AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva kuulla, että Sadella meni neuvolassa hyvin -ei muuta kuin äitiyspakkausta odottelemaan :)
Onko muuten kukaan ottanut pakkauksen sijaan rahaa? Tai aikooko ottaa? Sade, me laitettiin miehen isyysvapaa hakemus itse + kopiot palkkakuiteista. Raha haetaan vasta, kun isyysvapaa on pidetty.

Ballerina silleen ne muksujen yöt näköjään vaihtelee. Viime yö oli täällä aivan upea, toissa yö aivan kauhea. Onneksi hyvät yöt antaa tarpeeksi hyvät yöunet, että jaksaa pirteänä noiden valvottavien öiden läpi. Meidän Nukkelilla on hereilläolo-ajat pidentyneet, mutta ei se vielä pitkään viihdy yksinään. Aina siinä vieressä täytyy olla. Täälläkin nostaa jo päätään ja muutenkin mimmi on kuulemma jäntevä paketti. On sellaista varmasti helpompi käsitellä kuin aivan hentoista lasta. Eli Mi-iu, iloitse vain 4 kiloisesta paketistasi ;).

Rousis, tosiaan, kun käänsit viikot noin päin niin täytyy todeta, että hurjan vähän sullakin on enää raskautta jäljellä! Pian sullakin on pieni pellavapää sylissä :) !!

Joo, Angsteri, olen kanssasi täysin samaa mieltä, että kyllä se luonto korjaa ajoissa pois ne joita ei ole tähän maailmaan luotu. Ei ole tullut mitään vuotoa vielä ollenkaan. Ihan hirveetä kun joutuu odotteleen. Joo, sikiö ois kuollut niinku viikolla 5+, mutta nyt olisi jo 8+2 menossa ja jos en olisi tuossa ultrassa käynyt niin en tietäis!! Olisin varmasti ihan rikki jos se vuoto alkais ihan tietämättä. Nyt sitä niinku odottaa kun tietää että mitään ei ole tehtävissä.

Voisitteko daamit laittaa sähköpostiosoitteita, haluan nähdä teitin vauvoja ja lähetän teille tosta mun omasta taaperosta kuvan :)

Maijuliinille rutistus ja voimia odotteluun.

Mi-iulle valtavasti onnea tyttösestä! Täytyypä käydä ihastelemassa kuvat s-postissa. Maijuliini, laita vaikka minulle mailia: ballerina77@luukku.com. niin saadaan sut listoille.

Meillä eilispäivä ja yö sujuivat taas mutkattomasti, poju oli niin hyväntuulinen että. Aion siis katsoa entistä tarkemmin mitä suuhuni laitan, tuo mausteinen ruoka taisi todellakin aiheuttaa ne väänteet.

Nyt aamusuihkuun... :)

