~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Evangelina sulla kuulostaa kyllä että homma on hyvin ja tarkasti synnäriosastolla seurannassa ja hanskassa, se on hieno juttu (y) Ja samalla varmaan ainoa mitä tilanteelle nyt voi ilmeisesti tehdä:cautious:
Oikeastaan tuohon kommentoisin vaan sitä, että oon aika pöyristynyt että tutustuminen sairaalaan on maksullista. Siis miten voi olla?! Tai siis, en löydä kyllä hyvää selitystä tai perusteluja tuollaiselle toimintamallille. Vaikka kyseessä ei ole mikään pakollinen juttu, niin silti aivan oleellisesti synnytykseen ja odotukseen liittyvä. Ja lienee valtaosassa sairaanhoitopiirejä kuitenkin ilmainen. Nyt on kuitenkin kyse julkisesti tuotetusta terveydenhuollosta... Ja hinta on mielestäni vielä aika korkea. Mistä sairaalasta tässä on kyse, jos haluat sanoa (ei ole mikään pakko jos et tahdo paljastaa:))? Onko muiden synnäreillä vastaavaa maksua?

@marrasmai kiva kuulla sustakin! Melko piinaavaa on kyllä sun odotus:(. Koska on seuraava etappi edessä, varhaisultra eikö vain vai vieläkö menet verikokeeseen? Mitkä sun viikot nyt on?
 
Salama, onnittelut yhden tärkeän etapin (12 vko) ohittamisesta! :love: Toivottavasti pystyt jatkossa nauttimaan raskaudesta entistä huolettomammin mielin. :)

Evangelina, hienoa et sielläkin kaikki tuntuisi olevan hyvin ja raskautta seurataan noin tarkasti. En minäkään ole kuullut maksullisesta sairaalaan tutustumisesta - ja vielä tuollaiseen hintaan! :devil: Sen verran kyllä tiedän, ettei täällä Helsingissäkään pääse synnärille tutustumaan mitenkään automaattisesti, vaan neuvotaan vain tutustumaan netin sairaalavideoihin. Mut esim. mulle järjestyi kyllä kierros sairaalassa kun puhuin neuvolassa synnytyspeloista.

Marrasmai, hyvinhän sulla on tuo arvo tuplaantunut, vaikka toki vähän alhaiselta edelleen kuulostaa noille viikoille. Piinaavaa kyllä, mutta toivotaan parasta! :love: Milloin sulla on varhaisultra?

ON: Kiitos tsempeistä kaikille! <3 Täällä alkoikin sit tapahtua: lapsivedet meni eilen illalla. :eek: Käytiin synnärillä tarkistuksessa, mutta koska kohdunsuu oli yhä kiinni ja supistukset vähäisiä, päästiin vielä kotiin odottelemaan. Käynnistys tiedossa su-aamuna, jos ei synnytys sitä ennen ala luonnollisesti. Yöllä jo vähän supisteli mutta nyt taas aika hiljaista sillä saralla, joten katsotaan miten käy. Mulla muuten sama synnytystä ennakoiva oire kuin Mandalalla eli maha meni löysälle, mulla tosin vasta muutamaa tuntia ennen vesien menoa. Tänään on vielä koottu pinnasänky ja laitettu muutenkin kotia kuntoon, vieläköhän sitä ehtisi saada maailman valmiiksi? :D

Roxanne 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Unohtui edellisestä viestistä kiitokset kaikille tsempeistä, lämmittää tosi paljon tässä epävarmassa tilanteessa. ❤

Oireista unohdin vielä semmoset, että turvottaa, pierettää ja röyhtäyttää, mutta niihin olen niin tottunut etten pidä niitä enää minään :D. Lisäksi päätä vähän särkee päivisin, tukka rasvoittuu valtavan nopeasti ja hengästyn ihan sikana pienessäkin ylämäessä.
 
marrasmai, kyllä se pahoinvointikin kerkeää tulla jos on tullakseen :) ihan hyvältä tuo hcg:n nousu kuulostas, mutta minä en niistä niin paljoa ole perillä kun monet muut täällä. Vieläkö sitä kontrolloidaan vai olitko jo kertonut aijemmin mitkä on jatkosuunnitelmat?

