~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Huh, olipa täällä paljon ihania uutisia!

Siidalle iiisot tuplaonnittelut, ihanaa ❤ Ja pahoittelut tuosta olosta :notworthy: Itselläkin on ollut kovasti kurja, etova olo mutta ei kyllä mitään tuohon verrattuna. Sama juttu on täällä että kaikki lämpimät ruuat etoo, oon elänyt lähinnä mandariineillä ja jogurtilla ja leivällä. Diabeteksen takia pitäis kuitenkin pystyä jotain syömään ja jos en syö niin sitten tulee yrjö. Ainostaan sitä maksalaatikkoa tekee mieli, miksi?? :eek: Toivottavasti sulla alkaa helpottaa tai ettei ainakaa enää pahene ❤

SalamaT, oi Rooma! Tsemppiä houkutuksiin!

Meillä oli np-ultrassa tiistaina kaikki hyvin, matalat riskiluvut ja vahva syke ❤ Itkuhan siellä pääsi, on tää niin kummaa ja ihanaa. Sanoivat siellä että istukka jäänee vasempaan seinämään kiinni ja sen vuoksi saattaa liikkeet tuntua heikommin. Jäin vähän miettimään että mitä se mahtaa tarkoittaa....? Että myöhemmin alkaa tuntua vai? Osaako kokeneemmat kertoa?

Itsellä on myös ollut alusta asti hengästymistä ihan jo pienistä jutuista. Oon epäillyt että liitty alhaiseen hemoglobiinin mutta voiko olla joku muukin oire?

Hope ja muru 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: Siida ja Roxanne
Blobille hurjasti onnea omasta prinsessasta ja ihanaa vauvantuoksuista aikaa! :love:

Onnea myös mavlille, Salamalle ja Hopelle hienoista ultrakuulumisista. :) Ihan huippua, että täällä on ollut nyt lähes kaikilla hyviä uutisia ja onnellisia käänteitä! Eiköhän sullakin Molly ole kaikki kunnossa, kun kerran hcg kuitenkin noussut noin reippaasti. (y) Tsemppiä kaikille vielä ultraa odotteleville, täällä on peukut ja varpaat pystyssä!

MyMa, juu, mä voin kyllä pistää jatkoketjun pystyyn sitten kun olen kahdeksi jakautunut. :) Toivotaan sinnekin vilkasta keskustelua! Aiemmin vauvautuneetkin on totta kai tervetulleita sinne juttelemaan, mut parempi ehkä luoda uusi ketju, kun tuo aiempi on aika lailla hyytynyt ja siellä aktiivisemmin keskustelleiden vauvat alkaa jo olla taaperoiässä.

Hope kyseli hengästymisestä, mulla kans ollut sitä alkuraskaudesta asti. Alhainen hemppakin voi varmasti vaikuttaa, mut luulen että suurempi syy on alhainen verenpaine (se kun laskee tosi monella raskauden aikana). Plus että loppuraskaudessa kohtu alkaa vielä painaa keuhkoja ja viedä niiltä tilaa, eli voin luvata ettei tämä vaiva ainakaan helpota raskauden edetessä. :rolleyes::p Mä saan nykyisin puuskuttaa ihan kunnolla, kun kävelen kotona portaat toiseen kerrokseen, ja jyrkemmissä ylämäissä meinaa rollaattorimummotkin mennä ohi. :D

ON: Eilisellä neuvolakäynnillä iski pieni huoli, kun mun painoni (joka siis muutenkin noussut aika minimaalisesti) oli nyt kääntynyt lievään laskuun. Tosi outoa, kun kuitenkin syön ihan normaalisti, pari lämmintä ateriaa päivässä ja vielä aamuapalat, välipalat sun muut päälle. :confused: Vauva kyllä liikkuu edelleen aktiivisesti ja pienen sykkeet oli oikein hyvät, mutta terkkari laittoi varmuuden vuoksi lähetteen Naikkarille. Olishan se hyvä päästä varmistamaan, että vauva kasvaa normaalisti ja että kaikki on muutenkin kunnossa.

Tämänkin ansiosta päätin nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja pakata viikonloppuna sairaalakassin valmiiksi. Kaipa se olis muutenkin hyvä olla valmiina näillä viikoilla. :D Tosin on mulla jo jonkin aikaa ollut koneella lista mukaan otettavista asioista, mut en ole vaan saanut niitä kassiin laitettua. Onkos teillä muilla pidemmällä olevillä jo sairaalakassi pakattuna?

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Roxanne 39+2
 
Jes, nyt on kuultu kunnon jumputus dobblerilla:love: Yhdet äänet sain kuuluviin kunnolla, mutta toisesta kohtaa näkyi vain pelkkiä lukemia, mutta aika luottavainen olen, että kumpikin on tallessa.

