~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

MyMa, ja joku muukin taisi kystyä laskettua aikaa. Eli se ois kesäkuun 15pvä, mutta mää en sitä oo juuri miettinyt/rekisteröinyt kun nytkin toi kätilö sanoi, että ei niitä loppuun saakka päästetä, että 38 viikolla sitte käynnistetään ja kun hyvin usein ne lähtee etukäteen syntymään itsestäänkin. Ei sitä laskettua aikaa silti muuteta.

Caro, onpa ikäviä sun kivut:unsure:, on kyllä todella kuluttavaa jos ei pysty kunnolla nukkumaan, mutta sokerit pysyny hyvänä, huippua!! Ei sulla enää kauaa mene, niin päöset herkuttelemaan. Kohta teillä nyytti sylissä❤

Voi Marrasmai sun pissatulehdusta:( Onpa kyllä ikävä juttu kun taas antibioottia, mutta eipä sille muutakaan voi.

Kyllä mun todellinen odotus alkoi vasta tänään. Ekaa kertaa tuntuu, että on sydän 100% mukana ja nämä pienet ihmiset tuli kyllä niin rakkaiksi kertaheitolla. Nyt saan luvan kanssa nauttia ja vähän shoppaillakin. Pieni kokoero on edelleen vauvojen välillä...pojan painoarvio 337 ja tytön 291, eli muutama päivä on siinä välissä, mutta alkuraskauden ultrasta lähtien siinä on ollut se noin 3 päivää eroa ja se siinä on edelleenkin, mutta ultraaja oli sitä mieltä, ettei merkkaa yhtään mitään ja seuraavan ultran laittoi vasta kk päähän.
Ei muuten otettu mitään pissanäytteitä sun muuta....pelkästään ultrattiin. Kätilö meinas että vasta seuraavasta ultrasta lähtien otetaan kaikki muut rutiinijutut ultrauksen yhteydessä. No, mutta mulla on neuvola tulossa reilun viikon päästä.
Kuulemma pitäis kuitenkin käydä sokerirasituksessa ku kaksoset kyseessä!? Neuvolassa taas sanottiin toista, mutta samapa mulle, voin käydä, vaikkei se kivaa oo juoda sitä litkua, mutta saapahan senkin selvitettyä.

• Tykkää
Reactions: MyMa
Siida ihanaa, onnea! Ja vielä molemmat sekä tyttö että poika! <3 Kyllä mäkin luulen että tuo rakenneultra on se minkä jälkeen kaikesta tulee oikeasti todellista. Nyt pääset shoppaileen! :) <3

Myma mä luulen että mm. sikiön liikkeet aiheuttaa sen että kalvot siellä paukkuu. Ehkäpä se pieni vielä joku päivä rikkoo ne kalvot päättäessään pyrkiä maailmaan. :)

Caro kyllä hirmu suuri vaikutus on jo pelkästään sillä jos ei saa nukuttua kunnolla. :( Ja kun vielä kipuileeniin noin kaikki liikkeet yms.. Ei tosiaan ole onneksi pitkästi enää kun mies kurvaa sitten mäkkärin drive in-luukun kautta tullessaan sua ja vauvaa katsomaan. :)

Marrasmai onkohan sulla ollut oikea lääke käytössä..? Kun täällä nuo näytteet lähetetään viljelyyn ja sen jälkeen lääkäri tarkistaa että määrätty lääke varmasti tepsii pissasta löytyneeseen bakteeriin. Toivottavasti lääke auttaa nopsaan ja tällä kertaa pääset vaivasta eroon!

Korvausasiat on OP:lla toimineet tosi hyvin ja nopsaan. Oon vaan netissä täyttäny hakemuksen ja muutamassa päivässä on rahat tilillä. Tarviikin katsoo millasta sieltä on nyt tarjolla, ikävää jos on huonontunut ehdot ja tuo omavastuuosuus..

Lullaby me ei haluttu tietää sukupuolta, joten meillä se selviää vasta synnytyksen yhteydessä :)

Onnea Siida hyvistä ultrakuulumisista ja yksi molempia ihanaa!

