Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eläköön hormoniepätasapaino!! Eilen oli ihan kamala päivä, itkeä vollotin hysteerisesti, ja loppujen lopuksi en edes tiennyt mille itken. Olo oli vaan niiiiin lihava ja turvonnut että tuli äärimmäisen ahdistunut olo. Ketutti tämä ainainen väsymys ja se, että ei jaksa ja HUVITA tehdä yhtään mitään. Olin sitten illalla kuin närpiöläinen tomaattikauppias, silmät tulipunaiset ja muurautuneet lähes umpeen... herttaista.

Saatin kunnon riitakin aikaiseksi, hmph. Mä vaan raivosin ja huusin ja ulvoin, jossain syvällä sisimässä tiesin että se on ihan naurettavaa mutta musta tuntu ihan kuin joku ulkopuolinen voima ajoi mua tekemään niin. Ihania nämä raskaushormonit. Mies oli ihan että mitä v...ua. Heh.

Viime yö oli tuskainen. Nyt on pakko lompsia lääkärin puheille, ei tästä mitään tule. Suolistoni ei enää kestä tätä kaasun määrää. Ilmaa kertyy ihan huolella ja näytän kuin olisin kuudenella kuulla. Yöllä kun yritin kääntyä niin suolisto meinas ratketa siitä kivusta, niin täynnä ilmaa se oli. Kipu oli sietämätön. Taisin sitten loppuyön tahtomattani niitä kaasuja päästellä ulos. (mies parka). Voikohan näihin vaivoihin ottaa cuplatonia? Tietääkö joku? Tai onko muuta vastaavaa jota voisi kokeilla??
Vatsa ei toimi, joko on ruikulla tai sitten niin kovalla että käy lähes synnyttämisestä tuo vessassa käynti, joka taas sitten aiheuttaa muita ongelmia. (anteeksi yksityiskohtaisuus!)

Kivaa Ballerina että teidän reissu oli onnistunut!! Mäkään en ole vielä ostanut mitään vauvaromppeita mutta ajattelin ehkä aloittaa varovasti np-ultran jälkeen, jos siis kaikki on hyvin :) Sinne ei ole enää kuin kolmisen viikkoa.

angsteri, juu kyllä se huono olo kerkiää tulla! Mullakin alkoi kunnolla vasta viikolla 7. Hienoa että kaikki oli lääkärissä hyvin! Kovasti tsemiä ultraan! Mäkin käyn vielä tarkastuksessa keskiviikona. Jännä nähdä miten pikkuinen on kasvanut, nyt pitäisi olla jo suuri kokoero edelliseen käyntiin :)

Sunnuntain jatkoja arvon moms 2 B :)!

Moikkamoi!

Mulla meneillään 11+4 ja keskiviikkona eka lääkäri ja sydänäänten kuuntelu! Hieman jänskättää, ehkä tämä odotus sitten iskee tajuntaan oikein kunnolla. Mulla kun ei noita pahoinvointeja yms. oo oikein ollu, niin välillä tuntuu, että oonkohan raskaana ollenkaan... Mutta viikonloppuna kyllä huomasin, että pohkeissa näkyi karseita violetin sinisiä läiskiä, liekö sitten alkavia suonikohjuja :/ Siitä kauhistuneensa suunnistin lauantaina instruun ja ostin parit tukisukat! Ne oli ostoslistalla muutenkin lentomatkaa varten, mutta alan käyttään niitä nyt joka päivä ja illalla makoilen telkkarin ääressä jalat ylhäälle nostettuina, niin jospa ne läiskät häviäis... Pientä ummetusta on välillä ollut ja vatsa on välillä kuin pallo, niin turvoksissa. Tosin luulen, että pientä kumpua alkaa muutenkin jo erottua, siis ei turvotuksesta johtuvaa:)

Niin että Angsteri, toivoa on, että se pahoinvointi ei alakaan:) Jostakin luin, että pahoinvointi alkais hellittää viikolla 13 ja mulla on jo pian 12 täynnä. Eli toivon kovasti, ettei se enää alakkaan.

Voi Erica! En tiennyt itkeäkö vai nauraa lukiessani tarinaasi... Minullakaan ei ole erityisen kaunis olo, hiiva vielä tuohon päälle niin aika hiljaista on ollut makuuhuoneessa. Onneksi apteekin rohdot alkavat pikkuhiljaa purra. Mies kommentoi eilen minun olleen TODELLA erilainen viimeiset kaksi kuukautta... Minkäs näille hormooneille tekee?!

