Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Nat
Hautomo76 :( pahoitteluni

Kävin muuten terveysasemalla. Sain toivotun lähetteen labraan. FSH, AMH, LH, PRL, TSH, E2, T4-V. Lääkäritäti oli ihan pihalla, kyseli liika, ei lähetänyt oikealle gynelle.
Ajattelen seuraavan kieron 3-5 päivää mennä labraan. Ainakin jotakin säästöä, eikä tarvitse hoidon alkuvaiheessa yksityisellä maksaa näistä kokeista.


kesän jatkoa
voimia ja jaksamista
 
Hautomo76 :hug:

Amalia, kiva kuulla sinustakin :)

Nat, ihan huippujuttu että pääset labraan! Tulehan raportoimaan tuloksia.

Mulla on pelottavia uutisia, päätin eilen lopettaa dheat, kun sain sydänoireita mielestäni liian usein. Yritän saada lääkärin käsiini ja kysyä, että mitäs tehdään. On ihmeellistä, että talvella kun niitä söin, olin elämäni vireessä; unentarve väheni ja virtaa oli kun pienessä kylässä. Nyt olen ollut todella väsynyt, naama on jatkuvasti täynnä finnejä, kierto poukkoilee miten sattuu (nytkin se oli vain 22 pävän mittainen) ja sitten nuo sydänoireet ovat hiipineet pikku hiljaa kuvioihin. Ensin silloin tällöin, kuten tuolla aiemmin kirjoitin ja eilen rekisteröin niitä jo 2 kertaa. Onhan kuulkaa pelottavaa, kun sydän alkaa pamppailla ihan eri moodissa kun normisti, ei se kauaa ole kestänyt, mutta sen aikaa kuitenkin, että ehtii panikoimaan. Miten ihmeessä eri kerroilla voi olla tyystin erilaiset oireet? Noinkohan se varastoituu elimistöön ja kun edellisestä syöntikerrasta oli vain 4 kk taukoa, niin se ei ole ehtinyt haihtumaan? Kaikista eniten ottaa (tietenkin!) päähän se, että tässäkö meni nyt sitten sen 3 IVF:n mahdollisuudet saada soluja :'(.
 
Pädäm! Ensiviikon alusta pitäis olla sitten taas tältäerää tämä viimeinen siirto. Kaksi sulatetaan ja kattotaan jääkö henkiin. Otin näihinkin sen liimakäsittelyn.

Taas lääkäri raapi päätään ja sanoi että ei vaan ymmärrä kun limakalvo on juuri sellainen ylitäydellinen minkä voisi kuvana printata oppikirjaan. Mitään syytä ei vaan kertakaikkiaan ole miksi ei vaan tarraa koskaan kiinni. Yritin kysyä josko olis jotain kromosomivikaa tai muuta mutta tavallaan tiedän itsekin että kyllä sen pitäis kiinnittyä edes joskus ja mennä sitten kesken tai jotain.

Ultratessa munasarjoja löytyi sitten se mitä olen jo pelännyt. Endometrioomahan se siellä näkyili. Kokoajan on mahakivut mulla pahentuneet ja olen asian jo aiemminkin tiedostanut, mutta onhan se raakaa kuitenkin kun nyt sitten se on ekaa kertaa jopa nähty. Siinä voi hyvin olla meidän kiinnittymisongelmamme myös....

Nyt olen kolmatta päivää elämässä "uutta elämääni" jossa ei ole enää viljoja. Yritän jouluun asti olla viljatta ja käyn sitten kattomassa josko olis lähteny vasta-aineet laskuun ja muutoinkin josko olo kohenisi. Väittävät että viljojen pois jättäminen voisi auttaa autoimmuunisairauksien kahlitsemisessa. Ei sillä kilpirauhasta paranneta mutta jos sais edes vasta-aineet ja muut meneillään olevat muutokset jarrulle.
 
Heippa taustalta! :wave: En ole nyt ihan varma, kannustaako tämä ketään vai masentaako teitä entisestään... Itselläni todettiin aiemmin AMH surkea 0,2 ja mm. tämä ketju oli suuri henkireikä hoitojen aikana. Edelleen olen taustalla seuraillut matkaanne.