Roxanne, hyvähän se on, että tarkasti seurataan. Aina voi tulla istukkaan häikkää loppumetreillä. Tosin uskon sulla olevan kaikki hyvin. Ja pakkaahan se laukku;)

Sitten hengästymisestä....mulla on ollut plussasta lähtien syke korkeampi ja välillä joutuu kyllä tosissaan huokailemaan kun tuntuu että hengästyttää ja varmaan kun kohtu nyt kasvaa nopeasti, se vähän siirtelee noita sisuskaluja ylöspäin tieltä poisä. Tänään meni kävelylenkki helpommin kun viimeksi, mutta ylämäkeen kävellessä sai kyllä hengittää:LOL:
Pahoinvointi on nyt pysynyt aisoissa. Kävin homeopaatin luona ja en kyllä yhtään uskonut, että siitä mitään apua olisi, mutta pakko myöntää, että sen jälkeen tää on ollut paljon siedettävämpää.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
@Siida pahoinvointi on kyllä ihanan kamalaa, tsemppiä. Lämmitä ruokaa en pystyny minäkää pariin kuukauteen syömään yhtään. Jääkylmä tuoremehu oli pelastus joka uppos ees jonku verran.

@Kesäheinä-78 selkeät potkut on mullaki vähentyny, enemmän on sitä punkemista ja möyrintää mitä tuntuu, sillon tällön napakoita yksittäisiä potkuja. Iltaisin tuleva isi saa vauvan aina ihan villiksi juttuillaan ja sillon kyllä saattaa näkyä kuinka maha heiluu puolelta toiselle, se on hurjan näköistä meidän vaulla on selvästi välillä rauhallisempia päiviä jolloin liikkuu todella paljon vähemmän, kerran käyny sen takia käyrällä ja ultrassa. En tiiä miksi sillä on semmosia, liittyiskö kasvu pyrähdykseen kun tuntuu tulevan samoihin aikoihin?
Vauvan Liikkeet käy kipeää usein, ilmeisesti johtuu siitä että mulla ei oo kovin paljoa lapsivettä pehmentämässä ( normaalin rajoissa silti) ja oon itse kovin pieni niin ei kai sillä bebellä oo ksuheesti tilaa lisäksi vaikean ummetuksen takia suolisto on kipeä ja arka, vauva ku niihin vielä potkii nii avot...

@Blob onnea pienestä aarteesta! Erittäin miekenkiinnolla odottelen synnytyskertomusta jos haluat sellaisen jakaa meidän kanssa ❤

@Roxanne onko mitään merkkejä lähenevästä synnytyksestä? Joko jännittää? Sullahan voi olla pikkuinen sylissä millon vaan, hurjaa!
Minä yritän malttaa vielä sen sairaala kassin pakkauksen kanssa kun viikkoja ei nyt kuitenkaa vielä ihan niin paljo ole pesänrakennus vietti käskee vaan laittaa mahdollinen valmiiksi heti! Oi ku oiken sormia syyhyttäis

On: lastenhuoneen remontointi valmis! Pinnasängyn remontointi hyvässä vauhdissa. Niiden osalta pikkuhiljaa ressi heloottamassa.

Vauva liikkuu ihanasti eikä enää niin huoleta kokoaikaa onko kaikki hyvin, maaginen 30 viikkoa kun tuli täyteen pari viikkoa sitten nii joku henkinen lukko avautu ja vihdoin osaan nauttia raskaudesta ja rakastan tätä masua! Tää vauva tulee meille ihan oikeesti ja elävänä syliin asti ❤ ( vaikka siis ainaham voi jotain vielä sattua jne ym tms). Mä olen ihan oikeasti raskaana! Voitteko uskoo muijat

Liitoskipuja alkanu tulla lantioon ja nivusiin, alavatsakioujakin. Töissä supistelee ihan koko ajan ja en muutenkaa enää jaksa siellä olla kun nukkuminen on joka toinen yö parin tunnin luokkaa vain. Huomenna äippä poli käynti ja aion pyytää sairaslomaa. Toivottovasti saan.
Verensokeri on pysyny tabletti lääkkeillä ihan ok, paitsi ku olin kipeänä nii sillon tuli ylityksiä. Nyt oon ollu nii väsyny että itsekuri ruokien suhteen alkaa karista, häpeäkseni myönnettäköön.