OP:lla ei muuten ole ensimmäinen vuosi ilmainen vakuutuksissa. Se tarjous koski vain viime vuotta, ei enää tätä vuotta. Oli kuulemma juhlavuoden kunniaksi se tarjous. Täysvakutuus oli jotain 650€ ja siitä eri osia tiputtamalla sen saa pienemmäksi. Me saatii sieltä just vakuutus, vaikka vähän jännitin miten käy, kun on ollut aikaisemmin veritulppa ja siihen käytän nyt estolääkitystä. Normaalisti se on estänyt melkein kaikki henkilövakuutukset op:lla...

Helios 22+1

Caro kuulostaa kyllä inhottavalta kivut ja unettomuus :( Onneksi loppusuora ja hamppariateria häämöttää jo :)

Siida aivan ihanaa! :love: Sun laskettu aika on meidän hääpäivänä :)

Mavli mulla on siis streptokokki, joka siis uusiutuu tosi helposti kun edellinen ab-kuuri loppuu, eli voipi hyvin olla että joudun syömään vielä parikin kuuria tän jälkeen. Ilmeisesti enää viikon 30 jälkeen ei enää hoideta, mutta synnytyksessä mulla täytyy olla antibioottitippa, ettei vauva saisi tartuntaa. On vauvalle hengenvaarallinen. Yksi huoli lisää listaan siis :(

Viimeksi muokattu:
Iso kiitos kaikille huolehtivista kommenteista! ❤ Elämä voittaa jo ja olin töissäkin tänään taas. Kun vielä tuo Hb sais ees vähän ylemmäksi että jaksaisi edes shoppailla :ROFLMAO: ja että jaksaisi synnyttää, se vähän jännittää. Mutta eiköhän siihen tippaan pääse pian. Ei ihme kyllä huippaile silti yhtään. Ja hauska on että vaikka fyysisesti on jo ihan loppu niin henkisesti on vaan niin onnellinen koko ajan :love: liikkeet tuntuu jo läpi ja mieskin on saanut niitä ihmetellä.

Ihanaa Siida, täällä tuli kans pieni liikutuksen kyynel :love: ❤ kyllä niitä pieniä ihmisiä niin rakastetaan!

Caro kuulostaapa kurjalta, onneksi ei ole enää pitkää aikaa odotella! Jotenkin vähön kauhulla mietin noita viikkoja kun tuntuu että nyt jo vatsa on kovasti tiellä ja iltaisin niin kova että hengitystä vähän haittaa. Hyvä että sokerit on pysyneet. Jännä muuten että radilaiset ilmeisesti saa tosi tarkat ruoka-ohjeet, kun me täysdeet ei saada sen kummemmin perusohjeita enempää.. (n)

Lullaby meillä ei ole suostunut vielä sukupuolta näyttämään, keskiviikkona taas yritetään uudelleen :)

OPn vakuutuksesta oon kans kuullut hyvää, me ei saada varmaan mitään kun on mun dee ja ylipaino :unsure: täytyy toivoa että vauva saa isänsä geenit joka ei oo ikinä ees flunssassa ❤

Piti muuten jo aikasemmin laittaa että ihania mahoja kaikilla ❤ mun on ihan jättiläinen noihin verrattuna :ROFLMAO: katotaan osaanko laittaa kuvaa..

Ilmeisesti en.... :LOL:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
Maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
An1z81 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?

Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)

Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3..8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ..19.12.2017
Voikukka... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017

Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.

Viimeksi muokattu:
Salama ei me ainakaan olla käyty siellä
Pohjolan sairaalassa. Pikku Jätissä täällä stadissa ja oon OP:n kännykkäsovelluksen kautta tehnyt nopeasti korvaushakemuksen ja siitä sitte rahat tullut tilille ilman mitään kuittien lähetystä tms. Tosi kätevää ollut.

No se se oli mistä mun piti vielä tuon vakuutuksen suhteen sanoa. Mekään ei oo käyty Pohjola sairaalassa, kun oli ennen sen avausta Tampereelle jo tykästytty Mehiläisen palveluihin. Mutta ainakin Tampereen sairaalasta olen kuullut että heillä on siellä hyvät ammattilaiset töissä ja jos en väärin muista niin siellä pystyvät tekemään tuon korvaushakemuksen (ja helpommissa/selkeissä tapauksissa jopa käsittelemään sen?) saman tien.

