Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka!

No niin, täälläkin on pahoinvointi lisääntynyt. Laatoitin tänään kaksi kertaa ja olen ollut ihan loppu... en sit tiedä voisiko olla ihan jotain mahatautia.

Kokeilin farkkuja H&M:llä, mutta mä en löytänyt mieleisiäni. Koitan vielä lykätä niiden ostoa vk:lle 12, jos mahdollista. Vauvalle olen ostanut jo vaikka mitä. Tai oikeastaan plussauksen jälkeen olen ostanut vain yhdet potkuhousut ja ne rattaat.

Ihanaa, että Miiu plussasi! Koitin kovasti houkutella tännekin puolelle kirjoittelemaan. Mä luulen, että meidän ketjussa plussaa muitakin pian!

Leppoisaa iltaa!

Tervetuloa joukkoon Miiu!!
Otamme sut innokkaana mukaan! Onko sulla jo jonkilaisia tuntemuksia?

Meitä on täällä vasta kolme Ballerina, Ore ja minä. Lisää porukkaa odotellaan yritys-ketjusta!

Täällä pahoinvointi (mahatautia kai...?) jatkuu... ärsyttävää.

kiva kuulla angsteri... ei siis sitä pahoinvointia vaan että otatte innokkaana mukaan ;)

Täällä ei sen kummempia tuntemuksia, tissit edellee saattaa kylmäs tehä sen "räjähdyseffektin" eli kipeähköt.. niin ja turvonneet, muutenkin kun on vähä suurehkot rinnat niin nyt ne tunkee ulos näistäki liiveistä jotka on ostettu vastikään ja ihan oikeen kokosena... äh! no ehkä se turvotus siitä laskis..
kylmä on ollu mikä kai lasketaa oireisiin?!
muita en nyt tähän hätään keksi.. kai niitä alkaa ilmaantua pikkuhiljaa tässä :)

Mulla meinaa alkaa yskä :/ kuinka kovaa voi yskiä ettei matkalainen irtoa?! tää on tyhmä kysymys, tiedän.. mut jotenka ei tunnu mahanpohjas hyvältä yskiä vaikka yskittää... :P kai murehdin turhia..

ootteko te muut nyt kuinka pitkällä?!

Ollanko me tervetulleita sit plussattuamme tähän ketjuun, jotka ollaan tuolla Alkumetreillä-ketjussa? Erica toivotteli ainakin tervetulleeksi, mut mitä mieltä te olette? Onnea Mi-iulle PLUSSASTA!!! Ihanaa, kesävauva tulee :)

Kiva nähdä, että tämäkin ketju on taas hengissä. Meän plussaryhmä ko jakautu niin ketju hiljeni hetkeksi, mutta onneksi teitä on taas täällä. Todella paljon peukkuja teille kaikille, että pikkuiset pysyvät mukana. Kylmäsi niin pahasti tuo Erican juttu, ettei sitä toivo pahimmalle vihamiehellekään.

Anttuli ja prinsessa lauantaina 6kk

HIenoa, täällä on eloa! Lämpimästi tervetuloa Mi-iu! Minun puolestani uudet ovat tervetulleita ketjuun katsomatta... Toivottavasti kaikki plussaava pikapikaa! :)

Anttulin pikkuinen on jo 6kk... Joko on uusi perheenjäsen haaveissa?

Eilen tunsin ensimmäistä kertaa noita repäisykipuja nivusissa -huii! Onneksi neuvolasta sai noita kirjasia, niin tietää mistä moinen johtuu. Ällöttävä olo jatkuu vain, eilisilta meni kurjaillessa. Toivottavasti angsterilla on tänään parempi vointi!

Mi-iulle kovasti tsemppiä, koeta olla stressailematta -helpommin sanottu kuin tehty! Minullakin muuten plussaukseen vaikutti vt... :)

Maijuliini, kaikki ovat enemmän kuin tervetulleita tähän ketjuun!!! Nakuttakaahan lisää plussia ja tulkaa tänne meidän joukkoomme!

