~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Oi miten hienoja ultrauutisia viime viikolta! Mahtavaa! Onnea! :love:(y)

Ja tervetuloa Toiveikas! Onnea plussasta! Hienoa!
Ja menkkamaisia kipuja ollut täälläkin. Esikoisen kanssa myös alkuraskaudessa.

Kävin aamulla neuvolassa sydänäänien kuuntelussa ja ei terkkari löytänyt. Varotteli jo kyllä etukäteen, että ei saata vielä kuulua. Ehdin jo panikoida koko matkan töihin, mutta eikös ole mahdollista, että kaikki on vielä ok? (Hypin seinille ja repeilen täällä... :confused:)

Onneksi np-ultra jo torstaina, ei tarvitse viikkotolkulla olla epätiedossa(-toivossa). Huoh!

Anteeksi omanapa, mutta just nyt pikkasen ahistaa... :unsure:

T: annila & 10+6
 
Annila todellakin on mahdollista, ettei kuulu äänet vielä dopplerilla ja kaikki on silti ok!! Sen takia meidänkin neuvolassa ei edes harkita ennen rv12 kuuntelua.
Yrittikö se täti kauan aikaa hakea ääniä? Mulla meni ainakin veikaten yli puoli tuntia ellei lähemmäs tunti kun kotona dopplerilla ekaa kertaa 10+2 etsin ja sillonkin sain äänet vain hetkeksi ihan lopussa kuuluviin. Sen jälkeen äänet löytyi aina samasta kohtaa ihan alaoikealta, mutta siltikin vielä usein esim iltaisin joutui hakemaan ääniä pitkän aikaa.

Ymmärrän ettei auta, mutta koeta vaan olla stressaamatta. Onneksi pääset pian ultraankin!
 
  • Tykkää
Reactions: annila
Postiluukusta oli kilahtanut kirje Huslabista jossa sanotaan että kohonnutta riskiä downin syndroomalle ei ole :) Siinä ei erikseen mainita niitä muota trisomioita vaikka siinä katotaan myös 18 ja oisko 13 mutta ei siis niissäkään varmaankaan mitään. Nopeestintuli kun kätilö puhuii kahesta viikosta jos vastataan kaikki normaaliksi. Niin happy :)
 
Hei vaan kaikille! Niinkin pitkillä viikoilla mennään kuin 6+2, ja sorruin viimein ja aikaistin ar-UÄ:tä tämän viikon perjantaille, kun alunperin ois ollu vasta ma 7.12. Mä en pysty ottamaan tätä todesta ennen kuin näen omin silmin että yksiössä on valot päällä. Epämääräistä ellotusta on jos ruokailuväli venyy liian pitkäksi, ja toisaalta jos syö liikaa. Ei kyllä mitään pahaa, ihan toimintakykyinen toistaiseksi. Oon lähdössä työmatkalle Tanskaan kahdeksi päiväksi, ja viime yönä kortisonin voimalla valmoin 03-06 ja murehdin mahdollisesti lentokoneessa repeävää tubaraskautta:eek: Ongelma vaan lienee se, että se kohdunsisäinen sykekään auttanee sen 2 h, ja sen jälkeen murehtiminen jatkuu. Täytyy hommata parempia defenssimekanismeja tai kotidoppler. Minun kontrollifriikkiluone saa varmaan huutia tulevina viikkoina jos onni on myötäinen...
 
Hyvä grey kun aikaistit ultraa, on sitten jo ihan hyvät päivät mennä kurkkimaan masuun (y) Nim. Itsekin aikaistin ekaa varhaisultraa 7+1 -> 6+4 :D
Ja hyvä että oot jo varautunut siihen, että se helpottaa tosiaan vain niin vähän :ROFLMAO: mutta esim rv8-9 on hyvä väli käydä uudestaan kurkkimassa sinne. Sitten seuraava onkin jo nt-ultra. Näin mekin tehtiin.
Doppleri on myös mahtava mutta rv9 voi olla vielä tosi paljon vaikeuksia löytää ääniä.

