Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Nat,

voi pahoittelut. En osaa irrotuspiikkiasiaan sanoa mitään: kannattaa soittaa lääkärille.

Jännä, että sun lääkärillä on täysin päinvastainen kanta sekä DHEA:an että Flare-upiin kuin meidän lääkärillä. Flare-up protokolla on nimenomaan uusi hoitomuoto (voit googlailla siitä tutkimuksia, olen aika paljon lueskellut niitä) ja se toimii nimenomaan hyvin niille, jotka vastaavat huonosti yrityksiin kasvattaa lääkityksellä folleja - yleensä juuri ne, joilla on pieni reservi folleja jäljellä. Meillä on jo kaksi lääkäriä määrännyt Flare-upin (sekä minulle että läheiselle, jolla samat ongelmat hedelmöittymisessä) sinä parempana kakkosvaihtoehtona, kun tavallinen lyhyt kaava ei toiminut ollenkaan: ja vaste on kyllä ollut huomattavasti parempi kuin lyhyellä kaavalla.

DHEA ei ole mikään ihmelääke, jenkkilässähän se katsotaan luontaistuotteeksi, mutta tutkimusten mukaan sillä on positiivisia vaikutuksia munasolujen laatuun, jos ongelmana on hedelmöittyminen tai jakautuminen. Siitäkin löytyy tutkimuksia netistä.

Hämmentävää, että lääkärisi noin tiukasti oli eri mieltä. Saako kysyä, missä olette hoidossa? En usko, että sellaista paikkaa onkaan, joka hoitaa viikonloppuisin ja loma-aikoihin myös. Huokaus...

Omaan hoidon aloitukseen:

Menkat tulivat tänään, kp 28. Jos olisi haluttu hoitoon ennen kesälomaa, niiden olisi pitänyt alkaa eilen. Vituttaa, mutta samalla on jotenkin helpottunut olo. Nyt saadaan viettää oikea kesäloma. Ehkä tämä suru väistyy tästä, jos vaikka aurinko paistaa ja tulee kiva juhannus. Kaikille voimia ja juhannustaikaa!
 
Jaahas... Juhannus on lusittu ja tänään pitäisi taas mennä väestöliitolle levittelemään haarojaan josko pääsisi siirtoon. Olen aivan hukannut toivoni. Toisaalta hyvä... eipä ole taas onnistumispaineita. Lasken vaan rahoja ja mietin paljonko vielä menee ennen kun tää osa elämää on ohi ja siirrytään kohti seuraavaa kallista vaihetta eli adoptiota jos siirrytään.

Joka hetki se adoptio jotenkin tuntuu vaan kaukaisemmalta. Jos ensimmäisten hoitojen jälkeen olis pitänyt päättää adoptiojonoon menosta olisin mennyt miettimättä. Nyt vaan ei enää sekään kiinnosta.

Pakkasessa olisi kolmeen siirtoon mahdollisesti kamat (tyksi aina hukkas muutaman sulatuksessa saas nähdä miten näillä käy) Psykoterapeutti on 10 viikon kesälomalla joten nyt ollaan omillaan näiden juttujen kanssa. Olen miettinyt että tämän kerta viikossa vuoden jälkeen voisin jatkaa käyntejä kerran kuussa. Kyllä se on jotenkin sellanen henkinen tuki ja turva kun tietää että siellä voi oikeesti avautua asioista ja käsitellä.. Ei tarvii miettiä kuinka paljon olen purkanut kellekin kaverille että ei kenenkään korvat mee jumiin tästä paskasta. Tälle tädille saa purkaa ja sieltä tulee just oikeeta vastakaikua eikä se jumiudu tai ala lohduttelemaan turhaan. Ihan täydellistä.

Isot pahoittelut kun ei punktioon päästy. Kyllä ovulaatiotesteissä merkkaa vain ja ainoastaan se ensimmäinen plussa ja seuraavina päivinä ei kuulu edes enää testata. Lh huippu voi olla joillain vain muutamia tunteja... normaalisti ilmeisimmin vuorokauden mutta useilla monta päivää. Kuitenkin vain sen alku merkkaa, sillä silloin munasolu saa ohjeistuksensa kypsyä ja irrota.

