~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mie vähän yllätyin tuosta oksennuksesta, kun mie oon sairastanu mahataudinkin oksentamatta :D Mie en sitten yhtään tykkää oksentaa :X3: Huono olohan tässä on ollut jo monta viikkoa, ja vatsa on ihan kokoajan kipeä ja polttelee.. :( Ei tunnu mitkään lääkkeet helpottavan tätä oloa. Tarvii varmaan neuvolassa sitten ens viikolla kysellä, että oisko jotain vahvempaa troppia antaa tohon mun refluksiin... :unsure:

Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ...
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016

Tapahtumia tulossa :)

Lia_ - np-ultra 10.12. - rv12+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
kop kop - neuvolalääkäri 15.12 rv 17+6
Mandala - neuvolalääkäri 15.12. - rv17+2
Gaudeamus - neuvolalääkäri 15.12.
Kiisuli80 - neuvola - 16.12.
epplu - varhaisultra 17.12.
Toiveikas81 - varhaisultra 18.12.
flow^ - 1.neuvola 21.12. - rv10+5
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
hannuliini - nt-ultra 23.12.
lullaby - neuvola 23.12. - rv22+0
hannuliini - neuvolalääkäri 28.12.
Lottainen - ultra 28.12. - rv 7+3
kop kop - rakenneultra 29.12 - rv 19+6
Henrietta- - neuvolalääkäri 7.1.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 5.1.
iinukka1 - ultra 12.1.
Mandala - "kela"neuvola 13.1. - rv 21+3
Kop kop - neuvola 18.1. - rv 22+5
Peppermint - neuvola 19.1.
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.

Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)

Maaliin päässeet :love:

Viimeksi muokattu:
Täällä taas tuhruilu jatkuu mutta hyvin niukkana kuitenkin ja kipuja ei ole. Varalta olin kuitenkin klinikkaan yhteyksissä ja tällä hetkellä mennään päivä kerrallaan. Ei pitäisi olla mitään erityistä koska kipuja ei ole ja vuoto hyvin niukkaa. Jos tapahtuu muutosta niin sitten olen yhteyksissä klinikkaan uudestaan. Joten tällä erää ultra edelleen 18.12. Ihan rauhallisin mielin olen vaikka tietysti toivoisin että tuo tuhru loppuisi mutta yritän ajatella että kuuluu asiaan. Klinikalta kertoivat että lapsettomuushoidoista raskautuvilla on usein alkuraskauden vuoto. Joten yritän luottaa nyt kroppaani että siellä olisi vain joku haavauma tai verisuonen purkauma ja kaveri olisi edelleen oikeassa paikassa :)

Toiveikas näin se kannattaakin (y) Mitään ei kuitenkaan pysty itse asialle tekemään, joten kannattaa yrittää olla vain rauhallisin mielin niin ei kropan tarvi olla paniikin takia koko ajan hälytystilassa. Päivä ja askel kerrallaan eteenpäin, sitä tämä raskaus on :)

• Tykkää
Reactions: Lottainen
Juu näin se menee, päivä kerrallaan ja mitään kun ei ole tehtävissä. On tää niin hassua toisaalta, koko ajan piinailee ja odottaa jotakin. Sen päätin että jos ultrassa on kaikki ok niin sitten oikeasti alan nauttimaan tästä ajasta enkä mieti asioita liikaa. Tuli sitten tuhrua tai ei. Mutta ultraan asti ei auta kuin mennä päivä kerrallaan :)

Mulla on vielä semmonen etappi-ajatusmaailma, että rakennan itselleni etappeja "sitten kun tämä asia on tsekattu ja käyty läpi niin sitten kaikki on hyvin". Tätä etappien rakentelua on jatkunut siitä ekasta varhaisultrasta tähän päivään asti :D itse asiassa mietin itsekseni aiemmin jo, että missä vaiheessa tulisi sellainen vaihe etten vähääkään pelkää enää yhtään mitään.
Vielä tällä hetkellä siis jännittää vähäsen, että onko kaikki rakenteet yms kunnossa kun en koskaan saanut niitä kromosomihäiriöiden suhdelukua alkaneen kaksosraskauden takia vaan nt-ultrasta lähdettiin pelkästään niskaturvotuksen kanssa.
Jospa sitten rakenneultran jälkeen ei olisi enää mitään jännitettävää :D