Onnea Henrietta :love:

15+2
 
Onnea Henrietta hyvistä uutisista:love:

Grey tuo on kyllä totta, ei se eka ultra helpota kuin hetkeksi:) mutta kyllähän se pelotti mennä sinne. Lääkäri tuli odotus huoneeseen hakemaan ja sanoi että jaa täällä sitä kalpeana odotellaan :LOL: sitten kun lähdin kävelemään hän katsoi minuun ja sanoi että sinä kyllä näytät ihan raskaana olevalta:love: ihana lääkäri. Se jotenki helpotti omaa oloa, ihan kuin ultra olisi jo tehty:LOL:

Soitin neuvolaan ja sain ajan 21.12 jolloin viikkoja olisi 10+5
Sanoi että silloin on sopiva aika kun voidaan kuunnella sydänääniä. Tuntuu niiiiin pitkältä ajalta.
Miten te muut, ootteko oottaneet ekan neuvolan vai käyneet vielä varhaisultran jälkeen jossain ultrassa kurkkimassa?

7+6
 
Ihanan paljon ihania uutisia <3 Onnea tasapuolisesti kaikille!

Flow, mä kävin ennen np-ultraa neljä kertaa ultrassa, mutta se johtui siitä, että pikkuisen kasvua piti tarkkailla. Np-ultran jälkeen oon pärjännyt doplerilla ja uskoisin, että se riittää tammikuun alun rakenneultraan asti. Liikkeitä on tuntunut jo vähän, kun oikein keskittyy ja kohta toivottavasti enemmän.

Meillä oli tänään toinen neuvola. Siellä merkattiin labrojen tulokset neuvolakorttiin ja kuunneltiin sydänäänet. Valittelin ärhäkkää iskiasta ja sain neuvon, että lääkärin lähetteellä saa tukivyön. Seuraava neuvolakäynti onkin sitten uudessa neuvolassa, kun edessä on muutto tammikuussa. Silloin tulee kuulemma paljon asiaa.

Peppermint rv 15+6
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ...


Tapahtumia tulossa :)

kop kop - ultra 3.12 - rv 16+1
Gaudeamus - np-ultra 3.12.
annila - np-ultra 3.12. - rv11+2
grey83 - ultra 4.12 - rv6+5
Lia_ - np-ultra 10.12. - rv12+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
Henrietta- - neuvola 14.12.
kop kop - neuvolalääkäri 15.12 rv 17+6
Mandala - neuvolalääkäri 15.12. - rv17+2
Toiveikas81 - varhaisultra 18.12.
flow^ - 1.neuvola 21.12. - rv10+5
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
lullaby - neuvola 23.12. - rv22+0
kop kop - rakenneultra 31.12 rv20+1
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 7.1.
iinukka1 - ultra 12.1.
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Peppermint vitsi mulle tule aina hymy naamaan kun mietin miten pitkällä säkin nyt olet ja miten epävarmoja tunnelmia siinä alussa oli. Onneksi kaikki on nyt niinku pitääkin :love:

Flow mun lääkäri itse siinä ekassa 6+4 ultrassa ehdotti toista ultraa viikolle 8, että jos kuitenkin haluaa nähdä uudestaan että kaikki on hyvin niin se on ihan hyvä aika. Eihän siellä siltikään vielä näkynyt muuta kuin käsien ja jalkojen tyngät, ruskuaispussikin näkyi vielä. Mutta tosiaan en olisi voinu kuvitella sekuntiakaan että odottelen nt-ultraa siitä ekasta varhaisultrasta lähtien. Varsinkin kun täälläkin lukenut että huonosti voinut käydä ekan ultran ja nt-ultran välillä niin en olisi pystynyt niin pitkää tietämättömyyttä itse sietämään.
Mulla oli eka neuvola 9+2 mutta siellä ei tehty mitään merkittävää, pelkkää lappujen ja lähetteiden jakamista.

Siinä sitten tokan varhaisultran ja nt-ultran välissä ostin sen dopplerin niin on pysynyt järjissään :D
Mutta sullahan on kiva jos neuvolassa suostuu jo kuuntelen kymppiviikolla. Toivottavasti yrittää hakea tarpeeksi kauan niitä ääniä kun tossa vaiheessa voi vielä kestää niiden löytyminen suht pitkään ennenku tietää missä pikku sintti (sintit) majailee :)

