~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea Reuna pikkuisesta! Olipas sulla kokemus. Huh. Täällä mekin vielä oleillaan, mutta huomenna todennäköisesti päästään kotiin. On tää vaan hassua, jotenkin sellainen tunne et tää on unta. Ettei tää voi olla totta. Nyt sain synnytyskertomuksenkin luettavaksi ja siellä luki se nt-riskilukukin mitä monesti kaipailin. No eipä sillä en väliä, poitsu on täydellinen pakkaus :love:
 
Mulle ei oo tullu ilmoituksia että täällä ketjussa jutellasn :eek:

@Reuna onnea palkinnosta! Kai sulle punasoluja annettiin ko noin paljo vuosit?

@Kesäheinä-78 tuo vuoto asia on aovan hermoja raastavaa. Täällä ollut myls eilen ja tänään rusehtavaa tuhnua ja ajoittain kipuja, kun aikaisemmin tuli kivuttomasti kirkasta verta pari tippaa. Vähän huolettaa joo... mutt yritän pysyä coolina, kun se on vaan tuhrua, ei enempää.

Paha olo (y) tukee teoriaa että elämää pitäs olla. Mehujäötelöt on varmaa ruokaa,muuten ei välttämättä mee mikään tai yllättäen sit kaikki kelpaa. Ihme touhua:ROFLMAO::ROFLMAO: vielä vähän reilu viikko ekaan ultraan.

Evangelina 5+6
 
@Reuna onnea palkinnosta! Kai sulle punasoluja annettiin ko noin paljo vuosit?
Evangelina 5+6
Joo. Ilmeisesti 4 yksikköä punasoluja ja sit vielä ilmeisesti jääplasmaa. Sen verran kiire ja massiivinen vuoto ollut. Ja kävi vielä ilmi ettei mitään verikokeita otettu valmiiksi eikä anestesialääkäriäkään oltu informoitu että tällainen tapaus ois mahdollisesti tulossa. Sanoin tässä osastolla kätilölle, että haluan jutella tapauksesta vielä lääkärin kanssa. Ja varmasti mieskin haluaisi. Oli sekin aika järkyttynyt tapahtumasta.
 
Heippa,

Onnea vauvan saaneille, uusille plussanneille, ja hyvää äitienpäivää.

Täällä varhaisultra on takana ja kaikki oli hyvin. Oireettomuus stressaa mutta täytyy toivoa että kaikki menee jees.

Ja jos joku joskus lukee tätä jonka raskaustestin viivat lähtee haalistumaan viikolla 6+ - ei välttämättä aihetta huoleen. Kerkesin lietsoa itseni stressiin em. syyn vuoksi kolmen päivän ajan, kunnes neljäntenä päätin leikkiä kemistiä ja testata tuota lullabynkin mainitsemaa ilmiötä jossa tietyn rajan jälkeen raskaustesti ei ilmeisesti pysty "käsittelemään" hormonimäärää. Tein 2 testiä josta toisen normaalisti ja toisen vedellä laimennetulla näytteellä (n 50:50). Ja sain vahvemman viivan laimennetusta versiosta. Siinä vaiheessa totesin että tää ei ehkä oo enää ihan täysijärkistä ja lopetin testaamisen...

Täytyy vaan toivoa parasta:)

Tsemppiä kaikille

giraffen 8+0
 
Viimeksi muokattu:
@Evangelina Ihanan rauhallisesti sä osaat olla vuodoista ja kivuista huolimatta! Toisaalta raskausoireet myös kummasti helpottaa oloa, olen huomannut.

@giraffen___ Onnea varhaisultrakuulumisista! Kiinnostava tuo testauskokeilu. Olenkin tässä miettinyt, kun koko ajan on huoli keskenmenosta, että auttaisiko raskaustesti, mutta se taitaisi näillä viikoilla vain lisätä huolta.

Täällä tuhru on pysynyt poissa jo kokonaiset kaksi päivää, mutta nyt tosiaan huolta aiheuttaa oireettomuus, tai oikeastaan niiden vähäistenkin oireiden lieventyminen. Luin juuri oirepäiväkirjaani ja sen mukaan mulla on ollut nännit arat lähes koko ajan, alkaen jo ennen testausta, ja ne on arat edelleen. Lievää etovaa oloa on ollut myöskin jo piinapäivistä asti, selkeämpää vain muutamana päivänä, viimeksi lauantaina, vaikka sekin oli kyllä tosi lievää. Mahassa nippailee ja kiristelee ja etenkin turvottaa, mutta muuten on aika normaali olo.

