Ajatuksista yritykseen 22

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hihi, tänään muuten saadaan yliannostus lapsiperhearkea. Mennään yhden ihanan tytön 1v synttäreille. Samassa perheessä 3 ja 5v lapset. Ja kaikki ovat hyvin vilkkaita ja sosiaalisia. Mahtaa miehellä särkeä illalla päätä :D

On kyllä hatunnoston paikka tuo lapsettomuuden esiin tuominen.

Joo musta on kanssa hienoa että joku kehtaa puhua tollasesta asiasta julkisesti. Mutta on se vaan aika hirveää että tosiaan joidenkin avioliitto voi kaatua lapsettomuuteen! Kyllä me ollaan ainakin juteltu että jos ei pystyttäis saamaan lapsia, niin adoptoitais varmasti (vaikka mies ei halua edes miettiä sitä vaihtoehtoa).

En lukenut tuota Kirsti Paakkasesta, mutta tuosta kansanedustajapariskunnan lapsitoiveista olen lukenut ja eilen oli jotenkin sydäntä särkevää, kun Maajussille morsian -ohjelmassa (mun favorite) se yksi mies sanoi, että luoja ei suonut lapsia, vaikka niitä yritettiin. Mies siis jotain 40 vee. Muuten, taitaa muillakin kansanedustajille/ministereilla olla vaikeuksia lapsensaannissa, kun tosi moni on adoptoinut lapsen. Ehkä kun ei ole ollut lapsia, on sitten panostettu uraan ja menestytty siinä niin hyvin.

mulla pää tänään niin tyhjä että ei tule mitään juttua =( johtuu varmaan tästä väsymyksestä..jospa ensi yönä nukkuisi paremmin niin huomenna jaksaa sitten jutella (tosin kokouksia niin paljon että vähän häiritsee tätä)

Minä olen oikeastaan järjestelmällisesti kieltäytynyt lukemasta juttuja, joissa puhutaan lapsettomuudesta. Kaipa sekin on joku itsesuojelumekanismi, kun nyt yrittää vaan ajatella positiivisesti ja pistää kaiken toivonsa plussaamiseen. Eihän sekään tietty todellisuutta muuta miksikään, jos niinkin vaikea asia täytyy joku päivä kohdata.

Yksi kollega taannoin kertoi adoptioistaan. Hänellä on kaksi adoptiolasta, toinen Suomesta ja toinen ulkomailta. Kertoi avoimesti, ettei koskaan selvinnyt miksi he eivät voineet saada lasta, mutta suositteli adoptiota. Hän tuntui olevan kovin sinut asian kanssa. Sen perusteella olen ajatellut, ettei adoptio tosiaankaan olisi mikään paha vaihtoehto. Jos niin on määrätty.

Mä oon kanssa ihan tööt kun nukkumisrytmi muuttui viikonloppuna täysin (heräsin eilen puoliltapäivin niin eilen illalla ei nukuttanut yhtään) ja jutut on varmaan tänään kans sen kaltaiset :)

Höh, aamu alkoi niin ihanan aurinkoisesti ja nyt on jo hämärää. Hmph.

Voih, porukka väsyksissä viikonlopun jäljiltä...

Ja tuo adoptiojuttu. Jotenkin, ainakin toistaiseksi, olen ajatellut sen niin, että jos ei ole omaa tarkoitettu saatavaksi, niin on tarkoitettu sitten niin, että joku joka todella tarvitsee kotia ja jonkin asteista pelastusta joltain, saa sen meiltä.

Hmm, mun tekstit menee kyllä aina vaan sekavammiksi...

Kyllä musta ois tavallaan ihanakin adoptoida, vaikka omia lapsia saisikin. Mutta jos omia siunaantuu tarpeeks niin ei sitä tiedä.... mutta musta on vaan niin ihana ajatus antaa jolleksin lapselle joka tupee huonoista oloista hyvä koti ja uusi mahdollisuus!

Surffailin huvikseni sellasia adoptiosivuja (niistä ei tullut yhtään ahdistava olo toisin kun joistain lapsettomuussivuista), ja näköjään täällä Tanskassa saa adoptoida jos on 25-40 vuotta, asunut todistetusti yhdessä 2,5 vuotta ja tietty hyvä terveys jne. Ja näköjään koko prosessin aika on täällä 2-3 vuotta. Eli ainakin nopeasti vilkaistuna näyttää todellakin siltä että kyllä me jollain keinolla tullaan saamaan oma lapsi jossain vaiheessa! Ihana että on noin paljon vaihtoehtoja! Ja voihan sitä tyyliin mennä adoptiojonoon (aloittaa prosessin) jos siinä vaiheessa kun mahdollisesti käy hedelmöityshoidoissa. On noita vaihtoehtoja onneks paljon, ja ei meidän avioliitto kyllä tähän asiaan saa kaatua!