Haluista On se liika suuri himokin ongelmallista. Siskoni on sellainen ja kärsii pahasti myös tämän asian tuomista lieveilmiöistä. Itse kuitenkin olen niin kuiva ja haluton ämmänrutku että voin vain haaveilla josko raskaushormonit tekisivät temput. ;)
 
Nat, ikävää kun et päässyt punktioon. Ja ei voi kun ihmetellä, miten lääkärit voikaan olla niin eri mieltä samoista asioista. Näin maallikkona voisi jopa vetää sellaisen johtopäätöksen, että kovin on epäluotettavaa tuo lääkärikaarti, kun ne voi olla ihan mitä mieltä haluavat, olipa tutkimukset puolesta tai vastaan.

Malsu, harmi homma. Toi on niin tota. No, saatpahan lomailla rauhassa. Nauti siitä :attn:!

83yrittäjä, mikähän siinä on, että nuo asiat muuttuvat aina vaan kaukaisemmiksi? Itsekin olen mielessäni pyöritellyt sitä, että mitäs jos luovuttaisi? Antaisi vaan olla ja hyväksyisi sen, ettei niitä lapsia sitten meille tullutkaan – edes hoidoilla. Siinä pääsisi siirtymään yhden askeleen elämässä eteenpäin ja loppuisi tämä loputon kaikenlaisten oireiden kyttääminen. Tsemppiä sulle ultraan ja toivotaan, että alkiot selviävät sulatuksesta :heart:.

Mulla on ihan hirveitä dhea-oireita, naiseus on ilmeisesti puhjennut kukkaan finneineen päivineen. Viimeksi en muista mitään tällaista. En tykkää :(. Ensin se ovis tuli harvinaiselta puolelta ja sitten onkin nippaillut alakerran ”värkeistä” milloin mistäkin. Menkkoja odotellessa, toivottavasti noi hanat aukee kohta, kun kaikki housut niin puristaa. Ja todella toivon, että seuraava kierto olisi seesteisempi… : /

Helteistä viikkoa teille kamut :flower:!
 
On se vaan yksityisellä niin helppoa. Ultrassa oli 18mm folli mutta ovistestit ei nyt vielä näyttäny ees haaleeta viivaa... Testiplussa voisi siis helposti mennä sellaiseen päivään että ei siirtoa pystyttäis tekemään joten sain sitten pregnylin! Eli jos ei huomenna illalla ole vielä ovisplussa niin piikki nahkaan ja siirtoon perjantaiksi. Limakalvo oli jo nyt kuulemma tarpeeksi hyvä ja kaikki oli kohdillaan eli kaikki päivät tästä eteenpäin on kuitenkin siirron kannalta jo plussaa vaan...

Sitten siihen ihmeellisempään asiaan... Oletteko kuulleet koskaan alkioliimasta? Vauvaliimasta puhellaan kyllä mutta on kuulemma olemassa alkioliimaa ja sitä nyt sitten saan perjantaina kokeilla josko kaiffari selviää sulatuksesta. Toivotaan näin...

Että kohti viikon loppuosaa vaan peukut pystyssä!
 
Nat
83yrittäjä mikä tuo alkioliimaa? lääke? millä nimellä?

Hiskias itse mietin, miksi inseminaatio ei tarjotettu? vain irrotuspiikki... mitä varten irrotuspistos? Kun kysyin voiko folikkeli tai munasolu tulla ylikypsäksi, en saanut vastausta...

sain muuten lääkäriltä jäklihoidoksi tuon femar lääkkeen, määrätty seuraavan vuodon alkun yhteydessä ottaa. Soitin klinikalle, kyselin, oliko hyötyä jos jatkaisin läkitystä myös sen seuraavan kierroksen aikana? Vastauksena sain että voin otta jos haluan! mamma mia! ei se mun halusta kiini pillireiden syöminen. Vain kysymys jos jatkan hoidot vaikka 3 kierroksen jälkeen onko hyötyä tulevaan hoitoon noista pillereistä.

Mietin myös, päädyikö teidän hoidonhistoriat paperille kun olette siirtymässä joko seuraavalle kierokselle tai otatte lopputilin? Minä en saanut mtään, no itse soitin ja pyysin paperit.
Julkisella aina tuli kotiin hoidonhistorian, paitsi viimeista kertaa, kun sain punaiset valot Naitsen Klinikalta. Samalla pyysin lähettää kaikki hormoonikokeiden tulokset, vaikka ne ovat 3-5 vuoden vanhoja.

