Ajatuksista asiaan 10/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos onnitteluista! Juhlat meni tosi tosi hyvin. Äidistäni olen erityisen ylpeä. Isä liimautui äidin viereen sohvalle, mutta hienosti meni ja kertoivat yhdessä juttuja mun lapsuudesta. Puppe oli hieno juhlakalu, seurusteli kaikkien kanssa ja jaksoi koko päivän esitellä taitojaan. Bravuurina oli etsiä vierailta nenä ja napa.

Meillä myös kova koirakuume. Pariin kenneliin ollaan soitettu, mutta rotu jonka haluamme, on vaikeasti saatavilla nyt. Eli katsellaan jos tähän laumaan saatais ensin yksi lapsi lisää ja sitten vasta se koiravauva.

Niinpä on-nimimerkille: Meille koirat on tervetulleita, ja tämäkin oli, mutta mä arvostan käytöstapoja ja on korrektia kysyä ihan vain kohteliaisuuden vuoksi, onko ok tuoda iso koira juhliin joissa 2 kissaa, paljon lapsia ja melkein 30 aikuista. Olisin voinut tämän sanoa ihan suoraan heille, mutta eivät kysyneet, enkä mä ala aikuisille ihmisille käytöstapoja opettaa. Mun mielestä se on edelleen täysin junttia toimintaa. Etenkin kun tulivat siis monen tunnin ajomatkan takaa, eikä ole vesikuppia eikä lainkaan ruokaa mukana koiralle. Koulukäinen lapsi (joka ei ole ennen meillä käynyt) menee jääkaappia tutkimaan ja kun kysyn, miten voin auttaa, niin kuulemma etsii koiralle ruokaa... Annettiin sitten kissojen kuivaruokaa. Kun tulivat sisään, kysyin tarvitsevatko lainaksi tassujen pyyhintään pyyhettä (juu myönnän, se taisi olla hieman passiivis-aggressiivista viestintää). Eivät kuulemma tarvinneet, ja koira juoksee suoraan sohvalle. Jeah. Edelleen mun mielestä junttia toimintaa. Mua ei ole vähään aikaan mikään ärsyttänyt, joten ihan hyvällä omallatunnolla välillä valitan olan takaa.

Pupsu sai ihanat varrelliset coretex-talvilenkkarit, söpöjä vaatteita ja lakananoita, puukoiran ja -kirahvin, junarataa, pari taulua omaan huoneeseen ja hyvältä maistuvia eläinkortteja. Ai niin, ja tältä koiraperheeltä muovikassillisen käytettyjä leluja, joista perheen lapset vei osan mukanaan. Sori. Mua edelleen ärsyttää niiden meininki... Ja vaikka nyt kuulostaa, että vaan valitan, niin olen tosi tyytyväinen juhliin ja oli ihana nähdä Suurin Osa vieraista.

Antero, laita vaikka mailin kautta, että missä sä nyt siis olet töissä? Mua kiinnostaa.

Jellyn perheelle on täälläkin peukut pystyssä!

Ihana, että kaikkien juhlat on mennyt hyvin. Suvuista huolimatta.

Mä kahden koiran omistajana otan osaa koirakeskusteluun. Me ei ikinä viedä koiria kylään, ellei siitä erikseen mainita. Meidän molemmat koirat on rodultaan pieniä (aikoinaan myös taistelurotu) ja vaikkakin hirmu ystävällisiä, mä en niitä lapselliseen paikkaan veisi. Pienikin koira voi tahtomattaan tehdä paljon vahinkoa. Ja kun meillä on ollut ystäviä lapsineen kylässä, koirat ja lapset on aina erillään tai valvonnan alla. Plus meillä koirat aina ulkona, joten en siksikään koiria veisi synttärijuhliin sisälle loohottaan.
Musta on ajattelematonta viedä kysymättä koira toisen kotiin, koska kaikki ei koirista pidä. Vaikkakin esim. nyt Rosa olisi koirarakas, saattaa juhlissa olla henkilöitä jotka voivat koiraa vaikka pelätä olla allergisia jne.