jaiks..tulin juuri kotiin ja postilaatikossa on nyt sitten miehen simppatestin tulokset. Onneksi mies tulee jo parin tunnin päästä kotiin niin mun ei tarvi kauempaa jännätä..tuo kirje nyt määrittelee aika pitkälti meidän perheen tulevaisuuden, kyllä vähän jännittää. Aika paksulta tuo kirje tuntui..toivottavasti ei huono merkki!?? luulisi että jos kaikki hyvin niin ei olisi mitenkään paljon paperia tuhlattu..ei nyt saa miettiä liikaa tai ahdistun. Tulen sitten kertomaan illalla miten meille kävi..

No nythän jännittää! Mä en varmasti voisi olla availematta tuota kirjettä jos oisin Sade... me pidetään kaikki peukkuja pystyssä että miehellä on priimasimppoja!! bd bd

Saana pura tuota sun energiaa vaikka johonkin hyödylliseen, siivoa vaikka :) hehe

Mä vaan jänskään kovasti että jospa ne mun tuhrut ei alkaiskaan tässä kierrossa... Vähän juilii tuolla alakerrassa samalla tavalla kun viime kierrossa. Viime kierrossa olin kans ihan yli-innokas ja luin kaiken mitä netistä löyty kiinnittymisestä ja kiinnitysvuodosta, mutta se oli sitä menkkojen esituhruttelua vaan. En halua tuhruja tässä kuussa, haluan normaalin kierron! Tai vauvan!

Voi Sade, kun jännitän sun puolesta!! Täällä vilkuillaan nettiä silmä kovana, milloin tulot infoamaan tulokset! Rattaat tuli ja vaikuttivat hyviltä. Täytyy vielä testata ne ulkona.

Näin on, että lapsettomuus on aika yleistä. Munkin lähipiirissä kärsitään siitä. Hoidoilla onnistuivat saamaan lapsen alulle ja nyt odottelevat nyytin saapumista, pitäisi syntyä talvella. Mä menisin itse ensin hoitoihin ja jos niistä ei olisi apua niin sitten adoptoisin.

bd kaikille tasapuolisesti ;) Ja angsterille rutistus kilojen takia! Voi että on ikävää! Pitäisi säätää jokin (fysiikan) laki, joka saisi kerran tiputetut kilot pysymään poissa.

kirje edelleen suljettuna mutta nyt masentaa ihan muut jutut...

otin tänään aamulla ekan terolutin tästä 10pv kuurista ja äsken vessassa käydessä tuli pyyhkiessä paperiin ihan kirkkaanpunaista tuhrua. Nytkö se taas alkaa? luin että terot voi aiheuttaa välivuotoa mutta enhän voi tulla raskaaksi jos heti alkaa tuhruamaan kun otan pillerin..täytyy nyt katsoa muutama päivä ja varata sitten taas aika gynelle jos siltä näyttää..

Sade, voiko se vain viedä aikaa ennenkuin Terot alkavat vaikuttamaan kunnolla? Eli voiko tiputtelu vähentyä myöhemmin niiden avulla ja kierto tulla säännölliseksi? Voi, miten maltat olla avaamatta kuorta?!?

nyt on kuori sitten avattu. Hyvät uutiset ovat se että siittiöiden määrä, liikkuvuus ja muoto hyviä. Huono uutinen on se, että joku vasta-aineita ilmaiseva testi oli positiivinen ja tarkoittaa sitä että tuo vasta-ainetekijä saattaa jonkunverran heikentää hedelmöityskykyä.

Eli kun mulla vähän ongelmia ja nyt kai siis miehelläkin niin taidan viihtyä tässä ketjussa vielä pitkään =( Mies saa huomenna soittaa lääkärille että mitä tuo vasta-ainejuttu tarkoittaa käytännössä.

Sade, ei varmasti mitään hätää. Hyvä tosiaan kysellä lääkäriltä, että mitä nyt, mutta älkää nyt missään nimessä huolehtiko liikaa. www.hedelmallisyys.fi on aika hyvä sivu, ja tuolta linkistä löydät juttua tosta vasta-ainetekijästä.
http://www.hedelmallisyys.fi/finland/concern/Infertility_in_Males/Sperm_Disorders/Antisperm_Antibodies.jsp

Ja koita kestää niiden tuhrujen kanssa! Eiköhän jollain pillereillä sunkin kierto saada kuriin. Käytkö muuten yksityisellä vai kunnallisella puolella?

Jeps, ei mulla muuta. Pitäisi tehdä isänpäiväkortit kahdelle papalle, ne kun onnekseni ovat vielä elossa. Molempien kunto on kyllä sellainen, että viimeisiä isänpäiväkortteja taidetaan lähettää. Huomiseen!