Roxanne, no niin ei tarvinnu sun kauaa jännäillä tapahtuuko jotain :D tsemppiä loppurutistukseen! Kohta on sulla jo nyytti sylissä :love:

Evangelina, en oo minäkään kuullut, että siitä perittäs maksua. Täälläpäin ite pääsin synnäriin tutustumaan etukäteen sypepolin kautta. Muuten taitaa vaan olla esittelyvideo netissä.

Mulla on kyllä ollu taas muutaman päivän tukala olo. Koko ajan tuntuu täydeltä vaikka samalla voi olla nälkä. Vettäkään ei voi juoda ilman, että rupeaa kurkussa tuntumaan kuinka seilaa siellä edes takasin. Nukkuminen on hankalaa useimpina öinä, asentoo ei meinaa löytää. Päivisin tuntuu väsymys palanneen ja kaikenlaisia oloja on muutenkin :unsure: Tässä pitäs kuitenkin vielä ihan jonkun aikaa jaksaa.. Välillä tuntuu tyhmältä valittaa, kun raskaus alko hyvin helposti ja tosi toivottu tietysti on. Te varmaan ymmärrätte. Maha tuntuu jotenkin tosi isolta jo, minkähänlainen megapallo mulla on sitten loppuajasta :ROFLMAO: tai sit vaan kuvittelen, että on isompi kun esikoisesta tässä vaiheessa.

Caro ja 25+6
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Pikaisesti tulin toivottelemaan onnea Roxannelle. Vitsit että aika menee nopeasti. Mun piti niin ehtiä tännekin kirjoittaa yhtä ja toista ja mulla on kaksi keskeneräistä tekstiä tallennettuna koneelle. Synnytyskertomuksen olen saanut ponnistusvaiheeseen asti kirjoitettua. Sekin piti ehtiä laittaa ennen kuin joudut tositoimiin, mutta kiirehän tässä tulee. :whistle:
Mutta hyvin se menee. Oliko sulla mitään viime hetken ultria eli tiedätkö minkä kokoinen sieltä on tulossa? En ole ihan ehtinyt seurata tarkkaan näitä ketjuja, olen vain pikapuoliin käynyt lueskelemassa.
Mulla kävi synnytyksen jälkeen siten, että kävin tosi pohjamudissa (vielä syvemmällä kuin hoitojen aikana) pari ekaa päivää/yötä. Itkinkin yksin sairaalassa toisena yönä (osastolla). En ollut osannut varautua tuollaiseen, mutta se taitaa olla jonkin verran yleistä ja tuota kutsutaan kolmannen päivän itkuksi tai jotain. Halusin vain tuon kertoa sinulle, mikäli se vaikka helpottaisi, jos sulla sattuu käymään siten. Mä en tosiaan tiennyt tuollaisesta mitään ja olin vähän ihmeissäni. Kolmantena päivänä maailma sitten kirkastui taas. :)
Mutta mullehan tuli ne kolmannen asteen repeämät ja olin vähän kipeä synnytyksen jälkeen, että hyvin todennäköisesti pääset paljon helpommalla, koska mulle osui tuo, joka osuu n. 1% synnyttäjistä, joten sulle se ei voi osua. :rolleyes:
Mullehan laitettiin myös oksitosiinia ponnistusvaiheessa, kun omat supparit ei olleet riittävän voimakkaita, joten tuokin tuli testattua. Ainakin toimiva lääke oli mun kohdalla. Ei tarvi sitäkään pelätä, jos sitä joudutaan antamaan. Se saa synnytyksen tehokkaasti etenemään. Mutta kovasti onnea koitokseen. (y)
Yritän ehtiä tänne seuraamaan, josko ehdit kommentoida tänne kuulumisia. Itsehän en sairaalasta oikein pystynyt päivittelemään, kun akku tyhjä ja olin sängyssä kiinni vauvassa jne. Vasta 2. päivänä käytin kännyä ja tablettia.

