Ajatuksista asiaan 10/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No siis justiinsa siihen, osuit asian ytimeen :p Avautuisko ne tuolla haaveilupuolella mulle jos menisin kyselemään likaisia yksityiskohtia. Hmm...

Tsoukki tsoukkina. Arvatkaas kuka ei nuku. Jotenkin ärsyttävää kun sitä ei meinaa saada nykyisin nukkumaan sitten millään.

Ei j***n kavita. Tää ei ole enää yhtään hauskaa. Aamulla kaikki on ihan ok ja vaatteet mahtuu päälle, mut ans olla iltapäivästä. Nyt vielä ihan ok, kun voi olla ns yksin, mut perjantaina pitäis olla ihmisten ilmoilla. Aargh.

Koirakeskustelua käyty. Parempi kun pidän suuni kiinni, me emme ole eläinrakkaita ja suoraan sanoen kammoan ajatusta Vinkusta koirien kanssa peuhaamassa. Lapsuuden traumoista on vaikea päästä eroon.

Sade, meillä on muutto marraskuun lopussa. Mites teillä? Vinkku hörppyytteli maitoa 10kk ikäisestä ja nykyisin juo maitoa tosi mielellään ruuan päälle. Suosittelen luomumaitoa, kunhan muistaa ettei siinä ole lisättyä d-vitamiinia.

Me syötimme Vinkulle rela-tippoja vauvasta asti. Kunnes tänä syksynä fiksu lääkäri-setä varoitti niiden saattavan aiheuttaa joillekin vatsapulmia. Vaihdoimme Idoformiin. Vinkun maha on rauhoittunut, kaameaa jos Relat ovat olleet ongelmana tähän asti!

Nyt katsomaan kuvia. :)

Mun kaveri kans suositteli tota Disflatyliä, mitä Jbkin on käytänyt. Mahtaiskohan se auttaa kakkaamiseenkin..? No tarvii kokeilla.

Meillä oli eilen tosi kummallinen päivä, Hugo nukkui koko päivänä parit max tunnin päikyt ja sillä hyvä. Ja oli muutenkin jotenkin itkunen. Toivotavasti tänään olis parempi päivä.

Meillä on taas neuvola tulossa ja pähkäilen sitä rotavirusta. Oon lukenut kauhutarinoita jne ja nyt jännittää ottaa se.

On Puppis vaan niin ihana neitokainen :) Kiitos kuvista.

Pitäis mennä takas nukkumaan, mut ei huvita ton yhden kanssa samaan sänkyyn mennä. Miehet. Rasittavaa.

Mortonki -sanoo aamupalaksi suklaata syönyt...

Kiva kiva, että Rosan ja pikku Puppendaalin juhlat meni sopuisissa merkeissä! Pahinta on jos vieraat pilaa juhlat omalla käytöksellään! Noista teidän "hyvin käyttäytyvistä" kavereista piti kysyä sen verran, että oletteko paljonkin tekemisissä noin niinkuin arkena? Tai lähinnä mietin, että mikä teitä yhdistää, kun kuulostatte hyvin erilaisilta? T. käytetty rintakumi ;)
Ja suloisia kuvia olit Pupesta lähettänyt mailiin!!

Tosi harmi, että miehesi ei saanut sitä sopimusta Jelly!! Toivottavasti pian kuitenkin ilmaantuu jotakin! :/ Mulla on muuten sama tilanne, etten ole ikinä kuulunut mihinkään liittoon. Asia jota kadun usein...täytyy liittyä sitten, kun menen kunnon töihin...sitten joskus vähän ennen eläkeikää, eh. Voiko osa-aika työläinen liittyä YTK:hon?

Ja Pimmu saikin jo näköjään kattavan selostuksen erilaisista tipoista. Ei lisättävää täältä päin.

Saana, koskas sulla pitäisi alkaa menkat? Niitä kuuluisia peukutuksia! Mulla olisi ovis, mutta jätetään varmaan hyödyntämättä.

Miiulle kovasti voimia ja halaus. Laitoin sulle mailia takaisin.... :(

Itse liityin aikoinaan YTK:hon kun olin osa-aikaisena töissä. Eli varmaankin siis voi. :)

Miiulle voimia ja halaus multakin.. Todella epäreilua.

Kiitos Pupen kuvista!! Suloinen neiti!

