Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ainiin ja meille tulee tyttö ;) sisko näki enneunen että kesäl syntyy ja se on tyttö.. se kun joskus näkee noita unia.. :) ja nyt en vaan osaa ollenkaan kuvitella että se olis poika, ei siinä mitään vaikka oliskin mutta mahtaa olla pien "shokki" ku on "tottunu" että tyttö sieltä tulee, muita vaihtoehtoja ei ole :DD hah!
no kuhan olis terve, se on se pääasia <3

Niinpä, sukupuolella ei ole todellakaan väliä... Veikkaan että Pötkylä on poika, saa nähdä muuttuuko tuntemus matkan varrella. Haluatteko tietää sukupuolen ultrissa? Me haluaisimme, mutta eivät kuulemma välttämättä kerro. Tiedon takia en maksaisi ylimääräisestä ultrasta yksityiselle.

Tänään on tosiaan ollut ihmeen reipas päivä. Tulin juuri jumpalta ja on NÄLKÄ! Oletteko te jaksaneet liikkua?

Nyt suihkuun ja syömään, mukavaa iltaa!

Moikka pitkästä aikaa mammat!

Ihana lukea teidän juttuja! (kieltämättä olo on hieman haikea, mutta sanalla olen niin onnellinen että teillä menee kaikki hyvin!)

Mulla ajatukset on siirtynyt jo uuteen yritykseen :)
Mä olen nyt "kierron" puolivälissä ja olen ihan varma että meneillään on ovulaatio. Tein vielä varmuuden vuoksi testin tänä aamuna, vaikka tiesin että se on liian myöhäistä. Mutta raskaustesti näytti viimeinkin tyhjää ja ovis testissä oli haalea viiva. Eli jos oisin tehnyt ovistestin eilen tai toissapäivänä, ois se varmaan näyttänyt selkeää ovista. Limailujen puolesta tiedän että nyt tuolla jotain tapahtuu, samoin eilen sattui oikean munasarjan kohdalle kunnolla ja yhtäkkiä kipu loppui kuin seinään. Taisi munasolu putkahtaa liikkeelle :) Toivottavasti tärppäisi heti, ainakin on nyt "kylvetty" ;)!

angsteri, ihan varmasti kaikki on hyvin! Kaiken maailman kipuilut ja jomotukset on yleisiä ja normaaleja! Tsemppiä lääkäriin :)

Mi-iu, kyllä ne enneunet voi pitää paikkaansa :) voih, ihanaa, pieni prinsessa. Mäkin haluuuuuuuuuuuuuun!!

Ballerina, vautsi, sähän olet ahkera kun jaksat käydä jumpalla! Onko väsymys vielä yhtä voimakasta vai alkaako helpottamaan? Eikös pahoinvoinnit ja väsymykset hellitä ekan kolmanneksen jälkeen? Ei ole sulla enää pitkästi sinne!! <3

Iltoja kaikille!! Pus!

joo, sisko ei niitä kovin usein näe mutta ne mitä on nähnyt niin paikkansa pitänyt.. sen takia siltä olikin turha salata raskautta kun se tiesi jo etukäteen :) heh!

Toivotaan Erica että tässä kuussa tärppää <3

Mulla on tänä iltana ollu vähä hömelöä oloa, semmosta huonohkoa oloa.. saapi nähdä mitä tästä kehittyy.. tuleeko kunnon oksuolot :P (mies vaan tokas että no sitähän sä oot toivonu) :DD

Oikein aurinkoista huomenta mammat!

Miten teillä on päivä lähtenyt käyntiin? En voi Ballerina muuta kuin ihailla sua, että viitsit käydä jumpassa!! Mä en suoraan sanottuna uskalla muuta kuin tehdä kävelylenkkejä. Täytyy alkaa pikku hiljaa pidentämään niitä.

Mi-iu, ihana uni sun siskolla! Eiköhän sieltä pikku prinsessa tule ;) ! Mekin halutaan tietää sukupuoli ja aiotaan mennä 4D-ultraankin, ei sukupuolen takia vaan muuten, kun siitä näkee kaikki kasvonpiirteet ja saa dvd:n, yms.

