Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Amalia Armas aika jännä, että sulle on määrätty vaan FSH:ta. Luulis, että huonosti muniville olisi aina mukana myös LH.

Kata enpä osaa sanoa mitään tuohon rokotusasiaan...
Toivotaan, että se vuoto sieltä pian alkaisi!

Ailiina tsemppiä punktioon ja tulosten odotteluun!

on: Kiitos pahoitteluista! Multa otetaan nyt kierron alussa FSH+AMH-kokeet uudestaan ja niiden tulosten tultua menen keskustelemaan lääkärin kanssa jatkosta. Imeisesti minäkin saan kokeiluun tuon DHEA:n. Oma toive olisi yrittää vielä omilla soluilla yksi hoito.
 
Reissusta palattu. Pikasella silmäyksellä huomasin Halle Bn epäonnen, pahoittelut. Toivottavasti seitsemäs kerta toden sanoo.
Viendakin oli saanut vahvistusta plussaan :flower:

Mulla olis pe lääkäri käynti ja näillä näkymin alkais pistely vloppuna. Olen käyttänyt nyt luteaalivaiheessa lugeja ja lopetan ne piakkoin niin pääsee vuoto alkamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Kävin tänään ar-ultrassa ja pikkuinen papuhan siellä köllötteli, sydän sykki ja koko vastasi laskettuja viikkoja 6+6. :heart: Kovin on onnellinen olo nyt ja poistun lopultakin taka-alalle. Toivotan teille kaikille onnea ja tsemppiä, toivon sydämestäni, että kaikki saadaan se oma nyytti joskus käsivarsille. Mutta edes tosi alhainen AMH ei siis ole yhtä kuin toivoton tilanne! :)
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
Vienda ihania uutisia. Onnellista odotusta! Meriann samoissa mennään, kuten aikaisemmin jo todettiin. Mulla tuli vuoto lopulta tiistaina. Eilen alkoi synarela ja tänään piikitys hevosannoksilla eli 300iu Fostimon + 150iu Gonal-F. Enkä todella ole mikään isokokoinen, päinvastoin. Maanantaina eka ultra, kun olen piikittänyt neljä kertaa. Rinnalla jatkuu DHEA. Rokotusasiakin selvisi, eli jäykkäkouristus rokotteen voi ottaa. Jos joku joutuu joskus samaa pähkäilemään. Tämä on nyt tsekattu ihan omalta lääkäriltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Vienda onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.

Kata mullakin mennään taas isoilla annoksilla. Nyt jännäilen, että alkaako vuoto. Tänään pitäis alkaa mutta ei mitään tuntemuksia. Toivottavasti ei myöhästy liikaa. Haluaisin jo niin aloittaa lääkkeet.

Halle B Luin toisesta ketjusta tuosta limakalvon raaputtelusta. Tiedätkö siitä tarkemmin, auttaako moneen kiertoon? Meinaan musta tuntuu, että mulle tehtiin se nyt tässä kierrossa. Kun kävin hoidon suunnittelussa lääkäri kysyi voiko tehdä limakalvoja herättelevän toimenpiteen. Jotain se teki enkä sitten tajunnut kysellä tarkemmin asiasta. Onkohan mulle tulossa kalliskin lasku siitä?!
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Vienda Ihanaa odotusaikaa :flower:!

Halle, mäkin luin tuon sun limakalvon raaputtelujutun – kuulosti aika eksoottiselta :eek:. Kauanko noiden labrojen valmistumisessa kestää?

Kata, onhan sullakin hevosannokset. Eli mun tuleva 300 on ”pientä” tuohon verrattuna ja mäkun olen alkanut jo jännittää, että mitähän siitä seuraa. Kerrohan sitten maanantaina ultrakuulumiset. Mullakin saattaa olla, että tuo jäykkäkouristus on ”vähän” vanha, yks päivä löysin rokotuskortin ja pahasti näytti siltä, että 5 vuotta olen sen jäykkäkouristuksen kanssa jälkijunassa. Kaitpa sekin asia pitäisi laittaa kuntoon.

Meriann, toivotaan, että se vuoto sieltä tulee. Paljonko se sun Pergoveris – annos on?

Ailiina, miten punktio meni?

Amalia Armas, kyllähän tuollainen laittaa miettimään, että jos aikaisemmilla annoksilla on tullut sama saldo, niin mahtaako nyt sitten muuttua. Toivottavasti ei kävisi niin, että follien määrä on vakio, mutta sivuvaikutukset, kuten turvotus, maksimoituu.

