~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Minäkin olen lentänyt alkuraskaudesta sen kummempia varmistelematta keneltäkään. Olen oppinut tämän taipaleen aikana olemaan lukematta niitä kauhutarinoita, koska turhaa stressiähän niistä vain tulee, ja stressi jos jokin on haitallista sekä äidille että alkiolle/sikiölle. Toivottavasti tämä pysyy mielessä ensi kerralla ihan alusta asti. :LOL:

Täällä ei tapahdu mitään. Paha aavistus että yli tämä menee kuitenkin. Vielä olisi reilu viikko laskettuun aikaan, mutta en oikeasti jaksaisi enää odottaa. :mad:
 
Kiitti kaverit rauhoitteluista! Mua alkoi itse asiassa jo itteänikin melkein naurattaa tää hermoilu. Tottakai alkuraskauden aikana saa lentää, höpsö minä :D.

Mä sain kuin ihmeen kaupalla siirrettyä nt-ultran huomiselle. Jännittää vähän, mutta yllättävän vähän. Ehkä se jännitys ehtii tästä vielä tiivistyä...
 
Onnea nt-ultraan Kesäheinä! (y) Tule sit heti kertomaan kuulumiset! Mä todellakin toivon, että saatte hyviä uutisia ja voitte loppuraskauden ajan viettää ilman ylimääräisiä stressinaiheita.

Tuli tuosta lentokysymyksestä mieleen, että onko kukaan täällä matkustellut vielä myöhemmillä raskausviikoilla? Mietittiin just miehen kanssa, että olisi kiva tehdä joku pieni reissu vielä ennen vauvan syntymää, kun sen jälkeen ei varmasti tule vähään aikaan matkusteltua ja matkojen luonnekin lienee vähän erilainen. :) Sopivin ajankohta olisi vasta lähempänä rv 30, mutta mahtaakohan olo olla silloin jo kovinkin tukala? Toki myös mahdolliset kompikaatiot ja ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuus pelottaa, joten en tiedä onko tämä ihan tuhoon tuomittu ajatus? :rolleyes:
 
Heippa!

Minäkin pitkästä aikaa kirjaudun tänne, oon kyllä välillä käynyt lueskelemassa, mutta en oo saanut aikaseks kirjoteltua mitään..
Tänään 35+0, eilen oli virallinen ensimäinen äippälomapäivä, mutta oon ollut saikulla jo kk. Alamahaa on koskenut, kovaa paineentunnetta ja alaselkää juilinu, muuten ihan ok olo :) kaikki arvotkin hyvät, yota painoa oon ite stressannu 15,5kg tullut lisää.. muttamutta neuvolassaki sano että tulee mikä tulee, lähtöpaino oli siinä reilu 55kg. Ens viikolla ois synnytystapa- arvio, raivotarjonnassa on ollu jo viikolta 27+, viimeksi vastasi pari päivää pienempää. Jotenki tää aika mennyt ihan siivillä loppua kohden, kohta se oma nyytti on vihdoin sylissä :love:

Onko muilla ollut näitä "sukkapuikkosupistuksia"? Että voi tehdä kipeetä, tai lähinnä se niin ikävä tunne. Välillä ollu pakko ihan rääkästä ku tuntuu niin häjyltä :ROFLMAO: muutoin ei oo supistellu, vielä :whistle:

Suuren suuret onnittelut maaliin päässeinneille, sekä uusille tulokkaille :love::love:

Ja tsemppiä muillekkin loppusuoralla tahkoajille! :love:
 
Viimeksi muokattu:
Nt-ultrassa kaikki hyvin! Koko vastasi viikkoja ja kaikki rakenteet mitä nähtiin näytti normaaleilta. Kuultiin myös ekaa kertaa vauvan syke, voi rakkaus:love:!

Niskaturvotusta ei saatu kuitenkaan luotettavasti mitattua, koska vauva ei suostunut hytkytyksistä ja jumppailuista ja pillimehuista huolimatta menemään oikeaan asentoon. Mennään siis ens viikolla uudelleen. Sen verran mitä kätilö näki, turvotus oli kuitenkin ihan normaali.