Joo niin se välillä tuppaa olemaan tässä jatkoketjussa. Hoitoketjussa on niin paljon ihmisiä ja sitten kun on kourallinen piinalijoita niin hulina on melkoinen :) Täällä lähinnä jos on hiljaisempaa niin tietää, että ainakaan mitään hirveän suuria huolenaiheita ei ihmisillä ole mikä tietysti hyvä asia! minä olen sellanen lörppö, että voisin höpistä päivät pitkät täällä :D

16+2

Musta tuntuu että välillä tänne tulee paljon tekstiä ja välillä on hiljaisempia päiviä :)

Toka neuvola takana, kaikki oli hyvin! Pienen sykkeet kuului hienosti ja hb 120. Mä oon voinu niin oireettomasti ja hyvin koko raskauden tähän mennessä että ei hirveesti mitään ihmeempiä juteltu. Pyysin lähetteen labraan, haluun tietää oonko sairastanut cytomegaloa, sen saaminen on ruvennut pelottamaan :unsure: Pienten ja sairaiden lasten kanssa työskentelen niin riskiä kuitenkin löytyy.

Me ei olla kerrottu vielä kellekkään raskaudesta paitsi vanhemmille ja mun sisko ja kaks parasta ystävää tietää. Mulla on jotenkn sellanen olo etten erikseen asiaasta halua ihmisille mainita tai jotenkin sellanen olo että kyllähän ne saa tietää sit kun maha alkaa näkyä. En osaa selittää :)

Mulle voi päivittää: neuvolalääkäri 7.1 ja ottaa tuon neuvolan 14 päivä pois olin muistanut päivän väärin :)

Huhhuh..on kyllä järkyttävä olo. Ihan sellainen kuin olisi kova kuume. Alkaa heti miettiä onko kaikki hyvin. Sellainen kova heikotus ja voimaton kroppa, plus toi pahoinvointi. Jessus. Toivottavasti kuuluu asiaan.

Kiva kun Henrietalla kuului syke hyvin.:)

Lottainen siellä se keltarauhanen tekee ylitöitä kun kuumeinen olo on ;) hyvältä kuulostaa! (y) Toivottavasti saat syötyä pahoinvoinniltasi!

Henrietta mä oon jotenkin yrittäny ees joissain tilanteissa töissä tyypeille mainita, osa nyt tietääkin jo, kun mulle tulis sitte jotenkin vähän vaivaantunut olo jos yks kaunis päivä sitten töissä kaikki ne loput tietämättömät tuijottais pullottavaa mahaa, vaikee selittää :D kuitenkin jossain vaiheessa saan tarpeeksi näistä tosi löysistä vaatteista kun ei nekään loppuun asti peitä niin helpompi mulle yrittää saada sanottua ennen. Meillä siis töissä pelkästään miehiä, että saa kyllä aika iso maha varmaan olla ett nää puusilmät tajuaa :D

Mä oon miettinyt, että pitäisköhän sittenkin pyytää se listerianäyte otattaa kun ensi viikolla käy neuvolassa. Sen verran sitä raakaa kalaa tullut syötyä enkä ole kysynyt onko täysin saman-päivän-tuoreita.

Mandala Jos Sen Listerian saa niin eikö se oireile mitenkään?

Itellä tulee lueskeltua täällä joka päivä vaikken kirjottaskaan.