(Meillä poika 10 vko alkoi juuri itkeä sydäntäsärkevästi, näki vissiin painajaista ja heräsi. Siispä täytyy taas mennä.) Tosi sekava teksti, anteeksi, kiireessä ja väsyneenä väsätty. :whistle:
 
Roxanne siellähän tuli jännät paikat! Hurjasti tsemppiä! :love:

Mulla on eka neuvola varattuna 29.11., en saanu aiemmin kun en heti plussaamisen jälkeen soitellut. Sanoin soittaessa hoitajalle, että haluan varhaisultran kun on matala hcg ja keskenmeno taustalla, ja hoitaja siihen että joo voidaan vilkaista miltä sitten näyttää, eli kaipa se silloin katsotaan. Ei oo niin tutut nää länsinaapurin käytännöt niin en ihan tiedä miten hommat täällä menee. Niin ja mulla pitäis siis olla viikot 6+5, mut laskeskelin vähän sitä tuplaantumista myös taaksepäin, ja tulin siihen tulokseen että pitäis olla pari päivää myöhässä kiinnittynyt. Oli kyllä vasta morula vaikka viidennen päivän aamulla siirrettiin, eli hyvin voi olla ollut päivän jälkijunassa kehityksessäkin.

Taas se muuten iski. Kalakeittohimo. Jo varmaan kuudetta kertaa reilun parin viikon sisällä :p
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Voi kiitos ihanat tsempeistä ja kannustuksesta! :love::love: Tosi kiva että säkin HH ehdit käydä vauvakiireiden keskeltä kommentoimassa, lämmittää kovasti mieltä! :) Mut on siis ultrattu viimeksi joskus syyskuun puolivälissä, jolloin veikattiin ihan normikokoista (n. 3,5 kg) vauvaa, mutta nyt kun tuo oma paino on noussut niin hintsusti loppuviikkoina niin veikkaisin ettei sieltä ainakaan mitään jättiläistä ole tulossa.

Muutama napakampi supistus on tullut päivän aikana, mutta muuten tosi hiljaista edelleen, joten veikkaanpa että tässä käynnistykseen päädytään (ellei sitten ensi yönä ala tapahtua...).
 
Iiik, Roxannella alkaa olla tositoimet käsillä! Tsemppiä! Pian on vauva sylissä :love:

Evangelinalla on taas vähän turhan jännät paikat. Onneks oot hyvässä seurannassa, toivotaan että lapsiveden niukkuus ei tarkoita mitään sen ihmeellisempää. Onneksi vauva voi hyvin.

Marrasmaille tsemppiä kärvistelyssä! Hcg on onneksi noussut hyvin, vaikka matala onkin. Toivotaan parasta!

Mitähän muuta piti kommentoida? En nyt muista :whistle:

Täällä ei ihmeempiä. Käytiin tänään miehen kanssa ihan kaupoilla pyörimässä ja ulkona syömässä! Tekipä hyvää, kun en ole viikkokausiin liikkunut ihmisten ilmoilla. Supistuksia ei tullut kuin loppuvaiheessa pari sellaista harkkaversiolta tuntuvaa, joten toivotaan että ei aiheuttanut mitään kohdunsuulle. Vielä olis pari viikkoa ainakin hyvä pysyä yhes koos. Vaivoja ei onneksi ole ilmaantunut vielä juurikaan ja mahakin on edelleen aika säällisen kokoinen.

Paljon olis vielä hoidettavaa ja ostettavaa ennen vauvan tuloa, mutta eiköhän kaikesta tai ainakin tärkeimmistä selvitä. Vaunut tuli pari päivää sitten, pinnasänky saapunee huomenna. Pikkupyykkiä pitäis vielä pestä, sairaalakassia pakata, synnytystoivekirjettä rustailla ja ostoslistaltakin puuttuu vielä monta asiaa. Mutta niin se taitaa olla, mihin Roxannekin tossa vihjas, että maailmaa ei taida saada valmiiksi vaikka aikaa olis kuinka paljon :D.

Kesis 35+1
 
@Evangelina huh, toivottavasti siellä menee kaikki hyvin loppuun asti! Onneksi siellä on kuitenkin hommat hanskassa! Heti vaan käynnille jos itsestä tuntuu siltä. Enpäs tiennytkään että synnäriin tutustumisesta pitää ihan maksaa o_O

@marrasmai onhan sulla oireita jo vinopino! ;) Ja ole kuule vaan onnellinen että olet (vielä ainakin) säästynyt tältä oksennushelvetiltä. Täällä lentää purjo aamulla ja illalla ja joka toinen ilta melkein tulee itkettyä tossa vessänpöntön reunalla kun on jo niin loppu tähän...