Evangelina 32+0
 
Roxanne, kiitos onnitteluista! :love: Alkaa pikkuhiljaa uskomaan et oikeesti tässä ollaan raskaana :ROFLMAO:

Mulla on korkea verenpaine ja lääkitys siihen, eli matalasta ei johdu. Mutta jos se olis sit tuota sisuskalujen liikkumista tms, Toivon ettei oo ihan näin rapakuntoon mennyt nyt jo (n)

Te ilmeisesti ootte dopplerin kannalla useat? Mun mielestä se oli jotenkin hassua kun ystävä joskus hankki ja ajattelin, että eikö se tuo vain lisästessiä jos ääniä ei aina kuulukaan.. mutta nyt alan kyllä vähän kallistua sen puoleen, olis ihana kuunnella sydänääniä kotonakin ❤ mies on edelleen sitä mieltä että höpötystä, millä sen pään kääntäisi? :ROFLMAO:

Onko teidän mielestä liian aikaista antaa tänään miehelle isänpäivälahja? Tekis mieli :love:

Hope ja muru 12+5
 
Onnea Blob pikkuisesta!

Siida sinä ihmettelit sitä keltaista valkovuotoa. Mulla on myös sitä ja neuvolasta sanoivat, että ihan normaalia. Jos mukana on kokkareita tai haisee pahalta, niin silloin pitää huolestua infektiosta.

Mä en ollut ajatellut hankkia doppleria, kun ainakin jossain maissa on käynyt myös niin, että vauvalla ei ole ollut kaikki hyvin ja äiti ei ole mennyt tarkastettavaksi, koska oli itse löytänyt vielä sydänäänet kotidopplerilla. Jokainen tekee itse omat valintansa, mutta mulle se ei ole pakollinen kapine. Ei sen käytössä varmastikaan mitään pahaa ole ja osalle tuolle sitä mielenrauhaan.

Helios 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Hope, mun mies ja minä itsekin olin pitkään dobbleria vastaan ja kun tyttöä odotin, ei meillä sitä ollutkaan. Mutta viimeksi kun keskenmeno ilmoitteli itsestään ja mää en päässyt mihinkään heti ultraan, hommattiin tori.fi:stä tää nykyinen dobbleri. Ääniä en silloin enää löytänyt ja keskenmeno tuli, mutta nyt oon muutan kerran kuunnellut ja täytyy sanoa, että se kuuntelu on tehnyt mulle henkisesti tosi hyvää, kun tään asian sisäistämisessä on ollut vähän vaikeuksia. Kyllä se ijana jumputus vaan saa hymyn huulille. Mutta, kunhan kun liikkeet alkaa tuntumaan, niin tuskinpa tulee enää kuunneltua kovinkaan usein, jos ei mitään kauheuksia tuu mieleen.

Siida 9+1
 
@Kesäheinä-78 ja @Xienna Kuullosti hyvältä ne teidän isyyspakkaukset(y) mä näin kaupassa sattumoisin sen "vauva -omistajaopas" niin annoin sen tänään että voi alkaa pänttäillä tulevaa varten. Se on kyllä niin hauskasti tehty että uskon et mieskin sen jaksaa selata läpi :ROFLMAO:

@mavli ihania uutisia sulla ultrasta! :love:

@Blob onneks olkoon pienokaisesta ❤

@SalamaT voi rooma on kyllä niin ihana ja kaunis kaupunki! Ja se ruoka, NAM! Tsemppiä houkutuksiin ;)

@#hope mahtavaa että pikkuisella kaikki hyvin :love:

Voi että kun moni alkaa olla jo melkein maaliviivalla! Ei mene enää kauaa että saatte nyytit syliin :love:

Täällä pahoinvointi vaan yltyy ja yltyy. Nyt oksennus lentää jo sen pari kertaa päivässä. Menee onneksi aika samalla kaavalla niin osaan hieman laskeskella ruuan suhteen etten tankkaa ihan mahottomasti just ennen ku täytyy purjoilla. Mikään ruoka ei muutenkaan kyllä maistu joten se siitä "tankkaamisesta" :ROFLMAO: paino pudonnut pari kiloa. Hirveä turvotus mahassa eikä housut mene kiinni muuten kuin kumpparilla. Johan tässä kohta saa alkaa ostelee jotain mammahousuja kun se turvotus alkaa pikkuhiljaa muuttumaan ihan oikeaksi mahaksi :confused: Ensimmäiseen neuvolaakin sain varattua ajan ja nyt pitäisi täytellä jotain esitietohommeleita, hui! Ainiin, ostin myös sen dopplerin. Välillä näytössä kävi joku 142 lukema mutta muuten kuului vaan iloista jumputusta mun suolesta tai jostain :ROFLMAO: ja niin, kohta olisi firman pikkujoulut tiedossa. Hyviä vinkkejä kuinka kohteliaasti kieltäytyä alkoholista? Ärsyttävää kun ei vaan riitä että sanoo ettei nyt tee mieli juoda. Meillä töissä kuitenkin 20naista niin jokainen alkaa utelee että onko raskaana jos viina ei maistu :mad:

Kiuski 8+0
 
Mä en kans jotenkin kokenut tarvitsevani doppleria. Ei mulla siihen sen kummempaa perustetta ole. Ehkä juuri tuota että en oikein luota niiden tekniikkaan kun eivät ole ammattikäyttöön tarkoitettuja, ja toisaalta en tiedä luottaisinko itseeni niiden käyttäjänä;) Ja tosiaan kun liikkeet alkaa tuntua niin sitten varmaan olisi jäänyt nurkkaan. Mutta monihan sellaisen hommaa ja siitä jos siitä saa mielenrauhaa niin hyvä:)(y)

@Evangelina hienoa kun oot saanu rentouduttua raskauden kanssa, se on kyllä ihana tunne kun alun pelosta pääsee yli ja voi ihan tosissaan alkaa odottaa sitä omaa pikku nyttyä saapuvaksi ❤ Äläkä soimaa itseäsi siitä jos joskus ruokavalion kanssa menee vähän omille teilleen, jos on muutenkin vaikeaa unien ym kanssa. Kyllä itselleen pitää antaa armoa jos on raskasta :love:

@kiuski tuo alkoholista kieltäytyminen on kyllä alussa vähän kinkkinen juttu. Pystytkö mitenkään feikkaamaan, että tulit autolla?

Olen nyt sukuloimassa toisessa kaupungissa ja tuli eilen ja tänään käveltyä pitkin kaupungin katua tuntikaupalla. Mahaa alkaa kyllä aika lailla kiristää ja piti tulla välillä aina huilaamaan kyläpaikkaan. Ei mielestäni kuitenkaan varsinaisesti supistele(?), mutta maha alkaa tuntua pinkeältä ja vähän paineentunnetta alavatsalla. Lepo helpottaa. Ja vauva potkii inhottavasti taas aivan tuonne alas, se on kyllä ilkeä tunne.

MyMa 26+0
 
Viimeksi muokattu:
Kiuski, mulla vähän vaihtelee, että joskus selviää vain yhellä laatalla, yleensä kahdella välillä joutuu antautumaan kolmesti päivässä. Uupumus saisi pian hellittää...pahoinvoinninkin kanssa paremmin pärjää, mutta tää kompinaatio ei aina naurata kun kotihommat on rempallaan. Mies niitä kyllä tekeekin, mutta niin haluaisin kyetä tekemään vähän paremman siivouksen ennen joulua. No mutta tilanteen mukaan eteenpäin. Ja se kun ruoka ei maistu, on todellinen ongea. Toi salaattikin alkaa pikkuhiljaa tökkimään. Tosin mulla ei oo paino pudonnu, mun äitikin oksenteli raskausaikana paljon, mutta hänkin aina silti lihoi:unsure: ja mun siskolla sama juttu.

MyMa, inhottavia nuo sun kiristelyt, olisko ne kuitenkin suppareita, jos tuntuu alamahallakin? Toivottavasti ne ei ainakaan vielä pehmennä mitään paikkoja.

Evangelina, nauti nyt täysillä kun on
rento mieli, sekä hyvä olo❤:love:
 
kiuski itse kieltäydyin alkuraskauden aikana alkoholista "koska on pissatulehdus ja vasta alko lääkitys siihen" :whistle:

MyMa, mulla oli kans noita kiristelyjä ja nvl:n täti puhui "kovotteluista" eli harkkasupistuksia ilmeisesti. Itsellänikin lepo aina auttoi :)

Käyn aina lukemassa näitä teidän juttuja ja ihana kun täällä on niin paljon uusia :love: kaikkea hyvää teille jokaiselle omiin vaiheisiin! Spesiaali tsempit kaikille, jotka kärsii pahoinvoinnista. tulee itelekin huono olo kun vaan lukee mitä joudutte läpikäymään. Mulle nvl:n täti ehdotti niitä pahoinvointi rannekeita, mutta en koskaan niitä kokeillut.

Tsempit myös loppumetreillä oleville (y) pian on nyytti kainalossa teilläkin

Ja seesteistä keskiraskautta niille jotka siinä vaiheessa ovat (y)

Juttelitte tuolla että laittaisitte uuden keskustelun pystyyn kun vauvoja alkaa tulla maailmaan, pääseekö mukaan keskustelemaan sinne. Itse tosiaan melkein päivittäin käyn lukemassa ketjujen kuulumisia mutta en ole jaksanut/ehtinyt kirjautua kun tämä arki on mitä on vauvan kanssa, kiireistä ja uuvuttaa mutta ah niin ihanaa :love:

Gerbera ja poika 3kk
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Firman pikkujouluissa mä join alkoholitonta eikä kukaan huomannut mitään. Olut varsinkin on tietty aivan saman näköistä alkoholittoman. Olin varma että joku huomaisi mutta varsinkin sitten illan mittaa jengi alkoi jo humaltumaan sen verran että en edes loppuillasta jaksanut hakea sitä alkoholitonta vaan pelkästään vissyä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: #hope
Kiuski, mä keksin alkuraskaudessa sellaisen peitetarinan, et "oon viime aikoina kärsinyt ikävistä päänsäryistä ja alkoholi usein pahentaa niitä". Ajattelin, et samalla selittyy sekin, jos olen jotenkin huonossa hapessa. :p En tiedä menikö tuo juttu kaikilla läpi (mulla sattui just alkuraskaudessa olemaan monia kekkereitä ja kyläilyjä, joissa oli alkoholia tarjolla), mut mitäpä siitä. En kuitenkaan halunnut siinä vaiheessa vielä paljastaa asiaa, sen verran pelkäsin keskenmenoa, kromosomivikoja ym.

Evangelina, ihanaa että pystyt vihdoin kunnolla nauttimaan raskaudesta! :love: Mulla rv 20 ja rakenneultra oli sellaisia etappeja, joiden jälkeen annoin jo itselleni luvan nauttia odotuksesta, vaikka ihan kaikista peloista ja huolista en ole vieläkään päässyt. Toivottavasti saat sairaslomaa niin että pääset kunnolla lepäilemään ja nuo ikävät vaivatkin ehkä helpottaa!

Kiva kuulla pitkästä aikaa Gerberastakin! Juu, ilman muuta sinne uuteen ketjuun saa tulla mukaan kirjoittelemaan, se on suorastaan toivottavaa. :) Ja siis toki joku muukin saa jo sen ketjun halutessaan pistää pystyyn, mä vaan lupauduin hommaan jos kukaan muu ei ehdi/halua. ;)

ON: Täällä ei edelleenkään ole mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. o_O Ei harkkasupistuksia eikä varsinkaan oikeita. Neuvolassa kyllä vaikuuttelivat, että synnytys voi silti alkaa milloin tahansa, mutta oma usko siihen on vähän heikoilla. Evangelina kyseli jännittämisestä - joo, kyllähän synnytys mua periaatteessa jännittää, mutta kumma kyllä pelko ja jännitys ei ole nyt h-hetken lähestyessä mitenkään lisääntynyt, ehkä jopa päinvastoin. :confused: Yritän vaan muistuttaa itseäni, että on siitä miljoonat muutkin naiset ennen mua selvinneet, ja asiantuntevissa käsissä sitä kuitenkin ollaan...

Roxanne 39+4
 
Roxannen tilannetta seurataan jännityksellä. Toivottavasti ei ole kovin tukala olo. Hyvällä asenteella oot ainakin menossa. Meidät naiset on luotu synnyttämään ja hoitohenkilökunta on osaavaa... ainakin Suomessa. En tiedä, miten täällä, vähän hirvittää. Mutta kai täälläkin lapsia syntyy. Jotenkin olisi huolettomampi synnyttää Suomessa. Tuli vähän Suomi-ikävä, kun panikoin kaikenlaisista asioista. En saa edes sitä äitiyspakkausta :cry:
Kohtu tuntuu nyt häpyluun yläpuolella, kun makaan selällään. Siitä se lähtee maha kasvamaan. Mietin, että pitäisin asian omana tietona jopa ensi vuoden puolelle, mutten ole varma onnistuuko.
Bridge 11+4, ihanaa olla raskaana!
 
Viimeksi muokattu:
Siida ooh, sykkeet jo kuuluvissa! Ja hyvä että tuo olo on edes hieman parempi! :)

Kiuski voi ei, oksu vierailee sielläkin.. :( Tsemppiä!

Roxanne mulla alkoi esikoisen synnyt ilman mitään ennakkoilmoituksia kun vedet meni eli toivoa on!

Hope mulla oli esikoisen raskaudessa doppleri ja se oli niiiin suuri helpotus mutta sitten nyt mulle on yhtäkkiä iskenyt pelko siitä että mitä jos sieltä ei joku päivä niitä ääniä kuulukaan.. Onnea hienoista ultrakuulumisista!

Loppuviikosta alkaen tänne on pikkuhiljaa ilmestynyt se järjetön väsymys, jota kaipailin jo 2-3 vkoa sitten. Eilenkin ihan väkisin nukahdin sohvalle töiden jälkeen.. Perjantaina olis ensimmäinen neuvolakäynti ja tekis mieli kysyä jos voitais kuunnella sydänääniä jo.. En tosin tiedä kuuluisko heidän laitteilla jo ja lupaan satavarman paniikin jos niitä ei kuulu. :D
 
Roxanne, tuntuu että sun raskaus on edennyt aivan samalla tavalla kun mullakin, ei mullakaan ollut kunnon oireita edes alussa ja missään vaiheessa en huomannut mitään (harkka)supistuksia tms.