Olihan mulla uutisiakin: Tultiin juuri ultrasta ja kaikki on hyvin! Kaveri vilkutti meille eli kädet heilui ja sydän löi! Niskapoimua sen oli vaikea katsoa, kun "Nuki" nojasi kalvoon, mutta lopulta onnistui ja sekin oli hyvä. "Nuki" oli myös muutaman millin suurempi kuin pitäisi ja koon puolesta mentäisiin 9+0! Siis kysessä on ihan vain parin millin ero ja kolmen päivän ero. Taidan olla syönyt ihan hyvin ;) ! Oli ihanaa nähdä kaveri vilkuttamassa siellä!! Ja km:n riski on kuulemma todella vähäinen. Lääkäri sanoi, että jos tässä vaiheessa menee kesken, niin yleensä alkion sydän on lyönyt viimeisen kerran jo viikolla 6-7, mutta, että se on vain pysynyt mahassa.

Oi ihanuus angsteri! Onnittelut ultrakuulumisten johdosta! :D Tuli niin lämmin olo puolestanne! Toivottavasti voit nyt rauhallisin mielin nauttia odotuksesta, pahimman keskenmenon pelon jäätyä taustalle.

Kyllä minullakin tuo liikunta on vähentynyt huomattavasti -bodypumpia ja kävelyä. Aluksi kävin muutaman kerran juoksulenkilläkin, mutta se jäin äkkiä. Nyt täytyy aloittaa sykkeen tarkkailu, hengästyn paljon helpommin jo portaissa. Vaikea uskoa, että kesäkuussa juoksin maratonin...

Onpa jo pimeää. Aiotteko laittaa jo kohta joulukoristeita?

Kiitos Ballerina! Oli kyllä ihanaa nähdä pieni muutaman sentin pituinen "otus" vilkuttamassa!

Juu, hengästyttää pelkästään jo portaiden nouseminen. Päätin eilen, että nyt alkaa mun liikuntajaksoni ja joka päivä pyrin tekemään yli puolentunnin kävelylenkin ja pikkuhiljaa pidennän niitä. Muutos on täälläkin aika huomattava. Ennen tein tunnin juoksulenkkejä ja nyt todellaki puhutaan vain kävelystä....

Mä en ole vielä laittanut joulukoristeita, kun me toivotaan, että pian päästäisiin muuttamaan muille maille. Tai yhdet jouluvalot voisin laittaa olohuoneeseen. Toisi vähän valoa pimeyteen. Tulisi pian kunnolla lunta, sekin auttaisi. Muuten ostin eilen todelliset "raskauskengät" talveksi. Niillä ei pitäisi päästä kaatumaan, eikä pitäisi tulla vilu. Noilla kovin "naisellisilla" en uskalla jäällä kävellä. Oletteko ostaneet jo äitiysvaatteita?

Tulisi nyt tuonne yrityspuoleen lisää plussia!! Pidetään peukkuja, että pian siellä tärppäisi mahdollisimman monella!

Hohhoijaa. Onpa taas ollut pari päivää huono olo, yökkäilyä pitkin iltaa. Onneksi huonovointisuus keskittyy iltaan, väsymys ilmeisesti vaikuttaa? Olenkin jo ennen yhdeksää unten mailla...

Ajattelin aloittaa äitiysvaatteiden hankinnan np-ultrasta, jos kaikki on pikkuisella hyvin. Kahden viikon päästä siis!

Oletko angsteri saanut aloitettua kävelyt? Minäkin koetan tsemppailla, tarkoitus olisi kohta suunnata kävelylle. Ja huomenna pumpiin. Eri asia taas kykenenkö...

Päivä kerrallaan!

B. rv 11+4

Täällä ei mitään uutta. Alkaa pahoinvointi ja väsymys vähän helpottamaan. Ja nyt täytyy koputtaa puuta. Tuntuu, että seuraanvaan ultraan on ikuisuus. En millään malttaisi odottaa paria viikkoa. Mulla on silloin toinen neuvola ja sydänäänet kuunnellaan. Kolmen viikon päästä on sitten np-ultra. Nyt täytyy vaan malttaa ettei mene hysteria puolelle....

Kävelyt on aloitettu. Ajattelin reippailla joka toinen päivä, kun huomasin eilen, että vähän nipisteli lenkin aikana alavatsasta. Tosin voi johtua muustakin kuin raskaudesta, mutta varma on varma. Upeaa Ballerina, että jaksat käydä pumpissa! Ajattelitko jatkaa koko raskausajan?

Mukavaa iltaa!