Ei pitäisi lukea netistä odottajien oirekuvailuja. Useimmilla kun on niin paha olo että ihan pönttöä pitää halailla jo tyyliin viikolta 3+, ja tissit on niin kipeät että ei pysty makaamaan mahallaan ja jos niihin vahingossa joku osuu niin tekee mieli huutaa. Ja väsyttää niin että 12 tunnin yöunien lisäksi nukutaan kolmen tunnin päikkäreitä. En tiedä onko niin monilla oikeesti niin voimakkaita oireita, vai liioitteleeko ihmiset vain todella reilusti? Itsellä oireet on joka tapauksessa olleet tosi lieviä ja tuntuu että vähenevät vain. Toivottavasti ei ole syytä huoleen. En nyt joka tapauksessa aio rynnätä ultraan ihan lähipäivinä, ellei jotain ihmeellistä tapahdu.
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! Kiva lukea teidän synnytyskertomuksia, vaikka kaikilla ei asiat ihan putkeen menneetkään.

Alkaa jännittää entistä enemmän. Meidän vauva kasvaa yläkäyrillä ja käyn vielä ensi viikolla ultrassa tarkistamassa tilanteen. Jos näyttää tulevan reilusti yli 4-kiloinen, vaadin kyllä sektion hetki kättelyssä.
Sokerit koko ajan ok, eli ruokavaliollakaan ei voi vaikuttaa kasvuun.

Sairastuin eilen elämäni oksennustautiin, joka alkaa onneksi jo helpottaa. Nyt vain närästää enemmän kuin ikinä ennen. Oksensin kaiken vedenkin, ja olisin oikein mielelläni mennyt nesteytykseen ettei tarvitsisi enää oksentaa. :(
 
Pussipiru se neljä kiloa ei oikeasti ole mikään paha vaikka tuntuu varmasti isolta vauvalta. Ja ilmeisesti aika normipaino neljäkiloa nykypäivänä. Olisin itekin ollut varmaan aika kauhuissani jos sellaista olisi povattu etukäteen, lupailivat jotain 3,5kg vauvaa. Poika oli sitten 4kg enkä usko, että olisi ollut mitään ongelmia saada ulos ellei olisi tullut nyrkki poskella maailmaan. Nyt ponnistusvaihe venyi tuntiin mikä sekään ei älyttömän pitkä vielä. Sen käden takia jouduttiin imukupilla avustamaan lopuksi, mutta ei sekään ollut kauheaa kun oli hyvä lääkitys.

Naisen kroppa on kuitenkin tehty synnyttämään, kyllä varmasti menisi neli kiloisellakin ihan hyvin :) parilla tutulla tullut 4,5kg vauva eikä edes repeämiä kun ollut hyvä kätilö (sillä on muuten tosi iso vaikutus miten kätilö ensikertalaista ohjaa ponnistamaan ettei paikat repeä) ja synnytys sujunut ihan normaalisti.
Uskon, että mä paranin repeämästä ja epparista helpommalla kuin sentiohaavasta ois parantunut.

Kesäheinä ei varmasti kauheasti lohduta just nyt, mutta todellakin ne oireet vaihtelee päivästä toiseen! ja todella vähäisillä oireillakin raskaus kyllä vaan jatkuu. Mun oman vähäoireisuuden ja lukemani perusteella oon tullut siihen johtopäätökseen, että ihan yhtä yleistä on oireettomuus kuin ne megalomaaniset oireet. Ja ootas vaan kun tästä muutama kuukausi menee eteenpäin (ja sehän menee eikös joo!) niin sitä voi olla jo varmasti ihan tyytyväinen jos pääset vähällä ;)
 