Baltsu on harvinaisen oikeassa tosta, että nyt saa riittää painosta murehtiminen. Luulisi tosiaan että neuvoloissa tiedostettaisiin kuinka surullisen yleisiä syömishäiriöt ovat, ja siellä voitaisiin ehkä miettiä vähän henkilökohtaisemmin tuota painosta nalkutusta, ehkä jopa kysyä onko odottajalla syömishäiriöhistoriaa. Itse "harrastin" syömishäiriöitä kymmenen vuotta sitten, monen vuoden ajan. Tajusin asian laidan vasta kun olin parantunut. Silloin tuntui täysin normaalilta syödä vain pala ruisleipää ja ananasta päivässä. Ja kun lähdin juhlimaan niin ensin "ansaitsin" alkoholikalorit tuntien jumpalla ja juoksulenkeillä. Muistan kun nautin kun oli kylmä (vaikka oli villasukat ja lämmin pyjama peiton alla) ja nälkä. Silloin tunsin itseni voimakkaaksi ja ylpeäksi; tiesin että keho poltti rasvaa. En tajunnut ollenkaan heitä jotka valitti kuinka vaikeaa oli pudottaa painoa. Mun pateettinen mutta toimiva motto oli että nälkä laihduttaa. Ällöttävintä siinä oli se, että mitä hoikempi (eli huonommin voin) olin, sitä enemmän sain kehuja ja tunsin itseni paremmaksi ihmiseksi. Enkä ikinä ollut liian laihan näköinen, valokuvissa näytän hyvältä silloin. Lihakset oli kauniit ja timmit ja näytän tosi terveeltä; en lainkaan syömishäiriöiseltä. Sairasta puuhaa, kalorit ja kulutus oli mielessä 24/7, kuin olisi ollut automaattilaskin päässä. Nyt olen jo monta vuotta viihtynyt painoindeksissä 20-21 ja se tuntuu kaikin puolin omalta, kun elän normaalisti niin paino pysyy tuossa. Olo on tuntunut hyvältä, enkä ole ajatellut syömistä tai läskiä. Joku poikaystäväehdokas muutama vuosi sitten sanoi, että näyttäisin tosi hyvältä jos laihtuisin pari kiloa. Näytin saman tien ovea. Nykyään (ennen raskautta) liikuin ja urheilin hyvän olon takia, en siksi miltä näytän. Syömishäiriöstä ei ole ollut merkkiäkään siis moneen vuoteen. Kunnes nyt mä tunnen hirveää syyllisyyttä tästä NORMAALISTA lihomisesta. Ärsyttävää. Onneksi tiedostan tän enkä anna itseni alkaa miettiä liikaa. Vauva on tärkein. Kunpa ne neuvolassa tajuaisi saman. Mun BMI on nyt 23 ja käyn vaa'alla joka aamu. Vuosiin en ole painoa näin ajatellut. Pakko myöntää että tunnen syyllisyyttä kun syön, tai tiedostan liikaa. Ja samaan aikaan toisenlaista syyllisyyttä kun edes mietin mitään niin pinnallista. Onneksi tärkeimpänä mun mielessä on kaikesta huolimatta pitää huolta siitä, että vauva saa kaiken tarpeellisen ravinnon. Käytän kunnon voita ja kermaa enkä käytä light-tuotteita. Lisäaineita vältän myös. Mutta siis tajuan että liikaa mietin kaikkea mikä suuhun menee.

Olepa hyvä Anna :) !

Sorry, kun mun kommentit on tätä nykyä niin lyhyitä, mutta tuntuu ettei ole hetkeäkään aikaa vastailla, ajatuksella. Kun tirppa on hiljaa ja nukkuu, niin tuntuu, että täytyy siivota ja kirjoittamiseen ei ehdi oikein paneutua. No, se on tätä hetkeä vauvan kanssa. Aika aikaansa kutakin, niinhän se on.

Neuvoloiden painokritisoinnti tuntuu tosiaan hassulta. Tosin ei näin varmaankaan ole kaikissa neuvoloissa. Esim. mun neuvolatäti ei koskaan sanonut mitään painosta, vaikka sitä mullekin tuli ihan ok:sti. Ei edes varoitellut. Harmi, että noita nipojakin riittää ja eihän ne kaikki älypäät tajua huomioida esim. juuri noita syömishäiriöitä, ym. Rosa, tosi kurjaa, että olet joutunut käymään läpi tuollaista. Mä itse olen aina ollut "kaikki ruokainen" ja etenkin makea on aina maistunut, joten en voi sanoa, että tiedän millaista on, kun on syömishäiriö. Surulliselta se joka tapauksessa kuulostaa. Ja nyt Rosa unohdat ton painon vahtaamisen. Saat käydä kerta viikkoon vaa'alla!! Oikeasti!

Taas täytyy mennä...perhana....

Just det, aion tosissaan unohtaa painon vahtimisen. Tein jo käytännön jutun siihen liittyen ja irrotin vaa'asta patterit. Ja vedin hyvällä omallatunnolla pitsan. Mun äiti just tänään sanoi että vaikka oli hoikka niin hän lihoi aivan valtavaksi kummassakin raskaudessa, mutta palautui nopeasti.