Meillä viime yö ensimmäinen TÄYSIN itkuton yö :D, olokin on sen mukainen. Ihana Hugo.

Nyt siivoomaan..

Pimmua onnittelut itkuttomasta yöstä! Kunnon unet on niin hieno juttu.

Oltiin pitkällä kävelyllä ja syömässä. Ihana syksy. Juteltiin eilisistä juhlista ja siitä kuinka tyytyväisiä niihin ollaan. Siis mä siitä että isäni käyttäytyi ja mies oman äitinsä puolesta, ja ettei Puppe vierastanut ja jaksoi tosissaan juhlia ja seurustella. Sitten mies sanoi että hän häpesi niin kauheasti sitä koiraperhettä. Silloin mä tajusin, että olen tosi lapsellinen, kun tännekin siitä valitin niin ilkeästi. Tuli ihan paha mieli. Kysehän on siitä, etten suoraan sanottuna tule toimeen sen perheen kanssa, ollaan niin eri planeetoilta elämänkatsomuksen ja arvojen suhteen, ja siksi olen takakireä heidän kanssaan. Siksi projisoin asian tähän koiran vierailuun. Varmaankin, jos joku oma sukulaiseni olisi tehnyt saman, en olisi siitä näin paljoa ärsyyntynyt (paitsi että ne olis kysynyt luvan). No, mut se siitä. Aina kun jokin tosissaan ärsyttää, täytyis miettiä mistä ne tunteet oikein johtuu. Harvoin se on se jäävuoren huippu.

Menenpäs laittamaan kuvia päivänsankarista teille.

Moikka pitkästä aikaa!

Koirakeskustelun kirvoittamana päätin minäkin kirjoittaa muutaman "lainin". Tuli vaan niin omat fiilikset mieleen Rosan tapauksesta. Esimerkiksi taas lapsemme viime syntymäpäivillä mieheni sisko roudasi kaksi ISOA koiraansa meidän kemuihin, jossa siis muutamia lapsivieraita, jotka eivät koiriin ole tottuneita. Koirat kuolasivat pöydille/lattioille, kerjäsivät, olivat tiellä, roiskuttivat vedet pitkin lattioita jne..ja miehen sisko suurin elkein komenteli meidän vieraita (siis niitä lapsia), heidän yrittäessään päästä lastenhuoneeseen, kun toinen koirista oli vallannut oviaukon. Voi aargh! ja muutenkin heidän tullessaan kylään, voi sitä tohotuksen määrää, vedet pitää aina laittaa saman tien ja koirien hyvinvoinnista hössötetään luonnottomalla paatoksella. Tämä sisko on muutenkin tyyppiä "koira-t-paita + tikkiliivi" (jos tiedätte mitä tarkoitan), eli pahasti koirajuttuihin hurahtanut.

Näin of topicina lisään vielä, että olenkin aina välillä ihmetellyt miten mieheni on niin toista maata, kuin tämä samasta perheestä ponnistanut sisko. Jos miespuolista vastinetta hänelle haettaisiin, olisi mies varmaan karjalalippikseen sonnustautunut junttitunettaja, jonka hiacen/toyotan tms. takalasissa olisi joku naseva slogan takana ajaville autoille. ;)

Ja kyllä, meilläkin on koira, isohko, jota emme todella vie mukanamme lastenkutsuille tai minnekään muuallekaan, ellei erikseen sitä toivota. Meidän koiramme on myös perheessämme rakastettu, mutta kuitenkin lemmikkiELÄIMEN asemassa.

