AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puuh, juhannus vietetty ja tänään on vietetty "työ"päivää... ;)

Tervetuloa Liliania!

Angsterille kiitokset tarinasta.

Terveisiä rakenneultrasta. Pienellä on ainakin toisessa kädessä viisi sormea. Kovasti vilkutteli *sniisk* Ja pienellä on "uloke". Heh mies totesi siitä ulokkeesta, että jos se sitten on vehje, niin on kyllä isä pojastansa ylpeä. Näytti kuulemma niin isolle muuhun kokoon verrattuna. Miehet.... X)

21+2

Lumis, näin alussa yllättänyt on se, miten intensiivista vauvan kanssa on. Kun poika on hereillä, niin haluaa olla sylissä tai rinnalla syömässä -kaikki muut asiat saavat jäädä. Äiti syö ja käy vessassa kun herralle sopii... Vaikka luulin aavistaneeni millaista vauva-arki on, niin silti tämä on yllätys. Ja lähteminen aikataulun mukaan on mahdotonta! Kakat tulee housuun ja hoitoalustalle, pora alkaa, kuten tänään neuvolaan lähtiessä. Ja nälkä tulee tietenkin! Oma lepo on todella tärkeää, joten miehen kanssa vuorottelemme hoitovuoroissa, molempien ei kannata olla väsyksissä. Ja mitään rytmejähän pienellä ei ole... Mutta ihanaa tämä on, vaikkakin haasteellista!

Täytyy varmaan nykiä vauva hereille sinne vyöhykkeeseen. Neuvolassa kaikki hienosti, painoa jo yli 3500g.

Lumpparille huisisti peukkuja!!

Saana, hienoa että rakenneultrassa kaikki hyvin =) ilmeisesti noita sormia löytyi myös toisesta kädestäkin..

Meidän pitää muistaa sitten sanoa ennen tuota ultraa että ei haluta tietää sukupuolta että ei vaan kätilö tule sanoneeksi jotain.

Grilliruoka on kyllä hyvää vaikka sataisikin. Olen taas ihan rakastunut maisseihin ja mietin että voiko niitä ihan vapaasti syödä raskausaikana mutta kyllähän ne lämmitetään joten on varmaan ihan ok.

Katselin noita vakuutuksia niin kyllä me varmaan Pohjantähteen tai Pohjolaan päädytään, täytyy vielä tarkemmin tutkia.

Onnea Saaballe hienosti menneestä rakenneultrasta!

Baltsun päivät kuulostaa ihanilta. Tietty siis väsyttää varmasti. Mutta voi kunpa pian pääsisi itsekin vaihtamaan kakkavaippoja...

Angsteri, miten teillä menee?!?!?!?!!!!!

Hyvä pointti, Sade. Siis että itse täytyy kaikki hoitaa ja ottaa selvää. Mulla oli kamala päivä. V*tutus ja itku. Pelkkää OMAA NAPAA: Soitin kaupungilta nopsaan neuvolaan tarkistaakseni että labrat negoja. Siellä terkka oli ihmetellytkin miksen ollut hakenut vielä reseptiä. Eli se perkeleen streptokokki (agalacticae eli GBS-infektio) oli positiivinen. Lääkärin olisi pitänyt soittaa mulle torstaina ja kertoa tulokset ja pyytää hakemaan resepti. Ei soittanut!Eniten mua ärsyttää siis tämä lääkärini, joka silloin 4 minuutin käynnin jälkeen (johon sisältyi sisätutkimus ja juttelu-osuus) ilmoitti mulle että "ei sulla mitään tulehdusta ole". Kysyin silloin että mites tämä vihertävä valkovuoto ja supistukset, että voiko olla streptokokki, hän nauroi että ai oletkos sinäkin löytänyt diagnoosin netistä, että sulla ei todellakaan ole mitään tulehdusta. Menin sitten itse jääräpäänä seuraavana päivänä terveyskeskukseen, joka lähetti kaupunginsairaalaan josta sanottiin ettei ne supparit ole normaaleja. Eli ensin tämä lääkäri ei edes otata mitään labroja, ja kun saan kerjättyä ne muualta, ja hänen pitäisi mulle soittaa tulokset, niin ei soita. Nyt jäi lomalle kuukaudeksi.

