~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kyllähän sen keltsin pitäisi jo puksuttaa itsekseen ilman lääkitystä. Ja ainakin sen perusteella mitä oman lääkärin kanssa aiemmin jutellut niin olisi hyvin vaikea kuvitella, että pelkkä lutinusten/lugejen lopettaminen saisi keskenmenon aikaan. Että kyllä siellä on sitten pakko ollut jotain muuta olla vialla, pääsääntöisesti varmasti alkion elin mahdollisuudet.

Mutta kyllähän sitä tietty jännittää niiden pois jättäminen varmasti enemmän tai vähemmän itse kullakin. Mulla kun oli niin pienen pieni määrä lugea muutenkin tässä PAS:ssa (aamuin illoin 100mg) niin sen lopettaminen testipäivään ei tuntunut hurjan pahalta. Ja varsinkin kun jos olisin omin päin halunnut jatkaa niin olisi tarvinnut niitä 200mg ottaa käyttöön mitä oli vielä e-respalla iso määrä vanhoista ajoista jäljellä.

Niitä vuotoja tosiaan on ollut täällä enemmän tai vähemmän. Ihan aluksi minä olin ainoa tuhruilija aika pitkään, mutta kyllä tässä tilasto on pidentynyt. Kuitenkin suurin osa vuodoista taitaa meidänkin ketjussa olla ollut ihan ns hyvänlaatuisia. Se oli jännä juttu, jotenkin itseä ei sitten aivan älyttömästi kuitenkaan pelottanut ne omat tuhruilut. Oli vaa jotenkin sellanen fiilis, että ei tässä mitään. Tosin sitten kun ne tuhrut loppui, kun niin monen viikon aikana ehti tottua niihin, niin mietin että voiko jotain olla vialla kun ei tuhruakaan :ROFLMAO::rolleyes: että niin ne ihmisen aivot... :cautious:

Vitsi mä tänään jo mietin, että onko ensimmäisiä RAD oireita kun oli aika järkky huono olo aamulla jugurttia syödessä. Oon lukenut, että RAD voi oireilla huonona olona makean syömisen jälkeen ja olihan siinä mun makujugurtissa kai sokeria jonkin verran. Mutta onneksi meni ohi kuitenkin pikku hiljaa, vaikka aika meditointi oli kyllä meneillään etten ratikkaan oksenna. Siinä samalla siemailin varovasti mun alkuraskauden luottotavaraa eli alpron kaakaojuomaa :D Onneks ei tullut mitään pahoja hajuja nenään :D

Muoks. Onnea Lia että ultra meni hyvin!
<3

16+4

Viimeksi muokattu:
Aika tuntuu menevän äkkiä, just plussasin ja tänään viikkoja jo 11+0, välillä vaivaa noi kuivat limakalvot viime viikolla tuli pientä ruskeaa tuhrua, mut ei kestänyt kauan eikä tullut ees paljon.. Sen jälkeen ei oo enää ollut mitään kaipa ne kuivat limakalvot vuotavat sit herkästi.

