~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Täällä on ainakin maha niin täynnä kinkkua että vauva varmaan katoaa sen alle:ROFLMAO: Joulu on sujunut aika rauhaisasti perheen kesken, ja on kyllä tullut syötyä o_O Onneksi oon jonkun järjen saanut pidettyä eikä mitään yrjö-övereitä oo tullut vedettyä, mutta vähemmänkin ja harvemmin syöminen varmaan riittäisi elossa pysymiseen... ;)

@kiuski jopas sulla oli mielenkiintoinen jouluylläri vessassa:censored: Onhan noita kaikenmoisia vuotoja ja muita ihmisillä paljon, ja kun sullakaan nyt ei varsinaisesti mitään vuotanut. En osaa nyt yhtään kyllä ajatella että tuo olisi mitään ihmeellistä tai vaarallista. Tosin tämä nyt on ihan maallikkomielipide:ROFLMAO: Hyvä kun sykkeet jumpsutti kumminkin ja onhan sulla jo viikot pitkällä(y) Olihan sulla jo rakenneultra takana? Ei meinaa millään muistaa kaikilta missä vaiheessa muut on käyneet...:eek:

Omaa napaa sen verran että viime yönä tunsin ekan kerran vauvan liikkeet epämiellyttävänä, jopa vähän kipeänä. Poika möykersi läpi yön ja siinä aamuyöstä tuntui sitten ihan tuossa alhaalla häpykummun takana sellainen aika voimakas muljaus. Se oli niin voimakas liikahdus että melkein jo sattui. Tuntui ihan siltä kuin vauva olisi päällä kairannut alapäätä kuin korkkiruuvia. Uskoisin kyllä siis, että se pää tosiaan on nyt alaspäin kuten nlassa sanottiin. Muuten ei mitään ihmeellistä. Huomenna taas töihin:)

MyMa 32+2
 
Joo kyllä nyt on syöty. Huh. Vaikka sitä kuinka yrittää syödä vähän mutta säänöllisesti niin silti on ihan ähky :ROFLMAO: Kävin tänään hakemassa mammaleggareita kun taas pidin normeja niin päivän päätteeksi mahaa kiristi ja koski ikävästi. Liekö sitten kasvava vauvamaha vai kinkkumaha :whistle:

@MyMa rakenneultra on vasta kuukauden päästä, mutta ensi viikolla on neuvolalääkäri niin voisin sille vielä tosta sanoa. Tuskin se nyt mitään on kun tänään taas ihan normi päästelyt :) Vaikka niin odotan niitä tuntemuksia mahassa niin tuommoiset korkkiruuvailut kuullostaa kyllä ikävältä. Kaveri myös sanoi että ne potkut kylkiluihin on aika jees :censored: välillä tuntuu mahassa kyllä sellaiselta omituiselta, vähän kuin suolisto vaan vääntäisi mutta ei kuitenkaan mitään sellaista mitä ennen ollut. En tiedä voiko se sitten olla jo niitä? o_O ...tai sitten taas vaan se kinkku :whistle:

Ainiin kerroinkin siitä lahjasta porukoille (body, tutti ja ultrakuva). Jaettiin siinä lahjat ja jokainen alko aukasemaan omiaan. Äiti tuttuun tyylii hääräsi ties mitä, pisti pöytään ruokaa ja katseli pienempien perään, keräsi lahjoista paperit yms. Nätisti siinä vihjailin että avaappas sinäkin nyt omasi kun kaikki muutkin on avanneet, "joojoo kohta. Laitan ensin kaikki valmiiksi että pääsette syömään". No siinä sitten aloitettiin ruokailua ja se vihdoin malttoi istuutua hetkeksi sohvalle aukaisemaan omat lahjansa. Vinkkasin miehelle hiljaa vaan että nyt! Sivusilmällä siinä katsottiin reaktiota ja oi että se olisi pitänyt saada kameralle! Ensin tuli hymy, sitten näin kun alkoi silmäkulmat kostua. Lopuksi se itkeä vollotti siellä olohuoneessa ja muut ihmetteli että mitäs nyt kun ei se saa edes sanotuksi mitään. Tottakai mä alan itkemään kun se alkoi, huikkasin että näytä nyt muillekkin ettei toisten tarvi ihmetellä. Sitten se sieltä möngertää sen ultrakuvan kanssa ja kaikki muutki alkaa itkemään. Kunnon lumipalloefekti! Vielä tänäänkin tuli viestiä että "silityksiä mummon kullalle ❤", eli kaipa se lahja ihan nappiin meni :love:

Oli muutenkin ihana kertoa kaikille tästä pikkuprojektista ja huomata kuinka kaikki oli niin innoissaan siitä. Eihän tässä kohta edes tarvi hankkia mitään tarvikkeita kun jokainen on tarjoamassa omiaan, nyt jo tyrkytettiin kaukaloa, isofixiä, vaatteita, hoitopöytää, sänkyä ja ties mitä muuta! Ja siis nämä kaikki eri henkilöiltä vielä :ROFLMAO:

Kiuski 14+2
 
Niin @kiuski tarkoitin siis tietysti np-ultraa enkä rakenneultraa:confused: Hain siis takaa sitä että oot jo saanu varmistuksen että vauvalla kaikki kehittyy hyvin ja km-riski on enää tosi pieni :) Kiva kuitenkin kun sulla on se neuvolalääkäri tulossa, ettei tarvi asiaa sen pidempään pähkäillä. Mutta kuulostaa sen verran epämääräiseltä että kuulunee normaaliin raskauteen vaan :LOL:

Ihana tuo teidän perheen reaktio:love: Ja hauska idea tuo miten paljastitte asian!
Mä en kans olisi voinut uskoa miten paljon sitä tavaraa joka puolelta tursuaa. Olin ajatellut että no ei me varmaan kauheasti keltään mitään käytettynä saada, mutta nyt joka toisella kaverilla kun käy, niin kouraan lyödään kassillinen vaatteita, kirjoja, leluja ym... Kivahan se on ettei kaikkea tarvi hankkia uutena! Ja rahaakin säästyy(y)

Lomaileeko kaikki muut kuin minä ja Kiuski? :D

MyMa 32+3
 
Mä oon käyny lukemassa, mutta en oo saanu kirjotettua mitään :D

Meillä meni joulu, noh sanotaanko että meni.. Sanoin jo miehelle, että ens jouluna voitas vuokrata joku mökki ja lähtee omalla porukalla evakkoon.

Mulla noi liikkeet on tehny pidempään jo kipeetä. Eilen mieskin ihmetteli mun mahaa, kun ois saanu vauvan jalasta melkein kiinni, ihan näytti että mahanläpi kohta tulee. Sit just alapäähän kairaamista ollu paljon. Kävellessä sattuu kans tonne alas, onkoha vauva nii alhaalla että pää sattuu sinne vai jotain liitoskipuja. Vähän tuntuu, että pysyykö toi mahassa loppuun asti. Kävellä en kohta pysty sitä vähääkään.

Yritän tänään soitella diabetes hoitajalle kun aamupaasto on ollu joka aamu melkein yli. Suklaata oon napostellu muutaman palan ruuan päälle välillä mutta se vissiin ok kun ei mulla muissa arvoissa oo ollu ylityksiä enkä jouluna mittaillukkaan kun aamun arvot.

Valkovuotoo tulee muuten ihan törkeesti! Varsinkin yön jälkeen.. Mutta ei haise tms niin eiköhän ihan normaalia ole. En tykkää yhtään pikkuvousunsuojia käyttää niin saa olla välillä alkkarit märkinä :D

Mekin vieläki saadaan hirveesti käytettynä vaatteita pojalle yms. Nyt pitää vähän rajottaa kun tuntuu, että kaikki sen vaatteet on muilta saatu ja ihan nuhjusia vaatteita en halua lapsilleni laittaa. Kivahan se on, että kaverit lahjottaa mutta välillä tuntuu että haluavat vaan päästä eroon huonoista vaatteista. Toki välillä tulee ihan käyttökelpostakin vaatetta!

Caro ja 31+3
 
@MyMa Juujuu, siellä kävin ja kaikki oli niin kuin pitääkin :) Alan jotenkin epäilemään jo itseäni että olinko niin unenpöpperössä tai että näinkö vaan unta :ROFLMAO:

@Caro87 välillä olisi kyllä kiva viettää pyhät jossain ihan omassa rauhassa, meinaa välillä leipoa kiinni se kauhea hössöttäminen mitä meidän suvussa ainakin on. No ei oo sullakaan enää pitkä aika niin pääset noista karatepotkuista ja mittaamisista eroon (y)

Oonkohan mä tulossa kipeeksi kun on ihan vetelä olo. Tai sit se on toi työmaa mikä masentaa :poop:

Kiuski 14+3
 
Oi, ihanan kuuloinen tuo kiuskin joululahja. <3 Teki varmasti joulusta ikimuistoisen monellakin tapaa!