Kaikille voimia!
 
Viimeksi muokattu:
Tänään siirrettiin yksi alkio kyytiin. Toinen kolmannen päivän alkio ei selvinnyt sulatuksesta, joten pakkaseen jäi kaksi kuudennen päivän alkiota.
Nyt sitten estradot-laastaria mahaan 2 krt viikossa ja lutinusta koneistoon toivon mukaan 12 viikkoa ;)
 
Hautomo> Monesko siirto sulla on nyt menossa? Mä tuun sun kanssa piinailemaan toivon mukaan perjantaina. Eilen pistin pregnylin... Eka kerta kun siirtoon pistettiin irrotus.

Tää vauvaliima ei ole kirjaimellisesti liimaa mutta on siis liemi jossa alkio liotetaan ennen siirtoa. Muuttaa jotenkin viskositeettia niin että uppoaa kohdun limaan helpommin (ei jää sinne pomppimaan) ja kun solu kuoriutuu niin sisältää myös aineita jotka jeesaa kiinnittymisessä vaikka kuoriosa onkin jo hylätty. Olisko ollu hyorulonihappoa tai jotain. Kyseinen liotus luo päälle suojaavan kalvon niin ei pääse pahat henget kiusaamaan solurypästä.

Ajatuksena kovin mainio... Nosti onnistumisprosenttia lapsen syntymiseen jopa 10prosenttia joidenkin tutkimusten mukaan. Kiinnittymiset nousi rajummin mutta myös keskenmenoja tuli enemmän.
 
Öööh.. kaiken kaikkiaan tää on nyt viides siirto. Tän ICSI kerran eka PAS -siirto. Odotukset ei oo järin huimat, vaikka olikin hieno alkio :)

Toi alkioliima eli embryo glue on kai sellainen, että siitä on ristiriitaisia tuloksia maailmalla. Joillakin se edistää ja toisilla sitten taas päinvastoin. Kaikki paikat ei tän vuoksi sitä käytä.
 
Nat
Hautomo76 kiitos vinkistä embryoglye:stä. Tällä sanalla löytyy vaikka mitä :)

Onko sitten tuon liiman käyttö kiini lääkäreistä vai klinikkoiden politiikasta? Ostetaanko se reseptillä, vai kuuluko se hoitohintaan?
Eli jos pyydään lääkäriä kokeilemaan tätä voiko hän kieltäytyä?
 
Nat, en ole koskaan kuullut, että munasolu voisi ylikypsyä. Heh, alkaa kuulostaa jo ruoanvalmistukselta... =) Mä söin viime kesänä noiden Femarien rinnakkaisvalmistetta Letrozolea, ennen kuin IVF hoidot aloitettiin. Nekin ihan vaan sen takia, että sain kesän ajaksi ”jotain” lääkettä. Eli niillä stimuloitiin munasarjoja tuottamaan ovulaatio. Mullahan se tapahtuu muutenkin, mutta lääkäri halusi välttämättä antaa kesäksi jotain droppia, jos ne vielä olisi auttaneet. No ei auttaneet ei. 1 kierto ennen IVF hoitoa piti olla ilman Letrozoleja, jotta saatiin hormoniton kierto ennen hoitoa. Julkisella ne on tarkkoja noiden välikiertojen kanssa. Mä en ole saanut mitään hoitokertomuksia.

Hautomolle tsempit piinapäiviin, oliko sulla lääkkeellinen pas vai voiko noita Estradoteja määrätä myös tukihoitona siirron jälkeen?

Mielenkiintoista tuo, että se liima voi toimia kahtalailla; toisilla auttaa ja toisilla päinvastoin :confused:. Mä niin arvasin tämän, että kierron alku tahtoo palautua takaisin vanhoihin uomiinsa eli loppuviikkoon. Ovisplussat pysyttelee siis väärinä päivinä. Mä haluaisin lääkkeettömän pasin, mutta sehän ei tule onnistumaan tällä kropalla ilman vippaskonsteja :(.
 