Siidallekin piti vielä kommentoida että mietin myös tuota sokerin ja vaalean viljan vaikutusta hiivaan ja vastaaviin vaivoihin.. Ja ne on just niitä mitä menee aika hyvin nyt.. :whistle:

@marrasmai Ihana esimies sulla! Harva taitaa loppupeleissä olla noin ymmärtäväinen kiva kun ei tarvi stressailla töistäkään enää. Ja mahtavaa että ultrassa kaikki oli hyvin ja onnea tyttölupauksesta :love:

@mavli toivovottavasti se vuoto nyt loppuisi (y)

@Caro87 Ikävältä kuullostaa noi kipuilut... onneksi ei ole enää pitkä aika!

@Siida mitämitämitä! Vai että tyttö ja poika! :love: Voisko enää paremmin olla ❤ Nyt todellakin alat nauttimaan (ja shoppailemaan!). Vähän kade että saat ostaa molemmista genreistä ne herkuimmat vaatteet ;)

Hei kiva kun tuli puhetta noista vakuutuksista! Itsekkin niitä jo vähän miettinyt että ehdottomasti se otetaan, pitää nyt vaan miettiä että mistä. Itse kans kuullut niin että kannattaa ottaa ensimmäiselle vuodelle melkeinpä koko setti kun ei tiedä että kuinka terveenä sieltä synnytään ja tuleeko jotain isompaa heti. Sitten vuoden kahden jälkeen vasta karsimaan niitä "turhempia" pois.

Täällä tuntuu että maha kasvanut viikossa ihan hirveästi! Kävin ostelemassa tänään ihan kunnolliset mammahousutkin mitkä yltää tisseihin asti. Aikasemmin oli vaan sitä puoliresoria ja nyt tuntuu että se rullautui alaspäin jatkuvasti kun maha niin pinkeenä ettei pysy enää vaan siinä päällä.

Mies ollut myös koko viikon reissussa ja iltasin itkua vääntänyt kun on muka niin väsynyt.. heräät aikasin, viet koiran lenkille, meet töihin, pääset töistä ja meet kauppaa, tuut nälissää kotiin ja meet heti koiran kanssa lenkille liukastelee, teet ruuan, hetken lepäät ja taas on ilta kun koira ulos, suihkuun ja nukkumaan. Aina tuntuu siltä ettei se ukko tee täällä tarpeeks mutta näin kun on yksin niin vasta huomaakin kuinka paljon helpompaa kaikki on kaksin.

IMG_5686.JPG

Kiuski 18+6

No niin, nyt on sitten ensimmäiset shoppailut shoppailtu. Popilta löysin huikeesta alesta kummallekkin tulokkaalle hupulliset kollaripuvut ja lakit. Sitten pari bodyä toisesta paikasta ja niihin housut. Eli, nyt tää odotus on sitten jo pelottavankin realistiseksi ja todelliseksi tehty :love:

Kiuski, kerroit että on maha kasvanut❤, samoin on käynyt täällä ja tullut sen mukana kaikenmoisia liitos/selkäkipuja. Tosin on oltu reissussakin nyt viikonloppu ja paljon tullut käveltyä ja se alkanut enemmän ja vähemmän sattumaan häpyluuhun, samoin toispuoleinen iskias/jalkakipu ollu aika häiritsevää. Just totesin miehelle, että kuinkahan raihnainen musta tätä tahtia vielä tulee. Kivuttomasti myös supisteli eilen, maha kovettui vähän väliä. Ja vauvojen potkut tuntuu jo selvästi.