Ultrassa käyty ja kaikki näytti normaalilta. Vuotoon ei mitään syytä näkyny, istukka ei oo kohdun suun lähellä, sikiökalvot ok jne. Laitto seuraavan ajan helmikuulle lääkärin ultraan, että on kuulema niiden tehtävä kattoo tarkemmin kohdunkaulaa (muut ei ilmeisesti edes tutki sellasia) ja sitä vasa previa -riskiä. Valitteli siinä ettei tiedä millä syyllä laittas ylimääräseen kontrolliin, kun tässä ei näy mitään aihetta eikä sellasia yleensä tehdä, mutta se nyt menee jollain istukka-syyllä vaikkei siinäkään onneks mitään epätavallista ollu. Kai nyt ivf-alkunen raskaus ja sen lisäämä riski, ja sit vielä se ihmeen vuoto riittää? Haluan siis sulkee pois kuitenkin sen vasa previan mahdollisuuden, ja tietäs ettei tarvis sektioo sen takia suunnitella. Oli se sama kätilö/sh mikä viimekskin teki sen np-ultran, kai se pitää mua täysin jonain hysteerikkona...no, sitten pitää.. pääasia että nyt sain sen ajan. Ja tietysti että lapsella näyttäs kaikki olevan kunnossa ja normaalia. Koko/paino vastas 20+4.
Niin, ja sellanen "poikaolo" on viime viikot jostain syystä ollu, vaikka kuvitelmaahan se oikeesti on niin kauan kunnes tutkitaan...eli ne barbileikit ja rimpsumekot voi nyt taas toistaseks unohtaa,..mutta käypä sitten kaikki isoveljen jemmatut vanhat vaatteet ja lelut tällekin ;) eli näin "hyvin" ne mun "enneunet" aina tietää :D vaikka onhan siinä noin 50% mahdollisuus tietää väärinkin...tytölle ois ollu selkee koko nimikin jo valmiina, pojallekin etunimi mutta muut on vielä vähän mietinnässä.. vaikka eipä tollasia kai vielä pitäs liikoja miettiäkään. 3D kuva naaman sivuprofiilista ei oo kyllä mitenkään tutun näkönen...mutta ehkäpä se on lapsen etu, varsinkin pojan ettei oo paljokaan mun näkönen :LOL:
Mut päivä kerrallaan tässä taas mennään, viikkoja keräten.. jokainen onnistunu hyvä päivä (eli että tuntuu liikkeet, ei näy punasta, eikä oo kovia tms. epänormaaleja kipuja) on askel eteenpäin.
Ja se on kyllä totta että muiden viikot etenkin tuntuu vilisevän silmissä, ne "ihan vasta just" plussan kans tänne tulleetkin on jo pian menossa np-ultraan!!
Hienoja uä-uutisia siellä Lia_llakin, ja laps kasvanu reippaasti oksenteluista huolimatta! =)

20+1

Ihanaa lullaby että kaikki oli kunnossa ja onnea poikalupauksesta! :love: se on ihan yks hailee pitääkö joku hysteerikkona vai ei, kunhan ite pysyy kasassa eikä panikoi aivan mahdottomasti! :)

Tehdäänkö me niin, että värjätään tuossa listalla laskettuaika punaisella tai sinisellä lupauksien perusteella? Musta se ois edelleen kiva, vaikka ei tietysti kenenkään tarvi sitä kertoa jos ei syystä tai toisesta halua :) ja aivan hurjaaaa oikeasti, että nyt niitä lupauksia alkaa meidänkin ihanaan ketjuun satelemaan. WAU! :love: niin ja nt-ultria lisää ja vaikka mitä kaikkea!

Me ollaan jo pari nimikeskustelua käyty miehen kanssa :oops: ja selvästi tuntuu, että pojalle löytyisi nimi tosi helposti, mutta tytölle ei oikeen mikään sovi suuhun tai varmaan saattaa tulla vääntö siitä sitten lopulta :rolleyes: jo tämän perusteella sieltä sitten varmasti se tyttölupaus tulisi :p

• Tykkää
Reactions: lullaby
Kiitos <3 kyllä sitä kummasti helpotusta sai tänään vaikka se vuoto nyt jäikin mysteeriks.. :) kumpa sellasta ei nyt näkyis enää.

Tossa lisätietoo vasa previasta,
http://www.kohtukuolema.fi/default/www/tietoa/yleisimpia_syita/verenvuoto_istukan_tai_napanuoran_suonista/vasa_previa/
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo93216.pdf
lyhyesti siis siinä on jotakin sellasta verisuonikasvustoo sikiökalvossa kohdun suulla että aiheuttaa vakavan kuolinriskin (50-100%) lapselle jos synnytys ehtii alkaa normaalitavoin ja sikiökalvo revetä. Ivf-alkunen raskaus on yks riskitekijä.
Tuolla terveystedon sivulla kaikille joilla joku riskitekijä, suositellaan et pitäs tutkia ihan rutiinisti.

Hyvä toi LA:n värjäysidea, pitääpä käydä laittaan.. mites sit jos kaksoset ois kumpaakin.. violetti? :D
Mulla taas päinvastoin, tyttöjen nimiä löytys kaikkia kivoja vaikka millä mitalla mut poikien ei läheskään niin paljoo..! Mikä siinäkin sit on :rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ...
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
Mari32 ... 5.ICSI ... ensimmäinen ...

