Kiitos kyselystä
MyMa, saapa superlaiska kirjoittelijakin kimmokkeen välillä sanoa jotain
Nyt on selvästi se seesteinen keskiraskaus menossa, ei hirveästi ihmeteltävää, joten taisin jopa koko viime viikon olla lukemattakin tämän palstan juttuja. Yleensä kyllä päivittäin lueskelen, mutta olen tosi huono kirjoittamaan.
Onnea
Roxanne maaliin pääsystä! Samoin
uusille tulijoille ja hyviä
ultrakuulumisia saaneille kaikille tasapuolisesti
Dopplerin käyttäminen on kummasti unohtunut, kun pieni potkuttelee mahassa tasaiseen tahtiin. Yhtenä päivänä tosin oli hyvin hiljaista ja silloin oli kiva varmistaa, että huolta ei ole. Sydämenlyönnit ja liikkuminen kuuluivat hyvin – ja doppleri sai myös napakan potkun, kun tuli rauhaa häiritsemään.
Liikkeet tuntuvat nyt usein jo ihanasti mahan päälle ja välillä näkyvätkin, joten on paljon todentuntuisempaa miehellekin. Eilen illalla itseäni alkoi oikein vähän ennen nukahtamista naurattaa ääneen, kun mahalla lepäävää kämmentä vasten tuntui pari kertaa oikein kunnon punkeminen – siis paljon pidempi ja eri tuntuinen liike kuin potku.
Hankintoja tuli Black Fridayn innostamana tehtyä: aiemman kauppareissun pohjalta omista valinnoista varmistuneena vaunukoppa ja ratasrunkoon sopiva turvakaukalo autojalustalla on nyt tilattu. Vaunujen ratasosan satuin tosin onnenkantamoisena löytämään vain muutaman kuukauden käytettynä Torista juuri sen värisenä, minkä melkein ehdin klikata verkkokaupan ostoskoriin. Eilen kävin ne työpäivän jälkeen hakemassa ja mukaan tarttui myös yhtä vähän käytetyt kivan värinen Britaxin lämpöpussi ja siihen sopiva Noshin vaunuverho.
Vaunut mies antoi minun valita oman pääni mukaan, ainoastaan väriin otti kantaa. Turvakaukalossakin päädyttiin minun alun perin valitsemaani, kun ensin yhdessä tutkailtiin testituloksia ja päätettiin, että siinä kohdassa ei säästetä. Vaan säästöä tuli kuitenkin, kiitos viikonlopun huipputarjousten. Toissapäivänä mies sitten paljasti itse shoppailleensa vähän lisää, oli tilannut Nabbyn itkuhälyttimen, josta olin kertonut lukeneeni monen bloggarin kehuja.
Sukupuolen selviäminen oli mielestäni kiva juttu. Nyt on myös lipaston laatikossa olevien pienten vaatteiden joukkoon kummasti ilmestynyt neutraalien värien sekaan vaaleanpunaista ja tyttömäisempiä juttuja :-D Pari ihanaa pientä mekkoakin sitä silmällä pitäen, että meillä on tiedossa siskon hääreissu lämpimään, kun vauva on juuri ja juuri kahden kuukauden ikäinen. Jos joku päivittää listaa, niin sinne voisi lisätä
punaista väriä laskettuun aikaan...
Maha on viimein pullahtanut kunnolla esiin ja tuntuu itsestä välillä jo tosi isolta. Viime viikon alussa neuvolassa SF-mitan mukaan ollaan ihan keskikäyrällä. Painoa oli tullut tädin mukaan 5 kg, kun omasta mielestä sitä on ainakin 7 kg – minä kun muistelen ennen plussaa mittaamaani ja neuvolassa katsotaan ensimmäisen siellä käynnin painoa.
Neuvolassa käydään kyllä ihmeellisen harvoin! Itselläni on seuraava aika vasta joulun välipäivinä. Sitä ennen pitää käydä sokerirasituksessa, jonne joudun ihan vain 41 ikävuoden vuoksi, muita riskitekijöitä ei ollut. HB oli onneksi edelleen hyvällä tasolla, joten ainakaan minulla ei pari viikkoa iltaisin vaivanneet jalkakrampit johdu siitä. Sen olen huomannut, että kun muistan ottaa magnesiumia aamulla, niin on helpompaa. Jos otan vasta illalla, on kramppailu varmaa ennen nukkumaanmenoaikaa.
Kohdun kovettumista tapahtuu välillä, ei onneksi vielä usein. Lähinnä silloin muistuttavat, jos ähellän jotain vähän turhan kovalla tempolla ja kiireessä, että rauhallisemminkin voisi ottaa…
Selkävaivatkin näyttäytyivät ensimmäisen kerran viikonloppuna ja ehdin jo säikähtää, että äityivät toden teolla kramppailuksi asti, mutta nyt on taas tuntunut helpommalta. Pakaroiden yläosa tuntuu myös hiukan jumittavan, liittynee mahan kasvuun ja muuttuneeseen lantion asentoon sekin. Toivon, että pysyvät kurissa, koska jos pahaksi menee, niin tässä tilassa haen kyllä sairauslomaa normaalia herkemmin ja se ei juuri nyt töissä olevan tilanteen vuoksi olisi ollenkaan hyvä juttu.
Ja hui! Tiimiläiseni kyseli eilen, onko sijaisjärjestelyistäni jo puhuttu. Samalla tajusin, että max 2,5 kuukauttahan tässä enää on jäljellä - ja siinä välissä on joululoma päiviä vähentämässä. Ehkä pitää muistutella esimiehelle, että mitä jos joudunkin jäämään saikulle jo ennen...
Hyvää vointia jokaiselle
Xienna 23+3