Tänä aamuna tuli taas oksennus kun nälkä Kurni vatsassa. Ja pahoinvointia on oikeestaan koko ajan varsinkin syömisen jälkeen. Ennen söin paljon ja otin aina lisää, nykyään hyvä jos jotain saa näykittyä:ROFLMAO:
Ja hirvee väsymys koko ajan. Viikonloput voisin vaan nukkua:sleep:
Neuvolaan tuntuu olevan vielä ikuisuus ja ollaankin mietitty että Käydäänkö jossain ultrassa ennen sitä. Jännittää vaan koko ajan että vieläkö siellä on elämää:notworthy: vähän samanlainen tunne kuin ennen varhaisultraa.
8+6

Apua..mä uskaltaudun rohkeesti tänne kurkkimaan vaikka huomenna vasta virallinen testipäivä :oops::love: joo, miten niin vainoharhainen ja taikauskoinen ??:LOL:

Takana siis 5.icsi ja Tänään siis mennään dpo 15 eli 4+1, digin tein eilen ja tänään vielä liuskan ja hyvältä näyttää :) ei varmaan testailut lopu kyllä ihan seinään :whistle: Tänään piti jo soittaa klinikalle kun luget lopussa- jatkan nyt 2x200 iltaisin vielä viikon ja sitten yhtä, kortisoni myös mukana ja sitä tulisi jatkaa vkolle 8 asti. Me ollaan lähdössä reissuun ulkomaille jouluksi joten halusin sitä ennen tsekkaukseen, eli varhaisultra varattu (jo!!!) 22.12, jolloin olisi siis 6+1. Viimeksi näkyi syke jo tuolloin..eka lapsi siis kyseessä, tai no, siis toinen raskaus, ensimmäinen siis päättyi geneettiseen keskeytykseen vkolla 15.. Joten etukäteen pahoittelut siitä että tulen varmaan olemaan aika "pelokas" kirjoittelija, koska pelko persiissä on hurja..mutta kunhan nyt tuohon varhaisultraan pääsis näkemään että jos siellä elämään on niin olo alkaisi vähä rauhottoimaan..olo on vielä hyvinkin epäuskoinen vielä..voisko nyt mennä kaikki hyvin..Kirjottelinkin hoitopuolelle jo että jännää koska mennään melkein täsmälleen vuoden takaisessa aikataulussa, 5 päivää jäljessä ja LA siis elokuun puolessa välissä taas..

Uskomatonta kuinka pitkällä osa teistä on jo!!!:love::love:

Paljon on on myös mahtunut surua tännekin palstalle :( pahoittelut menetyksen kokeneille mikäli lukemassa käytte vielä..

Täytyykin nyt kahlata koko ketju läpi!!!

Voi että ku said nyt jäädä tänne pysyvästi hengailemaan <3 <3

Mari me kahlitaan sut tän ketjun virtuaaliseen seinään ettet mitenkään pääse karkaamaan täältä mihinkään :love: onnea vielä tätäkin kautta aivan mahdottomasti!! (y) Lisäilen sut listalle kun olen koneella seuraavaksi :) vitsi mä aina hykertelen Naantalin aurinkona kun tämä meidän nimilista pitenee <3

Flow jotain luin että kuumeinen olo listeriasta tulisi. En tiedä sitten kuinka kipeä siitä voi tulla. Täytyy kysyä mitä se neuvolalääkäri on mieltä tarvisiko testata.
Sinullakin on nyt edellisen ultran rauhoittava vaikutus hälventynyt, tuttua tuttua.. Toisaalta jos menette vielä ennen neuvolaa ultraan niin voitte nähdä pari pientä liikkuvaista kaveria :) muistaakseni rv9 pintaan alkaa liikkua.

