AJATUKSISTA YRITYKSEEN 27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sade81

Vieras
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 33+36 Y02/07
Erica 31+34 Y3/07 +09/07 km 10/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Sade81 26+28 Y06/07
Lumikukka 26+29 TJOT 10/07
Saana 25+28 Y11/07

Plussanneet
Ballerina 30+29 Y06/07 +09/07
Angsteri 28+31 Y3/07 +10/07
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07

Iih, Rosa, tuo asunto kuulostaa järjettömänä ihanalta!!! Mun yks kaveri asuu toisessa noista keskustan lähellä olevista puutaloalueista, ja niillä on kyllä niin ihanana tunnelmallista! Pidän peukkuja et saatte sen!
Silloin kun me ostettiin asuntoa, tehtiin tarjous yhdestä jota ei sit saatu, ja tietty se vähän harmitti, mutta me nyt ei vaan oltu valmiita maksaan siitä enempää. Ja sit löytyi tää nykyinen, johon ollaan kyllä tosi tyytyväisiä. Niin että kohtalo ratkaisee. Odotan innolla sitä esittelyä sähköpostiin!

Huomenta!

jännäyslista
Saana 1.12
Sade 11-13.12

Juu iipille juomaongelmia toivoen... :)

Hmph, meillä olis kahdet pikkujoulut just loppuviikosta, kun lauantaina pitäisi alkaa menkat. Ja silloin lauantaina olisi yhdet bileet, jossa voisi kyllä vetää perseet aivan olalle. Hmm...

Hih, toiset pikkujoulut ovat meillä teemaltaan oikeastaan lähes vanha kunnon maalaisjoulu. Käydään siis syömässä sellaisessa vanhassa maalaistaloon tehdyssä ravintolassa. Ihanan rentoa meininkiä siis tiedossa. Hih, siellä menisi kyllä ihan heti läpi, että olen autolla, joten en ota. Ja itseasiassa, jos en saa miestä kuskaamaan, niin olen juomatta jokatapauksessa. Toisista pikkujouluista ei oikeastaan ole hajua. Paljon enemmin sinne on tulossa kuitenkin porukkaa, niin en ole kyllä ihan varma jaksanko mennä.

Oih, takka.... *haaaaveilee*

Pitäkää kaikki ulokkeet tänään pystyssä miehen työasioiden selviämisen puolesta!

Huomenta!

Olisi kieltämättä hienoa tavata, kun kaikilla olisi kääröt sylissä!! Rosan ystävällä olikin jo pitkä yli neljän vuoden ystävyys takanaan oman ääriryhmänsä kanssa!

Rosan asunto kuulostaa tosi hyvältä! Mikäs sen parempaa kuin tehdä vauvaa takan edessä Kauniit ja Rohkea-maisesti ;) . Pidetään peukkuja, että saatte sen!! Koska saatte tietää?

Peukkuja myös Saanan miehen työkuvioiden ratkeamiseksi! Me jäädään nyt Suomeen eli miehen työkuviot on ok ja nyt mun pitäisi löytää uusi hyvä palkkainen työ ennen äippälomaa...

Onko muita viikonloppusuunnitelmia kuin pikkujoulut? Me mennään viikonloppuna balettiin...(esiintyyköhän muuten Ballerina siellä :) ). Miehen äiti järjesti sellaisen pikkujouluretken. Siitä tulee kyllä ihan jouluinen tunnelma ja baletin jälkeen mennään syömään. Muuten viikonloppu menee vielä toipuessa keskiviikon järkytyksestä.

Juu, ilmoitan. Tosin jos paikan saa, niin tuskin mun tarvitsee palstalla ilmoittaa. Etteköhän te kuule mun JEEE! -huudon. Tosin Minni voi olla jo vähän kuuluvuuden rajamailla...