Veikkaan että väestöliitolla on meneillään joku kokeilu. Minulle lääkäri sanoi että heillä on nyt labrassa poikkeuksellisesti tällaista ainetta ja sitä voitaisiin käyttää ja kokeilla jos haluan kun siirtoja on jo niin paljon takana. Kuulin että parille muullekin kokeillaan samaa ainetta nyt.

Googelilla kun käy katselemassa keskustelufoorumien saldoa suomeksi tästä aineesta niin aika vähän sitä on täällä testailtu. Markkinoilla on kuitenkin ollu jenkkilän suunnilla 2005. Tai silloin oli ekat foorumikirjoitukset. Että en usko ihmeisiin mutta mielenkiinnolla todellakin testaan.

Se on jännä kun ihminen on niin hölmö että tekee mitä tahansa mikä edes etäisesti voisi auttaa tai vaikkei voisi auttaa niin sitli. Itse mietin jopa tarttuvani juhannuksen hedelmällisyystaikojen tekoon kunnes naurahdin itselleni että ei jumankauta pösilö. Jätä ne rehut rauhaan ja painu nukkumaan... :D

On kovin helppoa höynäytellä hädässä olevia ihmisiä. Voi kuinka monta kertaa olen kuullut jostain kiinalaisista metodeista hedelmöitymisen auttamiseksi... Ja vyöhyketerapiaa... ja akupunktiota... Jota muuten testasin ja piikittäjä sanoi heti että hän ei voi minulle apua raskaaksi tulemisessa antaa, mutta hän voi hoitaa minua muutoin ja ehkä se edesauttaa lapsensaamista, ehkä ei. No kävin mä siellä joku 5 kertaa ainakin eikä muuten auttanu... Ylläri...

Toisaalta ei ole länsimaalainen lääketiede sen tehokkaampi ollut... Lienen toivoton...
 
Nat
Mä en ole saanut mitään hoitokertomuksia.
Sain eilen molemmista Naistenen klinikasta ja yksityiseltä.
Naisten klinikasta sain ihan kaikki hoitojen historiat ja ihan kaikkien kokeiden tulokset mitä minulle ikinä tehty huslabissa :), vaikka pyysin vain ne jotka tehtiih lapsettomuushoitojen yhteydessä. aikamoinen paperinippu.
yksityiseltä sain myös pyynnöstä hoitokertomuksen. Ja taas! ... hoitosuunnitelman taulukko poikkea itse kertomuksen. ja mikä kohta? irrotuspiikin pistospäivä, ero on 3 päivää! mystistä :( ja ei enää naurata... en voinut ikinä kuvitella että yksityisellä voisi olla tällainen sotku
onneksi tämä on ohi!

Kaikille voimia
 
Vau, toi alkioliima kuulostaa kiinnostavalta. Mä sain sellaisen piikin, joka otettiin oletetun kiinnittymisen päivänä. Senkin tarkoitus oli auttaa kiinnittymisessä. Aina on jotain uusia lääkkeitä, joita ei vielä ole kokeillut...

Onko kellään muulla tullut DHEA:sta sydänoireita? Mä lopetin lääkärin kanssa neuvoteltuani niiden käyttämisen tänään, kun olen jatkuvasti saanut niistä sydämentykytyksiä. Olin aika järkyttynyt, kun en edes tiennyt, että niistä voi tulla sellaisia sivuoireita ennen kuin eilen googlailin, kun pelkäsin jo, että saan sydärin.

Samalla sain tietää mun tulokset, jotka otettiin nyt uusiksi. Viimeksi kaksi vuotta sitten AMH oli 1 ja FSH jotain 4,7. Nyt AMH oli melkein 3! Siis se oli noussut ja on nyt normaalilla tasolla! lääkärikin oli aika ihmeissään. Onko kellään muulla käynyt näin? Mä kun luulin, että se AMH kertoo jäljellä olevien follien määrästä, eikä voi kuin laskea. :confused: Lääkäri sanoi, että nousu saattaisi johtua näistä DHEA:sta, mutta varmasti ei voida tietää. FSH oli mulla sama kuin ennenkin eli tosi hyvä.

Tosi merkillistä! Mitähän tämä hoidon jatkon kannalta tarkoittaa?