@Roxanne jaahas jokohan siellä on nyytti kainalossa? :love:

Täällä olisi huomenna ensimmäinen neuvola. iiiik! Ihanan jännää. Jotenkin sitä alkaa uskaltaa jo luottaa tähän hommaan. Ehkä me päästäänkin maaliin asti, toivottavasti! Oksennus jatkuu edelleen aamusta iltaan, jossain taisi lukeakkin että viikoilla 8-12 olisi pahemmat purjoilut, allekirjoitan täysin! Onneksi tosiaan toisina iltoina voin tankata ihan huolella ja pärjään pelkällä etovalla ololla, seuraavana päivänä melkein sitten oksennankin aamusta iltaan syömättä mitään. Mulla on heitellyt kilppariarvot ja sain siihen nyt elokuussa lääkityksen että arvot alentuisi raskauteen sopivaksi. Noh nyt kävin perjantaina taas verikokeissa ja nyt ne on ilmeisesti heilahtanu liikaa toiseen suuntaan.. no ehkä se neuvolanmamma valaisee mua huomenna asiasta :confused:

Kiuski 9+0
 
Kiuski, voi meitä tään oksentelun kanssa. Mulla oli lauantaina ihan kaamea päivä..laattasin ainakin kolmesti, vaikka vaan makoilin koko päivän peiton alla sohvalla. Sitte saatiin kyläkutsu yökylään ja sain kerättyä itseni sohvalta kokoon ja lähettiin. Huono olo loppui siihen paikkaan, ja kylässä meni kaikki tosi hyvin!!!!! Tää on niin mystistä:LOL: Koti on ehdottomasti huonoin paikka olla. Täällä kaikki kuvottaa. Heti alkoi vellomaan kun takaisin tultiin.

Huomenna aamulla ultra:oops:
 
Täällä on kyllä niin aktiivista että ihana lukee kaikkia kommentteja eri vaiheista.

Siida, alan kallistua dopplerin suuntaan myös, saisin ystävältä lainaan..o_O

Kiuski, kiitos :love: tsemppiä sinne oloihin, toi oksentaminen on varmasti tosi rankkaa! Itse luulin jo hetken että olis alkanut helpottaa mutta ei :ROFLMAO: väsymys ehkä on hivenen väistynyt, jaksaa jo ainakin ajatella että tekis muitakin kun nukkuja ja kävis töissä :ROFLMAO:

Bridge, äitiyspakkauksen sais kai nykyään tilata ulkomaillekin? Varmaan maksaa jotakin, mutta jos se helpottaa suomi-ikävää? :)

Kesäheinä, Ei oo selvinnyt henfästyminem, tai oikeastaan eivät kommentoineet asiaan oikein mitenkään äitiyspolilla, sanoivat vaan että voi liikkua että ei oo haittaa vaikka sydän hakkaa. Koitin sanoa että siitä tulee kovin huono olo ja pahentaa vaan tuota etomista.. olivat vaan että no jos hiljaa kävelet niin voi auttaa, ei tuntuneet ymmärtävön että ei auta. En jaksanut sitten vängätä. 102 oli hb eli laskee vaan..

Roxannen puolesta kovasti jännittelen myös! ❤

Piti jotain muutakin kommentoida mutta mitähän se oli (n)

Oon ollut pari päivää vähän huolissaan kun alavatsassa tuntuu sellasia pieniä vihlomisia jotka tulee niinkuin aaltoina, etenkin vasemmalle puolelle... Oon niin pihalla ensikertalaisena kun en yhtään tiiä miltä minkään pitäis tuntua :ROFLMAO: ei voi siis sanoa että sattuu, mutta tuntuu epämukavalta. Olin myös perjantaina ihan varma että tunsin vauvan liikkeitä kun "kupli" hassusti. Ei se varmaan vielä oo mahdollista? :ROFLMAO:

#hope & muru 13+5
 
@Siida no äläpä!! :eek: Antaako sitä itselleen luvan olla paskana kotona ja muuten leikkii jotain supermiestä. Mulla on ainakin sama aina jos olen esim nuhassa, töissä ei tunnu muka missään kun posottaa vaan menemään ja kotona olo ihan hirveä ja hokee vaan että "huomenna saikkua huomenna saikkua". Kai tässä jotain samaa on :ROFLMAO: onneks tää joulunaika on töissä niin vauhdikasta etten ehdi ajatella mitään muuta. Ruokaakin pystyn syömään siellä vähän paremmin ja usein jopa tulee ihan nälkä kun juoksee pää kolmantena jalkana.