Mi-iu, mä en tiedä tuosta yskästä. Tuskin se vaikuttaa, kun ainahan sitä jotain on. Luulisin, että harvemmat äidit ovat koko raskauden alkuajan terveenä. Flunssaa sun muuta on paljon ja silti kaikki menee hyvin. Mua harmittaa, kun mulla oli se hammassärky ja nyt tää pahoinvointi (joka voi tosin liittyä raskauteenkin). Arveluttaa, että miten ne vaikuttavat raskauteen. Täytyy vaan luottaa, että kaikki menee hyvin. Ei muu auta.

Oho Ballerina, sullapa tuntui ne vihlaisut aikaisin, vai kuuluuko niitä olla jo? Kaikkihan on tosi yksilöllistä!

Täällä alkaa huomenna vk 9! Ihanaa! Sitten on enää kolmisen viikkoa kärvisteltävänä.

Miten te tarkkailette ruokavaliotanne? Siis mä lähinnä mietin voiko parmesaanijuustoa syödä, ym. Mä olen nyt välttänyt kaikkia niitä tuotteita, mistä epäilen ettei niitä ole tehty pästoroidusta maidosta. Tuntuu vielä aika hankalalta tää ruokien tarkkailu... tuntuu, että kaikki on niin älyttömän tarkkaa.

Uskon vakaasti, että jos pikkuinen on sinnikästä sorttia, ei hän äidin pikku sairauksista ole moksiskaan. Jotenkin tuo lääkärissä ja neuvolassa käynti sai minua vakuuttuneeksi, että turhaa stressiä ei kannata ottaa. Ruuan suhteen sama, eivät kieltäneet täysin mitään ruoka-ainetta. Jopa maksaruokia saa syödä kohtuudella. Alkoholin kanssa aion pitää nollalinjan, mutta muuten koetan keskittyä vain syömään mahdollisimman terveellisesti. Sekin on vaikeaa tällä hetkellä, kun koko ajan ällöttää!

Neuvolan kirjasta luin, että nuo nivus- ja alavatsakivut kuuluvat alkuraskauteen. Kohtu kasvaa ja ligamentit (ovat kiinnittyneinä nivusiin) venyvät. Jos kohtu kasvaa, eikö se tarkoita sitä, että vauvakin kasvaa? Positiivisia ajatuksia koetan keräillä, tuo seuraava ultra tuntuu olevan niin kovin kaukana...

Joko angsterilla on selvinnyt maakuviot, jäättekö Suomeen? Minkä merkkiset ne ostamanne vaunut olivatkaan?

Erica on ollut usein ajatuksissa, toivottavasti vointi on paranemaan päin. Paljon virtuaalihaleja!

Kyllähän sitä synnytyksen aikoihin meinasi, että ei kyllä sitä toista, mutta.. Onhan se toinen haaveissa, mutta nyt häätyy ajatella järjellä ja käyä koulu loppuun ja töihin, eli kakkosen vuoro on siinä neljän vuoden päästä..

sen haluan vielä sanoa, ettei se pahoinvointi lopu siihen 12 viikkoon. Mulla se tais helpottaa vasta viikon 16 jälkeen. Ja ko sitä tervettä maalaisjärkeä käyttää niin selviää, eli ei liikaa hysteriaa ruokien suhteen (sanoo henkilö, joka popsi epähuomiossa monta viikkoa ällötykseen pellavansiemeniä sisältävää leipää ja terve lapsi synty..). :)

