~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mitäs "hienoja" neuvoja ootta saanut tähän mennessä? Mulla paras on ehkä "et saa käyttää metroa enää, kun se voi mennä rikki. Mun vaimo käyttää taksia." Sama neuvo tuli myös toiselta mieheltä. Täällä on ollut pari pientä metro ongelmaa tänä syksynä. Varmasti alan taksilla ajeleen joka päivä.
Työkaveri, joka on ainakin 10 cm pidempi ja 10-20 kiloa isompi antaa mulle hänen vanhoja mekkoja. Sanoi, että meinas laittaa kohta roskiin, mutta minähän voin käyttää loppuun. Hmmm.
 
@Bridge onpas mielenkiintoisia neuvoja.. Entäs sitten jos metro menee rikki..? Tai nuo mekot :whistle: Tulee varmaan käyttöön. ;)

@Siida eli hyvinkin voitais harkita tuon meidän reilu 3v kanssa :)

Mä kerroin eilen sellaiselle työkaverille, jolle halusin itse kertoa, ettei kuule muualta ja sanoi että sä et sitten nostele enää mitään. Ajattelin mennä ihan perusjutuilla nyt vielä ja kattoo tota nostelua sitten myöhemmin kun mahakin tulee tielle ja ergonomia alkaa oleen kaukana.. :)

Tänään 12+0, tällaisena juhlapäivänä. Jää varmasti mieleen. :)
 
Sain siis 3 mekkoa, jotka on isolle ihmiselle, ei raskausmekkoja. Lisäksi kahdet puuterinväriset rintsikat, kokoa 16DD. Mulla on varmaan12D koko nyt. Pari paitaa, iso kokoisia, ei raskauspaitoja. Ja sitten niitä ihania vauvajuttuja, joita hän alunperin lupaili: pestävät suojat rintaliiveihin ja puklauspyyhe olkapäälle. Mun odotukset oli kyllä ihan jotain muuta.
Mavli, tuo nosteluneuvo on hyvä. Tulispa itsellekin näitä. Just pomo sanoi, että sun pitää syödä tuplasti, että on energiaa, kun valitin väsymystä. Ajattelin mennä "yes, yes" tyylillä näissä tapauksissa.
Ärsytys on päällä suht usein. Huomasin tosin, että jos saan tehtyä asioita, jotka on koko ajan mielessä, niin ärsyttää vähemmän. Oma stressi näköjään vaikuttaa tuohon. Niinkuin Siidakin mainitsi, mullakin on ollut saamattomuutta ja sitä kautta tuota negatiivista oloa.
Hyvää Itsenäisyyspäivää!
 
@MyMa Selkävaivat on kyllä ikäviä, toivottavasti tukivyöstä olisi apua! Mulla menee usein hartiat jumiin ja nyt ajattelinkin että otan tehokuurin hierojalle vielä kun onnistuu maata mahallaan. Kävin siellä ja valitin että ihan jumissa koko muija kun koskee ja pyöryttää niin se hieroja vaan tokas ettei lihaksista huomaa kyllä mitään kireyttä että hyvältä tuntuu hänen käsiinsä :eek: päässä ilmeisesti vikaa taas :D

@Bridge hyi ky alkoi etomaan ajatus jonkun käytetyistä liiveistä ja niistä suojuksista! :sick: Tästä raskaudesta ei vielä tiedä kuin muutama läheinen kaveri ja niiltä olen onneksi saanut vain oikeasti hyviä neuvoja. Odotan kyllä "innolla" sitten kun muutkin asiasta kuulee... Hoitoaikana tuli kyllä mitä ihmeellisempiä kun kukaan muu ei tietysti ollut käynyt sitä samaa läpi niin eihän niillä mitään hajua asiasta ollenkaan. Just ne perus "ota rennosti niin kyllä se vauva sieltä tulee". kyllähän se rentous auttaa vaivaa kuin vaivaa vaikka simpat liikkuu ympyrää! Tai "kaikella on tarkoituksensa", joo ja tällä avarilla sun naamataulussa on kans kohta aika isokin tarkotus!!