@Siida mä itseasiassa mietin tänään että tunnenko omiani kun häpyluun kohdilla tuntunut jotain, ei siis kipua mutta sillai tuntuu että pistänyt merkille että mitäs nyt. Ajattelin vaan jotenkin että kuvittelen että eihän tässä vaiheessa vielä voi olla mitään tuntemuksia mutta kai sitten voi o_O samoin noi mahan kovittelut, en tiedä miltä ne oikeasti pitäisi tuntua, mutta kun on kiire päivä töissä niin maha tuntuu sellaselta superpinkeältä, kovalta ja tosi täydeltä ja vähän tukalalta, onks se just sitä sitten? Mä kans olen jotenkin raihnainen nyt jo että vähän pelottaa mitä kuukaudet vielä tuo tullessaan. En sano että olen mikään kipeä tai sellainen, mutta en näin huonossa kunnossa ole ollut kyllä ikinä niin tuntuu jotenkin tosi hassulta :ROFLMAO: ja ai kauheeta miten mä olen hidastunut! Kaikki liikkeet on jotenkin slowmodella :LOL:

Tänään olen ollut vaan kotosalla ja ommellut pikkutyypille kaikkia juttuja. Aikaisemmin olen tuntenut liikkeitä vaan iltaisin mutta tänään se on ollut touhuissa mukana jo aamusta asti :love: viikon päästä olen puolessa välissä! Niin huikeeta!!

Btw, missä vaiheessa liikeet yleensä tuntuu myös vattan päällä?

Kiuski, mulla on sellasta alamahaan sijoittuvaa kiristävää tunnetta ollut jo pari viikkoa enenevässä määrin ja kun siellä rakenneultrassa siitä mainitsin niin kätilö sanoi, että ihan normaalia. Nämä häpyluun kivut on tullu enemmän haittaavaksi nyt viikonloppuna.
Iltaisin on minullakin hirveen tukala olo, siis maha jotenkin hurjan iso, puristava ja pinkee....aamulla ja päivällä on helppo olla, mutta hirveen iso ero aamun ja illan välillä ja varsinkin autossa istuminen aiheuttaa tuskaista fiilistä. Nyt ku ajeltiin kotiin päin, oli pakko kesken matkan ottaa farkut pois ja vaihtaa legginssit...ai että helpotti:love:
Kyllä mää oon nyt jonkin aikaa tuntenut liikkeet käteen, varsinkin jos vetää jalkoja vähän koukkuun ja on kyljellään sekä pitää kättä alamahalla, niin toi alempi vaavi varsinkin potkii kunnolla. Nyt reilun viikon oon tuntenut tään ylemmänkin vaavin potkut käteen, mutta hän lopettaa heti liikkumisen jos mies yrittää kokeilla:LOL: Tytöt on tyttöjä:rolleyes:

Viimeksi muokattu:
@kiuski, kyllä nuo harkkasuppareilta/kovottelulta ihan kuulostaa :) Niiden ei kuuluisikaan olla kivuliaita. Mutta tuo tukala on kyllä oikea sana niitä kuvaamana, jos kunnolla kovottaa! Kun kokeilee ulospäin liikkeitä niin kannattaa muuten pitää mielessä että mitä pienemmät ne tuntemukset on, niin sitä helpommin niitä myös kuvittelee tuntevansa käteen ja oikeasti tunteekin vaan sisältäpäin. Että ahaa nyt tuntui potku käteen - vai tuntuikos se mahan sisäpintaan ja ajattelin tuntuvan myös käteen? :LOL: En siis yhtään tarkoita tällä Kiuski sua tai noita viikkoja vaan ylipäätään sitä, että vaikea oli joskus tietää missä se liike tuntuu:geek: Mulla mies tunsi ekan kerran mahan päältä rv17 ja jotain. Se oli jo ihan selkeä potku.

Jos iltaisin maha on kovasti isompi kuin aamulla, niin siinä taas lienee turvotustakin mukana :) Kattelin kuvia (joita kännykässä on paaaaaljon) jostain rv14 tienoilta ja siinä vaiheessa olin jo että aah, mikä ihana pikku vauvapömppis... Ja se oli kyllä turvotusta mulla suurin osa :ROFLMAO: Vaikka vauvastahan sekin johtuu! Ihanahan se maha on heti kun vähänkin pömpsähtää esiin:love::love:

Omaa napaa sen verran että oikeita, lieviä supistuksia alkaa tulla jo monena iltana. Vaikka tekevätkin mojovasti kipeää niin oon ihan että jes jes, sieltä tullaan pian ;):rolleyes:

MyMa 37+1

@MyMa joo en siis ole tuntenut yhtään niitä potkuja vielä käteen ja ne liikkeet tuntuukin jotenkin olevan tosi "syvällä" vielä että harvoin edes yritän pistää kättä siihen kokeillaakseni. Olisi vaan jotenkin kiva että myös mies pikkuhiljaa ne tuntisi kun itse tuntee ne niin selkeästi jo, luulee vielä kohta että muija vaan kuvittelee kaiken hormoonihuuruissa :whistle:

Mä kans kyllä turpoan kun ilmapallo iltaa kohden! Kertonee varmaan jotain turvotuksesta jos joutui ostaa mammahousut jo joskus rv10 tienoilla :ROFLMAO: Nyt selkeästi huomaa että ei ole enää pelkkää turvotusta kun aamulla sama pötsi ja enää ei saa vedettyä sitä edes sisään piiloon. Itseasissa kaverilla menossa sama viikko kuin mulla ja se vetelee vielä omissa housuissa, päällepäin ei näy yhtään. Niin eri tavalla kyllä pömpsähtelee esille :whistle: täytyypähän hei ihan mielenkiinnosta tänään vaikka mitata kuinka paljon tulee iltaa kohden senttejä lisää :LOL:

Kiuski 19+1

Ihan mielettömästi onnea Siidalle hyvistä uutisista ultrassa. :love:

Kiuski, kuullostaa minustakin ihan tutuilta tuntemuksilta nuo kovottelut. Ja noilla viikoilla alkoi jo pikkuhiljaa tuntumaan potkut vatsan päältäkin.

Tässä loppuvaiheessa on hauska katsoa vatsaa kun se elää ihan omaa elämäänsä. Hytkyy, heiluu ja vaihtaa muotoaan ihan miten sattuu. :D

ON: Huomenna on neuvolalääläri ja ainakin itestä tuntuu että tyttö on pysynyt nyt pää alaspäin, onneksi! Nyt on öisin alkanut tuntua vähän kivuliaampia supistuksia jotka jo muistuttavat vähän menkkamaisia jomotuksia. Esikoisesta ei tällaisia ollut. Vähän jännittää, että tuleeko se jo kohta ulos. Toisaalta voihan se johtua siitäkin jos baby nyt vihdoin ja viimein alkaa laskeutua alas. Järjetön närästys ainakin alkaa vähän ehkä jo helpottamaan.

• Tykkää
Reactions: SalamaT
Kiitos Op-kommenteista! Meinataan siis vakuutus ottaa, jotenkin toi vaan alkoi kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta... Mut kaikilla on hyviä kokemuksia. En kyllä silti tohon nettisivujen laskuriin luota, pyydän tarjouksen. Eka vuosi on laskurilla -30%, ei ilmainen enää mut hyvä etu silti.

Hyvä Siida! Siitä se Shoppailu lähtee... Kiva jos voit vihdoin olla rauhallisemmin mielin.

Mehän saadaan tänne kohta vauvoja :love: Koittakaa vaan MyMa, Caro ja Ranau kaudella vielä hetki!

Täällä kans turvottaa iltaa kohti. Ja masu kasvaa kovasti. Tänään neuvolassa elämäni eka sf-mitta, keskikäyrälle asettui. Hb 120 eli ei mulla pitäis olla mitään hätää, vanhuuttani varmaan oon väsynyt :D Mut typy kyllä majailee taas niin alhaalla, että on vähän tuskaista välillä. Painaa rakkoa pahasti. Mulla on endometrioosikudosta tuolla rakon tienoilla, luulen et se eniten kipuilee. Terkkari käski viedä pissanäytteen varalta kuitenkin. Muuten aika ihanaa, kelan paperit voi täytellä, äiti kantaa neulenuttua ja ompelee vauvanpesää, meen oman olon mukaan ja koitan vaan nauttia tästä nyt!

