Ajatuksista asiaan 12/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteritonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jb, mäkin oon sitä mieltä et otat yhteyttä tähän henkilöön ja sanot miltä susta tuntuu. Ehkä sen seuraavan kahdenkeskisen illan saatte olla rauhassa veemäisiltä kommenteilta.

Meidän Hugolainen kääntyi selältä masulleen itsänäisyyspvän kunniaksi :). Ja eilen illalla kääntyi masulta takas selälleen. Se on niin huippu kun se masullaan hengailee, mut ei vielä pääse eteenpäin vaikka kuin kovin potkii. Välillä sen koko paino on tossa ylävatsalla ja se potkii peppu ja jalat ilmassa. Ihanaa rimpuilua.

Meidän Suomen matka lähenee, jee jee. Ihanaa päästä saunaan. Ja vielä ihanampaa, päästä saunaan miehen kanssa ihan kaksistaan.

Kyllä siellä Lumiksen ekassa ultrassa sydän sykki. Mä eilen ensimmäistä kertaa elämässäni itkin jonkun "tuntemattoman" vuoksi. Lumis osaa kirjoittaa niin kauniisti ja koskettavasti. Jaksuja sinne hirveesti.

Mies soitti sille serkulleen heti kun se viesti tuli. Serkku ei kuulemma halunnut loukata, vaan pelkästään oli mummon paras mielessä. Ihmetyttää, että miksi ei sitten ollut kysynyt mitään mummolta? Tämä mummo sitten soitti mulle eilen ja käski olla välittämättä näistä turhan hämmentäjistä, jotka ei tiedä asioista yhtään mitään. Sanoi, ettei todellakaan rasitu siitä että lapset on samassa talossa hoidossa ja että lasten läsnäolo piristää kovasti. Mummohan siis voi vaan nauttia lasten seurasta silloin kun haluaa ja lähteä lepäämään, jos ei jaksa. En ymmärrä että mikä siinä sitä miehen serkkua riepoo. Mies veikkasi että kateus, mikä saattaa hyvinkin pitää paikkansa.

Lumikselle kovasti halauksia, elämä on niin kovin epäreilua. Toivottavasti onnistuminen on kuitenkin jo lähellä.

Suuren suuri halaus multakin Lumikselle! En jostain syystä onnistunut kommentoimaan blogiisi...
Hurjasti voimia selvitä tästä koettelemuksesta.
Kyllä vaan mietityttää tämä elämän epäreiluus jälleen. Miten vaikeata joillekin voi olla saada lapsia, jotka sen ansaitsevat ja toisille jotka niitä saa, niin ne ei olekaan terveitä yms. Jatkuvaa huolta ja tuskaa monelta eri kantilta... Plaah!

Lauantaita, tonttuseni!

Lumis on ollut mielessä täälläkin. On se niin väärin, epäreilua ja surullista. Ja kun haluaisi lohduttaa, mutta kaikki sanat on niin pateettisia.

Ollaan äitini luona Puppen kera leipomassa pipareita, mies saa nukkua rauhassa kotona, sillä on taas rankka yöputki töissä. Mies saa kyllä myöhemmin piparia myös, on ollut niin mukavaa, ja mä todella arvostan sitä, aviomiehenä ja isänä. Luin nuo kirjoitukseni viileeltä ajalta, ja koitan ymmärtää mistä ne ajatukset syntyi, että osaisin jatkossa ennalta ehkäistä ne. Mutta en tajua yhtään miksi musta tuntui niin vahvasti niin kylmältä. No, tärkeintä että kaikki nyt hyvin.

Varattiin etelänmatka tammikuulle, kun oli niin halpoja ja miehellä pitkä vapaa silloin. Puppe ei ole käynyt vielä missään, eli ens viikolla passia hankkimaan. Ihan jännittää matka, kiva kun on jotain mitä odottaa.

Antero, onko vinkkejä lentokonematkustamiseen? Miten Nuudelin lennot sujui? Tai muutkin, mutta muistan että ainakin Nuudeli on jo reissannut.

