~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mulla on jokin Odotukseni vauva -sovellus. Hyvää siinä on laskuri, joka näyttää päivittäin kuinka paljon on jäljellä (viikkoina, päivinä, tunteina, minuutteina ja sekunteina (!!!) ). Jokaisesta viikosta on kuva (ei kovin hyvä) ja teksti vauvan kehityksestä ja äidin muutoksista. Vauvan koot tuntuvat olevan pielessä kaikkiin muihin sivustoihin verrattuna. Lisäksi on lista nimistä, joista voi valita suosikkeja sekä vinkkejä ja ohjeita. Uskoisin, että on parempiakin, mutta tämä on ollut omiin tarpeisiin ihan riittävä, kun en helposti löytänyt muuta ilmaista.

Olen pahoillani Annila, todella epäreilua.

Minullakin täällä nyt vähän mieli maassa kun nyt ilmaantui ruskeaa tuhrua...hädissäni jo soitin hoitajalle joka kyllä oli ihana ja rauhoitteli. Kovaa kipu ja suurta vuotoa ei ole, ihan vaan tuhrua tuli alushousuihin, pyyhkiessä ei mitään. Mutta kyllähän tämmönen säikäyttää kun näin alussa olen ja heti tuli mieleen että tässäkö se alkava keskenmeno nyt sitten on. Piina ei todellakaan lopu siihen plussatestiin vaan jatkuu edelleen. Hoitaja sanoi että katsoa miten viikonloppu menee ja jos tulee edelleen tuhrua niin pitää sit soittaa lääkärille jos aikaistetaan varhaisraskauden ultraa joka vasta tasan kahden viikon päästä. Siihen asti kyllä todellinen piina kun ei tiedä onko mitään kyydissä....voi tuhrujen tuhru!!!

Flow mä olen normaaleja meikkejä käyttänyt. Aika vähän ylipäätään käytän, jotain pientä kynää peittämään nämä hormoninäpyt ja aurinkopuuteria. Ripsetkin kestovärjäytin ettei tarvi näin talviaikaan hangata ripsaria joka ilta pois. Mulla siis täysin vaaleat ripset ja kulmat niin jotain vähän käytän etten näytä ihan aaveelta :D tukanpesuaineet on niin luonnonmukaiset kun vaan löysin. Naamaan laitan lumenen rasvaa ettei pahasti kuivu. En usko, että kauhean haitallista on.

Toiveikas tuhru on niin inhottavaa, eikä se saisi kyllä olla mitenkään sallittua alkuraskaudessa :mad: mä tuhrusin rv4-9 joka päivä kaikkia eri sävyjä ruskeeta ja oranssia. Lääkäri sanoi, että kohdun hiusverisuonisto helposti voi vuotaa. Toisaalta myös esim seksi tai sisäultra voi limakalvot saada vuotamaan, niinku mullakin eka varhaisultra sai ihan punaista verta vuotamaan pariksi tunniksi josta säikähdinkin eka.

Rv6+ on ihan hyvä aika mennä ultraan jos tuntuu, että tarvii aikaistaa (vai milloin sulla olikaan se nyt?), syke pitäisi näkyä hyvällä laitteella. Tsempit!

Annilalle pahoittelut ja iiiiso hali!!!!

Mandala täällä kaikki kunnossa. Hiljaiselo johtuu siitä, että huonot nukkumiset taustalla. Valvon yöt ja päivät menee koomassa. Lisäksi sairastelua ja uhmaikää. Ei ole ollut jaksamista kirjoitella, mutta pikaisesti lukenut kyllä välillä toisten kuulumisia. Mulla pahana tapana mielipide joka asiaan ja jos ei ehdi kommentoida niin sit pysyn hiljaa ;) mutta nyt aloitan:

UUSILLE TERVETULOA!!!

Ruokarajotteista
oon noudattanut lähes kaikkea. Sushiahan saa syödä, jos ei käytä merilevää ( jodipitosuuden takia) ja kala on varmasti tuoretta (mutta mistäs sen tietää). Mulle yks ravitsemusterapeutti sanoi aikanaan, että graavilohi on sallittua, jos esim ite kalastat, suolaat ja syöt vain seuraavana päivänä. Juustoista syön vain pastöroituja. Sulatejuustoista/tuorejuustoista luotan arlaan ja valioon. Homejuustot nyt käytössä vain kuumennettuna, vaikka ovatkin pastöroidusta tehtyjä. Listeriahan niihin voi tulla homeenistutusvaiheessa. Inkivääriä en käytä kuin joidenkin ruokien mausteena tuoreena ja harvoin. Inkivääri taitaa olla haitallista vain jauheena/uutteena ja silloin kun pitoisuuksia ei tiedetä. Ite koen ongelmaksi kahvilat/ravintolat, kun kukaan ei koskaan tiedä onko leivän/kakun välissä olevat täytteet turvallisia. Esim juuston prosessi tai onko marjat kotimaisia tai kuumennettuja ulkomaisia (noro).