Eilen oli neuvola. Pituus 76cm ja paino himppasen päälle 9kg. Hassua kun Eeti on muuten hoikka, mut jalat on melkoiset makkarat. Vissiin suvussa kulkee se geeni, joka määrää mihin kohtaan kroppaa kaikki ylimääräinen rasva menee. Minut se geeni on kylläkin kiertänyt, kun olen harteikas ja kapealanteinen, eli vissiin v-mäinen ihminen. Muhhahhaa. Kaksi rokkoa sai taatu, yhden kumpaankin reiteen. Yö meni sitten itkeskellessä.. Eli hohhoijjaa ja kahvia taas kitusiin.

Angstis, siis sen vuoksiko että oletkin kotona vai menikö multa joku juttu (taas) ohi? ihanaa päästä muuten omaan kotiin että saa oman huoneen koneelle niin voi iltaisinkin käydä netissä ihan niinkuin ajatuksella ja rauhassa. nyt kone on meidän sängyn vieressä niin kun Nöpö menee nukkumaan niin näpyttelyt loppuu siihen.

ja taas pitää mennä.

Antero, kerro mullekin mikä teillä nyt työ ja päiväkotitilanne siis?

Puppekin oli neuvolassa ja täsmälleen samoissa mitoissa mennään Eetiläisen kanssa. Sama homma siinäkin, että hoikat kädet ja olkapäät kuin poikavariksella, mutta suomenhevosen jalat ja keittäjän nilkat. Kaikki muutenkin hyvin, tosi motorinen tyyppi on, mutta napatyrä ei ole häipynyt ainakaan vielä ja puolen vuoden päästä neuvolasta saadaan lähete leikkaukseen jos se vielä on. Pikkujuttu kuitenkin.

JB, Bingo, sama perhe. Antero, en ole sadomasokisti ja pidä ystävinä ihmisiä joiden kanssa ei mitään muuta yhteistä kuin ärtymys, eli sukulaisia siis.

Täällä menee taas yöt leikiten, viime yönä valvottiin 03-06. Kaiken muun riehumisen lisäksi kakkaa öisin. Pitäis saada taas roti. Ne oli ihania öitä kun nukkui vain parilla helpolla syötöllä. Neuvolassa kehotettiin jättämään pullo kerrasta pois. Se varmaan on pätevin tapa, mutta ensin pitää kerätä voimia. Se tulee olemaan tahtojen taisto.

Mitäs meinaatte isänpäivälahjaksi? Mietin ja mietin asiaa, kun en ole sellaista tyyppiä että mitään tyynyliinoja Puppen kuvalla haluaisin. Mä ajattelin varata miekkoselle tatuointiajan, on jo pitkään halunnut lempijalkapallojoukkueensa logoa.

Mulla on puolukkapäivät. Mä haluun vauvan. Jos ens kierrosta natsais, LA olis heinäkuussa. Mä aina kuvittelin saavani vain kevätvauvoja. Ja olin varma että eka olis poika. Joten mun fiiliksiini ei voi luottaa yhtään. Saanalle Peukutukset!!! Saana, mikä se ketju on, jota seuraat? Mäkin haluan käydä kurkkaamassa.

Tykkääkö teidän tyyppiläiset saunoa? Tänään oli saunapäivä taas. Puppe viihtyy tosi hyvin saunassa. Meillä on sille ylälauteella iso kylpyämpäri jossa tosi kylmää vettä, ja siellä nautiskelee tosi pitkään. Mies lähtee ensin löylyistä kuin me. Puppesta tulee avantouimari.

Antero, onko sulla vinkkejä matkusteluun? Mitä pitäis erityisesti ottaa huomioon? Muilla myös?

Joo, siis mä olen osa-aika töissä ja otin Nukin sen takia pois hoidosta. Tuntui tosi pahalta viedä se hoitoon ja etenkin, kun se oli niin pirun loppu ja väsynyt hoitopäivien jälkeen. Sehän on toki ihan luonnollista, mutta kun mulle luvattu kunnon työpaikka peruuntui YT:n takia, niin en sitten halunnut enää pitää Nukia päivääkään hoidossa. Mä otin alunperinkin sen hoitopaikan vastaan vain sen takia, kun mulle luvattiin alustavasti töitä ja nyt pidin sitä tähän asti, sen pienen mahdollisuuden takia, että saisin normi työn..jonka olisin kyllä tinkannut 3-4pv/vk. Nyt teen töitä sitten muutamia päiviä viikossa, eikä edes joka viikko. Ihan ok tähän rakoon, mutta ei mikään mun unelmaduuni, vaikka hieman sivuaakin mun alan hommia. Laitan tarkemmin mailissa, kun ehdin.

