~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Siida ihana et kaikki oli hyvin! <3 Oot 5 päivää mua pidemmällä ja mulla la 20.6. Aika jännä ettei oo kertaakaan sanonut laskettua tuolla polilla. Mä sain sieltä nlaan vietäväksi paperitkin, jossa oli la..

Caro voi ei..ilkeä vaiva tuokin kyllä.. Toivottavasti ruokavalio riittää, etkä joudu lääkitystä ottamaan.

Toivottavasti Roxannella kaikki on mennyt hyvin. :)

Myma noilla viikoillahan harjotussupparit on kai aika yleisiä, mutta tietysti jos niitä kovin paljon tulee niin hyvä tarkistaa kohdinsuun tilanne yms..

Evangelinalle paljon tsemppiä kaiken huolen keskelle.

Ostin vkl dopplerin ja eilen löysin sen avulla tasaisen puksutuksen aivan alhaalta keskeltä. Lieneekö hieman häpyluun alla vielä piilossa kun en sitä aivan terävintä sykettä saanut kuuluviin.
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Ihania uutisia Siidalla <3

Pikaisena päivityksenä: meille syntyi viime yönä maailman ihanin pieni poika, 51 cm ja hieman päälle 3 kg. Synnytys oli todella pitkä ja monivaiheinen ja päättyi ulostuloon imukupin avustuksella, mutta hengissä ollaan! Voin laittaa tarkempaa synnytyskertomusta kun pääsen kotiin ja koneen ääreen. Nyt opetellaan uudenlaista elämää ja ihastellaan tuota aarretta. <3
 
@Siida Joo en tajua miksei voi vaa reippasti olla että "no terve! Kuule paksusti voidaan, mitäs sulle?" :ROFLMAO: Kiva että saa vähän tiheämmät seurannat, mulla olisi vielä 3viikkoa seuraavaan ultraan ja en millää malttais odottaa sinne asti :confused:

@mavli voih se jumputus on varmaan kans niin helpottavaa kuulla :love:

@Roxanne IIIIIK! Onnea ihan hirveästi ❤❤:love:
 
Mavli, huippua kun sykkeet sait kuuluviin!! Oon vähän ihmetelly itsekin, että miten he eivät ilman kysymättä sitä mulle laskeneet. Itsekseni tänään laskin hedelmöityspäivän mukaan ja sain sinne kesäkuun puolivälin paikkeille lasketun ajan, mutta selvinnee neuvolassa varmuus keskiviikkona.

Roxannelle valtavasti onnea! Palkinto on niin uskomaton ja ihana, nuuskuttele ja nauti❤
 
Hurjasti onnea Roxannelle ja uudelle tulokkaalle. Siitä se vauva-arki sitten alkaa. :love: Katsotaan ehditkö sä jopa ennen mua saada tuon synnytyskertomuksen kirjoitettua. :D Mä en varmaan kohta enää edes muista mitä tapahtui, että kai se on pakko raapustaa loppuun. Niin jo nopeaa toipumista synnytyksestä. (y)
 
Roxanne onnea! :love: Nyt vain toivut rauhassa ja nautit vauvakuplasta. :)

On helpottavaa kuulla sykkeet, mutta mä oon nyt vaikeuttanu omaa elämääni sillä että pohdin ettei vaan oo oma syke.. Eilen illalla sitten vertailin; hain tieten tahtoen lonkkavaltimosta oman sykkeen ja taas ihan keskeltä löysin paristakin kohtaa sykkeen. Kyllä ne kuitenkin erilaisilta kuulostavat, joten on sen kai oltava pienen syke. :love: On tää vaan kun ihmismielen pitää koko ajan vaikeuttaa elämää miettimällä liikaa!:cautious:
 
Siidalle piti sanoa että olisko joku tupliin liittyvä juttu. Että enemmän seurataan viikoja ja kokoja ja kasvua. Suht harvakseltaan tuplat kai laskettuun aikaan saakka viihtyy masussa. Meillä kans nt-ultra Terveystalolla Tampereella. :ROFLMAO:
 
Mavli, mehän siis samoilla seuduilla pyöritään :)
Mää mietin sitäkin tuon lasketun ajan suhteen, että eivätkö siksi sanoneet, kun se ei kuitenkaan näissä mitä todennäköimmin päde. Kyllä tytölle laskettiin LA heti varhaisultrassa, nyt kun oon muistisopukoita kaivellut. Ja on tiheämmät seurannat tuplissa, en tiedä millä viikoilla aletaan ultraileen tiheämmin, mutta odottelen kutsuja:) ehkä vasta puolivälin jälkeen luulisin. Tyttöä kun odotin, oli neuvolassa ylläriultra joskus 15viikon paikkeilla. Se oli ihan mukava, kun nt-ultran ja rakenneultran väli on niin pitkä.