Ihanaa kun sain pitkästä aikaa siivottua. Viimiset kaks kuukautta kun on lahnana maannut sohvalla niin teki kyllä mielelle hyvää. Just se ettei jaksa ja saa mitään aikaiseksi niin ärsyttää. Ja minkäs teet kun ei ole vaan jaksanut ja huono olo ollut koko aika. Eilen oli onneksi rentopäivä ja tänään vapaa niin pitäisi mennä pelkillä aamuoksenteluilla. Kaapissa odottaa hirveä kasa kaikkia herkkuja ja telkusta tietysti linnan juhlat :LOL:

Mä en muuten vieläkään kuule doplerilla mitään ääniä. Näyttöön kyllä saan sen 140-170 sykkeen aina hetkellisesti ja sitten häviää. Muistaakseni joku lääkäri sanoi että mulla kohtu on taaksepäin kallellaan, johtuuko siitä kun niin huonosti näkyy ja kuuluu?

Kiuski 11+3
 
Bridge, onpa kiva työkaveri sulla, ei hyvä päivää:ROFLMAO: Siellä missä oleskelet, taitaa olla maassa vallitseva kulttuurikin vähän erilainen, vai onko tämä työkaveri vain persoonana "anteliasta" sorttia?

Kiuski, onnittelen kyllä sua, kun oot saanu siivottua. En ymmärrä mikä takapakki mulle tään olon kanssa tuli. Ihan kaamea ollu tää alkuviikko ja ei puhettakaan siivouksista. Jos tänään saosi nopeesti imuroitua, niin sekin ois tyhjää parempi.
Tänään ajateltiin raahautua ulkoileen koko perheellä ja käydä nauttimassa itsenäisyyspäivästä jossain tapahtumassa. Illaksi ystäville kylään. Pakko repiä itseä vähän liikkeelle ja kyllähän se olo yleensä helpottuukin kun vaihtaa maisemaa.

Dobblerilla löytyi kaksi sykkivää sydäntä ja sykkeet oli tosi hyvät 120-170 kummallakin. Pitkään miehen kanssa kuunneltiin.

Hyvää itsenäisyyspäivää❤ Ihanaa olla Suomalainen!!

Siida ja tirpat 12+5
 
Raskaudesta ei olla kerrottu oikeastaan kellekään, eikä kerrotakaan ennen kuin 12 viikkoa täyttyy. Mutta hoidoista kyllä tietää muutama, ja kyllä on joo ns. hyviä neuvoja saatu.. Kuten eräs raskaana oleva kolmen lapsen äiti ”lohdutti” mua sanomalla että jotkut on ihan onnellisia kahdestaankin. Onneks ko. henkilö oli silloin puhelimen päässä eikä ihan lähietäisyydellä... :mad:
Terveyskeskuksen omalääkärini on kans todella ”sympaattisesti” tokassut, että ei kaikkien tarvi saada lapsia.
Ja samaan aikaan yrittämään aloittanut, melkein heti raskautunut kaveri sanoi että ehkä niihin negoihin sitten tottuu, että hänelle se eka nega oli kaikkein vaikein. Tässä vaiheessa oltiin siis jo hoidoissa.
Joo ja kaikki älä stressaa ja ota vaan rennosti niin kyllä se siitä -neuvot on kyllä saatu myös.

Vieläkin raivostuttaa kun ajattelee noita kommentteja. Muutenkin on tunteet pinnassa koko ajan ja pillitän ihan kaikelle. Samoin pinna on lyhyehkö.

Tuhruja ei ole toistaiseksi tullut lisää. Huomaan kyllä sellaista kipristävää menkkamaista kipua jos rakko on täynnä, helpottaa kun käy vessassa.

Hyvää itsenäisyyspäivää joka tapauksessa kaikille! ❤

Marrasmai 9+1
 
Esemila, kiitti vinkistä. Tarviikohan ensin odottaa PVK:lta lopullista päätöstä ennen kun voi Eviraan tehdä vai tutkiiko ne omana juttunaan? Jännä ettei kukaan muu oo tosta maininnu. Ne mahdolliset korvauksethan ei lämmitä yhtään kun sillä lasta ei terveeksi saa ja on kuulemma tosi tarkasti säädelty mihin niitä saa käyttää..

marrasmaille jaksamisia tuhrujen keskelle! Mä taidan olla niitä harvoja jotka ei oo raskauden aikana vuotanu mutta suurin osa täällä on tainnu niistä kärsiä. Ja et todellakaan ole itse voinut sitä aiheuttaa!