Ens viikolla pitäis saada taas kone kotiin, niin pysyn perillä maailman tapahtumista.

Mitäs teidän miehet saa joululahjaksi? Mitä itse toivotte?

Se on sitten pyhäpäivä ja Anteroinen on töissä...

Ihana kuulla taas Rosasta! Onneksi saatte pian koneen kotiin -alkaa tulla vieroitusoireita susta ;)
Ja te lähdette matkalle!! Mitä jos mäkin haluan lähteä mukaan?!? Vitsi vitsi!
Nuki tykkäsi kauheasti sellaisesta Finnairilta saadusta "tarrakirjasta", jossa oli jokin maisema ja siihen sai lisäillä eläimiä ja taas irrottaa ne ja taas laittaa uuteen kohtaan eli jotain tuollaista toiminnallista suosittelen ottamaan mukaan. Nousussa ja laskussa me annettiin maitoa. Niin ja kannattaa ottaa rattaat mukaan ihan portille asti. Ne ns. matkarattaat, mitä lentokentällä on, niin ne on ihan kälyisiä, vähän niin kuin kovat ostoskärryt, joissa ei lapsi pysy. Nuki ainakin meinasi koko ajan valua niistä. Enkä mä edes kutsuisi niitä matkarattaisi. Jollekin 3v. ne ehkä sopii. Muuten ei tule mitään ihmeellistä mieleen. Muuta kuin, että täälläkin on matkakuumetta taas ilmassa. Haluttaisiin lähteä toiselle mantereelle, mutta jos sitä ensin odottaisi lottovoittoa...

Rousamunda kyseli ukkeleiden joululahjoista. Meillä mies saa lahjakortin hierontaan/sille tehdään treeniohjelma (huippu painonnostaja tekisi). Mies saa itse valita kumman haluaa. Sitten mä ostin sille cd:n ja kirjan. Noi on jo pukinkontissa, mutta vielä olisi tarkoitus hankkia ensi kesäksi pari yötä jossain Hangon vanhassa villassa tai sitten ostaa viikonloppu Ahvenanmaalla. Täytyy katsoa kuinka edullisesti saan jomman kumman noista. Luultavasti päädyn Hankoon. Meidän on pitänyt mennä sinne jo varmaan kolmena kesänä ja nyt tulisi varmasti mentyä, jos varaisi hotellin jo nyt.

Muuten, tein eilen ovulaatiotestin ja miinusta näytti, joten tuskin tästä kerrasta Nuki2. sai alkunsa...

Hyvää viikonloppua!