Ballerinalta haluaisin kysyä yhtä jutskaa: Estääkö terolutit oviksen? Periaatteessahan tarkoitus on alkaa syömään niitä vasta oviksen jälkeen, mutta mulla ovista ei luultavastikaan tapahdu, joten on turhaa odottaa kp 30 ja todeta että ei taaskaan tullut, ja aloittaa sit terot. Nyt jos aloitan joskus kp 15, ja ovis olisikin luonnostaan tulossa vaikka kp 18, niin estääkö terot sen tapahtumisen?
Niin kuin rivien välistä pystyt lukemaan, aion nyt aloittaa tässä kierrossa niiden syömisen. Eihän ne pco:hon auta, mutta syön nyt että kierto olisi tasainen. Haaaveissa olisi, että saisin tän kierron aikana (nyt kp 2) käytyä aukiolotutkimuksessa, ja hormoniarvot mitataan ja jos sit ens kiertoon saisin jotain ovista avittavaa troppia. Kivaa jos pystyt auttamaan, tai ainakin kertomaan omasta terojen käytöstäsi.
Onnellista odotusta teille kaikille, koittakaa pärjätä huonon olon kanssa!
t. Neilikka, joka kovasti haluaisi tänne...

Tänään alkoi viikko yhdeksän. Aamulla ei ollut mitään pahoinvointia ja olo on muutenkin hyvä. Luin, että tällä viikolla pitäisi tuntua vihlontaa alavatsassa, kun kohtu lisää kasvuaan. Nyt sitten kuulostelen koko ajan ja toivon, että jotain tuntemuksia tulisi. Tekisi todella mieli mennä toiseen ultraan niin saisi varmistuksen, että kaikki on hyvin. Mulla kuunnellaan sydänäänet vasta 28.11 ja tuntuu, että sinne on liian pitkä aika.

Ballerina, ei ole maakuviot vieläkään selvillä. Kai ne tässä pikku hiljaa selkiytyvät...toivottavasti. Ne vaunut tilattiin terveyskauppa.fi:stä, ja ne on ruotsalaiset Citycombit. Vaikuttavat ihan hyviltä.

Joko olette kertoneet raskaudestanne laajemmalle piirille? Mä odotan sinne viikolle 12.

Neilikka, luin jostain toisesta ketjusta että joku oli syönyt teroja ja ovis oli tullut vasta kp20 (eli juuri sellaisena päivänä kun ihan oikeasti otti pillerin) ja siitä oli sitten raskautunut..eli ei pitäisi estää ovista, tostakin kai montaa mielipidettä, mutta noin siis ainakin jollain oli käynyt.

No niin, nyt varasin ajan tiistaiksi toiseen ultraan. Haluan tietää, että pikkuisen sydän lyö edelleen!! Yllätyin, että hinta oli vain 60-80e! Helsingissä maksoin yli sata euroa.

Neilikalle vielä rauhoituksen sana: Terot eivät todellakaan estä ovista! Minulla elämäni vahvimmat ovikset tulivat vyöhyketerapian ja terolutien aikana. Ne ovikset jotka luulen bonganneeni tulivat kierron hyvinkin eri vaiheissa: välillä ennen teroja,välillä terojen aikana tai jopa jälkeen... Aktiivisuutta siis vain lakanoiden väliin! ;) Se hyvä puoli teroissa on, että ne vahvistavat alkuraskautta - eli käsittääkseni niitä voidaan syödä myös kasvaneen keskenmenoriskin takia. Taisi tulla melkoinen mainospuhe, mutta minulla ei ole teroista huonoa sanottavaa. Clomipurkkikin odottaa edelleen kaapissa, toivottavasti niitä ei tarvita!

Vai angsteri varasit ultran... Kieltämättä on itselläkin käynyt mielessä. No, minulla "enää" kolmisen viikkoa np-ultraan, koetan kestää.

Anttuli, pelkäänkin jo että huono olo sen kun vain jatkuu. Ainakaan mitään merkkejä olon helpottumisesti ei ole. Eilen oli totaalisen väsynyt ja paruin miehelle etten enää jaksa tätä! Kauhea morkkis jälkikäteen, vauvakin varmaan kuuli... Minkä näille hormooneille tekee?!

Huomenta!

