Ajatuksista Asiaan 07/2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa Sade! Onnea! Ihanan rauhallisesti " taidan olla raskaana" :)

Miukkulin ultraa jännitellään täälläkin.

Huugis kävelee jo vain yhdestä kädestä tukea pitäen. Mä en kestä, se täyttää ihan just vuoden!!

Mi-iulle onnittelut!

Bro, meillä oli sama juttu, tosin nöpö taas oma rauhallinen itsensä puhumisessakin. on toistellut jo pitkään kaikki sanat ja lausuu hurjan hienosti ässätkin mutta ei vielä viitsi putkeen juuri puhua.

jee JB, miltä nyt tuntuu? onhan siellä uudessa ilmalämpöpumppu ;)

ja voihan Hugopugo, joko vuosi hurahti. eikö ole uskomatonta miten äkkiä siitä pienestä vauvasta kasvaa tuollainen seisova ihme? =)

Annaaaa, Ericaaaa ja Minniiii, tulkaahan päivittämään itsenne!

Onnea Mi-iu, Sade ja Jellybean! Mukava aloittaa uusi päivä näin hienoissa tunnelmissa! :) Miten Mi-iu miehesi on kokenut keskenmenot? Entäs miten Saden mies reagoi plussaan? Joo, miesnäkökulmia kaipailen. ;)

Meillä on Vinkun kanssa nykyisin niin mukavaa, miten ihmeessä raaskin taas viedä pojan pitkän loman jälkeen päiväkotiin?! No, vielä nautimme. Helteetkin on mulle jees, rakastan aurinkoa!

Baltsu, mies on ollut onnessaan ja jatkuva hymy huulilla. Tietysti vielä vähän varovainen, mutta kai sitä vaan täytyy luottaa että hyvin menee.

Yritän taas kirjoittaa opinnäytetyötä mutta olen jotenkin jumissa ja nyt jo on sellainen pieni etova olo mahanpohjassa, nöpöstä alkoi mielestäni vasta parin viikon päästä. Kerrottiin jo vanhemmille kun heille kerrottaisiin kuitenkin keskenmenostakin ym.

OHO!!! Hei megaonnittelut täältäkin Sadelle plussasta ja Mi-iulle siitä että kaikki on siis hyvin! Täällä menee kakkoset näköjään samaan putkeen kun ensimmäisetkin :)

Tänne kuuluu oikein hyvää, tänään on 36+0 ja olokin on aika muhkea :) Ens viikolla on vielä viimeinen ultra (täällä tarjotaan ivf-raskaille ylimääräinen ultra julkisella rv 37), ja siellä katsotaan vielä vähän että miten tyttö voi. Muuten ollaan kyllä aika valmiita, tai siis en tiedä oonko tarpeeksi "valmistautunut" siihen synnytykseen (voiko siihen olla..), ainakin roinaa on tullut ostettua varmasti turhaakin. Kovasti ollaan jo kärsimättömiä -varsinkin minä öisin jos mikään asento ei sovi - mutta saisi pysyä ainakin sen viikon vielä kyydissä että olisi ihan täysiaikainen. Toivon että pystyisin synnyttämään alakautta, saa nähdä, äitilläni ja tädilläni on jotenkin litteä lantio sisältä päin etteivät pystyneet, mutta täällä ainakin kokeillaan ensin ja sitten jos ei onnistu niin leikataan. Eivät lähteneet kopeloimaan alakautta, koska niiden mielestä se olis turhan epävarma "tuomio".

Erican kanssa juttelin alkuviikosta puhelimessa, ja jos hän ei tänne eksy niin voin varmaan sen verran juoruta että vauvalla on ilmeisesti kaikki hyvin ja Ericakin voi muhkeasti, mutta loppuraskaus on ollut aika rankka (lonkkavaivoja ja tosi hankala nukkua), ja viettää nyt siis paljon aikaa sohvalla. Meillähän on Erican kanssa alle viikko aikaa lasketussa ajassa. Tai itse asiassa olis vaan pari päivää, mutta mulla siirsivät mun laskettua aikaa np-ultrassa.