Helios kyseli taannoin hoitopöydistä. Meillä on Ikean Stuva, johon ollaan oltu tyytyväisiä. Se on kylläkin aika isokokoinen, mutta pöytätason alla on tosi kivasti laatikko- ja lokerotilaa vauvan vaatteille, pyyhkeille, vaipoille ym. hoitotarvikkeille. Myöhemmin sen voi muuntaa lapsen kirjoituspöydäksi, joten käyttöikää on vielä vaippavaiheen jälkeenkin. :)

Täälläkin on selvitty joulusta ja pahimmasta ähkystä pikkutuhisijan kanssa. :love: Sain nyt viimein aikaiseksi luoda jatkoketjun vauvan saaneille, ja se löytyy täältä:
https://kaksplus.fi/threads/alkionsiirroista-plussanneiden-vauvaketju-vol-2.2502065/
Tulkaahan mukaan kirjoittelemaan Kesäheinä, Giraffen, Voikukka ja muutkin jo aiemmin vauvelin saaneet! :) Ja te muuthan tuutte ihan pian perässä! (y)
 
Pienen hiljaiselon jälkeen palaan minäkin remmiin. Meidän reissu ei oo mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Tyttö sairastu heti eka päivän jälkeen ku mökille päästiin. Me ollaan ulkoiltu siis tasan yhtenä päivänä. Ensin kurkunpääntulehdus ja sitten räkäinen yskä. Tyttö näyttäis nyt tänään onneksi voinniltaan reippaammalta. Mulla itellä on pää kipeä ja kurkku...keuhkot sen tuntoiset, että tulee myös yskä. Meidän reissu siis menny sisätiloissa ja ylihuomenna jo lähetään takaisin rovaniemeä kohti. Kotiin mennään vasta loppiaisen jälkeen.
Kyllä on harmittanyt kun ehti niin valmiiksi suunnitella, kuinka ulkoillaan ja käydään porotilalla, yms. Niin terveitä ollaan oltu kohta vuosi...viimeksi tyttö kunnolla sairastanut vuosi sitten uutena vuotena. Harmittava juttu, mutta minkäs teet. Ite oon nukkunu yöt tosi huonosti kun pelännyt tytön voinnin puolesta...viime yönä jo pakattiin kaikki tavarat autoon ku oli niin ahtaalla tytön hengitys ja aamuyöstä nousi korkea kuume, joka onneksi nyt laskenut...oikeastaan sen kuumeen jälkeen hänen vointi alkoi helpottaan. täällä kaukana nopeasta avusta tää on kyllä ihan kiitettävästi koetellu mun hermoja ku tiedän kuinka nopeasti voi tulla tosi kiire. No tää kaikki tietenkin vaikuttanu mun oloon ku nukkunu miten sattuu....oksettaa oksettaa oksettaa ja taistellen yritän olla oksentamatta.

Kiuski, teiän antama lahja isovanhemmille oli kyllä aivan ihana. Tuli tippa linssiin ku kerroit sun äidin reaktion. Sulla ei ilmeisesti raskaus vielä näy, kun pystyit noin yllättämään❤aivan huippu ylläri. Toivottavasti et sinäkin sairastu!

Caro, allekirjoitan kyllä sen, että ihmiset laittaa kiertoon ja antaa vaatteita, jotka on a) parhaat päivänsä nähneet b) ei niin kauniita. Kauneus on tietenkin katsojan silmässä, mutta kuitenkin. Itse oon sitte vieny niitä itseni mielestä epämieluisia uffille tai kirpparille. Oon kyllä ollu aika tarkkakin lapsen vaatteista. En tarkoita, että hankin pelkästään merkkivaatteita, mutta ostelin jossain vaiheessa ylipäänsä ihan liikaa tytölle vaatteita, nyt oon päässy siitä hypetyksestä onneksi...ihan tyhmää ostaa ja ostaa eikä kaikkia ehtinyt koskaan pitämään...tai ne oli ehkä nättejä, muttei öhöm lainkaan kaikki niin käytännöllisiä. Tosin läjä toissa kesän vaatteita jäi siksikin pitämättä ku tytölle tuli lonkkaluksaatio ja oli ortoosi 3kk. Mutta joo, vihdoinkin kun sen lapsen sai, niin onhan se ihanaa laittaa❤. Nyt tosin varsinkin tään raskauden aikana ostelut rajoittuneet pakolliseen kun ei oo oikeen ollu shoppailukuntoa. Nyt kävin ennen kesää kaikki hänen vaatteet läpi ja mieluisimmat säästin....nyt tosin vähän harmittaa kun niin raakasti heitin niitä pois. Jospa ois ollu jokin aavistus tulevasta❤
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta, terveisiä sokerirasituksesta... Toista tuntia kulutan, huimaa ja pumppu jysäyttelee. Eväät mukana, katotaan milloin uskallan lähtee kotiin ajamaan!