Vaatteista Oon tykästynyt henkkamaukan vaatteisiin hintalaatusuhteen takia. Vain farkkujen vyötäröresorit oon saanu riuskilla otteilla rikki aikaa myöten. Saa nähdä joutuuko mammatalvitakin hankkimaan, kun maha on jo melkonen. Henkkamaukas oli aiemmin housuissa sillee että raskausviikkojen mukaan otettiin 1-3kokoa isommat. Esim mulla normikoko 36 niin rv14 ostin kokoa 38, rv 30 kokoa 40. Ei siis tartte masentua, jos vieläkin sillee ;)

Flow kyseli aiemmin alkuraskauden oireista ja kohdunnapukasta. Mulla oli menkkaoireet alussa usean viikon ja kovat lantion alueen kivut. Kun ne loppui alkoi todella runsas kirkas vuoto. Kohdunnanpukka on mulla vaihdellu, välillä ollu ihan lössöä ja matalalla, välillä kiinteä ja ylhäällä.

Lullaby pähkäili selällään nukkumisesta. Oon huomannut kätilökohtaisia eroja. Toisten mielestä koko raskausaika pitäis välttää ja toisten mielestä sitten kun tulee huono olo selällään (vena cava-syndroma) tarttis kääntyä. Mä nukkunu mahallaan ja kyljellään nyt. Mutta muistan esikoisen aikana loppuraskaudessa heränneeni paniikissa selällään, että kävikö huonosti.

Hannuliinille ja flowlle onnea tuplista!! :)

Miehistä...
Ihania miehiä teillä (ja mulla). Hoitanu kaupan, mukelon, siivouksen, kun oon ollut ite heikossa hapessa.

Mandala Taitaa neuvolalääkäri olla aika pikakäynti. Pikaiset kuulumiset, kokeilee kohdun, gynetarkastus (muistaakseni), ottaa lääketieteellisesti kantaa raskauteen eli arvioi riskit jne että tartteeko lisätutkimuksia tms.

Grey83 lugeista ei haittaa rv 12 asti, mutta ei nykytutkimuksien mukaan hyötyäkään ellei ole todettu keltarauhasen vajaatoimintaa. Mulle määrättiin rv8 asti, mutta vuotojen takia käytin ominpäin rv12 asti mielenrauhan vuoksi.

VERENPAINEESEEN ei suositella salmiakkia/lakua vaan suolaa. Siis jos matalat paineet. Salmiakissa on sitä jotain gly.... joka haitallista sikiölle. Mulla kohisee korvissa puolestaan korkea verenpaine :(

PAINOTAVOITE: viimeksi tuli 16kg ja nopeasti lähti imetyksen myötä, vaikka söin kaksinkäsin energiapitoista ruokaa. Raskausaikana ultrien perusteella oli tulossa yli 4kg vauva joten aloin rv 20 alkaen syömään 1800kcal/vrk ja aika raskausdiabetesohjeen mukaan (vaikkei ollut sitä). Kohta ajattelin skarppaa ja tehä saman. Pitäis myös liikkua kahden edestä, mutta syödä yhden edestä.

On: vuotoa kesti 7vkoa, josta verisenä 6 :O Eilisessä ultrassa ei näkynyt enää mitään huolestuttavaa, joten rakenneulta vaihdettiin lääkäriltä kätilölle. Sikiö viikkoa isompi eli aihetta dietille on taas. Pahoinvointia enää vain iltaisin, jos syönyt ns. liikaa tai liian usein. Närästystä kamalasti. Balance novum ei auta ja rennie on melkosta myrkkyä hampaille. Muihin valmisteisiin en ole vielä tutustunut. Vinkkejä anyone??

Öö, kirjotan useemmin jatkossa niin ei tuu tämmöstä romaania!! Ugh, olen puhunut ;)

Ps. Liikkeitä ja stetoskooppisykkeitä ei vieläkään.