Ja Mavli, kyllä sää sikiön sydänäänen erotata omastasi selvästi. Se jyskyttää 150-170 kertaa minuutissa, eli yli kaks kertaa nopeammin kuin sinun oma syke. Oma pulssi ja istukan viuhkekin kuulostaa vähän eriltä, vaikka samassa rytmissä meneekin.
 
Viimeksi muokattu:
Roxanne, onnea :love: ihanaa, että kaikki meni hyvin vaikka jouduttiin imukuppiin turvautumaan. Kertoilehan kuulumisia sitten kun kerkeet :)

Siida, hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin!

Kiuski, minäkin törmäsin ekaan neuvolaan mennessä kaverin äitiin. Siinä vaan ohimennessä moikattiin, mutta tajus kyllä millä asialla oon. Vähän jäin miettimään kertooko eteenpäin, kun ei oltu sillon vielä juuri kellekkään kerrottu mutta oli pitänyt omana tietonaan. Sitä jotenkin jäätyy tommosessa tilanteessa niin ei osaa sanoa mitään fiksua :ROFLMAO::ROFLMAO:

MyMa, inhaa että kovettelut on lisääntyny.. osaatko arvioida paljonko tulee päivässä. Mulla esikosiesta saatto tulla viiskin putkeen eli päivässä meni hyvinkin ainakin 20 rikki. Kantsii oman mielenrauhan takia pyytää, että kattovat kohdunkaulan jos sulta sitä ei vielä oo tsekattu.

Mulla meni yö miettiessä tätä raskausdiabetesta. Eihän siinä itellä mitään kun pitää tarkkailla mitä syö, tai jos joutuu vaikka insuliiniakin pistämään mutta kun vauvallekkin on riskejä :( Istukantoimintahäiriöitä voi suuremmalla riskillä tulla, kroonista hapenpuutetta yms.. ja synnyttyä herkästi vauvalla sokerit heittelee eli voi olla että ollaan taas teholla vauvan kanssa. Kivahan se olis jos pelkällä ruokavaliolla pysys sokerit kurissa mutta mulla kaikki arvot oli pielessä nii taitaa isompi todennäkösyys olla että joutuu lääkitykselle. No saa nähdä miten tää tästä lähtee kunhan saan ne seuranta välineet ja ohjeet. Eiköhän tätäkin kontrolloida sairaalassa, toivottavasti :unsure:

Caro ja 26+2
 
  • Tykkää
Reactions: Siida ja kiuski
Roxannelle kovasti onnea pikkuprinssistä! Nauttikaahan ihmeestä nyt vihdoin ihan täysillä!

Hienoa Siida, että ultrassa edelleen kaikki hyvin!

Caro, kurjaa että radi iski! Niin kuin näissä ei olisi muutenkin huolta riittävästi... Itsellä on vähän sama ajatus kaikesta, ettei mulla niin väliä kunhan vauvalla kaikki hyvin. Kai sitä seisoo vaikka päällään 9kk, jos siitä vauvalle on hyötyä. Tsemppiä, toivottavasti saadaan balanssiin äkkiä!

Meillä oli tänään nt-ultra. Kyllä piti taas etukäteen jännittää, mutta kaikki oli edelleen niin kuin pitää :love: Riskiluvutkin oli tosi pienet, niskaturvotus 1mm, joten ei tarvitse niistä onneksi ylimääräistä huolehtia. Voi ihana miten se oli jo ihan oikean vauvan näköinen! 61mm oli pää-perämitta ja vastasi hyvin viikkoja, laskettua aikaa ei muutettu eli se on 31.5.2018. Kai sitä ihan aikuisten oikeasti uskaltaa kohta jo raskaudesta nauttia ja iloita! Me lähdetään huomenna sinne Roomaan, mä niuhotan ruokien kanssa ja mies nauttii niistä molempien edestä :ROFLMAO: Vähän googlailtiin, siellä on todellisia äitiys/lastentarvikeparatiiseja, kai sitä voi vähän käydä kurkkimassa...