Tapahtumia tulossa :)

kop kop - neuvolalääkäri 15.12 rv 17+6
Mandala - neuvolalääkäri 15.12. - rv17+2
Gaudeamus - neuvolalääkäri 15.12.
Kiisuli80 - neuvola - 16.12.
epplu - varhaisultra 17.12.
Toiveikas81 - varhaisultra 18.12.
flow^ - 1.neuvola 21.12. - rv10+5
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
hannuliini - nt-ultra 23.12.
lullaby - neuvola 23.12. - rv22+0
hannuliini - neuvolalääkäri 28.12.
Lottainen - ultra 28.12. - rv 7+3
kop kop - rakenneultra 29.12 - rv 19+6
Henrietta- - neuvolalääkäri 7.1.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 5.1.
iinukka1 - ultra 12.1.
Mandala - "kela"neuvola 13.1. - rv 21+3
Kop kop - neuvola 18.1. - rv 22+5
Peppermint - neuvola 19.1.
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
lullaby - ultra 15.2.

Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)

Maaliin päässeet :love:

• Tykkää
Reactions: Mandala
Ohho, aika hurjia juttuja.:confused:
Mä en oo itseasiassa ees hirveesti halunnut/uskaltanut lukea mitään riskijuttuja, ivf:ään tai raskauteen liittyen. Tieto lisää tuskaa, on mun juttu. Hui!

Toi laskettu aika -värjäys on hauska idea.:LOL:

Juu, onhan toi onneks tosi harvinainen.. mut haluan olla silti varma kun toi kuolinprosentti on kuitenkin mikä on, ja kun saadaan helposti tutkien selvitettyä, ja toivottavasti pois suljettua. Istukan paikan ei nyt ainakaan enää pitäs hirveesti muuttua.

Hienoa Lia ja lullaby:love::love:
Mä kans pysyin ekassa raskaudessa visusti erossa lukemasta mahdollisista riskeistä..ja ihan rehellisesti sanoen, mä en tosissani edes pelännyt/osannut ajatella että seulassa/np'ssä jotain olis pielessä, pelkäsin hitosti vaan keskenmenoa:cry: ja kappas miten kävikään..no jos tässä niin pitkälle päästään niin mennään siis NIPTiin joka tapauksessa suoraan..ja jos varhaisultrassa kaikki näyttää siltä kun pitää niin sitten alettava miettimään mitää tehdään neuvolan kanssa, me kummatkaan ei haluta mennä enää tähän oman kaupungin neuvolaan, hoidettiin meinaan aika ala-arvoisesti tuo tilanne siellä silloin..no, siihen on vielä pitkä matka -ja mieluusti tän "ongelman" joutuisin sitten selvittämään ja pohtimaan!

lullaby - Ihanaa, että kaikki oli hyvin!

Mä kanssa yritän olla liikoja miettimättä kaikenlaisia riskejä. Vaikka raskaus menisi kuten pitääkin, niin synnytyksessä voi tulla happivajeita vaikka muuten olisikin hyvät oltavat. Tai voi tulla kätkytkuolema tai lapsi voi pudota puusta tai minä voin tukehtua odotusaikana karkkiin.. Ymmärrän kuitenkin niitä, jotka haluavat tutkia mahdollisimman paljon. Oma mielenrauha on tärkein, jos kaipaa lisää tietoa niin sitä on saatava.

Nyt ehdin tarkemmin kirjoittelemaan ultrasta, yllätyin oikein miten selkeitä kaikki piirteet jo olivat. Kädet varsinkin kiinnittivät huomioni, olivat ihan oikeasti jo pienet kädet ja heiluivat kamalasti.
Istukka on kuulemma vielä kohdun suussa kiinni, mitä pitää ehkä seurata. Netistä lueskelin, että ei pitäisi olla aihetta paniikkiin. Ratsastuskielto kuitenkin tuli, onneksi lopetin jo ennen varhaisultraa pahoinvoinnin takia, niin ei ehtinyt tulla mitään vahinkoa.

