Alkion adoptio?

Elikkä onko kellään palstalaisella kokemusta asiasta?Tarkoitus olisi siirtää 1-2 luovutettua toisten IVF-hoidoista "ylijäänyttä"pakastealkiota kohtuuni Tsekeissä 2/2017.
Olen yhden 10-vuotiaan normisti alkunsa saaneen koululaisen äiti,ja vauvatoivetta kakkoslapsesta on ollut 5 vuotta..
Ongelmana omien munasarjojen toiminnan hiipuminen-FSH 13,1-13,4 ja AMH 0,9.Kohtu täysin normaali ja toimiva.

Inseminaatioita ollaan tehty julkisella puolella 3,ja Väestöliitossa 1.Tuloksetta.Lisäksi julkisella puolella 2 IVF,joista vain toinen johti 1 alkion siirtoon(3-päiväinen).Pakkaseen ei ole jäännyt mitään .Ekalla kerralla alkiot eivät lähteneet jakautumaankaan.
Ollaan siis tultu siihen tulokseen,ettei enää yritetäkään mun munasoluilla raskautta.Julkinen puoli ei tarjoa enää hoitoja,ja yksityinen liian kallis ja lopputulos liian epävarma.

Käytiin alkukuusta tutustumassa ja puhumassa meidän tilanteesta Prahassa sijaitsevassa klinikassa,ja tarkoitus olisi tosiaan mennä hakemaan alkiot matkaan Helmikuussa-17.Sitä ennen hormonikuuri kohdun limakalvon kypsyttelyyn-Estrogeeniä ja Progesteronia.
Alkiothan eivät ole sukua kummallekkaan,meistä ja se vaati mun mieheltä jonkin verran tottumista,ettei ole lapsen/lasten bioisä.Miehellä ei ole omia lapsia,ja miehen hedelmällisyys tutkimusten mukaan normaali.Alkanut kuitenkin hyväksymään asian ja tilanteen.Oma vaikeus myös siinä,että mies itse adoptoitu vauvana..
Mietittiin myös luovutettua munasolua,mutta päädyttiin nyt kuitenkin tähän ratkaisuun-lopputulokset ovat olleet kuulemma hyviä,kun valmiista alkioista kyse-joilla on jo biosisaruksia.
Mulla tosiaan ikää jo 38v,ja miehellä 3 vuotta vähemmän,joten kiire on.
Onko palstalla muita jotka on käyneet saman toimenpiteen läpi?Tai ovat menossa.?
Kaikki vertaiskokemus on enemmän kuin tervetullutta!
 
Praga Medicaan ollaan menossa.Aika pitkä toi Lahjoitettu munasoluhoito-ketju,en oikeen löytänyt ensisilmäyksellä tietoa koko alkion adoptiosta..Täytyy silmäillä lisää.Ja yv:tä saa laittaa mulle myös,jos ei halua suoraan tähän ketjuun kirjoitella.
 

Yhteistyössä