Meitähän on sitten monta jännäilijää keskiviikkona! Kieltämättä pelottaa melkoisesti, mitä jos sydänääniä ei löydykään? Olen ollutkin ihmeen rauhallinen ja luottavainen, mutta keskiviikkona hypin varmasti seinille.

Olen muuten todella iloinen, että emme lähteneet Egyptiin. Yksi ystävistämme sai kovan ripulin ja 39 asteen kuumeen. Viime viikolla olin niin väsynyt muutenkin, että Tukholmassakin oli tekemistä. Nyt on olo hieman reippaampi, äklötyksistä huolimatta olen saanyt syötyä normaalia ruokaa.

Ballerina rv 8+2 (?)

PS. Saanalle ja muille haaveilijoille peukutuksia!

Oltiin tiputtu ekalta sivulta pois, jaiks! :)
Täällä ei ole mitään ihmeellistä raportoitavaa, huominen jännittää, taas :)
Tsemiä kaikille huomiseen, eikös ainakin Ballerinalla ollut myös ultra? :)

E

Moikka!

Tänään kärsitty pahoinvoinnista. Tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai jostain muusta. Väsymys on myös iskenyt.

Mulla on huomenna kanssa se ultra, mutta voi olla ettei sydänääniä näy. Hyvälllä tuurilla näkyy. Täytyy pitää peukkuja pystyssä. Nyt mennään vasta 5+4, huomenna 5+5, joten tuskin näkyy, mutta toivotaan.

Tervetuloa kuvotuskerhoon, angsteri! :S Lensikö laatta? Olen monesti jo ottanut askeleita kohti vessanpönttöä, mutta toistaiseksi olen selviytynyt nieleskelyllä. Töissä ovat kollegat ryhtyneet kyselemään vointiani, olen kuulemma niin väsyneen oloinen. Lisää valokynää ja poskipunaa aamuisin, siis!

Huomenna sitten vihdoin ultraan. Mies-rassu jännittää varmasti enemmän kuin minä. Toivon ja rukoilen, että saamme huomenna tänne hyviä uutisia x3.

Onnea ultraan Ballerina!! Tulehan sitten kertomaan uutiset!

Aamulla teki tiukkaan etten olisi laatoittanut, mutta sain pysymään sisällä, kun vaan jumituin sänkyyn. Pari tuntia oli hyvä olo ja nyt taas kuvottaa, mutta aika vähän, onneksi.

Kiitos Ballerina ja kovasti onnea myös sinulle!
Ultrakävijät, menettekö yksin ultraan vai tuleeko miehenne mukaan? Me mennään yhdessä, mutta mä luulen, että mennään liian aikaisin. Tuskin niitä sydänääniä vielä kuuluu, mutta tuleepahan varmistettua, että siellä kohdussa edes joku on ja että olisi oikeassa paikassa, eikä olisi kohdun ulkopuolinen raskaus.

Niin ja tietenkin myös Orelle onnea ultraan! Kohdataanhan täällä ultrien jälkeen!?! Mulla se on vasta kuuden aikoihin, joten mun kuulumiset kuulette sitten myöhemmin.

Ikäviä uutisia täältä. Ihan nopeasti kirjoitan, ei ole voimia enempää tällä hetkellä :(. Kävin siis aamulla ultrassa ja pelkoni osoittautui oikeaksi, sydänääniä ei enää näkynyt. Sain lähetteen sairaalaan jossa todettiin sikiön kuolleen. Enkelivauvamme menehtyi n. 2 viikkoa sitten, eli heti edellisen ultran jälkeen. Kyseessä on siis ns. keskeytynyt keskenmeno, sikiö vastasi 7+ viikkoja. Olo on ihan turta ja pohjaton suru roikkuu harteilla. Olen tänään itkenyt silmät päästäni ja tuntuu että seinät kaatuu päälle. Huomenna aamulla menen sairaalaan ja siellä mulle tehdään lääkkeellinen keskeytys.

Toivon sydämeni pohjasta, että teillä on kaikki hyvin! Itse pidän nyt taukoa palstailusta. Tulen kyllä kurkkimaan teidän kuulumisia kunhan voimani palaavat.

E

Voi Erica!!! Suuri halaus täältä! Ei tuo voi olla totta, miksi näin ikävää voi tapahtua.. Voi harmin harmi. Tulin lukemaan ilouutisia, näin huonoa en todellakaan odottanut. Suuri halaus täältä. Vielä se onnistuu teilläkin, ei lohduta nyt, mut myöhemmin voi lohduttaa.

Voi ei Erica, voimia teille. Lohdutuksen sanoja ei ole, olen niin pahoillani puolestanne!