Joko sitä jo uskaltais uskoa?
 
Uskaltaa! <3 Ihan varmasti tulee vielä monen monta kertaa tilanteita ja fiiliksiä eteen että epäilyttää ja pelottaa, ihan varmasti monilla hoitoalkuisissa raskauksissa ainakin. Päivä kerrallaaan! Pohja raskaudelle on nyt hyvässä mallissa ja oikeesti kun mietit niin eihän se mitään haittaa tee jos olisitkin onnellinen, päinvastoin! Kaikki on just nyt täydellisesti kunnes toisin todistetaan! <3 Nyt vaan silittelet masua just niin onnellisena kun tuntuu!
 
Viimeksi muokattu:
Adelmiina, HOP! Täällä yks noitten "sukkapuikkosuppareitten" kans elelevä! Muutenkin aika-ajoin paljonkin supistelee, pääsääntöisesti vielä kivuttomia. Mä oon kans ollu kk:n saikulla samoista syistä. Mukava muutenkin kuulla sinusta kun mennään ihan samoissa :)

Kesäheinä, onnea hyvistä ultrakuulumisista :love: usko jo ihmeessä ja ole niin onnellinen kun sinusta tuntuu! :love: Kuten Mandalakin sanoi!
 
  • Tykkää
Reactions: adelmiina_
Ihania uutisia Kesäheinä :love:

VienoUnelma, mun sf-mitta menee yläkäyrien yläpuolella. Mä luulen että se johtuu mun pituudesta. Tilaa on riittävästi, vauvakin kääntyi vasta rv 35 oikein päin. Ja kyllähän se mitta laskee, kun vauva asettuu lähtöasemiin :)

Täällä yksi streptokokki positiivinen :( mä olen niin pettynyt. Jotenkin kurjaa että pitää pumpata heti antibiootteja jotka siirtyy vauvaan. Mitäs jos en ennätäkään saada profylaksiaa?

Mulla on nyt vähän kipuillut ylävatsa ja ajattelin käydä neuvolassa tänään. Olo on huolestunut. Alapaine kiikkuu 90 nurkilla yön jälkeen. Harmi ettei tullut otettua muutamaa pissatikkua kotiin mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Missä vaiheessa tuo streptokokki selviää? Olisiko mulle kerrottu siitä jo, vai testataanko se joskus vasta synnytyksen yhteydessä?

Välillä supistelee vähän ja vauva on mielestäni selvästi laskeutunut. Jos huomenna lääkärissä sanotaan että on vielä korkealla ja että ei mitään kypsymisen merkkejä, en tiedä miten reagoin... Laskettu aika on lauantaina, mä niin toivon että ei menisi yli.

Lueskelin tuossa juuri ajankuluksi toista ketjua ja muistelin, kuinka silloin alussa kuulosteli kehon jokaista pientä signaalia ikään kuin merkkinä alkaneesta raskaudesta, kuinka aika mateli piinaavan hitaasti verikoetuloksia ja ultria odotellessa. Siinä välissä kuukaudet vierähtivätkin siivillä, ja nyt nämä viimeiset päivät ovat ihan samanlaista piinaa: tarkkailen jokaista pientä vihlaisua että joko merkitsisi jotain, ja aika on taas pysähtynyt. :notworthy:
 
Tsemppiä Pussipiru, uskon että aika matelee!

Kyssillä streptokokki testataan vikassa lääkärissä. En tiedä onko muualla eri käytäntö. Luulen että tietäsit jos se on otettu, tai ainakin meillä on siitä puhuttu paljon. Neuvolakortissa on sille oma paikkansa. Mä ymmärsin että se testataan nykyään jokaiselta odottajalta ja sitä kantaa 15-40%.

