~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea Mamido :love::love::love:

Tsemppiä nyytinhakureissulle Reuna ja shelterme! :):barefoot::love:

Tervetuloa tuoreet plussalaiset!

Täällä rv 32+0. Kaikki hyvin <3 Ihan hirmu kiire ollut koko kevään. Työ- ja rahapaineet on painaneet päälle. Yrittäjyys... :poop: jäin "äitiyslomallekin" jo, vaikka työt lisääntyvät kesää kohti. Jotenkin pitäisi saada organisoitua koko kesä, ettei suloinen vauva-aika hurahda kiireessä ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Täällä syntyi pieni poika kolmen jälkeen. Mittoja hänellä 48 cm, 2850g. Rankka tie oli tähän pisteeseen. Eilen aamulla käynnistettiin ja se oli aika tuskaisaa. Mutta loppu olikin ihan lastenleikkiä. Hän saapui rytinällä. 10 min ponnistusvaihe. Kävi haukkaamassa lisähappea, mutta nyt kaikki kunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Iiiks mitä ihania uutisia täällä :love: Onnea kaikille!

@Evangelina mulla on nyt rv 16+5. Vatsa pompsahti kunnolla esiin viikko sitten. Mulle tuli lievä hyperi punktiosta, itestä tuntuu että oon ollu kauhee pullero jo monta kuukautta :D Ekan ultran odottelu oli ehkä kauheinta tähän asti kun ei tiedä mitä sieltä löytyy. Uskon et kaikki on sullakin hyvin (y)

@Kesäheinä-78 Täällä kans yks ultrissa ravaaja :whistle: Onko sulla kotidoppler? Suosittelen hankkimista, mulla ainakin helpottaa kuulla sydänäänet :love:

Mä niin odotan että olis jo kesäloma. Tuntuu tuskaiselta olla pitkiä päiviä töissä ja ihan poikki töiden jälkeen o_O
 
Ei tätä helpoksi kyllä tehdä... Toissapäivänä eli ultrapäivänä olin ollut täysin vuodoton koko päivän, kunnes sitten illalla taas tuli vähän reilummin ruskeaa tuhrua. Vannotin itseäni olemaan hermostumatta ja päättelin, että ultraaminen oli saanut jotain vanhaa verta liikkeelle. Vuoto väheni iltaan mennessä ja aamulla se oli jälleen poissa. Eilisen päivän oli taas vuodotonta, ja ehdin jo iloita että joko nyt saisi nauttia ilman stressiä, mutta sitten illalla tuli taas kunnolla ruskeaa tuhrua. Ei suojaan asti, mutta paperiin tuli ihan reilusti. Jälleen iltaan mennessä vuoto hiipui ja nyt aamulla se on taas lähes loppu. Mutta eiköhän se sieltä viimeistään iltapäivällä taas vuoda... Huoh.Yritän järkeillä, että ruskea vuoto tarkoittaa vanhaa verta, ja kohdussa näkyi toissapäivänä vielä sitä hematooman ripettä, mutta kyllä tämä vaan on stressaavaa.

@Emmiina85 Kotidopplerin hankintaa olen harkinnut, mutta pari viikkoa haluaisin vielä päästä eteenpäin. Milläs viikoilla ne sydänäänet alkaa olla kuultavissa kotilaitteella?
 
Mulla on muuten doppleri (Sonoline B merkkinen) laatikossa millä en tee enää mitään! Alkuperäinen hinta oli 43eur, siinä on sykenäyttö mikä ei ole varmasti 100% luotettava mutta jonkin verran luotettava kuitenkin. Voisin myydä sen 30eur pois kuleksimasta.

Mä sain sen käsiini 10+4 jolloin myös huurjan pitkällä etsimisellä löysin pariksi sekunniksi äänet. Varmasti jotkut aiemminkin löytäneet mutta vaikeaa se voi olla. Mullaki oli istukka etuseinässä.
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 2.6.2017
aniara ... 1.IVF ... toinen (1.raskaus) ... 16.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... 17.6.2017
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 4.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.7.2017
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 13.7.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 21.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 4.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 7.8.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 18.10.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ? ... 19.10.2017
Jansku00 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 12.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 16.11.2017
LA1012 ... 1.IVF ... kolmas ... 22.11.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 27.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...?
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?