Sukupuolesta, mulla on nyt ollut ihan poikaolo. Näin yksi yö unta pojasta ja jotenkin toi nyrkkeilevä sikiö vaan vahvisti sitä tunnetta. :D Pojalle on vaan vaikeampi keksiä nimeä kuin tytölle.. Tytölle olisi monta vaihtoehtoa, pojalle ei yhtään vielä. Molemmissa sukupuolissa on hyvät juttunsa, tytön kanssa pääsisi tekemään kaikenlaisia tyttöjen juttuja ja poika taas tuntuu helpommalta (mutkattomammalta) kasvattaa. Toki yksilöt on aina yksilöitä, kaikkia tyttöjä ei tyttöjen jutut nappaa, eikä kaikki pojat tykkää potkia palloa. :)

12+1, maha ihan pömpöllään tänään.

Lia samat ajatukset peloista jne. Ja ihana tuo sinun ultrakertomus :love:

Ja mari kuten toiseen ketjuun kirjoitin, toivotaan että ei oo hätää, että näitä tuntuu olevan paljon hoidosta plussanneilla. Ota herkästi yhteys lääkäriin jos kovin huolestuttaa? halaus.<3

Kyllä noi pelot vähän tarttuu. Mä kun päätin ottaa siltä kantilta, et raskaana kunnes toisin todistetaan, niin nyt musta tuntuu että jos on hetkenkin rinnat vähän vähemmän arat tai ei niin paha olla, niin mietin että no nytkö se jäi matkasta. Huoh. No, tänään rv5 täynnä, huono olo ja rinnat kuin pommit. Luotan siihen. Eilen oli muuten vika lutinus, wuuhuu!:LOL:

Lia ja Lullaby hienoa kun ultrasta tuli hyviä uutisia :)

Mari32 täällä kanssa tuhruillaan ja itse olen ollut jo kahteen otteeseen yhteyksissä klinikkaan asian tiimoilta. Pitäisi olla normaalia mutta itse en usko ennen kuin varhaisultrassa olen käynyt. Tosin nyt ei enää samalla tavalla ahdista / pelota kuin ihan ensimmäisillä tuhrukerroilla. Mutta mieluustihan sitä olis ilman tuhrua...

Lottainen välillä itsekin olen miettinyt että olenkohan raskaana edelleen kun oireet hävinneet mutta sitten taas ovat tulleet takaisin. Eilen vaihteeksi oli vähän huonoa oloa ja rinnat tosi arat. Joten samoilla linjoilla olen, raskaana kunnes toisin todistetaan :)

Mari voi tuhrujen tuhru. Muutahan ei voi kun toivoa parasta ja päivä kerrallaan. Sydämestäni toivon, että sulla vaaratonta tuhrua!
Onko teidän kaupungissa muita neuvoloita joihin vaihtaa?

Lia mulla kanssa ne kädet ja jalat kiinnitti huomiota ja erityisesti just silloin kun kaveri venytteli ihan selvästi siinä ruudulla. Olin ihan sillee että :love::love::love: miehelläkin oli tullut tippa linssiin :giggle:

Lottainen helposti kyllä tarttuu kaikki fiilikset tässä tilassa. Esim tässä ketjussa kun tullut niitä huonompiakin uutisia, niin jotenkin itsellekin jäänyt sellanen inhottava fiilis kuin itselläkin olisi jotain vialla. Sitä elää niin hyvässä kuin pahassakin tässä kaikessa mukana kaikkien kanssa!
Mutta tosiaan tuo oireiden kyttäily on myös mikä saa jänskättämään. Tosin mulla ei ole mitään päivittäistä ollut koko aikana muuta kuin se hampaiden pesun aiheuttama yökkäys ja rinnat - nekin on vaihdellut kipeydessä eri päivinä. Mutta joo ei ne oireilen ajoittaiset vähentymiset kyllä helppoa hermoheikolle :D
Onnea uudesta viikosta! :)

Täällä niiiin tappavan tasaista. Aamuinen mahakumpukaan ei ole juurikaan suurentunut tässä viikon mittaa ja niitä liikkeitä edelleen toivois. Nyt ne pienet elohiirifiilikset on muuttunut kyllä, tuntuu välillä kun iso saippuakupla poksahtaisi mahassa :D tai ihanku olisin välillä tuntevani jotain möyrintää, mutta siitä en ole täysin varma. Tuntuis jo selvemmin :D

16+5

Ei taida hyvin käydä tässä..soitin klinikalla ja sain kontrolliverikokeet, tänään ja Ma..no tän päivän oli 86:unsure: eli eipä oo hääppönen..joo tiedän että rajoissa menee ja seuraava vasta jotain kertoo..mutta onhan toi nyt matala 4+4 ei siitä mihinkään pääse..voi vittujen kevät että tulee rentouttava viikonloppu..