T. Salama 12+4
 
Hei tuli muuten mieleen että missä vaiheessa kannattaa alkaa rasvailemaan mahaa ehkäistääkseen pahimpia raskausarpia? Mitä rasvaa tai öljyä kannattaa laittaa? Ja minne kaikkialle? Maha, tissit, reidet? Kaikki vinkkivitoset esille! :)

Kiuski 9+2
 
Kiuski, mää en tyttöä odottaessa tajunnut tissejä rasvata, ku vasta sen jälkeen kun huomasin ekat arvet:unsure: No, lisää niitä ei sitten tullut kun aloin lutraamaan. Mahaa kyllä rasvailin ja ilman arpia selvisin. Mahan kokokin kyllä pysyi aika kohtuullisena loppuun saakka vaikka iso tyttö syntyikin. Mää oon käyttäny vaan kookosrasvaa. Todennut sen hyväksi. Vielä en oo jaksanu alkaa rasvaileen.
 
Ihanaa Roxanne, sylintäydeltä onnea koko perheelle! :love::love::love: Varmasti aika uskomaton tunne kun piiiitkän odotuksen jälkeen oma pikkuinen on vihdoin sylissä :love:.

Mä en tosin ehkä uskalla lukea synnytyskertomuksia ennen kuin oma koettelemus on ohi :D.

SalamaT:llä oli hienoja ultrauutisia, niiden jälkeen on mukava lähteä matkalle. Mekin lähdettiin kesällä nt-ultran jälkeen Espanjaan ja sieltä tultua painelin saman tien toksoplasmoosi-testiin kun tulin syöneeksi vahingossa mm. salamia ja raakaa kalaa :rolleyes:. Listeriatestiin en päässyt kun ei ollut oireita :whistle:.

Caro87 en ehkä liikoja stressailisi sitä radia. Luultavasti se pysyy aisoissa ruokavaliolla ja ihan viimeistään lääkkeillä. Ja raskautta seurataan kuitenkin tarkasti. Mutta ymmärrän kyllä oikein hyvin, että asia aiheuttaa huolta.

Kiuski mä oon rasvannut Bio-oililla jostain viikosta 12 lähtien. Pääasiassa vatsaa ja kylkiä/lanteita, mutta satunnaisesti myös rintoja. Ihan pieniä vaaleita raitoja on ilmestynyt kylkiin/lanteille (haalistuu ihan varmasti sitten kun kroppa palautuu), mutta vatsa on toistaiseksi säästynyt. Mä tykkään ton Bio-oilin tuoksusta ja siitä että se ei tahmaa.

Siidallakin oli hyviä ultrakuulumisia! Tuhru on varmasti ihan vaan jotain harmitonta, tosi monella meistä taitaa olla kokemusta. Sähän voit laskea la:n itse kun tiedät hedelmöityspäivän? Mulle oman klinikan lääkäri kirjasi la:n ylös ja vannotti että sitä ei sitten saa muuttaa neuvolassa tai ultrissa, kun hedelmöittymispäivä tiedetään.

Mulla oli tänään synnytystapa-arvio ja siellä lääkäri oli sitä mieltä, että alatiesynnytys olisi mulle ehdottomasti parempi vaihtoehto, koska endoleikkauksesta jäänyt arpikudos saattaa vaikeuttaa mahdollista sektiota. Itsekin toivon alatiesynnytystä, mutta toivotaan ettei sektioon jouduta, koska sen suhteen mulla on sitten isommat riskit. Vauva oli edelleen pää alhaalla lantiossa ja samassa asennossa kuin ennenkin, kasvu oli keskikäyrän alapuolella hitusen. Istukka toimi hyvin ja vettä oli hyvä määrä. Tämä viikko pitäisi vielä olla hissukseen, mutta sitten saa elää normaalisti! Taidettiin siis selvitä ennenakkaisuuden uhasta säikähdyksellä. Tai no, täysiaikaisuuteen on vielä puolisentoista viikkoa, mutta se on kyllä älyttömän vähän kun ajattelee että vauva meinasi tulla jo viikolla 29.

Kesis 35+4
 
Paljon onnea @Roxanne ! :) Kiva tosiaan kuulla synnytyksestä jos haluat siitä kertoa.

@kiuski Mä en oo ollenkaan jotenkin tajunnut koko raskausarpiasiaa:( Niitä ei vielä oo mutta eiköhän kun tuo vatsa lähde niin niitä jäljelle jää. Täytyypi lähteä käymään apteekissa.