moikkis.
on pitänyt kirjottaa, mutta en oo halunnu laittaa pelkkää valivaliviestiä tulemaan ja oon yrittäny josko mieli paranis ensin vähän jne, mutta samat asiat vaivaa edelleen.
mutta sentään jotain hyvääkin, oltiin miehen kanssa viettämässä laatuaikaa kaksin nyt vkloppuna ja meidän pienokainen oli hyvällä kaverilla hoidossa.. niillä on siis kaks lasta entuudestaan joista pikkis tykkää hurjana <3 ihanaa oli! ja pikkiksellä oli mennyt superhyvin <3
Lumis on ollut täällä myös ajatuksissa ja yritin aikasemmin blogiakin kommentoida mutta ei tainnu viesti mennä perille.. en voi muuta toivoa kun voimia jaksaa eteenpäin, en käsitä miten toisien pitää kulkea maailman vaikein tie ja sit toiset vaan pamahtaa paksuks.. vaikka eihän se ole iteltä pois mutta kun miettii noita sekopäisäitejä jotka pamahtaa hetkessä paksuks eikä kykene huoltamaan edes lasta.. :( surullista! ja mäkin olen katkera.. vähän vaan enää.. eteenpäin on mentävä! **Halauksia kovin Lumis** ei tässä voi oikein mitään sanoa, kun mikään ei tossa tilanteessa lohduta.. mutta me ollaan täällä kun tarvitset olkapäätä!!
meillä pitäis olla jo eka nyytti sylissä.. tai tokasta näkyvä maha.. mahaa kyllä on ja näkyvissä asti mutta ilman kunnon syytä. :(
Raivostuttaa miehen suku.. mummo rupes sanomaan että mun täytyy sopia tämän siskon kanssa. ja syyksi sanoi meidän riidalle että pelkään menettäväni miehen. jäin suu auki ja pystyin vaan sanomaan että asioilla on kaksi puolta et sen pohjalta on turha mitään päätöksiä tehdä. olisi pitänyt sanoa syy riidalle, tämän siskon törkeä käytös meidän vieraita ja mua kohtaan sekä erityishuomion hakuisuus (esim ei vastaa kun kysyn jotain, vaan kun mieheni kutsuu häntä nimeltä niin sit vastaa.. ja tämä toimii myös muiden puhuessa hänelle, että mies nimeltä kutsuu ja pyytää kuunnella sitä henkilöä joka yritti jotain hänelle puhua).. näin lyhykäisyydessään.. hän saa kyllä loukata minua mutta minä en häntä. missään vaiheessa en ole pelännyt miehen menettämistä, enkä myöskään kieltänyt olemasta siskon kanssa tekemisissä. sisko on taas tehnyt selväksi ettei tänne tule kun olen kotona eikä minulla ole hänen luokseen asiaa, vaan ainoastaan miehellä ja lapsellamme.. joten en käsitä miten toi riidan-aihe on esitetty mummolle, en vaan tajua.. mutta onhan se kiva että koko suku saa jonkun syypään riidalle, minut. Loukkaannuin kyllä tästä, enkä tiedä millon voin sille siskolle selventää asioita nätisti kun päässä kiehuu.. kiehuu se mitä inhoan, juoruilua pitkin kyliä.. :/
No se siitäkin.. pakko oli purkaa.. pakko vaan saada itsensä ensin kasaan ennenkuin kykenee rakentavaan keskusteluun..

no nyt keskityn taas positiivisempiin puoliin.. Pikkis on ihana, aivan mahtava tyyppi! komentaa meitä jos väitellään jostain ja kaikkea :D
Mitä ootte hankkinu muuten lapsille jouluksi?! JB,mitä pikkuämmät saavat?
entä mitä Rous ja Ankeroinen meinaa typyille ostaa? entäs Hugo-vauva?
broggis, baltsu, amilda,saana,sade, kaikki?? ootteko kaikki kertonut toiveita sukulaisille vai onko ne päättäneet itse? me ollaan osa päätetty itse kun toiset vaan tivaa ja tivaa (kauhea keksiminen) ja osa on keksinyt itse.
Miehelle ostin yhden t-paidan jota oli toivonut.. sovittiin ettei toiselle ostettais mitään paljouksia.. josko ostettais yhdessä kannettava kotiin kun se on rikki.. matkoihin ei ole vissiin varaa kun säästetään remontteja varten ja toista autoa varten (harmaassa tulevaisuudessa se auto).. :)
Niin ja mulla tais ovistesti näyttää eilen plussaa.. mutta en innostu, pidän jalat maassa enkä ajattele sitä ennen ensvuotta.. kyllähän sen huomaa jos menkat alkaa mut muuten en ajattele ennen ens vuotta.. hiljaa toivon ja vähän.. en uskalla sen enempää.

Hauskaa alkavaa ensviikkoa!! :)

tykkään teistä.

Voi Miiua :(. Rutistus.
Mitäs jos soittaisit sille mummolle ja ottaisit asian uudestaan puheeksi ja kertoisit lisäksi, että et sinä miestäsi menetä ja ylipäätään mietin, että häh, pelkäätkö mummon mukaan menettäväsi miehesi hänen omalle siskolleen? Miten noi asiat aina onnistutaan kääntämään? Ja sitä paitsi, jos sisko ei halua nähdä sua, niin ei kai hänellä ole tarvetta nähdä pikku-miiuakaan...? Mä en antaisi Nukia tuossa tilanteessa mieheni siskolle mukaan. Ei se väärin ole. Sisko voisi yrittää kunnolla sopia sun kanssa ja opetella käyttäytymään.