Täällä ei tapahdu mitään, paitsi ovulaation aikaan tuli ihan järkyttävät finnit naamaan. Niin ihanaa :mad:.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Kata hyvä, että vuoto tuli ja pääsit alottamaan hevoskuurisi. Tosiaan aika hurjat annokset! Hyvä, että rokotusasiakin selvisi :)

Meriann tosiaan lääkäri mulle ehdotti sitä kohdun limakalvon raaputtamista ennen seuraava hoitoa. Kuulema tutkimusten mukaan se auttaa parhaiten, kun se on tehty edellisessä kierrossa ennen ivf:ää. Kohdun limakalvon pinnalla alkaa kuulema erittymään sellaisia korjaavia ainesosia, jotka voi auttaa siihen, että alkio kiinnittyisi. Auttaa kuulema myös, jos on liian paksu limakalvo. Sen voi tehdä myös samassa kierrossa. Se on kuulema helppo ja yksinkertainen toimenpide ja samalla voi ottaa näytteen vastaako limakalvo oikeaa kierron vaihetta. Julkisella lääkäri jutteli, että mulla voi olla limakalvossa joku ongelma, kun kohdunulkoinenkin tuli. Oon lukenu, että endo voi vaikuttaa siihen limakalvoon ja sehän mulla on.
Toivottavatsi vuoto siellä alkaisi! :)

Hiskias eksoottista varmaan juu, mutta kokeilemisen arvosta :D. Torstaina otettiin labrat. Maanantaina tulee FSH-tulos ja viikko menee kuulema AMH:ssa. Sen tuloksen saan varmaan seuraavalla käynnillä eli 11.12. Vähän kyllä jännittää tuo FSH, kun viimeksi oli rajoilla eli 9,6. Toivottavasti se on sitä luokkaa, että hoito voidaan vielä tehdä.
 
Hiskias mulla on taas annostus 300 yksikköä.

Halle B eli mulla tehtiin toimenpide siis ihan oikeeseen aikaan. Tosiaan ei tuntunut ollenkaan ja oli nopea homma.

Vuoto alkoi just :) Kerrankin olen siitä todella onnellinen. Nyt ei tarvi sitten tulla ainakaan 9:n kk.
 
Mielenkiintoinen tuo limakalvon raaputtaminen. Enpä ole tuollaisesta ennen kuullutkaan. Voikohan sitä tehdä ohueen limakalvoon vai ohentaako sitä lisää?

Oma punktio meni hyvin ja maanantaina toivottavasti siirretään 5 päiväinen blasto kyytiin :)

Onkos teillä tietoa kuinka monta päivää pitäisi olla blaston siirron ja raskaustestin välissä? Eli milloin voisi alkaa testailemaan? Mietin tuota kun jotenkin itselle on ollut helpompaa testata nega ajoissa, että voi henkisesti alkaa valmistautumaan seuraavaan hoitoon kun ajatuksena olisi näillä näkymin päästä tekemään lääkkeellinen pas jo seuraavaan kiertoon. Sitten olisi siihen mennessä jo saanut selvitettyä omat ajatukset ja voisi lähteä toivolla uuteen kiertoon :) Ja tokihan paras olisi jos ei enää hoitoja tarvitsisi tehdä. Se tosin alkaa tuntumaan kierto kierrolta kaukaisemmalta ajatukselta ja onkin jännä miten sitä nyt jo ajattelee enemmän seuraavan kierron hoitoja kuin sitä että olisi ko kierron hoito onnistunut.
 
Onnittelut Vienda ihana kuulla onnistumisistakin :) Meriann sinulle on siis tehty tuota kohdun raaputushommaa? missä vaiheessa kiertoa se tehtiin ja sattuko ollenkaan. Voisin kysäistä tuosta myös omalta lääkäriltä kun seuraavan kerran menen sinne käymään. Ailiina en kyllä osaa sanoa tuosta blastosta ja raskaustestistä :( meille ei nimittäin ole koskaan siirretty blastoa, mutta eihän siinä tarvi ymmärtääkseni niin kauan odotella kun muutaman päivän ikäisen alkion siirrossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Ailiina: Minulle siirrettiin 4-päiväinen blasto, ilmeisesti oli jakautunut aika vikkelästi, kun oli jo 4 päivän ikäisenä blastovaiheessa. Itse sain haileimman haamuplussan muistaakseni tasan viikon päästä siirrosta (vastasi dpo 11). :) Kahden viikon päästä punktiosta vastaa periaatteessa normaalitilanteen dpo 14, jolloin pitäisi ainakin jotain jo näkyä.
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
nannah joo on tehty, tai ainakin luulen niin. Kävin noin kaksi viikkoa sitte hoidon suunnittelussa ja lääkäri kysyi, että voiko tehtä limakalvoa herättelevän toimenpiteen. Jollain teki jotain kohdussa. Sen tarkemmin en tiedä. Sanoi vaan, että voisi parantaa kiinnittymistä tulevaan hoitoon. En sattunut ollenkaan, vähän niin kuin papa. Mulla oli just kierron puoliväli.