Ja niin, tsemppiä ultraan ❤
 
Tulispa se Roxanne kertomaan jo kuulumisia!! Ainakin jos menee samalla tavalla edelleen kuin mulla niin kahdelta yöllä oli aamun käynnistyksen jälkeen poika onnellisesti rinnalla :D on tämä vaan aina niin jännää kun täältä tutut nimet ovat tosi toimissa :love:
 
Ihanaa maanantaita. Aamupissalla käydessäni pyyhin ruskeaa tuhrua. No heti sitten piti kaivaa dobbleri ja kuunnella ääniä, toiset löysin ja huokaisin, että on siellä joku kotona ja lähettiin ultraan. Siinä sykkkeet katossa makasin ku lääkäri alko ultraamaan ja ne ihanat sanat, "kumpikin täällä on hengissä" sitten ihasteltiin kun olivat jo niin pikkuihmisten näköisiä käsineen ja jalkoineen. Toinen oli 10+2 ja toinen 10+3 ja lääkäri laski, että tänään olisi 10+3..itse oon aatellu että se pis vasta huomenna, mutta kai mää lääkäriä uskon. Mutta, en edelleenkn muistanut kysyä laskettua aikaa!!!!!!! Jotenkin sitä vaan meni taas ihan sekaisin päästä kun ihasteli niitä heiluttelevia tirriäisiä! Eli kai mun pitää itse se yrittää laskia. Ensi viikolla on kyllä jo nt-ultra, niin siellä se varmasti lasketaan.
 
Roxanne, tsemppiä. Olisikohan siellä jo pieni maailmassa ❤
Siida ja kiuski kyl ne pahat olot helpottaa jossain vaiheessa,onneksi. Itse olen kärsinyt jäätävistä pahoista oloista. Kahdesti vain oksu tullut, mutta koko ajan oli olo, et pitää työntää sormet kurkkuu. Nyt on ollut kolmisen päivää suht hyvää aikaa, enää pientä kuvotusta, mut väsyttää ja palelee sitäkin enemmän.
marrasmai hyvin on hcg noussut. Tää alku on aina niin jännittävää.
Evangelina onneksi olet hyvässä seurannassa ja toisiaan yhtään liian aikaisin et mene näytille jos itsestä siltä tuntuu.

ON: Tänään sain sydänäänet ekaa kertaa kuulumaan. Onpas taas huojentuneempi olo. :love:
Odottelen np-ultraan aikaa. Tällä viikolla pitäisi kaiken järjen mukaan olla.

Esemila ja Viuhti 11+6
 
Neuvola check. Piti siellä käydä antamassa joku kusinäyte ja kun sieltä vessasta tulin pihalle niin eikö siinä oven takana odottanut mun hyvä kaveri omaa vessavuoroa ja hän ei siis todellakaan tiedä tästä mitään :ROFLMAO: siinä molemmat katsoi toisiaan kuin peura ajovaloja. Eipä siinä oikein voinut flunssaa esittää jos neuvolassa on... noh onpahan nekin nyt tietoisia sitten asiasta, toki olishan se ollut kivempi kertoa jotenkin muuten tästä :ROFLMAO::LOL:
 
@Siida voi miten ihanaa että vauvat kunnossa, onneksi olkoon! ♥ Kommentoivatko siellä tuohon tuhrutteluun mitään? Jos nyt juuri samana päivänä näet vauvojen heiluttelevan niin tuskin siellä mikään keskenmeno on kuule käynnissä, yritä rentoutua :) Täällä ryhmässäkin on noita tuhruttelijoita ollut vaikka kuinka paljon, eikä valtaosalla niistä sitten mitään ihmeellistä ole kuitenkaan tullut. Sanoitko ultrakäynnillä tuosta vuotelusta?