Eli synnytyksen yhteydessä (pari tuntia ennen) saan suoneen antibioottia, ettei vauvaan tartu synnytyskanavasta streptokokkia. Nyt sain antibiootit siksi että supistukset loppuisivat, eli ettei kohdunkaula pehmene ja lyhene, ettei siis tule ennenaikaista synnytystä. Streptokokki ei lähde pois antibiooteilla, mutta supistusten pitäisi loppua. Ens viikon perjantaina tarkistetaan ettei kohdunkaula ole lyhentynyt. Ihan kuin synnytyksessä itsessään ei olis tarpeeksi jännittämistä. Nyt pitää jännätä että ehtii saamaan antibiootit suoneen. Ärsyttää ja surettaa. Onneks mies osti sipsejä ja dippejä ja laittaa just uuniin mun lempileipiä. Ja telkkarista alkaa just joku ihanan aivoton jenkkisarja.

Ootte ihania.

voi itku Rosis, jos jaksat niin sinuna tekisin valituksen tuosta lääkäristä. Siis ei voi olla noin ammattitaidoton ja jos et itse olisi hakeutunut uudelleen tutkimuksiin niin voisit olla kohta jo sairaalassa kun olisi tullut vakavammat seuraukset ja ties vaikka kuollut lapsi tai ainakin tosi keskonen. Tuollaiset lääkärit pitäisi saada pois!! mä rupesin täällä itkemään kun mietin mitä olisi voinut käydä. Tämän takia käyn itse yleensä aina yksityisellä kun en vaan luota peruslääkäreihin..pelottaa jo valmiiksi taas se seuraava lääkärineuvola :/

mutta siis ihanaa että nyt kuitenkin sait antibiootit niin loppuu supistelut ja sitten vaan miehen tehtävä on synnytyksen aikana/alkaessa huolehtia että sulle laitetaan noi antibiootit!

valtavasti haleja!

Kiitos Sade, halaukset tuli tarpeeseen!!

Mä niin toivoin että olisin ollut väärässä. Äiti ja mies aina pyörittelee päätään kun kyseenalaistan auktoriteetit ja tiedän muka itse paremmin. Mutta taas se nähtiin; itse pitää kaikki hoitaa ja ottaa selvää (hieman näissä riveissä kuitenkin ironiaa; ei ole kiva olla oikeassa).

Se lekuri on nyt (onneksi) lomalla, eli hänen sijaisensa katsoo ensi viikolla onko kohdunkaula ok. Varasin omalle (yksityis-)gynelleni rv 30 ultran, jossa nähdään onko kaikki ok ja tarkka mitta kohdunkaulasta. Neuvolan terkkari sanoi että kun lääkäri palaa töihin niin varaa mulle ajan häneltä. Sanoin ei kiitos, että maksan mieluumin yksityisestä paljonkin. Sanoin myös että on muuten harvinaisen ammattitaitoinen yleislääkäri kun voi paljaalla silmällä (ja sormen tökkäsyllä) todeta ettei ole tulehdusta synnytyskanavassa. Kun gynekologitkaan ei sellaista osaa nähdä vaan joutuvat lähettämään labrakokeisiin. Mutta onneks saatiin nyt tietää tämä, ne on aika kauheuksia mitä vauvalle voi tapahtua jos saisi tartunnan (Suomessa 4% kuolee, sitten seurauksia kuten aivokalvontulehdus, keuhkot pilalla, pysyvä hengitystie-infektio, kehityshäiriöitä, näkö- ja kuulovammaisuus jne). Keskosuus on iso riski, mutta sitä ei toivottavasti nyt tartte pelätä jos antibiootit saa supistukset kuriin. Ja mies on tajunnut täysin vastuunsa ja lupasi hoitaa mulle sen antibiootin jos multa menis vaikka taju.

Hyvää yötä!