Ärsyttävää päänsärkyä ollut viime aikoina. En tiiä onko nyt raskaudesta vai niskajumista johtuvaa. Olen kyllä parasetamolia napsinut siihen.
Ainiin ja aamulla oikein säikähdin kun mahaa tunnustelin sängyssä makuulla. Se oli oikea kunnon pallo jo, siis erittäin selvästi isompi kuin edellisenä aamuna :O seistessä vielä mahan muodon tuo kyllä tuo alamahamakkara
mutta herranen aika kuin isoja harppauksia se kumpu voi ottaa päivän välein?? Pelottaa ja ärsyttää valmiiksi sen takia mahdolliset raskausarvet :censored::mad::confused:

15+2
 
Paljo hyviä uutisia täällä <3 Henrietta-kin sai helpotuksen niistä arvoista! Taas osottautu kuinka niiden heittely yksinään ei tarkota velä mitään...ois siinä varmaan mainittu jotain jos muutakaan riskiä ois.
annila, ymmärrän paniikin, mutta mullekin on sanottu vielä tossakin vaiheessa että sikiö on kuitenkin niin pieni että voi mennä kohdussa dopplerin ulottumattomiin ja olla niin päin ettei kuulu. Hyvä että pian pääset ultraan tarkistaan voinnin!
Mä myös aikastin yhtä ultraa, rv9+1:stä 8+5:een. Oireet oli niin huolestuttavasti hiipunu.. ja se oli sitä aikaa millon ne sillon viimeks kuoli. Sit oli neuvola 9+5 (en muista pitikö varata jo hyvissä ajoin, ennen tota edeltävää ultraa), ja 10+1 kävin taas kun niitä ääniä ei kuulunu. Ehdottomasti halusin kuitenkin sen varhaisultran ainakin ennen neuvolan varaustakaan, eli se oli 7+0.
Rv11-14 ravasin neuvolassa kerran viikossa sykkeen kuunteluissa mut sittemmin pärjänny liikkeiden tunnistuksilla!
Peppermint, oon kans havainnu hyväks ton tukivyösysteemin, tai ihan oma tavallinen vyö ollu käytössä.. nytkin pitäs ettiä jostain kun joskus kävellessä niitä rakko-endo kipuja, tai mitä lie...kuitenkin heti helpottaa kun pysähtyy tai kun tukee mahaa alhaalta päin ettei kohtu hölsky sillei kävelyn tahdissa. Myöhempinä kuukausina autto viimekskin selkäkipuihin.
Sain nyt vihdoin varattua sen neuvola-ajan, ja siirryn kans "uuteen" eli vanhaan tuttuun paikkaan takasin.
 
Hei naiset! Vinkkinä teille, jos raskausarvet hirvittää.....itse rasvasin mahaa kookosrasvalla (lifestä ostin) ja yhtään ei tullu arpia raskauden aikana. Mulla on aina ollu pienet rinnat ja niitä en tajunnu heti alussa alkaa rasvaamaan.... toiseen rintaan ehti vähän tulla, mutta ku aloin niitäkin rasvata, niin enempää ei onneksi tullu. No, levishän se takapuolikin ja nyt vasta synnytyksen kälkeen tajusin, että ois pitäny persposkiinki sipasta ku niissä näyttää olevan arpia. Mulle siis helposti tulee, jos vähänkään lihoo. Mutta, kookosöljyn koin hyväksi!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Mulle tulee myös helposti raskausarpia niin pitänee viimeistään nyt alkaa hommaa jotain siihen. Olenkin tuosta kookosöljystä lukenut muutenkin jo että aika ihmetuote on kun niin moneen asiaan auttaa. Taidanpa sitä ostaa.

Onnea kiisulille ultraan (y)(y)(y)
 
Voi juku...:rolleyes:
Mie olin valmistautunu saamaan huonoja uutisia tänään ultrassa, kun on oireet hiipuneet tässä pikkuhiljaa. Ei tee enää niin huonoo, ja rinnat ei oo enää niin kipeet jne jne... Mutta kuinkas kävikään :p

Meillä on pieni katka, jolla on todella voimakas syke :love::love::love:
Pieni liikutuksenkyynelkin pääsi siinä maatessa, kun oli niin ihanan kuuloinen :D en ollenkaan osannu odottaa, että kuulis vielä sykkeenkin näin varhaisessa vaiheessa jo...

Me ollaan siis oikeesti "ME" Kiisuli ja papunen rv 7+1:love:
 
Ihanaa Kiisuli, onnea :love::love: ekaa kertaa kun sykkeen kuulee on kyllä niiiiin liikuttava hetki :love: Seuraava liikutuksen hetki oli itselle nähdä toisen hyörivän ja jumppaavan siellä masussa nt-ultrassa.

