~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Moi kaikille,
voi että tämä on ihana ketju seurata. Itse olen vielä sen verran ihmeissäni tästä uudesta olotilasta, etten osaa kommetoida juuri mihinkään. Joudun uskottelemaan useita kertoja päivässä itselleni, että raskaana ollaan. Noh, aamuisin asia on tullut selväksi jo parin viikon ajan..
Minähän tosiaan eilen kävin varhaisultrassa (itse asiassa jo toisen kerran). Toissa viikon sunnuntaina alkoi hieman vuotaa, ja olin varma että menee kesken. Marssin ma aamuna suoraan polille ja kerroin, että haluan lääkäriin. Aika järjestyi puolessa tunnissa (kiitos julkinen terveydenhoito!!!) ja siellä pumppaili pieni sydän ;) Kohdussa oli myös verta, joten tuolloin sovimme, että menen jo varattuun varhaisultraan siitä viikon päästä. Tämä käynti oli siis eilen, ja sydän pamppaili edelleen :) rv laskennallisesti eilen 7+3 ja alkio vastasi viikkoja 7+1. Kohdussa oli hematooma, lääkärin mukaan kuitenkin onneksi eri puolella kuin alkio. Nyt vaan toivotaan, että se hematooma verineen häviää sieltä itsekseen pois, eikä ala vuotamaan ainakaan niin, että toisi alkion mukanaan. Lääkäri otti myös verikokeen raskausarvosta, joka oli siis yli 66000, kuulemma ok. Lääkärin mukaan kuitenkin normaali kehitys viikon aikana lupaa hyvää. Soitin neuvolaankin tänään ja varasin ajan ensi viikolle.

SalamaT - mitkä voinnit sulla on?

Kaikille muille ihania pakkaspäiviä, mä oon ihan koukussa teidän kirjoituksiin :) :)

Anteeks, pitkä ja omanapainen nopea postaus

Lara_ 7+4
 
Voi lullaby, syksyllä muutaneena muutto noilla viikoilla ei kuulosta kivalta! Edelleen osa kamoista seilaa ilman paikkaa...

Mandala hyvä että sokerit ok! Jakiitos linkistä, se laski tuplausajaksi 59h, eli taidan uskaltaa hengittää viikon

Lara, hui pelottavaa tuollaine vuoto, mutta ihanaa että kaikki hyvin! Mulla on fyysisesti hyvä olo, henkisesti vähän häilyvä ja mä en kyllä oikein varmaan suostu uskomaan että oon raskaana ennen varhaisultraa... mikä olo sulla muuten?
 
  • Tykkää
Reactions: Lara_ ja Mandala
Mulla on aamuisin tarvinnut oksentaa jo useasti. Sitten semmoinen krapula kestää yleensä lounaaseen asti. Muutoin, turvottaa ja päätä särkee! Mutta ihania oireitahan nämä on. Tsemppiä varhaisultran odotukseen.
 
Huh, eka neuvola takana, seuraava onkin vasta 2.3. rv 16+5
Aattelin että ei menis niin kauaa kun 1 lapsi jo, mut niin se 1,5h vierähti!o_O
Saldona et varataan parin vkon sisään nt-ultra (joka olis jotenki kuulemma pitänyt tajuta itse jo varata, vaik ennen on mennyt neuvolan kautta..), sit huomenna marssin labraan noiden perus veri- ja virtsatestien kans ku neki ulkoistettu sinne. Sit ku varaan nt-ultraa saan samalla jo pelkopoliajan, ja tohon ultraan laitto et on sit lääkäri- eikä kätilöultra, ed.raskauden vuoksi (kun se kohdunkaula lyheni), sit vielä neuvolapsykologille meen ja sit oli vielä jotain.. Huoh! Pää jotenki ihan puhki kaikesta!:confused::eek::LOL:
Mut oli tosi kiva tyyppi.(y)