R, mä jo ihmettelinkin, miksi te tapaatte noin nuivia ystäviä...ok, suku selitys kelpaa ;)

Tosiaan, isänpäiväkin on ihan jo nurkilla. Mä ostin miehelle sellaisen sen alan harrastuskirjan (tää jo kuulostaa omaan korvaankin epämääräiseltä..), jonka se jo vahingossa löysi ja sai sitten niinkuin etukäteislahjana, kun halusi heti alkaa lukemaan sitä. No olipahan ainakin mieleinen. Toinen, yhä piilossa oleva lahjakin mulla on ja se liittyy yhteen bändiin, jonka keikalla oltiin. Mies meinasi siellä ostaa kotipaidaksi niiden bändipaidan, mutta mä sitten latistin sen innon, eikä se ostanut sitä ja mä kävin vähän niinkuin salapullolla keikan aikana ja ostin sen sille. Sitä se ei tiedä :). Uskon, että tääkin on mieleinen lahja. Viime vuonna mä painatin Nukin jalankuvan boksereihin. Tänä vuonna ajattelin, että Nukin "itsetekemä" kortti riittää.

Täytyy mennä, makuunhuoneesta kuuluu titititaataa...

Johan on ollut hiljaista.

Rosalle sen verran pikaisesti, että matkalle kannattaa ottaa lapselle ruuat ja käsidesi mukaan. Meillä oli vaipatkin mukana, mutta kyllä niitä olisi kohteestakin saanut. Muuten ei tule mieleen mitään erikoista.

Nyt väsynyttä la-iltaa viettämään (herättiin molemmat aamu viideltä, joten eipä nyt hereilläkään kauaa keikuta)

Voihan isänpäivä! En ole muistanut sitä ollenkaan! Mut toisaalta ei olla mitään juhlijoita muutenkaan, joten kortti saa riittää. Ehkä kakun väännän. Tai sit en, kun mies ei tykkää makeasta.

Me ei olla vielä Eetiä käytetty saunassa. Yleensä käydään kahdestaan lasten mentyä nukkumaan ja kun Irkku on aina pelännyt saunaa, niin ei ole muistanut sitten Eetiä edes kokeilla.

Mies nyt miettii, että jos lähtisi opiskelemaan. Kiva vaan, kun se koulu on 200 kilsan päässä. Ei sillä olisi kuin noin 2 vuotta jäljellä. Oon tämän päivän leikitellyt ajatuksella, että jos itsekin lähtisi vielä opiskelemaan jotain. Tämän nykyisen alan tulevaisuudennäkymät on niin synkät ja koko ajan epävarmuus. Mut onko musta enää tällä iällä...ja kun on lapsetkin...

Angsterille ja miehelle hyviä unia! Omaa ukkoa odottelen takaisin jäkispelistä.

Antero, muistankin sun viime vuoden mahtavan lahjaidean! Niin kuin onnenpotku.

JB! Tietenkin lähdet opiskelemaan jos haluat! Hieno ajatus! Itsekin olen miettinyt että mitä sitä tekis, entinen ala/työ ei innosta yhtään, arvot on jotenkin muuttuneet. Haluan tosiaan hoitaa Puppea kotona vielä pitkään. Olen itsekin ihmeissäni miten viihdyn kotona, en ole ikinä mikään kotikissa ollut. Mutta mä tosiaan nautin päivistä Pupsonin kanssa, enkä halua laittaa hoitoon vielä aikoihin. Yksi ystävä on puhunut mua mukaan pienen yrityksen perustamiseen. Aluksi sanoin tiukan ei, mutta ajatus alkaa tuntua hyvältä. Ajattelin mennä sellaiselle kurssille joulun jälkeen, jossa opetellaan perustamaan yritys (hiotaan liikeidea, tehdään rahotus- ja kannattavuuslaskelmat jne). Ihan huvin vuoksi vaan, näin alkuun.