MyMa, ai apuvälineenä sais jonkun tukivyön? Varmaankin kunta kohtastakin. Ikävä vaiva tosiaan kun mullakin sitä ollu. Enemmän nyt lenkkeilyä on kyllä haitannu noi alamahakivut.

Mä en oo nyt raskausaikana saanu, vielä ainakaan, mitään "hyviä" neuvoja. Esikoista kun odotin niin mun äiti hössötti ihan joka asiasta mutta sekin on nyt osannu olla hiljaa. Hoidoista tiesi muutama kaveri, niiltä sai kuulla niitä älä stressaa niin onnistuu ja kyllä se vielä joku päivä kommentteja. Ja ihmisiltä jotka raskautunu pelkästään toisiaan katsomalla... Enemmän on nyt tullu ihania lapsenhoitovinkkejä ilman kysymistä, ja nehän ei yhtään päde ton erityislapsen kanssa mutta eipä normilasten vanhemmat tunnu tajuavan kuinka erilaista meidän elämä on. Yksikin hyvä kaveri aina melkein kun jotain oon meidän arjesta valittanu niin toteaa että "sellasta se on". Ööö no ei kuule ole normaalisti.

Mullakin ollu pinna kireellä ja tunteet aika herkillä. Vaikeita päiviä pojan kanssa ollu ja varsinkin edellinen synnytys ja sen jälkeiset tapahtumat saa melkein aina tipan linssiin kun niitä tulee mieleen. Maha tuntuu jo tosi isolta vaikka keskikäyrillä menee mutta oon muuten niin pieni että olo alkaa olla huono. Yöllä on ollu välillä lonkan puutumista jos pitkään nukkuu samassa asennossa. Ja tää jatkuva vessassa ravaaminen on niin rasittavaa! :D lenkillekkin kun lähtee niin heti alkumatkasta tuntuu että pakko päästä vessaan. Mutta kunhan vauvalla kaikki ok niin kyllähän tässä kärsii ihan mieluusti.

Ainiin ja onnistuin kahtena päivänä peräkkäin kaatumaan tossa ihan meidän pihan lähettyvillä. Onneks ne oli enemmän sellasia luisumisia kun maa vähän vietti vinoon ja ihan peilijäätä niin jalka vaan lähti molemmilla kerroilla alta ja ennenkun kerkesin tajuta niin olin jo kylellään. Pakko ne icebugit nyt ostaa. Molemmilla kerroilla oli koira mukana mut ihan omia aikoja kaatuilin. Nuorempi vaan katto, että "jaahas se mamma heittäity leikkimään" ja rupes kaivaan maata :D sillon ei naurattanu mut nyt jo naurattaa.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Me lähdetään kohta miehen sukulaisille syömään mutta todennäkösesti hirveesti ei ole mun ruokavalioon sopivaa ruokaa :D Epäilen että saan kuulla kommentteja miks en syö sitä ja tätä.

Caro ja 28+3
 
Viimeksi muokattu:
Caro87, ei travitse odottaa PVK:n päätöstä. Nämä on kaksi aivan eri tahoa ja tutkii asiat erikseen.
Varoitukset tuli meillä lääkärille ja kätilölle ja heidän työntekoa seurattiin tiiviimmin. Kaksi lääkäriä pääsi valitettavasti pälkähästä.
 
Hienoa @marrasmai jos tuhrut on loppuneet. Eiköhän ne oo vaan jotain ohimenevää ja vaaratonta :) Vaikka jokainen tavallisesta poikkeava juttu tietenkin aina huolestuttaa. Mä olen kans noilta vuodoilta säästynyt ihan täysin, täytyy olla kyllä siitä tyytyväinen.