Pää onkin ollut siitä asti kipee kun jännitin niin kovasti ed.raskauden läpikäymistä ja itkuhan siinä tulikin. Mut otti tosi hienosti asian.:)

Nyt en sori jaksa kommentoida kaikille puhelimella. Mut onnea Mandala hyvistä sokruista!
Laralle tsemppiä kurjiin aamuihin!
Ja Salama nyt vaan uskotaan et kaikki on hyvin.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja kop kop
LOTTAINEN Puhtaimman näytteen saa, jos saat tiristettyä keskisuihkuvirtsan ja pesu ennen sitä. Mutta erikseen ei siis tartte pantata esim 4-6h kuten perus labran kokeessa. Ja joissakin neuvoloissa ei katota pissaa ekalla kerralla vaan saa labralähetteen ja sitten neuvotaan miten pissa katotaan jatkossa.

FLOW Saat sitten jatkossa äitipolille suoraan ne seuranta-ajat ja ne tihenee kyllä loppua kohti.

MANDALA Hyvä, että normaalit sokruarvot :)

Taas ihania ultrauutisia muilla <3

Muoks: LOTTAINEN Hus-alueella eri sairaaloilla eri käytännöt ultra-ajoista, että mihin pitää varata ite aika ja mihin ei saa ite varata vaan menee neuvolan kautta lähete. Hyvä, että kiva täti sulla! Mulla terkkari joka toisella kerralla pois ja silloin aina eri sijainen :(
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 4.8.2016
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
SalamaT ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 8.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

lullaby - sokerirasitus 21.1. - 26+1
SalamaT - varhaisultra 25.1.
Toiveikas81 - nt-ultra 25.1.
flow^ - sokerirasitus 25.1. rv15+5
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
Suvipilvi - nt-ultra 28.1.
lullaby - neuvola 1.2. - 27+5
hannuliini - neuvola 2.2.
flow^ - lääkärineuvola 4.2. rv 17+1
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
Suvipilvi - neuvola 10.2. rv 14+1
hannuliini - rakenneultra 11.2.
Lia_ - rakenneultra 11.2. - 21+1
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
Caro87 - neuvolalääkäri 16.2.
flow^ - rakenneultra 29.2. rv 20+5
Lottainen - neuvola 2.3. - rv 16+5
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. rv 20+0
flow^ - ä-polikäynti 24.3. rv 24+1


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)


Maaliin päässeet :love:
 
Salama kyllä voit tuolla tuplaantumisvauhdilla hengähtää varhaisultraa odotellen (y)

Lottainen tosi hyvin kuulostanut menevän neuvola (y) se on kyllä kiva jos pystyy kokemaan sieltä saavansa jotain merkityksellistä itselleen.

Lara onnea hyvistä ultrakuulumisista ja onneksi vuodoille löytyi harmiton syy. Jos se hematooma on toisella puolella kuin alkio niin tuskin sitä saa mukanaan vietyä :)

lullaby toivottavasti sulla menee sokerirasitus yhtä helposti kun mulla, ettei ole tuskaiset pari tuntia.
Ja joo mä olin joskus miettinyt, että maalaisjärki on varmasti lapsen hengissä pitämiseksi kaikkein paras, mutta kun tuota kirjaa aloin lukemaan niin se toi tosi paljon sellaisia havaintoja esiin mitä ei olisi voinut ajatellakaan. Ja tykkään siitä tyylistä, että kun synnytyksestäkin kerrotaan niin ei keskitytty kuvaamaan sitä vain äidin näkökulmasta ja lääketieteellisesti kipulääkityksistä sun muista, vaan juuri että miten vauva voisikaan noin hurjan kokemuksen aikana käydä läpi jne. Voisin kuvitella, että kirjasta saa muissakin lapsen kasvuvaiheissa hyvää ajateltavaa.