Rv16+2

Tervetuloa tälle puolelle Lottainen, onnittelut plussasta! Kovasti olen toista ketjua seurannut ja jännittänyt teidän kaikkien hoidoissa olevien puolesta. :)

Kiitos Mandala, Henrietta- ja Gaudeamus rauhottavista sanoista ja ultrakokemuksista. Gaudeamukselle onnittelut hyvästä ultratuloksesta! Koitan nyt unohtaa verikoetulokset, ultran jälkeen sitten viisaampana. Enkä pysty mitenkään vaikuttamaan ultratulokseen, joten täytyy vaan koittaa rentoutua.

kopkop - Hyvä tietää nuo h&m-housujen koot, en siis viitsi tilata vaan pitää käydä sovittamassa itse. Kiva muutenkin lukea kuulumisiasi!

Kosmetiikasta oli puhetta (nyt en muista kuka kysyi, enkä enää jaksa selailla :D), itse käydän ripsaria, bb-voidetta ja apteekista ostamaani irtopuuteria päivittäin töissä, viikonloput olen ollut ilman jos olen pysytellyt kotona. Samat shampoot käytössä kuin muulloinkin, kasvorasvaksi ostin jotain LV:n hajutonta. Hiuksia en ole värjännyt vuosiin, eli ei tarvitse kärsiä juurikasvusta myöskään.

ON: Reilun viikon pysyi oksennukset kurissa, eilen otin sitten moninkertaisena ne takaisin. Illalla juoksin monta kertaa vessaan tyhjentämään vatsalaukkua, lopulta piti mennä vatsa tyhjänä nukkumaan kun ei pysynyt mikään sisällä. Yäk. Paha olo mulla on ollut joka ilta, mutta oon saanut pidettyä oksennukset sisällä. Pari edeltävää iltaa oli kyllä taas niin huono olo, että toi eilinen oli odotettavissa. Saisi kyllä loppua jo kokonaan, mielellään ensi torstain ultran jälkeen niin ei tule mitään lisäpaniikkia ennen sitä..

11+2

Raskausarvista: mä käytin esikoisen kanssa bodyshopin jotain kookossuihketta. En tiiä auttoko vai ei, mutta vain pari arpea tuli vatsaan. En kyllä usko, että millään on apua, taitaa olla yksilöllistä ellei jopa hormonaalista. Systerillä ja kaverilla repes ihan kokonaan vaikka toinen käytti jotain raskausarpivoidetta. Nyt en oo vielä käyttänyt mitään ja hajusteyliherkkyys rajottaa, että mitä vois käyttää. Ehkä alan läiskiä jotain rasvasta perusvoidetta. Kookosrasva olis todnäk hyvää (tehoaa kaikkeen), mutta nyt ei kestä senkään tuoksua.

Joku pähkäili seula-arvojen kanssa aiemmin. Niin mäkin, mutta matalalla pappa-arvolla. Ei kuitenkaan vaikuttanut kokonaisriskiarvioon kuten pelkäsin. Tai siis vaikuttaa, mutta seula ei hälyttänyt. Neuvolassa ja nt-ultrassa eivät osanneet kommentoida mitään arvoihin. Sikiöntutkimusyksikkö ja labrahenkilökunta on kuulemma se taho joka noista tietää.

Ootteko kuulleet/lukeneet sellasesta kuin epi-no delphine plus??

Sain sanaisen arkkuni auki ja nyt mua ei saa hiljaseksi ;)

Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ...
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016

Tapahtumia tulossa :)

Lia_ - np-ultra 10.12. - rv12+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
Henrietta- - neuvola 14.12.
kop kop - neuvolalääkäri 15.12 rv 17+6
Mandala - neuvolalääkäri 15.12. - rv17+2
Gaudeamus - neuvolalääkäri 15.12.
Kiisuli80 - neuvolal - 16.12.
Toiveikas81 - varhaisultra 18.12.
flow^ - 1.neuvola 21.12. - rv10+5
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
hannuliini - nt-ultra 23.12.
lullaby - neuvola 23.12. - rv22+0
hannuliini - neuvolalääkäri 28.12.
kop kop - rakenneultraa 29.12 - rv 19+6
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 5.1.
iinukka1 - ultra 12.1.
Kop kop - neuvola 18.1. - rv 22+5
Peppermint - neuvola 19.1.
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.

Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)

Maaliin päässeet :love:

Viimeksi muokattu:
Uujea, olen ultralistan kärjessä, eli siihen ultraan ei enää VOI olla pitkä aika, eihän. ;)

kopkop - Antaa tulla vaan, mä ainakin luen mielelläni paljon ajatuksia ja kokemuksia. Noista arvista, tosiaan taitaa myös iho vaikuttaa aika paljon. Toisille arpia vaan tulee helpommin.