@Caro87 joo Tre kaupungin apuvälinelainaamosta saa ilmaiseksi vyön lainaan, yks kaveri sattumalta vinkkasi. En oo vielä saanu sieltä puhelimella ketään kiinni kun aina on varattua, en tie pitääkö tommosta varten varata ihan aika vai voiko vaan poiketa...

Noi toisten kommentit on kyllä niin ärsyttäviä, ymmärtämättömiä, vähätteleviä, hupaisiakin välillä. Mullekin yksi (niistä parista harvasta jolle kerroin) kaverista totesi kun olin juurta jaksaen selittänyt että miks edes lähdettiin hoitoihin (pco, ovuloimattoimuus, ov. ind. ei tullu vastetta), että "hieno homma kun IVF toi avun, vaikka olisitte te varmaan luomustikin pian tulleet raskaaksi!" Että no joo kahteen vuoteen ei ollu menkkoja ja toki huvin vuoksi alettiin hoidot ja maksettiin kymppitonni omasta pussista, mutta helppo se kai sanoa kun toisesta kierrosta tärppäsi heillä.. Aargh:D Niin ja vielä Caro toi sunkin pojan case on sellainen, että mun mielestä olis parempi kun ei alkaisi mitään neuvomaan kun ei tollasia tilanteita ulkopuolelta pysty ymmärtämään. Mun mielestä olis parempi jos kaveri vaan kuuntelisi, ei aina tarvi mitään ratkaisuehdotuksia vaikka valittaisikin.

Sitten mua kans jotenkin naurattaa se kaikkien kliseiden toistelu. Niinku kaikki vähä vähemmän tutut kysyy heti ekana, että "no onkos ollu mielitekoja, ootko syöny laastia/suolakurkkuja/hillosipuleita tms ja onko vähä hormoni-itkua" ja hehhehheh. En tie mikä tässä asiassa mua niin häiritsee, mutta mun mielestä vois ihan vaan kysyä että mitä kuuluu. Huomaa kyllä että nykyään en oo enää minä itse, vaan lähinnä kävelevä raskausmaha. Kukaan ei kysy kuulumisia vaan sitä pelkästään, että miten raskaus on sujunut.

@kiuski en valitettavasti tohon doppleriin osaa sanoa mitään ku en oo ikinä käyttänyt. Mutta eihän kaikki välttis edes vielä noilla viikoilla muutenkaan saa ääniä kuuluviin?

@Bridge mun työnantaja, joka on kova pyöräilemään, sanoi yhdelle toiselle töissä raskaana olevalle, että no sä et saa enää sit ajaa pyörällä. Viikkoja oli tällä naisella silloin niin vähä ettei edes näkynyt vielä. Että vissiin se pyöräily on aivan kamalan vaarallista ;)

Ihanaa itsenäisyyspäivää kaikille. Mä tein paistia ja kakkua, illalla saunaan ja linnajuhlat telkusta:)

MyMa 29+3
 
Kiuski Ei dopplerilla välttämättä kuule vielä sykettä. Ja jos on taaksepäin kallistunut kohtu, niin se kyllä vähentää mahdollisuutta kuulla niitä. Itse tajusin viikonloppuna, etten ollutkaan vielä kertaakaan löytäny alkion sykettä, vaan joitain omia valtimoiden virtauksia. Vertasin Youtube-videoiden ääniin samoilla raskausviikoilla ja ei ollu kyllä samanlaiset äänet. Hermostuin vähän ja kävin maanantaina yksityisellä mielenrauhaultrassa. Kaikki oli hyvin ja alkio liikkui todella aktiivisesti :love:Lääkäri sanoi, ettei mulla ole taaksepäin kallistunut kohtu eikä kohtu ole mitenkään erityisen syvällä lantiossa, joten sillä perusteella äänet olis voinu kuuluakin. Mutta se sanoi, ettei näin alussa välttämättä kuulu vielä. Oletko uskaltanut painaa kunnolla? Luin netistä, että se voi auttaa. Ja lääkärikin sanoi, että painamisella ei voi tehdä vahinkoa alkiolle/sikiölle.

marrasmai Toivottavasti on vaan harmitonta vuotelua ja kaikki on hyvin.