Tänään sitten laitoin ekaa kertaa tiukemman paidan töihin päälle. Eipä tuo nyt mikään virstanpylväs ole, ja töissä varmaan 90% tietää jo, mutta on se silti kovin jännä fiilis jotenkin :D Eipä tuota pötsiä kauaa enää löysillä paidoillakaan peitellä, sieltä se puskee löysimmänkin paidan läpi.

22+3
 
Ihania uutisia täällä taas ollut paljon :love: Paljon onnea kaikille ultrista ja virstanpylväistä ja kaikesta ihanasta :love::love:

Täällä odotellaan jännityksellä ensi viikon ultraa, kun päästään pitkästä aikaa kuuntelemaan sykkeitä... Karmee luulosairaus iskenyt taas :whistle: välillä oon varma että on virtsatietulehdus, ja sitten oon varma että ei tuolla olekaan ketään, ja sitten keksin että oon syöny jotain mistä oon saanu listerian, ja nyt sitten kärsin päänsärystä ja oon ihan varma että vähintään henki tästä lähtee... :confused:
Mulla on niskat jumissa kun teen näyttöpäätetyötä, ja pari yötä tullu nukuttua huonosti niin väsyttääkin pirusti... Että eiköhön se päänsärky noilla selity, mutta ei se lohduta ollenkaan...:unsure: eikä muistakaan edellä mainituista ole oireita, mutta ei se estä epäilemästä kaikkea... :whistle::(:oops:

Anteeksi oma napaisuus, mutta nyt on vähän siipi maassa... :(

Kiisuli ja rumbapapu 14+1 :love:
 
Kiisuli tuttu tunne noiden listeriajuttujen yms pelkojen kanssa.. onneksi nuo erinäiset pelot tuntuu olevan ainakin itsellä ohimeneviä vaiheita, vaikka tosin uusia tulee sitten eteen kun yksi pelko poistunut Mutta tällaista tämä raskaus taitaa olla, ja sitten myöhemmin elämä lapsen kanssa!
Päänsärky voi johtua ihan näistä hormoneistakin muuten, mulla oli myös päänsärkyjä aiemmassa vaiheessa, söin jonkin verran panadolia siihen. Onneksi meni ohi se vaihe sitten vaikka tosiaan myös itse teen päätetyötä ja ajattelin eka siihen liittyvän.

Lottainen ihanaa tuo akupunktiokin!

Te kellä mahdollisesti liitoskipuja ollut/on, niin osaatteko sanoa voiko niitä olla myös mahassa? mä eilen kävelin niin nopeasti kuin pystyin kiireessä rullaportaat ja matkan ratikkapysäkille niin heti alkoi sattumaan ihan tuonne alamahan alaosaan. Tämä on just tätä kun haluaisi kaikille tuntemuksille sitten löytää jonkin järkiselityksen :rolleyes:
 
Lara onnea ultra kuulumisista ja toivottavasti hematooma lopettaa vuotamisen!

Mandala Joo mahakuvia vaan tänne ihasteltavaksi!

Kiisuli tutulta kuulostaa nuo pelot. Mullakin oli aiemmin kovaa päänsärkyä mutta nyt ei oo vähään aikaan ollut.

Hei kyselisin vielä tuosta kosmetiikasta tai kun nyt niitä tässä olen alkanut tutkimaan, niin tiiättekö mikä deodorantti olisi hyvä joka ei sisällä alumiinia? Oletteko itse vaihtaneet alumiinittomaan?
Ja osaako kukaan suositella hyvää kasvovoidetta sekaiholle?:)
Joku täällä pähkäilee näitä...:whistle:

Eikä tiedä sitten mihin uskoa kun netistäkin saa niin monenlaista tietoa. Osassa sanotaan ettei haittaa ja osassa varoitetaan. ..

15+0:love:
 
Onnea kaikista hyvistä uutisista, virstanpylväistä ja muista!