@#hope kai se periaatteessa mahdollista on tuntea jo liikkeitä, vaikka ensisynnyttäjä oletkin... Mulla ainakin se tuntui juuri tommoselta kuplimiselta ihan alussa, tosin ekan kerran tunsin 17+3 että paljon myöhemmin kuin sinä. Mutta me ollaan niin erilaisia :) Olin ajatellut että miten ne kuplinnat erottaa vaikka ilmavaiva-kuplinnasta, mutta kyllä ne on erilaisia :ROFLMAO: Niin ja tuohon äitiyspakkaukseen, niin äitiyspakkausta ei voi saada ellei asu Suomessa ja kuulu Suomen sosiaaliturvan piiriin. Valitettavasti siis ulkomaille pakkausta ei voi saada (jollei asu vakituisesti Suomessa).

Oliskohan tosiaan Roxulla jo vauva sylissä :love:

Itsellä mahan kovottelut jatkuvat ja lisääntyvät vaan. Maha on kivikova monta kertaa päivässä. Tulee levossakin välillä mutta pienikin liikunta (esim. kauppaan kävely) saa heti aikaan kovettumisen, lenkille en voi kuvitellakaan meneväni. Kysyn huomenna neuvolassa että onko vielä normaalin rajoissa :confused: Muuten kaikki ok ja vauva liikkuu paljon (y):love:

MyMa 27+1
 
Nyt tulee vaan omaanapaa, anteeksi. Kävin tänään siinä toisessa sokerirasituksessa ja radi diagnoosihan sieltä tuli, kaikki arvot yli :eek::cry: soitin jo neuvolaankin ja to käyn siellä niin alotetaan sokerinseuranta. Tyhmä pco!:unsure: Jännä kun esikoista odottaessa ei ollu mitään ongelmaa sokereissa. Noh ei auta, täytyy ruveta ruokavaliota vähän muuttelemaan. Oiskohan noi sokerit syypää mun viimeaikaisiin oloihin. En ois kyllä tätä lisästressiä kaivannu :(

Caro ja 26+1
 
Hope, uskon kyllä että tunnet liikkeitä❤ Minä tunsin ekat tytöstä.viikolla 14 ja jotain. Siis viikolla 12 se kananmuna jo kieisteli mun mahassa ja tuntu ihan ihon alla, sitä tapahtui siitä lähtien lähes joka ilta, mutta sselkeän liikkeen ja ne pikku kutitukset tuntui 14viikosta eteenpäin ja vain voimistuen.
Mää en tiiä, että onko mulla jotenkin yli yli herkkä tuntoaisti, mutta oon niitä hipaisuja ja kutituksia tuntenut nyt jo. Oon yrittäny ajatella, että omaa mielikuvitusta, mutta miksi ne tuntuu juuri niissä kohtaa, joissa toisessa löytyy selvä syke ja toisesta lukemat. Siinä ultran aikanakin tunsin jotain ja se toinen siellä pyöri ja hyöri tosi paljon. Nyt kun oon kotona makoillut niiin aina välillä tunnen hipaisuja ja kutituksia aina samassa paikassa. Oonkohan vaan vähä sekopää:LOL: Jännä nähdä, että voimistuuko noi tuntemukset...tai on ne tässä viikon aikana jo selkeämmin tuntuneetkin. En tiiä vaikuttaako se, että niitä on kaks tuolla ja yllätys oli iso, että kuinka ne nyt jo niin paljon liikkui, vaikkei montaa senttiä pitkiä oo!?

MyMa, sanoin heti kun menin, että tuli tuhrua, mutta mitään hematoomaa tai muuta ei siellä näkynyt, eli ei lääkäri siihen juuri mitään kantaa ottanut. Nyt on kyllä ne pienetkin menkkatuntemukset lähteneet pois. En minä nyt suuremmin murehdi, kaikki näytti niin hyvältä, mutta ärsyttävää aina ku jotain pitää valua.