Täällä on ollut pientä hiljaiseloa. Oon kyllä varmaan viis kertaa kirjottanu pitkät tarinat ja sitten työkone ei oo suostunut lähettää viestiä ketjuun. Joten nyt koitetaan sitten kotoa. Lukenut olen ketju toki ahkeraan:)

Voih, eikäy kyllä yhtään kateeksi Angsteria eikä Ballerinaa nuo pahoinvoinnit! Mutta eiköhän ne siitä pian mee ohi, muistatte vaan popsia jotain pientä parin tunnin välein:)

Minä oon kyllä liikkunut ihan normaalisti, ainakin tähän asti vielä. Otin jäsenyyden oikein huippu kuntoklubillekin, kun tähän asti olen treenaillut pesiksen ehdoilla, mutta nyt sitten jää raskaat puntit ja vedot yms. pois, niin korvaan ne lenkillä ja kuntosalilla:) Oon käyny pumpissa, spinningissä ja pilateksessa. Sitten käyn juoksemassa ja kuntosalilla, mutta oon tehnyt nyt vain niissä laitteissa ja ehkä vähän keventänyt painoja.

Mulle neuvolassa sanottiin, kun kysyin noista sykerajoista, että ei tarvi niistä välittää mitään. Saan tehä kaikkea mikä tuntuu hyvälle. No tietty mitään kauheeta pomppimista ei suositeltu. Mutta oon kyllä juossu ihan kunnon lenkkiä vielä, kun ei se tunnu mitenkään pahalta.

Oon jo suunnitellu sinne meidän etelänreissuun kaikkea kivaa. Meillä on hotellilla ilmainen kuntosali, niin ajattelin että aamuisin käyn vähän fiiliksen mukaan rannalla lenkillä, salilla tai uimassa. Lisäksi siellä on vissiin jotain järjestettyä jumppaa päivisin, että ei muutakun sekaan vaan:)

Mutta muuten siis täällä kaikki ok! Me käydään viikon päästä maanantaina vielä kuuntelemassa sydänääniä ja sitten reissuun. Sitten heti reissun jälkeen ultraan:)

Jouluvaloista ja haaveilen, ehkä viikonloppuna alan asentaan valoja ikkunoihin ja pihalle:)

Ore rv 15+0

Hienoa Ore, että pääsit linjoille! Täällä ollaan kaipailtu sua! Hui, kun säkin uskallat liikkua noin paljon! Hyvähän se tietenkin on!

Mulla ei ole paljoa oireita. Välillä nippailee alhaalta, mutta ei ole enää oikein huonoa oloakaan. Kai niitä viikoja alkaa kohta olemaan jo sen verran. Viimeisen ultran mukaan nyt olisi 9+3, viimeisten menkkojen mukaan 9+1. Kai toi pahoinvointi voi jo pikku hiljaa alkaa helpottamaan...?

Onpa helpottavaa kuulla taas Oresta! Kateellinen olen liikuntamääristäsi, voi kun minäkin jaksaisin entiseen tahtiin... Taidat omata urheilutaustaa?

Minulla päivät menevät jo hieman paremmin, iltaisin iskee yökötys. Ehkäpä kuitenkin valoa näkyvissä, kahviakin olen juonut pitkästä aikaa. Tänään varasin kosmetologille hemmotteluhoidon ja shoppailin pikkujouluvaatetta. Tulipa hyvä mieli!

Viikonloppuja, voikaa paksusti!

Huomenta huomenta!

Edessä shoppailu-lauantai. En ole moneen kuukauteen käynyt kunnolla ostoksilla! Mitkä teillä on olot? Onko huonovointisuus alkanut jo pikku hiljaa helpottamaan? Mulla on. Vähän se huolestuttaakin, mutta kai "Nukilla" on kaikki hyvin. Voikohan pahoinvointi helpottaa jo viikolla 10? Ajattelin soittaa ensi viikolla neuvolaan ja kysyä voinko poiketa pikaisesti neuvolassa jo silloin, haluaisin kuulla sydänäänet. Virallisesti mulla on neuvola 28 pv eli ei siihenkään ole pitkä aika, mutta HALUAN kuulla ne aikaisemmin...katsotaan mitä neuvolan täti sanoo...

Pirteää viikonloppua!

Huomenta!
Nukuttipa tänään pitkään, harvinaista minulle! Mies jatkaa unia varmaan vielä pitkään, minulla onkin hyvin aikaa tarttua kasvavaan koepinoon. Taisi mennä miehellä myöhään eilen, nukuin kuin tukki.

Angsteri, teitkö kivoja löytöjä eilen? Pahoinvointi keskittyy minulla nyt pääasiallisesti iltoihin. Eilenkin laatta lensi, päivä oli liian rankka ja pitkä. Päivisin olen hieman pirteämpi, joten uskon että parempaan päin mennään. Älä turhaan murehdi, jos olosi on parempi, vaan koeta nauttia! Tiedän, ei ole helppoa... Muistele kuitenkin, mitä lääkäri sanoi sinulle viime käynnilläsi. :)

Ballerina rv 12+0

Moikka!