Hui kauhitus Rosa! Onpa ollut taas huonoa palvelua!!! Saakeli, että kiukuttaa nuo julkisen terveydenhuollon palvelut! Miten se voi aina olla noin pepusta! Voi, kun edes joskus olis tieto-taitoa sieltäkin saatavilla, mutta kun ei niin ei... Todellakin toivoisin joskus kuulevani jonkun saaneen julkiselta puolelta kunnon palvelua.
Mun tutulla on ollut nyt tosi vaikea raskaus. Se on saanut raskauden aikana veritulpat molempiin jalkoihin ja kaiken lisäks rintatulehduksen. Molemmista diaknosoitiin neuvolalekurissa ja sairaalallakin(!!!!!) luulosairaaksi tai "ihan normaaleja tuntoja raskaana ollessa", mutta koska kivut ei helpottanut, niin tämä meni sit yksityiselle ja yksityinen oli sit tutkinut kunnolla ja todennut nämä vaivat!!! Järkyttävää!!! Ja siis tähän sairaalaan, missä todettiin kaveri luulosairaaksi, mun pitäis mennä luottavaisin mielin synnyttään... Apua!
Mulla olis huomenna kanssa neuvola-aika ja olin ajatellut sanoa myös noista mun järkyttävistä alavatsakivuista, pistoista ja paineesta tuolla alhaalla, mut taitaa olla turha edes mainita. Kaikki vaivat tuntuu olevan ihan normaaleja siellä, kun niistä mainitsee...
Hitto, miten rupes taas kiukuttaan tuo julkinen terveydenhuolto!!!

Huh, millaista kohtelua Rosa on saanut! Onneksi streptokokki löytyi, niin saat tarvittavan avun. Luin asiasta odotusaikana, ja ihmettelin miksei odottajia testata streptokokin varalta, eikö ole kuitenkin aika yleinen vaiva? Rahastahan se taas kyse taisi olla... Ei kyllä auta luottaa julkiseen terveydenhuoltoon, valitettavasti. Onneksi otimme tuon vauvavakuutuksen, pienen kanssa en kyllä terveyskeskukseen aio jonotella!

Saanalle paljon onnea hienoista ultrakuulumisista! Saadaan tasoitusta tyttö-poika tilastoon!

Vielä lisäys tuohon mikä on muuttunut vauvan tulon jälkeen: oman ajan arvostus! Voi kuinka mahtavaa onkaan pestä hiukset, lukea lehteä ja surffailla netissä... Mies on taas töissä, joten nämä pikkuisen uniajat tuntuvat ihanilta! Ensi viikolla pääsemme sitten kesälomailemaan koko porukka.

Voin omasta puolestani suositella vyöhyketerapiaa heti orastaviin masuvaivoihin, samoin Rela-tippoja.

Tänään päästään taas vaunulenkille, vihdoinkin sade on lakannut!

Oren kuulumisiakin olisi kiva kuulla!!

huh mikä tilanne rosiksella!
ärsyttää tommonen et jos et ite pidä itestä huolta ja vaikka pitäiskin niin toinen tulee ja tyrmää hälläväliä asenteella et ei sul mitää oo, ootko muka joku lääkäri...
ja kun vihertävä valkovuoto kun on ihan semmonen oire mistä jokaisen lääkärin pitäis mennä hämilleen, että jotainhan tässä on... ihan kummallista!
ja vaikkei mitään näkyviä oireita olisi, niin joko lääkärin olisi perusteltava todella hyvin miksei laita labraan tai sitten potilaan mielenterveyden säilymiseksi olisi laitettava jos ei perusteluillaan pysty vakuuttamaan tätä..

Tänne ei mitään uutta ja ihmeellistä, vauvis on laskeutunut ihan suht alas, eli ilmeisesti jopa ehkä kiinnittynytkin ja muutto senkuin lähestyy... torstaina oli puhetta viedä kalusteet...
ja se siivous... uah!

Neuvolassa painoa oli lähtenyt viime kerrasta 300g vaikka oon syönyt ihan samallalailla ellen enemmänkin.. mut vauvis kasvaa silti..hyvä niin :)

Nyt aamupalallle... tää valvo taas puolyötä ja aamu 8sta 10neen ja sit nukahti tunniks...