Rv 37+0, vauva on täysiaikainen :love:
 
Strepto pitäisi ottaa synnytykseen tultaessa koska se voi kuulemma hävitä ihan yhtä nopeasti kun tullut joten minkään viikon/viikkojen takaisten testausten takia ei pidä alkaa antibioottia tiputtamaan mahdolliesti turhaa. Tässäkin kai vaihtelua eri kunnittain. Multa otettiin kun menin vesien menosta 12h päästä näytille. Jos ois ollu positiivinen niin olisin jäänyt tippaan odottelemaan homman käynnitymistä/käynnistämistä sairaalaan.

Tsemppiä lopun kärvistelyihin! Mulla ne vimpot pari viikkoa meni tosi ihanasti kun mies jäi lomalle mun laskettuna aikana ja tehtiin kaikkea kivaa. Mulla ei ollut mikään kiire vauvan tuloon kun jännitti uusi elämä ja mitä kaikkea se tuo tullessaan :LOL: oikein odotin että olisin päässyt yliaikaiskontrolliin 41+6 kun siellä olisi ultrattu yms mutta tietty just 41+5 meni vedet ja se jäi kokematta :ROFLMAO:
 
Kiitos tsempeistä!

Päivän kokoarvio 4,2 kg, pää on kiinnittynyt mutta ei muuta edistystä. :(
Ei käynnistetä eikä mitään muutakaan, yliaikaiskontrolliakaan ei aikaisteta, kuten viime kerralla lupailtiin.

Nämä loppuraskauden ultrat ei ainakaan mun mielestä ole olleet kovin kivoja. Pitää maata selällään pitkiä aikoja paikallaan, ja mulle on joka kerta tullut siitä tosi heikko olo. Kuvasta ei oikein saa enää mitään selvää, kun vauva on jo niin iso että osa kerrallaan mittaillaan. Tänään oli onneksi viimeinen kerta.

Nyt siis vain odotellaan ja odotellaan. I ihan mun vahvimpia puolia.

Tsemppiä kaikille muillekin!
 
Meillä täällä stadissa ei ollut mitään ultria rakenneultran jälkeen, itse kävin 3D ultrassa rv25+ ja neuvolalääkäri (olikos se vimppo nyt rv36 muistaakseni) suostui pitkin hampain katsoa tarjontaa about 5s ajan jollain vanhalla ultralla kun vauva oli ollut ainakin rv32 asti perätilassa. Sisätutkimuksia täällä vältellään loppuun asti (myös synnytyksessä) ellei ole erityistä syytä tarkistaa jotain, joten onneksi sain tarjonnasta edes sen varmistuksen sitten.

Noi kokoarviot on usein kuulemma aika pielessä, mitä oon ymmärtänyt. Joidenkin tutkimusten perusteella kuulemma yleistä että pienen/normaalin kokoarvion saaneet saavatkin isomman vauvan ja ison kokoarvion saaneet ovat saaneet pienempiä vauvoja. Mulle neuvolassa parikin kertaa sanottiin että ei kyllä nelikiloista tule mutta olipa sitten tasan 4000g :D kuten aiemminkin olen sanonut niin en usko sen olleen yhtään pahempi pusata alateitse kuin pienempikään, nyrkki poskella syntyminen vaan vaikeutti ja johti imukuppiin lopulta. Mutta ei sekään ollut paha kun oli niin hyvissä lääkkeissä.
 
Onpa erilaisia käytäntöjä. Kyssillä ei pikatestiä enää oteta, koska viljely on tehty vasta muutamia viikkoja ennen syntymään. Tuskin mun kohdalla tulen edes saamaan koko antibioottia, ellei synnytys pitkity jostain syystä tai vedet mene. Tuossa yksi artikkeli asiasta http://www.potilaanlaakarilehti.fi/artikkelit/10-faktaa-vastasyntyneiden-gbs-infektio/

Mulla on ultrattu nyt joku 7 kertaa ja joo nämä vikat ultrat on yhtä tuskaa. Vika ultra on varattu 39+1. Kokoa katsotaan taas.
 
