~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea flow mahtavasta ultrauutisesta, uskomatonta että kahet tuplat samassa ketjussa! Huikeeta! Onnea kaikille odotukseen!!

Astrea! Voi kun niin samanlaisia kokemuksia sulla! Se yöhikoilu tuli mullekkin puskista!!!! Mun oli pakko mennä yöllä suihkuun, mutta uudelleen nukahdettua, heräsin kohta samassa tilassa. Sitte soitin äipälle, että onko mussa joku vikana ja hän vaan nauroi, että sää oot synnyttäny ja ihan normaalia se on, varoitteli että sitä voi kestää jopa parikin kuukautta!?!?...ei onneksi kestäny ku kaks viikkoa ja yhen viikon olin joka yö pariin kertaan ihan märkä!
Miksi noista ei puhuta ja toinen on juurikin tuo imetys. Mullakin meinas synnärillä mennä tissit verille ja kun maitoakaan ei ekaan kahteen päivään noussut kun muutamia tippoja. Lisämaitoa jouduttiin synnärillä antaan muutaman kerran. Mulle kaveri piti luennon että heti synnytyksen jälkeen nännirasvaa kehiin ja ei haittaa vaikka lapsi sitä saa suuhun ku imettää. Ahkerasti rasvasin, mutta silti tuli lopulta verta ja aloin imettään kumin läpi. Se toimi. Maito alko vasta kotona nousemaan kunnolla. Mulla on sellaset syöksytissit, että maito tulee ku paloletkusta. Tuo ominaisuus auttoi sen kumin kans imettäessä, kun lapsi joutuu imemään aika napakasti, mutta muuten ei oo kiva ku aina tulee ruutan kans. Toisesta imettää niin toinen suihkuaa ja lapsen tarvii vaan pitää suuta auki ja nieleskellä. Sitte on ilmaa maha täys. Myöskin tämä aiheuttaa rintaraivareita kun välillä kestää hetken että maito nousee, mutta lapsi on tottunut että sitä tulee!!! No, meillä ihan huippukiltti piltti, ei oo kauheesti itkeny, mutta oli sellanen kausi 2-3kk välissä, että iltasyötöt meni raivotessa. Kuulemma normaalia.

Heittäkää meidät synnyttäneet täältä pois, mikäli alkaa ärsyttämään. Siis saa sanoa sen suoraan. Ymmärrän ja käsitän, että tämä palsta on odottajille ja me lapselliset voitais keskustella jossain muualla. En vaan tiedä onko mitään aktiivista ketjua missään pystyssä ja saisko sinne syntymään keskustelua!? Ihan mukava olis jakaa tässäkin tilanteessa kokemuksia.
Vuosien lapsettomuuden jälkeen sitä vaan on edelleen jumissa hoitoketjuihin ja niihin vaiheisiin, missä kukin on, kai sitä vertaistukea edelleen tarvii.... Jos on joskus ollut lapseton, on sitä kai sisimmässään aina jollain tasolla...se vaan on ollut ja on edelleen suuressa roolissa jokapäiväistä eloa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiela mua henkilökohtaisesti ei haittaa teidän jutustelut täällä, kuten sanoit niin kyllä se lapsettomuus vaan säilyy tuolla sisimpänä. Olenhan itse tosin vähän pidemmällä - vaikka vielä niin kaukana - viikoissa, joten väkisinkin ajatukset välillä karkaa myös sinne mahdolliseen onnelliseen loppuun ja pohtii mitä kaikkea siellä voi tulla vastaan, joten on kiva lukea niistä aidoista (ei pelkästään ruusunkuvaisista) fiiliksistä ja kokemuksista.

Käääk mun naama otti uuden kierroksen kunnon kukintaan :X3: ehtihän se vähän 'kuivahtaa' jo reilu viikon verran. Kauheita hormoninäppyjä huh.

Miten tarkkaan ja mitä ruokarajoituksia olette noudattaneet? Mä olen suurimmaksi osaksi maalaisjärjellä tulkinnut sitä THL:n listaa. En siis ole mitenkään millin tarkka ruokanatsi ollut, koska eihän ne THL:n kaikki listaukset kauhean järkeviltä kuulosta, esim inkiväärin kohdalla. Oma lääkärikin sanoi että mieti kuinka paljon inkivääriä käytetään maailmalla esim Aasiassa, eivät varmasti lopeta raskauden aikana käyttöä. Ja usein englannin kielisissä artikkeleissa inkivääriä oikein suositellaan raskauspahoinvointiin (ei kuulemma kyllä auta yhtään).