Keksikää jotain mistä lähtee oikein kunnon keskustelu taas liikkeelle. Mua jännittää aivan liikaa. Heh, mua jännittää miehen työkuviot enemmän kuin mun omat X)

Hih, niinpä. Voisin hyvin kuvitella, että jossain vaiheessa meidänkin ääriryhmä jättäisi lapset miehien hoidettavaksi ;)

Hiisi, mä unohdin alkuviikosta hakea sitä huopaa! No, jos nyt viikonloppuna ehtisin tiimariin sen verran.
Hihi, pidetään siskon kanssa piparinleivontatalkoot viikonloppuna. Toivottavasti ainakin, jos ei tule jotain muutoksia aikatauluihin. Kävin eilen etsimässä piparirasioita. Hihihi, paras taisi olla prismassa myytävät Mauri Kunnaksen purkit. Aivan mahtavat kuvitukset XD
Ja joo, kuvitelkaa vain sitä sokerihumalan määrää, kun on makeita taikinoita ja valmiita pipareita mielinmäärin....

täällähän alkaa olla jo ihan perjantaitunnelmat ;)

Toi takka kuulostaa kyllä tosi ihanalta..ehkä meilläkin sitten seuraavassa asunnossa *vaipuu hetkeksi unelmiinsa*

Täytyy toivoa että raskauduttaisiin kaikki nyt suht lähekkäin niin olisi sitten ne nyytit sopivasti saman ikäisiä :)

Angsteri, kiva että teillä työkuviot miehen osalta nyt selvillä niin ei tarvitse enää siitä murehtia ja saat rauhassa nauttia odotusajasta. peukkuja että löytyy sullekin joku kiva homma!

ja Saanalle edelleen peukutan :)

Mä en meinaa tänään millään käynnistyä kun ulkona on noin pimeetä..onneksi huomenna on lauantai niin saa nukkua pitkään!! ai niin, mies leipoi eilen aivan ihanan näköisen suklaakakun MUTTA mulle tuskin jää palaakaan kun vei sen töihin :( Täytyy houkutella se leipomaan uusi huomenna. Se on kyllä ihanaa kun tykkää leipoa ja yleensä mies leipookin kaikki kakut meillä. Mä huolehdin sitten pullista.

Huomenia!

Juu laitahan Rosa vaikka etuoven linkki, niin päästään tirkistelemään!

Aika jännä juttu, että toisillakin on mennyt ääriryhmäily astetta pitemmälle...

Tänä vuonna ei ole pikkujouluja meidän firmalla, eikä - yllättäen - miehelläkään ;) Mutta mä en tykkää yrityksen pikkujouluista yhtään, puisevia tilaisuuksia. Että siinä mielessä ei haittaa. Tai ehkä mä oon se puiseva... Hmm... Kavereiden kanssa oli puhe pitää, mutta se taisi nyt peruuntua. 8777777777777777777777777777777777777777777777777t43
Kissa lähetti teille terkkuja.

*huokaus* Miten mä voin unohtaa kirjoittaa puolet siitä mitä piti ja sitten vielä luulla, että kirjoitin sen mitä ajattelin, kunnes vilkaisen kirjoittamaani uudelleen ja totean, että taas unohdin?

Siis ihanaa, että angsterin miehen työkuviot selvisivät! Toivottavasti sunkin kuviot selvenevät nopeasti :)

Plaah. Nyt ei taas jaksaisi töitä yhtään. Ihan liian pimeää ulkona.

Voi kun munkin mies leipoisi! Ei ole varmaan kotitaloustuntien jälkeen leiponut mitään. Kuulemma tuli traumoja ;) Ruokaa kyllä laittaa mielellään. Toisaalta mulle, laiskalle vaimolle, se sopii oikein hyvin kun ruokaa tarvitaan joka päivä, mutta leipomista voi harrastaa silloin kun sille päälle sattuu :D

Hiii, joulujoulujoulu :D
Joulu on aina hyvä aihe ;) Hih, olihan meidän ääriryhmässä joku joulua sydämensä pohjasta inhoava? ;)

Galluppiin. En tee itse joulukortteja. Opiskeluiden takia monta vuotta on mennyt niin, että ennen joulua on ollut aivan karmea kiire. Joten olen mennyt siitä, mistä aita on matalin. Tylsää kyllä lähetellä valmiita halpiskortteja, mutta...

Muuten jouluun valmistaudutaan siivoamalla kämppä, laittamalla ruokaa ja leipomalla. Joista kahdella viimeisellä on tietenkin se suurin painoarvo.