Ny katsomaan Linnan juhlia. Pian selviää, minkälaisen puvun Jenni on laittanu raskausmahansa kanssa :) Hyvää Suomen 100-vuotispäivää kaikille!

Maljakko 10+5
 
Minäkin kai varovasti laitan jalkani ovenrakoon tänne puolelle :notworthy: Tänään vahvasti positiivinen testi, vaikka en kyllä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Vuotoa on kun vähän väliä. Mut palaan sitten takaisin hoito -ketjuun, jos jotain ilmenee.

Tuttuja nimiähän täällä on tuolta hoitojen puolelta.

Zoona 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@maljakko olen painanutkin, mutta ei ole ollut vaikutusta. Sillai en koe kauheeta stressiä asiasta taas nyt kun kohta onneksi se ultra! Mutta enköhän mä vielä yhdet paniikit ehdi tässä vetästä :ROFLMAO:

@Zoona tervetuloa! Toivottavasti pysyt täällä vielä sen 8kk :love:❤

Mulle siellä ensimmäisessä neuvolassa heti mainostettiin sitä tukivyötä, toki mun työ on sellaista että varmasti tulen sitä tarvitsemaankin...

Pieni pettymys toi Jennin puku. Nätti se oli mutta olis nyt ylpeästi näyttänyt raskausmahansa, nyt tuli jotenkin sellanen tunne että sitä piilotellaan. Jos ei tietäis niin ei näkyis tuo maha kyllä yhtään, toisaalta varmaan tehty vain sellainen joka on mukava päällä. Näytti muutenkin kovin väsyneelle, varmaan rankkaa kestiä monta tuntia vieraita :unsure:
 
Kiuski, ihan samaa ajattelin Jennin puvusta, harmittaa kun kaikki asut hänellä ollut viime aikoina "kaapuja" siis ihan nättejä, mutta peittäviä, antaisi vain onnen näkyä❤ Oltiin kylässä ja siinä just mietittiin, että rankka päivä on kyllä seistä jalkojen päällä ja edustaa tunti tolkulla...huhhuh.

Sitte toi dobblerijuttu. En itekkn aina heti löydä sykkeitä. Välillä helpommin, välillä joutuu ettimään ja hyvin pieni kohta on se, mistä ne löytyy, jos vähääkään.liikauttaa dobbleria, ne katoaa. Mää oon kyllä todennu, ettei ainakaan tuolla mun laitteella kovempaa painaminen auta yhtään. Mutta kun suurinpiirtein tiedän, missä tirpat majailee ja osaan etsiä oikeasta suunnasta, äänet löytyy helpommin. Sitten varmasti vaikuttaa missä istukka on. Mulla on kuulemma molemmat takaseinässä, eli kuuluvuus voi olla senkin vuoksi parempi. Sikiön sydänäänet kyllä erottaa heti kun ne vain löytää. Siinä ei kyllä omia sykkeitä enää muistakaan kun sen ihanan jumpseen kuulee, on se niin erilainen ku mitkään muut istukan viuhkeet tai omat sykkeet. Istukan viuhkehan sykkii samaa tahtia kun oma pulssi. Sikiön syke ainakin puolet nopeampi ja enemmänkin.

Zoona, lämpimästi onnea ja tervetuloa❤ Ihana juttu kun testi vahvistunut. Hyvä siitä tulee!
 
Viimeksi muokattu:
Caro, jotenkin toi teiän lapsen vammautuminen on tuntunut minusta niin pahalta, etten oo oikein voinut edes kommentoida siihen aiemmin mitään. Ja kun mua niin ittiä pelottaa, että tällä kerralla jotain pahaa sattuu, ettei kahta vauvaa voi meiän kohdalle terveenä syntyä. Ja kyllä noi kommentit, joita oot saanut kuulla, huhhuh, ei ihmiset kyllä paljon ymmärrä!? Sairaan lapsen kanssa ei ole arki millään tavalla normaalin lapsen kehitykseen ja arkeen verrattavissa. Kyllä siinä kulkee mukana suru ja iso painolasti kun oma rakas ei olekaan muiden kaltainen eikä kehitys mene normaalia rataa. Ja voin kuvitella, ettei varmasti jaksa kuunnella kuinka jonkun toisen lapsi on oppinut sitä sun tätä, kun oma pieni ei pysty samaan. Voimia ja jaksamista sinulle. Mutta sitten se asia, että te ootte saaneet kuitenkin jotain hyvin ainutlaatuista ja erityistä. Tämä lapsi tarvitsee juuri teiän rakkauden ja huolenpidon. Tehtävä jonka saitte ei ole helppo, mutta kuitenkin ainutlaatuinen ja teiän pieni ihme antaa varmasti omalla persoonallaan tarvittavan määrän voimaa jokaiseen päivään jaksaa ne vaijeatkin ajatukset.
 