Noh olen myös sitten jonkin verran käynyt esim sushilla. THL mainitsee että liha pitää kypsentää kunnolla (siinä menee mielihalut pihviä kohtaan jos se pitää syödä kypsänä :rolleyes:), mutta ei puhu kalasta muuten kuin ettei tyhjiöpakattuna eikä graavattu/kylmäsavustettuna. Lääkärini myös sanoi, että hänellä on itämerta tutkiva asiantuntija asiakkaana ja tämä oli laskenut, että pitäisi syödä aivan tajuttomia määriä itämerenkin kalaa, että myrkkypitoisuudet olisi vaaralliset.
Tämän kaiken perusteella oon siis sushia sitten syönytkin. Mutta nyt näin EVIRA:n sivuilla sanottavan, että kalakin pitäisi kypsentää listeriavaaran takia. Nyt mietinkin, että pitääks tässä lähteä verikokeisiin tutkimaan onko saanut listeria :confused:

14+5
 
Upeita ultrauutisia täältä taas eiliseltä sai lukee!! <3

Oon yrittäny noudattaa ja muistaa mitä siellä neuvolan/eviran listauksessa on mainittu, varsinkin eri kalajutut on vaikee muistaa ja eihän niitä aina oo mainittukaan eri tuotteissa mistä kala on. Tosin en muutenkaan kovin usein syö kalaa (pitäs useemmin), mutta nyt se on vielä hankalampaa. Pehmeissä ym. tuorejuustoissa kuulema aiemmin oli ohje, että pastöroidusta maidosta tehtynä vois syödä mitä vaan juustookin, ja kaikkia kovia juustoja, mut nykysin vaan pastöroidusta tehtyjä kovia. Tuore ja sulatejuustoja oon sen verran syöny että laittanu ruokien sekaan, eli paistanu tai keittäny vähintään muutaman minuutin, sillonhan mahdollisen listeriankin pitäs kuolla (yli 70 asteessa). Sen verran "neuroottinen" ollu kuitenkin että jos jokkut nakit tai vaikka rahkakin on menny päivänkin yli "parasta ennen" niin oon heittäny pakkaseen ne. Myöhemmin sitten onkin urakkana pakastimen tyhjennys vanhentuneista jämistä :D normaalisti voin syödä montakin päivää vanhentunutta jos näyttää ja maistuu olevan ok. Mutta saishan siinä varmaan aika huono tuuri olla jos jostain "kielletystäkään" listeria tulis...

Muakaan ei haittaa synnyttäneiden jutut täällä, onhan tuon imetyksenkin ite jo kerran kokenu ja tulee kaikkee unohtunutta mieleen jostain lähes 20 vuoden takaa, niinkun noi nännihaavat ja tissikumit :) ne oli kyllä tosi kätevät ja autto oikeesti! Nekin on jossain varaston uumenissa ollu kaikki nää vuodet odottamassa uutta käyttöö, kuinkahan hyvin ne on siellä hapertunu.. Mutta kieltämättä kyllä tuntuu imetys- ym. vauvajutut vielä tosi kaukasilta.
Onhan tuolla Kiela tommonen ketju ;) vaikka harmillisen hiljentyneeltä nyt vaikuttaakin.. ehkä sinne sais uutta eloo? Sitäkin vois välillä käydä seuraamassa, mitä voi itellekin olla tulossa.. http://kaksplus.fi/threads/ivf-icsi-hoidoista-plussaan-vauvaketju.2410333/

18+2
 
Ihania ultrauutisia täällä eiliseltä :love: Tuplasti onnea Flow :love::love:

Mandalalle kiitokset tsempeistä :) Yritän olla sekoamatta täällä:whistle:

Itse olen lukenut noi ruokarajoitukset, ja yritän muistaa noudattaa niitä. Tosin ei mun tartte niitä muistaa, kun mun mies on alkanut ruokanatsiksi :ROFLMAO: Se vahtaa mun syömisiä, etten syö mitään kiellettyä. Tässä on pari viikkoo ollu aika rajoittunut ruokavalio muutenkin, kun kaikki tuntuu aiheuttavan närästystä ja etomista. Ruisleipä ja mansikkajugurtti on jees :D Oksentanut en siis vielä ole, mutta refluksilääkkeiden lopettaminen teki sen, että melkein kaikki tuntuu närästävän ja vatsassa on jatkuvasti paineen tunnetta ja kaikki etoo kokoajan :(:sick: Mutta kai tämä tästä vielä paremmaksi muuttuu...