ON Täällä äitiysloma alkoi, lääkäri takana. Kohdunkaula 1,5cm, kokoarvio tällä hetkellä 2-2,5kg. Nyt täytynee lepäillä ja kerätä massaa:rolleyes:. Toivoisin kovasti että vauva olisi syntyessään yli 3kg kuitenkin. Ja niin jossain kohtaa täällä pohdin miksi mun sokerirasituksen paastoarvo oli korkeampi kuin 2. arvo, niin @MyMa mietit onko mun insuliinin toiminta sen verran tehokasta. Tänään kysyin lääkäriltä niin näin juuri kuulema on, että haima tuottaa tehokkaasti insuliinia.

Niin ja @MyMa tuosta kohdun kovettumisesta niin mulla on kanssa sitä ollut ehkä 16 viikolta asti etenkin liikkuessa/asentoa vaihtaessa. Tuskin kuitenkaan vakavaa jos ei kipuja? Varmasti osaavat neuvolassa ottaa kantaa elleivät vielä ole ottaneet.

giraffen 35+3
 
Tänään kävin eka neuvolassa. Samalla sain annettua verikokeet ja pissanäytteet.un ei tarvitse mennä sokerirasitukseen näillä näkymin, ihanaa!!!!!! Mutta, aina jotain huoltakin saa matkaan, tai vähintäänkin mietittävää, kun toisen vaavin sykkeet meni liian korkealle. Tosin ne palautui sieltä.alas, että kävivät vain, mutta 180 oli kuulemma vähän liikaa. Oon ihmetelly kyllä tuota samaa kotonakin kun oon donbblerilla kuunnellut, että just tään toisen kaverin kohdalla sykkeet menee jopa reippaasti yli 180, mutta kun en ole pikein luottanut omiin mittauksiin ja tuohon dobbleriin, niin en sitä oo suurmin miettinyt. Nyt kyllä mietin, että onko jotain sitten pielessä.
 
@SalamaT hienoa että ultrassa oli kaikki kunnossa! Nyt kelpaa lähteä lomalle :love: Ja todellakin kannattaa hyödyntää tuollainen shoppailumahdollisuus, sieltä saa varmaan vaikka mitä ihanaa bambino-kamaa! :LOL::geek:

@kiuski mä en jotenkin usko ollenkaan, että rasvaamisesta olisi merkitsevää hyötyä arpien tuloon. En siis aio käyttää mitään öljyä tms. Mulla on atooppinen iho eikä se muutenkaan tuota rasvaa tarpeeksi, ja uskon että jos arpia on tullakseen niin sitten tulee. Tosin rasvaan kyllä perusvoiteella päästä varpaisiin joka ilta muutenkin juuri atopian takia. Mutta don't get me wrong, rasvailkaa vaan :) Tota bio-oilia on ollut monissa blogeissa ym. viime vuosina esillä.

Ja jos en vielä erikseen onnitellut, niin lämpimät onnen halaukset @Roxanne! ❤Perästä tullaan koko poppoo!

Onneksi @Kesäheinä-78 näytät kuitenkin selvinneen säikähdyksellä siitä melkein jo syntymisestä. Huh huh, itsekin jos ajattelee että parin viikon päästä syntyisi vauva, niin voi apua:eek:

@Siida sanoivatko mitään arvelua tuolle tiheälyöntisyydelle? Onneksi sulla on jo toinen uä nurkan takana niin saa sitten vertailukohtaa.

@Caro87 ja @giraffen___ ne kovottelut mulla tosiaan jatkuu vaan. Mulla ne on oikeastaan semmoisia, että en oikein yleensä tunnista niistä alkua tai loppua. Jossain vaiheessa päivää vaan huomaan että maha on ihan kova, ja välillä tulee sitä ahdistavaa tunnetta (ei aina, eikä se mitenkään kovin kamalalta silti tunnu). Vähän kuin jos jännittäisi abseja ja voimat alkaisivat loppua ;) Mutta mulla siis oikeastaan nyt viimeiset reilun viikon on suurimman osan päivästä maha ihan/melko kova. Se alkaa heti aamusta. Kun sängyssä herätessä kokeilen mahaa, niin se on pehmeä, ja kun pidän kättä mahalla ja nousen ylös niin se se kovettuu siinä. Tää on mulle nyt ikään kuin normaali olotila nyt.