Ilmoittaudun varovasti ihan hiljattain plussanneena tänne :) Minulla on laskujeni mukaan raskausviikko 5+0. Testi on vahvistunut vielä viime päivinäkin ja useampi merkki näyttää ihan selvää plussaa, mutta torstaista sunnuntaihin kestänyt kuukautisvuotomainen vuoto säikäytti pahasti ja ahdistaa vieläkin. Verta tuli siis ihan kunnolla kuukautisten tapaan, mutta ei ollut kummempia kipuja ja testi edelleen vahvistunut eli toivottavasti ei enää voi olla kemiallinen. Kahden viikon päästä on ultra. Pelottaa esim. kohdunulkoinen ja tänään illalla on tuntunu toispuoleista nivusjomotusta. Nivuskipu voi toki olla myös normaaliin raskauteen kuuluvaa. Ei kai tässä auta ku odotella ja toivoa parasta. Harmittaa vaan tosi paljon tuo vuoto, kun ei tiedä mistä se johtui ja enteileekö keskenmenoa. Se lisää stressiä, jota olis ollu muutenkin ihan tarpeeksi.
 
@maljakko Lämpimästi tervetuloa! Toivotaan, että tuo vuotosi oli vain "valemenkat" tai jotain muuta vaaratonta. Jos vuoto on nyt loppunut niin sehän lienee hyvä merkki. Tsemppiä varhaisultran odotteluun!

@Evangelina Voi ei, kylläpä nyt osaa piinata! Jos yhtään helpottaa niin mullakin vuosi silloin pari viikkoa sitten (6+ jotain) ihan isoja hyytymiä ja riekaleita, jonka jälkeen kohdusta löytyi elävä alkio. Mulla vuoto oli kaiketi hematoomaa. Eihän tässä toki vielä tiedä lopputuloksesta, mutta ainakin sen vuodon jälkeen kaikki näytti vielä ihan hyvältä.

Meillä oli tänään eka neuvola, olipa outoa kerrassaan. En pysty edelleenkään käsittämään, että raskauksia ei todenneta ultralla ekalla neuvolakäynnillä... Siellä sitä sitten keskusteltiin raskauden seurannasta ja ruokavalioista ja päihteiden käytöstä, vaikka ainoa mikä mulla liikkui mielessä oli että onkohan mitään raskautta enää edes. Pelkään uutta keskenmenoa, erityisesti keskeytynyttä sellaista, ihan sairaasti.

Jotain hyvää sentään. Neuvolasta saamassamme vihkosessa kerrottiin, että noin puolet odottajista kärsii pahoinvoinnista. Vain puolet! Siis toinen puoli ei kärsi! Mun lievät etovat olot ovat haihtuneet kuin tuhka tuuleen viimeisen viikon aikana, vaikka välillä kyllä vieläkin kuvittelen jotain pienen pientä etomista... Mutta luulen tosiaan että se on vain kuvitelmaa tai toiveajattelua.

Nännit on sentään vielä jonkin verran arat. Ja vatsaa nipistelee päivittäin, erityisesti iltaa kohti. Ja hirveä turvotus on päällä. Tuntuu että farkut pitää vaihtaa trikooseen heti kun pääsee kotiin, tai vähintään vetskari avata. Väsymyksestä en oikein osaa sanoa. En tunne kovin voimakasta väsymystä, mutta menen iltaisin kyllä jo ysin maissa pehkuihin...

Tänään oli taas vähän vaikea ja ahdistava päivä, mutta ehkäpä huominen on taas helpompi. Väliultrassa aiotaan käydä ennen 10+-viikon labroja, ettei tule turhaan rampattua niissä, jos vaikka kaikki ei olisikaan enää kunnossa. Mutta jos nyt viikon ainakin vielä malttais.

Vuoto on sentään pysytellyt poissa jo melkein neljä päivää!
 
Kävin eilen hätäpäissäni yksityisellä ultrassa. Kohtu oli ihan tyhjä :cry: Eilen oli kuitenkin jo viikko 5+2. Oon lukenu, että tuossa vaiheessa nykyisillä laitteilla pitäisi näkyä jo jotain. Kysyin lääkäriltä kohdunulkoisesta, mutta piti sitä epätodennäköisenä, ei löytäny merkkejä johtimista tai munasarjoista siihen suuntaan. Lääkäri sanoi, että on varmaan menny kesken silloin viime to, kun alkoi vuoto. Ja raskaustesti kuulemma näyttää plussaa vielä kaksi-kolme viikkoa keskenmenon jälkeen eikä viivojen vahvuusmuutoksista voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Minulla oli eilen Predchekissä paljon vahvempi viiva kuin torstaina vuodon alkaessa. No kaippa se on uskottava lääkäriä, että ei todennäköisesti ole kohdunulkoinen ja mulla vaan HCG pilkkoutuu elimistöstä normaalia hitaammin. Ei tää niin pahalta tunnu, jos on menny tosiaan jo kesken silloin vuodon alettua, mutta kohdunulkoinen olis kyllä ihan syvältä:( No onneksi ne on aika harvinaisia, ja varhaiset keskenmenot puolestaan tosi yleisiä eli varmaan sit jälkimmäinen kuitenkin kyseessä.
 