Tsemppiä Hautomo piinailuun!
 
Nat
Alkuperäinen kirjoittaja Malsu:
Viimeksi kaksi vuotta sitten AMH oli 1 ja FSH jotain 4,7. Nyt AMH oli melkein 3!
Wow! :) aikamoinen ihme!
Ja minäkin luulin että AMH:n taso muuttuu vain yhteen suntaan ajan mukaan, ainakaan en ikinä ennen kullut tai lukenut tällaisista tapauksista.
Todella hieno uutinen. Kiitos. :)
 
Malsu, ulkomaisilta nettisivuilta olen lukenut, että dhea on nostanut useammallakin amh - arvoa. Hui kauheeta : /, että sait dheasta tuollaisia oireita, kuinka pitkään niitä söit? Toivotaan, että pääset pikana hoitoon, jottei se amh ehdi taas laskea. Pitäisi itsekin monkua uudet verikokeet, niin näkisi amh:n tilanteen. Hirvittää vaan, että jos se on edelleen laskenut, niin eivät suostu tekemään sitä viimeistä hoitoa...
 
Nat
taas ohi meni, eli vuoto on alkanut :( vaikka kuinka lääkärin sanoilla "herkkulinen" tuo ainoa follikkeli oli ja vaikka kuinka aikeria oltiin puolison kanssa... no, yritän olla positiivinen. eiköhän kaikki me tiedämme,että kaikki mitä on tehty tai on tapahtunut on vain hyväksi.
tilasin ajan ihan terveyskeskuksen lääkärille gynekoloogiseen tutkimukseen, jotenkin ovuloin viime aikona aika kivuliasti, ja yritän sen kautta päästää tarkistamaan seuraavan kierroksen arvoja, amh, fsh, lh ja mitä muuta unohdin? mietin, menekö ylipäätään tämä temppu läpi... pyytää lähete verikokeisiin...

huomatavasti useammin päässäni pyörii ajatus luovutetusta munasolusta.
mutta jotenkaan ei se edelleen tuntu oikealta. :(

varasin myös ensikäynnin väestöliitolle elokuun aluksi. eikä yhtään jännitä, ehkä sen takia, että tiedän etukäteen mihin se päättyy :(
ja tuo vääestöliitto.. kun kysyn hoittajalta, miten tuo lääkäreiden yhteistyö käytänössä tarkoittaa, ei hän pystynyt sujuvasti vastaamaan.
kuvittellinen tilanne, jos vastaanottaa ja hoittosuunnitelman tekee toinen lääkäri ja jossain väliultrassa toinen ja just sen ultran jälkeen pitää tehdä muutos hoitosuunnitelmaan, miten se menee? tekeekö se tämä ultran lääkäri itse vai neuvoo ensin hoitavan, tai hoittosuunnittelman tekevän lääkärin? ainakin Naisten Klinikkala näin menee, että jos pitää tehdä muutokset, ei vastaanotolla heti voi saada tietoja, vaan hoittaja soittaa samana päivänä myöhemmin kun ne kaikki hoittavat lääkärit vaihtavat tietoja ja sen perusteella tekevät, joko yhdessä tai joku yksi niistä päätöksen, missä mennään. tällainen käsitys mulle jäi mieleen...
onko kokemuksia?

voimia kaikille ja onnistumista
 
Viimeksi muokattu:
Täällä piinapäivät on todella piinallisia! Sain juhannuksen jälkeen heti sellaisen ihanan orastavan kusitautimaisen olon ja ajattelin että menee ohi juomalla. Sitten alkoi muu kutina ja nyt sitten on maailmankaikkeuden sitkein hiiva hyökännyt. Eikä voi käyttää pilleriä vaan pitää pelleillä noiden pirun rasvojen kanssa... Voi rähmä!!!

Lääkäri määräs ihan järkyt määrät kortisoleja, ihan hullun kasan lugea ja niillä mennään... Ihan siis kuitenkin on luomukiertoon pas ja vedän lugea 400+400... No eipä pitäis mensujen puskee läpi ihan helpolla tosta satsista.