Mulla siinä ennen laskettua-aikaa neuvolassa täti sanoi vauvan kiinnittyneen ja että tuskin nähdään edes seuraavassa neuvola-ajassa, mutta niinpä vaan venyi ja nähtiin ainakin pari kertaa sen jälkeen vielä. Ja sitte kuitenkin ihan täysin yllättäen ne vedet meni himassa 41+4 kun seuraavana päivänä olisi pitänyt mennä yliaikaiskontrolliin. Olen kyllä kirjannut ylös, että 41+3 oli maha vähän löysällä kun siihen mennessä oli ollut ummetusta jo jotain viikkoja eli ehkä sen voi laskea kyllä ennakkovaroitukseksi.

On varmaan niin epätodellinen olo lähestyvästä synnytyksestä jos mitään tuntemuksia ei ole, mutta ehdottomasti kannattaa nyt oman voinnin mukaan tehdä kaikkea mahdollista mukavaa ja mielihyvää tuottavaa, varmasti kaikki luonnolisesti oksitosiinia tuottava mukava tekeminen auttaa asiaan :) Kannattaa toki levätäkin paljon, että olet mahd reippaana synnytyksessä, kuitenkin paras on jos pystyy aktiivisesti siinä tilanteessa olemaan. Ei tarkoita välttämättä mitään juoksentelua tai rappusissa ramppaamista vaan vaikka jumppapalloa tms mikä liike/tekeminen hyvältä tuntuukaan, ettei vaan joutuisi sängyssä makaamaan kokoaikaa väsyneenä.
Jännityksellä odotan täällä :love:
 
@Roxanne aika hyvä toi peitetarina-idis päänsärystä, se ei oo ihan niin ilmiselvästi epäilyksiä herättävä. Sit välillä illan aikana vähän tuskaista ilmettä ja ohimon hieromista, niin voi sitten lähteä aikaisemmin kotiin;) Porukalla nyt jännätään Roxu sun synnytystä! Ehkä sulla tulee yhtäkkinen leffasynnytys ja vedet vaan johonkin eteisen lattialle :geek:

@Bridge on varmaan vähän harmi olo jos Suomessa synnyttämistä haikailee, mutta älä sitä liikaa murehdi, ettei tule paha mieli:oops: Menetkö julkiseen vai yksityiseen sairaalaan synnyttämään (jos tiedät jo) ja miten siellä nuo kuviot menevät? Miten raskauden ajan seuranta menee? Se on aina ulkomaita miettiessä ihan lohdullista, että kyllä niitä lapsia syntyy ympäri maailmaa (Aasiassa varsinkin;)) vaikka eroja hoidossa toki onkin. Tsemppiä sinne(y)

@mavli varmaan riippuu ihan terkkarista, suostuvatko kuuntelemaan sydänääniä, juuri tuosta panikoinnista johtuen. Älä ainakaan tunnusta etukäteen että olet hermoilija, esitä vaan coolia;)

Oon nyt takaisin kotona reissusta, @Siida mä en osaa sanoa oliko ne suppareita vai mitä, kun en oikein tie miltä ne pitäs tuntua:ROFLMAO: Onneksi sitä alamahan kiristelyä/painetta oli vaan aika lyhyesti pari kertaa, sitä koko vatsanahan kiristämistä tulee aina jos kävelee pidempään (ihan vaikka jos meen töiden jälkeen tunniksi kaupungille asioille tms). Terkkari mulle sanoi, että vasta jos ennakkosupistukset ja varsinkin toi menkkamainen alamahatunne kestää parisen päivää putkeen eikä helpota, niin voi alkaa kypsyttää kohdunsuuta. Että en ole kovin huolissani noista satunnaisista oloista, vaikka tietysti yritin niitä välttää ja levolla onneksi meni ohi:)

Tuo "kovuttelu" on muuten tosi kuvaava sana ainakin mun ennakkosupparille (?) , semmonen tunne mulle tuli taas viime yönä. Se on jännä miten se tulee mulle aina vaan nukkuessa ja oon silloin aina kääntynyt unessa selälleni, vaikka muuten koitan sitä asentoa välttää.

MyMa 26+2 (ens vkolla alkaa vika kolmannes, apua...!)
 