Myöhemmin onnistuvat :cry:
Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Bridge (5.ICSI - tm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)

Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0?
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... ??+?
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017

shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea sheltermelle nyytistä! :love:

Kesäheinä, toivottavasti siellä on vuodot loppuneet. Eiköhän se ruskehtava vuoto ole ihan vaaratonta ja voi tosiaan liittyä ultraan. Nyt vain yritä rentoutua ja nauttia raskaudesta! :)

Koetin taas päivittää tuota listaa ja poistin samalla pari nimimerkkiä, joista ei ole pitkään aikaan kuulunut. Lista kuitenkin paisuu koko ajan, kun uusia kirjoittelijoita tulee mukaan (ja hyvä niin!). Palautetaan toki tiedot listalle, jos joku kadonneista lampaista aktivoituu vielä uudestaan. :) Poistin myös kohdan "Tapahtumia tulossa", kun ei sitä enää oikein tule pidettyä ajan tasalla.

ON: Meillä oli tällä viikolla nt-ultra. Olipas taas ihanaa nähdä pieni siellä köllöttelemässä ja vispaamassa käsiään. :love: Niskaturvotusta oli 1,2-1,4 mm, ja parin päivän päästä tulikin jo kirje, ettei kohonnutta riskiä ole todettu. Varsinaista riskilukua en kyllä saanut, tuleekohan se omakantaan jossain vaiheessa? Niitä veriseulan tuloksiakaan en sieltä löytänyt. Olisi mielenkiintoista tietää, vaikka ilmeisesti kaikki tulokset sitten olivat sen suuntaisia kuin pitikin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kesäheinä-78, toivottavasti vuotosi on loppuneet.
Roxanne, hienoja uutisia nt-ultran pohjalta. Mäkään en tosiaan mitään riskilukua erikseen saanu.
Reuna; mikäs teillä tilanne?

Kiitos onnitteluista! Poika syntyi siis rv 38+1. Täällä laitoksella vielä majaillaan. Lääkärin tarkastus oli eilen ja lri totesi pojan olevan täydellinen ja niinhän hän on :love:. Alku vähän hankalaa ollut. Maitoa ei kunnolla nouse. Pojan verensokeri tippui lisämaidosta huolimatta. Yöllä hänet vietiin teholle sokeritippaan. Käytiin katsomassa äsken niin ollut kuulemma oikein reipas ja voi olla et pääsee tänään taas meidän luo. Ei ehditty kauaa olla kun sinne tuli kiireellinen tapaus. Mennään myöhemmin uudestaan. Meillä on täällä osastolla perhehuone.
Synnytyksestä: ma aamupäivällä klo 12 olin ensin synnytyssalissa oksitosiinitipassa ja seurattiin miten vauva kestää supistuksia. Alkoi aika pian supistaa napakasti. Todettiin et hyvin kestää ja mut siirettiin osastolle, jossa laitettiin ballonki klo 17. Ballonki tuli ulos klo 21.30. Siitä sitten takas synnytyssaliin, jossa olin koko yön oksitosiinitipassa. Koko ajan supisti aika kivuliaasti, mut avautuminen oli äärimmäisen hidasta. Kävin suihkussa ja selässä oli tns-laite. Seuraavaan aamuun avautumista oli tapahtunu vaan 3 cm:iin asti. 7.30 puhkastiin kalvot ja siitä alkoikin ihan säännöllinen kivulias supistelu. Pari tuntia meni niin ja sitten laitettiin vielä oksitosiini vauhdittamaan tilannetta. Siinä vaiheessa oli aika tuskaisaa. Sain sitten ilokaasua, mutta olin niin puhki kaikesta etten oikein kunnolla jaksanut vetää keuhkoja täyteen niin ilokaasun vaikutus jäi vähäiseksi. Meinasi usko ja voimat loppua. Tuli itku ja anelin jo et leikatkaa tai jotain en kestä. Sitte sainkin epiduraalin ja se olikin taivaanlahja. Kipu jäi siihen, mutta supistukset tuntuivat jäätävänä kakkahädän tunteena. Sanoin siinä vaiheessa et tuntuu et tarttis ponnistaa. Kohdunsuu tutkittiin ja olikin täysin auki ja yllätyksekseni sain alkaa ponnistamaan. Loppu menikin niin nopeasti. Olin lähettäny miehen syömään ja sit sainki soittaa et tuu jo. Ponnistaessa vauvan sykkeet vähä laski. Ja se ponnistusvaihe olikin niin iisi. 12 min kesti eli tuli rytinällä maailmaan. Lääkärikin sanoi et olen luotu synnyttämään. Vähän alapää kärsi ku ei kudokset ehtiny oikein mukaan. Kaikenkaikkiaan itse varsinainen synnytys jätti kivat muistot, käynnistäminen oli kyllä mulle tuskaa. Isä ei ehtinyt napanuoraa katkaista ku poika kävi heti kiireesti lisähapella mut palautu meille niin nopeasti ettei ehtinyt ihan suunniltaan huolesta.