@Zoona tervetuloa ja tarrasukkia pienelle matkaan!

@kiuski mä laitoin dopplerin nurkkaan reiluksi viikoksi ja 11+5 löysin sitten oikeat sykkeet. Aiemmin olin saanut ne näytölle vilahteleman, mutten ollut kuullut niitä. Istukan paikka, kohdun asento yms vaikuttavat tuohon paljon. Kannattaa kokeilla myös täydemmällä rakolla, kun se kerran työntää kohtua esiin..

Nt-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. <3 Kasvu normaalia, riskiluvut matalat ja niskaturvotusta 0,77mm. Papp-a oli matala ja siksi ylimääräinen kontrolli tulossa rv 28.
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
@Zoona tosi yksilöllistähän se on, niinkun tiedätkin. Ekasta mulla oli selkeitä menkkajomotuksia ja ihan jopa olo että menkat alkaa ihan just. Ja nyt tästä toisesta selkeästi vähemmän. Toki mulla raskaudet ovat myös alkaneet eri tavoin, en tiedä vaikuttaako se asiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona
Moi! Mä olin kans vähän pettynyt Jennin juhlamekkoon, ajattelin että kaunista vauvavatsaa olisi vähän paljastettu. Mutta liekö tuossa sitten jotain etikettijuttuja tms. mukana.

Caro, kovasti tsemppiä pojan kanssa ja tulevaan synnytykseen, ihan varmasti tuo ensimmäinen synnytys jättää jälkensä! Synnytyksessä itseänikin pelottaa lähinnä se, ettei vauvalle kävisi mitään, kivut jne on pikkujuttu. Hyvä että olet saanut pelkoihin tukea. Ja voi mitä ajattelemattomuutta tuollaiset kommentit! Ylipäätään ihmiset, jotka eivät ole samaa kokeneet, voisivat pitää päänsä kiinni ja keskittyä ymmärtämään ja kuuntelemaan toista, oli se kokemus sitten mikä tahansa. Avartaisi heidänkin ajatusmaailmaansa!

Zoonalle tervetuloa, toivotaan pitkää oleilua ryhmässä :)

Kiuski, minäkään en oikein erota vielä vauvan sykettä dopplerin äänistä, mutta näytölle tulee lukemat (130-146 ollut) suht helposti. Mulla kans taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka on etuseinässä. Välillä se antaa oman sykkeen lukemia, istukan virtaushan se tietysti on, kiitos Siida selvennyksestä -aika loogista nyt kun ihan ajattelee :ROFLMAO:

Bridge ja Siida (ja muut alakuloiset), hoitotaustaisissa ja varsinkin keskenmenoja kokeneiden raskauksissa masennus ja alakuloisuus on paljon muita yleisempiä. Hormonit, menettämisen pelot, kaikki vaikuttaa. Ja varmasti fyysinen olotila varsinkin jos on touhuamaan tottunut eikä nyt oikein jaksa ja pysty. Mut hei, meillä on täysi oikeus vaan olla ja lepäillä!

Oma napa, siis masu pompsahti loppuviikosta esille yhtäkkiä tosi selvästi. Jäin tietysti töissä heti kiinni, milläs peität vatsan joka on selvästi jo tissien yli sivuprofiilissa... Ei kaikki varmaan tiedä (hei miehet, paljonko ne kiinnittää huomiota :whistle:), mutta onnitteluja tuli kyllä siinä lähimpänä istuvilta. Lopuille selvinnee huomenna, pidän esitystä koko porukalle enkä varmaan voi mennä verhon taakse pitämään sitä?