Mi-iu rv 38+0

katselin eilen noita vakuutuksia ja siis eipä ole paljoa vaihtoehtoja. Melkein kaikki vaativat että on kotivakuutus samassa paikassa, pohjantähti kuulosti tosi hyvältä mutta samaa näyttävät hekin vaativan, joten eiköhän se sittten pohjola ole. Sikäli osuu vähän huonoon kohtaan kun meillä loppuu ensi keväänä easy ja sitten pitää varmaan vähän vertailla että onko pohjolalla hyvä hinta-laatusuhde. Oletteko te muut ottaneet automaattisesti omasta vakuutusyhtiöstänne myös vauvavakuutuksen?

saa nähdä jaksaako Mi-iun vaavi odottaa masussa koko muuttohässäkän läpi :)

Mä oon varmaan joka lääkärin painajainen mutta musta on tullut tosi vaativa, siis nykyään ihan sama missä käyn niin vaadin kunnon palvelua ja asioiden selitystä..joten varokoot vaan jos alkaa tuntua jotain pahoja kipuja eivätkä meinaa neuvolassa ottaa tosissaan. Amilda, ruvetaan kapinaan :)! huomenna neuvolassa kysyt noista kivuista ja jos vaan sanoo että normaalia niin vaadit perusteluja jne. Kyllä kai nyt jokainen ihminen itse tietää parhaiten onko kipu normaalia vai oikeasti kipua.

rv18+4

Juu, kapinaan vaan... Ainoo vaan, kun ei tosiaan pysty sanomaan, mikä kipu on normaalin rajoissa ja mikä ei, kun ei oo mitään aiempaa kokemusta tästä raskaudesta :(

Ai niin... Saanalle onnittelut pikkupojasta :) Täällä alkaa jo jännittään kanssa, kumpi tuolla masussa on, vaikka yhdentekevää tuo onkin. Torstaina se sit selviää...

Ihanaa kuulla Ballerinan vauva-arjesta. Sitä odotellessa....
Oren ja angsterinkin kuulumisia olis mukava kuulla, mutta ymmärtäähän tuon, et taitaa olla muitakin kiireitä ;)

Kiitokset empatiasta! Ootte ihania. En pärjäis ilman teitä (tai v*tuttais huomattavasti enemmän ja useammin)

Amilda, kauheeta toi sun ystävän juttu. On vaikeeta kuvailla kipujaan ja tuntojaan, kun kipu on niin subjektiivista eikä ole ennen ollut raskaana. Sen takia mä en jaksa kerjätä palvelua, kun en muutenkaan tykkää valittaa kipuja, valitan kun on aihetta ja olen huolissani sikiön voinnista, ja sitten nauretaan päin naamaa. Mä käyn vielä ensi viikon tarkastuksessa neuvolan lääkärissä, mutta loppuraskauden lääkärikäynnit menen Mehiläiseen. Kyllä neuvolan pitäisi mun mielestä ottaa tosissaan jos on huolissaan sikiön hengestä ja kovista kivuista. Mut otti tosissaan lopulta terveyskeskuksen labran vanhempi hoitsutäti (jolle en edes valittanut kipua, vaan kyyristelin käytävällä kun sattui niin), joka varas mulle lääkärin kun ei kuulemma tällaisia kipuja pitäisi tässä vaiheessa olla.

Sade, piti tänään hankkia vakuutus, mutta päivä meni tutkiessa tuon antibiootin plussia ja miinuksia. Huomenna sitten vakuutus-päivä. Meillä on kaikki vakuutukset Ifissä, ja siellä on se (mielestäni) surkea lapsivakuutus, että vakuutuksen saa vasta lapsen synnyttyä, eli ei korvaa läheskään kaikkea. Haluaisin ehdottomasti ottaa vakuutuksen 3kk ennen LA:ta. Pohjantähteä olimme ajatelleet. Onko tosiaan niin, että kotivakuutuksen pitää olla siellä myös? Vai riittäisikö jos siirtää toisen vanhemman tapaturmavakuutuksen sinne? Täytyy ottaa selvää.

Saaban poika tasottaa ääriryhmän tilastoa. Sitten on Saden ylläripylläri joka selviää vasta synnytyksessä (oiva vedonlyöntikohde, jos ääriryhmä alkaa uhkapelata). Mä ihailen miten pystyt odottamaan vaikka tieto on nenän edessä. Vaikka eihän ne ultranäkymät ikinä varmoja ole.