Halit sinne Pohjoiseen :) Siellä taitaa näköjään olla paljon lämpimämpää kun täällä..... (vaikka kyllä täälläkin tarkenee turhankin hyvin....)

t. Minni ja rinsessa 36+0

Minni, kiva kun kävit. Blogisi kuuluu niihin vakiovierailtavien sivujen joukkoon :) Tsemppiä synnytykseen. Pian teillä on se oma pieni tyllerö sylissä.

Hei mulla keittää tuo mainos tuossa sivussa. "Laihduin päivässä 100 kiloa syömällä tämmöistä huttu-uutetta, voihan elämäni kevät kun on sitten hyvä aine" Sitten tuo mahakuva vielä tuossa lisäksi. Perehdyin jopa tuohon mainokseen sen verran, että luin siihen annetut "kommentit". Ne vaikutti yhtä luotettavilta kuin kuponkiuutisten jutut. "Minäkin tilasin netistä tuota ainetta ja en voinut kuin ihmetellä tehoa, koskaan en luovu ja mieskin taas mua rakastaa. Samantha, Hollanti". Yep. Voihan se jollakin toimiakin.

Mulla on kuulkaas sellainen määks-määks viikko, että valitan kaikille ja kaikista epäkohdista. Olen törmännyt sellaisiin idioottimaisuuksiin taas vähän joka puolella. Mutta on se sentäs hyvä, että olen itse niin saakelin hyvä, fiksu ja kauniskin vielä. (<- itseironiaa, kirj. huom.)

Kurkku taitaa parantua.

Broganille paranemisia! Itsekin käyn ahkeraan lukemassa Minnin kuulumiset. On se ihana, kun teitä viimein lykästi ja pienen pieni prinsessa on tulossa.

Uudessa talossa ei ole ilmalämpöpumppua. Koneellinen ilmastointi (?) kylläkin, joka hieman viilentää. Entiset asukkaat kuitenkin kovasti vakuuttaa, että koskaan ei ole ollut kuuma olla. Edellisen hellejakson loppupuolella muistan, kun emäntä sanoi että kivitalo alkaa jo hieman lämmetä kun hellettä oli niin paljon ja pitkään.

Siunailen aina samaa: että kun aika menee niin nopeasti. Vastahan Hugo syntyi!! Oikeasti tuntuu, ettei siitä voi olla kuin pari kuukautta.

Jees, olen taukoni pitänyt ja on aika taas jatkaa pakkaamista. Otin iltapäivän ja huomisen päivän vapaata, että saadaan tämä muutto alta. Halauksia kaikille, kuulemisiin!

Vau, Sade! Sanattomaksi menin. Eihän sulla sitten lopulta kauaa kestänyt, vai kuinka monta kuukautta imetyksen lopetuksesta on? Onnea!!! Kuinka paljon lapsille tulee ikäeroa?

Oli vaikka mitä asiaa, mutta Saden uutiset vei ajatukset...

Minnin ja Erican loppuraskaudesta on ihana kuulla. Synnytykset lähenee ja pian saatte vauvan kotiin. Viimeinkin!

Hassua miten tämä toinen raskaus on niin "tuttu juttu", että enemmän jännitän ja elän mukana esikoisen odottajien kanssa. Ystävälläni LA näinä päivinä ja joka päivä soitellaan monta kertaa ja käydään läpi kaikki vihlaisut ja supistuksen tuntumiset. Elän täysillä mukana hänen kanssaan näitä päiviä jotka tuntuu vuosilta. Jälkeen päin ajateltuna eka raskaus oli niin once in a lifetime-kokemus että olis pitänyt nauttia siitä enemmän. Nyt ei ehdi analysoida oloja, istua haaveksien eikä tää oo enää sama.

Upi, laitas osoittees niin saat postia. Just laitoin koneelle uusia kuvia ja voisin laittaa tulemaan kaikille Puppesta ja musta kesäkuvan.

jos nyt kaikki menee hyvin niin 2v5kk tulee ikäeroa. ja imetyksestä on 4kk, menkkojen alkamisesta 8kk että ei kauaa. mutta onhan tässä vielä se ehkä kun ei olla missään käyty. Sain neuvolaan ajan rv 7+0 niin ei varmaan mennä varhaisultraan kun tuolla pitäisi ultrata. (millon ne sydänäänet taas kuuluisivatkaan, eli kuinka aikaisin varhaisultraan voisi mennä?)

mutta pitää mennä vielä vähän ulkoilemaan. haaveilen siitä kun olisi taas kunnolla aikaa täällä oloon, nyt pitää vääntää sitä opinnäytetyötä aina jos on koneella ja ehtii vain vähän käydä ja oonkin tosi omanapainen nykyään :/

Neilis ,miten olet jaksellut?

