Kokemuksia, onnistumisia huonoilla PAS-alkioilla?

  • Viestiketjun aloittaja Tyttikö
  • Ensimmäinen viesti
Tyttikö
Hei.
Toivoisin jollakulla täällä olevan kokemuksia -ei niin hyvien- PAS- alkioiden siirrosta. Kaipaan uskoa ja toivoa niin kovasti.
Olemme yrittäneet lasta 2 vuotta, sekaan mahtuu inseminaatioita sekä myöhemmin IVF-hoitoja. Munasolut ovat kasvaneet stimuloinnilla ja jotain on saatu pakkaseenkin. Silti sulatuksessa kato käy ja alkiot vähenevät vähenemistään.
Nyt yksi alkio sinnitteli. Lääkäri kertoi, että se ei ole priimaa, mutta ei sitä poiskaan heitetä koska koskaan ei tiedä mitä tapahtuu kun alkio pääsee parhaisiin olosuhteisiin. Siirretty alkio menetti sulatuksessa 1 solun (alunperin 4) joten jäi siis 3-soluiseksi. Tätä alkiota viljeltiin vielä yön yli, mutta se ei tehnyt mitään, ei jakaantunut eikä kuollut. Kyseessä oli jo 4-päiväinen alkio.
Olen palstalta tottakai lueskellut, että melkein kaikilla alkiot ovat tuossa vaiheessa olleet jo monisoluisia, moruloita ja melkein blastoja.

Olisi lohduttavaa kuulla myös niitä onnistumisia, mutta ihan myöskin kokemuksia asiasta (ja saitteko myöhemmin plussan ja millaisella alkiolla?)
 
vierailija
Minua kiinnostaisi tämä myös.
Olen koittanut etsiä tietoa miten niitä huonoja muniksia parannellaan.
Muutaman julkaisun mukaan se on mahdollista:
Nutrition And Reproduction: Is There Evidence To Support A “Fertility Diet” To Improve Mitochondrial Function? (nih.gov)

Melatonin to improve IVF outcomes — Trumed Fertility - Naturopathic Fertility Clinic in Edmonton

Supporting the One-Carbon Cycle Restores Ovarian Reserve in Subfertile Women: Absence of Correlation with Urinary Bisphenol A Concentration. - Abstract - Europe PMC

Enhancing IVF or ICSI — Trumed Fertility - Naturopathic Fertility Clinic in Edmonton


Tuossa nyt muutama juttu ainakin. Itse tilannut ubikinolit sun muut ja aika näyttää miten käy. Jonkun klinikan mukaan jo ennen ivf hoitoja tulisi parannella +3 kuukautta tilannetta hyvällä ruokavaliolla ja oikeilla lisäravinteilla. Toisten mukaan juuri mitään ei ole tehtävissä...

Tsemppiä aloittaja. Toivottavasti onnistutte lopulta :)
 

Yhteistyössä