Mä ymmärsin, että ne uudemmat ultralaitteet pystyy sen ruudulle välittyvän sykkeen kääntää ääneksi, että ihan noin pieneltä ei vielä muutoin kuuluisi sen anturin välityksellä. Voin olla väärässäkin.

15+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kiisuli80
Mandala luulen että oli just joku tollanen uus värkki. Ensin se näytti meille, että kattokaa tossa näkyy kun sydän sykkiin, ja sitten totes perään että katotaas saadaanko se kuuluviinkin vielä. Ruudulta se näky se syke, niin se varmaan muutti sen sitten ääneksi. Ihan sama sinällään, pääasia että kuultiin se :love:

Koko oli kuulemma just oikea viikkoihin nähden, ja kuulosti terhakkaalta tapaukselta.:LOL: Että jos sen lasketun ajankin uskaltais jo kertoa ja merkitä listalle... eli la 20.7. :love:

Nyt sitten neuvola-aikaa varailemaan... :D
 
Kiisuli80, mahtavaa! Se on kyllä eufoorinen tunne kun kaikki on kunnossa :love:
Mulla ne arvet on melko nopeesti haalistunu lähes näkymättömiin, vaikka alkuun onkin sellaset punertavat. Nyt ei oo kyl kerenny isommilta huolilta uhraan ajatustakaaan näille ulkonäköjutuille..

Oli joskus aiemmin juttua kuvien ottamisesta, eikä se tuntunu jotenkaan hyvältä sillon, mutta eilen tuli sellanen tunne, että kai tätä vois kuitenkin alkaa ikuistaa kuviinkin, enhän mä tiedä jos tää on mun viimenen raskaus koskaan...haikeena niitä kai joskus vuosien päästä kattelee joka tapauksessa, toivottavasti kuitenkin kiitollisena eikä katkerana.. lopputuloksesta riiippuen. Ja onhan niitä hauska näyttää vaikka jollekin uudelle miestuttavalle miltä oon näyttäny raskaana ollessa. On se maha jo niin selkeesti pullahtanu esille ettei vartalon myötäsissä vaatteissa jäis paljo epäselvää. Paksummalla fleeceillä ja löysillä neuletakeilla pystyy kuitenkin ainakin luullakseni vielä peittään.

Mistä nää karseet painajaiset tulee...viime yönä muka joku hullu tyyppi jahtas mua puukon kans, ja mietin vaan miten saisin suojeltua mahaa...kun sehän on ilmeisesti jos kalvo puhkeis ja lapsivesi menis, niin nou can do...
Tästä jotenkin muutenkin saanu kehitettyä paniikkia, muutamana päivänä kun oli jo lunta ja liukasta niin pelkään että kaadun ja joku istukka tai kalvot repee.. nyt kaikki sulanu pois mut enskerran kun meen porukoille käymään niin aattelin lainata niiltä sellasia kenkiin viritettäviä nastakalosseja, mitä usein esim. jollain mummoilla näkee.. :LOL:

19+0
 
Mä olen oikeasti semmonen kohelo tuolla liikenteessä kun en aina kattele eteeni niin mun mies sanoi, että se ostaa ne sellaset mummonastat mulle talveksi kenkiin :D ei kyllä oikeastikaan mikään huono ajatus, sikäli mikäli jos tänne etelärannikolle talvi tänä(kään) vuonna tulee :rolleyes:

Mä olen onneksi painajaisista vapaa tällä hetkellä, mutta ei jumalauta mitä unia muuten kyllä, huh :coffee: :alien:

Mä olen kerran viikossa kuvan nyt sitten sieltä kymppiviikolta asti napannut, mutta eipä niissä muuta näy kun tuo makkara :D varmaan jotain näkyisi seisaaltaan jos olisin tikkulaiha.
Toisaalta toivoisin, että se maha pullahtaisi näkyviin niin tässä samalla kun yhdelle jos toiselle on saanut mainittua asiasta töissä niin voisi ottaa ikään kuin "luvan kanssa" muita vaatteita käyttöön kaapista eikä näyttäisi vaan läskiltä, vaikka vähän tiukempaa paitaa, eikä vaan kierrättää näitä muutamia tosi löysiä paitoja joka viikko.
 