Voi ei @maljakko, olen niin pahoillani! Toivotaan kuitenkin, että kyse ei ole kohdunulkoisesta, vaan hcg laskisi pian. Mulla ainakin ensimmäisessä kemiallisessa hcg jatkoi vielä viikon verran nousuaan, vaikka keskenmeno oli jo todettu.

Mitenkäs @Evangelina lla menee? Toivottavasti vuodot ja kivut ovat jo loppuneet.

Täällä oireet ovat taas vähän vahvistuneet. Jouduin aamupäivällä jo juoksemaan muutaman kerran vessaan yökkäilemään, ja vaikka laatta ei tällä kertaa lentänytkään, niin tuskin kuvittelenkaan näitä etovia oloja. Syömisen jälkeen olo parani hieman, mutta edelleen on "ontto olo" ja väsymystä. Nännit ovat myös edelleen arat. En ole enää niin paniikissa kuin muutama päivä sitten.
 
@maljakko voi että olen pahoillani menetyksestäsi.

Yövuoro krapulasta yritän toipua. Vuoto on loppunu, mutta kipuja on edelleen ajoittain. Syöminen tosi huonoa ja pahaolo kokoajan. Palelee, päätäsärkee ja kaikki haisee kovin pahalle ( piti just laitta tuoksukynttilöitä palamaam että voin olla kotona ) ja tissitki vähä kipeät. Väsyttää.

Eli oireiden perusteella oon tosi tukevasti raskaana (y):love::love::D
Pari päivää ultraan iiks!

Evangelina 6+5
 
Voi ei, Maljakko, olen pahoillani. :cry:

Onnea hyvistä ultranäkymistä, giraffen! Jos kerrot vielä tarkemmat tietosi (monesko hoito ja monesko lapsi) niin lisätään sutkin listoille. :)

Evangelinan oireet ainakin kuulostaa lupaavilta. (y) Onnea ja tsemppiä ultraan!

Kesäheinä, onko sulla vuodot pysyneet poissa? Noista oireista ei ehkä voi varsinaisesti onnitella, mutta onhan ne aina hyvä merkki ja antaa varmasti lisää uskoa.

ON: Täällä jo eka kolmannes takana ja vähäisetkin oireet alkaa olla kadonneet. Pientä kivistystä on tuntunut alavatsalla viime päivinä, mut se liittyy varmaankin kohdun kasvuun ja/tai paikkojen löystymiseen. Nyt yritän olla stressaamatta ja nauttia tästä seesteisestä vaiheesta, kun olo on hyvä eikä vatsa ole vielä tiellä. :)

Ootteko te muuten kuinka tarkasti noudattaneet neuvolan ruokasuosituksia? Mä olen kokenut ne aika hankaliksi etenkin juustojen osalta - esim. fetaa kun on melkein kaikkialla (ja olen sitä toisinaan syönytkin). Yhtenä päivänä sain ihanaa suklaakakkua, jossa oli koristeena vadelmia ja mansikoita, mut tajusin sitten, etten tiedä onko ne ulkomailta ja onko niitä kypsennetty - joten jätin ne sit varuiksi syömättä. Työpaikkaruokalassa olen pari kertaa syönyt pakastemaissia ja -herneitä ja tajunnut vasta sitten, ettei niitäkään ole välttämättä kypsennetty. No, en kyllä ole mitenkään hysteerinen näiden kanssa (oikeastaan vain kypsentämättömien kalatuotteiden ja alkoholin suhteen olen ollut ihan ehdoton), mutta aika paljon näitä juttuja joutuu miettimään, jos kaikkia suosituksia aikoo noudattaa.
 
