Kiitos
@Kesäheinä-78 ja
@Roxanne kirjavinkeistä, tosi kiva juttu! Täytyypä laittaa lainausjonoon. Tuon Silfbergin Äitikortin luinkin tuossa hoitojen aikana, tykkäsin siitä tosi paljon. Siinä on ihan herättäviä näkökulmia esim. siihen, että pitääkö niitä lapsia ylipäätään naisten haluta. Tällä palstalla nyt tietenkin halutaan joo, mutta mua joskus harmittaa vieläkin muiden puolesta kun tyyliin työpaikan kahvipöydässä sanotaan että "kyllä sun mieli vielä muuttuu", jos vaikka joku nuori nainen sanoo että ei halua lapsia. Ja ärsyttävää että tuommoistakin pitää sitten selitellä. Normit ohjaa meidän elämää ihan hirveästi, on välillä vaikea miettiä että mitä itse todella haluaa ja mikä on yhteiskunnan ulkoapäin asettamaa painetta. Mulla oli tämmöisiä pohdintoja esim. kirkkohäiden kohdalla. (sorry täysin OT
)
Ja tuo Nilssonin kuvakirja on muuten ihan uskomattoman hieno, meidän klinikan aulassa on se lehtihyllyssä. Aivan lumoavia kohdunsisäisiä valokuvia. Itse oon lukenut Suuri äitiyskirja (Anne Deans, amerikkalaistyylistä hieman tämäkin) ja Duodecimin Odottavan äidin käsikirja (hyvin kliininen lähestymistapa) ja sitten Imetysopas-kirjaa (toimittajan kokemustietoon perustuva, mutta ihan ok). Oma mies ei oikein ole lukumiehiä, joten ne isien kirjat taitaa jäädä hyllyyn.
@Bridge mulla kans on
itku tosi herkässä nykyään, vaikka normaalisti oon aika kovis
Kummipojan ristiäisissä mun piti lukea tätä perus Jeesus kutsui lapset luokseen-raamatunkohtaa ja sain sellaisen porukohtauksen, että oikein hävetti. Kaikki muut vieraat oli naama ihan peruslukemilla. Oli vaan jotenkin niin kauniita sanoja, vaikken yhtään uskonnollinen olekaan.
Miten
@#hope tähystys meni?
@Zoona noissa on kyllä paljon paikkakohtaisia vaihteluja, mitkä
verikoetiedot tulee suoraan potilaalle labrasta. Mun käyttämässä labrassa hcg tuli tekstarina. Sitten taas esim. sokerirasituksen tietoa ei tullut, sanoivat että "tulkintaa vaativat tulokset saa sitten terveydenhuollon yksiköstä". Ota näistä nyt selvää.
@Siida miten aika menee näin äkkiä, sullakin puoliväli lähenee
Älä nyt ainakaan enää p
ainnonousua stressaa, jos neuvolassakin ovat sen suhteen ihan ok. Ja tuskin sunkaan paino ihan loputtomalla kulmakertoimella nousee. Hyvää keskustelua muuten täällä kaiken kaikkiaan tästä painoasiasta!
@Caro87 kyllä toiseenkin suuntaan saa painosta olla huolissaan yhtä lailla
En osaa oikein tohon sokerijuttuun kommentoida että miten syömisellä niitä säädellään, mutta oot kyllä vähän kahden tulen välissä nyt
No sitä aina paasataan, että vauva kyllä ottaa sen minkä tarvii. Koska sulla seuraava neuvola?
@maljakko tsemppiä ultraan! Tulehan kertomaan kuulumiset tuoreeltaan
@gemmy ja
@marrasmai teillä on kyllä piinaavia aikoja. Sen sanon kuitenkin että älkää ainakaan suoraan toisiinne
hcg-arvoja kauheasti vertailko, siitä ei ole yhtään mitään hyötyä. Olisi kyllä hienoa jos jostain saisi jotain tarkempaa tietoa siitä, että miten sitä hcg:ta pitäisi oikein arvioida. Kun itse piinailin plussaa niin lueskelin aika paljon tutkimusartikkeleita ja niissäkään ei ole kovin eksaktia tietoa. Tämä asia taitaa olla vähän puolihämärä vielä lääketieteellekin. Lääkärien näkökulmastahan tietysti sanovat aina että no ultrassahan sen sitten näkee,mutta kun ne viikot siihen varhaisultraan on niiiiin pitkiä meillä hoidossa olleille... Miten ne tavalliset ihmiset pystyy pelkän plussaviivan varassa elämään
ON: selkä oikkuilee edelleen, hyvän ryhdin pitäminen on töissäkin hankalaa. Tukivyötä en istuessa saa pidettyä, ja lisäksi se painaa rakkoa. Syöminen ja hengittäminen on välillä vähän raskasta, huomaa että tilaa on otettu tuosta pallean puoleltakin. Maha on pinkeä kuin ilmapallo.
Muistattehan
merkitä viikot, ainakin välillä niin pysytään kärryillä
MyMa 31+1