Mie luen ihan mielelläni noita synnyttäneiden juttujakin. Oon muutenkin lukenu hirveesti artikkeleita ja juttuja liittyen raskauteen ja synnytykseen, niin on kiva kuulla ihan oikeesti asian kokeneidenkin mielipiteitä ja kokemuksia :)

Paljonko te muuten juotte vettä päivän aikana? Kun eiks se suositus oo jotain 1,5-2 litraa päivässä tms...? Mie join aikasemmin noin 4 litraa vettä päivässä, mutta nykyään saan olla onnellinen jos saan juotua edes sen 1,5 litraa... Ei kertakaikkiaan uppoa edes vesi :unsure:

MUOKS. Ai niin...rv 6+3
 
Joo kyllä mäkin noi juustot oon kattonut, että pastöroituja söisin. Kyllähän tuolla lukee, että jengi hermoilee jo fetan syömisestä.. Mä ainakin olen fetasalaattia vedellyt ihan huoletta ja myös pehmeitä jos on pastöroitu.
Vihannekset ja hedelmät tulee kyllä hangattua tuplasti tarkemmin nykyään. Vaikkakin ilmeisesti hedelmien torjunta-aineet voi imeytyä itse hedelmään että kuorien pesu ei välttis ees auta. Kuitenkin joku toksoplasmoosin saat helpommin huonosti pestyistä vihanneksista kuin omasta kissasta (jonka hiekkalaatikkoa ole putsannut kyllä), koska kukaan tuskin syö kissansa kakkaa. Mutta onpa mun miehen serkku vähän vanhammalla iällä lapsia alkanut hankkimaan niin ei uskaltanut mökille tulla jossa miehen veljen kissa oli OLLUT edellisenä viikonloppuna. Siis oikeasti..... :rolleyes:

Kiisuli mä en koskaan ole älyttömästi vettä juonut, pieni rakko muutenkin. Alussa kun mulla oli aivan koko ajan pissattamisen tunnetta niin tuntui että tuli sitä vähemmän juotua vettä mikä tietty on hölmöä. Nyt taas yritän edes litran saatua työpäivän aikana tankattua ja vähän jotain suolaista päälle jos helpottais matalaan verenpaineeseen. Kyllä se varmaan reiluun litraan jää päivittäin mun vedensaanti. Oikeasti vaan yleensä unohdan juomisen.
Aamusin kyllä tulee öklö olo jos juo puolikin lasia vettä tyhjään mahaan vitamiineja ottaessa.
 
Kyllä mäkin olen lueskellut suosituksia ja yrittänyt noudattaa niitä. Kahvia oon juonut pienen kupin aamuisin mut nyt jätin senkin pois
Mulla hirveitä sydämentykytyksiä ollu ja netissä eilen selailin niin siellä oli et kofeiini voi joillekin aiheuttaa tykyttelyä pieninä määrinä.

Miten muuten kun se inkivääri on kiellettyjen listalla, niin uskaltaako juoda glögiä tai syödä pipareita kun niissähän on?

Tuli mieleen että Voikohan tää olla oire raskaudesta kun mulla vihloo koko ylähammas rivistöä aina kun syön jotain . Kun ei oo ennen ollu tämmöstä. Vaikea syödä kun tuntuu ikävältä.

Kysyin muuten eilen siitä kohdunnapukka asiasta, lääkäri katsoi että hyvin on kiinni ja kaikki ok. Eli ei se aina tunnu kovalta vaikka olisikin kiinni.

Eilen ultrassa toinen vastas mun viikkoja 7+1 ja toinen oli vähän isompi 7+3 mut lääkäri sanoi että näissä on aina koko vaihteluita. Ei kyllä vieläkään tunnu todelta:love:
 
Mä oon sushin kanssa kyllä syöny sitä inkivääriä sivussa :oops: ja tulen kyllä syömään pipareita ja juomaan glögiä jouluna. Määrät tosin on kuitenkin todella pieniä että en suostu uskomaan että siitä haittaa on.