Voi Mari :unsure: pidetään kaikki sormet ja varpaat ristissä, että nousisi sittenkin maanantaille vielä! Tässä ketjussa Peppermint:llä oli vähän hutera alkutaipale myös arvojen ja koon puolesta, mutta olipas maha-asukki silti kirinyt eron nt-ultraan mennessä. Joten toivoa on! Voimia tämän vlopun yli kestämiseen *hali* <3

Mari32 toivotaan että arvo lähtee nousuun!

Minun klinikalla ei otettu ollenkaan verikoetta joten en tiedä mikä arvo itselläni olisi ollut ja en sitten lähtenyt mihinkään muualle verikoetta ottmaan. Joten tämänkin tiedon puutteen vuoksi välillä ei tiedä onko sitä raskaana vai ei. Raskaustestinkin tein vain kaksi kertaa digillä jotka molemmat ilmoittivat että olen raskaana. Klinikalla luottavat raskaustestiin ja niin kait se on itsekin luotettava :) Ens viikolla selviää onko tuolla mahassa pikku kaveri vai ei. Sydämestäni toivon että on ja raskaana kunnes toisin todistetaan :)

Te pidemmälle edenneet, missä vaiheessa olette alkaneet esim. vauvan vaatteita hankkimaan?

Työntäyteinen viikko takana niin en oo ehtinyt kommentoimaan!

Onnittelut ihanista ultrakuulumista Lullaby!! Poika tulossa, ihanaa :love:

Lialle myös onnittelut niskapoimu-ultrasta, ihanaa että kaikki hyvin!

Marille iso voimahali!!! Mä toivon sydämestäni että lähtee hcg nousuun hyvin ja saat pysyä täällä puolen!!

Nimistä olitte puhuneet, meillä on oikeestaan jo sekä pojalle että tytölle nimet valmiina :) pitää tietenkin sitten katsoa kun syntyy että sopiiko nimi yhtään nenänpäähän!

Hankkinnoista: mulla itellä kova hinku olis jo esim vauvanvaatteita ostella jos nään hyviä tarjouksia mutta en sit vielä kuitenkaan oo ostanu. Mies toppuuttelee, haluu nähä vielä että kaikki hyvin rakenneultrassa ja sitten päästään ostoksille :) musta se on sitten kiva myös tietää ostaako ihania mekkoja vai ihania kauluspaitoja :)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!

Me ei olla ostettu yhtään mitään. Mulla ei edes ole ollut kumma kyllä hinkua siihen. Jotenkin vaikka nimistä yms pitkän ajan suunnitelmista voidaan miehen kanssa puhua niin silti tavaroiden ostelu on sitten NIIN iso juttu ettei siihen ole pystynyt.
Tosin jos ollaan oltu kaupassa missä myös lasten tarvikkeita on (esim Verkkokauppa) niin kyllä niitä vaunuja on esim tullut ohimennen kurkattua mutta siinä kaikki. Se vaunujen osto se vasta savotta tulee olemaan :eek: ei tiedä mistä alottaa edes.

Jos nyt kävisi niin onnellisesti että ensi tiistain neuvolalääkärissä olisikin mukava lääkäri kuka suostuisi ultrassa kurkkaamaan sukupuolta niin varmasti ei siltikään vielä uskaltaisi ostaa mitään erityistä jos kaikki olisi muutenkin kunnossa.
Veikkaan tosin että mun mutsi on ainakin jo lähtökuopissa ja vaan odottaa sopivaa hetkeä ja vihreää valoa että pääsee juoksemaan kaupoille :LOL: Heidän eka lapsenlapsi tämä olisi niin homma yltyy varmaan aika kreisiksi :rolleyes::ROFLMAO:

Voi vitsi mua huolettaa Marin tilanne, kunpa kaikki olisikin hyvin!!

16+6

Yhteistyössä