Onnea Kiisuli hyvistä ultra kuulumisista:love:ihanaa:love:

Rupesin muuten miettii tuota sykkeen kuulumista varhaisultrassa. Kun meillä lääkärillä oli hankaluuksia saada niitä kuulumaan laitteesta. Välillä kuului. Sykkivä sydän näkyi kyllä. Äänet ja se käyrä katos aina jonnekin ja lääkäri sanoi että ihan normaalia että niitä ei aina saa metsästettyä, kun itse tietenki huolestuin siellä eka. Onko se sit laitteista kiinni vai ? Lääkäri kyl vakuutteli et kaikki hyvin:)
 
Mulla ei ekassa ultrassa 6+4 saatu napattua ultralaitteella sitä varmaa sykettä vaikka se siinä ruudulla ihan selvästi väpättikin. Lääkäri kokeili, mutta sellasta hiukan epäselvää suhinaa sieltä tuli. Toisaalta pikku sintti oli vajaan sentin mittainen silloin, ettei mikään ihme :D Olin niin häkeltynyt koko siinä tilanteessa kun mahassa elämää olikin ja sykekin näkyi, etten tajunnut edes huolestua :D
 
Paljon ihania uutisia. Kiisulille onnittelut sykkeen löytymisestä!

Kielan mainitsema kookosöljy menee kokeiluun, kiitos vinkistä.
Kauhulla olen jo rintavarustusta seurannut, milloin tulee arpia. Sen verran pinkeänä on iho. Maha näkyy myös selvästi, töissä on jo kysytty suoraan olenko raskaana ja osa selvästi tiirailee vatsan seutua. Turvotusta tietty on lähinnä, mutta bongahtaa silmään kun on muuten hoikka.

Mandalan nastakenkäpohdintaan, ei tosiaan huonompi idea. Täällä on ainakin ihan tappoliukasta tänään, eikä hirveästi tee mieli muksahdella. Puuilosta on moni hevostuttu ostanut sellaisia kenkään kiinnitettäviä "nastapohjia", on edulliset ja moni niitä kehuu toimiviksi.

ON: 11+0 :love:, ensi viikon torstaina np-ultra ja jännittää jo kovin.. en ole vielä katsonut kannasta, onko verikokeiden tulokset tulleet, neuvolasta sanoivat että voin soittaa niistä alkuviikosta. Tämä on vähän hassu ajatus, mutta täällä on monilla tullut niin hyviä uutisia vko 12 ultrassa, että pelkään kaiken epäonnen osuvan mun kohdalle. Enkä siis toivo lukevani täältä yhtään huonoa uutista keneltäkään, kaipa mieleni vaan laskee matemaattisia todennäköisyyksiä..

Näin muuten yksi yö unta, että meillä oli poikavauva. Ensimmäinen vauvauni raskauden aikana!
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja Mandala
annila, Älä tosiaan hätäile ettei sydänääniä saatu kuuluviin. Mulla kuunneltiin ekan kerran vasta siinä rv 14-15, en muista tarkalleen :)

flow, Meillä kunta tarjosi myös varhaisultran ja päästiin siihen n. rv 10 tienoilla kun halusin. Olisin kyllä käyny varmasti jossain ultrassa joka tapauksessa.

Onnea Kiisuli :) !

Mä ostin apteekista Bio-Oil nimistä öljyä. Sitä oon sivelly iltasin, pitäs varmaan aamullakin mutta en koskaan muista.. :ROFLMAO: Ei mulle ollu tullu mieleenkään, että tisseihinkin vois tulla raskausarpia :confused: Mulla kans pienet niin jos hirveesti kasvaa niin voi vaikka tullakkin. Nyt on varmaan yhellä kupilla kasvanu.

Viikot poksu taas eilen, tänään rv 17+1
 
Ihania uutisia Kiisuli!! :love: Onnea!!
Luulin lukeneeni myös Jezebelin ultrauutisista mutta nyt en löydä viestiä..

Mulla jännästi toi sydänäänten kuuntelu kotidopplerilla menee vaan haastavammaks ja kestää kauemmin löytää kun sillon kolme viikkoa sitten, en tiiä mistä johtuu? Ultrassa sanoivat että mulla taaksepäin kallistunut kohtu niin voi se vähän vaikeuttaa mutta hassua että koko ajan vaikeutuu..
 