Sade, mä olin ekassa ultrassa 6+2 ja se oli ihan ekoja päiviä kun oli mahdollista nähdä syke sen lekurin mukaan. Alkion pitää olla yli 5 mm ja mulla oli kai 6,3 mm, ja ne kasvaa siinä vaiheessa suunnilleen millin päivässä. Ei ehkä kannata mennä aiemmin kun se 7+0 ettet vaan säikähdä turhaa, sun se on luomuraskaudessa vaikeampi sanoa päivän päälle verrattuna alkionsiirtoon. Toisaalta vaikka mulla tiedetään tunnilleen minkä ikäinen mun "alkio" on, niin silti siirsivät laskettua aikaa np-ultrassa :)

jos nyt kaikki menee hyvin niin 2v5kk tulee ikäeroa. ja imetyksestä on 4kk, menkkojen alkamisesta 8kk että ei kauaa. mutta onhan tässä vielä se ehkä kun ei olla missään käyty. Sain neuvolaan ajan rv 7+0 niin ei varmaan mennä varhaisultraan kun tuolla pitäisi ultrata. (millon ne sydänäänet taas kuuluisivatkaan, eli kuinka aikaisin varhaisultraan voisi mennä?)

mutta pitää mennä vielä vähän ulkoilemaan. haaveilen siitä kun olisi taas kunnolla aikaa täällä oloon, nyt pitää vääntää sitä opinnäytetyötä aina jos on koneella ja ehtii vain vähän käydä ja oonkin tosi omanapainen nykyään :/

Neilis ,miten olet jaksellut?

Moikka ja onnea! :)

Sydänääniä eivät useinkaan kuuntele ennen rv 12, jolloin neuvolan dopplerilla voidaan odottaa kuuluvan, mutta ultrassa syke toki näkyy juuri Minnin mainitseman 5mm mitan saavutettua, eli n vkolla 7.

Kaikkea hyvää,

taustailija :)

Viimeksi muokattu:
Moiks!

Laita Rosamunda viestiä tänne, jollei mun s.posti löytänyt perille. En tule vielä täysin juttuun ton luukun kanssa ja se väittää, ettei mulla ole lainkaan lähetettyjä viestejä, vaikka täppäsin sen tallenna-ruudun. :)

Mulla oli eilen oma päivä ja miehellä nyt sitten vuorostaan tänään. Minä join omallani siideriä ja juorusin kavereiden kanssa, mies puolestaan on kuntoillut ahkerasti. Kukin tyylillään. ;) Tänään olin siis ukkelin kanssa kaksin ja mentiin pojan toiveiden mukaisesti "keskustaan hengaamaan" eli käytiin syömässä, pyörittiin kaupoissa ja luettiin lehtiä puiston nurtsilla maaten. Annoin pojan siinä riekkua mun ympärillä ja uppouduin itse Me naisten-maailmaan (Aika korni nimi lehdelle muuten, miksiköhän hyllyistä ei löydy myös Me miehet-lehteä..), poika päätti sitten äkkiä nykäistä mun housut alas..joten jos joku näki tänään Espan puistossa yhden kalpean takapuolen, se olin minä. ;) Lisätunnisteena vieressä hirnui pitkätukkainen 115 senttinen miehenalku. Huomenna ollaankin sitten kaikki yhdessä, syödään illalla herkkuja ja mä koitan saada miestä jälkkäriksi. Nää on osin aika mauttomia nämä pikkutuhmat kaksimielisyydet, mutta annetaan nyt mennä, kun mieleen tuli tämäkin: Olin menomatkalla anoppilaan vinkannut miehelle tietyllä äänellä, että mun tekisi mieli "makkaraa", luullen pojan olevan unessa takapenkillä. No, perillä sitten kun miehen vanhemmat kyseli, että joko laitetaan ruokaa tulemaan, niin poika vastasi, että "Joo, äiti sanoi isälle autossa, että se haluaa makkaraa." Ei siinä muuta, mutta olen ollut kasvissyöjä n. 16 vuotta. Hih.

