~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Ihana puolivälin massu Mandala.:love: Ja tyynystä, musta niitä saa nykyään melkein mistä vaan vauvatarvikeliikkeestä, netistä varmaan googlaamalla parhaiten löytyy nettikauppa.

Tervetuloa Lara ja onnea plussasta!:love:

Mun pitää käydä jotkut talvihousut ostaa, ajattelin kop kopin tapaan käydä tokmannilta vaan hakemassa jotkut pari kokoa isommat housut. Vatsan ei pitäis kovin isoks ehtiä talven aikana. Mä vaan oon niin pätkä ja omaa massaa ennestään, et esikoisestakin vatsa pullahti tosi aikaisin isommaks ja niin tuntuu tekevän nytkin. Lisäks ihan hirveet suolistoturvotukset aina iltaa kohden, huhhuh.

Frankie muokin jännittää miten tuun töissä jaksamaan. Olin saikulla jo ennen joulua ja nyt ollut lomaa. Meen huomenna töihin kokeilemaan. Tänään käyn kans ostamassa suolapähkinöitä, juotavia jugurtteja ja kaikkea mahdollista.
Mulla ollut ihan hirveet olot, onneksi nyt lähipäivät enemmän aallottain. Välillä siis ihan ok, vain kevyt kuvotus. Välillä kuvotus on niin paha et vaan puhaltelen ja kylmä hiki puskee pintaan. Välillä tulee joku kumma heikotus joka vie jalatkin alta kun tärisyttää, kuin olis tosi kova kuume. Silloin ei auta kuin parin tunnin paikallaan olo. Ja kun oon päässyt esim kaupassa käymään, sen jälkeen on kuin olis juossut maratonin, ihan puhki. Oonkin varoittanut kotona et oon työpäivän jälkeen luultavasti täysin raato.

Viljonkalle ihan hirveetsi täältä tsemiä, toivon sydämestäni että kyse on jostakin vaarattomasta. Halaus!

Lottainen ja vadelma rv8+2
 
Ainiin, piti vielä se sanoa että töissä on onneksi "helppo voida huonosti" kun miltei kaikki tietävät. Tosi moni tiesi jo hoidoista, koska en olisi saanut muuten järkättyä. Ja koska tiesivät hoidoista niin arvasivat onnenitku-päivänä että plussasin. Ja nyt on olot olleet niin kaameat et helpottaa kun ei tarvii selitellä. Oon aatellut, et jos käy huonosti, niin eipä tarvii sitkään selitellä kun oon surkeena.
 
MANDALA Mä hommasin edellisellä kierroksella doomoon buddy-ison imetystyynyt. Oli aivan luksus koko raskausajan. Imetykseen koin liian isoksi, kun mulla aika lyhyt selkä. Ehkä oosin voinu ottaa täytettä pois. Vauvan köllimispaikkana ollut kans hyvä ja nyt loistava leikki-ikäisen röhnötystyyny. Tässä raskaudessa oli käytössä alun liitoskivuissa ja kun oli kamala flunssa ja ihan tukossa. Todnäk tulee käyttöön taas loppuraskaudessa.

Etin henkkamaukasta sitä parkamallista takkia mustana, mutta ei oo vielä tullu vastaan. Veikkaan et m-koko ois passeli. Sitä tikattua kultavetskarillista ois joka paikassa, mutta ei pysty ei kykene...
 
Kiitos vinkistä, kurkin noita Doomoo tyynyjä ja muitakin mitä löytyy netistä. On tosi iso hintahaitari, eiköhän sieltä joku sopiva löydy.

Takaisin töissä reilu viikon jälkeen. Olisi voinut paremminkin alkaa kuin huonosti nukutuilla yöunilla ja takaisin tulleella pissattamisen tunteella :rolleyes: No tarkoittaapa tämä myös, että muutama päivä ultraan enää, iiiks :barefoot:

20+1
 
Erittäin väsynyt odottaja ilmoittautuu taas ketjuun mukaan :sleep:
Tervetuloa Laralle:love: ja voimia ja tsemiä Vilijonkalle että olisi vaarattomasta vuodosta kyse.

Mie en oo talvivaateita ostanu, ja jotenkin veikkaan ettei täälä länsi-/etelärannikolla talvi montaa päivää kestä, niin en ajatellut hankkiakaan. Housuihin oon hommannu semmosen jatkopalan, että saa nappia pidennettyä, ja on se jo käytössäkin :eek::D Ja tosiaan ne yhdet mammapöksyt oon hommanu jo.