Nyt kun mainitsit niin itse asiassa mulla oli ihan alussa sellasta jännää alahampaiden vihlomista. Ei siis kunnon kipuillu mutta tuntui kummalliselta. Samoin kun parina päivänä tuntui että olisi suussa haavoja mutta meni vaan ohi. Kaikkea kummallista voi kyllä tulla, js kannattaa vaan suoraan laittaa raskauden piikkiin jos ei ole varma :D
 
Mä oon jättäny pois inkiväärijutut, esim. teen jossa on sitä, ja tietysti kaikki yrttiteet ja -juomat. Joulun aikoihin kun on ollu perinteenä että tehdään piparitaikina ja sitten syödään taikinasta suurin osa, niin ajattelin siitäkin jättää nyt pois inkiväärin kun ei sitä mikään pakko siihen oo laittaa. Tosin en tiedä voiko taikinaa tehdä ilman munia, kun niitähän ei suositella syötäväks raakana.. sitten jos ei, niin taitaa tänä vuonna mennä koko homma pipariks, :p eli syön vain paistettuja tai ei tehdä ollenkaan.
Mut on tää lipsunukin jossain kohtaa, esim. kun yrttejä (tuoreeltaan) ei sais syödä niin menihän valkosipulia tuorejuustossa.. sekin kun lasketaan yrtiks, mitä en aiemmin tajunnukaan. En tiä tosin tarkkaan missä muodossa se on noissa juustoissa, eli onko jotain tuorepaloja vai mausteena (mikä on kuulema ok).
Niin ja jossain kaupungilla kun käyny pubissa missä ei oo ollu saatavilla alkoholitonta olutta, niin sit ottanu jonkun limsan tai alkottoman siiderin, niin vasta jälkeenpäin tullu mieleen että enhän mä tiä millä se on makeutettu, onko niitä kiellettyjä sakariinia tai syklamaattia.. tosin luin niistäkin ettei niin vaarallisia ois, kunhan pysyy kohtuudessa. Yleisin aine noissakin taitaa olla kuitenkin aspartaami ja joku toinen a:lla alkava.

Mulla hampaita on vihlonu varmaan siks kun enempi tullu syötyä jotain hapahkoja hedelmiäkin, esim. mandariinia ja omenaa.

Eilen muuten kun kävin porukoilla ja niillä on sellanen vanhanmallinen verenpainemittari, niin yritin kuunnella sillä stetoskoopilla, no eihän sillä mitään kuulunu mitä en kyllä odottanukaan...oon lukenu että sellasella vois kuullakin vasta joskus myöhäsillä viikoilla, ehkä rv30 jälkeen ja sillonkin vaan jos lapsi sattuu oleen just oikein päin siellä.

Tänään soitettiin toisesta neuvolasta ja patisteltiin varaan seuraavaa käyntiä sieltä minne oon siirtymässä.. että kyllä ne helposti kyselee perään jos ei ite toimi niiden mielestä ajoissa. Olin aatellu että ehtiihän sen sitten joskus lähempänä rakenneultraakin (pitäs kysyä siitä väridoppleristakin onnistusko samalla, muuten oisin jättäny ajanvarauksen vasta sen jälkeen..), mutta eihän siihenkään nyt tosiaan niin hirveen kauaa enää oo! No tänään siellä ei ollu ketään paikalla, jätin viestin ja luvattiin soittaa mulle maanantaina.
 
Noista ruokajutuista saa kyllä harmaita hiuksia jos kovin tarkkaan rupeaa miettimään.. Ite oon fetaa ja juustoja syöny ovat olleet pastoroidusta maidosra. Mäkin mietin tota glögiasiaa mutta oon kyllä jo glögiä juonut, määrät on kuitenkin niin pieniä, ajattelin että ne säännät koskien inkivääriä yms, koskee sellaisia rohdosjuttuja joissa määrät isoja. Anopin kanssa eilen puhuttiin niin ei muistanut että olis hänen aikanaan ollut ruokarajoituksia, kuulemma tuoretta sian verta hakivat hallista kun oli niin paha ja väsynyt olo :sick: Ite en kalajuttuja syö jos en tiedä ovatko olleet vakuumissa vai ei, pitäis yrittää muutenkin lisätä kalansyöntiä.

Miten teijän unenlaatu? Mä oon viimeisen viikon nukkunut huonosti, tai heräilen yöllä ja viime yönä kävin vessassa ennen viittä enkä saanu enää unta:devil: Muuten kyllä väsymys helpottanut ja jaksaa jo hyvin ilman päikkäreitäkin :)
 
Huh, heti tipahtaa kärryiltä kun ei ole tänne ehtinyt. ;)

Ihania ultrakuulumisia flowlla! Tuplasti onnea!