Meidän piti tänään mennä yhteen konserttiin, mutta mulla on niin väsy olo etten halunnut kuin kotiin. Käveltiin koko päivä ja äskön kasasin yhden Ikean kaapin. Mun alapää sattuu. En tiedä miten sen sanoisin spesifimmin. Vagina, emätin, mikä onkaan; sattuu sisältä. Onkohan se kohdunkaula? Otan nyt iisisti ja luen pihalla kirjaa kun on niin lämmintäkin.

Mä haluan vauvan!!! Vauvat on ihania! Nuki on niin ihana!(Näytin muuten miehelleni Nukkelin kuvaa ja hän sanoi että ihan isänsä näköinen) Uskomatonta että tännekin saadaan pian se kauan haaveiltu ja tekemällä tehty pieni tulos. Mä en ole ikinä tehnyt mitään siistimpää. Ihanaa!

Proukani, olen nyt pikaisesti netissä ja vastaan sulle kunnolla viim. ma :)

Hienoa, että täällä on ihmisillä erilaisia elämänkokemuksia, laajentaa omaakin maailmankuvaa.

Angstis, keskittyminen on todellakin vaikeaa! Minusta tuntuu etten enää kykene normaaliin keskusteluun -aivot tuntuvat seisovan päässä ja kuulen pelkkää huminaa. Aikansa kutakin juu, nyt tuntuvat kaikki aistit olevan virittyneet vauvataajuudelle. :D

Rosis, hyvä että tunnistat tuon vaarallisen ajatusmallin ja koetat katkaista sen alkuunsa. Patterit tosiaan pois vaa'asta! Omalta kohdaltani koen, että saan olla aina varuillani syömisten kanssa, kerran "syömishäiriöinen aina syömishäiriönen" pitää mielestäni jossakin määrin paikkaansa. Minulla auttaa kurinalaisuus: terveelliset elämäntavat ja liikunta. Herkkuhetkistäkään ei tarvitse tuntea morkkista, kun elää muuten perusterveellisesti. Omaan häiriöni sairastin vielä asuessani kotona: vanhempani onneksi puuttuivat asiaan ja kävin läpi pitkän terapian viikottaisine punnituksineen ja lääkkeineen. Sen jälkeen kamppailin vuosia tasapainon löytääkseni, ja vihdoinkin koen että terveellisyys on vienyt voiton: katson tarkasti, että saan tarpeeksi rasvaa ja muistan pitää treeneistä lepopäiviä. Vauvahaaveet, odotusaika ja äitiys vain tukevat tätä: en enää "omista" vartaloani, vaan sillä on tärkeämpikin tehtävä. Omille lapsilleni haluan antaa hyvän mallin, meillä ei tulla olemaan laihdutuskuureilla tai stressata muutamasta ylikilosta.

Nyt kopasta kuuluu vaativaa tuhinaa...

Rosis, sitä muutkin ovat sanoneet, että Nuki on mieheni näköinen :). Tosin siskoni sanoi, että Nukilla on mun VAATIVAT silmät...mitä sekin sitten tarkoittaa. Otan kohteliaisuutena, koska itsepäisyys on pop, heh!
Rosis, sä olet helmi- patterit pois vain -hyvä juttu! Sitä ehtii painoaan tarkkailla sitten synnytyksen jälkeen! Ai, Baltsukin on kärsinyt syömishäiriöstä. Kauhea juttu! Onneksi vanhempasi tarttuivat asiaan. Hirveän yleistä syömiseen liittyvät ongelmat tuntuvat olevan. Mulle nää asiat tuntuvat vielä nyt konkreettisemmin, kun on tyttölapsi. Oikeasti, kyllä mä näitä nyt jo mietin ja toivon, että Nuki välttyisi siltä ja monilta muilta ongelmilta... Eilen sanoin sille, että "äiti valitsee sulle sitten miehen aikanaan ja jos se pettää sua, niin äiti repii siltä munat irti"... että sellaista ;) Nuki vaan tuijotti mua tyytyväisenä...

Ja nyt olen ilkeä, kun toivon, että Saanan loma loppuisi, että saataisiin hänet takaisin taajuuksille! Ei vaiskaan!