• Tykkää
Reactions: Mandala
Onnea grey!! Ihania ultrauutisia :love: toivottavasti mieli pysyy vaikka edes tämän vlopun rauhallisena ;) :)

Kop kop kiva kuulla susta! Ja varsinkin että kaikki on hyvin :love:
Just hain kookosöljyn ja alan kokeilemaan sitä. Tosiaan sillehän ei mitään voi jos arpia silti tulee. Epäilen että mulle voi hyvinkin tulla teinpä mitä tahansa; riippuen tietty paljon siitä kuin nopeasti kasvua tapahtuu.

Tuosta väliliha-laitteesta olen täältä joskus lukenut. Kuulostaa mielenkiintoiselta joskin hassulta! Saattaisi olla ihan hyvä treenilaite, koska mullakin joskus jos vähänkään pidempi seksitauko ja vähänkään huonommat alkulämmittelyt niin voi tulla pienen pieni haava tms tuohon alakerran suulle. Että en uskalla edes kuvitella vielä mitä jälkeä saa aikaan synnytys, käääk (n):confused:

Lia tsemppiä edelleen siihen pahoinvointiin! Ainakin hyvä jos on sentään taukoja oksentelujen välissä jo!

Mandala mun ystävällä kyseinen laite ja kehui. On vaan aika hintava. Vaikka voi kuulemma käyttää lantionpohjalihasten treeniin synnytyksen jälkeen. Mä repesin viimeks peräaukkoon päin, kun oli liian nopea ponnistus. Onneks selvisin muutamalla tikillä, mutta arpi sen verran ärsyttävään suuntaan, että esim menkat valuu aina pers.... asti. Joutuu ostaa vaan pitkiä siteitä ja kovilla vuodoilla pari limittäin :( Nyt alotan ajoissa välilihan öljyämisen, jos se auttais.

Ai niin, mulle saa päivittää
Rakenneuä 29.12 rv 19+6
Neuvola 18.1 rv 22+5
Se 31.12 pois, kiitos

Rv 16+3

Noi repeämät pelottaa aivan saatanasti. Mulla toooosi pieni kokoinen tuttu kellä annettiin ekan mennä maksimi yliajalle ja synnytyksessä sitten iso vauva teki kolmannen asteen repeämät, saman tien kun vauva ulkona niin kiidätettiin leikkauspöydälle kursittavaksi kasaan. Sellasesta parantuminen on varmaan kauheaa :( pelottaa muutenkin mahd iso vauva kun mies on pari metrinen, syntynytkin 4,6kg/55cm kokoisena :D

Kyllähän niitä laitteita näkyy täälläkin myynnissä käytettynä mutta jotenkin en kyllä sellasta käytettynä halua ostaa :D

15+6

Täällä voidaan pahoin mutta onnellisesti. Tää on nyt tätä alkuhuumaa varmaan kun vähän väliä purskahdan ilosta itkuun.
Ja pahoinvointia kyllä tosiaan piisaa, nyt jo. Huijui.
Aion varata maanantaina varhaisultran meidän klinikalle, menee varmaan joulun ja uuden vuoden väliin.:)

Noista repeämisistä, mä kun synnytin esikoisen silloin 2009, niin mulle jouduttiin tekee viilto imukupin vuoksi.
Se ei kuitenkaan ollut se pahin, vaan se, et mulla tuli tohon toisen kankun sisäsyrjään lähelle looraa ihan järjetön pahka siinä rytäkässä. Siis sellainen sinipunainen polvenkokoinen pahka. Ai juma et oli kipee, istuin ekan kuukauden kottikärryn sisäkumin päällä.. Kaikkea sitä.:confused:

Muoks. Ihan pakko laittaa: Lottainen rv4+1 :love:

• Tykkää
Mulla ei ole onneksi tullut tuhrua sen eilisen yhden kerran jälkeen...toivottavasti ei enää tule ja jos nyt säikähdyksellä selviäisin. Kun näin ensikertalainen olen niin en oikein vielä mistään tiedä mitään joten kysynpä teiltä :) Mietityttää tuo varhaisraskauden ultra että miten se tehdään? Ilmeisesti alakautta? Näkeekö silloin vielä mitään? Taidan nyt odotella sinne sovittuun aikaan asti enkä aikaista ultraa (siis jos tuhrua ei enää tule). Vielä kun kaksi viikkoa jaksaisi odottaa :)