Miten on viikonloppu mennyt? Täällä hyvinkin rauhallisesti. Tuntuu, että kun kello on kuusi illalla, että se olisi jo jotain 23.00. Mulle on nyt tullut väsymys ja uupumus. Ei jaksaisi tehdä oikein mitään. Aamuisin olen pirteimmilläni ja unelle voisin mennä jo kolmen aikoihin. Kai se siitä pikku hiljaa helpottaa...

Juu, toinen ultra on tosiaan tiistaina. On mukava nähdä maha-asukki ja vilkaista sitä kystaakin. Se nimittäin ärtyy aina kävelyn jälkeen ja mä todellakin teen vain erittäin rauhallisia ja lyhyitä lenkkejä. Se oli jo ekassa ultrassa sen 5cm, saa nähdä onko kasvanut lisää...

BAllerina, mullakin on käyttämätön clomi-purkki lääkekaapissa. Olisin ottanut nyt marraskuussa ellei olisi tärpännyt ennen. Onneksi niitä ei tarvittu!

Muuten, muistatteko isää jo tänä viikonloppuna? Mä ajattelin jättää sen vuoteen 2008.

Pitääkö clomit säilyttää jääkaapissa?! Kävisi tietty järkeen... Mulla on 6kk satsi.

Tänä vuonna juhlitaan isoisiä ja meidän isiämme, mies toivottavasti saa erilaisen isänpäivän ensi vuonna. Olemme vanhempieni luona viikonlopun vietossa ja täällä on melkoinen vauvakuume! Tai mummokuume... :D

Minulla onkin np-ultra jo reilun kahden viikon päästä, aika meneekin nopeammin kuin luulin!

Viikonloppuja!

Mulla clomit on ihan vaan lääkekaapissa. Ei ole tullut kyllä mieleenikään, että niitä täytyisi säilytää jääkaapissa...mulla ei siis valitettavasti ole tietoa.

Oli "pientä" riitaa mieheni kanssa. Tuli vähän huudettu puolin ja toisin. Tulee heti mieleen, että toivottavasti se ei vaikuta pikkuiseen... inhottaa, kun heti riidellessä tulee mieleen, ettei riita vaan aiheuta keskenmenoa... Onko teillä jatkuvasti sopuisaa?

Mitäs muuten Orelle kuuluu?!?

Aika menee kyllä todella nopeasti! Ja hyvä niin! 12 viikon jälkeen voi huokaista! Mulla on aikaa vähän yli kolme viikkoa np-ultraan.

Mukavaa sukulointi-viikonloppua!

Huomenta!

Meni sujuvasti lääke- ja jääkaappi sekaisin! :D Hajamielisyyttä ilmassa?!

Isänpäivä oli ihana, täytyy vain toivoa että ensi vuonna sitten eri kuviot... Eilen käynnistyi 12. viikko, np-ultraan ja seuraavaan neuvolaan kaksi viikkoa. Jännittää päivä päivältä enemmän! Masu on varsinkin iltaisin aika turvoksissa, miehen mielestä huomaa jo selkeästi, että joku siellä on. Missäköhän vaiheessa maha "pullahtaa"?

Saitteko angsteri sovittua riidan? Meillä minä kiukkuilen minkä ehdin, mies on ollut nyt raskauden aikana todella kärsivällinen. Normaalisti meillä kinataan enemmän -pikkuasioista, kuten kotitöistä. Ihan tyhmää ja tarpeetonta.

Mikä on Mi-un vointi?

Mukavaa maanantaina!

Ballerina rv 11+1

Huomenta! Ihanaa Ballerina, että sun maha näkyy jo!

Riita saatiin sovittua ja pienestä aiheesta se olikin, mutta jotenkin sitä tulistuessaan on entistä tulisempi ;).