Jos aikataulullisesti mahdollista niin toivon tähän hoitoon blasto viljelyä. Ainakin vähintään kolmen päivän viljelyä. Onko teillä muilla ollut asian suhteen toiveita?
 
Halle, kaikkehan kannattaa aina kokeilla :). Mikä tuossa FSH:ssa on se ”yläraja” etteivät sen takia mitään tekisi?

Ailiina, pääsitkö siirtoon?

Meriann, mulle ei jätetty varaa toivoa milloin siirretään, kun punktio oli keskiviikkona, niin siirto oli pakosti perjantaina, kun se klinikka on viikonlopun kiinni. Nyt toivon, että tuo kierto aikaistuisi muutamalla päivällä, jos siitä saisi pelivaraa sitten seuraavaan kertaan.

Kuulkaahan DHEA:ta napsineet. Mulle ilmaantui kp22 sellaista ihmeellistä painontunnetta tuonne munasarjoihin tai niiden seutuville. Se ei tunnu kokoaikaa, mutta jos istahdan, kumartelen tms. niin tunnen heti, että jotain ”ylimääräistä” siellä on. Muutenkin tuo alavatsa on ihmeellisen turvoksissa. Tuntemuksia voi verrata punktion jälkeiseen aikaan, jolloin tuntui samalta muutaman viikon. Mitähän ihmettä siellä tapahtuu? Onko teillä muilla ollut mitään tuntemuksia tässä vaiheessa kiertoa? Voikohan tuo DHEA aiheuttaa sinne jotain eloa (tai turvotusta)? Jostain luin, että joku oli saanut kohdun supistelua dheasta ja siksi lopettanut sen käytön. Että kaitpa se on mahdollista saada yksilöllisiäkin tuntemuksia. Toivotaan vaan, että pysyvät maltillisina.

Sitten toinen asia, multa löydettiin keväällä myooma (3 cm) kohdusta. Se aiheutti ikävää kipua oikealle puolelle viimekertaisessa IVF:ssä, kun kasvavat munarakkulat ilmeisesti painoi siihen suuntaan. Onko kellään siitä mitään kokemuksia, että mahtaako myoomat ”riehaantua” kasvamaan isommaksi näistä hoidoista?

Paukkupakkasterkuin Hiskias :wave:
 
Hiskias, Punktio saatiin tehtyä ja tänään siis siirrettiin viisipäiväinen blasto kyytiin. Nyt sitten vain jännäillään kuinka käy :) Pakkasessakin on nyt sitten jemmassa jos tästä kerrasta ei nappaa kiinni. Tosin yksi välikierto tulee klinikan joululomien vuoksi.
 
Ailiila onnea kyytiläisestä. Toivottavasti ei tarvi pakastimella käydä.

Hiskias Mulla tais olla nyt loppukierrossa vähän paineen tunnetta. Ei kuitenkaan paljoa. Silloin kun on raskaudet alkaneet niin paineen tunne on ollut voimakasta ;)

Mullakin oli jo eilen ensimmäisen piikin jälkeen munasarjoissa tunnetta, että jotain tapahtuu.
 
Hiskias en tiedä mikä se FSH-raja on. Mut netistä lueskeltuani julkisella ja yksityisellä ollaan aika eri linjoilla siitä. Julkisella saattaa olla rajana 10-12 ja yksityisellä 15? Montaa eri kantaa asiasta tuntuu olevan.
Mitähän lie nuo sun tuntemukset meinaa? Toivotaa, että se on jotain positiivista :)

Ailiina onnea hyvästä tuloksesta! :) Tsemppiä piinailuun!