Mulla on nukkumisasentoa helpottamaan sellanen n. 50x70 tyyny, mut olen tullut siihen tulokseen että se on liian lyhyt, että tuollainen odotustyyny on haaveissa täälläkin. Mie oon koko ikäni nukkunut mahallani, ja on hirvee opetteleminen nukkumaan kyljellään. Tosin nyt olen huomannut, että öisin kun herään (lukuisia kertoja) niin olen lähes poikkeuksetta selälläni o_O että jää nähtäväksi miten tämä nukkuminen tulee sujumaan...

Väsynyt odottaja täällä siksi, että nyt on nukkuminen jäänyt vähän heikommalle:( tuntuu hullulta, että nyt ei saa nukuttua, kun vielä muutama päivä sitten ei muuta olisi tehnytkään kuin nukkunut... Nyt on kaks valvottua yötä takana, ja tämä töissä istuminen tuntuu aika tervan juonnilta...

Muutama päivä nt-ultraan.. IIIIIIIIIIK! :eek::eek::eek:

rv 11+6
 
Mulla oli töissä välipalakeksejä mukana silloin ihan alussa niin niitä sit mussutin jos tuntu et tulee huono olo. Muuten huonon olon tullessa, jos ei ollut mitään mukana, nieleskelin vain ja yritin selvitä:unsure: ja toinen on kauhea väsymys, joka töissä yllätti , jota on paljon vaikeampi peitellä kuin huonoa oloa. Silmät vaan meni väkisin kiinni:LOL:

Nyt tuntuu et huono olo on vähän laantunut, paitsi jos syön niin se rupee yököttään. En tiiä kuuluuko sen sit vähentyä jossain vaiheessa?

Mä kävin myös ennen joulua h&m:llä ja löysin sieltä äitiys farkut alesta ja ei ollu kuin 5 euroa! Tosi kivat jalassa.

Ja kiitos Mandala itsekin odotin sitä 12 viikon täyttymistä kuin kuuta nousevaa:love:
Jospa se aika lähtisi tästä rullaamaan.
Sain muuten sieltä Nt-ultrasta niitä 3d kuvia mukaan, näyttävät niissä jo ihan vauvoilta:love:

Tässä olisi jotain päivämääriä mulle jos joku ihana ne lisäisi:love:

18.1 terveydenhoitaja/neuvola
25.1 sokeri rasitus
29.2 rakenneultra rv 20+5

Mikä muuten on se lääkäri neuvola kun monella täällä on näyttänyt olevan se jo Nt-ultran jälkeen? Kun ei mulle sellaisesta ole puhuttu. On vain tuo terkan luona käynti.

Tulipa muuten mieleen, neuvolan täti sanoi että jos ei sukurasitteita niin sokeri rasitus joskus rv 26. Sanoin eka et juu ei oo diabetes ym. Sit muistin netistä lukeneeni et jos pco, niin silloinkin tehdään aiemmin. Onneksi itse tämän mainitsin kun ei täti sitä muistanut/tiennyt kysyäo_O aika outoa minusta ettei tiennyt... Niin siksi tuo tehdään jo tammikuussa.

12+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiisuli mulla on ihan sama juttu, että vaikka aina herätessä yöllä menen kyljelleni niin AINA herään selältäni tyytyväisenä :D

Flow ilmeisesti neuvolääkäri on pääsääntöisesti kunnissa aina loppu puolella raskautta, jolloin tarkistetaan kohdunkaulan tilanne ja voidaan ultrata vauvan asentoa jos siinä on jotain epäselvää tms. Mutta täällä Helsingissä mulla oli eka neuvolalääkäri rv17 mikä oli ihan turha käynti, koska teki samat asiat kuin neuvolatäti (paineet, sykkeiden kuuntelu ja punnitus). Ilmeisesti monet kunnat on mun kanssa samaa mieltä ettei sitä ekaa tarvita vaan yhdellä lääkärikäynnillä pärjätään siellä lopussa.