Kovasti peukkuja ovulaatioon ja voimia näihin päivämääriin. Kiva, että saitte olla kaksin viikonloppuna!

Kiva, kun Miiukin on päässyt miehekkeen kanssa kaksin viettämään laatuaikaa. Äläkä mummosta välitä, vanhoilla ihmisillä on tapana vetää omat johtopäätöksensä asioista. Joilla useimmiten ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa :) Harmi, että teillä on vieläkin tuo pattitilanne tän siskon kanssa. Oletteko jouluna tekemisissä?

Vai lomia ja ulkomaan matkoja täällä suunnitellaan. Pojun pitää olla kyllä hieman vanhempi, jotta uskalletaan lähteä minnekään kauemmas. Siis nimenomaan ulkomaille. Sittenkin menen mielelläni jollekin pakettimatkalle, jossa on suomalaisia ja Bamsen lastenkerho. Vaikka muutoin kyllä mielelläni suosin omatoimimatkoja.

Joululahjoja on jo ostettuna, pitäisi saada pakettiin saakka. Miehelle harrastuksiin liittyviä juttuja. Se kyllä ansaitsee nyt jotain ekstraa, koska on ollut Pojun kanssa kotona ja mä olen välillä yks valittava paskiainen. Suoraan ja suomeksi.. Pojun lahjat taas saavat jäädä kauppaan. Mä olen ostellut sille jatkuvasti leluja, kirjoja, vaatteita, turhaa ja tarpeellista. Joten jouluna Poju saa meiltä yhden lahjan. Tiedän, että isovanhemmat hukuttavat pojan jokatapauksessa paketteihin. Josta pääsemmekin aasinsillalla siihen, etten ole ohjeistanut miehen vanhempia mitenkään lahjojen kanssa. Kauhun sekaisin tuntein odotan mitä sieltä tulee.. Toivottavasti ei ainakaan vaatteita! Ne kun harvemmin ovat hmm.. Pojulle soveltuvia. Sanotaanko näin.

Mitä sä Angsteri pyhänä töissä hiihtelet? Omituista toimintaa.

nopeasti..

angstis, niin en mä pikkumiiua päästäiskään sinne.. koska jos se oikeasti haluais olla sen elämässä mukana niin se kävis täällä sitä moikkaamassa vaikka me ei moita kummempaa vaihdettais.(ja jos se olis ollu fiksu, ja esittänyt miehelle että kaikki on mun vika, niin se todella olis tehnyt niin.. mä ainakin olisin siinä tilanteessa tehnyt niin). mutta mies on sille se tärkein, ja yrittää ilmeisesti selittää itselleen miksei näe miestä (etten anna heidän tavata tms). Ja mun puolesta mies sais sitä nähdä usein jne, kunhan mun ei tarvi olla mukana kun en ole tervetullut. Mutta eikai se miehestäkään ole kiva sitä nähdä kun joutuis sit kokoajan kuuntelee mikä sen vaimossa eli mussa on vikana!! nyt viimeksi kun näin sitä olin täysin normaali häntä kohtaan ja puhuin jopa kunnon lauseita tälle, vaikka vastikään oli tehnyt selväksi miehelle ettei halua minua hänen kotiinsa. ja sitten tuntui siltä että kun olin hänelle tosi ystävällinen niin seuraavana päivänä mummo sitten kertoi tollasta diipadaapaa, niin tuli semmonen olo että turhaan tässä vissiin mitään yritän kun sitten tulee vaan sontaa niskaan.. :/
Jouluna, kai nähdään joku päivä.. mutta onneks jouluaattona ollaan kerrankin mun suvun kesken.. siis sisarukset ja lapset.. ei olla moneen vuoteen oltukaan niiden kanssa.. tästäkin saatiin jo pikkiksen mummon kanssa "riita", kun ei käydä siellä edes pikasesti aattona..ja joka aikasempana vuonna ollaan oltu pelkästään siellä, eikä edes käyty meidän suvun joulussa. mutta ei voi ymmärtää, koska tosiaan tämä ihana mieheni on heidän koko suvun tärkein... pikkis ja minä ei kuuluta siihen joukkoon..