Lisägallup. Mikä on joulunajan ihanin leivonnainen? Tai oikeastaan monikossa, vastausten määrää ei ole rajoitettu :)

Joulutortut, luumukermahyytelökakku, mascarponejuustotorttu, puolukkakermahyydykekakku, perinteinen taatelikakku, suklaakinuskileivokset.... *kuivaa taas lammikkoa lattialta*

Niin, pitäisköhän itekin vastata...

Joskus olen tehnyt joulukortteja itse, mutta en enää moneen vuoteen. Viime jouluna lähetimme valokuvajoulukortin meidän eläimistä vastaiskuna vauvankuvajoulukorteille.... ;) Mutta huom huom viime vuonna postiluukusta tipahti yksi vauvankuvakortti ja se oli jo melkein ok! Edistystä. Tänä vuonnakin voisi ehkä teettää valokuvat, mutta pitää nyt katsoa vielä löytyykö sopivaa otosta.

Mun painopiste on siivoamisessa. Mattojen pesun olen jo aloittanut ja perusteellisempaa siivousta teen sitten lähempänä. Leivon oikeastaan aika vähän, mutta ruokaa pitää toki laitella. Viime vuonna tein paljon erilaisia salaatteja kinkulle kaveriksi. Ja lohta pitää olla, nam. Itseasiassa kovin homma on etsiä kaikille passelit lahjat! Olen tässä asiassa perfektionisti ja käytän paljon aikaa ja vaivaa.

Leivonnainen... Puolukkahyydykekakku kuulostaa hyvälle ;) Ei oo kyllä tullut sellaista tehtyä. Kinkulla, tortuilla ja suklaalla tulee joulunaika elettyä. Sain tosin painonvartijoissa hyvän vinkin sellaisesta luumukääretortusta, mitä vois tehdä perinteisten torttujen sijaan... Voisi kokeilla! Pitäähän sitä oikeita torttujakin tehdä, mutta jos tekisi niitä vähemmän.

Lumikukan kissalle kiitokset terkuista ;) !

Jouluun valmistaudun samalla tavoin kuin Saana. Tosin en hirveästi leivo, enkä laita ruokaa (siis jouluna). Teen vain joulutortut ja piparit ja niitäkin vain niin, että niitä riittää itsenäisyyspäiväksi ja jouluksi. Jouluruokia en pahemmin tee koska ollaan aina joulut mun vanhemmilla ja anoppilassa. Siellä tulee sitten syötyä. Jouluvaloja tykkään myös laitella ja kuunnella joululauluja. Mua ei haittaa yhtään kaupoissa soivat joululaulut! Hmm, joulunajan ihanin leivonnainen. Tuo luumukermahyytelö kuulostaa hyvältä,mutta en ole koskaan maistanut. Rupesi kuola valumaan pelkästä ajatuksesta!!Saana, olisiko suuri vaiva heittää resepti meille joko tänne tai sähköpostilla?

Entäs joulun inhokkiruuat ja leivonnaiset? Mulle maistuu oikeastaan kaikki. Taatelikakusta en oikein välitä, enkä muistakaan kuivakakuista.

Kissa kiittää kissan ystävää! Se nähtävästi harkitsi tarkkaan nuo terveiset, laittoi hännänkuvia...

Inhokit.... Lipeäkala, maksalaatikko, karjalanpaisti, lanttulaatikko on siinä ja siinä ja kuivakakut ei kiinnosta tätäkään.

mä ajattelin tänä jouluna askarrella kortit kun tuntuu että nyt on hyvin aikaa. Pitäisi ehtiä vaan käydä vaikka tiimarissa hakemassa tarvikkeet. Yleensä on lähetetty vaan valmiskortit (jos edes niitäkään..pari joulua meni vähän ohi..)