Ja joo mä en ainakaan oman neuvolatädin perusteella ihmettele yhtään jos ne tädit ei jotain tiedä :D mun täti on vähän pihalla, onneksi tutkin itse paljon kaikesta niin siellä ei tarvi käydä kun kääntymässä tyyliin hakemassa lähetteitä kun kerran ei voi olla varma onko se jotain muistanut milloinkin sanoa :D tokalla kertaakin se huuteli perään, että "ainiin, halusitko sinä sitä influenssarokotetta?" :D

Toivottavasti sulla flow on tiedossa yökkäilemättömämpi toinen kolmannes! Mulla ainakin väheni aamuinen öklötysherkkyys ja hampaiden harjauden aiheuttama yökkäily melkein kokonaan tässä toisella kolmanneksella, vaikka tietty ei se hurjan paha ollut missään vaiheessa.

Ai niin piti vielä kauhistella näitä mun reisiä.... siis ei mun reidet mitenkään täydellisen lihaksikkaat rotusääret ole ennenkään ollut, mutta nyt ne on yhtä selluliittiä APUA. Siis luinkin joskus, että selluliittiä vois tulla helpommin raskaana tms, mutta eipä ois paljoa uimarannoille näillä kintuilla asiaa, ei hyvää päivää :mad:(n):confused:
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 4.8.2016
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
Vilijonkka_ ... 1 IVF 4.PAS... ensimmäinen... elokuu 2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ...


Tapahtumia tulossa :)

Vilijonkka_ - varhaisultra 5.1.
Frankie - varhaisultra 5.1.
lullaby - neuvola 7.1. - 24+1
Kiisuli80 - nt-ultra 7.1.
Henrietta- - neuvolalääkäri 7.1.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 5.1.
iinukka1 - ultra 12.1.
Mandala - kela neuvola 13.1. - rv21+3
Toiveikas81 - lääkärineuvola 14.1.
flow^ - neuvola 18.1.
Kop kop - neuvola 18.1. - rv 22+5
Lara_ - varhais-uä 18.1. - rv7+3
Peppermint - neuvola 19.1.
Lottainen - neuvola 19.1. - rv10+4
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
Toiveikas81 - nt-ultra 25.1.
flow^ - sokerirasitus 25.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
hannuliini - neuvola 2.2.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
hannuliini - rakenneultra 11.2.
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
flow^ - rakenneultra 29.2.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)


Maaliin päässeet :love:
 
Täällä kans toinen tervanjuoja Kiisuli.. että on vaikeeta tää työssäolo. Siis kun saa tunnin välein olla änkeemässä jotain pähkinää isompaa suuhun, että oksetus ei ota valtaa ja sit päälle tää väsymys.:sleep: Huoh- mulla myös siis jostain syystä tosi huonounisia yöt. Eilenkin illalla nukahdin tosi nopeasti, mut sit heräsin hetken päästä- ja taas nukahdin samantien ja taas heräsin. Tätä shouta kesti kauan ja sit heräsinkin jo aamuyöllä eikä uni enää tullut. Käsittämätöntä, kun väsymys kuitenkin on koko ajan ruhtinaallinen.
Työkaveri nauroi mun napostelu- ja ruoka-arsenaalille, kauhee kassillinen kun ei ikinä tiedä mitä minäkin hetkenä saa alas.:censored:
mistä muuten hommasit sen housujen jatkopalan?
Tsemiä ultraan, kohta se on jo!

Eilen kaivelin esikoisen raskausajan merkintöjäni ylös vuodelta 2008 ja mä olin jo silloin saanut nt-ultrasta 3D-kuvia mukaan.:) Ja ainakaan siinä raskaudessa ei neuvolalääkäri muuta kuin katsonut kohdunsuun (supernopeasti eli surkeasti), tsekkasi neuvolan merkinnät ja lähetti pois. Ultraa ei ollut.

Mulla kun on ylipainoa, niin luultavasti mulla on sen vuoksi kans aiemminlla viikoilla se sokerirasitus. Ajattelin kyllä muutenkin, just ylipainon vuoksi, kunhan pahimmat olot helpottaa, yrittää vähän noudattaa raskausdiabeteksen ruokavaliota. En varmaan kirjaimellisesti, mut otan osviittaa.
Pahoinvointiaallon pahimman erän poisodotellessa juuri katsoin, että jee, 4 viikon päästä pitäisi helpottaa pahin vaihe tän suhteen!:geek:

Lottainen ja vadelma rv 8+3
 
Lottainen mie tilasin sen jatkopalan ja samalla pari tukivyötä www.hattentatti.fi verkkokaupasta. Noi tukivyötkin on ihania, vaikka luulis ettei vielä tarttiskaan niitä...