Hihi, ihana äityli olet, Angstis, oikea joka pojan toiveanoppi!

Vauvathan muuten evoluution vuoksi näyttää ensin isältään, jotta uros ei hylkää ja tunnistaa jälkikasvunsa omakseen. Sitten jo muutaman kuukauden päästä lapsi voi muuttua kasvonpiirteiltään ja näyttää ihan äidiltään, tai ihan "omaltaan".

Baltsu, olen samaa mieltä! Tärkeä pointti kasvatuksessa on myös että lapsi tajuaa olevansa ihana ja tärkeä juuri sellaisena kuin on. Ettei ainakaan mistään muutamasta liikakilosta ole omanarvontunto kiinni. Koitetaan myös toimia niin ettei ruuasta tai herkuista tulisi lahjomisen välineitä tai palkintoja, ja myös että suru ja pahamieli käsitellään jotenkin muuten kuin herkuilla. Siis kun monesti esim. sairaalle lapselle annetaan herkkuja lohdutukseksi, kun olisi niin paljon muitakin välineitä osoittaa rakkautta. Ettei lapsi siis ehdollistu aikuisenakin syömään suruunsa tai pahaan mieleensä. Blaa. Se siitä. Meistä tulee täydellisiä äitejä:)

Lumis, onko menkkoja näkynyt? Tai onko mitään tuntemuksia???

Mun mielestä Saana voi tulla hihkasee pikaiset kuulumiset! Vaikka lomailee niin mä ainakin kaipailen kuulumisia. Ja alkaakohan Amildakin pian palailla?

Jess, nyt sieltä alkaa mun sunnuntai-illan nolo lempparisarja Rokkarille morsian. Turhista turhinta realitysoopaa, ja ah niin nautittavaa.

heip!

Voi, Lauri Tähkä on ihana... heh, no joo... tuli just mainos missä se laulo... ja mä tykkään sen äänestä ja varsinki siitä miten se lausuu r-kirjaimen.. :D
oltiin tytsyn kans ja miehen kans eilen ekaa kertaa vaunuilemas pihalla... oli hyvä keli ja kivaa oli, vaikkakin tikit vielä hankaa inhottavasti :/

Tänään oltiin sit mun kummipojan synttäreillä ja tolla neidillä oli miehen siskon vanha pikkumekko päällä, 50centtinen, oli ihan hyvän kokonen vaikka neiti onkin ainakin sen 52cm nyt... niin ja se kun oli ainoa mekko mikä meillä nyt on suht oikean kokonen ja pestynä.. oli toinen kyllä niin luttana <3

Mi-iu ja tytsä 1vko:nen (tarjoaa kakkukahvit viikkosynttärin kunniaksi ;) )

Iltaa!
Hirmuisesti ONNEA mi-iulle ja miehelle tosi suloisesta tytöstä:)Ja maijuliinille paljon voimia!!
Kyllä olikin raskas ensimmäinen työviikko vaikka hiljaista töissä olikin.Ja nyt taas su-ilta.Plääh..
Mä ostin eilen Kaksplus-lehden ja siinä oli vaunujen valitsemisesta niin aloin sit vähän tutkailee niitä.Minkäslaisia vaunuja teillä muilla on?Joillakin oli ainakin Brion happyt.Mua houkuttelis nyt Teutonian Prestige-malliset.Ajateltiin tilata vaunut Saksasta.Saa paljon halvemmalla..

minisun 17+4

Sanopas minisun muuta, viime viikko meni ihan unessa. Oikeasti mä kuljin ku zombi maanantain ja tiistain (ja otin parit torkut työhuoneessa) ... Vuoden työntekijä patsas pysyy siis edelleen mulla. Loppuviikosta vähän virkistyin, mutta nyt on taas sellanen olo, että en tiiä miten jaksan mennä töihin. Mulla nää raskauden eka ja toka kolmannes on vissiin vaihtaneet paikkaa oireiden perusteella.

