottaessani olin alusta saakka varma tytöstä.

Marrasmai ja Gemmy, ihan hirveesti voimia epävarmuuteen.
Marrasmai, älä nyt epätoivoon vaivu, kyllä mää silti uskoisin, että sulla kaikki hyvin❤

Gemmy, samoin sinulla on ihan hyvä mahdollisuus olla ihan oikea raskaus, mun mielestä se sun lekuri nyt vähän rajusti maalailee kaikkea seinille
:unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Gemmy ja marrasmai toivon todella että kaikki on hyvin <3

Kiuski mulla oli esikoisesta vahva poikafiilis ja nt-ultran kasvokuvaa katsellessa olin aivan varma asiasta. Ja poika meille tulikin. :)

Siida oliko niin ettei nlalääkäri osannut vielä sanoa mitään vauvojen sukupuolista?

Musta ei tunnu yhtään millekään, ei tyttö- eikä poikafiilistä. Jotenkin tuntuu jopa todella oudolle, että tuleekohan meille edes mitään vauvaa.. Kun esikoisesta oli niin vahva tunne ja nyt ei yhtään mitään. Ja sitten taas tulee syyllinen olo että on tämmönen fiilis, että pitäshän mulla olla nyt edes joku tunne tai ajatus.
 
No toi neuvolan ultra on niin surkea, ettei sillä nää niin tarkasti. Näki sen, että olivat kasvaneet ja en tiiä miksi se lääkäri ei mitannu pää-perä mittaa, vaan pään halkaisijan mukaan katsoi kokoa...no, toisella oli isompi pää kuin toisella, onneksi kumpikaan ei jätättänyt vaikka ilmeisesti kokoeroa muutama päivä olikin.

Minä oon tämän tyttö-poika teorian kehitellyt varmaan sykkeiden perusteella, kun toisella on vähän matalammat kuin toisella.
 
marrasmaille ja gemmylle, tsemppiä epävarmuuteen! Älkää vielä menettäkö toivoa.

Helios, meillä on ikean hoitopöytä minkä saa hyllyksi kun hoitotasoa ei tartte. Siinä on kaksi laatikkoa johon saa ihan kivasti tavaraa. Meillä ei oo hoitopöytää käytetty, kun ihan alussa sillon kun pojalta varsinkin pissa lentää herkästi vaippaa vaihdettaessa. Muuten ollaan vaihdeltu vaatteet ja vaipat sohvalla, lattialla yms.

Kiuski, mulla on molemmista ollu poikaolo ja tosiaan molemmat poikia :) oon kyllä toivonutkin poikaa molemmilla kerroilla niin ehkä sekin vaikuttaa :D mut tästäkin oli heti alussa sellanen olo, että poika se on varmasti. Mun äiti on vouhottanu tytöstä jo ties kuinka monta vuotta. Äitin puolen suvussa meillä serkuksilla on suurinosa lapsista poikia niin vihjaili jo kauaa sitten, että jospa tytöt tekis tyttöjä sitten. Ja nyt tästä toisesta sano, että pitäskö lähtee mekkoja osteleen kun oli ihan varma, että tyttö on. Kun saatiin tietää sukupuoli niin laitoin vaan viestiä, että ei tarvii mekkoja ostella :D

Noi oireet voi tosiaan ihan normaalisti vaihdella ja loppua yhtäkkiä. Ymmärrän kyllä, että se heti mietityttää. Niin se oli itselläkin.

On mulla se yöpaasto aina noin 10h, että ois hyvä olla lyhempi.. En vaan oikein jaksa valvoa myöhempään ja ei viittis oikein kuudeltakaan aamulla nousta jos muut nukkuu. Pitää kyllä nyt yrittää vielä myöhästyttää iltapalaa.

Eilen mulla oli käynti sypekätilöllä. Sano, että kattelen noita sokereita joulun yli ja jos alkaa tulla ylityksiä niin sitten soittelen sinne. Pakkohan se insuliini on alottaa jos ei muuten pysy. Eilen jo itkua tihrustin, kun tuntuu että koko ajan nälkä eikä saa mitään syödä :cry: Käytiin sektiota läpi mitä tapahtuu sitten sinä aamuna. Nykyään täällä meillä ei tarviikkaan leikkauksen jälkeen yksin lähtee heräämöön ja isä vauvan kanssa muualle vaan saadaan kaikki olla samassa paikassa, kun mut on kursittu kokoon :) Otettiin myös käyrää ja kätilö kävi vielä lääkärillekkin näyttämässä ja kaikki hyvin. Puhuttiin siitä sektioajankohdastakin niin sano, että ennen sektiot tehtiin 38+ viikoilla, mutta nyt tiedetään, että keuhkot on paremmin kypsyny 39+ viikolla. Mutta että toki tietyissä tapauksissa voidaan leikata jo sillon 38. Pitää puhua siitä sitten lääkärin kanssa. Mulle tuli aikakin jo siihen rv36 millon sovitaan sektio ja se on 31.1. Hui eihän tässä enää oo montaa viikkoa vaikka välillä tuntuu ikuisuudelta :LOL:

Caro ja 30+3
 
Meidän alkionsiirron jälkeinen plussa on jo vajaa 5kk vanha ja aivan ihastuttava vauva :love:.

Niin monet vuodet tätä ihmettä toivottiin, että edelleen suurin tunne on ääretön kiitollisuus.

Jouluna 2015 sain kolmannen keskenmenon, vuoto alkoi jouluaattona :cry:. Siitä olikin yli 3 kk:n vuoto ja toipuminen. Syksyllä 2016 hyperstimulaatio ja kroppa taas koetuksella. Marraskuussa 2016 plussa toisen ivf:n ekasta passista. En uskonut onnistumiseen keskenmenojen jälkeen... Ja kuinkas ollakaan, vuoto alkoi aaton aattona 2016 runsaana ja jatkui raskausviikolle 12. Ikinä en olis uskonut, että nyt olen tässä tilanteessa että ihana poitsu tuhisee sylissä.

Ihanaa joulua kaikille ja tsemppiä tilanteisiin. Muistakaa, että ihmeitä tapahtuu :love: (itse en enää uskaltanut edes toivoa).

Vilijonkka_ ja poika vajaa 5kk
 
@gemmy ja @marrasmai paljon jaksamista ja toivoa teille ❤

Täällä on taas hirveesti tullut kaikkea tekstiä! :)

@MyMa, tähystyksessä ei näkynyt mitään, koealat otettiin mutta lääkäri ei uskonut niissäkään olevan mitään. Oli myös sitä mieltä että hb näille viikoille tosi vähän mutta ei tuntunut olevan silti kovin huolissaan. Sain hirveen itkupaniikkikohtauksen ja meinasin lähteä meneen koko huoneesta kun sanoi, että keskenmenon riski on toimenpiteessä :eek: oli jotenkin tosi välinpitämätön ja jos hoitaja ei olis rauhoittanut niin olisin varmaan lähtenyt, varsinkin kun arvasin että ihan turha on. Ja oli kyllä tosi inhottava toimenpide muutenkin :cry: mutta onpa nyt tutkittu. Nyt sit vaan seurataan. Mies lohdutteli että niiden on vaan pakko sanoo niin ettei oo vastuussa jos jotain käy, mutta edelleen mietityttää että ei käynyt siinä mitään.. mitta varmaan pitäis olla vuotoa??

Nyt sit lähdetään pe Lappiin jouluks ja meinaan nauttia joulusta ja olla raskaana :love: Mun äiti kuoli 11 vuotta sitten ja sen jälkeen on joulut olleet vähän surullisia aina, nyt ekaa kertaa tuntuu joulumieltä, vaikka vauva ei ole vielä maailmassakaan :LOL: saatiin jo ekat tutit joululahjaksi ystävältä, itkuhan siinä tuli :love::LOL:

En muista yhtään kuka on kysynyt mitä, mutta vatsan koosta vissiin on ollut puhe, ja täällä ainakin jo niin selvä raskausmaha että vähän vaikea peitellä. Toki kun on pyöreä muutenkin niin ihmiset ei kehtaa kysyä kun miettii varmaan että jos oonkin vaan lihonut :LOL:

Hankintoja
en oo kans uskaltanut vielä tehdä, ru on 3.1 niin jos sen jälkeen uskaltaisi. Oon myös miettinyt Facebookissa "julkaisua", mitä ootte siitä mieltä? Meillä on niin paljon hyviä ystäviä ja laaja suku että se olisi helpoin tapa kertoa kaikille :LOL:

Mun kaikissa unissa vauva on ollut tyttö ja sykkeet myös viittaa siihen, joten aika vahva tyttö-olo on, mutta saattaa johtua siitä että ehkä salaa tyttöä toivoo :ROFLMAO:

@Caro87 kyllä mielummin kannattaa ottaa insuliini kun nälästä kärsiä. Siihen tottuu suht nopeaan, ja sullahan ei ees montaa viikkoa ole jäljellä ❤ en tiedä radista, mutta mulle on dee-ykkösenä sanottu että insuliinin tarve voi jopa kaksinkertaistua loppuvaiheessa, n. 20 viikkojen jälkeen alkaa nousemaan, eli luulis että saattaa olla sana radissakin.