Ultrassa näimme sydämen sykkivän, mutta kuten ihana lääkäri totesi, nämä asiat ovat korkeimman käsissä. Nyt kaikki oli niin kuin pitääkin, mutta käy kuin on käydäkseen. Raskausviikkoja on 8+3 ja laskettu aika 1.6.

Toivon hartaasti, että angsterilla ja orella on kaikki kunnossa. Erica, olet ajatuksissani huomenna.

Voi Erica!!! Osanotto ja voimia suruunne sekä sulle että miehellesi!! Tuli itsellekin ihan tyhjä ja ahdistava olo kun luin surulliset uutisesi, jännää miten sitä suree sun puolesta kamalasti vaikka ei olla koskaan edes tavattu.. Iso lohdutushali ja jaksamista - vaikka sitten päivä kerrallaan..

Voi ei Erica!!! Aivan kauheaa!!! Suuri osanottoni!! Kovasti voimia! Tämä vetää sanattomaksi...

Ballerina, onnea sinulle sykkeen näkemisestä! Meilläkin näkyi onneksi syke. Oli upea juttu, mutta kuten huomaamme, kuivilla olemme vasta 12 viikolla... Nyt toivotaan suojelusenkeleitä ja tarrasukkia! Meillä oli todella hyvä lääkäri ja hän antoi ohjeen kotikaupunkimme neuvolaan, että pääsen sairaala tarkkailuun, mikä tarkoittaa, että mut ultrataan pari kertaa enemmän kuin normaalineuvolassa ja lisäksi otetaan verikokeita.

Erica, nyt kovasti voimia! Sure rauhassa, mutta lupaan, että valokin tulee vielä. Se ei lohduta vielä, mutta tiedän mitä koet, koska itsekin koin keskenmenon viikolla 5.

Ihania uutisia Angsteri, onnittelut! Oletteko te kertoneet odotuksesta kenellekään? Koska on laskettuaika? Hienoa, että pääset tarkkailuun, koska nuo ylimääräiset ultrat tehdään? Varovasti tässä edetään päivä kerrallaan, ja suojelusenkeleitä todellakin tarvitsemme matkan varrelle.

Oren kuulumisia jännäillään yhä... ?

Ericalle voimarutistus vaikeaa päivään.

Huomenta! Onpa ulkona synkkä ilma, huh...

Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille, sisarukselleni ja aivan läheisimmille ystävilleni. He ovat niitä, joille joka tapauksessa kertoisin nega-asioistakin eli sillä ei sinällään ole merkitystä. Kaikille muille kerrotaan vk:lla 12. Entä te?

La on juhannusaatto :) ja nyt alkoi 7 viikko. Ultrat tehdään ensimmäisen kolmanneksen jälkeen raskauden 2 ja 3-osioilla. Mulla oli muuten 5cm:n kysta. On kuulemma hyvä laatuinen, mutta koitan tingata myös ilmaisen varhaisultran parin viikon päähän. Noi mun selkävaivat voi kuulemma johtua tosta kystasta.

Mitäs tuntemuksia teillä on? Mulla on toi pahoinvointi lisääntynyt. Pakko sen on olla raskaudesta. Kunhan ei tarvitsisi laatoittaa...

Plääh, sain" hammastulehdukseen" penisiliinin. Tiistaina hampulääkäriin ja juurihoito aloitetaan ja tehdään kunnon paikka. Vasta synnytyksen jälkeen tekevät sitten kunnon juurihoidon. Vähän arveluttaa toi lääkkeen syöminen, mutta kai se vaarattomampi on kuin tulehdus, joka voi aiheuttaa km. Mä olen taas ihan vainoharhainen.

Onpa huonoa tuuria tuo tulehdus! Luota vain lääkäreihin, parempi tuo on hoitaa alta pois heti. Jotenkin tuntuu, että itse voi tehdä niin vähän pikkuisen eteen... käy niin kuin on käydäkseen.

Me olemme kertoneet molempien vanhemmille ja sisaruksille. Kyseessä olisi ensimmäinen lapsenlapsi, joten melkoisen kuumeen uutinen on aiheuttanut. Vanhempani olivat käyneet jo ihastelemassa pikkuruisia Adidaksen verkkareita! :D Läheisimmille ystävillemme olemme myös kertoneet, juuri kuten kirjoititkin, heille jonka kanssa jakaisimme myös ikävät asiat. Tukea tässä tarvitaan joka tapauksessa!