Hmm, ehdoton joulusuosikkiruoka on kinkku. Muita ei sitten olekaan kun en laatikoista oikein tykkää, maksalaatikko tosin on poikkeus. Leivonnaisista joulupullia ei voita mikään. Pasteijat ja tortutkin on kyllä hyviä mutta kyllä aina pullan valitsisin jos vaan yhden saisi ottaa =) mulle kelpaa kuivakakutkin hyvin, olen sellainen sokeririihi ;)

Mä rakastan joululauluja, milloinkohan se jouluradiokanava taas starttaa? Mies ei kestä joululauluja muutoin kuin jouluna, mutta onneksi on paljon töissä niin voin sitten itsekseni niitä kuunnella jo nyt :) ja kauneimmissa joululauluissa on pakko käydä joka joulu, samoin kuin jouluaamuna kirkossa.

mistä saakin lisäjoulugallupin, Mikä on tärkein jouluperinteenne josta ette luovu?

Saana 1.12
Sade 11-13.12
Lumikukka 29.11 ->

Pistin oikein otsikon keralla, jos paremmin pysyisi kyydissä mukana... Olen myöskin tavoittamattomissa 29.11. eteenpäin ja palaan vasta maanantaina tai su myöhään linjoille. Voi voi voi!

Ostin muuten viime vuonna Tarja Turusen joululevyn, suosittelen!

Menemme mun porukoille aattoiltana käytyämme miehen porukoilla syömässä. Siellä kotona sitten haudoilla käytyämme aukaistaan lahjoja, juodaan glögiä, pelataan lautapelejä ja muuta mukavaa... Tänä vuonna haluaisin jäädä yöksikin, pitää katsoa mitä se tuo mies on mieltä. En ole ollut yötä kotonakotona ainakaan neljään vuoteen - ehkä olisi jo aika.

Laitan sen luumujutun reseptin kun löydän sen. Ja laitan ne kuvatkin... Ravistelkaa mua jos unohdan!

Mihin sitä insinööri karvoistaan pääsisi...

Lumikukka 29.11 ->
Saana 1.12
Sade 11-13.12

Ah, unohdin kirjoittaa viimeiseen, että korvan takaa rapsutuksia Lumppiksen kissalle :) voih, kauhea ikävä Kollia taas... Johan tästä on monta tuntia kun kotoa lähdin... ;)

Mulla on myös se Tarja Turusen levy. Voi kun kykenisin laulamaan yhtä hyvin... *haaveileva huokaus*

Munkin on pakko päästä kauneimpiin joululauluihin. Ne ovat jotenkin niin ihanat. Hihi, kyllä taas työpöydälle ilmestyvät korvalaput, kun se kanava taas starttaa. Sitä odotellessa... Aina ei ole ollut yhtä kivaa kuunnella joululauluja. Miettikääpä, kun on töissä ja koko ajan pyörii puolen tunnin joululaulunauha ympäri ja ympäri ja ympäri......

Mä rakastan joulun kahvikakkuja. _Kuiva_kakuista en niin pidä ;) Joskus sain opastusta näiden termien käyttöön ;D

Hmm... Inhokki.... Sahramilla maustetuista pullista en niin välitä...

Hmm... Jouluperinne, mistä en luovu... Hmm... Kai se on Joulun viettäminen. Että ihan oikeasti tehdään, touhutaan ja valmistellaan paljon etukäteen ja kunnolla, itse tehdään ruoat ja leivonnaiset. Kaupan valmiisiin en haluaisi kajota. Ja aito kuusi sisälle, aattoaamun sauna.... Ja sukulaisten ja perheen kanssa vietetty aika. Hmm. Eli koko meidän joulu :) Ja mies ei halua luopua haudoilla käymisestä.

Tuleeko teille joulupukki sitten kun on lapsi(a)? Hih, se on yksi perinne, josta en luovu! :D

Lumikukka 29.11 ->
Saana 1.12
Sade 11-13.12
Minni 12-13.12

Mä olen jo laittanut joulukoristeita ikkunoihin :) Mun kaveri teki niitä ja laitoin vähän sen ja omaks ilokseni ne jo ikkunaan tässä marraskuun puolella :) Muuten en jaksa laittaa joulukortteja tänä vuonna, sais noi hääkiitoskortit ensin postiin.

Mutta muuta ei sitten paljon tehdäkään, paitsi ostetaan lahjat :) Niin, ja joulukuusi ollaan luvattu hankkia vaikka lähetäänkin sitten sukuloimaan 23.12 :)