Neuvolassa olivat sitä mieltä että ei kohdunsuuta tarvi katsoa, eivät ole vaarallisia jos ei ole kipua, vuotoa tai "sykkiviä" supistuksia. Onneksi ens vkolla on se ultraus ja vielä eri lääkärillä, pyydän kurkkaamaan ultralla kohdunsuun ja jos se on ok niin lakkaan miettimästä. En sitä nyt enää niin stressaa kun tähän on jo tottunut.

Näillä vkoilla vauvalle tulee vissiin tosi paljon kokoa ja sen kyllä huomaa, maha kasvaa melkein silmissä :D

MyMa 27+3
 
MyMa, Siinä oli opiskelijaterkka nyt tällä eka käynnillä....jatkossa on kokeneempi "oma" terkka. Ei tämä sanonut muuta, kun että varmaan liikkui kun kävi niin ylhäällä ja tuumas, että se kyllä tuli heti alas. Ihmetteli hän sitä, mutta nyt kun oon kuukletellu asiaa, niin on ihan normaalia, että sikiön syke voi olla näin varhaisilla viikoilla korkea, siellä 180 ja ylikin. Paljon oli tarinoita korkeista sykkeistä myöhemmässäkin vaiheessa ja silti terveitä lapsia. En mää nyt sitä mieti. Olivat kuitenkin niin samankokoisia ja hyvin.kasvaneita ultrassa. Ensi viikolla tosiaan on tarkempi syyni.
 
Paljon onnea @Roxanne ! ❤

@MyMa on ne kyllä erilaisia! Ehkä on jo liikkeitä ❤ Nyt ei oo taas tuntunut pariin päivään. Aa se oli varmaan tämä uutinen mistä aattelin sitä äitiyspakkausta ulkomaille: https://www.is.fi/perhe/art-2000000798649.html

@Caro87, kurja etä sait radi diagnoosin, mutta jos yhtään helpottaa näin kokoaikaisena diabeetikkona, niin ei tuo mahdotonta ole, syömisen vahtimiseen tottuu :) Ja vaikka se tuokin riskejä vauvalle, niin paaaaljon dee-äitienkin lapsia syntyy ja ihan terveinä, teet vaan parhaas sen asian kanssa niin uskon ettei oo vauvalla mitään hätää ❤ Mulla kun ei haima oo tuottanut insuliinia 20 vuoteen ja lisäsairauksiakin on ja tasapaino ei ole mikään suoerhyvä, huoli on myös suuri, mutta luotan lääkäreihin kun sanovat että ei ole syytä huoleen. Sua varmaan seurataan enemmän sitten, mikä ainakin musta on mukavaa.

@Siida Voihan ne kyllä olla ❤ ja on varmasti toiset herkempiä kuin toiset! Varmaan tuplat tuntuu aikaisemmin, onhan niitä kaksi siellä möyrimässä :love:

@kiuski Mä aloin jo heti alussa rasvailemaan jo ihan siksi että iho kutisi kovasti, ja toki toivon että siitä on apua arpien kanssa myös! Hain apteekista Vichyn ko. Asiaan tarkoitetun rasvan, oli kyllä aika kallis mutta tuntuu riittävän hyvin. :)
 
Heissan,

täältä taustalta huhuilen. Pas siirto takana ja vahva plussa tänään pp. 9. Tayssissa hoidoissa olleet, tekeekö varhaisultran siellä ja koska sinne pääsee? Näistä asioista ei ole vielä siellä päässyt keskustelemaan ja testin tuloksien soitto vasta loppuviikosta.Itsellä taustalla keskenmeno joten huokaista ei voi yhtään ennen sitä.. jos sen jälkeenkään. :p
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Iigu, mekin oltu tayssissa hoidoissa ja kun testitulosta sinne soittelet, niin he antavat varhaisuä ajan. Mulla se oli 7+1
Hurjasti onnea plussasta! Raskaus pelottaa km jälkeen, mutta yritä olla luottavaisella mielellä❤
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista! Ensimmäinen raskaus alkoi luomusti ehkäisyn jättämisen jälkeen ja nyt keskenmenosta kaksi vuotta. Hoidoissa aika tarkalleen vuoden päivät. Kyllähän tämä jännää on, niin pitkään odotti viivoja tikkuun ja nyt odottaa että kuulee elämänsä ensimmäiset sydänäänet. Onnittelut teille muille myös, olette ansainneet ne! :)
 

Yhteistyössä