Miten teidän isommat lapset on suhtautuneet tulokkaaseen, vai joko olette kertoneet? Miehelläni on 3 lasta, joista 9v kaksoset on säännöllisesti meillä. Tytölle tuli alkuun hirveä kriisi ja ahdistus -ajatus vauvasta oli kiva, mutta riittääkö isistä sitten myös hänelle... Mutta nyt kuukauden mietittyään ääni oli muuttunut kellossa ihan kokonaan! Hän hoitaa vauvaa ja pukee ja voi kun se on söpö, näytä kuva ja voi kun se jo syntyisi. Ihana juttu, tosin ehtii ton ikäisellä vaihtua vielä puoleen jos toiseen monta kertaa... Poika on suhtautunut alusta asti aika mutkattomasti. Kerrottiin lapsille aika aikaisin, kun oli muista syistä riski, että äitinsä saa tietää, ja haluttiin että kuulevat uutisen meiltä.

Mulla alkaa olo onneksi jo helpottaa, pahoinvointi pysyy kokonaan poissa kun vaan syön riittävän usein. Ja minähän syön :ROFLMAO: Turvotusta kyllä on ja maha kasvaa muutenkin niin että kiristelee, BioOilit käytössä. Sen toksoplasma-verikokeen kävin tiistaina antamassa, tuloksissa menee yli viikko. Joulunalusviikolla on seuraava neuvolakin. Vaikka aluksi tuntui, ettei aika kulu millään, niin vissiin se kuitenkin kuluu!

t. Salama 14+6
 
@mavli Okei, täytyy mielenkiinnosta vielä testata tuo täysrakko. Ihania ultrakuulumisia, kiva että kaikki hyvin! Untuvikko kysyy että mikä on papp-a?

@Zoona Mulla oli aika paljonkin sitä menkkajomotusta. Normaalisti siis jos alkaa menkat niin se jomotus kestää pari tuntia kunnes vuoto alkaa ja sen jälkeen loppuu kun seinää, mutta nyt plussassa sitä jomotusta oli useampi viikko mutta se tuli sellaisisissa 15sekunnin aalloissa ja sit taas katos. Mutta joo, hyvin yksilöllistä.

@SalamaT Oman sykkeen joo löydän muttei siitä kyllä mitään ääntä kuulu :ROFLMAO: ja sitten kuuluu tietystä kohtaa se viuh viuh ja tahti on kutakuinkin oman sykkeen nopeus, onko se sitten se istukka? Silloin kun se kuuluu niin näyttöön ei tule mitään lukemaa, vai onko se sitten se oma syke? En tiedä. Ihan sama, onneks kohta on ultra ja näen että onko se tyyppi ok :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona
Tervetuloa Zoona!

Kiuski: papp-a on istukan tuottama proteiini, jota mitataan Down-riskiseulonnassa yhdessä beta-hcg:n kanssa. Niiden arvojen ja niskaturvotuksen (+ikä+paino jne) saada riskiluku Down syndroomalle sekä trisomia 18. Jos siis haluaa osallistua seulontatutkimukseen.

Jennin mekko oli lähinnä teltta edestäpäin. Ei kyllä imarrellut minusta häntä yhtään.

Helios ja 15+0 pirpana
 
Mullekin Jennin mekko oli pettymys, tosiaan liian telttamainen ja peittävä edestä. Yleensä hän on ollut mielestäni niin kauniisti pukeutunut, harmi ettei nyt raskaana ollut parhaimmillaan.

Zoonalle onnittelut vahvasta plussasta! :)

Mavlilla ihania ultrauutisia! :love: Itse saan jännätä vielä 19.12. asti Nt- ultraa. Koska kiuskilla olikaan ultra? Joo ei siitä dopplerista kannata stressata. Mua itseä jopa vähän harmittaa ku tuli hankitttua kyseinen laite. En oo kyllä mäkään kokeillu vielä täydellä rakolla, pitäisköhän se vielä kokeilla :D
 

Yhteistyössä