Mulle se toinen varhaisultra oli ihan ehdoton kun tiesin ettei meidän neuvolalta tarvi odottaa yhtään mitään konkreettista (ultraa). Niin epäreilua että joillain paikkakunnilla ultrataan neuvolassa :D

16+2

Tervetuloa Mari, ei täältä kovinkaan helpolla luovuteta porukkaa pois. :)

Pari päivää (erityisesti iltaa) on ollut taas huonompi olo, oksennukset toistaiseksi pysyneet poissa. Tämän kommentin jälkeen pitäisi kai koputtaa puuta.. Molempina päivinä olen nukahtanut töiden jälkeen, siitä seuraa usein loppuillaksi tosi kamala olo. Piti kaivaa suklaamurot takaisin esille, kun ei muuten mikään ruoka uppoa.
Onneksi muuten on alkanut jo helpottamaan, edes hieman. Ei tässä vielä entisessä painossa olla, mutta laihtuminen on pysähtynyt. (y)

Ylihuomenna np-ultra, suorastaan pelottaa se. Hysterisoin myös sitä, onko jotain kehityksen kannalta tärkeitä ravintoaineita jäänyt imeytymättä sen kamalan oksentelun takia. Saattoi olla viikkokin putkeen, kun oksensin raskausvitamiinit pihalle heti ottamisen jälkeen. Huh, meni muuten syksy ja kauniit syysilmat mun osalta ihan ohi!

Jos kaikki on ultrassa ok, niin sitten kerrotaan ainakin molempien vanhemmille raskaudesta. Ollaan oltu aika hissukseen, töissä tosin on suurin osa tainnut bongata jo tilanteen, mutta vain yksi on uskaltanut kysyä suoraan.

Ajatus ei nyt kulje.. Pahoittelut omanapaisuudesta.

11+6

Mulla aamuoksetukset ja iltaetomiset on ollu viime viikkoina välillä oikeestaan täysin olemattomissakin, mutta pari viimesintä aamua on taas menny kakoessa.. tänään tuli jopa useemmatkin mahaliemet kurkkuun, eli melkeimpä pahempaa kun varhasillakaan viikoilla :0 sen tietää että illalla on tiedossa etomista ettei oikein mikään maistuis vaikka nälkä yltyy, jos aamu on menny noissa oksetusliemi-merkeissä.

Kiitos vielä kop kopille vena cava -tiedosta, tuli katottua vielä lisää googlesta ja tosiaan, ei se selällään oleminen ilmeisesti ookaan sikiölle/kohdulle mitenkään varallista, vaan joku alaonttolaskimo voi jäädä puristuksiin mikä huonontaa jalkojen verenkiertoo. Mutta olo kai menis niin huonoks jos noin kävis, että mitään vakavampaa tuskin ehtis tapahtua kun on pakko vaihtaa asentoo ajoissa.

Tommosesta cytomegalosta en ollu ennen kuullukaan.. on siis ilmeisesti jotain sukua herpes-viruksille.. eikös se kuitenkin vaatis jonkinlaisen erite- tai limakalvo- tms. lähikontaktin että tarttuis? Onneks näyttäs olevan melko harvinaista että varsinkaan vanha tartunta aiheuttas raskauden aikana mitään kummempia..
Miten tota listeriaa tutkitaan, näkyykö ihan verikokeessa vai? Luulisin kyllä kans et jotain oireita ois jos ois saanu tartunnan...etenkin raskaana ollessa.
Heh, mulla kans synnytysten näkemiset on takuuvarma silmien vesittäjä, usein ei-raskaana ollessakin, vaikka yleensä en oo kovinkaan porualtis millekään.

Viime viikolla aloin ottaa D-vitamiinin lisäannosta (20mg) kun sitä on kuitenkin melko vähän siinä r.monivitamiinissa, vain 10mg. Oon lukenu että joillekin raskaanaoleville on määrätty jopa 100mg mutta en taida ihan omin päin uskaltaa ylittää "turvarajaa" 50mg.. ja kuulema toi vois auttaa ehkäseen infektioita. Välillä tuntunu niinnkun joku vti ois yrittämässä mutta bakteeriviljely ja tikkunäytteet ollu puhtaita samoin klamydiatesti. Nyt ihan kun sitä kirvelyä ois ollu selkeesti harvemmin annoksen lisäyksen jälkeen.. ne aiemmin mainitut kurkkuköntitkin on mystisesti alkanu jäämään pois!