Caro, voi harmin paikka! On kyllä tympee juttu:unsure: Mutta kyllä sää sen kestät, kovasti voimia! Tympee on alkaa joka murusta miettimään, minkä suuhun laittaa. Seurasin yhen kaverin raskautta, kun hänellä oli arvot koholla ja joutui mittailemaan..ei ollu kiva juttu, mutta ihailin hänen motivaatiota, kuinka tarkasti piti ruokavaliosta kiinni. En toedä jaksaisinko itse olla niin jämpti, mutta pakkohan se olisi, jos diagnoosi tulisi.


Minä myös veikkaan, että Roxanne on poksahtanut❤
 
Voih @Caro87, tosi tosi mälsää :( Voin vaan kuvitella kuinka ketuttaa, ehdin itse jo etukäteen tehdä noista sokereista kauhean murheen ja numeron (vaikka ne olikin sit ok), että voin vaan kuvitella kuinka ottaa pannuun kun se diagnoosi napsahtaa :oops:Kans yksi tuttu molemmissa raskauksissa tuon kokenut ja ei se niin riemukkaalta näyttänyt sivusta seurattuna... Mutta toivottavasti pysyy sit ruokavaliolla kurissa ettei tarvi lääkehoidolle mennä. Olikos täällä muita radeja kuin @Evangelina sun lisäksi? (sorry en muista kaikkien yksityiskohtia!)

@Siida no hyvä jos ei lääkärikään mitään sanonut, tuskin siitä huolestua tarvii kun niitä pieniä tuhruja tosiaan täälläkin monella on ollut :) mulla oli kans noilla viikoilla tuota menkkajomotusta aina ajoittain, vaikka mitään vuotoa ei ollutkaan. Aina sitä joka ikistä olotilaa miettii ja analysoi että onko tämä nyt hyvä vai huono juttu. Yksi mun tuttu kätilö sanoi että "raskaus voi aiheuttaa naiselle oikeastaan ihan mitä vaan oireita" :ROFLMAO:, ja taitaa olla oikeassa;)

@kiuski puhuitko siis sen sun kaverin kanssa siellä neuvolassa, vai jäikö tuijotuksen asteelle?! :LOL: Siellä oli sitten kumminkin oma lehmäkin ojassa sun tutulla eikä vaan sulla ;)
 
@Siida hyvä että siellä kaikki on hyvin :love: Tuskin pieni tuhruttelu mitään haittaa, ärsyttäväähän se on kun aina väkisin miettii että mitä jos..:cautious: Onks se noista kaksosista vai kuis sulla on noin usein noita ultria? o_O

@Caro87 Mälsää kun sokereissa mättää. Auttaako noihin yleensä pelkkä ruokavalio vai pitääkö siihen ottaa jotain muutakin avuksi?

@MyMa tää kaveri on siis jo todella pitkällä ja sen tilanne on tuttu juttu. Kumpikaan ei oikein osanut sanoa mitään fiksua siinä hetkessä kun molemmat jäi monttu auki toljottaa. Laitettiin kyllä heti viestiä sen jälkeen niin sai tilanteen puhuttua :ROFLMAO:
 
Kiuski, noi tilanteet on kyllä varmasti just niin ihania, kun yhtäkkiä törmää johonkin tuttuun hieman väärässä paikassa. Kerran polilla tuli hissistä yks tuttu pariskunta vastaan ja kiusaantuneena vaan nyökättiin toisillemme....no tämän pariskunnan rouvan kanssa sitten myöhemmin kyllä törmäiltiin muissa merkeissä ja asiasta keskustelimme. Mutta kyllä noissa tilanteissa aina aika reilusti lyö tyhjää:ROFLMAO:

Tayssissa lapsettomuuspoli telkee tuplista kaksi ultraa, eli tään päiväinen oli toinen niistä ja sitten ens viikon on ihan kunnallinen nt-ultra, joka tehdään terveystalolla (ostopalveluna) Mulla on muuten ylihuomenna eka neuvola, eli sitten kysyn sen tarkan lasketun ajan. Polilta lääkäri aikoi jo tänään laittaa äitiyspolille mun tiedot ja kuulemma kotiin tulee sitten kutsuja sinne ultriin raskauden edetessä. Hyvä ja tiheä seuranta on kyllä luvassa.
 

Yhteistyössä