Vinkkinä, metronidatsoli antibiootti esim. Flagyl aiheuttaa voimakkaan antabus-reaktion, eli pikkutippakin alkoholia aiheuttaa voimakkaan huononolon, käytetään esim. vatsan alueen tulehduksissa, sitä voi käyttää tekosyynä (y)
 
Kiitos kaikille hyvistä pikkujouluneuvoista! :p Joudunkin sairaslomatuuraajaksi heti pikkujoulujen jälkeen joten siinä loistava syy olla vetämättä lärvejä! Ja voin vielä lähtee ajoissa pois. Varmaan otan yhden lasin viiniä ja esitän että muka joisin sitä. Onneks ei ole kuin nämä yhdet kemut tiedossa ja joulun jälkeen ajattelinkin sitten töissä ja muillekkin jo kertoa raskaudesta.

Nyt pohdiskelen että miten aattona kertoisin vanhemmilleni tästä. Pitäisikö laittaa vaan pakettiin joku body ja tutti, teksti kylkeen että "mummolan starter kitt"? :whistle:

@Siida mua kans ärsyttää kun mitään ei jaksa tehdä. Kun kotona olen niin makaan vaan sohvalla ja pidättelen oksennusta. Toivottavasti tää ei nyt ihan loputtomiin jatkuisi... Nyttekin tekis ihan hirveesti mieli vispipuuroa mutten jaksa olla jalkeilla edes sitä 30min että saisin sen tehtyä.
 
MyMa, ei ne kovottelut varmastikaan mitään harjoitus suppareita kummempia ole. Mutta eihän ne kivoja missään tapauksessa jos rajoittavat elämää tai edes yöunta.

Kiuski, Mua niin jo ottaa päähän tää uupumus, tänään menny sen vuoksi nyt ilta ihan itkuksi, kun on niiin voimat pois ja joka kolo huutais tekeviä käsiä, ihan toivoton olo. Oon niin huono myöskään pyytämään apua ja täälläpäin kun ei asu edes sukulaisia, mummuloista puhumattakaan. Pahoinvointi yltyy heti kun alkaa jotain tekemään ja kohta saa oksentaa. Meillä on isohko omakotitalo, että tekemistä kyllä riittäisi, sekä kaksi koiraa. Nuoremmasta on kyllä keskusteltu, että pitäiskö siitä luopua ja etsiä uusi koti. Nyt ois iso apu jos voisi tytön viedä kerran viikossa mummullaan hoitoon.
Minusta kyllä.vähän tuntuu että mulla se ahdistus koko tästä alkuodotuksesta on jotenkin tänään purkautunut kun niin itkettäny:cry:. Mutta kyllä tämä tästä:D. Mieleen on hiipinyt sellainenkin ajatus, että pitäisikö meiän muuttaa lähemmäs isovanhempia asumaan kun kyllä tässä varmaan entistä enemmän apua jatkossa tarvitsee.
Me ollaan nyt varattu mökki joulunajaksi ylläksellä. Jos kävis kunnolla valmiilla jouluaterialla ja otettaisi ulkoillen ja rennosti viikko.

Kiuski, ihana yllätys kyllä ois isovanhemmille tuommonen vauvayllätys joululahjaksi. Maltatteko pitää sinne saakka salassa;)

Teistä osa oli tehnyt niitä isyyspaketteja, todella ihana idea❤
 
Viimeksi muokattu:
@Siida Meillä vähän sama tilanne että asutaan kaukana kaikista mummoloista ja sukulaisista. Siksi tää salailu onkin niin helppoa kun en ole nähnyt porukoita esim nyt koko raskausaikana ja todennäkösesti näenkin vasta jouluna ensimmäistä kertaa ;) anoppia olen nähnyt mutta sille nyt pystyykin pitämään pokan ihan hyvin. Ollaan myös mietitty jo aikoja sitten että kun minä joskus jään mammalomalle niin sen aikana muutetaan lähemmäs. Mua kans vähän pelottaa toi koira, se on muutaman kerran nähnyt mun veljen vauvaa ja silloin meinas jatkuvasti napata takapuolesta kiinni kun toinen ryömi lattialla... että saas nähdä joutuuko siitä luopumaan vai saisiko sen opetettua olemaan pienten kanssa :unsure: voih toi mökki kuullostaa ihanalta! Mä en osais nyt edes kuvitella lähteä minnekkään ulkomaille mutta lappiin olisi ihana mennä ❤
 