Ollut niin hoppua muuton kanssa, että en ole ehtinyt kirjoittamaan, vaikka olenkin käynyt lukemassa silloin tällöin. Tsemppiä kaikille, joilla muutto vielä edessä ja muistakaa ottaa iisisti. Itsellä alkoi muuton aikana särky häpyluun kohdalla eikä ole helpottanut vieläkään. Pistin eilen SI-tukivyön vihdoin tilaukseen. Etupupolen kivut saattavat kuulemma johtua edelleen jatkuvista selän ongelmista. Neuvolasta lupailivat lääkärikäyntiä, mutta en nyt kuitenkaan sitten saanut sellaista. Kaurapussilla hautominen tuntuu auttavan parhaiten. Ja kaiken turhan rasituksen välttäminen. Mahtaako olla samanlaisia kipuja kuin sulla Mandala? Kivuista vielä, että mulla on alkanut olla myös todella ikävää sormien jäykkyyttä aamuisin. Pelkäsin jo reumaa, mutta neuvolassa rauhoitteli, että kuuluu raskauteen.

Uusi neuvola oli kiva ja kaikki saadut lomakkeet ja kyselyt täyteltiin miehen kanssa eilen. Sairaalan esitietolomakkeeseen en osannut esittää mitään toiveita. Ei lähetetty sitä vielä, kun ajateltiin, että ehkä meidän pitäisi osata toivoa jotain. Vähän jäi mietityttämään se, että pulssini oli 105, mutta siihen ei sovittu muuta seurantaa kuin tuleva lääkärikäynti 25.2. Ihan loogista, että mun sydämen pitää tehdä töitä enemmän, mutta silti mietityttää, onko toi liikaa. Harmittaa, että unohdin pyytää lähetteen pelkopolille/sairaalan psykologille. Täytyy soittaa perään. Istukkakontrolliultra hoidetaan tuolla samalla lääkärikäynnillä, jossa on mukana useampi kandi. Toisessa sokerirasituksessa käyn ennen lääkäriä.

Ajatella, että meidän tyyppi on jo about 30 cm pitkä! Ei ihme, että potkuja ja möyrimistä tuntuu enemmän.

Peppermint 23+0
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Kiitos Mandala ja flow... Tää palsta on kyllä hyvä, kun voi luulosairautensa vuodattaa tänne ja aina saa apua:) Tää päänsärky on kyllä tosi piinaava, kun on vähän semmonen on/off-särky :confused: Tarvii ens viikolla neuvolassa sanoo, tästä jos on pidempäänkin tätä...

Tsemppiä kaikille muuttajille (y) Meilläkin pääsi nyt käymään niin että päätettiin ostaa uus kämppä... Joululomalla vähän puhuttiin asiasta ja tossa puoltoista viikkoa sitten käytiin kattoon yhtä unelmakotia ja sitten viime viikolla tehtiin tarjous ja se hyväksyttiin samantien :whistle: tuli vähän yllätyksenä... Mutta nyt meillä on sitten muutto edessä huhtikuun aikana, saa nähdä kuinka siihen saa itse osallistuttua muuten kuin työnjohdon hahmossa :eek::D Nyt jo mies kyttää kaikkee tekemistä :love:

MUOKS. Ai niin deodorantit... Minulla on käytössä Dermosilin Deo Stick Vitamin E dödö. Olen käyttänyt sitä jo vuosia, ja se ei sisällä alumiinia. Olen tykännyt :)
 
Viimeksi muokattu:
Flow minä kävin tänään ostamassa deodoranttia joka ei sisällä alumiinia eikä alkolia ja on eko sertifioitu eli luonnonkosmetiikkaa. Merkki on lavera. Mulla on muitakin laveran tuotteita käytössä ja toivottavasti tämä deodoranttikin on hyvä.
 