Meidän perheellä on myös iso koira eikä mennä ihmisille kylään koiran kanssa ilman lupaa. Toisiin paikkoihin koira on tervetullut, toisiin ei ja se on ok. Siitä huolimatta olen sanonut suoraan ihmisille, jotka ovat olleet tulossa lupaa kysymättä ison, karvanlähtöaikaisen koiran kanssa meille viikonloppuvierailulle, ettei se käy. Meidän koti ja meidän säännöt. Samoin meillä ei eläimet ole koskaan hyppineet sohville, pöydille, sängyille tai muille tasoille ja tästä olemme ilmoittaneet eläimiä mukanaan tuoville vieraille. Edelleen meidän koti ja meidän säännöt. Näin ei ainakaan tarvitse myöhemmin valittaa tilanteesta. Jos joku loukkaantuu, niin siinähän loukkaantuu. Jokainen on ainakin tähän asti ymmärtänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä on:
Meidän perheellä on myös iso koira eikä mennä ihmisille kylään koiran kanssa ilman lupaa. Toisiin paikkoihin koira on tervetullut, toisiin ei ja se on ok. Siitä huolimatta olen sanonut suoraan ihmisille, jotka ovat olleet tulossa lupaa kysymättä ison, karvanlähtöaikaisen koiran kanssa meille viikonloppuvierailulle, ettei se käy. Meidän koti ja meidän säännöt. Samoin meillä ei eläimet ole koskaan hyppineet sohville, pöydille, sängyille tai muille tasoille ja tästä olemme ilmoittaneet eläimiä mukanaan tuoville vieraille. Edelleen meidän koti ja meidän säännöt. Näin ei ainakaan tarvitse myöhemmin valittaa tilanteesta. Jos joku loukkaantuu, niin siinähän loukkaantuu. Jokainen on ainakin tähän asti ymmärtänyt.

En nyt ymmärrä mitä sinä aloit täällä vauhkoamaan Rosiksen kanssa. Mene jonnekin eläinpalstalle vaikka. Olette molemmat eläinrakkaita ihmisiä ja sinäkin ymmärtääkseni arvostat käytöstapoja. Joten mikä on syy että täällä meuhkaat? En tosiaan ymmärrä. rosiksella on úsein koira hoidossa ja ovat hankkimassa koiraa, joten sinulla taitaa olla jotain aivan muuta hampaan kolossa kuin tämä koira-asia?

Tuli mieleen, että eihän tämä tuttava-koiraperhe ole se sama, jolta Rosis sai ennen Puppea niitä käytettyjä maidonkerääjiä ja vanhoja, tahraisia rättejä? Jotka vielä muistaakseni tahdottiin takaisinkin. Tuli vaan mieleen tuosta, kun toivat lahjaksi vanhoja leluja joista osan vielä veivät mennessään.

Huoooomenta... Kai. Voisko joku keittää mulle ison pannullisen vahvaa kahvia? Meni taas yö vähän valvoessa.

Huh noita Rosiksen vieraita :)

Täällä ei ihmeellistä. Paitsi Eemeli ei halua syödä pienestä lusikasta. Haarukka kelpaa paljon paremmin. Ja suurinta huvia on istua sohvalla kaukosäädin kädessä kuin äijät ainakin :) Milloin se kasvoi noin isoksi?

Täällä on Saanalle kahvia, ollos hyvä. Itsekin jo neljättä mukillista kiskon. Meillä ei kyllä yö ihan valvoessa mennyt, mutta molemmat tytöt herätti kahdesti, eli yhteensä neljä herätystä. Kuuden tunnin yöunissa se tuntuu, varsinkin kun ei pitkään aikaan ole tarvinnut öitä valvoa.

Voi Eemeliä! Ihan on äijän elkeet!

Eeti on sellainen elosalama, että syötöt loppuu yleensä siihen kun mulla meinaa mennä hermot. Alkusyöttö menee ihan hyvin, kun on vissiin nälkä, mutta heti kun pahin nälkä on tyydytetty niin alkaa mahdoton venkoilu. Eetiä ei saa pysymään yhdessä kohdassa aloillaan missään eikä koskaan. Irene ei ikinä ikinä ikinä ole yrittänyt kaataa syöttötuolia tai yrittänyt rimpuilla pois siitä. Ilta- ja aamupalan syötössäkin jukurttia on poskissa, kulmakarvoissa, tukassa, takaraivolla ja olkapäillä. En mä tiedä, että onko Irene sitten keskimääräistä rauhallisempi syötettävä, vai onko Irkullakin ollut tällainen vaihe jonka olen jo unohtanut, mutta Eetin syöttäminen on hermoja raastavaa kun se ei ole hetkeäkään aloillaan. Eeti ei kyllä tykkää olla sylissäkään, eikä turvakaukalossa, tai puettavana, kun kirkuu ja vääntelee vaan. Jotenkin hämärästi muistan, että taisi Irkullakin olla samanlainen vaihe vuoden iän tienoilla. No jospa se menee ohi.