Mites viikonloppu meni? Meillä oli ne ristiäiset ja täytyy sanoa, että siellä oli ihana tunnelma kynttilöineen kaikkineen. Viikonloppu meni muutenkin rauhallisesti. Ostoksilta löysin muutaman joululahjan, mutta en mitään itselleni. Niitä suurempiä housuja alkaisin tarvita. Ärsyttävää, kun ei mahdu kuin kahdet housut tällä hetkellä jalkaan. Haluaisin äitiysfarkut, mutta sellaiset jotka ei ole stretchiä. Näyttää olevan aika vaikea löytää...

Täällä on rinnat tulleet aroiksi vasta nyt, viikolla 10. Pari kolme päivää oli huono-olo täysin poissa, mutta eilen illalla se löysi mut uudestaan ja aamulla tein jälleen "kuolemaa". Onneksi alkuraskaus on kuitenkin mennyt suht' kivuttomasti.

Mukavaa maanantaita!

Viikonloppu meni töitä tehdessä, lauantaina koulutuspäivä ja sunnuntaina korjailin kokeita... Olin aivan uuvuksissa ja tänään olo on ollut huonovointisempi. Kahvia olen taas juonut ja ruokahalu on kasvanut. Mieskin kehui syömiäni annoksia kunnon kokoisiksi! :D

Joko te olette miettineet nimiä? Meillä on molemmille nimet mietittyinä, tosin mieli saattaa muuttua vielä moneen kertaan.

Mikä on Mi-un vointi? Aiotteko mennä varhaisultraan?

mikäs täällä.. aamulla taas meinas oksuta vedet mutta ei sitten kuitenkaan... nyt äsken oli niin hyvä olo et söin irtokarkkeja ja vaikka mitä.. mut nyt se öklötys on taas tekemässä tuloaan...

ei me "ehditä" varhaisultraan.. ens viikolla ollaan reissussa ja seuraavalla viikolla on neuvolat ja lääkärit... sitte ennen joulua on ultra.. luotan että siellä näen kaiken olevan kunnossa :)

mutta nyt tämä joutuu sammuttamaan valot ja käpertymään soffalle ku alkaa päänsärky taas tulla takaisin..

jaksamisia!!

Heissan !

Viikonloppu meni taas niiiiiiiin nopeesti, ettei paljon levosta ehtiny nauttimaan. Mulla tuntuu tämä tiistai vasta maanantailta, kun olin eilen koulutuksessa, eikä tarvinnu työpaikalla käydä ollenkaan.

Mutta hyvä vaan, kun aika menee, meillä on enää tasan 1 vko matkaan!:)

Mulla tuntu eilen pientä alavatsa kipuilua ja välillä vihlontaa "nivusissa". Liekkö se ollut sitten niitten kohdun kannattimien venymistä, tai mitä lie. Salillakin piti oikein himmailla vauhtia, mitä en kyllä normaalisti tee. Mulla on paha tapa vetää aina kaikki täysillä vaikka sattuis vähän tai vähän enemmänkin. Mutta nyt ei passaa, vaan pitää suosiolla himmata, jos vähänkin tuntuu normaalista poikkeavalta.

Mulla alkaa olla jo matkakuume, pitää toivoa, että muuta tautia nyt saa. Vähän on ollu flunssan oireita, mutta pitää nyt koittaa ottaa vähän vitamiinia tms.

ore 15+5

Hui sun kanssasi Ore! Mä en uskaltaisi painaa täysillä treeneissä!! Mutta kuten sanottu, niin mut vetää nyhveröksi se kesäinen keskenmeno. Mäkin juoksin ennen sitä ja muutenkin liikuin paljon. Meillä on mm.sali kotona. Nyt en liiku juuri lainkaan, vaikka hyvä olisi. Kävelyllä käyn ja voi olla että aloitan tekemään kevyesti punteilla, kun viikko 12 täytyy. Mun km ei johtunut liikunnasta, mutta pelon se jätti ja nyt koitan vältellä kaikkia riskejä.

Ore, kuulostaa ihanalta toi teidän matka! Minne päin menette? Mullakin on kauhea matkakuume. Ostin miehelle joululahjaksi matkalahjakortin. Ajattelin, että käytetään se sitten, kun on meidän kaksi vuotis hääpäivä ja "Nuki" vajaan vuoden vanha. Ja hei, Mi-iukin matkustaa johonkin! Minne teillä on matka?

Ballerina, meillä on toiset nimet mietittynä. Etunimestä kinataan vielä....