Odotan mielenkiinnolla kun aletaan neuvolassa keskustelemaan synnytyksestä. Mulla ei oo meinaan hääppöinen kivunsieto, ei siten missään tilanteessa. Ja vaikka en varsinaisesti synnytystä pelkää, niin olen jotenkin vain päättänyt että ja minähän en synnytä:whistle: Ja siis jo ennenkun alettiin odottaa ja oltiin jonossa, niin mie sanoin jo sillon miehelle, että kyllä mie voin sen kasvattaa masussa ja olla raskaana, mutta sie saat sitten synnyttää sen, mie en siihen ala... Että saa nähdä miten tässä vielä käy...:rolleyes:

Mulla on edelleen välipalakeksiarsenaali täällä töissä kaapissa :D Tänään ei aamulla tarvinnu puputtaa niitä, mutta iltapäivällä varmaan taas tarvii. Lisäksi oon syöny klementtiinejä jatkuvalla syötöllä :p

Mulle neuvolantäti sanoi, ettei tarvii mennä sokerirasitukseen aikaisemmin vaikka oonkin ylipainoinen. Kerrankin oon johonkin liian kevyt :D mulla on seuraava neuvola tammikuun lopulla, niin veikkaan että sillon sitten asiasta puhutaan tarkemmin.
 
Tuo pelkopoli on joskus aikaisemmin ennen raskautta mietityttänyt kun ajatus synnytyksestä ja kaikista siihen liittyvistä asioista (kivusta, repeämistä, mahdollinen sektio, kaikesta mahdollisesta mikä voi mennä pieleen) pelottaa kyllä jonkin verran. Tai siis se mietityttää jo itsessään kun joutuu sairaalaan kun en ole sairaalassa monia kertoja elämässäni joutunut olemaan ja ne tuntuu aina niin kauhean kolkoilta ja epämiellyttäviltä paikoilta. Pelottaa siis, että miten siellä kolkkoudessa näin tärkeää asiaa toimittaessa sitten saa homman sujumaan, varsinkin jos vaikka sattuisi kauheita kätilöitä.

Nyt on sitten tässä raskauden aikana pelot kohdistuneet lähinnä just raskauden jatkumiseen aluksi ja nyt myöhemmin vauvan terveyteen, joten synnytys on vielä tosi kaukana mielessä. Ehkä sitten jos/kun se alkaa tulemaan ajankohtaiseksi niin voi miettiä uudestaan. Tosin mulla ei kyllä ole noihin tuollaisiin hirveästi luottoa, lähtöajatus on että oiskohan vähän turhaa kun ei kukaan kuitenkaan saa mun päätä kääntymään jos jokin pelko sinne iskeytyy tai olen jotain oikein päättänyt, vaikka olisi kuinka faktoja yms tarjota.
 
Moi! Uskaltaisinkohan mä tulla jo tälle puolelle... kun hoitaja soitti vihdoin positiivisen hcg-tuloksen <3 Viikonloppuna vähän uskalsin jo kurkkia teidän kuulumisia viime päiviltä.

Osa onkin jo tuttuja tuolta hoitoketjusta, mutta lyhyesti: Plussa toisen IVF:n tuoresiirrosta, 2pv alkio siirrettiin 18.12. Verikoe oli pp13 uuden vuoden aattona eikä se tulos tietenkään ehtinyt torstaille, joten pitkän viikonlopun oon testaillut sitkeästi (lue: paniikissa) ja vahvistuihan se viiva onneksi. Ensimmäinen yhteinen, taustalla ikää (mulla 35 ja mies 46), endo (isot kystat leikattu 2008), matalahko AMH. Yritystä 5/14 lähtien tässä suhteessa, edelliseenkin olis saanut jo tulla...