Pari viikkoa sitten sain syliini kuitenkin esikoispoikani, joka sai alkunsa ensin melko toivottomaltakin näyttäneen IVF:n lopputuloksena (kypsyi vain yksi folli). En voisi nyt olla onnellisempi ja voin vain toivoa kaikille teille onnistumista sekä jaksamista hoitojen kanssa. Pitäkää toivoa yllä! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Minäkin ajattelin tulla kertomaan toivottavasti kannustavia kuulumisia, vaikka tietysti omakin tilanne on vielä kesken. Tänään kuitenkin Väestöliiton ultrassa liikahteli 2 cm:n mittainen nallekarkin näköinen pieni alkio, viikkoja on nyt 8+6. Ainakin sen verran kelvollinen on siis munasoluni ollut, mitä en olisi tämän kevään jälkeen mitenkään voinut uskoa...

Mulla siis AMH 0,2 ja FSH 17 eli huomattavan huonot arvot, vaikka ikää on 31. Aloitettiin toukokuun lopussa lyhyen kaavan IVF-stimulaatiot, Menopuria isoilla annoksilla, mutta vain yksi ainokainen munasolu kasvoi vireämmältä vasemmalta puolelta ja sitäkin lääkäri piti ensin kystana (niitä tutkittiin kevään mittaan). Olin odottanut huonoa tulosta mutta en niin huonoa. Lääkärin mielestä punktiossa ei ollut järkeä eikä minunkaan mielestäni. Tehtiin sitten inseminaatio, johon minulla ei ollut mitään uskoa, kun miehessä ei ole mitään vikaa eikä mitään saatu 1,5 vuoden yrittämisen aikana aikaiseksi. Tuntui jotenkin tosi tosi surkealta, kun ei edes IVF:ään asti päästy. Tuon stimulaation perusteella lääkäri oli myös sitä mieltä, ettei kannattaisi edes yrittää pitkää kaavaa, ettei munasarjojen toiminta hyytyisi kokonaan.

Mutta ainakin siis tähän asti on päästy. Uskon jännittäväni ainakin rakenneultraan saakka, mutta on ollut pidempään mielessäni kirjoittaa tänne, kun itseä lohdutti silloin tosi paljon kuulla huonoilla arvoilla saatuja positiivisia tuloksia.

Mutta eihän tämäkään vielä varmaa ole kun voihan munasolun huono laatu käydä vielä myöhemminkin ilmi. Mutta ainakin tämän verran. Tämän perusteella olen sitä mieltä, ettei noita veriarvojan kyllä yksistään kannata tuijottaa, kun itse jotenkin pidin niitä ihan kiveen kirjoitettuna.

Lisäksi tapasin viime viikolla sattumoisin ruotsalaistytön, joka oli neljännen IVF:nsä jälkeen noin 16. viikolla raskaana ja AMH oli ollut 0,3. Hän oli myös 31-vuotias. Sattuma tuntui tosi hullunkuriselta. Mutta tuli siitäkin se olo, että toivoa on. Toivoa on!

Toinen asia: Meille on koko ajan klinikalla sanottu, että klinikka tekisi yliopistosairaalan kanssa maksusitoumuksen, jos edessä olisi lahjasoluhoito. Kuulemma riittää heidän lausuntonsa arviona siitä, etten voi kasvattaa omia munasoluja ja siten tulla raskaaksi. Tämän on sanonut kaksi eri lääkäriä, joten pidän kyllä siinä suhteessa toivoa yllä, jos tässä nyt kävisi huonosti. Täytyyhän tämän päteä valtakunnallisesti??

Tsemppiä ja voimia ja kärsivällisyyttä oikein kovasti kaikille <3
 
Vienda, onnittelut pojasta :heart:. En kehdannut tunkeutua sinne toisella palstalle onnittelemaan :D. Seuraavaksi onkin sitten "meikäläisistä" Meriannin vuoro synnyttää.

Blixenille onnea odotukseen :heart:. Jotenkin se kyynisyys tässä vuosien varrella valtaa mielen ja sitä alkaa ajatella, että ne ihmeet tapahtuu vaan muille.