Tekis jo hirveesti mieli lisätä Mari32 tonne listalle, mut ehkä se on maltettava niin kauan että saa luvan :)

Taikausko on tosiaan tuttua...eikä se oo kadonnu vieläkään. Tänään oli pakko käydä selvittään oikein Kelassa että miten sen lääkekaton kans on, oisko voinu nyt jo saada hommattua seuraavan hoidon piikit, kun kuitenkin aikomuksena jatkaa hoitoja jokatapauksessa tän raskauden jälkeen. Parhaassa tapauksessahan niitä tarvis vasta joskus ensvuoden lopulla, mutta kun ei tiedä miten asiat menee, jos tarviskin jo aiemmin, esim. jos syntyis keskosena, imetys ei syystä tai toisesta onnistuis tms., pahinta vaihtoehtoo ei nyt oikein halua enää edes ajatellakaan....
No kuulema Kelalla ei ois mitään tätä vastaan eikä ala periin mitään koko maksuja jälkeenpäin ostoista vaikka ilmenis ettei niitä ookaan tarvinnu heti alkuvuodesta, ja jos apteekin puolestakin voidaan myydä ja resepti antaa myöten jne. Soitin tosta sit klinikallekin, ja epäilen kyllä vahvasti ettei se lääkäri suostu laittaan niitä tässä tilassa ja noin pitkän (oletetun) ajan päähän...hoitaja lupas kuitenkin kysyä vielä ja soittaa sit takas. Oishan se hienoo säästää monta sataa ens kierroksella.. toki se nyt ei jaksa pahemmin harmittaakaan vaikka jäis saamattakin, siinä tapauksessa JOS kaikki nyt muuten menis onnistuneesti..
Nyt tietysti miettiny että manaako jotain epäonnee paikalle tälläsellä "hätiköinnillä" että suunnittelee jo seuraavaa hoitoo, mutta sit toisaalta taas jos tota ei ois selvittäny, ois tullu jotenkin se olo että onko liian luottavainen, jos kuitenkin jotain käy ja hoito tuliskin jo aiemmin ajankohtaseks niin sit harmittas että ois vaan sekin pitäny selvittää sillon joulukuussa! On tää vaikeeta, tekee miten vaan niin se saattaa olla "virhe" :D nytpä on sekin sit perinpohin selvitetty eikä jää vaivaan.

Hiukan alkanu jännittää se ylihuominen ultra, aina sitä vieläkin yrittää alitajusestikin varautua jos kuitenkin tulee jotain yllättävää kauheeta tietoon..! Ja sen jälkeenkin pitää jännittää jatkuuko liikkeet joka päivä, nytkin välillä lievästi ahdistaa jos ne jonain päivinä on hiukan vaimeemmat ja harvemmat...toisaalta kun ei sille tässäkään vaiheessa varmaan mitään vois tehdä vaikka jotain ois hätänä.

19+6

Viimeksi muokattu:
Lullaby Ei kai se vielä ole vaarallista jos ei liikkeitä kuulu joka päivä? Luin jostain että rv28 jälkeen liikelaskentaa pitäisi suorittaa. Mä mielellään tuntisin jo selvempiä ja varmemmin tunnistettavia liikkeitä mutta kai siihen voi mennä vieläkin jonkin aikaa.
Lisääntyneen verimäärän takia tuntuu muutenkin koko ajan mahassa syke varsinkin kun käden laittaa mahalle niin vaikeuttaa entisestään havainnointia :D

Ja joo saa verikokeellakin listerian tutkittua mikä on hyvä.