Lumis, laita mullekin mailia mihin menette. Niin ihanaa kun pääsette yhdessä lomailemaan ja tutustumaan uuteen paikkaan!!! Mutta ekaks me ehditään jännätä sua. Onko mitään fiiliksiä? Nippaileeko napa (mulla oli sellasta outoa navan nykimistä ennen plussausta)?

Baltsu, mä en saa tarpeekseni vauvaantuneiden arjesta! Kerro lisää! Miten mies?! Ylpeänä isukkina tietty, mutta yksityiskohtia, please.

Pakko vielä valittaa siitä urposta neuvolan lekuristani... Kun hain sen antibioottireseptin, niin samassa kuoressa oli sairauslomatodistus ensi viikon perjantaihin asti, jolloin on uusi lääkäriaika. Tämä ihana lääkärini oli laittanut sen alkamaan 18.6. eli viime keskiviikosta asti! Ellen olis eilen soittanut sinne, en edes tietäisi olevani sairauslomalla... Ja olen siis ollut jo viikon.

Amilda, onko sulla tai miehelläs fiiliksiä kumpi on tulossa?

Huh huh.. Kylläpä väsyttää! Enteileeköhän ens viikon jälkeen alkavaa lomaa jo vai onkohan vaan hempat tippuneet, kun tuntuu olevan ihan järjetön väsymys päällä, vaikka kuinka nukkuis (7-8 h yöunia + 2-3 h päiväunia). Josko ne vaikka ottais tänään siellä neuvolassa Hg:n. Toivotaan niin. Eiköhän olis jo kuitenkin sen aika, kun ovat sen vaan silloin ekalla käynnillä (rv 10) ottaneet. Mites teillä muilla, onko otettu useammin? Mä kun jotenkin luulin, et se olis kuulunut joka kertaisiin mittauksiin. No, täytyy varmaan sekin itse sit tänään pyytää...
Entäs onko sulla Rosa ollut neuvolassa puhetta niistä äippärahojen, äitiyspakkausten ym. kelan hauista vai pitääkö sekin hoitaa itse vaatimalla sitä todistusta neuvolasta vai kuinka? Ihan älytöntä, että niitäkin pitäis pikkuhiljaa alkaa hoitaan (kesä tulossa, porukka lomilla yms.) ja mistään ei vieläkään mitään hajua. (Mitä nyt kelan sivuilta jotain lueskellut, mut ei oo helppoo ymmärrettävää...) Kai sitä pitää joku päivä lähtee töistä aiemmin kelaankin tässä jonotteleen...

Voi ei Rosa.. On toi teijänkin neuvolatoiminta kummallista! Kiva kuulla melki viikon myöhässä olevansa saikulla?. Siis oikeesti!!! Voi helv* mikä meininki. Eihän tuo voi olla edes mahdollista...

Vakuutuksista; me päädyttiin siihen Pohjolaan, koska meillä on muutkin vakuutukset sieltä ja saadaan siitä OP-bonukset lisäksi. Pohjantähti oltais otettu muuten, mutta koska vaativat sitä kotivakuutuksen siirtoa sinne, niin sitä ei olis ollut järkevää enää sinne vaihtaakaan (teki meille ihan kirjallisen tarjouksen + laskelmat), joten päädyttiin omaan yhtiöön.

Juu, elikkäs tänään olis neuvolapäivä (aaaargh...) ja huomenna 4D. joten josko sitä olis sit tän viikon jälkeen taas vähän viisaampi tämän raskauden suhteen jälleen.
Rosa, kyllä tässä taitaa enemmän poikaolo olla...

Mukavaa päivää kaikille!

Ei nyvi navasta :D Jotain oireita on, mutta eipä juurikaan sellaisia joita ei olisi ollut ennenkin. Maanantaina luulin menkkojen jo alkavan, mutta säästelivät vielä. Yritän suojella itseäni olemalla luulottelematta olevani raskaana. Perjantaina joudun varmaan testaamaan, silloin pistettäsiin se hepatiittirokotteen jatko-osa.