Eli hyvin pyörällä päästäni, tosi epäuskoinen ja vähän pelokaskin fiilis. Varhaisultra 25.1. Lasketuksi ajaksi nuo laskurit antaa 8.9. ja onko ne viikot nyt sit 4+5 -mä mistään mitään tiedä... :rolleyes:
 
Tervetuloa SalamaT ja onnea!! =)

Täällä nyt eilen taas jotain outoo ripulia.. tuntuu suolisto olevan tosi herkkä häiriintyyn tässä tilassa. Ei mulla yleensä mee juuri mistään maha sekasin vaikka ois syöny muutaman päivänkin vanhoja ruokia. Yhtä nopeesti tai ehkä vähemmälläkin, vain yhdellä tuskanhikisellä pöntöllä istumisella onneks meni ohi niinkun viimekskin. Nyt sit tietysti miettiny oliko vieläkin siitä vanhasta makkarasta vai keitosta jonka tein ja söin lautasellisen noin 3 tuntia ennen tota "kohtausta".. jos se sulatejuusto oli jo jotenkin huonoo mitä laitoin siihen sekaan. Keitin kyllä ainakin 10min, että kai siitä suurin osa bakteereista oli kuollu, mahdolliset listeriat ym. mukaanlukien. No, en nyt syöny sitä keittoo enää ja heitin pakkaseen, pitää kokeilla sit joskus myöhemmin tuleeko samat väänteet vai oliko tää jotain ihan muuta..
Unettomuuskin vaivannu, menee helposti 3-4ään ennenkun saa nukuttua ja sit kuitenkaan ei taas nukahda enää 6-8 jälkeen kun käyny vessassa! Tänään hyödynsin aamuvalvonnan käymällä kilpirauhasarvojen tarkistuksessa, ompa sekin tulos sit selvillä neuvolaan mennessä. Pitääköhän lääkitystä hillitä kun tsh enää 0,46 eli taas menny alaspäin.. vaikka ei kai siitä matalasta arvosta sillee haittaa oo toisin kun liian korkeesta.
Eilen aamulla valvotti sekin kun liikkeet oli jotenkin liian harvassa, niitä tuntu ehkä 2-3 vaimeeta parin tunnin aikana. Yleensä kuitenkin eka "vilkkausjakso" on siinä 8 aikoihin aamusta. Mut kyllä se ahdistus siitä sit helpotti kun päivän ja etenkin illan mittaan alko tuntua normaalisti ja tänään ollu taas varsin aktiivisena.

Noita mahan kuvia on kyl kiva kattella ja vertailla täällä, mutta tuolla muualla niiden näkeminen ei varsinaisesti vieläkään ilahduta.. joskin ne on nyt paljo siedettävämpiä kun yleensä. Tulee automaattisesti se ajatus, että "siinäki taas yks menee pallonsa kans",.. ja sit sekunnin murto-osassa muistaa et ainiin, onhan mullakin nyt sellanen...!
Onko muilla pidemmälle ehtineillä linea negraa (siis se napaviiva) ilmaantunu näkyviin? Mulla alkaa ehkä aavistuksen jotain näkyä, ja ainakin sillon ekassa raskaudessa oli ihan selkeekin loppukuukausina. Pitäs varmaan ottaa kuva että kuvittelenko omiani vai näkeeks muut siinä jotain hailuraa "haamu"viivaa :D
Vois niitä mahakuvia itekin laitttaa mut toisalta niissä näkyy taustaakin, että voisko jokkut tutut tunnistaa.. vaikka kukapa muu niitä tunnistas kun ehkä ex mieskaveri ja se tuskin kauheesti tän aiheen palstoista kiinnostuu...:rolleyes:

Synnytyksestä en pelkää niinkään omia kipuja tms. vaan lähinnä sitä miten lapsi siitä selviää. Ehkä se osaltaan helpottaa kun tietää mitä on tulossa, ja helvetillistähän se kipu siinä on (toisaalta unohtuukin yllättävän pian). Tosin mulla oli käynnistetty (luonnostaan alkanutta kivuliaampi?) ja vaikka oli lopulta mitä kaikkee muuta kivunlievistystä niin ei epiduraalia, mikä on kuitenkin käsittääkseni kaikkein tehokkain. Olin ekalla kertaa hienosti kaavaillu kuinka yritän urheesti pärjätä mahdollisimman vähillä lääkityksillä, ja oisin kyykyssä tai korkeintaan jakkaralla niinkun jokkut ikiaikaset luolanaiset,...no kyllä siinä kipujen yltyessä sietämättömälle levelille rupes kaikki tarjotut lievitykset kelpaan :D loppuaika ennen ponnistusta meni jossain pökerryksissä hämärän rajamailla enkä sit enää jaksanu istua jakkarallakaan, siirryin sänkyyn ja pyysin selkänojaa istuvaan asentoon (ajatus että painovoima edistäis asiaa). Että sillon jo päätin etten yritä enää mitään luomusynnytyksiä vaan epiduraali niin pian kun saa ja synnytystuoli jos niitä on vapaana,..jos tilanne vielä tulee.