Annila pääsee aikaisin ultraan, sehän on ihan kohta jo! Mä odotan viikkoa pidemmälle.

Henrietta - Mulla unenlaatu on vähän heikentynyt, rupean heräilemään aamuyöllä. Aina toki nukahdan uudestaan, mutta aiheuttaa silti väsymystä. En edes vessassa ramppaa öisin, raskauden aikana myöskään ei ole tarvinnut (onneksi, varmaan oksentaisin jos nousisin yöllä syömättä mitään).

Ruokakeskusteluun: En ole mikään hysteerinen, mutta varovainen kuitenkin. Fetasalaattia voin syödä (pastöroidusta maidosta tehtyä fetaa ostan), mutta vanhentuneita tuotteita vältän. Ja graavilohi jää joululta väliin. Inkivääristä ei tarvitse huolehtia, olen muutenkin allerginen eli ei kuulu normaaliruokavalioon mulla.

Tänään tuli soitto neuvolasta, eilen siis otettiin seulaverikokeet ja muita arvoja samassa. Hemoglobiini oli 114, käski aloittaa heti rautakuurit. Ei siis ihmekään, että olen aika kalpea ja heikkovointinen ollut. Jossain vaiheessa raskautta veren määrä lisääntyy ja se pienentää hemoglobiinia, minkä takia se täytyisi saada pian paremmaksi.

Neljäs päivä oksentamatta. Jos ei lasketa sitä, että yökkäilen kyllä vähän väliä ja välillä oksennus nousee kurkkuun. Välillä saan yökkäyksen estettyä yskimällä, mies katsoo ihmeissään minkä taudin mä nyt oon saanut. :D Tänään ollut selvästi huonompi olo taas, joten voi olla että oksentamattomuusputki loppuu tänään. Helpompaa kuitenkin on jo elämä, ja ruoka maistuu.

10+2
 
Taisikin mainita aiemmin että tää viikko on tullut nukuttua paljon paremmin kun en ole herännyt pissalle niin montaa kertaa. No viime yö sitten heräilinkin, kissa jotain melusi niin siihen varmaan heräilly puoliksi. Pissalla ei kyllä tarvinnut käydä kuitenkaan kun siinä aamuyöstä. Luksusta :D

En kyllä ymmärrä miten toi pikku kumpu on eri muotoinen ja eri kohdassa päivän mittaan :D eilen illalla ja tänään aamulla se oli ihan keskellä ja sellainen pyöreä mutta nyt taas on oikeammalla puolella eikä niin täysin pyöreä. Kummallista :D toistaiseksi tuntuu kunnolla vaan selällään maaten ja vielä tuon mahamakkaran alapuolella :giggle:

Ei ole kop kop:sta kuulunut vähään aikaan. Toivottavasti siellä voidaan oikein hyvin! <3
 
Täällä on vähän hiljaista. Tietty yleensä kai tarkoittaa että kaikki rullaa tasaisen tahtiin eteenpäin eikä suurempia ongelmia, mikä on hyvä :)
Eipä täälläkään mitään kummempia kun uudet viikot taas.

Mukavata sunnuntaita kaikille tasapuolisesti :love:

15+0
 
Heippa! Täältä tulisi uusi keskustelija mukaan ja alkion siirrosta raskautunut :) Oon kyllä vielä ihan alkutekijöissä ja varhaisraskauden ultra vasta 18.12. Elämäni ensimmäistä kertaa olen raskaana ja kaikki ihan uutta. Heti alkuun tässä kyselisin että onko teistä kellään ollut plussaamisen jälkeen ns. menkkamaisia oireita? Minulla välillä on mutta huomattavasti lievempinä versioina ja sitten välillä saattaa pientä vihlaisua olla mutta mitään vuotoa ei ole joten kait tämä on ihan normaalia?
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop ja iinukka1
Tervetuloa Toiveikas ja onnea plussasta :) tiiviisti tulee hoitoketjua seurattua vaikka omasta plussasta on vähän aikaa, kaikki plussat siellä saa hymyilemään isosti!

Mulla ei itselläni ole ollut oikein mitään kipuiluja tähän mennessä mutta mä tuhrusin rv4-9 joka päivä. Alkoi siinä vaiheessa kun menkat olisi pitäny alkaa mutta sitten vaan jatkui. Kuten vuoto niin myös menkkakivutkin on tosin yleisiä ja normaalia raskaudessa. Usein todella kovatkaan kivut ei tarkoita huonoa, syynä voi olla esim keltarauhaseen ilmestynyt kysta tms.
 