  • Tykkää
Reactions: flow^
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 4.8.2016
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
SalamaT ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 8.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

lullaby - sokerirasitus 21.1. - 26+1
SalamaT - varhaisultra 25.1.
Toiveikas81 - nt-ultra 25.1.
flow^ - sokerirasitus 25.1. rv15+5
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
Lottainen - np-ultra 27.1. rv 11+5
Suvipilvi - nt-ultra 28.1.
Lottainen - neuvolapsykologi rv 11+6
lullaby - neuvola 1.2. - 27+5
hannuliini - neuvola 2.2.
flow^ - lääkärineuvola 4.2. rv 17+1
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
Suvipilvi - neuvola 10.2. rv 14+1
hannuliini - rakenneultra 11.2.
Lia_ - rakenneultra 11.2. - 21+1
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
Caro87 - neuvolalääkäri 16.2.
Peppermint - lääkäri 25.2.
flow^ - rakenneultra 29.2. rv 20+5
Lottainen - neuvola 2.3. - rv 16+5
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. rv 20+0
flow^ - ä-polikäynti 24.3. rv 24+1


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)


Maaliin päässeet :love:
 
Mä en muuten dödöä ole vaihtanut, mutta voisi kyllä miettiä. Mä tykkään stick dödöä käyttää niin toivottavasti löytyy joku luonnonmukaisempi kuin tuo rexona. Periaatteessahan sillä ei pitäisi olla merkitystä mitä iholle/hiuksiin laitetaan kun ei se mene verenkiertoon, mutta yleisesti ottaen ei kyllä koskaan huonoa ole jos vaihtaa tuotteita luonnonmukaisempaan.

Ikäviä nuo oireilut Peppermint :unsure: ilmeisesti sormien puutuminen yms kaikki on tosi yleistä. Ja joo voipi olla samoja mahaoireita, just luin että alaselkä ja just häpykummun yläpuolelta mahan puolelta voi liitoskivut oireilla. Nehän ei valitettavasti sitten ainakaan helpota mitä pidemmälle mennään. Täytyy vaan pitää kävelyvauhti inhimillisenä. Pitääkin kuulostella jos mahan kasvaessa sitten tarvii myös tukivyötä miettiä. Tule kertomaan kokemuksia siitä sun vyöstä!

Tuossapa tuo pötsi, iltamaha selvästi :LOL:
http://imgur.com/a/xHUcx

Huh että kantapäät huutaa hoosiannaa kun pari tuntia kokkailin keittiössä. Aikamoista multitasking:ia, kun tein samanaikaisesti päiväruokaa, mokkapaloja ja puhuin Pohjolan edustajan kanssa vakuutusasioista :D nyt pötkölleen :coffee:

Lullaby:lle Tsempit sokerirasitukseen, toivottavasti menee siedettävästi edes ja tulokset normaalit!

Muoks: Onko sulta peppermint verenpaineet mitattu? Onko olleet alhaiset? Mulla oli yhdessä vaiheessa tosi alhaiset paineet, kotonakin kerran mittasin 88/58 ja mulla se oireilee ainakin nopeana leposykkeenä. Mua ei niinkään huimaa se, mutta tuo korkea leposyke on vähän ärsyttävän tuntuista.

22+3
 
Viimeksi muokattu:
Mandalalla komea pötsi, selkeä raskausmaha mutta vielä sievä ja kätevän kokoinen. :)

Deodoranttikeskusteluun, mä käytän ihan samaa kuin muutenkin, eli triple dry:ta apteekista. Aika lailla muuten käytän hellävaraista kosmetiikkaa, mutta tuosta en halua tinkiä. Luonnonkosmetiikka kiinnostaa, mutta monet kaupassa tutkimani tuotteet ovat aika voimakkaan hajuisia. Monelle kosmetiikalle allergisena olen muutenkin varovainen, allergia ja astmaliiton (?) leimat on yleensä jees.

Hiuslakkaa olen käyttänyt raskausaikana alle 5 kertaa ja kynsiä en ole lakannut kertaakaan. Niin ja anoppilan vessasta lensi suihkutettava "ilmanraikastin" mäkeen vierailun ajaksi, hyi yök meinasi lentää laatta kun oli niin kamalan hajuista raskausnenään. :D

Koittakaa muuttajat jaksaa, ei varmasti ole kivaa puuhaa mahan kanssa..