No nyt pikkiksen kanssa leikkeihin.. sille on tullut vähän nuhaa.. höh!

Mä ostin miehelle sellaset muistikortilla toimivat kuulokkeet. Se jokunen kk sitten näytti ne mulle ja oli niistä ihan innoissaan, mut se sit se jotenkin vaan unohti ne. Onhan ne tosi kätsyt, koska ei tarvi mitään musiikkilaitetta eikä oo johtoja sun muita.

Mä itse haluaisin jotain rentouttavaa, mutta päätettiin, et mies vie (vei jo) mut shoppailee, ja thats it. Yks kokonaan nukuttu yökin olis ihan jees, hehe.

Meillä on mennyt yöt nyt viikon verran tosi huonosti. Jostain syystä Hugolla on masuvaivoja ja yöt menee heräillessä sen itkuun. Ja se ihan oikeasti itkee, välillä kovastikkin. Itse oon ollu pari päivää ihan sumussa kun oon niin huonosti nukkunut. Viime yö meni jo paremmin.

Mutta meillä on helpottanut pinnispäikyt, jee jee. Tosin tä on vasta ihan kokeiluasteella. Eilen vein Hugon väsyneenä pinnikseen, pupu kainaloon ja tutti suuhun ja jätin se sinne. Kerran kävin tutin laittaa, mut muuten se siellä itekseen hengaili ja jutteli. 10 min ja kävin kattoo ku oli niin hiljaista ja siellä se nukku pupu kainalossa :).
Tänään sama juttu, kerran kävin hyssyttelemässä kun se alkoi hermostuu, mut muuten ihan itkekseen nukahti. I H A N A A. Meillä kun noi pinnispäikyt on välillä sellasta taistoa että. Toivottavasti jatkuu näin.

Ylihuomenna 4kk neuvola, vähän jännittää onko poitsulla tullut hyvin painoa. Joulun jälkeen ajattelin aloittaa kiinteiden maistelut. Jännittävää :).

Miulle jaksuja miehen siskon kanssa. Inhoittavaa tollanen, et sut jätetään ulkopuoliseksi.

Toivottavasti Hugon masuvaivat helpottavat pian! Onneksi nuo rankat vaiheet menevät yleensä pian ohi, jaksamisia siihen asti. Meillä kävi eilen kylässä pari kuukautta vanha vauva ja oli kyllä niin suloinen pakkaus. Melkein tuli vauvakuume. Muttei kuitenkaan.

Voi Mi-iun miehen sukulaisia. Ja monen muidenkin. Liian kiltti ei tarvitse olla, ihan käsittämättömän huonoa käytöstä!

Joulu ja lahjat. :D Olen jo ostanut itselleni (!) jo uuden tuoksun ja kasvotuotteita. Vinkku leikkii parkkitalollaan jo nyt (ei jakseta raahata isoa pakettia mummolaan) ja mies saa myöskin uuden tuoksun ja toalettilaukun. Varasimme myös pienen reissun hiihtolomaksi. Vinkku on muuten toivonut leluja lahjaksi, nyt on selkeäsi tilausta kehittäville leluille.

Poju ja Vinkku kävivät muuten pikatreffeillä ja kyllä niillä näytti olevan hauskaa. Miehekkäästi pomppivat kahvilan sohvalla, tosin Vinkun kiljahtelu oli aika naismaista. Poju on syötävän söpö.