Luonnonkosmetiikasta sen verran että olen jo aiemmin ennen kuin tulin raskaaksi siirtynyt kokeilemaan jo jotain tuotteita esim. shampoota, hoitoainetta, kasvorasvaa, kasvojen puhdistuaineita ja käsitiskiaineita. Voin kyllä suositella ja itse olen ostanut netistä osoitteesta www.terveysteekki.fi Itse tykkään Laveran tuotteista. Nyt ajattelin käydä ostamassa sitä kookosöljyä mistä täällä on ollut puhetta. Rupesin myös miettimään josko siirtyisi pyykinpesuaineissa myös luonnonmukaisiin...saa nähdä :)

Toiveikas81 - Alakautta tehdään varhaisultra, ja siellä näkyy kyllä jo alkio ja syke (ellei tehdä liian aikaisin). Tarkoitus on varmistaa, että raskaus on oikeassa paikassa ja alkio vastaa viikkoja. Kysele ihmeessä kaikkea, mikä mietityttää, täällä on niin eri vaiheessa olevia joten kokemuksia löytyy. :)

Hui noita repeämiä, pitää kyllä öljytä paikkoja hyvissä ajoin.. Ratsastus on tähän asti pitänyt lantionpohjan lihaksiston kunnossa, mutta sen jo lopetin tämän raskauden osalta.

Ostin Body Shopista kaakavoipuikon, joka on kait tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn. Olen aika laiska rasvaamaan vartaloa, enkä jaksaisi odotella rasvojen kuivumista. Tämä on helppo levittää suoraan puikosta, eikä se tahmaa. Vaikka ei olekaan se kaikista luonnonmukaisin vaihtoehto, niin uskoisin että tätä tulee käytettyä päivittäin. Plussana ihana tuoksu, ei liian voimakas. Tissien kutina loppui heti, perusrasva ei tuntunut riittävän venyvän ihon kosteutukseen.

Ehkä loppuraskaudesta tarvitsee jo jotain öljyisämpää, sitten mietin muita vaihtoehtoja. Kookosöljystä luin, että sen kannattaa antaa imeytyä hyvin ennen pukeutumista. Jollain oli tullut eltaantunut haju vaatteisiin.

11+3

Löysin tänään tällaisen raskausajan pilatesohjelman. Alkuun on ehkä vähän turhan paljon samantyylisiä reisiliikkeitä, mutta kokonaisuutena ok. Erityisesti kyljellään tehtävät lantio-pakaraseudun liikkeet tuntuivat olevan minulle tarpeen. Näistä on helppo saada kiinni ainakin jos on tehnyt joskus pilatesta, mutta uskoisin, että onnistuu ensikertalaiseltakin. Lopussa oli joitakin lantionpohjan lihasten harjoituksia, mutta niistä en ollut varma, teinkö oikein.

Peppermint 16+3

Tervetuloa tänne puolen Lottainen
Hienoa myös että eiliseltä on tullu useemmallekin helpottavia ultrauutisia!
Toiveikas81 Kuulostaa että oli ihan tavallista vaaratonta alkuajan vuotoa! 7+0 pitäs näkyä jo alkio sykkeineen, 6+0 on siinä rajoilla näkyykö vielä mitään...

Mä en paljoa kosmetiikkaa muutenkaan käytä, tai meikkaile (lukuunottamatta puuteria sillon tällön), niin ei oo niinkään tarvinnu miettiä.. kynsilakat jätin pois enkä aatellu värjätä tukkaa koko aikana. Mut ei oo edes tullu mieleen että jotain perusjuttuja deodoranttia, shamppoota tai saippuaa tarvis vaihtaa..? Valkasevaa hammastahnaa en nyt oo käyttäny kun niissä voi olla sitä peroxidia. Vaikka eihän sitäkään varsinaisesti syödä kuitenkaan. Kookoksesta ja etenkin sen tuoksusta oon aina tykänny ja sitä vois impata nytkin vaikka miten kauan :D tänään tuli pakostakin mukaan pari Bountypatukkaa kauppareissulla, kun täällä on ollu tosta kookosrasvasta puhetta..