Ja sitten *ällövaroitus* (ainakin ehkä joidenkin mielestä tarpeen)..en tiä pitäskö tällästä edes kysyä täällä mut onko kellään muulla käyny mielessä (näin hulluja?!) että pyytäis istukan ittelle? Onhan siitä joitain tutkimuksia että sen syönnistä ois terveydellistä hyötyäkin..
http://www.vau.fi/Synnytys/Synnytyksen-jalkeen/Mita-tana-iltana-syotaisiin/
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/11669-osa-isista-ja-aideista-haluaa-myos-istukan-mukaan-kotiin
http://www.saunalahti.fi/arnoldus/placent2.htm
en tosin ite ehkä kauheesti usko tälläseen, vaan ihan silkasta uteliaisuudesta kiehtois ajatus miltä se nyt sit maistuu ja miltä tuntus ikäänkun syödä "omaa lihaa"...:alien: myös oon sen verran kieroutunu että leikin ajatuksella kuinka shokeeraisin joitain ketä käy kylässä, esim. uusia miestuttavia, että "-hei, tehtäsikö jotain ruokaa..tuolla ois pakkasessa istukkaa.." -ai, minkä eläimen? "-siis ihan ihmisen......" ja sit kattois sen ilmettä :LOL: joo, sais oikeen (friikin) kuvan heti alkuun..!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa salamaT!!

Mä oon kärsiny huonosta nukkumisesta jo kauan... oon normaalistikki herkästi heräilevä mutta nyt raskauden aikana vieläkin pahentunu. Viime yönä "nukuin" 10h mutta eipä se auta kun herää yössä sen 5-10kertaa. Joskus jään pitkäksi aikaa pyörimään. Itteä ärsyttäny jonkun verran kun neuvolassa ja lääkärissä oon monesti ottanu tän puheeks mutta siihen ei reagoida mitenkään, aina keskitytään siihen pahoinvointiin yms..

Mä oon kans vähän sitä mieltä että minähän en synnytä :D mua on kyllä paljon leikelty ja kipukynnys iso mutta eniten mietityttää kaikki repeämät kun jo nyt yhdyntäkin välillä tekee kipeetä ja ilmeisesti oon aika pieni tuoltakin.. mieluummin vaikka sektio :D

Mulla ehkä vähä näkyy jotain viivasta mahan päällä mut en osaa sanoa onko tuota. Taidan ite kyllä istukan jättää sinne hävitettäväks, mutta en koe sitä niin ällönä vaikka joku sen itelleen haluais :)

Mahakuvan laittasin mut en puhelimella osaa enkä jaksa koneelle raahautua. Laitan jossain vaiheessa :)

rv 21+5
 
Niin vaan ollaan erilaisia.
Täällä nimittäin istukkajuttua lueskellessani piti vähän nieleskellä ettei äsken syöty klementiini lentänyt ylös.:censored: Mä en halunnut esikoisesta, enkä kyllä halua tästäkään edes nähdä koko rämmälettä.:confused:
 
Tervetuloa Salama ja onnea! Mennään sinun kans tosi samoissa, minulle laskuri antaa la:ksi 2.9 :) Varhaisultra 18.1 - kaksi pitkää viikkoa vielä siihen. Tänään olen ollut vähän huolissaan, koska etovaa oloa en ole huomannut lainkaan.. mitään vuotoja ei kuitenkaan ole, onneksi. Selkäsärkyn sain, kun loman jälkeen oli ensimmäinen työpäivä.
ja ensimmäinen on tulossa, joku kysyi sitä aiemmin :)
 
Tervetuloa Salama ja onnea:love:

Menin sitten eilen kirjoittamaan siitä kun ei oikein okseta enää, niin kun sain syötyä aamupalaa, niin se tuli kyllä saman tien ylöskin:LOL: ja sama huono olo jatkui sitten koko päivän. Luulen että mulla on silleen että jos en aamulla heti silloin syö jotain kun nälkä tuntuu, niin huono olo tulee ja jatkuu sitten koko päivän vaikka kuinka yrittäisi syödä sen jälkeen.

Mua ei synnytys pelota ainakaan vielä. Oikeastaan odotan sitä. Tietenkin mieli voi muuttua tässä vielä mutta nyt ainakin suhtaudun siihen ihan positiivisesti. Tietenkin toivon että kaikki menisi hyvin saisi lapset terveenä maailmaan.
Huh, tuntuupa kaukaiselta puhua synnytyksestä.