Jouluiset halaukset, mielessä olette!

pimmu, en koe oloani ulkopuoliseksi (ehkä kokisin jos mulla ei olis muuta elämää kun noiden suku, mutta ei se mulle maailman tärkeintä ole, niin kamalalta kun se kuulostaakin.. tärkeämpiä on joita saatetaan nähdä vielä harvemmin kuin tota miekkosen sukua) ja mummo kielsikin jättämästä tätä siskoa ulkopuolelle!! en käsitä, mä en ole sitäkään kieltänyt käymästä tms, mutta huonosta käytöksestä oon sille kertonut hyvinkin suoraan. Herneet on vedetty syvälle ja tää on semmonen luja luonne joka on katkera maailman tappiin saakka eikä varsinkaan itse voi tulla sovintoa hieromaan.. jotenkin ajattelen itsekkäästi että on sen menetys sitten.. mä en niinkään koe että saisin jonkun ihanan ihmissuhteen tämän kanssa, perushyvän tuttusuhteen voisin saada, mutta en enempää.. tää nainen on luonteeltaan vielä semmonen että sitä pitää viihdyttää ja kysellä kuulumisia jatkuvasti tai suuttuu tms. ja mä ku taas oon enemmän tunteella eläjä, saatan soittaa kerran vuodessa jollekin just ku siltä tuntuu enkä velvollisuudesta. ei musta oo mihinkään small talkiin jos mua ei oikeasti kiinnosta puhua just sen henkilön kanssa..
ja uusiin tutustuessa olen varautunut ja enemmän tarkkaavainen ,tutustun vasta ajan kanssa.. joten toi small talk saattaa olla sit käytössä uusissa tuttavuuksissa..
mietin että onko se tosiaan mun vika kun en halua että kaikenmaailman kuulumisemme kerrotaan pitkin kyliä jokaiselle puolitutulle ja yksityiskohtia myöten.. varsinkin kun inhoan semmosta juoruilua.. ei tarvi enää kellekä kertoa kuulumisia ku kaikki tietää ne jo parin ihmisen toimesta.. uh!

ja Baltsun kanssa oon samaa mieltä.. ei tarvi olla liian kiltti!! mä oon sitä opetellu vuosien aikana ja miestäkin oon vähän opettanut.. joskus voi sanoa hyvällä omalla tunnolla EI, se ei onnistu tms.

sitäpaitsi mä oon ihan onnellinen tällä hetkellä, en jaksa edes stressata tätä pattiaivoa sen enempää.. ku ei sen luonne kuitenkaan muutu.. joten omahan se on asiansa kun ei halua meitä nähdä.. mulle se on tällä hetkellä samantekevää, joskus ärsyttävää kun tahallaa piikittelee miestä tms.

joko angstis on pakannu kaikki joululahjat? meillä on pakkaamatta vielä vissiin yks, kaks.. :) pikkis saa jouluks keittiötarvikkeita, rakastaa hellajuttuja jne.. eli hella tulossa ja semmosta.

no nyt glögille, mies oli kiltti ja lämmitti :)

Täällä odotellaan miestä kotiin töistä. Nuudeli onneksi nukkuu jo. Veti sitten päivän ilman päiväunia. Mä ehdin jäätyä, kun kärräsin sitä ainakin puoli tuntia ulkona, eikä sen munakkaan silmät silti menneet kiinni ;). Lahjat on tosiaan paketoitu ja päädyin siihen Hangon viikonloppuun. Varasin huoneen vanhasta villasta. Nyt tulee ainakin sitten lähdettyä sinne.

Joku kyseli noista lasten joululahjoista. Nukikin saa vain muutamia paketteja. Paketissa on keppihevonen, joka hirnuu ja siitä kuuluu myös kavioiden kopsetta, iso piirtotaulu ja isohko nukke. Niin ja titinalle-dvd. Toi nukke annetaan varmaankin jo aattoaamuna, niin on sitten Nukille virikettä koko aamupäiväksi ja toivottavasti iltapäiväksikin.

Bro, teillä on kyllä mahtava tilanne, kun mies on voinut olla kotona Poju-Hemmoliinin kanssa, kun sä olet ollut töissä! Onko hän tykännyt olla kotona?