Kiuskin jouluylläri kuulostaa ihanalta!

Harmi Siida että reissu on mennyt sairastaessa. Tylsää kun jotain pitkään odottaa ja sit käy noin.

Caro aika ikävältä kuulostaa noi loppupuolen kolotukset, tsemppiä! Tuota vaihetta odotellessa...

Hei välipäivien alet on aika hyviä lastentarvikkeissakin! Vink vink... meille tarttui eilen mukaan turvakaukalo ja telakka. Tai siis tilaukseen meni sopiva väri, tulee kun tulee. Itselle on pakko mennä etsimään vaatteita viikonloppuna, en mahdu enää mihinkään.

Mun ötökkä tunkee välillä tuolla masussa niin että ilmeisesti pää tuntuu käden alla :love: Ja vatsaa kiristää. Helpoiten se tuntuu selin makuulla ja monena päivänä tuntunut. Liikkeistä muutoin on enemmän vain epäilyksiä, mutta se iso kananmuna vaeltaa kyllä tuolla välillä selvästi.

T. Sokeri-Salama ja ötökkä 17+6
 
Salama, just tuota tunkemista mää oon tarkoittanut, että tuntuu möykkymä käden alla ja nahkaa kiristää...välillä tuntuu se paine jopa epämiellyttävänä. Tuota nää mun tirpat on tehny jo pari viikkoa....ja just illalla ennen nukkumaan menoa tai aamulla ku oon herännyt.
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Heippa joulutauon jälkeen.

Joulu meni sinällään ihan mukavasti, pieni ummetus tosin teki yhdistettynä jouluruokiin olon hieman tukalaksi ajoittain.

Mulla olis huomenna ultra. Kaksi tuntia aikaa perua jos en haluakaan mennä. Tajusin pari päivää sitten, että huomenna tulee tasan vuosi siitä, kun edellinen keskenmeno tuli ulos. Tuntuu ajatuksena pahalta mennä kuulemaan se tuulimunatuomio samana päivänä.

Ja siis tuulimunastahan olen lähes 100% varma. Ostin sellaisen dopplerin jossa näkyy näytössä syke. Muuten kiva, mutta näytössä näkyy kaiken maailman sykkeitä kun vaan heiluttelen sitä ilmassa, eli eipä taida oikein toimia. Mahasta se vilkutteli kaikenlaisia numeroita, 115-150 välillä, mutta kun sondia piti aivan paikallaan, ei näytössä näkynyt mitään. Sykettä en vieläkään kuullut, muuta kuin sen viuh viuh joka tietysti on oma sykkeeni. Pitäisihän sen jo kuulua tai ainakin ruudulla näkyä jos siellä olisi jotain elävää, nyt kuitenkin jo 12+2. Itkettää aika paljon, en tiedä miten jaksan taas yhden tyhjennyksen ja ajatuksen siitä että voi mennä taas kokonainen vuosi ennenkuin tärppää uudestaan, ja entä jos silloinkin tulee taas km tai tm. 40 ja vararikko lähestyy kovaa vauhtia jos jokaiseen (elinkelvottomaan) tärppiin menee vuosi ja tuhansia euroja rahaa.
 
Marrasmai, minunkin dobbleri näyttää niitä lukemia kun ilmassa heiluttelee, siltikin ne lukemat on ollu paikkaansa pitäviä, mitä mahan päältä on näkyneet ja toi 115-150 on kyllä ihanteelliset sikiön sykkeet. Se viuf viuf kuulostaa istukalta ja sehän viuhuu sun sykkeen mukaan. Sun sykkeitä sieltä voi kuulua muualtakin ja kyllä sieltä kuuluu kaikennäköisiä ääniä. Marrasmai, kyllä sieltä teiän rakas pikkunen löytyy, uskon kyllä niin. Lujan voimarutistuksen lähetän.
 
Kiitos Siida tsempeistä <3 Toivottavasti teillä alkaa sairastelu helpottamaan.