Kävin tänään neuvolassa. Täti oli mukava joten puolitoista tuntia kului rupatellessa. Hemoglobiini ja verenpaine olivat hyvät, samoin virtsanäyte oli puhdas. Np-ultraan varailimme ajan marraskuun lopulle, pitkä aika taas odotellessa... Ai niin, täytyy pikapikaa hakea apteekista D-vitamiinia, muuten kaikki on mallillaan.

Ostin muuten jo Bodyshopista kehutun kaakaovoi-stickin rasvailua varten. Parempi aloittaa hyvissä ajoin, jos vaikka iho pysyisi kiinteämpänä.

Selvisikö jo seuraava ultra? Onneksi nuo kystat ovat vaarattomia ja selkäkivuillekin sait selityksen! Tsemppiä ja mukavaa viikonloppua!

Toivottavasti saadaan pian täydennystä haaveilijoista... Mitenköhän Erica voi? Hän on ollut mielessäni usein. Voimia lähettelen näin virtuaalisesti.

Nuki moikkaa pötkylää ;) ! Meillä työnimi on siis nuki ja se tulee meidän sisäpiirivitsistä. Km:n jälkeen puhuttiin, että kohta seotaan ja ruvetaan työnteleen julkisilla paikoilla nukenrattaita ja aina kun joku yrittää tulla katsomaan miltä vaunu-asukki näyttää, niin me mennään eteen, yms. Meillä on tuolla ulkona leikkimökissä mun vanhat nukenrattaat, jotka sain lapsena joululahjaksi. Ne on ihan kärsineet ja rikki ja usein heitettiin, että "nuki" viihtyy taivas alla, yms. Nyt ei kuulosta hauskalta, mutta mun mies ilmaisee itseensä niin, että se oikeasti on hauskaa! Vauva-asukki on siis "Nuki" (lyhennys nukesta)...

Meillä on neuvola tiistaina ja siellä varmaan selviää seuraava ultra. Haluaisin vielä yhden varhaisultran, mutta saa nähdä kuinka käy. Oliko sulla mies ekalla neuvolakäynnillä mukana? Mä ajattelin "raahata" -mielellään se tulee.

Mua ihmetyttää tää oireettomuus. Kai se hyvä asia on, kun ei joudu juokseen laatottaan. Muutenkin rinnat tuntuu hieman turvonneilta, mutta ei yhtään aroilta.

Ore, tulehan ilmoittelemaan itsestäsi! Onhan kaikki hyvin?

Ericalle kovasti voimia!

Huomenia, voi kun jännittää Neilikan puolesta! Toivottavasti plussa pärähtää tikkuun, vaikkea vielä mitään ole kuulunut...

Lueskelin eilen neuvolasta saatuja kirjasia, ja siellä korostettiin että oireettomuus on ihan normaalia! Jotkut ovat vain onnekkaampia asian suhteen. :)

Mies oli mukana varhaisultrassa, muttei töidensä takia päässyt neuvolaan. Mies oli täyttänyt kanssani esitietolomakkeet valmiiksi. Ihan hyvä ettei tullut paikan päälle, sillä puhuimme aika paljon "naistenjuttuja" -hiivatulehduksista sun muusta. Sydänääniäkään ei vielä kuunneltu, joten ei menettänyt mitään "suurta". Mutta jatkossa toivottavasti pääsee mukaan! Hienoa, jos miehesi haluaa ja pääsee mukaan, onpahan sitten perillä kaikesta! Oman mieheni saa nyt tutkia ahkerasti oppaita...

Tänään illalla menen babyshoweriin -kaksi ystävääni on aika viimeisillään. Eilen sain taas yhdeltä ystävältä tekstarin, että laskettuaika on helmikuussa. Voi kun itsekin pääsisi jo masua kasvattelemaan!

Nukihan on kiva, ei työnimiä voi ottaa vakavasti...

Terkuin B & Pötkylä rv 8 + 6

Mäkin todella pidän peukkuja Neilikalle!! Kyllä sieltä varmaan kohta tulee plussia taas urakalla! Saana ja Lumikukkakin kun ovat päässeet tjot:n makuun!

Voi, kun noi babyshowerit kuulostaa mukavilta! Täytyykin järjestää ystävälleni sellainen lähellä hänen laskettua aikaansa. Saa esikoisensa tammikuussa.

Täällä on kaikki ennallaan. Kuvotusta on pitkin päivää, jos maha on yhtään tyhjä.Hammas vaivaa helv. paljon. Otin äskön panadolinkin. Inhottaa syödä lääkkeitä, mutta pakko se oli.

Täällä 6+2 .