En minäkään ulkomaille uskaltaisi lähteä ja äiti tänään sanoi, että sinäkö uskallat lappiin lähteä, että siellähän on apu niin kaukana jo jotasin...:unsure: ei ollu itellä tuommonen käyny edes mielessä:ROFLMAO:päälimmäisenä on vaan että pois kotoa, ettei tarvi täällä mitään ylimääräistä joulujuttuja hääräillä:love: Mutta en nyt kyllä jaksa mitään pelätä ja kohtahan pääsen ultraan ja vielä nt ultraankin ennen joulua. Jos kaikki on hyvin, niin luotan, että kaikki pysyisikin hyvin.
Meillä koirat on kyllä todella lapsiystävällisiä, mutta tosi työläs turkki ja isoja kooltaan. Ei vaan riitä nyt energiaa ja aikaa. Toi nuorempi varsinkin kaipaisi aktiivisempaa elämää mihin tällä hetkellä pystytään. Toi vanhempi on erilainen ja tyytyväinen kun saa vaan rötköttää sisällä ja seurailla tapahtumia. Sillä on aina kiire kotiin oltiin sitten missä vaan. Mutta, jos koira ei oo lapsiin kovin tottunut ja on tavallaan tietoinen omasta "asemastaan" perheessä, niin kyllä lähipiirissä oon seurannut, kun heidän koira oli ihan puulla päähän löyty ku vauva tuli taloon ja edelleenkin sopeutumisen kanssa vaikeuksia ja tahtoo esim. meiän tytölle murahdella kun hän menee silittään. Mutta oon kyllä sitä mieltä, että koiran saa kunnioittamaan ja ehkä sekin, että alkaa huomioimaan koiraa hiukan eri tavalla jo ennen vauvan syntymää, tavallaan näyttää että te olette ensin ja koira tulee sitten. Teiän koira kyllä tietää ja vaistoaa, että jotain on muuttunut❤
 
Siida ja kiuski kunpa pian olot jo helpottais! <3

Kiuski asia ratkes ihan luonnostaan! :) Oot pystynyt kuitenkin töissä käymään..?

Siida voi tuo mökki jouluksi kuulostaa niin ihanalta! Varmasti alkaa olemaan niin väsynyt oloihin ja kaikki pelot ja tottuminen ajatuksen tasolla tupliin..kyllä itselläkin itku tulis.. Tsemppihaleja! Koska sulla on se toinen ultra?

mavli 9+0
 
Roxanne, mulle esikoisesta sanottiin synnytystapa arviossa, että ei varmaankaan mene yli lasketunajan kun olin sormelle auki ja vähän paikat pehmenny. Mä sit ootin ja ootin, että no millon loppuviikot. Eihän se mitään ajallaan syntynyt vaan meni 41+3 asti :ROFLMAO: eli ei taida mikään oikein tarkasti ennustaa millon synnytys käynnistyy. Eihän sitä tiiä jos sulla vaan meneekin yhtäkkiä vedet ;)

MyMa, mulla on tullu noita mahan kovetteluita nyt päivittäin. Aattelin kysyä seuraavalla käynnillä lääkäriltä millon pitää olla huolissaan kun oon lukenu että joitakin on määrätty saikullekkin jos niitä on tullu levossa tms o_O mulla tulee levossakin ja joskus muutama putkeen. Niin oli esikoiseltakin ja ei ne paikkoja etukäteen kypsyttäny mutta voikohan nyt toista odottaessa kypsyä paikat herkemmin.

Siida, mekin oltiin esikoista odottaesa levillä viikko. Vähän mun äiti kans pelotteli, että uskalletaanko lähtee jos tuleekin jotain. No kyllähän sielläkin apua on saatavilla vaikka toki välimatkat pidemmät. Koira meinas tukehtua kyllä sillä reissulla... Ei varmasti siellä olis ajoissa kerenny minnekkään lääkäriin jos ei ois ite saatu sitä autettu..

Kiuski, omassa lapsessa on koiran kannalta se ero, että se ei samantien lähde liikkeelle vaan pikkuhiljaa niin voi olla että teidänkin koira ehtii hyvin sopeutua (y)

Mä jännäsin tota meidän vanhempaa koiraa, että miten suhtautuu kun ei mitenkään hirveen hyvin suhtautunu muiden lapsiin. Oman kanssa ei oo ollu missään vaiheessa ongelmaa. Ei siis yhtään oo tarvinnu olla huolissaan. Toki meidän lapsi ei liiku, mutta mitä meillä on nyt muiden lapsia käynyt niin hirveen hyvin ovat niidenkin kanssa. Uuden tulokkaan kanssa pitää olla tarkkana kuitenkin, että ei mene tuon nuoremman kupille tms. Siitä saattaa olla tarkka. Eihän sitä aikaa noille niin paljoa enää ole, mutta nuo on harrastuskoiria niin ei mulle ole oikein vaihtoehto, että annettas pois. Koen kyllä huonoa omaatuntoa välillä kun ei aina kerkee tai jaksa treenata mutta on nuo koirat ollu mulle sellanen henkireikä esikoisen kanssa :)jokapäivä kuitenkin pääsevät lenkille tai tekemään jotain.

Varmaan piti monelle muullekkin kommentoida mutta kirjottelen myöhemmin lisää jos tulee mieleen :)

Tilasin sen unipesän ja kaukalopussin, kun löysin vihdoin mieleiset :)

Caro ja 25+3
 

Yhteistyössä