Ja istukkaa en kyllä minä ainakaan halua syödä:ROFLMAO::eek:

Täälläkin nukkuminen tuottaa vaikeuksia. Päivällä kyllä väsyttäisi mutta ei sitten yöllä. Tuntuu että heräilen vähänväliä enkä saa sitten unta enää.

Täällä on nyt tullut jonkinlaisia alaselkä kipuja, (nyt joo_O) välillä vaikea nousta sohvalta ja sängystä kun pistää niin kovasti. Olisikohan tuosta tukivyöstä apua.

Nuo mahakuvat on kivoja niin saa vertailla omaansa(y)
 
Huomenta!

Voi Flow, toivottavasti tänään parempi päivä pahoinvoinnin osalta.(y)

Täällä käyty kans aamulla yökkimässä työpaikan vessassa. Söin kyllä heti herättyäni jugurtin, joka ollut tähän asti oiva keino että kuvotus ei mee yökintään asti, mut silti iski pahasti. Sen jälkeen söin väkisin puuroa, helpotti suuresti aika nopeastikin. Nyt sit vaan se perus kuvotus ja väsymys.:ROFLMAO:

Mulla on tosiaan niin kauheat muistot esikoisen syntymästä ja tapahtumista sen ympärillä, että pyydän tosiaan lähetteen pelkopolille ja varmaan aika helpolla sen saankin kun kerron pääpiirteittäin tapahtumista. Luulin että oon ehtinyt sen käsitellä, mutta nyt on alkanut öiden unettomina hetkinä tulla sellaisia flashbackeja, että parempi varmaan käydä läpi uudelleen jne.

Mulla on jännästi ylävatsa koko ajan turvoksissa, iltaa kohti kasvaen. Vaikka syön pieniä määriä ja en saa esim suklaata ees alas. Ärsyttää, kun massaa on muutenkin ja nyt vatsa pullistelee kuin olis jo isompikin sikiö massussa.:(

Huoh. Onneksi huomenna on vapaa!(y)

Lottainen rv8+4
 
Lara niin mä tuossa lueskelinkin, että aika samoissa mennään, kivaa :)

Jotenkin toivoisin vähän enemmän oireita ;) (joo saatte muistuttaa mua sitten kun valitan pahaa oloa...), vielä kun ei oo paljoa mitään. Vähän useammin pitää käydä vessassa ja tissit on arat, ei muuta. Tänäänkin piti pissiä tikkuun ihan vaan varmistukseksi... Mies pyörittelee silmiään, mutta oon sanonut sille, että se selviää itse vaan vähemmällä kun mä teen noita mielenterveystestejä (y)

Ja tosiaan mun ensimmäinen tämä olisi, miehellä on kolme aiemmasta liitosta. Mun äiti on ihan onnesta sekaisin jo tästä, heille olis eka lapsenlapsi. Tiesivät jo hoidoista, joten tuloskin piti tietty heti kertoa. Siitä on jo vuosia, kun äiti kerran sanoi, että hänessä menee hyvä mummi ihan hukkaan... No, toivottavasti ei mee!

Synnytystä en oo hirveesti ehtinyt miettiä -jos sen sinne asti saa hengissä kannettua, niin eiköhän se jollain konstilla tule toivottavasti hyvissä voimin uloskin...
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 4.8.2016
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
Vilijonkka_ ... 1 IVF 4.PAS... ensimmäinen... elokuu 2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
SalamaT ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 8.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

Vilijonkka_ - varhaisultra 5.1.
Frankie - varhaisultra 5.1.
lullaby - neuvola 7.1. - 24+1
Kiisuli80 - nt-ultra 7.1.
Henrietta- - neuvolalääkäri 7.1.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 5.1.
iinukka1 - ultra 12.1.
Mandala - kela neuvola 13.1. - rv21+3
Toiveikas81 - lääkärineuvola 14.1.
Lara_ - varhaisultra 18.1.
flow^ - neuvola 18.1.
Kop kop - neuvola 18.1. - rv 22+5
Lara_ - varhais-uä 18.1. - rv7+3
Peppermint - neuvola 19.1.
Lottainen - neuvola 19.1. - rv10+4
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
SalamaT - varhaisultra 25.1.
Toiveikas81 - nt-ultra 25.1.
flow^ - sokerirasitus 25.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
hannuliini - neuvola 2.2.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
hannuliini - rakenneultra 11.2.
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
flow^ - rakenneultra 29.2.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)