#hope ja muru 18+1
 
Poika tuli heti mieleen ja sehän se oli. Emme halunneet tietää etukäteen sukupuolta, eikä nytkään (kai), jos sinne saakka päästään. Toki siitäkin päättelin, että oli nopeasti hedelmöittynyt ja jautunut. Ja kasvukin meni jotenkin niin, että pojat saattoi kasvaa ensin hitaammin kuin tytöt ja sitten loppua kohden..Vai meniköhän se niin päin, että pojilla hidastui loppua kohden (n) ääh. En muista enää.

Tietääkö kukaan lääkkeelliseen kiertoon siirron saaneista, että onko paha juttu, jos olen ottanut 2x progynovan? Jotenkin puuhastelin tässä muuta, etten ollut yhtäkkiä lainkaan varma, olinko jo ottanut progynovan. Otin sitten varmuudeksi uudelleen (tai sitten ensimmäisen kerran). Hassua, kun ei yhtäkkiä ollut mitään mielikuvaa. Itselle on joka puhelussa terotettu, kuinka tärkeää on jatkaa lääkkeitä, joten ajattelin että parempi tuplat kuin ei lainkaan.:unsure:
 
@gemmy ja @marrasmai, tsemppiä teille molemmille joulun yli pääsemiseen. Alun ahdistus on kyllä kamalaa, kun tiedonjano on hirveä ja mitään varmaa faktaa ei kuitenkaan olet saatavilla :( Toivottavasti pystytte edes jotenkin nauttimaan pyhistä. Sitten pian ainakin tiedottomuus helpottaa.

@kiuski mulla oli koko alkuraskaus lähes kokonaan oireeton, siis ei edes rintojen arkuutta, menkkatunnetta saati nyt pahoinvointia... Ainoa oli kaamea väsymys jossain rv9 alkaen ja välillä oli tunsin kohdun jotenkin selkeämmin (kun normaalisti eihän sen olemassaoloa aisti) mutta siinä se. Kun tuo kohtutuntemuskin sitten tuli ja meni niin olin kans ihan varma että tulikohan stoppi. Mutta eipä noistakaan nyt sitten mitään pystynyt päättelemään.

Mulla ei ole ollut mitään fiiliksiä sukupuolesta eikä vieläkään ole :D Silloin tosin ennenkuin tein plussatestin, niin olin jotenkin hengessäni todella varma, että raskaana ollaan (vs. Edellisen siirron negasta oli tosi nega-fiilis). En usko yhtään tämmöisiin intuitio-juttuihin, ja siksikin olin tosi yllättynyt tuolloin että sain niin vahvan plussaviban etukäteen.

Me aiotaan ostaa hoitopöytä (ainoa mikä vielä puuttuu) jo siksikin kun tarvitaan joka tapauksessa joku lipasto vauvan vaatteille. Tai vaihtoehtoisesti tavallinen piironki ja siihen hoitotaso.

Kiva @#hope että tähystyksestä ei mitään löytynyt, vaikka kokemus olikin noin tympeä :cry: Joillakin hoitohenkilökunnalla ei kyllä ole mitään empatiaa tai tilannetajua.

@Zoona mä otin kans jossain vaiheessa vahingossa Zumenonin (myös estradioli) tuplana. En edes ajatellut että siitä mitään erityistä tulisi, kun kyseessä oli vain yksi kerta. Varmaan pahempi tosiaan jos jää ottamatta, sekin mulle kävi pari kertaa :eek:

Taas kyselen välillä miten menee @Xienna lla? :)

@Caro87 meillä alkaa jonon kärki lähestyä :D Ei tässä enää montaa viikkoa ole jäljellä! Odotan kyllä äippälomaa kuin kuuta nousevaa, oon töistä ihan puhki vaikka onkin vähän kevyempää nyt.

MyMa 31+3
 
Pikainen päivitys, että sain virtsakokeen vastaukset ja tulehdushan siellä, antibioottikuuri nyt siis päällä. Saattaa lääkärin mukaan olla vuotojen takana. Ei kuulemma sen verran matalilla bakteerimäärillä tavallisesti ehkä lähdettäisi hoitamaankaan, mutta mun taustan huomioon ottaen halusi pelata varman päälle. NT-ultraa varten otettujen verikokeiden sanoi olevan "ok", eikä mitään muuta. En siis edes tiedä otettiinko enää hcg-arvoa, mutta jos otettiin niin ei ilmeisesti ollut huomauttamista.