Mä söin D-vitamiinia 50mg ympäri vuoden ennen raskautta koska olen lukenut aika paljon sen hyödyistä ja siitä miten se Suomen tahojen saantisuositus 10mg on todella vähän. Oon nyt syönyt sen raskausmultitabsin lisäksi noin viitenä päivänä viikossa lisäksi sitä 50mg D:tä myös.

Lia (y) jos tilanne on paranemaan päin!

Lottaisen aamutestiä odotellen :)

Mä oon tänään jo lueskellut raskausajan diabeteksen hoidosta netistä. Olen aiemmin miehellekin sanonut, että mulla on sellainen kutina ett mulle se saattaisi tulla. Vaikka oon täysin normaalipainoinen eikä nyt tällä hetkellä ainakaan mikään viittaa siihen, mutta sukurasitetta on ja mutsillakin tullut molemmissa sen raskauksissa. Toivoisin tietty ettei tulisi, mutta toisaalta se pienikin mahdollisuus painon käsistä karkaamiseen varmasti siitä pienenisi :D

Tsemppiä tuleviin ultriin hirmusti (y)

Viimeksi muokattu:
Niin, en tiä pitäskö siitä vielä tässä vaiheessa huolestua, mut kun noi liikkeet on nyt viime viikkoina ollu se ainoo "varma merkki" mistä voinu päätellä sen vointia ja onko ylipäätään hengissä vielä, ja kun niitä nyt on tuntenu joka päivä jotain sieltä rv11-12 (tai nähny varhemmilla viikoilla), niin oishan siitä ihan hajalla jos jonain päivänä niitä ei tuntis enää ollenkaan ja aivan varma et pahin on tapahtunu.. kun jo siitäkin rupee hiljalleen ahistaan jos ei tunnu mitään moneen tuntiin. Tosin tunnen jo sen verran (jos nyt jotenkin voi jo tuntee) tätä tapausta että aamupäivät ja päivät voi olla hiljasempia, kai sillä on sit nukkuma-aika sillon ja heräilee iltaa kohden. Että minkähänlainen yökyöpeli tästäkin on tulossa,..ja siitä tulee, jos äitiinsä tulee....tai iltavirkku ainakin :love:

Tulihan se virallinen testipäivä viimein..en viitsinyt digiä ostaa vielä, tässä viimepäivien rivistö..eihän tuo nyt testiviivan vahvuinen ole- mutta kuuloisko edes olla? No, en jaksa siitä huolestua koska on tuo tummunut ainakin :) http://aijaa.com/yewMAl

Tulin siihen tulokseen että meni syteen tai saveen niin mut vois lisätä plussanneisiin <3

Eilen illalla tuli pieni pelästys kun kovat maha- ja selkäkivut palasi yhtäkkiä, mutta menivät suht nopeasti ohi onneksi..kaurapussi on koko ajan kovassa käytössä. Myös ekan raskauden tutut oireet eli kauheat ilmavaivat ja ummetus on jo alkaneet:D:D

Hyvältä näyttää rivistö Mari <3 ei mullakaan ollut kontrolliviivan vahvuinen testiviiva vielä virallisen testipäivän aikaan. Tärkeintä on että on tummentunut!

Mulla onneksi ummetus pysynyt kurissa viime aikoina mutta duphalac oli kyllä kovassa käytössä vielä vähän aikaa sitten. Ilmalaivat on vaan niin perus :D

16+3

Hienoa ja onneksi olkoon Mari!:love:

mandala mä en enää testaile, meni varmaan sulla minä ja mari sekaisin..;)

Muo vähän ärsyttää että joudun syömään tuota kortisonia sinne 1.1. asti. Mulla kun se vaikuttaa öihin niin, että jos mistä tahansa syystä herään niin en saa enää unta. Viime yönä valvottu taas kolmesta eteenpäin.:confused: Että tammikuuta ootan ihan hulluna, toki senkin puoleen että silloin on sit varhaisultrakin tehtynä.

Yhteistyössä