Tsemppiä kaikille jatkoon! En varmasti osaa pysyä poissa palstoilta. Nämä on osa elämää ja haluan käydä lukemassa kuulumisia. Nyt täällä jatketaan ihmettelyä, ihastelua ja tutustumista.
 
Onnea Shelterme ja kiitos synnytyskertomuksesta, hyvä että sulle jäi käynnistyksestä huolimatta hyvä mieli!

Kiitos kaikki onnitteluista! Esikoisen synnytys oli rankka kun silloin meni 3vrk saada neiti pihalle ja tänä aikana en nukkunut yhtään...no, tietty toivoin et tää toinen ois helpompi..ja olihan se 1,5 vrk mutta pitkä se oli silti! Ti-iltana alkoi säännölliset supistelut jotka tiheni ja kipeytyi yön aikana. Viimeksi eteni niin hitaasti niin yritin kärvistellä yön mahdollisimman pitkään kotona. Aamulla kuuden mais lähdettiin sairaalaan kun olo alkoi olla niin kipee ja supistellut pari h 3min välein. Sairaalassa 3cm auki. Ja passittivat kävelemään. Oltiinkin reilu tunti ja supisteli kivuliaasti 2min välein..no, ei edennyt ei. Kysyin kalvoista et voisiko puhkaista kun viimeksikin alkoi vasta sitten edetä. Eivät kuulemma halunneet puuttua luonnolliseen etenemiseen. Lähdettiin kotiin vaikka manasinkin heti autossa päätöstä kun olin niin kovin kipeä. Kotiin päästiin ja kerittiin olla puol h kun vedet meni. Takas sairaalaan koska kivut oli tän jälkeen sietämättömät. 4cm auki ja kello n. 13. Kätilö oli ihana janäki heti et olin tosi kipee joten äkkiä saliin ja epiduraali tilaukseen. Ennen Epiduraalin laittoa pientä helpotusta ilokaasusta. Epiduraali vei kivun mut jätti paineen tunteen. Edistyminen oli hyvistä suppareista huolimatta jälleen mielettömän hidasta ja ehdin saada 6!!!!! annosta epiduraalia joka vaikutti aina 3h. Vauvan sykkeet oli kovin korkeat (180) ja mulla lämpöä niin antoivat suoneen mulle antibioottia ja vauvan syke rauhoittuikin. Välillä taas vauvan sykkeet romahti ja jouduin kontalle sängylle ja onneksi korjaantuivat. Vihdoin yöllä 02 olin kokonaan auki mutta siitäkin meni vielä 3h et vauva laskeutui ja päästiin ponnistamaan. Ponnistusvaihetta eniten jännäsin kun siitä oli ekalla kertaa jääny pelkoja. Nyt se sujui parhaiten tässä synnytyksessä. Epiduraalin tehoa oli jäljellä, joten supistuskivut eivät tuntuneet mutta paine kylläkin. 4supistusta ja vauva oli ulkona <3 tosin draamaa hieman siinäkin kun napanuora oli 1,5x kaulan ympärillä ja vauvaa piti vähän herätellä. mulle ei tikkejä tarvittu, ainoastaan pari raapaisua tuli. Maratonista huolimatta jäi parempi fiilis ponnistusvaiheen ansiosta :)