Meriann seuraan jännityksellä hoitosi etenemistä :)

on: Hei tytsyt! Mitä teidän FSH-arvot on olleet?
Sain tänään tuloksen ja se oli 15,5! Saas nähdä mitä lääkäri on tuosta mieltä..
 
Vienda tosi ihana lukea, että kaikki on hyvin!!!

HalleB mulkta ei (tietääkseni) oo otettu tuota FSH-testiä. Tosin ei kyllä ihme olisi vaikkei sitä olisi mulle kerrottu, kun enhän tuosta AMH.stakaan saanut kuulla, kuin vasta jälkeenpäin.

Täällä taas menee hermot kuukautisten takia. tai oikeammin niiden puuttumisen takia. Ennenkuin nämä hoidot alkoivat kierto oli aika säännöllinen, nyt sitten heittelehtii miten sattuu. Ei mitenkään nyt sitten ehditä aloittaa sumuja ensi kierrossa, kun klinikalla on joulutauko.

Harmittaa vietävästi, kun taas menee kiertoja hukkaan. Ja myös se, että jos olis aloitettu sumut tälle vuodelle oltais saatu ostaa kaikki lääkkeet lääkekaton ansiosta halpaan hintaan. Mutta, koska hoito ei ala tänä vuonna ei lääkäri suostu kirjoittamaan respoja ennen ensi vuotta.

Tsemppiä piinailijoille!!!
 
HalleB yksityisellä tosiaan olen kuullut puhuttavan tuosta 15 rajasta. Mulla itsellä oli viimeksi FSH 9,7, mutta sen mittaamisesta on vuosi aikaa.

AmaliaArmas toivottavasti menkat tasaantuu pian. Mulla on myös kierto sekoillut hoitojen myötä, kun ennen oli tosi säännöllinen.

Hiskias mä en ole huomannut Dheasta pahemmin sivuvaikutuksia. Ehkä vähän enemmän lähtenyt hiuksia, mutta voi olla että sekin on kuvitelmaa.

Ailiina tsemppiä piinapäiviin.

Meriann koska sulla on eka ultra? Tulehan sitten kertomaan kuulumisia. Mä olin eilen ultrassa ja aika tutultahan siellä näytti. Toisella puolella kasvoi yksi ja pari pientä, joista ei tiedä lähteekö kasvuun ja toisella puolella kaksi. Näillä mennään. Toivottavasti Dhea vaikuttaa laatuun, jos ei määrään. Perjantaina uusi ultra. Samoilla pistosmäärillä jatketaan.
 
Halle B mä vedän varmaan ennätyksen fsh:n suhteen. Tosin viimeksi se on mitattu vuosi sitten ja silloin se oli 18. Hoito kyllä aloitettiin lukemasta huolimatta ja sitä itkin lääkärille joka vaan totes, ettei tässä nyt mitään, vähän kiireemmällä aikataululla lähdetään hoitoa tekemään.

Kata mulla on huomenna ensimmäinen ultra ja tänään panikoin asian suhteen kun aamulla ei mitään tuntemuksia. Ajattelin, ettei siellä kasva kuitenkaan yhtään mitään. Nyt on kyllä jo hieman paineen tunnetta ja nippailuja myös tuolla oikealla puolella (josta ei ole tullut aina kuin yksi folli).
Mutta toihan olisi hyvä jos saisit viisi solua.
 
Voihan kurjuus. Usko onnistumiseen on karissut oikein kunnolla. Ultrassa vain kaksi follia. Kuinka paljon mun täytyy itkeä tai kenelle huutaa jotta toivo omasta vauvasta toteutuisi. Sehän tässä masentaakin kun tietää, että vaikka kuinka lujaa toivoo niin kukaan ei voi toivettani luvata.
 
AmaliaArmas ärsyttävää, tommonen kierron sekoaminen.. :(

Kata nii mul oli kans reilu vuos sitte tuo FSH 9,6. Tsemppiä sulle vielä kasvatteluun!

Meriann mitähän tuo sun arvo on ollu sen jälkeen? Voihan se olla nyt korkeampi, ku vaste on noi huono. :hug: Toivottavasti saatte ainakin kaksi oikein hyvälaatuista solua :)

on: Mä oon ihan kahden vaiheilla lopetetaanko myö näillä omilla leikkiminen. Tiistaina lääkärin kanssa päätetään mitä tehdään. Kauhee määrä hoitoja ja lääkkeitä takana eikä yhtään tekis mieli enää tunkee itteensä sitä määrää mitä näillä arvoilla tarvitaan. Mies olisi jo valmis lahjamunasoluihin.
 