83yrittäjä, joko siirrossa tänään kävit? Heh, kuulostaa hauskalta toi "liimakäsittely" :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
HiskiasTäällä tosiaan alkaa pian rv 35. Seurailen edelleen tätä palstaa ja toivon että jokainen teistä saa vielä sen pienokaisen syliinsä. Tähän pinoon on tullut uusia sitten plussaamiseni jälkeen. Kannustukseksi voin kertoa että tämä meidän pienokainen sai alkunsa myös ainoasta punktoidusta solusta. Hoidon aikana soluja kasvoi kaksi mutta toinen ehti puhjeta juuri keräys päivän aamuna. Onneksi kuitenkin lääkäri päätti että kerätään ainokainen ja katsotaan onnistuuko sillä. Amh mulla oli alle 0,2 ja fsh pahimmillaan melkein 20. Lyhyellä kaavalla tehtiin kaikki kolme ivf ja lääkkeenä pergoveris 300 yksikköä.
 
Nat: Olen 29 v. ja hoito tehtiin pitkällä kaavalla, lääkkeenä Menopur 300 IU, jos nyt muistan äkkiseltään oikein. Kuitenkin periaatteessa maksimiannostuksella mentiin. Ilmeisesti nuori ikä oli hyvästä, eli munasoluni vähäisistä määristä huolimatta hyvää laatua.

Kiitos onnitteluista! :heart: Olen tässä miettinyt, miten voisin muistaa hoidon tehnyttä klinikkaa. Varmaan ensi viikolla mennään siellä käymään vauvan kanssa. =)
 
Nat
Blixen

Ensiksi kiitos että jaksit jakaa kokemustasi.
Ymmärsinkö oikein että olit hoidossa Väestöliitossa?
Minulla on melkein samat hormoniarvot, mutta ikä on paljon enemmän :(

kysyisin tuosta maksusitoutomuksesta, jota mainitsit. mitä se käytännössä tarkoittaa? olen siiträmässä väestöliitolle. pelkään kovasti että sain sieltä potkut ulos, eivät suostuu IVF:iin omilla soluilla. Mutta kun lahjasoluun en ole täysvalmis...
 
Hellou! Eipä päästy siirtoon tässä kierrossa kun en saanut ovisplussaa... Klinikka olis siirron luultavasti tehnyt mutta itse en raaskinut viimeisiä tuhlata tällasessa oudossa kierrossa. Perjantaina oli limakalvo 10mm ja rakkula oli 18mm mut ei se sitten antanu kunnon ovisplussaa tikkuihin. Lauantaina kävi tummempana, mutta ei kuitenkaan lähelläkään tasavahvaa viivaa.

Onnea teille onnistujille. Monille varmasti antaa toivoa. Omassa tilanteessani lähinnä ihmetystä. Minulla saadaan yleensä 5 solua hedelmöittymään mutta nyt on jo kymmenes siirto eikä pienintäkään toivoa plussasta vaikka kaikki on niin hyvin kun vaan voi olla.. Kyllä vaan on sellainen olo että ihmeet tapahtuu muille ja että ei ole mitään mahdollisuutta onnistua kun kerran näin "täydelliselläkään" ei onnistu. Minullakin ikää 29. Nyt toivon että viljaton tekis jonkun ihmeen ja saatais vihdoin kiinnittymään....

Onko kuinka monella muita autoimmuunisairauksia? Kilpirauhasen vajaatoimintaa oli muutamalla mutta onko muuta?
 
83yrittäjä: Onko sulla ollut siirroissa tukilääkkeenä kortisoni? Mulla taustalla 10 siirrettyä alkiota ilman ainuttakaan plussaa tai kiinnittymisyritystä, alkion laadusta viis. Sitten löydettiin kilpirauhasvasta-aineita, ja kortisonin käytölle indikaatio. Tuli plussa aivan surkealla alkiolla, enkä itse ainakaan löydä muuta selitystä onnistumiselle, kuin kortisoni.
Mulla ei ole autoimmuunisairautta, mutta perheestä niitä löytyy, ja näköjään nyt itselläni pieni riski kehittää kilpirauhassairaus.


Tsemppiä kaikille syksyn hoitoihin, toivon että näemme tuolla lapsettomien odottajien ketjussa. :)
Itse siis plussasin AMH-arvolla 0.4 hoidosta, jossa saatiin 4 munasolua. Siirretty alkio oli huonolaatuinen.

tuba 17+6
 
83yrittäjä, ettei sitten kuitenkaan kunnon ovisplussaa :confused:. Musta on tullut himotestaaja tuon oviksen suhteen. Mulla on ollut kolmenlaisia testejä ja tässä kierrossa taas huvikseni testasin ovista ja sain kanssa perin epämääräisen tuloksen testiin (Sofi), testasin sitten varuiksi toisen merkkisellä ja se testiviiva tuli siihen ihan heti. Ei jäänyt arpomisen varaa. Kolmantena vaihtoehtona olis vielä ollu Clearblue, jos tuon kakkosen kanssa olis ollu probleemia.
 