Roxanne onnea ihanista ultrauutisista ja hyvä että kesäheinän pikkuinen voi hyvin vuodoista huolimatta <3
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Mandala
@Mandala Saatan olla kiinnostunut dopplerista, mutta katsotaan nyt vielä pari viikkoa eteenpäin... Mitä tarkoittaa että sykenäyttö ei ole 100 % luotettava?

@Roxanne Ihanaa, että nt-ultrassa kaikki näytti edelleen hyvältä! Onko sulla nyt 12 jotain? Meille lääkäri selitti viime lääkärikäynnillä, että tulokset ilmoitetaan vaan tarkkuudella kohonnut riski / ei kohonnutta riskiä. Soittamalla tarkemmat tulokset kaiketi saisi, mutta et sä varmaan niillä mitään tee, kun sulle on nipt jo tehty.

Rentoutuminen ja nauttiminen on täällä nyt ihan ylitsepääsemättömän vaikeaa. En tiedä itsekään miksi pelkään ja panikoin näin kovasti. Tuhrua on eilen ja tänään ollut ihan minimaalisesti, käytännössä ei melkein ollenkaan, mutta tunnustelen itseäni koko ajan ihan liikaa ja pelkään kaikkea. Esim. tänään nännit tuntuu huomattavasti vähemmän aroilta kuin eilen, ja etovaa oloakin on vähemmän. Eilen illalla maha oli tosi turvoksissa ja vähän kipuileva, ja siitäkös sain taas hirveät pelkotilat aikaiseksi. Se meni kyllä ohi.

Ensi viikolla on eka neuvola ja pelkään ihan älyttömästi mennä sinne kun en voi olla varma, että alkio on edelleen hengissä. Viimeksi pidemmälle edenneessä raskaudessa sydänäänet havaittiin ultrassa vielä 7+2 ja viikolla 12+ selvisi että alkio oli kuollut (ilmeisesti) viikolla 7+5. Ja mitän vuotoja tai kipuja ei tuon 7+2 jälkeen ollut, ainoastaan jo valmiiksi vähäiset oireet vähenivät entisestään. Neuvolassa oltiin käyty viikolla 10+ lätisemässä kaikenlaista raskauteen liittyvää, vaikka raskaus oli tuolloin jo päättynyt.

Mutta eihän meille voi toista kertaa käydä niin, eihän? Ja eikö niin, että oireet voivat hyvin vaihdella päivästä toiseen?

Kesis 8+0
 
Heippa.
Minä taidan uskaltautua myöskin tänne puolelle. Elikkä eilen varhaisultrassa oli elävä sikiö 7+2 ja sain elämäni ensimmäisen äitiyskirjan joka tuntu todella oudolta.... :love: tämä sai alkunsa kolmannen hoidon kolmannesta passista, siirrettiin yksi blasto. Ollaan lasta yritetty vuosi tolkulla ja rämmitty hoitoja/siirtoja yli kymmenen saamatta kertaakaan plussaa... :oops: nyt olisi kysymys, oletteko matkustelleet miten alkuraskauden aikana?
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Kesäheinä joo ei mitään kiirettä sen kanssa, en ole sitä aktiivisesti myynyt/tarjonnut mihinkään aiemmin.
Sen näytön kanssa vaan en aina ihan 100% luottanut että näyttää oikein. Tai sitten en vaan ymmärtänyt. Sykkeiden pitääkin heitellä ja vaihdella kuuntelukerralla mutta välillä tuntui vaihtelevan todella alas esim 80 asti. Voi kai sekin mahdollista olla mutta tuntuu epätodennäköiseltä. Ehkä oli mun omat sykkeet, who knows. Pääsääntöisesti kuitenkin se sykenäyttö oli kiva olla olemassa, sai suuntaa että ollaan oikeilla jäljillä tietyn kehitysvaiheen aikana olevaan syketasoon nähden.