Brou, stadiumissa näkyi niitä juoksuhamosia. Ajattelin sinua. :)

Mulla on uusi suunnitelma ehkäisyn poistolle, TAMMIKUU. Sitten kerkeisin takuulla olla töissä riittävästi ja josko se mieskin sitten suostuisi ihan omaehtoisesti luovuttamaan niitä siemeniään. Pidetään maaliskuu sapattikuukautena, jossain päin maailmaa, niin sehän vois toimia sitten vauvantekolomana. Suuret on tytöllä taas suunnitelmat. Mutta pitäähän niitä olla, eikö?

Odottajien määrä sen kun kasvaa, ihanaa!

Ihania uutisia Miiulilla! Täällä on niin kovasti peukut pystyssä pikkuisen puolesta! Milläs viikolla sä nyt tarkalleen menet? Oletteko jo kertoneet kenellekään?

Ja lisää upeita uutisia! Onnea Sadeliini! Mä kävin Nukista ekassa ultrassa 5+4 ja Napusta 6+4. Sykkeet näkyi komeasti! Mun luonteella ei tulisi mitään rv 7 asti odottamisessa....

Mukava kuulla myös Minnistä! Loistavaa, että kaikki on mennyt hyvin! Vähän haikeaa, kun käyt täällä näin niin harvoin..... :(

Ja Ulla Up ollut makkara päällä tai siis kaivannut makkaraa ;)!

Jellylle tsemppiä muuttoon! Ja Brookelle pikaista paranemista!

Tänne ei mitään ihmeempiä. Ensi viikolla neuvola ja sairaalassa ultra. Mukava päästä näkemään Napulia!

angstis, eikös 6+ viikot oo nimenomaan rv7 ;)
Nojoo, mä kävin 6+4 ekan kerran ja vastas 6+2kokoa (pituutta oli 0,45) ja sit kävin siitä päivää vaille pari viikkoa myöhemmin 8+3 ja vastas 8+3(tai 8+2, ei ollut varma oliko se jalka vai pylly;)

Tänään on vissiin 8+6, ja alan hitusen huomata kuinka pullea sitä voikaan olla :o
olin kyllä aikasemmistakin pullea, mutta kun tän kans on pystyny olee suht pienillä fiiliksillä ilman että joka hetki ajattelee että ooonraskaanaoonraskaana, niin tuntuu kummalta että miten sitä voi nyt jo pullistua. eli voi tehdä tiukkaa etteikö kukaan huomais ennen viikkoa 13.. no, luulen ettei miehen suku uskalla edes kysyä kun viimeks siitä loukkaannuin (anoppi siis kysy saako onnitella jo, ja seuraavana päivänä ultrassa 12+4 todettiin se tuulimuna).. mutta ei siitä sen enempää, raivo nousee muuten pintaan..

Baltsuko se kysy miten mies on noi km:t jaksanu..?! No, ensinnäkin oli supermies, teki kaiken kotona, siivos,ruoat, hoiti naperon jne ku mä en kyenny tekemään mitään. kuunteli, otti kainaloon ja oli täydellinen. pieniä hetkiä se pysty purkamaan pahaa oloaan, mutta eniten keskittyi kantamaan huolta musta. jaksoi uskoa parempaan jne, vaikka kovia paikkoja ne oli! ja nyt mua rupee itkettää jos mä vielä enempää ajattelen..

Tänä aamuna heräsin puol 5 ja pyörin sängyssä (tai siis joka aamuyö pyörin enkä saa unta), mutta tällä kertaa nousin ylös ku oli taas julmettu nälkä.. kävin juomassa lasin vettä ja siitä suoraan yrjölle.. sitten menin syömään mansikkakakkua ja juomaan mehua ja takasin nukkumaan.

nyt napero huutelee ulkoa avaa ovii... kai se on mentävä.. on miekkosen kanssa pihalla ku äiti ei saa mitään aikaseks..