Tervetuloa Toiveikas! Alussa oli mullakin menkkamaiset tuntemukset, koko ajan sellainen olo, että pian alkaa vuoto. Normaalia on.

Hiljaista tosiaan, mäkin vaan olen ja möllötän netflixin ääressä. En ole oksentanut (lähellä on ollut monesti..), mutta pahoinvointia on vieläkin niin paljon, ettei ole tehnyt mieli poistua kotoa koko viikonloppuna. Mies koko ajan vahtii, että syön. Äsken pyysin tuomaan vettä ja nenän eteen ilmeistyi iso lasi kaakaota. Tunnen oloni syöttöporsaaksi. :D Toinen on vaan huolissaan kun pääsin alussa laihtumaan niin paljon.

Rautatabletit tuntuu myös ottavan vatsaan, olen erityisen turvonnut. Toivottavasti veriarvot lähtee pian nousuun, silläkin voi olla vaikutusta tähän mun pahoinvointiin.

Mandala on jo ihanan pitkällä, kyllä tämä aika nähtävästi kulkee tasaisesti puksuttaen eteenpäin. :)

10+4
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen …
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ...


Tapahtumia tulossa :)

Peppermint - neuvola 1.12.
Kiisuli80 - ultra 2.12.
kop kop - ultra 3.12 - rv 16+1
Gaudeamus - np-ultra 3.12.
annila - np-ultra 3.12. - rv11+2
grey83 - ultra 7.12 - rv 7+1
Lia_ - np-ultra 10.12. - rv12+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
Henrietta- - neuvola 14.12.
kop kop - neuvolalääkäri 15.12 rv 17+6
Mandala - neuvolalääkäri 15.12. - rv17+2
Toiveikas81 - varhaisultra 18.12.
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
kop kop - rakenneultra 31.12 rv20+1
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 7.1.
iinukka1 - ultra 12.1.
Henrietta- - rakenneultra 20.1.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Toiveikas! Mulla oli silloin plussaus aamuna aivan tosi kovaa menkka kipua niinkuin ois veistä väännetty vatsassa. Ja sama toistui toisena yönä. Sit oli nyt ennen ekaa ultraa sellaista painetta vatsassa ja selässä. Lääkäri sanoi että voi johtua siitä että verenkierto lisääntyy .

Täällä väsymystä ja etovaa oloa. Tänään oon vaan maannut sohvalla ja torkkunut. Aivan veto pois ja ei kinnostais tehdä mitään. Sitten on nälkä ja eilen ja tänään yökkäilin sit sen nälän takia mut mitään ei siis tullut.
Sit kun syö jotain niin samantien oksettaa. Pitäis soitella se eka neuvola, millä viikolla se yleensä on? Kuunnellaanko siellä sydänääniä? Ootteko te kertonut neuvolassa että raskaus on ivf alkuinen? Kun multa lääkäri ultrassa kysyi että haluanko kertoa sitä että jättääkö hän mainitsematta siitä jossain lapussa jonka kirjoitti, lappu Kait tämän kaksos asian takia.
 
Tervetuloa Toiveikas81, lisätty listalle :)

Mulla eka neuvola oli 9+5 ja yritettiin kuunnella sykettä kun pyysin ite sitä,..no eihän niitä sillon vielä kuulunu. Muistaakseni esitietokaavakkeessa (jonka täytin netissä) kysyttiin onko hoitoalkunen raskaus ja kun kyllä, niin tarkemmin vielä mm. solujen keräys- ja alkion siirtopäivä (pas:eissa ainakin kai LA lasketaan vähän eri tavoin kun normaalisti) ja onko käytetty lahjasoluja.
Aattelisin ite että on hyvä kertoo tästä, niin voitas huomioida eri tilanteissa jos johonkin liittys tän takia lisäriskejä (esim. se vasa previa -tila).

Viime yö oli melko levoton, en saanu nukuttua ainakaan tuntiin puol 6 kusireissun jälkeen, no sit kun vihdoin sain taas unen päästä kii niin näin masentavaa painajaista että tää synty liian aikasin ja hiipu pois parin päivän päästä...;( onneks mun "enneunet" ei oo ennenkään pitäny paikkaansa.. enpä muista millon viimeks ois ollu niin helpottunu herätessä, heti kokeili että "kumpu" vielä tallessa! Hiukan ahdistava olo ollu tänään yön takia mut tiputtipa takasin maanpinnalle kun välillä tuppaa ajatukset jo karkaileen ihan liian pitkälle...kuitenkin yli puolet viikoista vielä jäljellä. Ihmeen vähän toisaalta näitä km-unia onkaan ollu.