Tsemppiä sulle kauheasti kärvistelyihin (ja muille kans!) <3 mä tuhrusin joka päivä rv4-9 joten tiedän paniikin!

Ainiin ja onnea hurjasti uusista vauvoista, aivan mahtavaa että just tähän ketjuun niitä tulee onnellisesti lisää <3
 
Viimeksi muokattu:
Huokaus. Eikö se per***een tuhru palannut taas kuvioihin... Nyt se on ehkä jopa vähän punaisempaa kuin aikaisemmin. Ja alavatsaa nipistää.

Mä oon ihan hermot riekaleina ja eikö tää taas tullut perjantaina neljän jälkeen niin etten voi soittaa klinikallekaan enää. Saa taas ahdistua ja hermoilla koko viikonlopun. Eikä siellä ultrassakaan nyt voi ihan harva se päivä rampata... Sorry, joudutte nyt lukemaan näitä avautumisia, mutta en tiedä mitä muutakaan tekisin. Voi ketun ketun kettu.
 
Olipas synnytys huhheijaa! Vedet tosiaan meni ma-ti välisenä yönä. Jäin sairaalaan pre-nataalivuodeosastolle odottelemaan käynnistymistä ja supituksia. Supistuksia alkoi tulemaan ihan kivasti, mutta ei kuitenkaan riittävän usein. Torstaina aamulla siirryttiin sitten salin puolelle oksitosiinitippaan, supisteli melkoisen hyvin. Epin sain varmaan kolmeen eri otteeseen. Vauva siis syntyi vasta tänä aamuna 39+5 viikoilla, ei jostain syystä ollut laskeutunut kunnolla eikä ollut kunnon tarjonnassakaan edes. Iso tyttö, painoa 4430g ja pituutta 52cm. Synnytyksen jälkeen istukkahan ei irronnut, joten kiikutettiin hätäleikkaukseen samantien. Vuotoa 3l! Koko alapää todennäköisesti tikattu kiinni. Ja mitenkäs vauva, no siirryttiin heräämöstä synnytysvo:lle, hoitaja huomasi vauvan hengittelevän turhankin nopeasti niin hän nut päätyi lasten teholle tarkkailuun ainakin hetkeksi. Ei mikään piece of cake synnytys, varmaa on jos toista joskus suunnitellaan niin ehdoton sektio, kiitos.
 
Paljon onnea uunituoreille äideille :love: hurjan kuuloisia tapahtumia molemmilla.

Kesäheinälle tsemppiä tuhrujen kanssa! Mulla vuoteli muistaakseni rv 8-11 aikoihin.

Itsellä synnytys on jo mielessä. Mullahan on kaksi teini-ikäistä poikaa edellisestä liitosta, jotka olen synnyttänyt vauhdilla. Ensimmäinen oli 3h ja toinen reilun 1h. Kummastakin olen ehtinyt sairaalaan 5-10min ennen syntymää. Esikoisesta alkoi ponnistuttaa jo kotona.

Pelottaa jo etukäteen, koska on hyvin todennäköistä että mennään samalla kaavalla. Supistukset alkavat yllättäen helvetillisinä polttoina ja suoraan sanottuna räjäyttäen kohdun auki lman taukoja. Siinä tilassa on hankala toimia mitenkään.
 
Me oltiin eilen nt- ultrassa ja siellä kaikki hyvin :love:
Vauva vastasi viikkoja, tai oli päivää isompi mut kuitenkin. 50.5mm oli pituutta ja turvotus 1.1mm.
Verikokeen tulosta en saa tietää paitsi jos se hälyyttää riskiä.