Me oltiin Puppen kanssa kirjakaupassa lastenkutsuilla, saatiin ilmapalloja ja onnenpyörästä Muumi-karkkirasia, mä söin karkit ja Puppe imi pahvirasian lötköksi. Puppe oppi antamaan suukon poskelle (vasta nyt). Ihan maailman ihanin. Vähän ranskalaistyyppinen poskisuukko, sellainen hipaiseva henkäys.

Nyt mua kutsutaan lämmittämään miehen varpaita, raukka jäätyi futispelissä, vaikka veti lämmikkeeksi makkaraa. Mä muuten inhoan makkaran hajuista hengitystä.

Mun unelma on aina ollut oma yritys. Tästä yrityksestä kuvittelinkin jo itselleni elämänmittaista projektia, mutta yhtäkkiä kaikki onkin muuttunut niin epävarmaksi. Sisustamiseen tai vaatteisiin liittyvä kauppa olisi kivaa. Tai niiden maahantuonti ja tukkumyynti. Huoooh..

En jaksa nyt kylmiä varpaita, käskin mennä kuumaan suihkuun.

Puppe pelkäsi ihan kauheasti saunaa ekat kerrat, se pimeys ja löylyn suhina järkytti. Mutta kun mun oli pakko mennä kahdestaan Puppen kanssa kun mies oli töissä, ja ihan hissukseen totuteltiin ja yhdessä heitettiin löylyä, oli pallo ja ankka mukana, niin Puppe alkoi pikkuhiljaa tykkäämään.

Se yritys on mullakin ollut haaveena, josta en ole kellekään puhunut. Eikä se ole edes tän tai seuraavan vuoden juttu. Mutta joskus se ois kiva. Haaveilin, jos sen yhdistäis siihen että joskus löytäis oman talon jossa olis tilaa...

Oih, tuo halaaminen on varmasti ihanaa!! Puppe ei halaile vielä. Mies on muuten opettanut Pupen viemään likaiset sukkansa pesukoneeseen. Lapsi parka ihan hihkuu kun löytää sukat. Siis isänsä likaiset sukat. Ne on meillä se murheen kryyni, en tajua miten aikuinen mies jättää ne joka ilta pikkukasoihin sängyn viereen, enkä suostu niitä korjaamaan.

Joku nettikauppakin olisi mahtava, kun vaan löytäisi sellaisen tuotteen jota ei ole vielä kovin tarjolla. Sitä voisi pyörittää kotoa käsin, kun vaan varastotilaa tuotteille olisi. Kenkiä ja laukkuja, oiih!

Huomenta aamu-uniset!

Mies sanoi juuri, että haluaisi heti toisen lapsen. Menin hieman aikaisemmin sanomaan, että mulla olisi nyt ovulaatio. Vähän ristiriitaiset fiilikset. Haluaisin myös toisen lapsen suht pian, mutta nyt olin jo ehtinyt päästämään ajatuksiini sen, että olen ensi kesän "kunnon" töissä ja vedän siitä rahat ja säästän ja sitten toinen olisi enemmän kuin tervetullut. Kyllä sitä ihminen osaa tehdä pienistä ja turhanpäiväisistä asioista vaikeita. Lisäksi mietin sitä tuulimunan mahdollisuutta ja sitä, että viimeksi raskautuminen ei onnistunut ihan sormia napsauttamalla sen jälkeen. Haluaisin kuitenkin, että lapsilla olisi vajaa kolme vuotta ikäeroa.

Täällä olikin sitten eilen kylmiä varpaita ja yrityksien perustamista. Samasta mäkin haaveilen, tuosta JB:n nettikaupasta. Olen jo edennyt sille asteelle, että katselen mitä voisi tuoda maahan, mutta netissä ei ole kovin paljon tietoa tai sitten mä en osaa etsiä sitä. Hauillani päädyn vain nettiyritysten sivuille, jotka vain myy juuri sitä tiettyä merkkiä. Voi hyvin olla, että tää jää vain suunnittelu asteelle.

Mekään ei olla vielä kunnolla saunotettu Nukia(ei pussaa, ei halaa muutakuin leluja, mutta antaa nenää). Vuoronperään mennään saunaan. Saan rauhassa nauttia saunaoluseni ;). Ja jotenkin se on vain jäänyt, taitaa olla laiskuuttakin.