Noista raskausarvista... Mie luin jostain kans tosta Bio-Oilista, ja meidän äite suositteli sitä muuten tossa syksyllä. Ostin sitä valmiiks jo vähän aikaa sitten, että jos vaikka pääsis käyttään sitä jos ja kun masu alkaa kasvaan :rolleyes: Siinä on ohje, jonka mukaan lotraus pitäis alottaa toisen kolmanneksen alkaessa ja aamuin illoin lotrata sen kanssa... Oon miettiny, että jokohan silti aloittais ihan vaan varmuuden vuoksi :D

Ja nastoista sen verran, että mie ostin jo viime talvena itelleni semmoset, kun täälä meillä ei paljoa lunta näy, mutta vesisadetta ja pikku pakkasta senkin edestä :confused: Ja syntymäkohelo kun oon, niin on ollu vähän tiukkoja tilanteita välillä tuolla luistinradoilla (lue: kävelyteillä) :eek:

Pikkuhiljaa alkanut miettimään pitäiskö kans hommata tommonen doppleri kuunteluun... :rolleyes::love::whistle:
 
Viikot ne vaan täällä paukkuu kaikilla, ihanaa! :love:

Tilasin nyt sitten kookosöljyä jota pitää varmaan alkaa levittelemään pikapikaa. Ainakin jotenkin kutittelee mahan ihoa nyt, eilenkin melkein koko päivän.
Sitten ostin vielä tea tree öljyä joka mun kosmetologikaverin mukaan olisi hyvä näihin perhanan hormoninäppyihin, kuivattais ja puhdistais niitä.

Henrietta jospa se menee niin, että kohtu kasvaessaan kun alkaa ylöspäin nousemaan aluksi niin ehkä se kasvaa sinne taaksepäin eka sulla? Kyllä mä uskon, että sitten kun sullakin on selvä kumpu niin sitten äänet varmasti löytyy paremmin.

Mulla kuuluu äänet nykyään vähän mistä sattuu. Siinä missä ennen ne kuului just vaan siitä samasta paikasta millilleen niin nyt se alue on paljon laajempi. Eilen aamulla kuului pari senttiä navan alapuolelta ylimmillään, mutta tänään taas sitten ihan siitä häpykummun rajalta. Ja välillä ne kuuluu ihanku tosi kaukaata.

Mua kyllä toi maha ihmetyttää vaan joka päivä, että miten se tollanen voi olla, ett vaihtelee paikkaa ja muotoa. Esim taas tänään aamulla kun silmät aukaisin ja sängyssä mahaa kokeilin niin oikein ihmettelin miten isolta pallolta se tuntui ilman syömisturvotusta ja just tuosta navan ja häpykummun välistä. kohosi selvästi lantioluita korkeammalle. Mutta sitten menin pissalle ja takaisin sänkyyn tullessa se oli "valahtanut" tuonna häpykummun päälle alas eikä tuntunut niin isoltakaan, josta ne äänetkin sitten kuului. En vaan kässää :D

Käteen en varmuudella ole saanut liikkeitä napattua, mutta eilen taas pieni elohiiri siellä tuntui, olikin muutaman päivän tauko tuntemuksiin.

15+4
 
Mä myös tulin tänne kattoon Jezebelin uutisia, mainitsiko oudosta vuodosta ultran jälkeen..? Nyt viestiä ei näy.. toivottavasti kaikki on hyvin!

Täällä oli taas todella "ihana" aamu, heräsin päänsärkyyn että piti ottaa oikein lääke, kakominen ylösnousun jälkeen tietysti pahensi kipua, ja taas näitä unia, että tunsin jotain märkää ja sit kalsareissa oli hirvee veriläntti! No tämmöstä ihan perus km-unta en vielä aiemmin tästä raskaudesta muistakaan.

Kun mietin tota raskausarpi ym. kehon muutoksia tän takia, niin melkein tuntuu että kaikkien raskaakstulemattomuus-ongelmavuosien jälkeen on pikemminkin ylpee että jää jotain merkkejä siitä :confused: en tiä aatteleeko kukaan muu näin nurinkurisia...esim. välilihan leikkausarpeekin oon esitelly joillekin miehille että "kato, oon synnyttäny!" vaikka eipä se niistä varmaan kovin eroottisuutta lisäävä tekijä oo :LOL:
 

Yhteistyössä