Salama 22+4

Kiuskin empiirinen tutkimus on nyt valmis! Aamulla mittasin navan kohdalta joka on pullukoimillaan niin sentit oli 91 ja illalla 93! Jos joku miettii että onko mulla liian vähän tekemistä ja liikaa aikaa niin vastaus on kyllä :ROFLMAO:

Kiuski 19+2

Heippa kaikille! :) Täällä onnellinen plussannut, ja aattelin varovaisesti pikkuhiljaa siirtyillä myös tälle puolelle tuolta IVF hoidoissa oleville / sinne joutuville keskustelusta. Pikkasen tietoo minusta, eli ollaan avomieheni kanssa yritetty lasta suunnilleen vuodesta 2013, eli reipas 5 vuotta. Hoidoissa käyty nyt n. pari vuotta, ja ihka ensimmäinen plussa tuli nyt sitten ensimmäisestä PAS: sta, joka tehtiin 15.1 viisipäiväisestä alkiosta. Virallinen testipäivä oli eilen, joten hyvin alussa ollaan, viikot nyt 4+5. Ensimmäinen ultra olis sitten 20.2, eli 3 vkoa odottelua nyt tässä toivoen että kaikki olisi hyvin :love: Karmee pääkipu ollut tänään, joten enempää en jaksa kirjotella, vaan painun lepäämään. Jospa pääsisin pikkuhiljaa sitten teidän juttuihin mukaan tässä! Vähän jo lueskelinkin, ja tutuuja nimimerkkejä täällä tuli vastaan, esim. @Siida , valtavasti onnea! Tyttö ja poika :love::love:

Terkuin,
An1z81 1.IVF / 1.PAS ensimmäinen LA?

Kiitos Anzu, omin luvin keksin sulle lempinimen:LOL: ja hurjasti onnea plussasta, sekä hyvää matkaan synnärille saakka❤ Päänsärky on ollu itelle myös tuttu oire, ihan alussa voimakkaampana ja sen jälkeen aaltoillut päivästä riippuen voimakkaampana ja lievempänä, mutta nyt näyttäis että on helpottanut.

Kiuski, tää mahan ympärys heittää itsellänikin useita senttejä päivän aikana. Aamulla on aina niin sutjakka olo, mutta jo tässä vaiheessa päivää alkaa fiilis olla täydempi ja mitä enemmän iltaa kohti mennään, sen täydemmäksi muuttuu. Nyt ei ollu kuitenkaan viikkoon paino noussut, mistä oon kyllä tyytyväinen, eipä kyllä tarvis enää noustakaan.

• Tykkää
Reactions: An1z81
@Siida ihania uutisia! Jokos olette tytölle kertoneet?

@kiuski mulla oli esikoisen rv32 aikaan 92 cm maksimiympärys. En saanut muhkumahaa koskaan, ehkäpä nyt :LOL:

Luin kaikkien kommentit parin päivän jaksotuksella, mutten muista nyt kaikkea. Olin viime viikon lomalla ja koska mies on vähän natsi siitä, kuinka puhelinta käytetään esikoisen läsnä ollessa eli ei käytetä, niin tuli lomailtua some-kanavistakin.

Vakuutuksista. Mikähän huono säkä meillä on ollut niiden kanssa (n) Me ei saatu mitään vauvavuosi maksutta vakuutusta. Pelkään, että sama toistuu. Enkä myöskään ole päässyt hyödyntämään op:n tarjoamaan maksutonta lainanlyhennystä, joka heillä perheellisille on tarjolla, vaan vaikka olen hakenut lyhennysvapaata, olen maksanut muutoksesta 200 €. Ja tämä kahteen kertaa, kun myöntävät vuodeksi kerrallaan ja olinkin kotona vähän pidempään. Meillä on edelleen se opn vakuutus. Maksaa nykyään 470 :ninja: vuodessa. Olen kyllä monesti miettinyt uskaltaisin lopettaa vai alkaako sitten joku lääkärissä ravaaminen. Puoli vuotiaana oli anemiaa, jota tutkittiin, joten oli hyvä kyllä alkuun. Mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään.

On: np-ultrassa kaikki hyvin! Oli kyllä täysin eri näköinen kaveri kuin esikoinen tähän aikaan:D Kerroin myös esimiehelle.