Maaliin päässeet :love:
 
Yritän nyt laittaa mahakuvan, kuvanlaatu huono mutta eiköhä siitä tarpeeksi selvää saa :)

http://aijaa.com/5jB0K4

rv 21+6

Tukivyö on kyllä hyvä ostos, käytän sitä nykyään aina ulkoillessa ja joskus kotonakin ihan. Autossa jos istuu paljon niin rupeaa puristamaan ja jos kovat kivut tulee niin sit ei voi yhtään sitä pitää. Suosittelen kyllä.
 
Kyllä mullakin taitaa jäädä istukan tutkimiset väliin :LOL: mutta tosiaan ei mitenkään muuten erityisiä fiiliksiä sitä kohtaan. Sen aika kun synnytyksessä tulee niin voi olla ihan jotain muuta jo mielessä :love: ai niin ja erityisesti mua pelottaa se epiduraali. Oikeasti voisin nähdä painajaisia siitä, että jotain piikkiä tungetaan selkänikamien väliin :coffee: entä jos ne mokaa ja ootkin sitten tyyliin halvaantunut??? Tai niinku jostain luin, että tökitty moneen otteeseen mutta niin ahtaat nikamat ettei sitä edes sitte saatu laitettua. Mutta pääsääntöisesti kaikki dropit vaan mitä eteen tulee niin voin ottaa jos on tosi kovat kivut, otan yleensäkin lääkkeen kun lääkkeen helposti jos joku vaivaa.

Täällä onneksi vähän paremmat yöunet vaikka ollaan takaisin alkuraskauden '3 kertaa yössä pissalle' rutiinissa. Mutta ei helvetti noita unia taas, näin taas vauvaunta mutta se vastasyntynyt söikin jo kiinteää ruokaa mielummin vaikka yritin imettää eikä meillä ollut vauvalle muuta hankittuna kuin vaunut ja kahdet housut :LOL: poikavauva se oli tässäkin unessa.

Mulla itse asiassa muuten se linea negra on tullut jo ihan alussa. Mulla siis normaalistikin on sellanen tooosi hailura viiva navasta häpykumpuun minkä just ja just näkee niin alkuraskaudessa se tummui vähän ja mieskin kiinnitti huomiota, että mikä viiru mun navasta lähtee. Varmaan tummentui vähän sen takia kun muutkin verisuonet pullahti esille joka puolella mahaa ja rintoja.

Niin ja nyt kun ajattelee tarkemmin niin kyllä niitä vaivoja itelläkin alkaa vähän olemaan. Alaselkä tulee kipeäksi lenkkien jälkeen ainakin ja jos selällään loikoilee pidempää niin tekee kipeetä nousta tai vaihtaa asentoa. Saattaa myös nivusissa vähän kipuilla kävellessä, ei onneksi paljoa. Ja sitten jännää paineen tunnetta peräaukolla tuntuu ajoittain, mistä lie johtuu. Istuminen työtuolissa on inhaa, hanuri kipeytyy/puutuu. Onneks meillä on mukava sohva tässä johon voin mennä sitä lepuuttamaan läppärin kanssa :giggle:

Salama varmaan sitten kun saat tasavahvoja viivoja liuskoihin niin ei kannata paljon sen jälkeen kotona testailla. Ne kun ei voi tummentua ikuisuuksiin kuitenkaan eikä ne kotitikut ymmärrä välttämättä isoja määriä hCG:tä niin voi tulla tosi paljon ylimäärästä stressiä jos onkin vähän hailurampi viiva joku päivä. Nim. kokemusta on :D

Caro ihana masu! :love: mä odotan että oma on tuollainen pallo myös niin vois alkaa pitää jotain vähän tiukempaakin päällä näiden telttojen sijaan :D

Lottainen muistelin sun kertoneen ettei eka synnytys todellakaan mennyt yhtään putkeen, joten varmasti ihan hyvä ratkaisu käydä siellä pelkopolilla!

20+2

Ai niin ja tästä mun romaanista unohtui kysellä lapsivakuutuksesta. Milloinhan niitä kannattaa alkaa ottamaan? :cautious:
 

Yhteistyössä