18+4
 
Lullaby sä oot kyllä jo niin pitkällä että kyllä sitä saa jo miettiä tulevaa :) Jos jotain paskaa tapahtuu niin sille ei voi sit mitään!
Mä jo vähän aloin innostuu ton nt ultran jälkeen tästä raskaudesta, selailin jo netistä erilaisia vaunuja ja pinnasänkyjä. Eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu mutta tällä hetkellä kaikki on hyvin :) Yritän asennoitua ite niin koska meinaan muuten koko ajan keksiä jnk uuden murehtimisen ja pelon aiheen eikä siinä oo järkeä.. Kylää tää lapsettomuus ja monen vuoden epävarmuus että tuleeko sitä lasta ikinä tai raskautuuko jättää vaan jäljet..

Mulla eka neuvola oli 10+0 eikä sydänääniä kuunneltu, seuraava neuvola mulla viikon päästä ja terkka oli epäileväinen että kuuluuko sillon vielläkään niiden laitteilla mitään, ei taida olla tehokkaammasta päästä :)

Ihana kuulla Lia että sulla alkaa olo jossain määrin helpottamaan!

Lämpimät onnittelut plussauksesta Toiveikas!!!! Ihanaa kun näitä onnistumisia tulee :love:

Mä oon ollu lomalla viimeiset pari viikkoa ja kohta olis töihinpaluu, jänskättää kun oon määräaikainen töissä ja uusi työsopimus tullut niin mihin asti se on. Meinaan kyllä allekirjoittaa sen vaikka olis pidemmälle kun mitä oon ennen kun alkaa äitiysloma koska lain mukaan esimiehellehän ei tartte kertoa ennen kuin 2kk ennen pois jäämistä. Eikös se näin mee?

Poks 13+0!
 
Tervetuloa Toiveikas ja onnittelut plussasta :love:
Mulla on alusta asti ollu menkkamaisia kipuja, välillä voimakkaampia ja välillä ei... Oon yrittäny pitää hermojani kurissa, mutta huonosti onnistunut siinä...

Täällä on alkanut paniikkitasot taas nousemaan, kun eka ultra lähenee ylihuomenna :eek: oon vuoron perään sata varma, että ei siellä kuitenkaan mitään ookaa, ja sitten heti mietin, että mutta onhan näitä oireita kuitenkin, että pakkohan siellä on jotain olla...:confused::rolleyes: Taitaa hermot levätä vasta sitten kun ultra ohi ja tietää varmaksi suuntaan tai toiseen...

rv 6+6
 
Onnea hienoista ultrakuaulumisista! :) vau toisetkin kaksoset tähän ketjuun :)

Henrietta, en noista lakiasioista tiedä mutta mä oon jo töissä kauan sitten kertonu. Ja mullaki määräaikanen sopimus. Toki oon joutunu nyt paljon töistä olemaan pois niin varmaan vähän ihmettelisivät muuten. Meillä ei tämmösessä tilanteessa sopimuksia ole jatkettu eli en sitä odota enkä kyllä itekkään halua jatkaa.

Kyllä mulla äitiyskortissa lukee että ivf alkuinen raskaus eikä sitä kysytty edes haluanko sen siinä olevan. Eikä mua haittaa yhtään, hyvähän se on neuvolassa tietää koska mieliala raskauden aikana saattaa senkin takia olla paljon varovaisempi :)

Mä oon taas lähössä työterveydessä käymään.. nyt on pahoinvoinnin lisäksi ollu koviakin kipuja ylävatsassa :( en tiedä liittyykö raskauteen vai mihin mutta en saa senkään takia yöllä nukuttua..