18+0
 
No niin, THL muuttaa suosituksiaan lakritsin ja salmiakin osalta. Nykyisen 50g/pvä sijaan suositellaan, että voisi olla syömättä kokonaan.

http://www.hs.fi/ruoka/a1453342976341?jako=ac6c851567161b221519d724b5b17142

Menee varmaan itsellä siihen maalaisjärki-osastoon, eli syön vaan ihan harvakseltaan pieniä määriä silloin jos oikein kovasti tekee mieli, niinku nytkin tullut syötyä. Kuitenkin jos niitä tarkkaavaisuushäiriöitä on ilmaantunut runsaalla syönnillä niin tuskin muutama gramma harvoin aiheuttaa mitään sen kummempaa.
 
Lakritsi- ja salmiakkiuutinen juu! Mä eskarin aikana söin yhteen väliin IFA-salt lakritsia, mut ei mielikuvaa kauanko sitä teki mieli. Se askihan taitaa olla 38 g, eli meni alle silloisen suosituksen. Enkä korkeasta verenpaineesta oo koskaan kärsinyt... Nooo mun oli pakko asiaa tänään tutkia ja ko. firman Nidarin norjankielisiltä sivuilta löytyikin tietoa glykyrritsiinimääristä.

Nyt ei oo salmiakkia tehny mieli rv 9+1.
Edit: rv olikin päivän enemmän :)
 
Viimeksi muokattu:
Kosmetiikasta - meikit mulla on pääasiassa perusmeikkejä ja joitain luonnonkosmetiikkajuttuja (Benecos). Shampoot ja suihkusaippuat luonnonkosmetiikkaa (Sante, Weleda), kasvo- käsi- ja vartalovoiteet ja kasvoputsarit luonnonkosmetiikkaa (Madara, Weleda, Benecos, Estelle&Thild), hiusmönjät normijuttuja, dödö normijuttuja. Dödö on kyllä vaikea, sillä märkien kainaloiden tai hajun kanssa on ikävä elää. Vinkkejä otetaan vastaan! :)
 
Kiitos dödö vinkeistä! Katselin tuossa että apteekissa olisi myynnissä sellainen kuin aco extra sensitive eikä sisällä alumiinia ja alkoholia. Jospa sitä kokeilis.

Ihana maha Mandala! :love:

Eipä oo tullu syötyä tuota lakua tai salmiakkia. Joskus kyl tekis mieli mut ei oo tullu ostettua. Eikai ihan pieni määrää varmaan haittaa...

Onko kellään tullu sellasta paineen tunnetta alapäähän? Ollu nyt pari päivää ja mietin et pitäskö mun soittaa neuvolaan. Tuntuu et on tuolta alhaalta jotenki turvoksissa enempi kuin ennen. Vaikee selittää:LOL: huolestuttaa ettei mitään oo vialla. Nyt siis 15+1 menossa.
 
Onnea Toiveikas hienosta luvusta 12! Kohtahan se sinunkin nt-ultra on :love:

Flow mulla on ollut paineen tunnetta alakerrassa, mutta lähinnä peräaukossa. En yhtään ymmärrä mikä sen voi aiheuttaa kun tuskin bebe niin paljoa sinne vielä painaa o_O Mutta samaa seutuahan se koko alakerta on, että kai se paine siellä suunnilla vaan on näitä "kuuluu kuvioon" juttuja taas.

Mulla on himassa ollut sellanen pieni Haribo super salmiakki pussi, niitä semmoisia kolikoita. Ne on toooooodella suolaisia salmiakkeja, niitä olen silloin tällöin maistanut yhden siellä kun oikein himottaa. Yksi semmoinen vie kyllä kaikki salmiakin himot tehokkaasti :D

22+4
 

Yhteistyössä