@Kesäheinä-78 mä oon vuotanu taas keskiviikosta asti, viime yönäkin kun valui verta pitkin reisiä ja heräsin siihen joten vuodosta huolimatta tsemppaan sua (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Onnea pienokaisista Reuna ja Shelterme :love::love:

Kesäheinä-78
tsempit vuotojen kanssa. Ja eikö me ollaan täällä juurikin sitä varten että tänne saa ja pitää pystyä avautumaan kaikesta :) itsellä oli niin että istukka oli kohdunsuulla ja se aiheutti veristä vuotoa viikoilla 8-10

Yrittäjä onko siulla mitkä viikot menossa? Nopea synnyttäjä kyllä olet!!!

VoiKukka onpa ihana nähdä "meikäläisiä" tällä palstalla!! Hirmuisesti onnea hyvistä ultra kuulumisista :love: onko teillä neuvola milloin?

( . ) täällä mennään 27+5 tänään :love: torstai aamuna säikähdin kovasti kun aamusokereita ottaessani tunsin yhtäkkiä että jotain valuu reisiä pitkin o_O nopea tarkastus: ei verta, ei haise millekään eikä ole pisuakaan (luulin siis jo hetken että nytkö alkoi rakko fuskaamaan näin pahasti).. Soitto päivystykseen ja sieltä soitonsiirto synnärille ja käsky tulla näyttäytymään äitiyspolille päivystykseen.. Onneksi ei ollut siis lapsivettä vaan todella vetistä valkovuotoa o_O Lääkäri totesikin tutkimuksen jälkeen että joillakin vain raskauden aikana voi valkovuoto olla äärimmäisen vetistä, mutta aina kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne, ettei olekaan lapsivettä. Lääkäri teki perusteellisen ultrauksen ja kokoarvioksi saatiin 1118g ja hyvin poitsu kasvaa keskikäyrällä :) taas liikkui paljon ultran ja tutkimuksen aikana :) Lääkäri myös huomasi että vauva tekee hengitysharjoituksia :LOL: itse en ultrasta siis älynnyt että mille se näytti mutta uskotaan lääkäriä kun hän näin sanoi :)
 
yrittäjä oletko miettinyt suunniteltua kotisynnytystä? Siinä voisi varmaan paljo stressiä säästyä kun ei tarvitsisi liikkua minnekään? :) tiettyhän kätilö pitäisi saada ehtiä hälyytettyä paikalle.

Mä itse olen nähnyt unta kahteen otteeseen kotisynnyttämisestä ammeessa, joten ehkä pyörii vähän liikaa moinen ajatus mielessä :ROFLMAO::LOL:
Mullahan ei ole tarvetta toista lasta alkaa miettimään tässä kun tämä ensimmäinen lottovoitto on saatu syliin, mutta haluaisin kokea luonnollisen vesisynnytyksen ja sitä mun alintajukin kai unien kautta tuo esiin :LOL:
 
En muistanutkaan kuinka monella tälläkin palstalla on ollut noita vuotoja, se kyllä oikeesti lohduttaa :D.

@Blob Oliko se niin, että sulla ei ole löytynyt edes mitään syytä noille runsaille vuodoille? Hematoomaa tai istukkaa kohdunsuulla tai muuta? Mullahan oli se pieni (?) hematooma, josta oli viime viikon ultrassa jäljellä vielä rippeet.

Mun tuhru ei eilisiltana enää voimistunut vaan hiipui taas pikkuhiljaa ja tänä aamuna ei mitään. Näin se vissiin menee.

Mutta huolen määrä on selvästi vakio. Nyt kun ei tarvitse (just tällä sekunnilla) huolehtia vuodosta, huolehdin oireiden lieventymisestä. Rinnat oli tänä aamuna sängyssä pyöriessä vielä vähän arat, mutta nyt ihan normaalit. Ihan pikkiriikkistä etovaa oloa havaitsen ehkä silloin tällöin, mutta sekin oli vielä muutama päivä sitten voimakkaampaa. Toisaalta eikö oireiden voimakkuus voi vaihdella? Ja kai elimistökin tottuu hormoniin? Mulla ei muutenkaan taipumusta saada voimakkaita oireita tai sivuvaikutuksia mistään. IVF-lääkkeistäkään ei ole tullut yhtään mitään, vaikka isoja annostuksia on ollut.