Liikkeet tuntuu nyt päivittäin ja eilen mieskin omaan käteen ekaa kertaa sen tunsi :)

Rv 16+5
 
Huojentavaa kuulla että muillakin ollut menkkamaisia oireita näin alkuraskaudessa. Toisaalta olen ajatellut että ehkä mun keho nyt mukautuu raskauteen ja siksi antaa tällaisia oireita :) Väsymys painaa ja rinnat ovat raskaan tuntuiset ja arat mutta nämä nyt ainakin ovat selviä raskuden merkkejä :)

Kiisuli80
Minäkin täällä jännäilen varhaisraskauden ultraa ja onko mahassa mitään...jotenkin ei tätä vielä tahdo uskoa ja miettii vain että toivottavasti kaikki menee hyvin. Klinikalla sairaanhoitaja kyllä oli aivan ihana ja sanoi minulle että nyt täytyy nauttia raskaudesta ja mitään merkkejä ei ole etteikö kaikki olisi hyvin.
 
Flow kokeilepas syödä tasaisin väliajoin edes jotain pientä niin ettei kunnon nälkää ehdi tulla. Mulla ainakin jos ehti oikein nälkä tulla niin sen jälkeen syömisen aloittamisesta tuli aina huono olo eikä se mennyt heti pois sen jälkeen. Mulla tosin huono olo pääsääntöisesti aamupainotteista kun on niin pitkä paasto siinä kymmenen tunnin yöunien aikana :rolleyes:

Mulla myös eka neuvola 9+ viikoilla. Olin esitietolomaketta täyttäessä sähköisesti laittanut viestin, että olisi kiva jos sydänääniä kuunnellaan, mutta ei suostunut. Meidän neuvolassa vasta rv12 kuunnellaan. Siitä närkästyneenä tilasin itselleni kotidopplerin sitten, jolla olen 10+2 asti kuunnellut päivittäin kotona äänet. Siitä on tullut jotenkin oikein traditio, että aamulla toivottelen hyvää huomenta mahalle kun kuuntelen sykkeitä.

Kerroin myös itse saman tien miten ja missä raskaus alkanut. En näe itse sille mitään syytä miksi en kertoisi.

lullaby tiedän ton tunteen kun näkee jotain inhottavaa unta niin jää kyllä pitkälle päivään sellanen inhottava tunne :unsure: onneksi oon nähnyt hyvin vähän mitään pahoja unia raskauteen liittyen. Lähinnä silloin testailuvaiheessa näki painajaisia testien haalistumisesta yms.

Mutta wauuu sä oot ihan kohta puolessa välissä :love: Huh aika tuntuu menevän paljon nopeammin kun toisten viikkoja katselee, kuin omia :D

Henrietta sama juttu täällä, että tullut kateltua kyllä vähäsen vaunuja ja hoitopöytiä yms netistä. Tosiaan sen verran vähän vasta että ei mulla olisi hajuakaan mitkä vaunut ostaisi jos nyt pitäisi ostaa. Ja oli meillä yksi nimikeskustelukin miehen kanssa jo :oops: Mutta myös aivan samat fiilikset, että annan itseni elää tätä nyt täysin rinnoin. Jos jotain pahaa tapahtuu tässä vaiheessa niin tulen olemaan aivan saatanan rikki, enkä tiedä miten siitä pystyy pääsemään yli että pienoiskokoisen ihmisen joutuisin synnyttämään pois... Mutta ei pysty ajattelemaan sitä nyt, koska olen varma että mitenkään sellaiseen ei pysty valmistautumaan.

Ja joo 2kk ennen pitää viimeistään ilmoittaa esimiehelle.

Kiisulilla enää pari päivää maagiseen ekaan ultraan, jännää! pidän peukkuja täällä kyllä (y)(y)(y)

Caro oi ihanaa, liikkeitä!! :love: Mulla ei kyllä edes joka päivä tunnu sitä elohiirimäistä lepatusta, lauantaina viimeksi, mutta kai se niin paljon riippuu siitä mihin suuntaan sintti milloinkin potkii.
Toivottavasti ylämaha ei kovasti vaivaa enää pian!

Toiveikas mullakin ekan verikokeen jälkeen klinikan kätilö puhelimessa sanoi, että ei mitään syytä tulla kontrolliverikokeeseen, että kaikki on niin hyvin kun voi vaan olla. Mutta niin sitä vaan itsellä kaikki pelot takaraivossa jäyti ja menin reilu viikon päästä uudestaan verikokeeseen kun en nahoissani pysynyt. Se on aivan odotettavaa, että pitkän matkan kun tätä lapsettomuutta on tallustellut, niin ei sitä vaan nappia painamalla aina pysty olemaan onnellisesti raskaana, tai itse en ainakaan pystynyt. Mutta sen(kin) suhteen pitää vaan olla itselleen armollinen.

15+1
 

Yhteistyössä