Omaa napaa ja tissianalyysia: Kävin tänään tunteroisen kävelylenkillä, jo vähän ennen puolta väliä alkoi tuntu maha ihan pinkeältä, mutta koska olin pururadalla niin mun oli pakko kiertää se koko lenkki, että pääsin pois. Tuon reissun jälkeen on pistäny mahaan vasemmalle ylös ja alas ja välillä niin ettei voi sohvalta nousta. En mä tiiä onko tuo ruuansulatusperäistä vai mistä lie johtuu. Sammakko ainaki polskii ihan innoissaan, että siitä ei huolta mutta tympeä tunne. Eli se niistä mun kävelylenkeistä, siirryn kokonaan pyöräilylinjalle. Ja se tissianalyysi! Nyt on munkin nänneistä tullut ruskeat, hyvästi entiset vaaleanpunaiset. Mies vaan NAURO mulle ko kauhuissani esittelin niitä sille. Tokas vaan, että hyvät ne on tuommoisinakin. Seuraavaksi valitin sille muuttuvani lehmäksi, koska maha ja selkä kasvaa vaaleaa karvaa ja tissit kasvaa ja kohta alkaa tursuta maitoa. Se tokas vaan ees selkäänsä kääntämättä koneelta, että "No, sit mä haen EU-tukiaisia". On se joskus niin lutunen ;)

Kiitos kuvista Maijuliinille. Musta lapset on just parhaassa iässä tuossa minkä uusimman laitoit :) Mullahan oli tää oma outouteni, että ottasin lapsen jo syntyessään kaksvuotiaana jos se olis mahdollista. Vauvat on sulosia, mutta silti.

Meillä ei minisun myöskään oo vielä vaunuja, enkä kyllä yhtään tiiä minkälaiset. Varmaankin otetaan yhdistelmät ja lisäksi jotku tosi keveät sateenvarjorattaat. Kun mä mietin sitä, että sit kun se laps ei jaksa enää olla vaunuissa niin yhdistelmärattaiden kaa on tukevampi kulkea maastossa ku noiden sateenvarjorattaiden kans.

Huomenna rakenneultra, tulen kertomaan kuulumiset jahka pääsemme sieltä.

Proukani 21+4

Mä en taaskaan saa unta..

Meillä on Saksasta tilatut Gessleinin vaunut ja kakkosina Gracon matkarattaat, joilla etupäässä nykyään liikutaan. Syksyksi on odottamassa Herqulesin tuplat.

Mun tämänhetkinen suurin ongelma on haiseva valkkari. En tajua miten voi haista noin pahalle. Torstaina on seuraava ultra niin pitää kysyä siellä lääkäriltä et mistä voi johtua ja mitä sille voi tehdä.

Mi-iun tyttärelle onnea 1-viikkoissyntymäpäivästä! Meillä menneellä viikolla täytti 11kk ja on vähän haikea olo kun pikkuinen kasvaa niin nopeaan. Ensimmäinen vuosi todellakin menee hujauksessa eikä meidän pieni vauva olekaan enää niin pieni, eikä edes vauva enää.

Maijuliinin poikakin oli niin komea. Pitää munkin laittaa joskus uusi kuva Irkusta. Sille on tullut tukkaakin viime aikoina. Ihanaa tänä kännyköitten aikakautena kun voi jokaisen tilanteen ikuistaa. Mulla on tuhat ja sata videota: ensimmäiset naurut, jokeltelut, konttaamiset, karkumatkat, kiipeämiset ja kiukkukohtaukset.

Broganille onnea ultraan!

Kotona taas! Kolme viikkoa jaksoimme resuta maailmalla ja nyt on kyllä ihanaa olla omasas kotona. Enpä saanut enää aamusyötön jälkeen unta, vaan keittelin kahvit ja nautin hiljaisuudesta. :)

Eilispäivä oli vaihteeksi yhtä kitinää ja jatkuvaa syömistä, onneksi automatka sujui pojun nukkuessa. Taitaa taas olla joku kasvupyrähdys. Illalla kylvyn jälkeen kaveri rauhoittui viimein ja yö meni hienosti.