Amildalle tsempit neuvolaan. Multa on mitattu hemoglobiini nyt 2 kertaa, silloin ihan ekalla neuvolakäynnillä ja nyt sitten vikalla. Ei keskimmäisellä käynnillä mitannut kun sanoi että ihan sama kun ei niin alussa vielä rautaa saisi kuitenkaan. Ja mulla ainakin neuvolassa joka on viikolla 22 täytetään ne kelan paperit, joten eiköhän sullakin tänään ne täytellä kun etkös ole jo tuon ylittänyt? viimeksi terkka sanoi että tuo on se raja jolloin ne voidaan täyttää niin varattiin mulle aika tasan rv22.

Muakin on väsyttänyt ihan hirveästi vaikka olen lomalla ja nukun öisin melkein 9h.johtuisikohan tästä ilmasta kun on ainakin täällä ehkä vähän painostava?! en tiedä mutta en usko että mulla ainakaan hemppa olisi liian alhaalla. kai tää on vaan jotain raskausväsymystä..

Ai niin, mies bongasi eilen iltalehdestä uutisen että naiset ovat alkaneet levittää netissä keskustelupalstalla kuvia rinnoistaan..ilmeisesti kaksplussan sivuilla oli ketju johon äidit lähettivät innolla kuvia rinnoistaan, joten Rosa hopihopi sinne jos eivät ole vielä sulkeneet sitä ketjua niin saisit valaistusta siihen nänninpiha-asiaan ;)

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806247848580_uu.shtml

ja Lumikselle kovasti peukkuja!

rv18+5

Oi kun jännittää Lumpparin puolesta! Peukut on kohti taivasta, toivotaan!!

Minulla mitattiin hg lähes joko kerta neuvolassa, halusin sitä itsekin. Loppuvaiheessa olinkin sitten rautakuureilla, joten hyvä kun seurattiin. Kannattaa pyytää/vaatia mittaamaan, jos yhtään siltä tuntuu.

Amildalla on jännät päivät! Pian selviää sitten odotatteko poikaa vai tyttöä! Onko Sade ainoa, joka haluaa säilyttää yllätyksen? Jos veikkaus pystyyn laitetaan, laitan roponi tytölle.

Rosis, mies menee päivä päivältä sekaisemmaksi tuosta nyytistä. Suunnittelee jo miten ostaa kuulosuojaimet salibandypeliin ja pikkuruisen mailan... Hän näkee myös painajaisia, että vauva onkin sairas tms. Uskon, että mies rakentaa suhdetta lapseen hieman eri tavalla ja yhteisten juttujen kautta lapsen kasvaessa suhde vahvistuu. Äiti ja vauva taas ovat symbioosissa alussa -yritän kovasti olla välillä pois poikien tieltä! Minun on tosi vaikea kestää vauvan itkua, miestä taas kitinä lähinnä huvittaa. Eilen oli taas kylpypäivä, vauva NAUTTII touhusta suunnattomasti! Meillä on kohtuamme, mikä oli hyvä ostos.

Nyt kahvin keittoon, tulee taas vauvalle ihastelijoita.

PS. Sorruin tilaamaan tälläisen suloisen myssyn syksyksi:
http://www.sisukas.net/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,8341/category_id,15/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,54/

Hih, muakin nauratti kun luin iltapäivälehdet, siis noi äitylien tissikuvat. En siis ole ainut jota toisten nännipihat kiinnostaa. Täytyy mennä tutkimaan asiaa.

Voi että Lumis kun mä toivon että plussaat nyt. Mutta toisaalta jos et, niin voit vapaasti nauttia viiniä matkalla. Voi että teitä onnekkaita jotka pääsette matkustamaan. Ja erityisesti tuohon ihanaan maahan. Oltiin siellä syksyllä ja oli niiiiin ihanaa.