Hei kaikki ja ihana palata (tai siis kiva päästä pälättämään) pitkästä aikaa tähän ketjuun! Olen ollut varmaan toukokuusta asti tauolla pieleen menneen hoidon (kerätyistä alkioista kumpikaan ei jatkanut kehitystä 2-3 päivän jälkeen, ei siirtoa) jälkeen. Täällä on tapahtunut :)
Viendalle onnea pojasta :heart: antaa toivoa! Meriannille vielä viime hetken jaksamisia, tule sitten raportoimaan tilannetta. En muistanut Tuba että olet jo noin pitkällä, aivan uskomatonta ja hienoa :)
Ja Blixen, vauva.infostakin tuttu, onnea!!! Tämä sai siis alkunsa epäonnistuneen stimulaation inssistä? Uskomatonta:)

Hiskias tahkoaa vielä (harmi vastoinkäymisiä) ja onpa outoja oireita tästä toisesta dhea kierroksesta. Onko teillä pakkanen jo tyhjä? :( Mulla tulee noita outoja sydänoireita kilpparin sekoilun takia, jos ne arvot on pielessä. Minkälainen DHEA annos sulla on? Mä olen syönyt 1 kpl 25mg tabletin päivässä vaikka reseptissä oli isompi annos (1 tabl 8h välein). Tästäkin iho kasvoilla on jo aika järkyssä kunnossa, kunnon paiseita, hyi! Mikä teillä on nyt lähisuunnitelma? Tsempit jatkoon!

83yrittäjällekin tervetuloa takaisin! Harmi se endo kaiken päälle :( Toivotaan että viljattomasta on apua, ei varmaan olisi haittaa kokeilla mullakaan. Niin ja mulla on myös kilpparin vajaatoimintaa, syön thyroxiniä. Vasta-aineita ei ole todettu eli en taida saada kortisonia vaikka haluaisin.

Hautomolle peukkuja seuraavaan kiertoon! Astmaa ei onneksi ole täällä.
Olen aina ollut aika terve mutta nyt tämä hemmetin lapsettomuus ja amh-arvot ovat sitten kyllä pilanneet terveen olon. Vaikka kuinka jaksaa olla positiivinen ja yrittää niin aina säännöllisesti sitä masentuu. Tapahtuuko teillä sitä ja mitä kaikkea mietitte? Mulla keskeisin ajatus on että miksi sitä piti odottaa niin kauan kunnes alkoi yrittää, toiseksi kun aloitettiin hoidot niin amh:ta ei heti tutkittu ja aloitettiin insseillä jotka oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Siihen meni turhaan pari vuotta...

Nooh, meillä on nyt tarkoitus aloittaa seuraavasta kierrosta 2 viikon sisään taas hoito kun mitään ei ole pakkasessa. Neljäs hoito ja punktio mutta kaksi kertaa vaan päästy tähän asti siirtoon. Toivotaan onnekasta syksyä kaikille! Sisuunnuin tänään kun ystävä ilmoitti että on raskaana... hän oli vähän "yllättäen" raskaana, ihan loistopäivä. Siksi päätin nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja tsempata eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Amalialle myös vilkutukset! Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia. Meilläkin on tämän ICSI rumban jälkeen (pari hoitoa olen valmis kokeilemaan, niin että neljä siirtoa olisi yhteensä tehty ennen luovuttamista) lahjasoluhoito vaihtoehtona lähimpänä. Kallishan se on...

Yrittäjä on taas tutkaillut adoptioasiaa, se on varmaan sitten meille sen jälkeen se lähin. Prosessi on kyllä siinäkin pitkä ja raskas.

Entä Hautomo ja Hiskias, oletteko te miettineet muita vaihtoehtoja vai jättäydyttekö sitten näistä ajatuksista vapaalle kokonaan? Entä muut?