Pelko alkaa olla ihan hysteeristä luokkaa, ja ajattelin tuossa kohta yrittää taas uudestaan kuunnella josko kuitenkin kuulisin sydänäänet edes hetkisen. Vai voikohan liiasta dopplerin käytöstä olla vaaraa? Tiedätkö tai tietääkö joku muuten mitä ne sellaiset korkeat "tumps" äänet voisivat olla? Ihan kuin tulisi joku häiriö laitteeseen tai tönäisy tms.
 
Siida, ei mustakaan tarvii olla mitään merkkivaatteita, mutta omaa silmää miellyttäviä ja siistejä. En mitään nukkasia, ihan kulahtaneita kovia käppyröitä lapselleni laita.. Tavallaan oon aika tarkka miten lapseni puen :D

SalamaT, taisit kuitenkin kunnialla selvitä rasituksesta :) musta se eka tunti on aina pahin, siitä kun selviää niin tavara ainakin mahassa pysyy. Mulla näky tulokset omakannassa jo pian rasituksen jälkeen.

marrasmai, kovasti tsemppiä huomiseen, jospa tuntemuksesi olisivat kuitenkin väärässä. En ihan tohon dopleriinkaan luottas kun noillakin viikoilla saattaa olla hankala löytää missä kaveri on.

Kiuski, joo se hössättäminen ärsyttää ja nähtiin kuitenkin iso vaiva kun aattona siivottiin koti hyvin ja mies laitteli ruokaa vaikka ei sen kaikkea tarvinnukkaa laittaa. Sit vieraat käy sen pari tuntia olemassa ja syömässä ja lähtevät. En tiedä jaksanko tommosen takia ens jouluna nähdä vaivaa. Niin ja esikoinen oli tosi kiukkunen koko päivän..

Kävin tänään sairaalalla lääkärissä, alotan nyt ilta insuliinit jos sillä pysys mun aamupaastoarvo kunnossa. Yllätykseks lääkäri ultras vauvan tarkasti, kaikki virtaukset yms. Aattelin, että olis koko vaan katottu. Vauva voi hyvin, painoa hällä nyt n. 1826g ja edelleen keskikäyrällä kasvaa onneksi. Lapsivettäkin oli ihan normaali määrä. Tämä lääkäri sano siitä sektiosta, että jos 38+ viikoilla tehdään niin tiedetään, että vauvalle voi tulla pahoja hengitysvaikeuksia kun ei ole normaali alatiesynnytys vauvaa valmistelemassa ulkomailmaan. Ei sekään oikein kuulosta kivalta.. Tuntuu, että molemmissa vaihtoehdoissa on huonoa, sit jos odotetaan sinne 39+ viikoille niin entäs jos jotain kerkeääkin tapahtua ennen sitä. Voipi olla että jokatapauksessa en kovin järjissäni ole enää vikoilla viikoilla. Sain mukaan taas ylisöpöjä naamakuvia, miten voikaan noin hyvin nähdä miltä toinen näyttää :) Edelleenkin näyttää isänsä kopiolta niinkun esikoinenkin on.

Caro ja 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Koita Marrasmai ihan alhaalta, häpyluun vierestä, keskeltä. Eikö se viuhdunta ole tosiaan istukasta eli veri virtaa. Jospa sun istukka on siinä edessä, niin hankala kuulla sydän. Paljon tsemppiä ultraan, hyvin se menee. Nyt on kaikki hyvin ja huomenna sitten varmistuu.
 
Marrasmai menet tietysti ultraan ja koita hengittää, edelleen kuulostaa siltä että kaikki on hyvin! Viuhunta on istukka (mihis se veri kulkisi jos tuulimuna? tai miksei se olis jos tullut ulos, sulla viikot pitkällä...) ja mullakin on vasta pari viikkoa kuulunut äänet kajareista ja saa painaa TOSI kovaa, nyt viikot 17+6. Jouluna ei meinannut löytyä taaskaan, mutta näyttö antanut niitä pidempään. Tsemppiä! Ei yhdelle voida jakaa niin paljoa paskaa, sitä mä oon hokenut kun paniikki iskee...

Caro selvisin rasituksesta, söin eväsleivät heti labran aulassa ja siirryin siitä kahville, ehkä tunnin päästä uskalsin auton rattiin. Pitääpä katsoa kannasta josko olis jo tuloksia. Kiva että vauva tutkittiin kunnolla! Niin toivon että kaikki menisi sektioon asti rauhallisesti eikä sun tarvitsisi panikoida.