Leppoisaa sunnuntaita! Mä menen tänään läskinpolttojuoksulle, satoi tai paistoi.

taitaa olal aika taas kerätä niitä matoja kun nyt ollaan kahtena päivänä jo herätty ennen kuutta..ja nyt on nukkunut taas jo ekat päikkäritkin.

Mekään ei olla vielä Nöpöä saunotettu, paitsi on ollut usein kylmässä saunassa, odotetaan nyt kun päästään omaan kotiin niin sitten viedään. Luultavasti tykkää.

Oi tuota Puppea, nuo sukat ja suukot =) Nöpökään ei vielä pusuttele mutta halaa kovasti pehmoleluja ja välillä meitäkin. tai no tavallaan antaa pusuja kun tulee suu auki ja ottaa poskesta kiinni, enenn oli hauskaa nyt on pelottavaa kun on hampaat niin se sattuu ;)

ja todellakin JB lähdet opiskelemaan jos siltä tuntuu ja on mahdollista! mä nyt opiskelen nykyistä alaani joka ei kauheasti nappaa mutta onneksi on niin laaja ala että täytyy etsiä joku mukavampi työ sitten kun pitää palata työelämään...voi kun löytyisi joku rikas amerikanserkku joka jättäisi suuren perinnön niin voisi olla vaan kotona..

ostin eilen pianon. käytetyn tosin kun pohdittiin kannattaako ostaa uutta kun vanhemmillakin on piano jonka sitten joskus perin niin löytyi hyvään hintaan. nyt pitää vaan jotenkin kuljettaa se kotiin.

Meillä Nöpö rakastaa kiskoa vaatteita ja kirjoja ja kaikkea mahdollista alas mistä milloinkin niin ollaan nyt otettu se hyötykäyttöön ja saa tyhjentää aina pyykkikoneen.

sateista syyssunnuntaita! (ja pelottaa jo valmiiksi kun viikon päästä käännetään kelloja niin nöpöhän herää sitten taas muutaman päivän varmaan jo keskellä yötä..)

Voi kauheata, menin lukemaan liikennelentäjäkoulutuksesta ja nyt haluaisin hakea sinne.. Maksaa ihan älyttömästi ja ei varmaan ole edes mitään saumaa päästä, mut silti.. Olisin silloin nuorempana halunnut hävittäjälentäjäksi, mutta en päässyt kaikista testeistä läpi. Tämä olisi vähän niinkuin uusi yritys päästä lentämään. Jäitä hattuun, pitää kuitenkin vielä yrityksessä jutella että millaiselta tulevaisuus näyttää ja sen perusteella tehdä ratkaisut.

Piano kuulostaa ihanalta! Itse en osaa soittaa mitään, mutta ihailen niitä jotka osaavat.

Jep. Mua ei tosiaan tarvitse jännätä. *istuu saavissa*

Kivaa. Viime yönä valvottiin puoli yhdestä kuuteen. Rattoisaa. Eemeli torkahteli sen verran ettei sitä väsytä tippaakaan, mut mä olen aivan zombi.

Eemeli tulee halaamaan ja pitää hyvin kimeää aiai ääntä. Suloista. Ja pusuta tulee puoli naamaa kuolaiseksi. Söpöä. :)

Just sama Eetillä, että tosi kimeällä äänellä. Eeti vaan sanoo silleen oikein venytellen "aaaaaiiiiii".

Halitus saavissa istumisesta, kurjaa. Ja valvotusta yöstä myös, ne on myös aina kurjia.

Eeti ei tosiaan pussaile, mut jotain sen tapaista vissiin yrittää kun suu ammollaan tulee tuikkimaan suulle tai poskelle.

JB, sua yritetään vain purra ;)(Eeti suu ammollaan ja poski,etc...) Liikennelentäjäkoulutus kuulostaa mainiolta! Saataisko me sitten sun avulla alennusta kaikista hienoista matkoista?!?! ;)

Kurja, että Saanallakin alkoi löyly :(. Kohti seuraavaa kuukautta!

Mä en jaksa. Taas mulle soitettiin ja pyydettiin työhaastatteluun. Lupasin soittaa niille takaisin tänään, kun olen paremmassa paikassa. Juuri, kun on tehnyt päätöksen, että nikeltyy vain tuossa pieni palkkaisessa osa-aikatyössä, niin mun aikaisemmin lähetettyihin hakemuksiin vastaillaan. Menee pieni pää sekaisin...