Pölkky lähti taas tyttöjen kanssa päivähoitoon ja mun pitäisi tehdä töitä... Pitäisi postin kautta lähteä hallille, mut siellä on taaskin kylmä. Jospa sopparitieto tulisi tänään.

Huuoomentaa.. haukotus..

Meni taas aamuyö niin ja näin. Nyt onneks Huugis nukkuu, sain jopa syödä aamupalan rauhassa. Tai rauhassa ja rauhassa, meillä on mun miehen paras ystävä tyttöystävänsä ja isoäitinsä kanssa kylässä, ja toi sen mummo puhuu niiiiiiiin paljon. Ja mä en tykkää seurustella heti aamusta, musta on ihana juoda kahvi rauhassa puhumatta kenellekkään yhtään mitään. Ja ton mummelin suu vaan kävi ja kävi..

Me oltiin eilen illalla rannalla piknikillä ja siellä oli tuore morsiuspari ottamassa valokuvia. Ne hillus siinä meressä suhteellisen kauan, sulhasella housut yli polviin asti ihan liko märät ja morsian oli pukunsa kanssa melkein lantioon asti kastunut. Voi olla tänään kurkku vähän kipeä..

Hei mitä meinaatte cuplaton ja rela tipoista? Tai muista vastaavista jos on? Mun äiti tulee ensi viikolla ja voisin sen mukana jotain pyytää.

Mä voin kuvitella Eemelin sohvalle äijämäisesti kake kädessä röhjöttää :)

Jbeelle tsempit sopparin suhteen! Toivotaan toivotaan.

Pitäiskö mennä takas sänkyyn köllii pikku miehen viereen..

Meillä toimi parhaiten Disflatyl. Sen antaminen oli jotenkin paljon helpompaa kuin Cuplatonin, en kyllä muista mikä ero niissä oli.. Ei kun niinhän se taisi mennä, että cuplatonia piti antaa tyyliin joka ruokailun yhteydessä ja disflatyliä vain kerran päivässä. Muistankohan ollenkaan oikein..? Relatkin meillä oli käytössä molemmilla. En tiedä oliko apua, mut annoin kumminkin.

Jeps, on se lähdettävä liikkeelle.

Eemeli on saanut koko ajan relaa. Tosi kiltisti ottaa lusikasta relat ja jekovitit yhdellä kertaa. Muuten lusikathan on out, mut tuon lusikan oikein nuolee puhtaaksi. Oudot makumieltymykset.
Tuo meidän perinteinen rela pitää säilyttää jääkaapissa, mites noi muut? Tuliko joku uusi rela tai gefilustippa, joka säilyy huoneenlämmössä, vai olenko nähnyt aiheesta unta?

töitä?? onko pakko jos ei jaksa?Voisko vaan käydä nukkumaan?

Sniisk. Nostalginen tunnekuohu. Haaveilupuolella on alkanut hyvin samanlainen ketju mitä meidän ketju oli silloin muinoin. *viheltelyä* joo, sielläkin puolella on käyty kurkkimassa.

ihanaa että juhlat onnistuivat hyvin =)

Saana, meillä Nöpö istuu ja avaa suunsa ja huitoo hulluna käsillään innosta kun näkeekin vain vilahduksen Jekovit-pullosta. eli aamuisin siis pullo esiin ja toinen huutaa innosta ja aukoo suut akuin linnunpoika, eli ei ole Eemli yksin outoine makumieltymyksineen :) ja kaukosäädin kädessä istutaan täälläkin enkä ymmärrä milloin kasvoi isoksi.

mutta pitää mennä, käytiin aamulla tekemässä kaupat siitä asunnosta ja nyt sitten hirveästi hoidettavia asioita.