Lahjasoluista oli muuten hesarissa kesällä juttu, luovuttajan näkökulmasta. Mielestäni se ei ollut niin positiivinen kun lukaisin sen silloin. Tässä teillekin linkki jos kiinnostaa: Munasolu on luovuttajalle kallis lahja - Lapsettomuushoidot - Sunnuntai - Helsingin Sanomat
 
Jonnuli-77: Kyllä me ainakin jätetään nää ajatukset pois mieheni kanssa. Emme halua adoptoida, emmekä käyttää lahjasoluja. Sijaissynnyttäjä tulisi ehkä kysymykseen, mikäli se olisi Suomessa sallittu, vaan eipä ole. Jos nää hoidot ei nyt tulosta tuota, niin olemme sitten lapseton pariskunta ja sillä hyvä. Nää keskustelut meillä käytiin jo ennen hoitojen aloittamista, eikä mieli ole hoitojen aikana muuttunut.
On hienoa, että ihmiset adoptoivat lapsia Suomesta ja ulkomailta, mutta meistä ei siihen ole. Minusta on tärkeää tunnustaa itselleen tosiasiat ja elää niiden mukaisesti.

Tätiä vaan ei kuulu kylään vaikka pitäisi ihan tässä menkkojen alkaa... hooh.. eiköhän neki ny ala kenkkuilemaan vai liekö loppuneet kokonaan :O
 
Jonnuli, pakkasessa on vielä 2 alkiota, jotka olis tarkoitus siirtää seuraavaan kiertoon. Söin sitä dheata 3 tbl päivässä - olen ymmärtänyt, että annostuksen on oltava yli 50 mg / vrk, jotta se muuttuu sukuhormoneiksi elimistössä. Viimeksi meni sama määrä, mutta ilman sivuoireita. Ihme, että tuolla sun syömällä pienelläkin määrällä on vaikutusta iho-ongelmiin. Mulla ne eivät ole loppuneet vieläkään, liekö syy sittenkin vehnäalkioöljyn vai kalamaksaöljyn, joilla päivittäin herkuttelen ;). Mulla on joku "pakkomielle", että lapsessa pitää olla minun sukusolut, siksipä adoptiota tai lahjasoluhoitoja en ole edes harkinnut. Ainoa, jota olisin voinut edes harkita lahjasolujen luovuttajaksi on siskoni, mutta hänkin on jo liian vanha luovuttajaksi.

Hautomo76, tuon tätin "väkisinsaamiseksi" ei taida olla mitään tehtävissä :LOL:
 
Nat
Tervehdys kaikille taas

aika hiljasta...

Väestöliitto avasi ovensa, IVF lyhyellä kaavalla odottaa seuraavaan kierroksen yhteydessä.

Sain kokeiden tulokset, paitsi AMH:ta. Ihmettelen, miksi sitä ei tullut, kun näin itse lääkärin monitoorista kun se valitsi sen...

hyviä ja huonoja uutisia
fsh 11.7, hyvä hyvä, hyvä että ei nousut
mutta estradioli on 0.10, alin rajan alapuolella, jouduun taas surfaamaan

kerronpa kauhutarinaa...

Lääkäri soitti kertomaan verikokeiden tuloksista ei minulle vaan miehelleni, ja sanoi että hän(lääkäri) EI halunnut soittaa minulle. :confused: Sanoi, että mun verikokeiden tuloksia OK, ja pyysi miestäni ilmoittaa mulle että soiti ja kertoi.

edelleen en pysty käsittämään tuota tapausta... mikä se oikein oli?
Jätin välityksen tyoterveysasemalle. Pyysin kirjallista selitystä.
Innoissa odotan sitä kotiin.


voimia kaikille
 
Viimeksi muokattu:
Ultra-aika varattu 20.8. Tänään alkoi siis menkat. Ja Estradottia "pääsee" taas liimailemaan mahaan...
Meillä siis tulossa lääkkeellinen PAS (lääkkeellinen puolittain mun omasta toiveesta, koska noi lääkkeettömät oli niin hankalia sen oviksen metsästyksen kans)
 
Hyvä hautomo että menkat alkoi ja pääsette eteenpäin =)
Kiitos Hiskias vastauksesta, miten teidän edelliset sulatukset on menneet? Hienoa että pakkasessa on vielä satsi! On aika erikoista että se pieni dhea -annos on pistänyt hormonit sekaisin. Tai sitten se vanha testogeeli, jota huhtikuussa käytin, vaikuttaa jotenkin vahvistavana. En tiedä kertyykö ne jotenkin elimistöön.

Aikas hurjaa Nat että lääkäri ei soita sinulle vaan miehellesi :mad: Onkohan edes ihan laillista... mitä tuo estradioli muuten kertoo? En tiedä onko mulla sitä koskaan mitattu. Muistelen että amh:n saamisessa kesti aika pitkään, olisko voinut olla ettei sitä ole tullut vielä?