Oon niin fossiili etten noista puhelinsovelluksista tajua mitään, ja liittymä on niin vanhanaikanen ettei siinä oo edes nettiä :D mut oon seurannu nyt vau.fi sivulta viikko viikolta. Jotenkin vaikee käsittää et siellä ois oikeesti jo sellanen yli 20cm pienen nuken kokonen, jo lähes "syliin sopiva" ihmisolento :eek: ensviikolla ois tosiaan se rakenneultra, enkä nyt ehkä niinkään osaa muuten jännittää (vielä) paitsi jos löytys joku kauhee ympäristötekijä mikä uhkais koko hommaa...esim. istukka osin irti tai jotenkin ennenaikojaan hapertunu, pitkä napanuora (mihin vois kuristua), jotain heikkoja kohtia / outoo suonitusta sikiökalvossa tms. Ekassa raskaudessa todettiin r-ultrassa tavallista lyhempi kohdunkaula, ja lääkäri yritti lohdutella että voi se olla vaan anatominen poikkeevuuskin eikä sitä tarkota että ois jo syntymässä ennenaikojaan, mutta olin kun sumussa ton jälkeen ja hirvee poru kun pääsin kotiin...no kaikki meni kuitenki hyvin ja lopulta 4 päivää yliajallekin ja piti käynnistää, eli mulla kai sitten on se poikkeeva rakenne, eli vaan noin 1cm kohdunkaula kun yleensä kai 2,5cm. Mut synnytys meni ainakin nopeesti :)
Kyllähän kudokset luonnostaan muuttuu löysemmiks ennen synnytystä mutta joo, väliliha leikattiin multakin.. silti tuntu niinkun ois tullu siihen reijän yläreunaan joku repeemä. Siellä osastolla oli sentään mustia kumirenkaita minkä päällä istua.. ja se eka paskalla käynti synnytyksen jälkeen..!! Huh..auts :sick: niinkun ois joku kakkos-jälkisynnytys ollu kyseessä! :LOL: Eli kannattaa varautua sairaalaan lähteissä muutamalla luumusosepurkilla tai mikä nyt kelläkin toimii...;)

19+3

Viimeksi muokattu:
Lullaby ei vitsi rakenneultra jo :love: onko susta miten tuntunut ajan kuluminen, että onko mennyt jo harppauksittain eteenpäin tuossa vaiheessa? Mulla taas vähän matelee kun on taas jotain odotettavaa (ultra neuvolalääkärissä).
Ja joo oon kuullu tuosta kakkoshädän tekemisestä synnytyksen jälkeen, apua :LOL:

Mulla tuntuu ett koko makkari tuoksuu kookokselle nyt kun olen levitellyt sitä. Jää ihana tunne iholle kyllä! Laitoin naamaankin. Pitää vaan yrittää muistaa tosiaan se hyvä kuivattaminen ennen sänkyynkin lössähtämistä.

Lottainen mä tykkään tuosta myös kovasti, ne kuvat on ihania! Toivoisin ehkä kuitenkin ett ne videopätkät ois vaan vähän pidempiä per viikko. Niitä olisi ihana katsella pidempääkin :love:

Peppermint kiitos linkistä! Taidanpa kokeilla vaikka ei pilatestaustaa itsellä olekaan. Olen tehnyt himassa vähän kyykkyjä kun vielä pystyy mutta kyllä jotain muutakin tarvitsee.

Toiveikas toivotaan että tuhru pysyy poissa!

15+6

Kyllä on alkanu 1. kolmenneksen jälkeen mennä viikot kiihtyvällä nopeudella, vastahan olin siellä 12+0 np-ultrassa...ja sillon tohon seuraavaan tuntu olevan iäisyys! Uskomatonta että on nyt näinkin pitkälle selvinny ja puolenvälin rajapyykki häämöttää..

Moi!
Täällä yksi uusi on keräillyt rohkeutta liittyä mukaan tänne tuolta toisesta ketjusta :whistle: Meillä siis 1.ivf:n 2.pas toi plussan, aiemmin kokeiltiin useita inssejä. 25.11. veritesti näytti hcg arvoksi 942, silloin oli pp14. Tukuittain muita testejä on tullut tehtyä myös ja niitä on ihastellen tutkittu päivittäin :ROFLMAO:
17.12. on ultra ja jännittää ihan älyttömästi.

Te monet olettekin jo melko pitkällä, ihanaa :love::love:

Ehdin nyt vain sen verran kommentoimaan, että käytän ihon kosteuttamiseen hajutonta vauvaöljyä ja närästykseen Gaviskonia :LOL: Vauvaöljy on mun mielestä tosi hyvää kamaa, tuota kookosta pitäis myös kokeilla!

Myöhemmin lisää!

Onkohan mulla jo 6 viikkoa täynnä??(n):LOL:

• Tykkää

Yhteistyössä