Sade, mun mielestä noi muoto, liikkuvuus ja määrä on tärkeimpiä. Mutta hyvä kuitenkin varmistaa lääkäriltä! Tsemppiä!

Neilikka, ihanaa, että olet niin onnellisessa asemassa, että isovanhemmat ovat elossa. Mua harmittaa, kun vanhempani tekivät mut aika vanhoina, niin en ehtinyt tutustua mummuihini enkä pappoihini. Onneksi he ovat mieheni puolelta elossa!

Niinpä... Suurin haaveeni on, että rakas mummoni ehtisi näkemään meidän lapsen. Ei auta kuin toivoa...

Minä - perusluonteeltani kyseenalaistaja - rupesin pohtimaan, miksi sperma-analyysissä menee niin tuhottoman kauan. Jos se kerta pitää kuljettaa paikalle tunnin sisällä, niin säilöökö ne sitä kiirellisen kuljetuksen jälkeen muka pari viikkoa??? Okei, no kait sen voi pakastaa tai säilöä johonkin liemeen (?) mutta luulisin, että se analysoidaan heti, koska aikakin on varattava etukäteen. Pyöritteleekö ne niitä lukuja sitten kuukauden??? No eipä sillä että asialla olisi kaameasti merkitystä.

Muuten, vaikuttaa lupaavalta, mahaa juilii ikävästi! Jipii jipii!!! Mutta nyt yritän oikeasti sammuttaa tän koneen. Heippis!

Hei vitsit mua laiskimusta, kun en pääse tästä lämpimästä sohvannurkasta ylös millään... Onneksi kohta loppuu cd, niin pitää nousta vaihtamaan...
Piti kommentoida, että kävin kurkkaan sitä Alkumetreillä-ketjua, joka perustettiin sen meidän huikean sisällissodan jälkimaininkeina (tai sisällissota ei välttämättä ole hyvä nimi, kun ulkopuolisethan meidän kanssa tappeli). Siellä oli aikamoinen lista (14!!!) lähinnä ihan uusia nimiä. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Kivaa että löysivät niin paljon väkeä uuteen ketjuun.
Mää koitan taas ylösnousemusta.

Neilikka, ne värjää siittiöt ja siinä menee kuulemma n. 10 pv, että tulokset voidaan lukea. En tiedä mitä ne sillä värjäyksellä tutkivat. Tosin toi neljä viikkoa kuulostaa hurjalta. Voi olla, että viikko lisää tulee sen takia, kun joku kirjoittaa tulokset julkisella puolella...?

täälllä kp35.. kävin vyöhykkeessä.. tai ei mulle tehty vyöhyketerapiaa, vaan terapeutti käski kipasta alakerran apteekista raskaustestin että mitä se näyttää.. no sanoin että mul on kyl kotona et ajattelin oottaa viel pari päivää.. sen verran saatto kohtupisteis tuntua että siellä voisi jotain ollakin... eli jäin ilman hoitoa, tai siis sain tilalle kyllä intialaisen päähieronnan mikä oli ihanan rentouttavaa :)

Odotin kokoajan jotenkin kauhuissani että terapeutti sanoo että ei täällä tunnu yhtään mitään, kierto on vain sekaisin.. mutta yritän silti jaksaa aamuun asti ja yritän uskaltaa testata aamulla.... tosin pääsen sitten koneelle vasta illalla neljän jälkeen kertomaan miten kävi..
Mutta nyt on ainakin positiiviset fiilarit :))

ja jos jotain oireita täytyy keksiä niin edelleen kipeet tissit ja kuulemma "kasvanu" eli turvoksissa... tissipaleltumisia ei nyt o onneks tänään ollut eikä menkkamaista juilintaa...

sori omanapaisuuus, mutta kohta alkaa salkkarit ;)

Voi kun jännää Mi-iu! Pidetään peukkuja! Tule ilmottamaan sitten heti kun pääset testitulos!

Sade, onnittelut sperma-analyysistä! En tiedä noista vasta-aineista, mutta olihan teillä siis diagnoosina Normospermia? Sehän se tärkein juttu kuitenkin on.

Voi kun munkin ukki olisi elossa. Nyt on ensimmäinen joulu ilman isovanhempia, ja isovanhempien tuttua kotia. Viime joulu meni ihan ohi ja sumussa, kun juostiin sairaalassa ja odotettiin/pelättiin huonoja uutisia. En tiedä vielä yhtään mitä tehdään, kun aina ennen olen siellä isovanhemmilla joulut viettänyt. Ajateltiin nyt muodostaa ihan omat traditiot miehen kanssa ja järjestää joulu meillä kotona. On ihan jouluinen olokin jo, kun kylmenee ja pimenee.

Yhteistyössä