Mulla alkoi ihan yllättäen menkat, kierto on jotenkin ihan sekaisin. Taisi olla n. 17-19 päivää! Edelliset menkat ei kyllä olleet oikean tuntuiset mutta mietin että voikohan se dhea jotenkin sekoittaa kiertoa. Nyt ei siis päästy alkamaan uutta hoitoa mutta ensi kierrossa, ehkä siinä syyskuun alussa heti. Viikonloppuja!
 
Hautomo76, oot ekana kesän jälkeen tositoimissa - Tsemppiä =)

Nat, tuo amh:n valmistuminen ottaa jonkun aikaa, olisko ollut 2 viikkoa tms. Voisiko johtua siitä?

Jonnuli-77, mun viime kierto oli jotain 22 päivää eli varmaan dhean syytä, koska mähän käyn kun juna, aina sen 28-29 päivää.

Jokohan ensi viikolla joku vaivautuisi klinikalta mulle soittelemaan, kun se virallisesti avautuu. 3 viikkoa sitten niiden sydänoireiden takia lupasivat palata asiaan samana päivänä, sitä soittoa ei vielä tänäkään päivänä ole tullut. Sitten laitoin sinne mailia kysyäkseni pasin eri mahdollisuuksista, mutta siihenkään en ole saanut vastausta. Että semmosta meininkiä :mad:. Ihmeelliset oireet jatkuu aika-ajoin, kun käyn illalla makuulle, niin tuntuu etten saa millään henkeä ja pitää hengittää koko ajan syvään ja siltikin tuntuu pahalta. Sitten istua pönötän sängyssä muutaman tunnin, kunnes oireet helpottaa. Ihme juttu. Mun ystävä kertoi kärsineensä samanlaisesta vaivasta toisessa raskaudessa ja hänelle oli sanottu, että ne on ne hormonit kun sitä aiheuttaa. Liekö totta vai ei - ihmettelen suuresti, että mistä niitä hormoneja nyt niin paljon muhun yhtäkkiä olisi kertynyt :confused:. Näistä on hiipinyt pelko mieliin, että mitähän oireita mahtaa olla luvassa, kun pistoshormonit astuu mukaan kuvioihin. Aiemmin tilanna on ollut niin hyvä, ettei niistä ole tullut mitään probleemia.
 
Böö ihmiset!

Täällä ollaan hengissä myös. Mukavasti alkoi ovisviikon torstaina jo aika rujo tiputtelu joka on toisena päivänä pahempi kuin toisena. Mensuja odottelen. Viljaton on pitänyt ainakin oman arviointikykyni perusteella täysin. En melko varmasti ole tunkenut suuhuni kiellettyjä aineita ;) Mensujen pitäis alkaa juuri sopivasti ahvenanmaan reissun aikana. Pitäis telttaillen selvitä siitä reissusta ensiviikolla jollain konstilla.

Tuba> Meillä on ollut kortisonit nyt parissa siirrossa mukana ilman apuja. Jotain tujumpaa pitkäkestoista kortisonia olen kiskonut aika isoilla annoksilla. Vimoset alkiot menee siirtoon toivottavasti seuraavassa kierrossa.

Ovistesteinä oon aina käyttäny cittarin testejä. Ne alko kenkkuilemaan mulle viime keväänä antaen vääriä plussia eikä sitten oikeita plussia aina tullukaan... Vaihdoin frsu:n testeihin joissa sama juttu joissain kierroissa ja taas toisinaan tulee ihan oikeet viivat. Vika ei siis ole testeissä vaan minun kropassani. Nyt on pari tällasta tiputtelukiertoa ollu kun heti oviksesta alkaa falskaamaan ja toinen oli jopa niin että oli siirto tehty siihen kiertoon ja lugetkaan ei pitäny vuotoa poissa.

Jotenkin alkaa pelottamaan että onko siellä joku kasvain munasarjoissa sekottelemassa hormonitoimintaa tai jotain? Pitänee ottaa se puheeksi lääkärin kanssa kun menee nyt näin oudoksi tää homma. Josko se endometrioosipesäke olis syytä kuitenkin tuikata neulalla näytepala vai poistaiskohan ne sen möntin sieltä?? En tiiä...
 

Yhteistyössä