Eilisen huono-olo vaan jatkui vielä tällekin aamulle. Olo parani, kun pakotin itseni syömään. Kai se siitä.

Minulla on järkyttävät ruokahalut! Vatsakin on aika sekaisin, ummetuksesta en ainakaan vielä kärsi. Kummia kipristelyjä on ollut, toivottavasti normaalia... Voi kun viikko menisi sukkelasti ja pääsisi jo lääkäriin!

Onnekas Ore, kun pystyt treenaamaan kunnolla! Minun on pakko tehdä jotakin, nyt olen lähdössä salille tekemään jotakin kevyttä. Liukkaat kelit hirvittävät, pakko varmaan etsiä jotkut mummokengät!

Minulla on muuten mennyt into vauvalehtiin, en ole edes muistanut moisia olevankaan! Ennen plussaa kuolasin lehtiä koko ajan, nyt en ole ostanut alun jälkeen ainuttakaan! Outoa!

Huah, nyt loppui mun lenkkeily kokonaan. Kävin eilen 40 min kävelyllä ja siitä tunnin päästä alkoi verinenvuoto, jota ei kyllä kestänyt kuin 15 min. Olin eilen ensiavussa, kun alkoi verta tulemaan. Sitä ei tosin kestänyt kauaa. Tuli sellainen hyytymä. Sikiöllä oli loppujenlopuksi kaikki hyvin, mutta kyllä se pelästytti ja pelkään vieläkin. Kävin äskön verikokeissa ja neuvolassa kuunteleen sydänäänet. Hyvin kuuluivat. Eilen ultrassa näkyi myös aivan älyttömästi liikkuva sikiö. Ja sydän sykki eilenkin. Harmittaa, kun en tiedä mistä se veri on lähtöisin.... Sain tiistaille ultran. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Nyt täytyy vain lepäillä....

Jättihalaus angsterille! Kyllä tuollainen pelästyttää pahanpäiväisesti! Sanoivatko lääkärissä mistä verihyytymä johtui? Käsittääkseni yllättävän monella on raskauden aikana harmitonta veristä vuotoa, mutta pelästys on varmasti järkyttävän suuri. Käytkö ultrissa yksityisellä?

Töissä oli tänään udeltu ystävältäni olenko minä raskaana. Eivät uskalla suoraan tulla kysymään! Arvuutelkoot rauhassa! :D Mahani on siis jo aika pömppä, vaikkei viikkoja ole vielä täynnä kuin tuo 12. Kaapuihin en kyllä aio pukeutua!

Angsterille ja Nukille hyviä vointeja, lähettelen täältä virtuaalisesti positiivista energiaa. Tsemppiä!

Kiitos Ballerina! Positiivista energiaa tarvitaan todellakin!! Yksityiselle menen ultraan, mutta peruin huomisen ja menen vasta tiistaina. Sairaalasta soitettiin ja kaikki mun arvot oli kunnossa. Tulehdusarvo oli 8,8, mikä on kuulemma vähän koholla, mutta normaaliarvoihin menee vielä hyvin. Sauna ja seksi pannaan viikoksi. Liikkumis- ja rehkimiskielto tuli myöskin. Koska sulla on se np-ultra? Mulla se on puolentoistaviikon päästä.

Mulla varmaan muuttuu LA, kun Nuki oli eilisessä ultrassa 10+4. Viikko 12 lähtee siis lauantaina käyntiin.

Leppoisaa iltaa!

Voi angsteri, tuollainen kyllä säikäyttäis kenet vaan! Mutta toivotaan todellakin parasta, että kaikki on hyvin ja jatkuu hyvin! Ei tietty oo mukavaa, kun liikunta jää. Mutta tekee sitten mitä pystyy ja vaikka vain hetken aikaa silloin tällöin.

Me siis lähetään Mauritiukselle ens tiistaina ja löhötään siellä 2 viikkoa. Sitten viikko töitä ja taas löhötään ens vuoden puolelle, mulla on siis viikko ja kaks päivää töitä enää tän vuoden puolella:) Eilen käytiin hakemassa vihkisormus ja tänään kävin hakemassa tulevalle miehelleni huomenlahjan:) Niin joo ja kävin tänään myös viimeisessä hääpuvun sovituksessa ja hienoa jälkeä on ompelija kyllä tehnyt:)

Mun raskautta ei kyllä vielä huomaa yhtään, jos ei tiedä ja oikein tiiraamalla tiiraa. Tai no kyllä se siitä hääpuvusta vähän erottuu, mutta ei kyllä mitenkään paljon.

Mutta voimia angsteri ja ota nyt sitten TOSI iisisti vaan!

Ore 16+0