Meriann, olipas harmillisia ultakuulumisia :hug:. Toivotaan kumminkin, että niissä folleissa kasvaa priimasolut!

Halle, mulla mitattiin tuo FSH keväällä ja se oli muistaakseni 5,6. Silloin lekuri sanoi, että jos tuijotettaisiin vain sitä lukemaa, niin kaikki on kunnossa, mutta onneksi otettiin myös AMH, joka paljasti, ettei näin todellakaan ole. Onhan surullista, että FSH voi vuodessa tuolleen nousta. Tsemppiä ensi viikon lääkärireissuun =).

Amalia Armas, mä kyllä luulen, että tuon FSH:n mittaus kuuluu ”rutiini” toimenpiteisiin. Ne ei varmaan vaan ole muistaneet sitä sulle kertoa :mad:. Tarkkaa on teidän hoitopaikassa, kun et lääkereseptejä ole saanut tai sitten ilmeisen hyvä palvelu, kun ovat aina tarvittaessa paikalla niitä tarpeen mukaan kirjoittamassa.

Kata, mites ultrassa follit jakseli?

Ailiina kärsivällisyyttä piinapäiviin :saint:

Mä odottelen täällä pallomahani kanssa vuotoa alkavaksi, että saisin annettua jonkinlaisen ennakkoarvion klinikalle siitä, milloin seuraavan kerran kierto alkaa, kun IVF nro 2:n olisi tarkoitus pyörähtää käyntiin.
 
Meriann älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Just tulin itse lääkäriltä, joka totesi, että yksi hyvähän sitä vain tarvitaan. Toivotaan, että sulla on kaksi huippusolua kypsymässä!

HalleB tsemppiä päätöksen tekemiseen. Meillähän on puhuttu, että tämä olisi viimeinen hoito omilla soluilla. Ollaan jo varoiksi jonossa luovutettuihin munasoluihin.

Tänään oli tosiaan toka ultra. Jännäksi menee. Molemmin puolin oli yksi isompi folli ja toisella puolella perästä puksuttaa lisäksi kolme muuta. Nyt sitten nostan synarela jarruannosta ja piikitän sunnuntaihin asti. Punktio on ensi keskiviikkona. Sormet ja varpaat ristiin, että nuo kolme ehtisi mukaan ja pari muuta pysyisi kasassa keskiviikkoon asti. Koska punktio on keskiviikkona, saattaisi pitkä viljely onnistua. Olen vähän toivonut sitä, että saataisiin varmasti paras alkio kyytiin tuoresiirrossa. Tämä päätetään torstaina, kun nähdään miten hedelmöittyminen on mennyt. Siirto on joko ensi perjantaina tai sitten seuraavana maanantaina. Nyt vähän jännittää, miten tässä käy.
 
Halle B Toivottavasti päädytty lopputulokseen joka ei jää kaduttamaan. Varmasti vaikeaa tehdä päätöstä "luopua" biologisesta lapsesta. Mulla tuo fsh olisi varmasti yli 20 nyt jos mitattaisiin. Sitä ei ole mitattu uudelleen koska periaatteessa se ei vaikuta hoitosuuunnitelmaan. Tämä hoito vielä kokeillaan ja jos ei onnista niin asialle ei voi mitään.

Ailiina onko mitään tuntemuksia?

Kata ootko käynyt uudestaan ultrassa? En nyt ulkoa muista onko sulla mones hoito menossa? Miten aikasemmat on mennyt?

Hiskias onko vuoto alkanut?

Mulla epätoivo hieman laantunut. Katselin "hoitokertomusta" edellisistä hoidoista ja ensimmäinen joka onnistui hyvin oli myös ekassa ultrassa vaan kolme follia näkynyt. Toisessa ultrassa niitä oli tullut enemmän lisää ja lopuksi niitä punktoitiin se 7. Näyttäisi myös, että nyt mennään aika samaan kehitys tahtiin kuin ensimmäisessä hoidossa.
 
Kata kirjoittelinkin näköjään samaan aikaan. Meillä on ilmeisesti myös ke punktio ja toivon, että siisto sitten maanantaina blastolla. No torstaina selviää sitten miten on hedelmöittynyt ja varmaan perjantaina voidaan vielä siirtää jos näyttää siltä, että olisi tarve.
 

Yhteistyössä