Mua vähän hirvittää että radi-diagoosi pamahtaa tännekin... Tai sit oon vaan herkkä verensokerin vaihteluille. Tapanina kävi taas niin, että kun söin riisipuuroa alle (hiilaria...) ja sit mies käski karkkikupin kanssa sohvalle, niin tunnin parin päästä oli ihan taju pois ja karmean huono olo. Olin toki hiihtänyt ja tehnyt lumitöitä alle, mut silti, se olo oli kaamea. Sokerilitkusta tuli samanlainen.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Voi teitä ihania kun jaksatte kannustaa kun mä hajoilen täällä <3

Koitin kuunnella vielä uudestaan, mutta en kuullut taas muuta kuin sen viuh viuh. Tai saatoin kyllä saada oman sykkeeni kuuluviin, sellainen hitaampi tumps tumps. Kokeilin siitä ihan alhaalta karvarajan tienoilta, ja yritin osoitella sondilla alaspäin ja painoin mielestäni aika kovaa. Ei kuulunut sykettä, mutta oikealta puolelta mahaa löytyi kohta, jossa näytössä oli 135-140 pidemmän tovin vaikka en liikuttanut sondia. Sitten jossain vaiheessa näkyi vain 75-80 koko mahan leveydeltä, mutta kun vähän heiluttelin itseäni niin vilahti taas 130. Sen viuh viuh äänen sain välillä kyllä tosi kovaakin kuulumaan. Kuinkakohan monta hermoromahdusta ehdin saada ennen huomista...

Hyvä että Caro sait lääkkeet, toivottavasti kaikki menee hyvin!

SalamaT pidetään peukkuja ettei radia kuitenkaan tulisi!
 
Hyvää mennyttä joulua kaikille ja parempaa uutta vuotta! Me saatiin joululahjaksi sykkeetön ultra, vastasi viikkoa liian pientä. Joulu meni siis tyhjennyslääkkeiden kanssa. :( Nyt hetki happea ja pään kasausta ja uusilla voimilla uuteen vuoteen. Teille kaikille kuitenkin onnea jatkossakin :)
 
marrasmai Tsemppiä. Toi dopplerin sykkeet kuulostaa kyllä niin hyvältä, että olisikohan vastoin omia odotuksiasi kuitenkin tulossa ihania uutisia :love:

Iiqu Tsemppiä!

SalamaT toivotaan et diagnoosia ei tule vaikka ei se radikaan maailmanloppu ole.

Mulla alavatsa vähän kipeä. Tänään olisi 6+0. Ultra on 6+5. Sit selviää. Esikoisesta oksensin tässä vaiheessa jo valtoimenaan, nyt ei mitään oloja, paitsi alavatsalla mut ei ollenkaan semmoisia megakramppeja kun oli esikoista odottaessa.
 
Täällähän on taas porukka palaillut joulun vietosta, kiva juttu!

Voih @marrasmai miten sua voisi lohduttaa :cry:❤Ilman muuta menet tosiaan sinne ultraan, ei enää montaa tuntia edessä vaikka kamalaa piinaa tuo kyllä on! Dopplerin käytössä en osaa neuvoa ollenkaan, mutta tosiaan täälläkään eivät kaikki vielä noillakaan viikoilla ole kovin hyviä ääniä saaneet kuuluviin.

@Siida voi höh että sattuikin teillä tytön sairastelut juuri lomalle (n) Noinhan se sitten monesti menee että kun on suunniteltu ja odotettu jotain reissua niin sitten joku pamahtaa kipeäksi... Toivottavasti siellä voidaan jo paremmin?!

@SalamaT saitko sokerilukemat jo tietoon? Mulla ei näkynyt Kannassa vaan piti neuvolasta kysyä. Ihanaa kun oot tuntenut liikkeitä:love: Mulla alkoi noilla viikoilla tuntua kans selkeästi ekan kerran, sitä ennen oli vähän arvailun varassa.

@Caro87 mulla kans välillä sellainen olo, että pysyyköhän tuo pallero mahassa loppuun saakka, kun jatkuvasti maha on edelleen kova (jos on rennompi pvä niin on parempi) ja sitä alapään kairaamista on nyt ollut. Tosin enpä tiedä, saattaahan tuo olla ihan normaaliakin. Nyt viime aikoina ollut tuosta rinnan alta pistävää tunnetta, siitä mistä kohdun yläosa alkaa kaartua. Se tekee jo tosi kipeää. Niin ja kiva kun sulla oli oikein mittailtu vauvaa! Mulla kokoa arvioitu viimeksi ultrassa rv28, silloin veikkasivat n. 3,5kg loppupainoa. Mulla ei th koskaan neuvolassa sano edes sf-mittaa ääneen!