Ens perjantaina olis virallinen testipäivä. Nyt olis pp nro 8 jos oikein lasken... Tein tälläkertaa ihan vaan omaksi riemukseni testin pari päivää pregnylin jälkeen jotta näen edes kerran sen plussan siinä r-testissä ja tulihan se siihen.. Nyt toivotaan että tulis myös näin loppukierrosta :)
 
Viimeksi muokattu:
83yrittäjä: Mulla luget aiheutti hiivamaista kutinaa.. ja se kutina johtuiki pähkinäallergiasta!! Suosittelen kysymään lekurilta voitko vaihtaa Lutinuksiin.

Täällä menossa piinapäivä 11, enkä ole edes ajatellut testaavani. Kummallista, koska aiemmin olen testaillut pp8 :D. Tosin aiemmilla kerroilla vuotokin on aina alkanut pp8-10 välillä, myös sillä kerralla kun plussasin. Nyt taitaa lääkkeet pitää vuodon pois.
Menee siis Lutinusta 3 x 2tbl päivässä ja Estradot -laastari 2 kpl 2 krt viikossa.
Ei mitään suuren suuria "oireita" ole.
 
Tää on ihan tätä hiivaa. Alkoi jo ennen siirtoa pikkuhiljaa ja nyt on tosi sitkeessä. Ihan varmana luget jotenkin ruokkii tätä vaivaa. Tänään on onneks aika helpon tuntunen olo :D

Jos Hautomo on onnistunu olemaan testailemati niin minä en! Heti pp8 tottakai testasin ja tänäänkin vielä ihan tyylipuhdasta negaa. Eli seuraava toivottavasti tulis tuhottua vasta siinä perjantain korvilla.

Mulla on nyt joku kriisihetki taas käsillä. Tajusin juuri että ensi keväänä tässä tulee jo VIISI vuotta täyteen lapsettomuutta. Kuudes vuosi lähtisi siitä sitten liikenteeseen ja juuri tässä vasta pari vuotta tuli lasiin?? Mites tää aika näin hujahtaa?

Nyt on kova miettiminen haluanko käyttää viimeiset alkiot heti seuraavaan kiertoon ja saada negan sitten juuri loman alkuviikkohin jolloin pilaan lomani vitutuksella? Pitäiskö odottaa loma lomana ja ottaa vitutus vasta loman jälkeen joka on kyllä vielä raskaampaa kun töissä pitää yrittää olla kovana? Sen tiedän että romahdus tulee melko varmasti olemaan mittava. Tämän hoidon jälkeen jonotan vielä julkiselle takaisin josko suostuvat tekemään sen "kolmannen" siellä vai jääkö se tekemättä...

Miten te muut? Kauanko te meinaatte jatkaa? Missä menee teidän kipuraja jos se nyt ei ole ikä... Kokoajan adoptio tuntuu vaan vastenmielisemmältä ajatukselta jostain syystä...
 
Nat, tulehan raportoimaan, mitä se terveyskeskuslekuri sanoi, että pääsitkö verikokeisiin mittauttamaan arvot.

Malsu, tulit heti mieleeni, kun tänään tunsin sellaista pientä rytmihäiriötä. Saattaa jopa olla, että olen tuntenut sitä aiemminkin sen enempää asiaa rekisteröimättä. Nyt pisti kyllä miettimään, että onko ”normaalia” vai dheasta aiheutuvaa :confused:.

83yrittäjä, toi hiiva on niin kauhee. Onneksi on jo paranemaan päin. Sen siirronko takia ei saa tabuja siihen ottaa? Joku klinikka sitten on kumminkin kesällä auki, jos seuraavasta kierrosta pääsisit jo uuteen yritykseen.

Hautomo, mulla pasissa tuo estrogeeni piti vuodon visusti poissa. Toivotaan kuitenkin, että sen vuodon poispysyminen on jotain ihan muuta =). Onko sulla huomenna virallinen testipäivä?

Kyllä niin toivoisin meille kaikille jo plussaa, tuntuu, että tässä on ihan riittävästi tahkottu eteenpäin tämän lapsettomuuden kanssa. Minä ainakin olen jo jonkun aikaa ollut pessimistiasenteella liikkeellä ja nyt mielellisesti ”hypännyt” 2 pasin yli ja ajatuksissa siintää kolmas ja viimeinen hoito. Järki kovasti yrittää sanoa, että jollei se kolmas auta, niin miksi sitten se neljäskään. Mene ja tiedä.
 