Onko kellään ollut varhaisraskauden ultrassa alkio pienempi mitä pitäisi olla? Mulla siis eilen alkio vasta ainakin viikkoo pienempää, eikä sykettä ollut. Otettiin kuitenkin vielä hcg, joka kuitenkin oli tuplaantunut viikon takaiseen. Nyt tyhjennystä ei tehdäkkään, vaan seurataan ensi viikkoon.

Onko tässä mitään toivoa?
 
@reason No onpas tilanne! Itsellä ei ole kokemusta vastaavasta. Tai no, yhdessä alkaneessa raskaudessa alkio oli pienempi (tai itse asiassa se oli niin varhainen ultra, että alkiota ei näkynyt vielä ollenkaan), mutta siinä ei hcg:kään noussut odotetusti. Olen kyllä lukenut internetin ihmeellisestä maailmasta tapauksista, joissa alko on ollut ekassa ultrassa pienempi, mutta ottanut myöhemmin kiinni. Mitkä sulla nyt on viikot? Entä vastaako hcg viikkoja? Sykettä ei vissiin näkynyt, jos ehdittiin keskenmenoksi jo todeta?

Meillä oli tänään nt-ultra vol. 2 ja siellä oli edelleen kaikki hyvin :love:. Niskaturvotus oli 0,7 ja nyt vaan odotellaan riskilukua. Ikä saattaa pompsauttaa riskin hälyn puolelle, mutta kyllä me se nipt voidaan ottaa ihan mielellämme. Mietitään tässä vielä mennäänkö joka tapauksessa niptiin yksityiselle, jos seula ei vaikka hälytäkään, mutta on se aika tyyristä hommaa, eikä "puhdas" tulos siitäkään takaa, etteikö jotain voisi olla vialla. Odotellaan siis seulan tulokset ensin ja mietitään jatkoa sitten. Tällä hetkellä mieli on ainoastaan kevyt ja auvoinen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Mulla siis eilen oli rv7+3. Gyne sanoi alkion jääneen jonnekkin rv 6 tienoille kasvussa, sykettä ei siis näkynyt. Se tuntui olevan gynelle niin selvä peli, etä ultrankin suoritti tosi vauhdilla.

Viime viikolla rv6+4 hcg 6000, alakantissa (sain tämän tietää vasta eilen). Eilen rv 7+3 hcg 15000. Matalia ovat näille viikoille nuo arvot.
Kumpa alkio olisi vaan kiinnittynyt tyyliin viikkoa myöhemmin, en tiedä voiko se olla edes mahdollista. Toisaalta rtestit vahvistuivat vasta kolmannella viikolla siirrosta..oireita ei vain juurikaan ole :(
 
Hei reason mä muistan tän ketjun alkupuolelta jonkun jolla ois heittänyt päivät niin paljon että tuomittiin jo tuulimunaksi, mutta kiri kuitenkin viikot kiinni ja kaikki meni hyvin. Nopeella tsekkauksella taisi olla peppermint.

Ja joo, en osaa olla lukematta kuulumisia täältä vaikka tuo siirretty alkio on jo puolivuotias.

Kaikille onnea odotukseen!
 
Voimia reason. Jos vaan saisit keskitettyä ajatukset johonkin muuhun nyt...( varmaan kyllä aikalailla mahdotonta:unsure:)

Mielenkiintoista lukea teidän pitkällä olevien juttuja, vaikka olenkin kaikista raivotarjonnoista sun muista termeistä ihan pihalla. Toivottavasti joku päivä nuo olisivat myös mulle tuttuja... :rolleyes:

Onnea ultrakuulumisista kesäheinä! Olipa hyvä nt-luku. Mullakin oli nt-ultra tällä viikolla. Kaikki kuulema näytti olevan hyvin(y). Kyllähän siinä itku tuli kun pienen näki.

Nt:stä kätilö sanoi ensin että on 1, mutta korttiin kirjoitti 1,4. En tiedä sanoiko eka väärin, vai saiko sen jälkeen tarkemman mitan, vai oliko epävarma ja pyöristi ylöspäin? Mutta alle rajanhan tuo edelleen jää.

Aurinkoisia päiviä kaikille

Giraffen 12+4
 

Yhteistyössä