Amilda, viime neuvolassa, eli kesäkuun alussa täytettiin Kelan paperit ja vein ne Kelaan 9.6. jolloin täynnä se vaadittava 154 päivää. Sanoivat että äitiyspakkauksessa menee noin 3 viikkoa. Nyt kun soitin sinne, niin lomien takia mun hakemusta ei ole vielä käsitelty, mutta siis kyllä neuvola antaa sen Kelan vaatiman lääkärintodistuksen ja paperit kun on sen aika. Kannattaa samalla rastittaa, että hakee jo kaikki mahdolliset rahat (lapsilisät ja vanhempainrahat), vaikka ei olisi vielä varma kaikesta. Koska muutokset on nopeasti hoidettavissa sitten jos tarvitsee, kunhan on saanut myöntävät päätökset kaikkiin tukiin. Me otetaan kaikki rahat samalle tilille, mutta jos haluaisi esim lapsilisät jollekin erilliselle tilille, siitä täytyy erikseen mainita.

Voi ihanaa kun Amilda menee 4D:hen! Itseä välillä harmittaa kun ei tullut mentyä, mutta ne rahat saan nyt kulumaan yksityisillä lääkäreillä, joilla heilläkin on ihan hyvät ultralaitteet.

RV 24+4

Baltsu oli kirjoittanut samaan aikaan.

Voi ihanalta kuulostaa teidän elämä. Luulen myös että se on juuri noin, mies bondaa yhdessä tekemisen kautta ja "joutuu" tekemisellä rakentamaan suhdetta lapseen, kun äidiltä se tulee "passiivisesti" itsestään ja syntyy jo raskauden aikana. Mun mies kyseli eilen oliko mulla lapsena karkkipäivää, että mitä mieltä olen asiasta. Mä kun en ekana ole karkkipäiviä ja vauvauintia ajatellut, mutta tuo on varmasti normaalia. Mies on ihana kun hänen mielestä varsinkin tytön kanssa täytyy olla tarkkana ettei ruuasta/herkuista tule lohdutus-tai palkintoruokaa, koska se voi johtaa syömishäiriöiseen käyttäytymiseen. Mä kun olen vain ajatellut että toivottavasti vauvalle kelpaa mun tissit ja maito. Askön aamukahvilla mies katseli pihalla leikkiviä naapurin poikia, ja sanoi että tuon pitkätukan (tyyppi on 2v) on sitten ihan turha tulla meidän tyttöä piirittämään.

Baltsu... mekään ei olla varmoja kumpi meille tulee... ei olla kysytty ja rakenneultrassa kätilö ei edes nähnyt että kumpihan olis... vaikka kuvittelen koko ajan että tyttö se on, niin silti en oo sata varma... tai siis oon, mutta mahtaa olla pieni "ai mitä" hetki jos se onkin poika :D mikä ei tietenkään haittaa, kunhan ei joudu itse päättämään kumman siitä tekee;)

Noista hemoglobiiniarvoista... mulla mitattii sillon ekal kerral rv 9jotain, ja oli sen 140, ja sit siitä parin kuukauden päästä ja se oli sillon 103 et hyvä tosiaan olis ollu mitata siinä välissä, mut terkka oli sitä mieltä et ku se oli sillon niin hyvä niin ei tarvis...

Mulla on jalkaterät ruvennu vähä turpoamaan... eilen ku olin aamusta iltaa jalkojen päällä niin kovasti kipristeli ja näky ku on turvoksis... ompelin verhoja keittiöön niin oli pakko istua eikä saanu jalkoja ylös... nyt nukuin kyl tosi iso tyyny petarin alla et jos se vaik auttais...

Mi-iu rv 38+1

Heh naapurin pitkätukka nosti hymyn huulille :)

Mi-iulla alkaa pikkuhiljaa lähtölaskenta. Jännää! Kumpihan sieltä sitten tulee...

Olen koettanut asennoituakin sillai, että olisi toisaalta hyvä reissun kannalta kun ei plussaisi nyt. Yritän huijata kohtaloa ;) Ensi kierron voisin ottaa lomaa yrityksestäkin ihan kokonaan. Tilanne on ainakin hyvä. Kesäloma alkaa perjantaina ja reissussa ollaan oviksen aikaan. Arvatkaapa roudaanko jotain pissatikkuja mukanani? No en. Yritän pysyä poissa palstaltakin ja keskittyä ihan muihin asioihin. Epäilen kyllä, että pystynkö pysymään poissa... Mutta tiedätte sitten mikä on tilanne jos ei mitään kuulu - palaan kyllä!

Yhteistyössä