Tervehdys vanhat tutut! Tulin kertomaan, että heinäkuun helteillä saimme mekin lopulta ihanan ihmeen syliimme, pienen terveen pojan. Kaikki tuntuu hyvin luonnolliselta, mutta silti niin epätodelliselta, kun vuosien toiveiden ja pettymysten jälkeen elämä onkin nyt juuri sitä, mitä olemme aina toivoneet. Mitään en voisi enempää enää toivoa! :) Jossain joku oli tainnut huomata odotuksemme pituuden ja ajatellut vähän "hyvitellä", sillä luomusynnytykseni kesto oli alle neljä tuntia.

Hirmu tärkeää vertaistukea saan omasta privaattiketjustamme, jossa meitä on nyt neljä ihan samassa elämäntilanteessa olevaa, yksi konkari ja ihana Lumis, jolle kaikki toivomme sydämemme pohjasta kovin sitä kauneinta mahdollisimman pian.

Onnea kaikille toista odottaville ja Neilikalle erityisvilkutukset! :) Iloista kesänjatkoa!

Ihanaa kun ilma on viileämpi ja voi hengittää vapaammin. Ah, tätä lisää. Paitsi että istun töissä kaulahuivi korviin saakka sidottuna! Nyt mulla kurkku vasta onkin tulessa, ääni kaikkoaa. Sisupastilli suussa.

Juokseminen ikävästi kärsii tästä ihme kipuilusta, joten juoksuhame saa odottaa ensi kesään. Kohta saa taas vetää tuulihousut jalkaan. Ei meillä täällä perifeerian perukoilla ole mitään liikkeitä mistä ootte puhuneet. Prisma löytyy ja Seppälä.. Ja Anttila. Jos postimyynnissä olisi jossain niin voisin tilata ;) No kai jossain intersportissa voisi olla.

Annalle onnea!! Valtavan hienoa. Nopea synnytys tosiaan. Lumikselle paljon lämpimiä ajatuksia.

Poju on ihana. Se on niin kertakaikkisen suloinen pieni äkäpussi, että huoh. Hoitotätikin oli aamulla ihmeissään, neljän viikon lomansa jälkeen, kun poika totesi sille ihan pokerilla, että "Moi, oli mopo uukona". Että ai olet sitten alkanut puhumaan. Ja se hyppii. Poju katsoi EM-kisoista mallia pituushypyssä ja alkoi harjoitella perässä. Ottaa ensin vauhtia, pysähtyy, kiipeää tyynyn päälle ja ponnistaa. Ja toki taputtaa itselleen heti päälle. Tuleva Tommi Evilä. Hiuksista päätelleen..

Pitäiskö duunailla vähän duunia välillä. Saanalle voimapuhallus.

Noh noh Saana.. Väsyttääkö? Onko työkaverit peestä? Pomo? Kiire? Tarkenna ny vähä :) Tämä kuulostaa nyt todella kliseiseltä tsemppaamiselta, mutta.. Olen kaksi viikkoa haahunnut töissä kuin unessa. Tänä aamuna päätin sillä kuuluisalla tahdonvoimalla, että nyt mennään intomielellä töihin. Olin kuin Aku Ankka, joka laittaa sellaisen Pelle Pelottimen hymyvekottimen naamaansa, vaikka pään päällä on mustia myrskypilviä. Ja kappas vain, sain kuin sainkin itseni vähän pirteämmälle tuulelle. Mutta ei todellakaan ensimmäisenä loman jälkeisenä päivänä toimi, joten siitä saat armahduksen :D

Mites muut, ehdittekö töissä ollenkaan palstailemaan? Minulle tämä on jonkinlainen henkireikä, että aina välillä käyn täällä (tai jollain muulla sivulla) kurkkimassa.

Pomo on ihana ja kultainen. Mut työkaverit, joiden kanssa pitäisi tehdä ihmisiksi jotain... Jos voisin kuristaa tai edes jotenkin pahoinpidellä toisen ihmisen, niin tuo yksi olisi aika rusinana. Ja luonnollisesti kiire. Äh, mun päiväuniaika on just nyt. Väsyttää ihan sikana. Ärh, onneksi tämä loppuu kohta. Sen ajatuksen voimalla yritän tsempata.

Yhteistyössä