Maijuliinin poika on NIIN söpöliini! Mi-un rinsessakin on jo viikon!

Saanaa minäkin kaipailen. On ollut piiitkään poissa ja sitäkin ennen hautautui töihin. Ikävä Saanan nasevia kommentteja!

Brogis, en viitsi edes kirjoittaa miltä rinnat näyttävät ja tuntuvat nyt. Blah. Lehmämäinen olo todellakin. Vaikka muuten olen palautunut hyvin, niin entisiä rintoja tuskin takaisin saan... Tykkäsin ja olin ylpeä niistä -nämä nykyiset eivät ole omat vaan lypsykoneet!

Nyt Aamulehden kimppuun, muisk!

B.ja Poju 6vko ja 1 pvä

Huomenta!
Mä kuljen tänään kuin zombi.Meni pitkästi yli puolen yön ennen ku sain unta..Ja nyt on vielä niin harmaa ja väsyttävä ilmakin.
Jellybean,ettei vaan toi haiseva valkovuoto viittais hiivatulehdukseen.Silloinhan se haisee voimakkaalle ja on paksumpaa ja se on yleistä raskaana.
Nyt tulee asiakas..

Juoruja: Jeeeeee, meidän ketju on saanut vihdoinkin plussan! Käykäähän kurkkaamassa kuka se on :) Ihan mieletöntä!

Kivaa viikkoa kaikille, täällä on vika viikko menossa ennen lomia! Jesh!

Aivan todella hyviä uutisia lapsettomuuspuolen Ajatuksissa-ketjusta!

Hiivatulehdusta ajattelin itsekin, mut kutinat ja punoitukset puuttuu mitkä on mulla yleensä olleet selvimpiä hiivan merkkejä.

Täällä perähikiällä lakkasivat kännykät toimimasta. Siis aargh, pakkaan kohta tavarat ja muutan kaupunkiin.

Sinne ne lomat meni... *pitkä huokaus*
Olin oikein kunnon radioskugganissa, matkapuhelinverkkoa ei oikein siellä riitä, niin palstailut jäivät. Mutta siis ihmisten ilmoilla taas ja kaikki hyvin :)

Kirjoittelen enemmin kun saan luettua edes vähän teidän kirjoituksia. Pikaluvun jälkeen: Hurjasti onnea pikkuisesta Mi-iu! Ja Maijuliinille valtaisat rutistukset!

Mun sähköposti on loman jäljiltä aivan tukkeessa, tyhjentelen sitä kun ehdin...

Ja nyt äkkiä vilkaisemaan kuka plussasi :)

Heh ja Brogis voisi antaa kyllä mulle vuoden työntekijäpatsaan takaisin. Täällä taas työajalla. Enkä ole edes työpaikalla. Menin tänä aamuna peräti ajoissa töihin, niin eikös siellä ole ovet lukossa ja hälyt päällä. Jipii, tuli sitten etätyöviikko... Pah, jos olisin tämän tiennyt, niin olisin jollain ilveellä voinut tehdä "töitä" laiturinkin nokassa... Hmph...

Jes, Saana is back! Miten loma meni? Miten olot?

Brogan, kysyttekö huomenna sukupuolen?

JB, mulla hiiva ei tuo yleensä kutinaa tai muutakaan, joten toivotaan, että sullakin on vain hiiva nyt kyseessä. Kannattaisikohan sun varmuudeksi ottaa Canestania, kun eikös hiiva voi aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia?!? Tietääkö joku viisaampi?

Meillä on mennyt nyt todella hyvin. Nukkelinkukkeli nukkuu ja syö hyvin. Kunnon röyhtäyttäminen auttanut vatsavaivoihin (nyt vasta Nuki on "oppinut" sen).
Sitten rintoihin. Mä olen varmaan jokin outolintu, kun olen tyytyväinen tisseihini lypsykoneenakin. Ne näyttää vain suurilta. Ei ole nännin venyneet tai mitään. Tuntuu kuin olisi silikonit, heh. Nyt täytyy lähteä terveydenhoitajan jälkitarkastukseen.

Yhteistyössä