MIehen yritys ei saanut sopimusta. voi karva. Hitto kun vielä puoli vuotta sitten oli myynnissä täällä rivari 4h+k ja hintaa 75 000. Sitä olisi lyhentänyt jo pelkästään mun palkalla. Silloin kun olisi nähnyt tulevaisuuteen, niin olisin ostanut sen. Tämä tilanahtaus nyppii mua ihan kympillä. Nyt sit kaikki toivomaan, että mies löytää muuta työtä pian..

Meillä Eeti ei sit tykkää jekovitista pätkääkään! Huijaamalla pitää antaa, muuten ne on tukassa.

Sadelle onnittelut kaupasta! Ihanaa ihanaa ihanaa!!

Pimmulle tipoista:
Meille neuvolatäti ohjeisti ostamaan jotain uutta Idoformia mikä olis parempi ku Rela-tipat kun siinä on 2 eri maitohappobakteeria kun Reloissa vaan yks. Relat tosiaan säilyy vaan jääkaapissa.
Cuplatonia meilläkin syötiin ja sitä pitäs antaa joka ruokailun yhteydessä. Mä annoin vähän miten sattuu et en tiedä johtuko siitä vai oliko muutenkin niin että sitten meidän vauva ei röyhtässy enää ollenkaan vaan siltä tuli sitä ilmaa silleen solkenaan suusta ulos. Siis varmaan ilma tuli ulos mutta neiti ei tykänny ollenkaan eikä oikeen ollut siis sopiva lääke ilmavaivoihin.
Niin ja jos siellä läpimässä podetaan sellasia kylmyystauteja kuten flunssaa niin suolatipat oli meillä ainakin tosi tehokkaita kun vetää nenän tukkoon vauvalla.
mminttu ja tyttö 2,5kk

Alkuperäinen kirjoittaja ??????????.?:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä on:

En nyt ymmärrä mitä sinä aloit täällä vauhkoamaan Rosiksen kanssa. Mene jonnekin eläinpalstalle vaikka. Olette molemmat eläinrakkaita ihmisiä ja sinäkin ymmärtääkseni arvostat käytöstapoja. Joten mikä on syy että täällä meuhkaat? En tosiaan ymmärrä. rosiksella on úsein koira hoidossa ja ovat hankkimassa koiraa, joten sinulla taitaa olla jotain aivan muuta hampaan kolossa kuin tämä koira-asia?

Heipä hei, en ole vauhkonnut yhtään mistään, julkisella keskustelupalstalla saa sanoa mielipiteensä keneltäkään lupaa kysymättä. Arvostan käytöstapoja, mutta myös sitä, että sanoo asiat suoraan eikä puhu selän takana ja tee itsestään marttyyria. Ja enköhän saa itse päättää millä palstalla käyn, siihen en tarvitse kenenkään lupaa.

JB, suuri halaus sinulle ja myös miehellesi!!!

uskomatonta miten eri olo voi olla kun on takana hyvin nukuttu yö :)

me käytettiin cuplatonia mutta Nöpöllä ei mitään pahoja vatsavaivoja ollut eikä kyllä huomattu että nuo olisivat mitään auttaneet. Idoformia myös käytettiin kun mulla oli antibioottikuuri ja ne tuntuivat ihan hyviltä. Tosin jostain lehdestä luin että jos lapsi on syntynyt normaalisti alateitse niin maitohappobakteerien antamisesta ei olisi mitään hyötyä koska on siellä synnytyskanavassa saanut jo jotain juttuja. mutta sektiolla syntyneille noita maitohappoja kuulemma suositellaan.

Huuuuooooomenta!

Taas kahvia kiskon. Viime yö kyllä oli normaali, eli yksi herätys molemmilta tytöiltä, mutta jostain syystä itse heräilin x kertaa. Vähänkö nukuttaa...

Pölkky lähti autohuoltoon, eli mulla on tytöt, eli tänään on paperityöpäivä, eli istun koneella melkein koko päivän, eli varmana häiriköin täällä myös koko päivän!