Nyt mulla on taas uusi murheen aihe...aina jotain. Heräsin aamulla aikaisin ja oli jotenkin outo olo. Söin heti sitten jugurttia, ettei paha-olo pääsisi yllättämään. Koko hereillä-olo ajan kohtuani vihloi ja kun nousin tuolista ylös, niin kohtu jotenkin "kramppasi"/supisteli yhden kerran voimakkaasti. Siis se kerran niikuin "muljahti" sisäänpäin (ala-vatsa). Tää nyt kuulostaa jonkun höyrypään kirjoitukselta, mutta en osaa paremmin selittää. Sen jälkeen menin takaisin sänkyyn, jossa olo helpotti. Uudestaan herättyäni tuli onneksi oksettava olo, joka helpotti, kun söin, mutta nyt on taas ärsyttävän oireetonta. Onneksi huomenna on se ultra...Ballerina, sä olet jo ihanan onnekkailla viikoilla. Mulla siihen on vielä vähän yli kaksi viikkoa aikaa.

Kyllä täälläkin on ollut vaikka mitä muljahduksia... Tänään on nippaillut taas melkoisesti, toivottavasti vain sitä kohdun kasvua. Huolestuneena sitä kuulostelee koko ajan oloaan, tänään minulla on ollut muuten helppo päivä -voisiko pahin kuvotusvaihe olla kohta ohi?! Toivon niin...

Tsemppiä ultraan angsteri, menetkö samalla lääkärille? Peukkuja pidän!

Menen eri lääkärille huomenna. Se ensimmäinen oli Helsingissä, nyt menen ihan täällä omassa kotikaupungissa. Nippailut on jatkuneet täällä, joten eiköhän "Nukilla" ole kaikki hyvin :) . On hyvä nähdä se mun kystakin. Eilen oireili aika huomattavastikin.

Kyllä sulla varmaan alkaa jo pikku hiljaa olemaan ne viikot, että pahoinvointi voi hävitä! Mä uskon, että henkisestikin helpottaa huomattavasti kun on viikolla 12. Ei tarvitse huolehtia niin paljon oireettomuuttaan.

Muuten, onko teillä mitään fiilistä, kumpi voisi olla tulossa, tyttö vai poika? Mä veikkasin aluksi tyttöä, mutta olen aikalailla päätynyt siihen, että poika se on. Perustelen ihan sillä, kun tehtiin se niin täsmä-iskulla ovulaatiotikkujen avulla ja poika-siittiöthän uivat nopeammin. Meille ei ole yhtään väliä kumpi sieltä tulee. Etenkin toi km vei viimeistään sellaiset ajatukset pois. Kliseisesti, mutta sitä tarkoittaen: pääasia, että on terve!!

Mukava iltaa!

Ballerina, täällä vointi on ihan hyvä.. huonoa oloa ei vielä ole ollut eikä varmaan niin voimakkaana tulekaan mitä siskollani joskus oli... yhdenkään hänen neljän lapsen kohdalla ei ole tarvinnut tehdä raskaustestiä kun laatta on lentänyt alusta alkaen raskausviikolle 20.. eli ei kaukana ollut että olisi joutunut sairaalaan tiputukseen että painoa kertyisi ja jotain pysyisi sisälläkin...
Tänään tuntunut taas menkkamaisuutta, eli kohtu varmaan siellä kasvaa...
Nyt ollut ekan kerran vähän semmonen ällö olo... johtuen varmaan tosta menkkamaisuudesta.. ja jos en saa pian ruokaa kun on nälkä niin olen kiukkusempi.. jaksan huolehtia siinä vaiheessa vaan itsestäni että saan ruokaa :D ja helpommin tulen täyteen mutta jo tunnin-kahden päästä on viimeistään nälkä..

Nyt on painoa jo tullut kilo lisää, eli todellakin olen turvonnut :P no hyvä syy turvota ;)

Tänään menossa rv 6, eli rv5+3 :) hiljaa hyvä tulee :)

Vieläkö angsteri on oksuillut?! tosiaan, tuo nippailu ja sattuminen varmasti johtuu kohdun kasvamisesta, toki jos se jatkuu taukoamatta monia tunteja niin kannattaa varmistaa neuvolasta mitä se voisi olla..