Miiu, sun asenne on ihan oikea. Ei ole oikein, että vain toinen yrittää pysyä sovussa tai, että toista täytyy oikein erityisesti miellyttää ja paapoa, että sopu säilyisi. Pysy kovana vain ja jos tämän tytön äiti vielä ottaa asian sun kanssa puheeksi, niin voithan sä sanoa, että toivoisit, että hän keskusteli tästä asiasta mielummin oman tyttärensä kanssa kuin sun kanssa. Tai sitten miehesi voisi tarkentaa asian oikeanlaidan äidilleen. Meillä mies puuttuu tilanteeseen kovalla kädellä tuollaisissa tilanteissa. Helpottaa miniän osaa aikas mukavasti. Tsemppiä!

Mitäs ässille kuuluu ;)? Eli tietty Sadelle ja Saanalle? Pimmu, meilläkin on 1,6v. neuvola ylihuomenna. Jokos Vinkkuliinilla oli se? Mitkä oli strategiset mitat?

kiirettä pitää..kouluhommia pitää tehdä aina kun vaan olen koneella, käyn kyllä lukemassa juttunne joka päivä mutta kommentointi jää

hugolle onnittelut hienosta pinnispäikkykehityksestä =) upeeta että noin helpolla nukahtaa. Meillä päikyt nukutaan vaunuissa jopa nyt -16 ja nukahtaa sekunnissa aina kun vaan saa vaunuihin laitettua.

yötkin vähän helpottaneet, viime yönä söi vaan 3 kertaa ja pari kertaa rauhoittui taputtelulla..jaksaa taas uskoa että kyllä se siitä omalla ajallaan. Mutta ilmeisesti hampaita tulossa tai jotain kun ei suostu syömään juuri mitään ruokaa :/

Me ei aiota hankkia Nöpölle mitään lahjaa, kääritään jotain vanhoja pakettiin. Leluja on jo miljoona eikä kuitenkaan vielä tajua mitään niin on ihan tyytyväinen noihinkin. ja joulu aiotaan olla ihan kotona vaan, ainakin appivanhemmat on tosin tulossa käymään.

Nöpö rakastaa muuten pulkkailua!!! sitä ei meinaa saada millään pois pulkasta, ja minä rakastan kun on kunnon talvi. tosin lunta voisi tulla vielä lisää kun nyt on juuri sen verran että pulkalla pääsee.

Mi-iulle jaksuja!

Miiulle ihan älyttömän suuri rutistus, kun jaksat täyspäisenä sietää tuollaista ihmistä! Täytyy taas todeta, että meitä on todellakin moneen junaan.

Sadelle ja Nöpöläiselle onnittelut hiukan parantuneista öistä. Jospa se siitä, pian. Ja onnittelut myös Hugolle pinnasänkypäikkäreistä!

Me ei viime vuonna ostettu Irkulle mitään lahjaa, kun ei se edes vielä tajunnut joulun päälle. Kyllä se silti lahjoja sai. Tänä vuonna on mulla ihan lähtenyt lapasesta ja olen hankkinut tyttärille jo vaikka mitä.. Suurimmaksi osaksi tarpeetonta. :( Mm. otsalamput!

Tjaas, taas ollaan riidelty miehen kanssa. Mä en kestä. Ärsyttää. Sitten se vielä veti hepulit kun sanoin etten tykkää sen isästä, kun se on sellainen sovinisti. Sille se sen isä on jotenkin niin pyhä asia, ettei siitä saisi sanoa mitään negatiivista. Ja pah, jos en pidä siitä, niin se ei millään raivarilla kyllä mun mieltä pysty muuttamaan! Taitaa olla samanlainen sovinisti itsekin.