• Tykkää
Reactions: marrasmai
Kiuski, se on vaan sitä, että yritän orientoitua:LOL: noin söpöstihän ne sitten nukkuvat aamusta iltaan:ROFLMAO:

Zoona, ihanaa kun ultrassa kaikki hyvin❤Kyllä mekin joskus kun lyhennysvapaata haettiin, se 200€ siitä muistaakseni maksettiin.....tästä kyllä jo sen verran aikaa, etten ihan tarkkaan muista ja ei mekään mitään ilmasta ekaa vuotta vauvavakuutuksesta saatu. Ei mee nallekarkit aina tasan ei:whistle:
Me on kerrottu tytölle kun en enää pysty oikeen nostamaan häntä lattialta syliin, niin itsekin nyt jo tietää, kun syliin haluaa, niin pyytää että mennään sohvalle. Kerrottiin jo jokin aika sitten ja välillä käy aina vauvija silittämässä, mutta en loppuviimein tiedä kuinka hän oikeasti tään asian ymmärtää. Kaiken kyllä osaa puhua. Nyt kun ostin ekat vaatteet vauvoille, niin tytölle ne näytin selitin, että nämä on niille meiän vauvoille, jotka on nyt äitin mahassa. Tarkkaan kuuntelee kyllä, mutta kyllähän se totuus sitten valkenee varmasti aika shokkina.

Te käsityöihmiset, itseni mukaan lukien. Oisko hassa ajatus, että laitetaan tänne kuvia omista värkkäilyistä? Minusta ois ihana nähdä, mitä kukanenkin on omin käsin tehnyt.....vai tukeeko tästä sitten liikaa käsityöpalsta ja taas sitten kun luonnollisestikaan käsityöt ei oo kaikkien juttu.

Viimeksi muokattu:
Mä en oo yhtään käsityöihminen, mutta huolisin mielellään vinkkejä hyvistä kirjoista tai nettisivuista joista löytyis kivoja (ja mielellään helppoja) neulontaohjeita vauvalle :) Mua ei ainakaan haittaa myöskään kuvat muiden käsitöistä, omista mahdollisista tekeleistäni en kyllä lupaa laittaa kuvaa :LOL:

Myma ja Ranau niin jännää kun voi tapahtua ihan koska vaan! :)

Zoona onnea hyvistä ultrakuulumisista! <3

kiuski mä mietin itekin tuota että pitäskö mittailla.. :D Mäkin selkeesti huomaan iltasin enemmän turvotusta. Toki riippuu siitäkin, mitä tulee päivän aikana syötyä.

Siida ihanilta kuulostaa sun shoppailut! Meillä on aika sama tuon pojan kanssa, on kerrottu hänelle ja puhutaan vauvasta mutta kyllä varmaan kesällä tulee shokki kun tajuaa että meille on muuttanut vauva.. :D <3

Tuntuu että tarvis saada vauvan tuloa vielä jotenkin konkreettisemmaksi.. Esikoisesta se oli paljon vaunujen, kaukaloiden yms vertailua ja hankintoja alettiin tekemään pikkuhiljaa rakenneultran jälkeen. Nyt nuo kaikki tarvikkeet on jo, eikä aikaa tai ajatuksia tarvitse käyttää siihen. No, kaivoin sitten edes kaikki meidän vauvanvaatteet esiin ja hypistelin ne läpi. Yritin katsoa hieman sillä silmällä, että minkä verran meillä olisi tytölle vaatetta. Silloin tällöin tulee facen kirppiksillä eteen joku ihana vaate tytölle mutten uskalla niitä vielä ostella, jospa ensi viikolla ru:ssa kaikki olisi hyvin ja sukupuoli selviäisi niin pääsisin vähän shoppaileen. :) Huomenna puolivälissä! Ja tavallaan tuntuu siltä että on päässyt vasta alkuun kun alkuraskaus oli niin täynnä epäuskoa..

Käsityöt unohtu, alkaa raskausajan dementia vaivata..

Mä en jotenkin saa tehtyä mitään! Aloitan ja puran ja aloitan ja puran.. Esikoiselle tein ihanan merinovillaisen pipan, sukat, tumput ja villahaalarin. Se pipa oli kyllä niin ihana että sen voisin haluta ensi syksyksi ja talveksi pienellekin <3

Dropsin sivuilta oon nyt viime aikoina löytänyt kivoja juttuja, samoin novitan sivuilla on jonkin verran ohjeita. :)

• Tykkää
Reactions: marrasmai

Yhteistyössä