Hiskias: Tuota mää vähän epäilen. Mitään oireita ei oikeastaan ole, ei kyllä mitään menkkamaistakaan. mutta.. huomennahan se selviää :D


Meillä tämä ICSI saattoi olla se viimeinen hoito. Kaksi olisi vielä käytettävissä julkisella, koska julkisella tää oli eka. Yksityisellä mentiin vuosi tätä ennen.
Tosin.. jos ehtis tälle vuodelle toiseen ICSIin (eli samaan lääkekattoon), niin sitten ehkä vielä yks. Mut muuten ei. Sovimme mieheni kanssa jo hoitoihin lähtiessä, ettei jatketa loputtomiin. Pakkasessa on vielä kaksi 6-päivän alkiota...

Raportoin huomenna tuloksen (jos maltan olla nyt illalla testaamatta :D)
 
Olen melkeen päätymässä tähän loman pilaamiseen. Heti negasta vaan uus yritys ja sitten se on siinä. Enempää ei voida ilmeisesti meidän eteen tehdä edes yksityisellä. Toki yritän sen julkisen yhden hoidon vielä kinua.

Eilen lähettelin sähköpostia pelaan jo ja meinataan miehen kanssa mennä adoptio infoon nyt ainakin alkuun. Katsotaan siinä samalla sitten suostuuko julkinen siihen yhteen hoitoon vielä. Onpa kuitenkin pakko avata jo seuraava askel, jotta ei sitten jää tyhjänpäälle. On nimittäin hyvin todennäköistä että en vaan sais enää sitten pettymyksien jälkeen otettua luuria käteen ja sovittua tota adoptiojutun aloittamista.

Eihän noita adoptiohommia voi aloittaa ennen kun on hoidot loppu mutta infoon ja sitten selvitellään halutaanko me yleensäkään mennä siihen rumbaan...
 
Heipä hei!

Täällä olen taas kurkkimassa teidän tilanteita pienen palstatauon jälkeen. Olisin kovasti plussia odottanut, mutta ei niitä näköjään ainakaan vielä ole tullut :(
On tämä touhu vaan uskomattoman vaikeaa.

Itse olen tässä kovasti jatkosuunnitelmia pohtinut. Olen miettinyt kuluvaa aikaa ja lisääntyvää ikääni ja sitä, kuinka kauan aikaa tässä eri vaihtoehdoille on. Adoptio tuntuu myös itsestäni tällä hetkellä vieraalta ajatukselta, vaikka välillä se oli kovinkin varteenotettava vaihtoehto...

Lahjamunasoluhoito kiinnostaa tällä hetkellä edelleen eniten. Siinäkin kuitenkin mietityttää moni asia, eikä vähiten kalleus. Hoito maksaa 7000 euroa, eikä mitään takeita siitä, että edes siirtoon päästäisiin ilmeisesti ole. En ole vielä selvittänyt sitä, kuinka käy, jos luovuttajalta ei vaikka saadakaan soluja... Munasolun odottaminen ei minua haittaa. Ehkä tämä hoito olisikin meille paras vaikkapa vuoden päästä. Ehdittäisiin säästää ja saisin opintoni valmiiksi. Toisaalta, jos odotamme munasoluhoitoa kauan ja sitten päädymmekin adoptioon on vuosia kulunut hukkaan ja olisimme noin nelikymppisiä, kun adoptiolapsen saisimme.. Odotusaika adoptioonhan on useita vuosia.

Muita vaihtoehtoja ovat sijaislapsi tai Virolainen alkioadoptio... Nämä kuitenkin tällä hetkellä vähän etäisempiä, vaikka toisaalta luulen, että sijaislapseen jossain vaiheessa päädymme.

Kesä on tässä muuten kulunut vauvauutisia vastaan otellessa. Läheisten vauvauutiset ovat minulle kaikkein vaikempia, kun taas esimerkiksi kesätyössäni eteentulevat vauvat ja vauvamahat eivät haittaa minua ollenkaan.

Iloista kesää kaikille ja toivottavasti vielä joskus meillä vauvat olisi... tavalla tai toisella.
 

Yhteistyössä