Mietin tässä viikonlopun yli kävisinkö taas maanantaina ultrassa ennen tiistain neuvolaa.

Ja onpa tosiaan hurjan kuuloisia synnytyksiä ollut @Reuna ja @shelterme ja @Mamido. Hyvä kuulla että nyt on kaikki hyvin.
 
Onnea Reunalle omasta nyytistä! :love: Aika hurjan kuuloinen synnytys, mutta toivottavasti toipuminen sujuu hyvin. Näitä synnytyskertomuksia lukiessa alkaa kyllä suunniteltu sektio tuntua aika houkuttelevalta vaihtoehdolta, mutta eipä kai siihen ihan kevyin perustein pääse. :cautious:

Tervetuloa mukaan Voikukka ja onnittelut plussasta! :) Pitkä tie teilläkin jo takana.

Blobille onnittelut hienoista ultrakuulumisista! :love:

Gerbera, hienoa että vuoto oli vaaratonta. :) Voin kyllä uskoa, että säikäytti!

Kesäheinä, no voi pöh, kyllä sua nyt koetellaan! Mutta hieno juttu että vuodot on taas hiipuneet. Mitä oireisiin tulee, mulla rintojen arkuus katosi jossain vaiheessa kokonaan, olisko ollut just rv 8. Sen jälkeen niissä ei ole enää tuntunut mitään. (Suht pienirintaisena jopa salaa toivoin, etttä rinnat olisi alkaneet jo kasvaa niin kuin kai joillain käy, mutta mitä vielä - ihan samanlaiset läpyskät nuo on kuin aina ennenkin. :D) Ja siis muita oireita ei mulla ole juuri ollutkaan. Jossain vaiheessa oli vähän huteraa oloa aamuisin tai jos oli pitkään syömättä, mutta nyt sekin tuntuu jo menneen ohi.

Mun käsittääkseni hcg:n nousu hidastuu jossain vaiheessa, olikohan se raja noin 6000 yksikköä, ja rv 12 jälkeen se kääntyy jo laskuun. Plus että kroppakin varmaan tottuu siihen vähitellen, eli sinänsä oireiden lievittyminen voi olla ihan ymmärrettävää. Mä olen myös järkeillyt samoin, että kun kerran en hoidoissa saanut isoistakaan hormoniannoksista mitään sivuvaikutuksia, niin ehkä mun kroppani ei vaan reagoi hormonimuutoksiin kovin herkästi. Ja hyvä niin - vaikka toki oireiden vähyys huolestutti alussa tosi paljon.

Roxanne 13+2
 
@Kesäheinä-78, 99% varmuudella syy on klexanessa (verenohennuslääke) . Klinikan lääkäri määräs sen heti plussasta ja vuodot alkoi viikko sen jälkeen. Tuhrut Loppuivat parissa viikossa kun lopetin klexanen.
Nyt keskiviikkona pistin pitkästä aikaa sen ja vuoto alkoi 1,5h päästä eikä oo kokonaan loppunu ollenkaan. Eli menee varmaan taas pari viikkoa että häviää kokonaan.

Ei oo hematoomaa ja istukka on edessä/sivussa eikä pitäis olla kohdunsuulla. Ultrassa ei oo näkyny vuotopaikkaa eli luultavasti vuotaa limakalvoilta tai kohdunsuulta.
 
En varmaan osaa olla poiskaan tältä palstalta. Tänään pääsin liikkeelle ensimmäistä kertaa, hieman huteraa on, mutta tsemppaan itseäni sillä että haluan kotiin mahdollisimman pian. Beibi tuli takaisin teholta, täytyt käydä antibiootti-tipassa pari kertaa päivässä maanantaihin asti ja siitä eteenpäin vielä viikon ajan, jos veriviljelyssä kasvaa jokin bakteeri. On tuo nyt vaan niin :love:, etenkin kaiken tämän lapsettomuusmatkan päätteeksi. Ja voiko toivottaa hyvää lapsettomien lauantaita meille kaikille?
 

Yhteistyössä