@Roxanne Vuodot on pysyneet poissa nyt jo yli viikon, mikä on rauhoittanut mieltä huomattavasti. Välillä olen pystynyt ajattelemaan jopa muita asioita, heh.

@Evangelina n ultrakuulumisia odottelen. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Täällä päivät matelee eteenpäin. Välillä enemmän oireita, välillä vähemmän. Tänään on taas etonut hitusen enemmän, mistä osaan kyllä iloita suuresti, pakko myöntää.

Tänään on jo 9+3. Toivoisin niin kovasti, että kaikki olis hyvin! Ja kyllä kai kaikki tällä hetkellä viittaakin normaalisti etenevään raskauteen, mutta kun se keskeytyneen keskenmenon pelko on niin hirveä peikko...
 
@Evangelina Just samaan aikaan kirjoitettiin! Onpa ihania uutisia :love:. Selvisikö vuodon syy?

Noista ruokarajoitteista pitikin vielä kirjoitella... Itse olen noudattanut tarkasti rajoituksia jotka liittyy listeriaan ja toksoplasmoosiin (vai-mikä-se-nyt-oli). Eli lihaa syön vain täysin kypsänä, maitotuotteet syön vain pastöroituna (pehmeät juustot pastöroituna JA kuumennettuna) ja vakuumit jätän syömättä. Ja tosiaan pakasteet kuumennan. Kotimaiset pakastemarjat oon kyllä syönyt kuumentamattomina, olikohan se ok? Mutta niitä muita rajoituksia oon noudattanut vähän sovelletusti. Olen esim. syönyt inkivääriä ja merilevää ja salmiakkia, mutta en vedä mitään övereitä. Yksissä juhlissa oli just tarjolla voileipäkakkua, jonka jätin syömättä, kun en ollut varma oliko käytetty pehmeitä juustoja ilman kuumennusta, enkä viitsinyt paljastumisen pelossa kysellä tarkemmin.
 
Heippa,

Onnea Evangelina ultrakuulumisesta:)

Juu ensimmäinen ajatus kun neuvolan terveydenhoitaja kävi ruokarajoitteita läpi: mitä ihmettä saa syödä. Ja toka ajatus: oon pilannut mun mahdollisen lapsen tulevaisuuden jo nyt aiheuttamalla sille ties mitä syömällä kiellettyjä. No joo. Raakaa kalaa, lihaa ja pehmeitä juustoja vältän, salmiakkia olin ehtinyt syödä mutta jää nyt sitten pois tai vähemmälle.

Listaa varten: 3 IVF, 1. PAS, ensimmäinen:)

Nyt 9+1, ei kovin oireita. Toivottavasti kaikki ok.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs tänne kuuluu? :rolleyes:

Täällä ois huomenna jo rv 20. Oon pari päivää tuntenut babyn liikkeet, rakenneultraan vielä 2 viikkoa :whistle:

Olin just 4 päivän työmatkalla, vähän jännitti miten jaksan mutta ihan ok meni. Huomaa nyt jo että pitkät työpäivät rasittaa kehoa aikalailla. Vieläkin tuntuu oudolta kun joku onnittelee tai puhuu esim. äitiyslomasta.. o_O

Itse oon noudattanu ruokarajoituksia suyrinpiirtein, ei mitään raakaa, pästöroituja juustoja ja kotimaisia juttuja. Tietty alkoholi kielletty. Miten ootte juonu kahvia? Mä juon yhden kupin aamulla
 
Minä noudatin rajoitteita jonkin verran silloin alussa, mutta totesin ne sittemmin hätävarjelun liioitteluksi. Lista vaihtelee vuodesta toiseen, ja kaikille rajoitteille ei ole edes järkeviä perusteita.

Raa'at kalavakuumit olen jättänyt rauhaan, muuten olen pitkälti syönyt mitä olen halunnut.
Ulkomailla olen ollut tarkempi, koska elintarvikevalvonta ei ole kaikkialla yhtä hyvällä tasolla kuin täällä.

Minulla häpyliitos huutaa hoosiannaa, hemoglobiini on taas huono, selkä väsyyy. Siinäpä valitukset kootusti, muuten kaikki hyvin. Ensi viikolla taas kokoa tarkastelemaan, ja muistaakseni lantiotakin on tarkoitus mittailla jotenkin.
 

Yhteistyössä