Noista käytetyistä vaatteista yleisesti; tuntuu tosiaan että jotkut haluais vaan dumpata kassikaupalla vaatetta meille, jotta pääsisi niistä eroon :ROFLMAO: Kivahan se on kaikkea saada mutta sitten siinä on sekin, että toisilta saaduissa ei ole itse päässyt valitsemaan. Meidän yks lähisukulainen sanoi että hän laittaa jatkossa sivuun aina kaiken vauvaltaan meille. Mä kyllä haluan itsekin valita ja ostella vauvan vaatteita, muutenhan ne on kaikki jonkun toisen silmällä valittuja. Vähän on nyt first world problem, mutta kaikkea sitä miettii;)

Ja @Iiqu, voih oon tosi tosi pahoillani ja voimahali sinne:( Hienoa tietysti että osaat katsoa toivolla tulevaisuuteen :) Toivotaan että uusi vuosi onnen tuopi(y)

Ittellä ei ihmeempää. Selkä kipeä aika lailla, onneksi taas on pitkä vkoloppu edessä.

MyMa 32+4
 
Iiqu, voi mikä Joulu on ollu teillä:(kovasti voimia asian läpikäymiseen. Uusin voimin uutta päin, sulla on ihana asenne❤
Marrasmai, noi korkeat lukemat ei kyllä ole sinunkaan sykkeitä, kenenköhän lie;)
Minä oon löytäny toisen tyypin sykkeet aina helpommin, mutta toinen on jotenkin syvemmällä, että useinkaan en saa kuulumaan, mutta oon luottanu siihen kun lukemat vilahtelee. Jätin dobblerin kotiin reissun ajaksi.

Salama, jospa ei olis radia sulla. Minä en pysty juuri lainkaan syömään makeaa...ensiksikkin siksi, että tulee heti hiivaoireita alapäähän ja toiseksi, ihan hirveen huono ja oksettava olo pienestäkin määrästä mistä tahansa leivonnaisesta, suklaasta yms. ja paino sen kun nousee siitä huolimatta(n):unsure:

MyMa, voidaan jo paremmin, mutta vähän semmonen henkinen morkkis jää koko reissusta...rahat tuli heitettyä kankkulan kaivoon ja se tässä eniten harmitaa....joo, se on vain rahaa, mutta ei noi mökit ilmaisia oo nyt sesonkiaikaan. Äh, mutta paremmalla onnella joskus uudestaan.​
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Voi Iiqu olen niin pahoillani! Ens kerralla on sitten teidän vuoro, sovitaan niin.

Onneksi mulla oli tänään illallistreffit sovittuna tyttökavereiden kanssa, niin sai muuta ajateltavaa.

Onko muuten tavallista että on vielä rv 12 aika paljon repäisykipuja? Joulun aikaan oli joka päivä, eilenkin vielä.
 
@marrasmai voi kun niin toivon hyviä uutisia sinne ❤ Mä en vieläkään kuule dopplerilla ääniä vaikka jo viikolla 18+2. Mulla on kyllä tosi vanha missä ei oo edes näyttöä, mutta myös neuvolalääkärillä oli vaikeuksia löytää sykettä kun tyyppi viuhotti niin paljon. Hetken ehti kuunnella ja sinne hävisi ja löytyi pitkän matkan päästä uudelleen. On vaan vielä niin pieni ja mullakin istukka siinä edessä että dopplerilla saan vaan ne viuh viuh äänet kuulumaan. Paljon tsemppiä ja rauhoittavia ajatuksia sinne ❤

@Iiqu voi ei miten kurjaa! Voimia ja parempaa uutta vuotta ❤

@Siida kurja että loma meni noin!

Meille kans tungetaan kaikkia vaatteita ja tarviketta ym ja vaikka niitä on kiva saada niin myös haluaisin itse päästä niitä shoppailemaan. En kehtaa kieltäytyä niin käyn ne sitten läpi jossain kohtaa ja vien vähin äänin kiertoon..