Moi,
pikaisesti neuvolakuulumisia. Painoa oli tullut aika vähän, nyt 6kg ja pituutta 64cm. Paino oli noussut joku 300g.. Ja nyt sainkin määräyksen antaa 150ml korviketta kaks kertaa päivässä. Ja vaihdettiin korvikkeen merkki, koska ilmeisesti se oli se korvike joka aiheutti kovat vatsa kivut :(. Mulla jäi niin paskan maku suuhun koko käynnistä. Mua niin harmittaa, ettei oma maito riitä ja tuli semmonen olo, et oon pitänyt raukkaa nälässä. Vaikka siis Hugo on päiväs aikaa yleensä todella hyväntuulinen, mut paha mieli mulle joka tapauksessa tuli. Ja kolmen viikon päästä kontrolli onko paino noussut ja yö itkut vähentynyt. Blaah..

Moi,
pikaisesti neuvolakuulumisia. Painoa oli tullut aika vähän, nyt 6kg ja pituutta 64cm. Paino oli noussut joku 300g.. Ja nyt sainkin määräyksen antaa 150ml korviketta kaks kertaa päivässä. Ja vaihdettiin korvikkeen merkki, koska ilmeisesti se oli se korvike joka aiheutti kovat vatsa kivut :(. Mulla jäi niin paskan maku suuhun koko käynnistä. Mua niin harmittaa, ettei oma maito riitä ja tuli semmonen olo, et oon pitänyt raukkaa nälässä. Vaikka siis Hugo on päiväs aikaa yleensä todella hyväntuulinen, mut paha mieli mulle joka tapauksessa tuli. Ja kolmen viikon päästä kontrolli onko paino noussut ja yö itkut vähentynyt. Blaah..

Voi Pimmu, tiedän että on helppo sanoa, mutta.. älä hyvä ihminen pahoita mieltäsi tuollaisesta asiasta! Se ei tee sinusta millään tapaa huonompaa tai epäonnistuneempaa äitiä, vaikka annatkin korviketta! Tiedän toki että tiedät tämän itsekin. Mutta harmittaa välillä niin vietävästi, kun imetyksestä ja sen onnistumisesta on tehty niin fanaattinen juttu Suomessa, että sitten nuoret äidit syyllistyvät jos kaikki ei menekään just oppikirjan mukaisesti! Lupaa, että lakkaat ajattelemasta noin! Kaikkea hyvää sinne teille ja muillekin kivoille kirjoittajille!
terv. yksi esikoisen vauva-aikana monet itkut itkenyt ja NIIN vihainen siitä jälkikäteen

Viimeksi muokattu:
"taustailija" vei sanat suustani!

Meilläkin oli tänään neuvola: Nuki 12100g ja 86,5cm. Pituusennuste aikuisena 172-174cm.

Nyt lanttulaatikkoa tekemään ja nauttimaan takkatulesta.

Angsteri-ihanainen, luot joulutunnelmaa. Melkein tunnen lanttulootan tuoksun nenässäni. Ja ajatelkaas, koko Suomeen pitäisi tulla valkoinen joulu. Ekaa kertaa vuosiin mulla oli tänään joulufiilis, pakkanen puri poskea ja lumi narskui jalkojen alla. Ihanaa :)

Pimmulle halaus ja rutistus. Kurjaa kun sulle jäi "syyllinen olo". Mutta taustailija puhui viisaita. Mitäpä tuohon lisäämään. Hugon paino on kuitenkin noussut.

Äh, minun pitäisi paketoida lahjoja, mutten uskalla rapistella koska Hemmopoju nukkuu koiran unta. Päivällä ei ehdi ja illalla ei pysty. Miksei lahjoja voi ostaa valmiiksi paketoituna?? Ja juu ei, en varmasti lähde jonottamaan paketointipalveluun.

Jääräpää on kyllä pitänyt kotona olemisesta. Siitä on kehkeytynyt oikein kotihenki. (Olis vähän omituista sanoa hengetär..) Ja mä olen jo aikaa sitten kuopannut ajatukseni "oikeasta tavasta olla lapsen kanssa". Musta on ihan älyttömän hienoa, että nuo kaksi viihtyvät keskenään, vaikka mies tekee monta asiaa hyvin (Hyvin) eritavoin kuin itse tekisin. Mutta sellaista se on ja hyvä niin :)