Turvaistuimia jälleen etsin, kun meille ei kerta kaikkiaan mahdu kahta selkä menosuuntaan-istuinta takapenkille. Kokeiltu ja soviteltu on. Jos auto olisi oma, niin menisi vaihtoon, mut kun ilmainen työauto niin ei mitään järkeä hommata enää kolmatta autoa käyttöön. Tuollaisia kuin Cybex Pallas olen katsellut, jos turkoosina ja vihreänä molemmille tyttärille.. Möisin besafe combin, cabriofixin ja ultimaxin pois. Ultimax muutenkin oli ihan vikaostos, kun ei siihen millään mahdu Irene 4-vuotiaaksi saakka.

Hankalia nuo vauvojen massuvaivat. Reppanat ei voi muuta kuin itkeä kipeää vatsaa ja apukeinotkin on melko vähissä.

Meillä on se ikävä tilanne, että pölkky on ollut niin pölkky, ettei kuulu mihinkään työttömyyskassaan. On kyllä insinööriliitossa, mut ei kuulu sen työttömyyskassaan. Eli on sitten pelkällä kelan peruspäivärahalla-vai-mikä-se-nyt-onkaan. Ei ikinä osannut kuvitella, että perheyritys yhtäkkiä lakkaisi olemasta. Noh, vahingosta viisastuneena aikoo alkaa maksella niitäkin työttömyyskassamaksuja heti kun saa taas töitä. :) RAhallisesti onneksi pärjätään aivan mainiosti pelkästään mun palkalla ja nyt on pölkky sopeutunut kotona oloonkin, vaikka se alkuun epäilytti. Hyvin siis pyyhkii, paitsi se oma talo olisi ollut kiva...

Meillehän tämä ketju on aina ollut sellainen paikka, jossa voi purkaa pienet ja suuret ärsytykset ilman että kukaan tuomitsee. Meikäläisenkin asunnon pienuus (ja muustakin) -valituksesta olisi moni voinut sanoa halutessaan muutaman valitun sanan.

Ei hiisi näitä valeraskausoireita. Panee toivomaan ja jännäämään vaikka ei ole mitään jännättävää. Ja sitäpaitsi v**tuskäyrä on riittävän korkealla menkkoja varten. Mut silti menee pää pyörälle. Aargh.

Jännää! Onko oikeasti pienen pientä mahdollisuutta?

Sorry, tulee mieleen heti siskon valeraskaana oleva kääpiöpinseri, jolla turpoaa torttu ja nännit.. Sitten valeraskauden päätteeksi se saa valepennut (lelut, joita hyysätään).

Hiphei, Saana ole paksuna, jooko :)

Juu Brougani se täällä huutelee julkisella keskustelupalstalla ihan mitä itte haluaa nääs. Hei jos joku asia silleen semiärsyttää niin onko väärin urputtaa siitä hieman selän takana? Jos vaihtoehtona on välien menetys tai vähintään kitka ja paha mieli. Aattelin vaan. Onko kaikki aina pakko laukoa niin suoraan jos ärsyttää?

Kiva kuulla Puppen synttäreistä, en ole vielä mailin puolelle ehtinyt katsomaan kuvia. Käynpä piakkoin.

JB, mä näen sieluni silmin Eetin roikkumassa syöttötuolissa. Poju on NIIN samanlainen. Tosin tuoli on sellainen, ettei sillä ole mitään mahiksia päästä siitä itse pois, mutta pukemisvenkslaaminen on niin tuttua. Ja miksi mun lapsellani pitää olla oma tahto? Elämä on todellakin täynnä pettymyksiä ja ne täytyy tuoda julki.

Saana missä on kiva haaveiluketju? Mä taidan mennä sinne kyyläämään. Voi silleen elää toisten kautta uudestaan omaa raskautta ja toiveita kun ei nyt millään jaksaisi alkaa itse siihen hommaan. Pervoa.

Liikaa kahvia, siksi puhun näin lennokkaita.

Hek. Paksuna ainakin kohta olen. Pussillinen irtokarkkia. Hyh.

Siis siihen hommaan vai siihen hommaan? Niin mitäs Brogis haluaisit elää toisten kautta? *enkeli-ilmeinen hymiö*