3.1 on RU ja jännittää paljon!! Toivottavasti kaikki olisi hyvin ❤
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Repäisykivut on Marrasmai kohdun kasvusta johtuvia, kun kohdun kiinnikkeet venyy ja sulla on juuri ne viikot ku niitä voi olla paljonkin. Mulla oli tytöltä niitä paljon enemmän kuin mitä on ollu nyt ja sitä oon ihmetellyt kun kohtu kuitenkin venyy nyt nopeampaa tahtiao_O
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Siida onpa ikävää että reissu meni sairastellessa.. :(

marrasmai mä oon ihan vakuuttunut että siellä sun masussa on kaikki hyvin! Kaikki kuvailemasi kuulostaa täysin normaalilta; viuh viuh on istukan ääni ja oman sykkeen jo erotitkin. Ne näytöllä vilkkuvat luvut on pienokaisen ja mä oon tulkinnut nuo tumpsahdukset liikkeiksi. Ainakin viime raskaudessa kuulosti juuri samalta. Repäsykipuja mulla on ollut enemmän vasta nyt (rv 15-16) kun flunssa iski ja yskiessä repäsee aina jommalle kummalle puolelle alavatsaa. Kaiken on vaan oltava nyt hyvin, te olette sen ansainneet! <3

Salama toivottavasti selviät puhtain paperein!

Caro varmasti piinaavaa aikaa ne viimeiset viikot. Mietinkin aiemmin tuota että miksi ovat siirtyneet toteuttamaan sektiot viikkoa myöhemmin. Toivottavasti saat jotenkin mielenrauhan eikä tarvitsisi viettää viimeisiä viikkoja/päiviä pelon vallassa.

Hope tsemppiä ultraan! :)

Iiqu ikävä kuulla että saitte huonoja uutisia ja joulu meni niissä merkeissä.. :( Jaksamista ja uutta taisteluintoa!

Täällä tosiaan flunssa vaivaa, enää olisi yksi työpäivä ja sitten kaksi vapaata. Jos saisi kunnolla levättyä viikonloppuna. Tänään tuli taas pitkästä aikaa ruskeaa tuhrua, kylläkin ihan suojaan asti. Mietiskelin että voisiko johtua siitä että purin taas kuormaa tänään töissä.. Ensi viikolla on neuvolalääkäri, ajattelin kysyä tuosta siellä ja kovasti toivon että ultrataan siinä samalla.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
@Siida Harmi että reissu meni vähän mönkään sairastellessa, toivottavasti olot alkaa kuitenkin jo helpottamaan! Ärsyttävää kun pistää rahaa ja suunittelee ja sitten kaikki meneekin päin :poop: Kyllä se maha hyvin näkyy, yhden illan pystyi hyvin piilottelemaan isossa villapaidassa ;)

@marrasmai Tsemppiä kovasti ultraan! Ei mullakaan vielä kuulu mitään sykkeitä ja välillä saa hakea kauan niitä lukujakin näyttöön. Ainoa mitkä kans kuulen niin just se viuh viuh ja jotain epämääräistä mörinää. Mulla todistetusti kuitenkin kaikki oli hyvin ja niin varmasti sullakin ❤

@Iiqu Voi ei olipas kurja joulu :cry: Hirveästi halauksia sinne ja uutta taisteluintoa!

@SalamaT Toivottavasti ei tule radia! Mä kans miettinyt että varmaan nyt kannattaisi hyödyntää kaikki aletarjoukset vauvahankinnoissa, mutta jotenkin sitä on nyt niin väsy taas töistä ettei jaksa edes ajatella :unsure: ja ehkä tää ammatinvalintakysymys myös on sellainen että kun itse katselee ihmisiä 8h päivässä niin en mitenkään jaksa enää töiden jälkeen mennä kauppaa katselemaan niitä lisää... :whistle:

@gemmy ei sullakaan onneksi enää montaa päivää ultraan!

@mavli mulla ei tule tuhrua mutta muuten kyllä maha ilmoittaa heti jos töissä ollut rankempi päivä, että jos on kanniskellut painavia laatikoita yms. Ehkä meidän pitäisi alkaa pikkuhiljaa vähän rauhoittumaan o_O

Edellisenä yönä kun menkat alkaa niin näen monesti siitä jo unta ennakkoon, jotenkin alaselkää alkaa aina jomottaa yöllä ja siitä se tulee sitten uniin. Noh edellisenä yönä näin just unta että menin vessaan ja tuli hirveästi verta. Ensimmäiseksi kun heräsin niin oli tottakai juostava vessaan ja sen jälkeen katsottava sykkeet. Aikani niitä haeskelin kunnes löysin.. ihan hirveä tunne jotenkin :cry: mikö ihme paniikki mullekkin tulee aina aikaajoin. Onneksi ens viikolla on se neuvolalääkäri niin jos ne kattois edes ne sykkeet siellä niin saisin taas varmistuksen. Ihan kun toi pallo tossa edessä tai ne aamuoksentelut ei sitten sitä varmuutta anna.. :unsure:

Kiuski 14+4
 

Yhteistyössä