Oli aika ranteet auki -ilta eilen, eikä usko onnistumiseen nyt kovin paljon vahvempi ole tänäänkään, mutta päivä kerrallaan.

Yritän joululomalla joka tapauksessa pyöriä vähemmän netissä ylipäänsä ihan oman mielenterveydenkin vuoksi, joten toivottelen kaikille jo hyvää joulua.
 
Marrasmai, myös hcg arvo otetaan kun niitä riskilukuja lasketaan, eli yritä hengittää ja lämpimän jouluhalauksen lähetän sulle. Ei sieltä ois lääkäri saanut riskilukuja laskettua, mkäli hcg ois ollu pielessä❤
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Voikukka
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 26.12.2017
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF/2.PAS ... ensimmäinen ... 30.5.2018
Helios... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
Siida ....3.ICSI/1.PAS ... toinen ja kolmas..?
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
Esemila
Maljakko
... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen .. 29.6.2018
Marrasmai...5.ICSI..ensimmäinen..9.7.2018
Iiqu

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kkm)
Molly3...2 IVF+1 hoito lahjasoluilla..2.pas..(tm)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3..8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen..36+4..... 15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0..19.12.2017

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Viimeksi muokattu:
@MyMa ei hätää :) Mut voikin samalla siirtää maaliin päässeisiin (en itse osaa päivittää :().

Täällä syntyi pari päivää sitten pienokainen 39+0 viikolla.

Synnytys alkoi vedenmenolla aamuyöllä, supistukset alkoivat siitä tunnin päästä ja olivat heti n. 5-10 min välein. Aamulla heti synnärille ja aika nopeasti päästiin synnytyssaliin. Iltapäivällä syntyi ihana pienokainen. Kivunlievityksenä lyhyesti amme ja myöhemmin ilokaasu. Olihan se kyllä hurja mutta huikea kokemus. Kaikki meni hyvin ja täällä ihmetellään tulokasta :rolleyes::barefoot::love:
 
Tuhannesti onnea giraffen!:love: Ihanan nopea synnytys. Nauttikaahan tulokkaasta!

Voi marrasmai, millä me sulle saataisiin nyt ammennettu uskoa ja parempaa fiilistä! Kun kaikki merkit näyttää tosi hyvältä -siis myös se virtsis, raskaus altistaa niille... Ymmärrän ja tiedän että joulut on kovia aikoja tuollaisten koettelemusten jälkeen. Minullakin viime joulu oli tosi vaikea, kun mielessä pyöri koko ajan, että meillä piti olla ensimmäinen joulu vauvan kanssa... Toivon joulun taikaa ja mielenrauhaa, ei se että pahoja asioita on tapahtunut, tarkoita että ne toistuisivat <3

Ei mulla ole mitään ajatusta kumpi vauva voisi olla. Mies on sitä mieltä että toivon tyttöä -en mä mitenkään tietoisesti niin tee, se vaan jotenkin tuntuisi luontevammalta. Ihan sama kumpi, kunhan syliin elävänä saisin.

Kävin neuvolassa aamulla, painoa oli tullut 3kg, hb laskenut ja nyt 122. Eihän se matala ole vieläkään, mutta tuntuu jo kun olen tottunut 145+ lukemiin. Sydänäänet kuului kuulemma tosi hienosti, terkkari sanoi tyypin lököilevän siellä poikittain. Epäilinkin eilen, että sen pää tuntui käden alla isompana muhkuna kun selällään illalla makasin. Otetaan se sokerirasitus varalta aiemmin, varaan ensi viikolle ajan. Yäk, ällöttää jo ajatuskin, mutta kai sen kestää ja hyvä että tutkitaan. Toksoplasmaakaan ei ollut :geek:. Sydän mulla kyllä tykyttelee aika reippaasti ja myös häiritsevästi, sain neuvon seurailla joulun yli (kun ei ole työ- ym. stressiä) ja jos ei helpota niin työterveyden/tk:n kautta lääkärille. Äidilläni on ollut vastaavaa joskus pahastikin, kaikki oireet loppui kun jäi eläkkeelle... Ja teki töitä ihan hulluna oireiden aikoihin.
 

Yhteistyössä